Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Pff wat een hoop ellende kun je tegenwoordig van mijn gezicht aflezen als ik aan de pomp sta :disgust1: En dan rijd ik nog niet zoveel, en ook met een klein dieseltje. Ik tank altijd maar totdat de pomp de eerste keer afslaat. Maar zelfs dan ging het gisteren tegen de 60 euro voor 41 liter. De troost is dan wel dat ik daar dik 900 km mee gereden heb ...

Ik probeer mijn kilometers wat te matigen door met de fiets naar het werk te gaan. Op dat traject zuipt de auto echt, veel optrekken en remmen.

Onderstaand gegeven - de actieradius - vond ik toch leuk toen ik weer vertrok, dan zie je dat het verbruik weer wat beter wordt door het zachte weer.

Achja, feit is dat het alsmaar duurder worden zal.

post-205-0-54727500-1331667984_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank er speciaal voor in Maarsbergen (redelijk op de route), nog bij een Shell ook.

Fuelsave Diesel geloof ik, meestal 6 cent onder de andere goedkope aanbieders. Gemiddeld tussen de 1,27 en 1,37 de liter (zie ook mijn spritmonitor) en http://shellexpress.e-village.nl/site/stations / http://shellexpress.e-village.nl/site/stations/3616 Nu 1,369 bijvoorbeeld :)

41 liter kost me me dan 56 euro :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer er zelf echt wel op te letten, vooral nu ik zelf geen tankkaart meer heb.

Aanvankelijk was mijn verbruik op weg naar het werk (secundaire weg, heuvelachtig gebied, limiet op 70km/u soms 50km/u) zo'n 4.6L/100km (reken zelf maar om).

Gedurende de koude winterperiode steeg dit gemiddelde naar zo'n 5.2L/100km. (Helaas moet de wagen buiten op straat slapen)

Gelukkig is de temperatuur ondertussen weer wat prettiger... mijn huidig verbruik op dat traject is volgens de boordcomputer gemiddeld zo'n 4.5L/100km

Ik heb een accountje gemaakt op spritmonitor, dus daar komen binnenkort wel de nodige cijfertjes vandaan.

Vandaag helaas wat krap door het oranje gereden... hopelijk krijg ik geen boete voor het negeren van een stoplicht, dat kost me dan weer 2 tankbeurten :-( (150euro in Belgïe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje gas bij kan altijd nog zuiniger zijn dan vanaf 0 weer op moeten trekken. Maar 150 euro is wel veel geld voor een beetje milieuwinst.

Vandaag op de heenweg 5,1. Op de terugweg goed gemaakt met 4,8. (ja, ik doe dat in liters per 100 km). 's Ochtends is binnendoor zuiniger vanwege de file, 's middags is er minder file, en is op de snelweg achter de vrachtwagen net zo snel als binnendoor en nog iets zuiniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar Utrecht geweest, heen en terug getankt in Wijchen. Rustig gereden en ruim 1:17 gescoord. Daarna naar huis 40.4 kilometer en volgens maxidot 5.6 liter op 100 kilometer. Da's 1:17.85!

Toch mooi voor een relatief zware bak.

aangepast door IBV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ronald@ Je verbruik bij Spritmonitor klopt niet helemaal. Want een O2 die 1 op 31.3 loopt ? Daar wil ik morgen mijn GL wel voor inleveren.

andreroest@ Met de huidige techniek is electrisch rijden helemaal geen optie. Je betaald meer dan € 30.000 voor een klein stadsautootje die je na maximaal 150 km weer mag opladen wat dan minsten een paar uur duurt. Familiebezoek elders in het land, vakanties zijn met deze voertuigen nu (nog) niet mogelijk. Ik vind het maar behelpen voor zo'n stevige prijs. Je kunt er 3 Fabia's voor kopen

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere dag verbaas ik me er weer over. Hoe er als idioten (zeker qua verbruik) gereden wordt, bij de huidige brandstofprijzen. Eigenlijk zijn velen, letterlijk, een dief in eigen portemonnee.

En vooral diegenen die de brandstof niet zelf hoeven te betalen (leaserijders en busjes, e.d.) hoe die te keer gaan en de onverschilligheid waarmee men er mee omgaat. "ach, een ander betaalt toch" :stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vooral diegenen die de brandstof niet zelf hoeven te betalen (leaserijders en busjes, e.d.) hoe die te keer gaan en de onverschilligheid waarmee men er mee omgaat. "ach, een ander betaalt toch" :stupid:

Ik denk dat je te positief bent. Jij veronderstelt dat er nog over nagedacht wordt. Ik denk dat er door die types waar jij op doelt niet eens beseft wordt dat dat een ander (lees: de baas) een bak geld kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel bij onze werkgever wordt er al jaren verzocht indien het kan niet de pompstation te nemen langs de snelwegen

En het rijgedrag op het nieuwe rijden te baseren, ook omdat de transportkosten een grote kostenpost zijn

En ja deze zijn door te berekenen naar klant, maar als wij kunnen besparen is dit weer een stukje verdienste voor de werkgever en dus uiteindelijk voor ons allen.

En die figuren waar jij op doelt zijn naar hun verbruik er makkelijk tussenuit te halen , dus als men wil kan men daar gerust tegen optreden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week vrijdag heb ik onze Yeti 1.4 tsi greentech geleverd gekregen. We hebben inmiddels 380 km gereden met een gemiddelde van 7 liter/100km. Dat is zo'n 1:14. Als zo'n boordcomputer een beetje klopt, lijkt mij dat niet slecht. Ik hou mij dan ook aan het schakeladvies. Heb kleine stukjes 130 gereden, maar vooral zo rond de 100 a 110 km/h.

Ik ben uit een eenvoudige Berlingo gestapt en ik moet eerlijk bekennen dat ik mij met de huidige benzineprijzen afvraag of ik er wel goed aan heb gedaan m'n dieseltje weg te doen. Maar ja, zo is er altijd wat om op terug te kijken. De Yeti rijdt werkelijk klasse en of ik het mij nou verbeeld......volgens mij wordt er naar gekeken. Geen spijt van de keuze voor wit. Is mooi met de sunsetramen.

Tja, en verder lijkt het mij niet altijd goed om te gaan rekenen wat je auto je kost, tenzij je in financiële nood bent of komt. De kosten van een auto staan feitelijk niet in verhouding met de kosten van de rest van je leven.

Captain Hook, ik ben met jou eens, dat het soms bezopen is hoe mensen rijden alsof de benzine niets kost. De belasingdienst pakt onevenredig veel op de literprijs, maar ik denk dat de oliemaatschappijen op dit moment ook flink aan het woekeren zijn. Deskundigen komen er steeds meer achter dat de olievoorraden zelfs toenemen. Men vindt steeds meer olievelden etc. Door een tekort zal het dus niet zijn. Automobilisten zouden eens serieus actie moeten voeren, maar ja, zie de mensen maar eens van hun stoel af te krijgen.

aangepast door gerardus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe