Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Je maakt ons nieuwsgierig Tjeu!! Dus waar moeten we geen Skoda kopen? Wij houden klanten elke maand via e-mail op de hoogte mbt de status van de levertijd van de gewenste auto.
  3. Bedankt alvast. Is inderdaad heel irritant. Vandaag op een traject van 30 minuten wel zeker 50x de melding gekregen met de bijhorende pieptonen. Al die dingen werkten vroeger op mijn Superb veel beter. Snap niet hoe ze dit kunnen.
  4. Heb hetzelfde met onze Karoq. Uitermate irritant ... Ames heeft mij verteld dat het bij sommige modellen aan het sportstuur kan liggen en bij andere weer aan de software, maar ik moet ook nog steeds een afspraak maken.
  5. Rosinfield

    Net binnen

    Ik met de Yeti 1.2 destijds ook zoiets. Dat gebrek aan stroomlijn heeft een groot negatief effect op het verbruik. Als ik op de Ketelbrug een hoop wind tegen had, werd het zomaar 1 op 9
  6. Last week
  7. EdK

    Net binnen

    Haalde met de Yeti 1,4 TSI ergens rond de 1 op 13,2 als ik goed heb Zou excacte na de komma moeten opzoeken
  8. EdK

    Even voorstellen

    Tsja logische reactie, alleen vermoed dat de dealer net zoveel weet als jij...... chips je kunt ze met zakken in de winkel kopen, alleen die in een wagen moeten blijken niet met zakken vol te koop te zijn momenteel.... En ga maar eens op niet VAG forums kijken, zelfde probleem en ook dealers die het niet weten wanneer een wagen word afgeleverd
  9. VAG-man

    Net binnen

    Maar ook zuiniger dan de 1.8? Ik zit met mijn Sup op ruim 1:15 na 56.000 km. Nou is een Sup t.o.v. een Yeti een stuk gestroomlijnder.
  10. Als je klaar bent met de bereiding: de tafel is al gedekt En natuurlijk welkom hier, en sterkte met wachten.
  11. Tjeu

    Even voorstellen

    Klopt ik mag niet klagen met de wissel, ik weet dat ik mijn rijstijl moet gaan aanpassen al helemaal omdat ik nogal een zware rechter voet heb 😂. Het is een bewuste keuze voor deze auto dus ik vind het meer dan prima, het enigste tot nu toe waar ik mij vreselijk aan erger is de dealer die in mijn ogen een erg afwachtende houding heeft.
  12. Zijn er nog Enyaq rijders die regelmatig de melding 'Travel Assist niet beschikbaar' krijgen? Er zijn dagen dat ik deze melding soms 20x krijg en dan telkens aan, uit, aan, uit ... En dan andere dagen dat ik niets krijg. In het begin dacht ik inderdaad een vuile voorruit maar dit blijft terugkomen. Is het eigenlijk de sensor in de voorruit of in de grill? Nog niet naar de dealer/garage geweest maar gaat niet lang meer duren.
  13. Dus je hebt nu de best sturende c-segmenter met een mooie actieradius in km, die ingeruild gaat worden voor de best verkopende elektrische auto die er is momenteel. Mooie deal maar je zult dus wel anders moeten gaan rijden zodra je de Enyaq krijgt. Ik adviseer dagelijks kopers (bij Peugeot/Citroën) in dezelfde fase als jij nu bent @Tjeu en de meesten vinden het allemaal prima. Jij ook?
  14. Tjeu

    Even voorstellen

    Ik rij zakelijk zojuist bericht gehad … of beter gezegd ze hebben eindelijk weer eens de mooiste genomen om de telefoon op te nemen …. Hij word weer 6 weken doorgeschoven ze hopen week 10… ik begin nu toch aardig mijn geduld te verliezen met die k.. dealer
  15. EdK

    Net binnen

    De 1,2 TSI is zuiniger dan de 1.4TSI ......
  16. VAG-man

    Net binnen

    Fijn dat je tevreden bent en slijtage gevoelige onderdelen aanpakt. Hoe is het verbruik? Kan mij voorstellen dat een wat kleinere motor harder moet werken.
  17. Welkom Matthieu, het is schering en inslag dat de leveringstermijnen steeds worden opgeschoven. Rijdt je de auto privé of zakelijk?
  18. Dat idee had ik ook. Ik heb altijd wel TomTom en Flitsmeister aanstaan, maar met laserguns ben je af en toe aan de beurt. Als dat is omdat je een bordjes mist is wel lullig, maar ja, ook daar kunnen Tom Tom en Filtsmeister bij helpen.....
  19. Tjeu

    Even voorstellen

    Momenteel nog een Ford Focus diesel
  20. Welkom Tjeu!! We zijn benieuwd wanneer die Enyaq eindelijk geleverd wordt bij jou. Welke auto rijd je nu?
  21. Als je boven op het ŠKODA-nieuws zit, heb je de ENYAQ COUPÉ iV in camouflage al gezien en kun je de teaservideo van zijn silhouet ondertussen dromen. Begin deze maand blikten we bovendien vooruit met de eerste designschetsen en vandaag blikken we terug op spraakmakende coupés uit ŠKODA’s geschiedenis. ŠKODA POPULAR MONTE CARLOElegante auto’s schetsen zit de ontwerpers van ŠKODA in het bloed. De POPULAR MONTE CARLO uit 1936 is hier een adembenemend voorbeeld van. De koplampen zijn geheel geïntegreerd in de voorspatborden en voorzien van verchroomde roosters, in dezelfde vorm als de grille. Koning Peter II van Joegoslavië vond de druppelvormige coupé ongetwijfeld prachtig, want hij bestelde niet één, maar twee exemplaren. ŠKODA 1000 MBXLet op de B-stijlen van de ENYAQ COUPÉ iV, vanaf daar loopt het dak vloeiend af richting de achterzijde. Voor wie het niet weet: de B-stijl is de dragende verbinding tussen het voor- en achterportier. En nu komt de clou: de ŠKODA 1000 MBX heeft helemaal geen B-stijlen! Deze zeldzame coupé uit 1966 is afgeleid van de vooruitstrevende ŠKODA 1000 MB. ŠKODA 110 ROp een lijst van legendarische ŠKODA-coupés mag de elegante ŠKODA 110 R niet ontbreken. De sportcoupé wordt gebouwd van 1970 tot 1980 en gaat de hele wereld over. Dat er internationaal zoveel animo is, dankt de 110 R voor een deel aan de sportieve successen van de race-uitvoeringen. Het bekendste voorbeeld is de ŠKODA 130 RS, ook wel ‘de Porsche van het Oosten’ genoemd. Reken maar dat je de 110 R straks voorbij ziet komen in de onthullingsvideo van de ENYAQ COUPÉ iV. ŠKODA RAPIDNa de bovengenoemde 110 R verschijnen de ŠKODA GARDE in 1981 en de ŠKODA RAPID in 1984. De coupé met rechte lijnen en scherpe hoeken heeft zijn motor achterin liggen en was de droomauto van jongens en mannen in heel Tsjechië. Lange tijd leek het erop dat de RAPID de laatste ŠKODA-coupé ooit zou worden… ŠKODA TUDORHoewel ŠKODA geen nieuwe coupés op de markt brengt, blijven de ontwerpers wel met het idee spelen. Zo verschijnt in 2002 een spraakmakend studiemodel genaamd TUDOR. Een stoere tweedeurs coupé op basis van de eerste generatie SUPERB. Dit is de auto waar ŠKODA´s herkenbare C-vormige achterlichten vandaan komen. ŠKODA KODIAQ GTDe ŠKODA KODIAQ GT blaast de coupé-achtige daklijn eindelijk nieuw leven in. De exclusief voor China ontworpen coupé-SUV verschijnt in 2018 en is net zo capabel als het stoere design doet vermoeden. Elke KODIAQ GT beschikt namelijk over een tweeliter benzinemotor, een zeventraps DSG-transmissie en vierwielaandrijving. In Europa zet de ENYAQ COUPÉ iV vanaf 31 januari 2022 de coupétraditie voort. Lees ook: ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV: wereldpremière op 31 januari Lees hier het volledige artikel
  22. Heren Moet stiekum toch wel beetje lachen als ik jullie hoor klagen over de actieradius van de EV En dan het vergelijk trekken naar de brandstof motor..... Maar ook bij de brandstofmotor staat er in de folder dat ze zuiniger rijden dan in werkelijkheid. Dus tsja hadden jullie dan anders verwacht met de actieradius opgave met de EV wagens?? En nu ervaren jullie dit met de Enyaq , maar verwachten jullie dat dit met andere merken EV wagens anders zal zijn ? In familie / vriendenkring meerdere die ook EV rijden in vorm van Tesla / MG / Kia en met deze koudere dagen hoor ik ze over hetzelfde klagen... Maar ja het is al vanaf dat de accu er is bekend dat met koude de capaciteit minder is, dus tsja je kunt dan op je hollandse klompen er vanuit gaan dat dit ook zo zal zijn met de accu's van de EV. Denk dat het probleem ergens anders ligt ! Denk dat we met zijn allen ergens in die grijze massa tussen onze oren een schakelaar moeten over zetten en moeten leren omgaan met een kortere actieradius met onze EV. Maw laden wanneer we kunnen, op langere ritten een extra pauze inlassen en tijdens het laden dan maar wat administratief werk doen als je dat hebt. Of volgende keer een EV bestellen met een groter accupakket , maar dat zal voor velen niet mogelijk zijn omdat het leasebudget niet toereikend is..... Maar wees blij dat het met dit budget al mogelijk is om EV te rijden, ik als prive rijder krijg de eerste tijd mijn budget niet eens rond als ik er duracel batterijtjes in zou doen..... Dus zou zeggen geniet van de wagen zoals hij er nu staat, en heel stilletjes ben ik stinkend jaloerse op jullie met jullie EV
  23. Ik ben Matthieu afgelopen juni een Enyaq 60 besteld. Na de eerste belofte afleveren begin december toen maart daarna december en nu waarschijnlijk toch februari. Hoop ik toch ooit nog de bereider te worden van mijn nieuwe Enyaq 😂.
  24. Dank voor je reactie. Heel vergelijkbaar met mijn Enyaq. Jammer, want het is wel een fijne auto om te rijden.
  25. Hoi Ronald, Ik ben ook in het bezit van een 60 . Afgelopen week op vakantie geweest en de actieradius is best teleurstellend. Bij 100% staat de teller op 264 km, temp ongeveer 0 graden. Mijn vorige Passat deed bijna 1000km op een volle tank dus da’s best ff wennen. Het is inderdaad tevens een teleurstelling dat Skoda de mond vol heeft over 360km, terwijl je er Max 200 mee haalt, zeker als je een beetje doorrijdt en het in de auto ook nog behaaglijk wilt hebben. Overigens rijdt het beestje prima verder. Ook lekker stil en zo 😉 mvg marcel
  26. In dit geval was het meneer motoragent met een lasergun, die even uitlegde dat ze met die dingen je al vanaf een hele kilometer kunnen pakken... En ach ja het was eind van het jaar 2021 en ze moesten blijkbaar de kas nog wat bijvullen. 4 dagen naar die lokatie geweest voor klus en hij stond er 3 dagen te laseren als we terug naar huis gingen......
  27. Ik had tegen het einde van vorig jaar drie kleintjes op rij, maar dat wordt samen dan toch ook weer zo'n grote. Er wordt best actief geflitst de laatste tijd. Er is meer ruimte op de weg, dus je kan harder, maar dat weten die landveraaiers ook..... Op je totale autorijkosten is het nog steeds peanuts, dus wat dat betreft....
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe