Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. vergeten: 2013-2022: Piaggio MP3 500 LT Touring Sport
  3. Mijne besteld 10/06/22, verwachte levering 16/04/23 😞
  4. De regels voor de nieuwe S2000-rallyklasse zijn glashelder. Elke rallyauto heeft permanente vierwielaandrijving, een atmosferische tweelitermotor (dus zonder turbo’s) en minimale elektronica. Dat is andere koek dan de technologisch geavanceerde ŠKODA FABIA WRC uit 2003 met turbomotor. Toch hoeft de FABIA S2000 zich nergens voor te schamen: hij weegt weinig en levert 280 pk. Dat is maar 20 pk minder dan zijn 300 pk sterke voorganger. FABIA S2000 voor privéteamsDe S2000-categorie is vooral gericht op klantenteams. Autofabrikanten ontwikkelen rallyauto’s die goedkoop in gebruik zijn en krijgen gegarandeerd media-aandacht, want alle WRC-rondes van de nieuwe Intercontinental Rally Challenge (IRC) worden uitgezonden op televisie. ŠKODA wil vanuit een sportief oogpunt meedoen aan geselecteerde IRC-rally’s, en klantenteams promoten door de FABIA S2000 aan privéteams te verkopen. ŠKODA Motorsport bouwt in totaal 63 exemplaren. FABIA S2000 sleept 50 keer goud binnenDe FABIA S2000 maakt zijn debuut tijdens de Rally van Monte Carlo in 2009, met het fabrieksteam van ŠKODA Motorsport en coureurs Jan Kopecký en Juho Hänninen. De nieuwe rallyauto doet meteen het nodige stof opwaaien met zijn goede resultaten en grote successen. Zo winnen Juho Hänninen en Mikko Markkula de Rusland Rally en halen Jan Kopecký en Petr Starý overwinningen tijdens de Barum Rally en de Rally Costa Brava. ŠKODA behaalt ook een keurige tweede plaats in het fabrikantenkampioenschap – hoewel het team bewust niet aan alle rally’s van het seizoen deelneemt. In 2010 wint ŠKODA de IRC en kaapt Juho Hänninen de rijderstitel voor de neus van Jan Kopecký weg. Ondanks de hevige concurrentie, weet ŠKODA nog twee jaar lang het merkkampioenschap veilig te stellen met Andreas Mikkelsen achter het stuur. In 2011 winnen Juho Hänninen en Mikko Markkula de allereerste Wereldkampioenschapstitel in het SWRC voor ŠKODA. Vanaf 2013 neemt de auto deel aan het Europese Rallykampioenschap, waar hij drie jaar lang de dienst uitmaakt. De kroon op het werk van de ŠKODA FABIA S2000 is de overwinning van Jan Kopecký en Pavel Dresler in het Asia-Pacific Rally Championship in 2014. De FABIA S2000 wint tussen 2009 en 2014 in totaal 50 nationale en internationale titels. Het markeert het begin van ŠKODA’s huidige succesverhaal in de autosport. Een verhaal waaraan sindsdien een heleboel succesvolle hoofdstukken zijn toegevoegd. Lees ook: ŠKODA presenteert FABIA RS Rally2 De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  5. Leuke intro, @Roco Ik was in februari dit jaar ook een lag weekend in Praag. Geweldige stad! Welkom en veel leesplezier hier.
  6. Yesterday
  7. Roco

    wie ben ik

    Hallo, ik ben Ronald en ik rij vanaf 2008 ongeveer Skoda. Begonnen met een rode fabia 2. In die tijd gingen we ong 4-5 keer per jaar naar Praag ivm familiebezoek. Ivm de kosten is dat nu 2-3 keer per jaar. De Fabia was een heerlijke auto en heel geschikt voor het vervoer van een Duitse herder. Ivm de inruilwaarde hebben we in 2014 een Roomster gekocht. Geen meter in gereden, was gewoon DE auto voor ons. En toen we hem kregen pastte de bench voor de hond er weer precies in, geweldig. Al zo'n 6 jaar rijden we nu steeds met 2 herders achterin. Auto bevalt ons prima, enige probleem dat we hadden waren geknapte draden tussen linker deur en chassis en van de achterklep. ( bekend probleem) Met elke auto gedaan..... Vanauit straat Kozi de stoep oprijden van Dvorakovo nabr, direct naast ziekenhuis Na Frantisku en aan de oever van de Moldau en snel een foto nemen met park Letna op de achtergrond. En daarna in Nederland bij PostNL postzegels van laten maken. 😁 En elke auto is even op bezoek geweest in Mlada Boleslav, de fabriek met museum. Zora en ik zijn beide gepensioneerd.
  8. Wel bekend met Škoda, maar eerder nog geen bezeten. Pas mijn derde eigen auto ueberhaupt: 1987-1992: Ford Fiesta Mk1 1.0l 40pk rood (uit 1983) 1992-1995: Ford Fiesta Mk2 (dan wel Mk1.5) 1.0l 45pk blauw (uit 198?) ( 1990-2013: Bianchi Beaver mountainbike 2013-heden: Vanmoof M2 3.7 zwart ) Waarom een Enyaq? Leek (en lijkt) mij de beste keuze als BEV voor mij op dit moment ;-)
  9. Dank, maar de lakcode van de Arctic Silver van de Enyaq is H6H6 (Skoda) dan wel F7B (VAG?), dus dat is hem niet. Arctic Silver H6H6 / F7B is volgens mij een Enyaq-only kleur. Daarnaast werd mij door mijn dealer verteld dat de Kodiaq logos niet op de Enyaq passen; mogelijk wel zelfde diameter, maar de Kodiaq logos zijn "bolliger", de Enyaq logos platter ...
  10. Weet je wat de lakcode is van arctic silver (soms gebruikt Vag voor een ander model een andere naam voor een lakkleur, terwijl uit de lakcode blijkt dat het dezelfde kleur is). Bijvoorbeeld dit Kodiaqembleem van Kopacek, heeft lakcode A7W, en die zou het (denk ik) kunnen zijn:
  11. Vraag me af of de Kodiaq emblemen niet net zo groot zijn als de Enyaq !? En anders ze een mail sturen of ze voor de Enyaq ook in kleur komen en wanneer ? Want als er één leverancier is die ze kan leveren zijn zij dit wel Ali expres heeft ze ook wel maar al menig keer gelezen dat ze niet kleur echt zijn. Dus kleur wijkt vaak net even af van werkelijkheid.. En ja zelf inkleuren is een hel of a Job
  12. Welkom @PrDrStMa en veel leesplezier hier.
  13. Last week
  14. Gefeliciteerd en welkom op dit forum. Vanwaar de keuze voor deze Skoda? Al eerder bekend met Skoda?
  15. De racekalender heeft ook te maken met historie (in welke periode wordt de race op een bepaald circuit gereden, zo is de Hungaroring bijvoorbeeld altijd in augustus net als Spa-Francorchamps, dat is het lokale publiek (die de races bezoeken) zo gewend. Daarnaast als er races uitvallen en een vervanger gekozen moet worden, krijg je ook nog wel eens onlogische verplaatsingen. Gelukkig wordt pakweg de laatste 10 jaar wel gewerkt met zo veel mogelijk een aantal races in dezelfde regio/tijdzone, dat zag je aan het eind vorig jaar ook met de races in het Arabische deel van de wereld.
  16. Dank. Yep, deze ken ik al, maar die heeft het logo - net zo al zo veel anderen - alleen in geheel zwart, dus niet wat ik zoek ...
  17. ... sinds vrijdag 13/05/2022en trotse en blije eigenaar van een ŠKODA ENYAQ iV 80 Sportline in Arctic Silver in Amsterdam.
  18. http://www.kopacek.com/ Hier ook al eens gekeken ? En kijk ook eens even in de "wie ben ik" hier op forum !
  19. Heeft iemand hier een aanbeveling voor een auto detailing / customization bedrijf in (de buurt van) Amsterdam die het originele Skoda logo (chrome met zwarte achtergrond) --- of anders een al geheel zwart gespoten logo --- zou kunnen "omtoveren" (spuiten, wrappen, ...?) in (zo iets als) deze: http://skoda-acc.com/GENUINE-SKODA-ENYAQ-FRONT-EMBLEM-BLACK-SILVER-ARCTIC-5LA853621-F7B?search=enyaq%20emblem dus zwart met arctic silver achtergrond? Deze hier boven is al maanden uitverkocht en blijkt niet meer beschikbaar te komen(?) Dank!
  20. https://www.telegraaf.nl/sport/192548340/formule-1-herhaalt-klimaatneutraal-zijn-in-2030 De Formule 1-top gaat vanaf de komende race in Silverstone de eigen doelstelling om in 2030 klimaatneutraal te opereren extra promoten. Naast die ambitie over acht jaar moet de nieuwe generatie motoren in de sport (vanaf 2026) gebruikmaken van 100 procent duurzame brandstof. Sinds de sport in 2019 bekendmaakte in 2030 klimaatneutraal te zijn, zijn de eerste stappen gezet volgens de Formule 1-leiding. Zo zijn vrachtcontainers opnieuw ontworpen om efficiënter gebruikt te kunnen worden en worden ook de promotors van de verschillende Grand Prixs aangespoord om mee te denken als het gaat om zaken als plastic en afval. Belangrijk punt voor de komende jaren zal een betere indeling van de steeds voller rakende racekalender worden, om zo de vracht- en reislogistiek efficiënter te maken. CEO Stefano Domenicali kondigde eerder al aan dat dit een punt van aandacht is. Dit jaar vond de derde race bijvoorbeeld plaats in Australië, gevolgd door een Grand Prix in Italië, waarna weer naar Miami werd gevlogen. Na twee Europese races kwam daarna de ook al niet al te logische combinatie Azerbeidzjan-Canada.
  21. Tsjechische autofabrikant al sinds 2004 als hoofdsponsor en autopartner aan Ronde van Frankrijk verbondenTour-directeur Christian Prudhomme leidt de Tour opnieuw vanuit rode ENYAQ iV commandowagenŠKODA AUTO: ook groene-truisponsor én partner van de Tour de France FemmesDe 109e editie van de wielerklassieker start op 1 juli met de Grand Départ in Kopenhagen, het meest noordelijke startpunt in de historie van de Tour. De 21 etappes, waaronder zes bergtrajecten, voeren het peloton door vier landen over een afstand van 3.300 kilometer. Op 24 juli bereiken de renners hun bestemming op de Avenue des Champs-Élysées in Parijs. ENYAQ iV: elektrisch mobiel commandocentrumŠKODA AUTO ondersteunt het grootste wielerevenement ter wereld voor de 19e keer. Als officiële hoofdsponsor en autopartner levert het merk ook 250 auto’s aan de organisatoren en Tourleiding, evenals service- en assistentieauto’s. Naast de ENYAQ iV omvat het wagenpark OCTAVIA’s en SUPERB iV’s met plug-in hybride-aandrijving. Tour-directeur Christian Prudhomme rijdt voor het peloton uit in een volledig elektrische ŠKODA ENYAQ iV. Dit is de derde keer dat de SUV dienst doet als het mobiele commandocentrum van Prudhomme. Tijdens sommige etappes wordt de ENYAQ iV als commandowagen afgewisseld door de ŠKODA SUPERB iV. Voor de twaalfde keer heeft de Tsjechische autofabrikant ook de kristallen trofee ontworpen voor de winnaar van de Tour de France. ŠKODA AUTO sponsort sinds 2015 de groene trui voor de leider in het puntenklassement. ŠKODA: partner van de wielersportTevens is ŠKODA AUTO dit jaar partner van de Tour de France Femmes, die op 24 juli van start gaat. De deelnemers leggen acht etappes af over een afstand van 1.029 kilometer, waarbij de route van Parijs naar La Planche des Belles Filles voert. Als ‘motor van de wielersport’ ondersteunt ŠKODA AUTO naast de Tour de France en Tour de France Femmes tal van nationale en internationale wielerwedstrijden en populaire sportevenementen, waaronder de Spaanse ‘Vuelta’ en bijvoorbeeld de amateurkoers L’Etape. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  22. Stomme vragen bestaan dus niet. 😀 En de importeur bepaalt inderdaad alles qua samenstelling van de auto. Want elk land heeft zijn eigen keuzes hierin en geeft die weer door aan de fabrikant. Wit is altijd erg populair in zuidelijke landen geweest. Maar ook in “luxe pakketten” wordt er verschillend gebouwd voor elk land. De zogenaamde pakketten hebben per land een andere inhoud. Bijvoorbeeld Duitse auto’s zijn vaak luxer uitgevoerd dan Nederlandse. Omdat de auto’s hier al zo duur zijn in prijs door de BPM onder andere.
  23. De enige verklaring die ik voor het beperkte kleurenassortiment heb, is dat het voor dealers e.d makkelijker is om de juiste kleur lakstift/spuitbus op voorraad te hebben, zeker omdat de meeste kleuren ook voor de andere Vagmerken gebruikt worden, ook al hebben ze soms een andere naam (maar dezelfde lakcode).
  24. Al de jaren in de kleur sahara grijs (fab 1) en daarna de kleur cappacino beige gehad ( roomster/yeti en nu me fabia3 ) en nu word deze kleur niet meer gevoerd ...helaas. Maar de wagen van bedrijf ( VW Caddy ) is een kleur blauw die ook niet in de folders staat en toch geleverd word. Maw al onze wagens transporters en caddy's levert de dealer in een kleur die niet in de boeken staat. Er is dus ergens toch iets mogelijk blijkbaar met bestellen van kleuren die niet in de boeken staan. Op zich blijf ik vreemd vinden dat er niet meer kleur keuze is ! Want maakt niets uit in productie van de wagen. Die verfrobots doen de zelfde handeling en de vele kleuren zijn in de fabriek aanwezig als ik zie wat de kleur keuze bij skoda cz Dus als de fab 3 eruit gaat en ook een fab 4 word dan ga ik zo en zo kijken wat er mogelijk is bij me dealer. Alleen is het nog niet 100% zeker of het weer Skoda word , maar dat is een ander verhaal
  25. De importeur bepaald welke opties en dus ook welke kleuren geleverd worden, Pon beperkt dus het aantal kleuren dat geleverd wordt. Ik heb eerder wel eens een verhaal gelezen van iemand die het had uitgezocht voor een bepaald model Skoda, die werd in Tjechie in tussen de 40 en 50 verschillende kleuren geleverd, in de rest van Europa nauwelijks 20 kleuren. Als je geen wit, zwart, zilver of grijs wil, zijn er maar een paar echte kleuren voor de nieuwe Fabia officieel leverbaar in NL. Ik weet dat een aantal jaren terug het iemand gelukt is een optie geleverd te krijgen, die in NL officieel niet werd geleverd, maar door veel inspanning van de verkopende dealer is dat toen gelukt. Ik weet niet meer of dat om een voor NL afwijkende lakkleur of iets anders ging, maar het was wel een unieke origineel NL-Skoda. Overigens vind ik ook dat de kleuren wel heel erg toegespitst zijn op de leasemarkt, voor de kleinere modellen die nog wel eens particulier gekocht worden, is er gewoon heel weinig kleurkeuze. Voorbeeld van een kleur op de Fabia III zoals die nooit in NL is geleverd:
  26. Zoals gevraagd laat ik nog wat weten als ik wat vragen had. Ik heb dus een bestelling geplaatst voor een fabia iv en kwam tot besef dat in andere landen meer kleuren te verkrijgen zijn. Hoe komt dat ? Het is misschien een stomme vraag maar vroeg me af wat is jullie mening of bestaat dit al langer binnen skoda?
  27. Earlier
  28. Na RS topmodel nu ook andere modellen uit de ENYAQ COUPÉ iV-range te configureren Keuze uit twee vermogens- en accupakketvarianten en vier uitrustingsniveaus ENYAQ COUPÉ iV: vanaf € 51.690*; vernieuwde prijzen ENYAQ iV SUVNa de introductie van het sportieve RS-topmodel completeert ŠKODA het gamma van de ENYAQ COUPÉ iV-range. De ENYAQ COUPÉ iV 60-modellen hebben een aandrijflijn met een 132 kW sterke elektromotor in combinatie met een 58 kWh accu. De ‘80’-modellen zijn nog krachtiger (150 kW) en beschikken standaard over een 77 kWh accupakket. Bovenop de iV basisversie is er keuze uit nog drie uitrustingsniveaus: Business Edition, Business Edition Plus en Sportline. De ENYAQ COUPÉ iV is nu te bestellen vanaf € 51.690*. De ENYAQ COUPÉ iV combineert een elegant design met volop ruimte voor vijf inzittenden - mede dankzij het standaard glazen panoramadak - en veel gebruiksgemak. De aflopende daklijn draagt bij aan een optimale stroomlijn en daarmee aan maximale efficiency. De ENYAQ COUPÉ iV 60-modellen zijn al goed voor een maximale actieradius van 403 kilometer**. Met het 77 kWh accupakket kunnen de ENYAQ COUPÉ iV 80-modellen tot wel 552 kilometer** afleggen. Dankzij de 125 kW-snellaadmogelijkheid duurt het laden van de accu van 5-80% 35 minuten voor de ‘60’-modellen en slechts 29 minuten voor de ENYAQ COUPÉ iV 80. Elke coupé wordt standaard geleverd met een Mode 3-laaddkabel. Andere praktische punten: de bagageruimte heeft een inhoud van maar liefst 570 liter, terwijl het maximale trekgewicht 1.000 kg bedraagt. Alle ruimte voor connectiviteit en luxeDe ENYAQ COUPÉ iV onderscheidt zich ook door zijn omvangrijke standaarduitrusting. Alle uitvoeringen beschikken bijvoorbeeld standaard over LED-verlichting voor en achter en een glazen panoramadak. De Digital Cockpit (5,3 inch) en een groot centraal geplaatst 13 inch infotainment touchscreen, een navigatiesysteem, smartphone-integratie en voice control zijn altijd inbegrepen. Vanaf de Business-uitvoeringen zijn ook features als stuur- en stoelverwarming, een phonebox voor draadloos opladen van smartphones, geluiddempende ramen en assistentiesystemen als de predictive cruise control, crew protect, en side assist standaard. De ENYAQ COUPÉ iV Sportline doet zijn naam eer aan met 20 inch lichtmetalen velgen, sportieve (zwarte) designaccenten en een verlaagd sportonderstel. Voorverkoop gestartDe nieuwe ENYAQ COUPÉ iV-modellen zijn naar eigen wens en smaak samen te stellen in de configurator op ŠKODA.nl. Prijzen van de ENYAQ COUPÉ iV 60 beginnen bij € 51.690*, de ENYAQ COUPÉ iV 80 wordt leverbaar vanaf € 56.890*. De ENYAQ iV SUV is er met de 132 kW sterke elektromotor en het 58 kWh accupakket voortaan vanaf € 48.690*, terwijl de ENYAQ iV 80 met 150 kW sterke elektromotor en het 77 kWh accupakket een vanafprijs van € 54.590* kent. Elke ENYAQ (COUPÉ) iV staat voor zorgeloos rijplezier. Dat komt tot uiting in 2 jaar volledige fabrieksgarantie en 8 jaar garantie op de hoogvoltaccu (tot 160.000 km). Ook onderhoud en APK zijn tot en met wel 7 jaar inbegrepen. Kopers van een ENYAQ (COUPÉ) iV krijgen bovendien gratis een Elektrisch Rijden Training. ENYAQ-rijders die de training al hebben gevolgd, geven hem het rapportcijfer 9,3. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie ŠKODA.nl. ** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Lees hier het volledige artikel
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe