Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. En het schijnt dat er veel elektronica door hoog zit en hierdoor voldoende gekoeld word nu...... en dat was wel genoemd hoor
  3. Nog even opvallend: een aantal teams zoals Ferrari en Wiliams hebben met 1 compound zachter gereden dan volgend weekend beschikbaar is in Bahrain, terwijl een enkeling met een extra harde band zijn snelste tijd heeft gezet. Ook Max heeft op hard snelle tijden gezet, dus dat ziet er wel goed uit. Zaken als bandenslijtage kun je aan de hand van de tests eigenlijk niet goed beoordelen: een long run tijdens de testdagen was typisch rond de 12 rondes, dus tijdens de race moeten er stints met meer rondes gereden worden (race is 57 rondes in Bahrain). In het Ziggo race cafe lieten ze gisteren de rondetijden van Max tijdens zijn long run zien, en die waren binnen een paar tienden van een seconde constant rond de 1 min. 38 sec. dus nog geen last van bandenslijtage. Ander punt, de nieuwe Red Bull heeft de inlaat voor de koellucht voor de motor van de side pods verplaatst naar boven ter hoogte van het hoofd van de coureur. Het idee is dat hierdoor de bodem (onderdruk) effectiever gemaakt kan worden, en een ander voordeel dat niet genoemd is: bij een aanrijding in de flank op de sidepod is de auto minder gevoelig voor schade (zoals de Mercedessen vorig jaar diverse auto's uitgeschakeld hebben door in de zijkant te rijden in de bocht).
  4. https://www.instagram.com/reel/C3p5GHKtGhP/?igsh=MThuaWxldXlwdm5idA==
  5. Last week
  6. Mijn eerste bier met whisky was de Gouden Carolus infused, dus ik was gelijk verpest, ik had toen ook nog een andere whisky infused meegenomen (ik geloof iets van 'Clarisse' of iets dergelijks) en die viel aardig tegen. Het aantal brouwerijen in NL is nog altijd iets van rond de 900, maar het loopt eindelijk iets terug, maar die aantallen geven wel aan dat het ook voor de insiders niet meer is bij te houden. Ik heb ook nog de tijd meegemaakt dat er maar een stuk of 5 Nederlandse brouwerijen waren waar ik niet binnen ben geweest. Als het over bier gaat, ben ik nogal een allrounder, regelmatig een Belgisch roodbier, zoals bijvoorbeeld Rodenbach in diverse varianten heeft, maar ook dubbels, tripels, quadrupels/gerstewijn, witbier, weizen, allerlei 0.0% varianten (IPA, witbier, pils, blonde tripel), en af en toe ook wat bijzondere soorten zoals faro, lambiekbieren, gueuze enz. Eén van de weinige soorten die ik niets vind is gose/goose (een zout bier volgens Duitse traditie).
  7. Gouden Carolus Whisky Infused was ik zeer aangenaam verrast over de eerste keer. Heeft bij mij dan ook een hoge score gekregen in Untappd. Echter heb ik deze inmiddels 5-6 gehad en ik vind het wat minder worden. @MarcoO2de bieren die jij noemt vind ik ook allemaal lekker behalve Hertog Jan. De brouwerij Moersleutel staat bij mij hoog aangeschreven. Denk hierbij aan Macaroon Machine en Motorolie. Dit zijn 2 Stout bieren en dat type bier heeft mijn grote voorkeur.
  8. Een SUV is een populair autotype. Veel consumenten hebben er een of willen er een. Maar wat is een SUV eigenlijk? Welke voordelen heeft een SUV? En: past een SUV eigenlijk wel bij jouw persoonlijke situatie? Om maar meteen een vooroordeel uit de wereld te helpen: een SUV hoeft niet groot, duur en onzuinig te zijn. Vroeger was een SUV vooral groot, maar tegenwoordig heb je ook kleinere SUV-modellen. SUV staat trouwens voor Sport Utility Vehicle. De naam is in de jaren 90 overgewaaid vanuit Amerika. De SUV is een multifunctionele auto. Net als de stationwagon, maar met als groot verschil dat de SUV hoger op zijn wielen staat. Daarom wordt een SUV ook wel een terreinauto genoemd. Maar dat wil niet zeggen dat een SUV altijd 4x4-aandrijving heeft. De meeste SUV’s hebben alleen voorwielaandrijving. Hoge instapDoordat een SUV hoger op zijn wielen staat, heb je een hogere instap en hogere zit in vergelijking tot een normale personenauto. Veel mensen vinden dat prettig. Je stapt gemakkelijker in en je hebt een beter zicht op het verkeer. Met name wat oudere automobilisten stellen dit op prijs. Een ander voordeel is dat een SUV minder moeite heeft met slecht wegdek en venijnige verkeersdrempels. En als je per ongeluk een stoepje meepakt, is dat niet zo erg. De bodemvrijheid (dat is de afstand tussen het wegoppervlakte en de onderkant van de auto) is vaak groot genoeg. Een SUV is bij uitstek geschikt voor grotere gezinnen. Onder de grote achterklep gaat vaak een opvallend grote kofferbak schuil. Zo heeft de nieuwe Škoda Kodiaq een bagageruimte van maar liefst 910 liter. Die kun je zelfs uitbreiden naar 2105 liter door de achterbank neer te klappen. SUV als 7-zitterEen SUV biedt plaats aan vijf inzittenden, maar soms ook aan zeven. De Škoda Kodiaq is bijvoorbeeld leverbaar als 7-zitter. Logischerwijze houd je dan wat minder bagageruimte over, maar op de momenten dat je de derde zitrij niet gebruikt, klap je hem simpelweg weg. Is een SUV wat voor jou? Dat hangt ervan af. Je zult merken dat een SUV een fractie groter en zwaarder is dan een normale personenauto. Dat heeft logischerwijs gevolgen voor het verbruik en de wegenbelasting. Daartegenover staan de bovengenoemde pluspunten en de stoerdere uitstraling. Verschillende Škoda SUV-modellenBij Škoda vind je verschillende SUV-modellen, zoals de Škoda Kamiq, de Škoda Karoq en de Škoda Kodiaq. Welke het best bij jou past, hangt van je wensen af. De compacte Kamiq is ideaal voor in de stad, terwijl de ruimere Karoq zich uitstekend leent voor een korte vakantie met een niet al te groot gezin. De Kodiaq is juist geschikt voor grote Zaterdagfamilies die er een actieve levensstijl op nahouden. Elektrische SUVOok voor een elektrische SUV kun je bij Škoda terecht. De Škoda Enyaq is een van de populairste elektrische auto’s van Nederland en is er ook als sportieve Škoda Enyaq Coupé. Ontdek alle SUV-modellen van Škoda De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  9. Klopt hoor Gert. Soms is een biertje wat ik heel lang lekker heb gevonden ineens nooit meer in mijn koelkast te vinden. Standaard liggen daar (heel saai maar altijd goed) de gewone Hertog Jan's, een paar HJ Grand Prestige's (sommige flink over de datum), wat Westmalle Dubbels, een paar Affligem's of Leffe Blond en vrijwel altijd een aantal Gouden Carolussen (zowel de Classic maar vooral de Whisky Infused). En pas liep ik tegen een paar Trinity Tripels (van de Amsterdamse Brouwerij Kleiburg) aan. Die bevielen me ook goed! Niet spannend dus, maar wel altijd iets te vinden wat ik lekker vind.
  10. Wat Horner betreft: er zijn ook verhalen dat het in feite om een machtstrijd binnen RBR zou gaan, maar als buitenstaander is het onmogelijk om dit te beoordelen. Dan testdag nummer 2 van seizoen 2024: - Perez heeft vandaag de hele dag gereden, en Max heeft vanmiddag dus niet het stuur overgenomen. - Vanmorgen is de sessie gestopt (rode vlag) vanwege een losgekomen putdeksel. Ik hoorde vanmorgen ook verhalen over remproblemen bij Perez, maar heb dat nergens bevestigd gezien. In elk geval zal de gestopte sessie vanmorgen de reden zijn geweest dat Perez vanmiddag ook heeft gereden. Morgenochtend rijdt Perez weer, en Max 's middags. De resultaten van vandaag:
  11. Škoda startte in september 2020 zijn e-mobiliteitsstrategie aangevoerd door de EnyaqBelangrijke mijlpaal: 200.000 exemplaren van de Enyaq en Enyaq Coupé Met de productie van 200.000 exemplaren van de Enyaq en Enyaq Coupé heeft Škoda een belangrijke mijlpaal bereikt met zijn strategie richting volledig elektrische mobiliteit. De jubileumauto betreft een witte Škoda Enyaq Coupé Sportline die 16 februari van de productielijn in Mladá Boleslav rolde. De Škoda Enyaq is dit modeljaar geüpdatet en geoptimaliseerd met verbeterde technologieën en functies. Die verbeteringen omvatten onder andere krachtigere en efficiëntere aandrijfsystemen, een grotere actieradius, sneller opladen en nieuwe software met een verbeterde en intuïtievere gebruikersinterface. Škoda versterkt zijn toewijding aan elektrische mobiliteit later dit jaar verder met de wereldpremière van de nieuwe Elroq, een elektrische compacte SUV. Het merk gaat in de komende jaren in totaal zes nieuwe volledige elektrische modellen introduceren. Recordverkoop"De Enyaq heeft de leiding genomen in onze strategie voor elektrische mobiliteit; het succes van de modelreeks bewijst dat we op de goede weg zijn hiermee,” zegt Andreas Dick, bestuurslid van Škoda Auto voor Productie en Logistiek. “Vorig jaar was het de op drie na bestverkochte elektrische auto in Europa, met een recordverkoop van 81.700 exemplaren - een stijging van 52,1% ten opzichte van 2022.” Zakenauto van het Jaar 2023Ook Nederland deed vorig jaar een forse duit in het zakje voor wat betreft de verkoop van de Enyaq. Voor het tweede jaar op rij was de Škoda Enyaq de bestverkochte elektrische auto van Nederland. Particuliere en zakelijke klanten kozen de SUV en SUV-coupé vooral vanwege alle praktische eigenschappen en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Mede door die pluspunten eiste de Enyaq ook de prestigieuze titel ‘Zakenauto van het Jaar 2023’ voor zich op. Toewijding van Škoda aan elektrische mobiliteitŠkoda is toegewijd aan het bevorderen van zijn strategie voor elektrische mobiliteit. Tot 2027 investeert het bedrijf liefst 5,6 miljard euro om dit doel te bereiken. Met een nieuwe productielijn die eind vorig jaar in gebruik is genomen, heeft Škoda de productiecapaciteit voor MEB-batterijen daarnaast verhoogd tot 1.500 eenheden per dag. Eind dit jaar wordt de nieuwe volledig elektrische Elroq toegevoegd aan het portfolio van Škoda. Met de lancering van de Elroq betreedt de Tsjechische autofabrikant het belangrijke segment van elektrische compacte SUV's. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  12. Goed dat je het puntje mbt Horner nog even aanstipt: tot nu toe was hij de ideale teambaas en het zou erg schadelijk kunnen zijn als hij daadwerkelijk zich misdragen heeft. Niet voor te stellen toch? Een topbaan, een topvrouw heeft hij ook, en toch of juist dan beschuldigd worden van ongewenst gedrag. Zie je onschuld maar te bewijzen…je bent nu al beschadigd en het team dus ook.
  13. Hi Kris. Heb ditzelfde probleem. Heb jij dit nog werkend gekregen?
  14. Max en Russell waren de enige coureurs die vandaag de hele dag gereden hebben, waardoor Perez en Hamilton aan de kant bleven. De andere teams hebben halverwege de dag de coureurs gewisseld. Opvallend dat Mercedes dit jaar de strategie van Red Bull heeft overgenomen bij de tests, en dat Mercedes voor Russell heeft gekozen kan er op wijzen, dat Hamilton door zijn move volgend jaar na Ferrari nu 2e rijder is geworden. (vorig jaar kreeg Hamilton in allerlei situaties de voorkeur boven Russell) Verder schijnt het dat Red Bull Racing (RBR, niet te verwarren met RB - Racing Bulls, het Alpha Tauri team van vorig jaar), minstens 5 verschillende 'kwalificatie' set ups (weinig brandstof aan boord) heeft gereden, en concurrenten niet of nauwelijks. Long runs om (een deel van) een race te simuleren heeft Max niet gereden vandaag (andere teams wel). Daarnaast blijft het de vraag hoe goed een team nu echt is op basis van deze testen, Ferrari heeft meerdere jaren uitgehaald in de pre-season tests, en bleek tijdens het seizoen toch helemaal niet zo snel. Kortom de cijfers zien er goed uit, maar hoe zijn de verhoudingen nu echt? Wat ook nog een probleem kan worden: als het onderzoek naar Christian Horner grensoverschrijdend gedrag (telefoonberichtjes naar vrouwelijke werknemer) wordt bevestigd, kan het seizoen bij RBR nog raar lopen. Horner is al sinds de oprichting van het team de teambaas, en heeft steeds gezorgd dat ie zowel een goede auto (goed personeel in het team, maar ook in de fabriek) maar ook goede coureurs had.
  15. Verbaast me niets !! Fijne toko waar ik me Fab 4 nu vandaan heb omdat ik de dealer Broekhuis beetje zat ben....... v/d Brug heeft nog het familie bedrijf gevoel wat ik ook bij bv Lakeman had. Bij Heron en Broekhuis is dat totaal verdwenen.... En dat ondaks dat v/d Brug ook geen kleine toko is weten ze dat gevoel wel te behouden...
  16. Snelste tijd Max Verstappen na eerste testochtend in Bahrein | Autosport | Telegraaf.nl Max Verstappen heeft zijn eerste testuren in de nieuwe auto van Red Bull achter de rug. Woensdagochtend vroeg kroop de Nederlandse wereldkampioen in Sakhir achter het stuur van de RB20. Verstappen reed op Bahrain International Circuit 66 rondjes in de ochtendsessie. Verstappen was de enige coureur die onder de 1.33 dook. Zijn snelste ronde was 1.32,548. Charles Leclerc was bijna 0,7 langzamer en hij kwam tot 1.33,247. Leclerc noteerde 64 rondjes. Fernando Alonso noteerde in zijn Aston Martin de derde tijd: 1.33,385. De 42-jarige Alonso kwam tot 77 rondes, het meest van iedereen die in actie kwam. Elke testdag start om 08.00 uur Nederlandse tijd en eindigt om 17.00 uur, onderbroken door een lunchpauze van één uur. Verstappen stapt ook donderdagmiddag nog in. Donderdagochtend en de gehele vrijdag is het de beurt aan teamgenoot Sergio Pérez. @Cordobakom er maar in met een aanvulling hoor! Bedankt.
  17. Helaas Marco, ook dat bier verandert steeds. 😁 Door computergestuurde brouwprocessen, waarbij het brouwproces wordt aangepast aan de gebruikte grondstof (bijv. de kwaliteit van de gerstoogst) om het bier zo goed mogelijk hetzelfde te houden. Daarnaast worden er vaak aanpassingen gedaan, bijvoorbeeld om kosten te verlagen, efficiëntie van het brouwproces te verhogen, maar bijvoorbeeld ook om veranderende smaak van het publiek te volgen.
  18. Nek-aan-nek race: in 2019 droegen zij al de kroon, in 2024 wederom op het hoogste podiumTweede plaats voor Autobedrijf Maas - De Koning; Van den Brug grijpt de derde plaatsPrestigieuze prijzen stimuleren Nederlandse dealers de lat nóg hoger te leggenDe Škoda-dealer van het jaar 2024 is gevestigd in Dordrecht. Bijna het hele jaar voerde Ames Autobedrijf het klassement aan, maar in de slotfase naderde de top-3 zich op minimale afstand van elkaar. Ames Autobedrijf wist uiteindelijk de meeste punten te vergaren en mag zich met recht de beste dealer van Nederland noemen. Met de Dealer van het Jaar-verkiezing stimuleert Škoda zijn dealers het beste uit zichzelf te halen. Een goede verkoopprestatie is niet genoeg om nummer 1 te worden, er wordt ook gekeken of klanten graag terugkomen voor service in de werkplaats. Daarvoor moet je over een grote schare tevreden klanten beschikken. Alleen als het hele team staat als een huis, kun je Dealer van het Jaar worden. De afgelopen twaalf maanden werd de Škoda dealerorganisatie op al deze elementen getoetst. Het behoeft geen uitleg dat Ames Autobedrijf op deze onderdelen een allrounder is gebleken en de meeste punten heeft verdiend over 2023. Ames Autobedrijf valt voor het zesde jaar op rij in de prijzen. De betrokkenheid van de teams en de loyaliteit en tevredenheid van hun klanten zorgen ervoor dat ze vanaf 2019 maar liefst 6 keer in de prijzen zijn gevallen. De prestigieuze prijs ‘Škoda Dealer van het Jaar’ behaalden ze voor het eerst in 2019, waarna ieder jaar prijzen volgden in de categorie Škoda Premium Dealer. ‘Erik Drijver, Manager Škoda van Ames Autobedrijf voegt daar aan toe: we zijn ontzettend trots dat we voor de tweede keer in vijf jaar tijd deze prestigieuze prijs hebben mogen winnen. Dit hadden we nooit bereikt zonder de steun van onze loyale klanten, en daarvoor zijn we oprecht dankbaar. Als onderdeel van onze inzet voor Maatschappelijk Betrokken Ondernemen, steunen we ook diverse belangrijke doelen waar ons prijzengeld aan zal worden gedoneerd. De exacte bestemming van deze donatie zal op een later tijdstip worden bekendgemaakt.’ Premium DealersDe dealers die Ames Autobedrijf moesten laten voorgaan, maar wel de top-5 van Nederland bereikten, mogen zich in 2024 Škoda Premium Dealer noemen. Dit zijn respectievelijk Maas - De Koning, Van den Brug, De Waal Autogroep en Wealer Autogroep. Publieksprijs voor Van den BrugŠkoda Nederland kent ook een publieksprijs toe aan de dealer met de hoogste score in klantentevredenheid. Bij Van den Brug in Friesland zijn de klanten zo tevreden dat zij als ware ambassadeurs optreden en het bedrijf zelfs bij familie en vrienden aanbevelen. Mond-tot-mondreclame is dus verzekerd bij de doorgaans nuchtere Friezen. De ervaringen van klanten worden overigens in de showroom en in de werkplaats gemeten. Eén team, één missie lijkt het motto bij Van den Brug, in beide afdelingen scoort zij het beste van Nederland. Groeibriljantprijs voor a-pointŠkoda heeft de Groeibriljantprijs in het leven geroepen voor de dealer waarin veel geloof is dat zij de potentie hebben om door te groeien naar een top-5 speler in de Škoda dealerorganisatie. Dit jaar wordt deze toegekend aan de Škoda dealer a-point met vestigingen in o.a. Amsterdam en Almere. a-point laat een grote stijging in het klassement zien ten opzichte van het voorgaande jaar. Er is vertrouwen in het Škoda team van a-point dat zij alles in huis hebben om nog verder te groeien. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  19. Ik heb ook helemaal niets met die apps. Sowieso proef ik liever whisky dan bier (van dat laatste weet ik wel wat ik lekker vind en heb ik niet de behoefte steeds iets anders te proberen).
  20. De term ‘hatchback’ ben je vast zo vaak tegengekomen dat-ie inmiddels net zo vertrouwd is als je lievelingstrui. Maar kun je omschrijven wat een hatchback is? En ken je alle voordelen van een dergelijke auto? En wat is nou precies het verschil met een sedan? Kortom: tijd voor antwoorden! De term hatchback slaat op de carrosserie van de auto. Andere vormen zijn de sedan, de stationwagon en de SUV. Een belangrijk kenmerk van een hatchback is dat je de bestuurder en zijn passagiers kunt bereiken via de bagageruimte. En het is mogelijk om de kofferbak groter te maken door de achterbank weg te klappen. 3- of 5-deursautoDe achterklep van een hatchback wordt gezien als een extra deur of portier. Vandaar dat er steevast gesproken wordt van een 3- of 5-deursauto. Dat is dus een hatchback met twee dan wel vier portieren én een achterklep. Een 3-deurs hatchback kom je tegenwoordig nog maar zelden tegen. De kleine Škoda Citigo was leverbaar als 3-deurs. De Škoda Fabia is altijd een 5-deursauto. Die twee extra portieren maken de achterbank gemakkelijker bereikbaar en dat is niet alleen handig voor in- en uitstappen, maar ook voor het plaatsen van een autostoeltje. Verschil tussen hatchback en sedanAls je op de achterbank van een hatchback zit, kun je spullen uit de kofferbak pakken. Je draait je arm uit de kom en waarschijnlijk zit de hoedenplank in de weg, maar in theorie kan het. En dat is het grote verschil met een sedan. De bagageruimte van een sedan is een afgesloten ruimte. Het voordeel is dat geen kou of warmte verloren gaat, zodra je de achterklep opent. Bovendien heeft niet elke sedan een neerklapbare achterbank. Dus als je veel laadruimte nodig hebt, kun je beter een hatchback nemen. Zijn achterbank kun je vaak in ongelijke delen neerklappen, zodat je er ook voor kunt kiezen een zitplaats overeind te houden. Perfect voor een kleine verhuizingOm je een idee te geven hoeveel groter de bagageruimte wordt als je de achterbank neerklapt: in de Fabia past normaal 380 liter bagage, maar met neergeklapte achterbank is dit opeens 1190 liter. Perfect voor een kleine verhuizing of een bezoekje aan de bouwmarkt. Extra handig is dat de bagageruimte voorzien is van verlichting en de optionele bagagenetten die alles keurig op hun plek houden. Ruimste in zijn klasseBehalve de compacte Fabia vind je bij Škoda ook een middenklasse hatchback, namelijk de Škoda Scala. Deze 5-deursauto heeft een bagageruimte van 467 liter. Dat is de ruimste in zijn klasse. Door de achterbank neer te klappen, kun je dit uitbreiden naar een indrukwekkende 1410 liter. Ideaal voor actieve Zaterdagfamilies! Ook de Škoda Octavia en de nieuwe Škoda Superb zijn leverbaar als hatchback. Voordat je daarin de achterbank neerklapt, mag je IKEA wel even waarschuwen dat ze extra voorraad inkopen. Ontdek alle hatchback-modellen van Škoda De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  21. Ik ben niet zo van de bier apps. Veel reviews worden geschreven door mensen met weinig kennis van zaken die bier grof weg in twee soorten verdelen: 'lekker' en 'niet lekker'. Zo weet ik van mezelf dat ik niet houd van bier met een bepaalde bitterheid, bier wat bitterder is kan ik waarderen, bier wat minder bitter is kan ik ook waarderen. Dat betekent niet dat bier met voor mij de 'verkeerde' bitterheid niet goed is. Veel Duitse pilseners en Brand pils vind ik daarom niet lekker, maar bijvoorbeeld veel bitterder Brand Up/Urtyp vind ik wel weer lekker. Dat is persoonlijke voorkeur en heeft niets met de kwaliteit van het product te maken. Van Zundert heb ik al eerder de 8 (hun eerste bier) en de 10 geproefd, maar wilde de 4 (Refter) ook wel eens proberen. Dat blijkt een bier van 4% alcohol te zijn en behoorlijk bitter (maar goed voor mij), ik denk dat ze Hallertau of Goldings hop of een mix daarvan hiervoor gebruikt hebben bij het brouwen.
  22. Lekker spul hoor van Zundert. Heb zelf Zundert 8 gehad. Als ik had geweten dat je bierglazen spaarde dan had ik misschien wel wat voor jouw gehad. Heb er laatst ruim 50 in de glasbak gekieperd. De meesten waren een eenmalige uitgave. Tijd op MP gehad voor 25 cent per glas. Niemand die reageerde. Over bier gesproken zitten jullie ook op Untappd? Ik heb de laatste 6 jaar mijn biertjes opgenomen in deze app.
  23. Wisselend deel in vitrinekasten (soort wissel expositie) afhankelijk van het formaat zullen dat er iets van 300-400 zijn, totale verzameling zal iets van 4500 glazen/pullen zijn. Daar zijn dingen bij die kleiner zijn dan een jeneverglaasje maar ook trappistenpullen van 2-3 liter.
  24. En hoeveel glazen zijn dat? Staat dat allemaal in vitrines, of gewoon in dozen?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe