All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Last week
  3. MarcoO2

    fotografie

    Klopt, in de details is de 80 D toch een sprong vooruit op de 70 D. Ik werk bij macro nooit in M, ook nooit behoefte aan eigenlijk.
  4. M + auto ISO garrandeert in ieder geval dat je sluitertijd niet te lang wordt. Enige nadeel is dat je ISO niet lager kan dan 100, dus je moet wel het risico van overbelichting in de gaten houden (en als dat alle risico is dan wordt het bij mij ook Av), maar onderbelichting heb je nooit en te lange sluitertijden ook nooit. Wat mij in Av typisch bij bovenstaande foto zou kunnen gebeuren is dat ik naar f/8.0 ga voor wat meer scherptediepte, en dat bij 1/80 sec een handbeweging dan toch net voor bewegingsonscherpte zorgt. Natuurlijk is het allemaal op te lossen, maar ik ben vaak al druk genoeg met compositie, autofocus, en scherptediepte en belichtingscompensatie, dus hoe meer "DSG" in mijn camera hoe beter. 😉 Als ik me niet vergis kan je voor de 80D ook in AV een minimum sluitertijd ingeven. Dat is natuurlijk helemaal perfect. Maar dat kan de 70D ook niet (M50 ook niet helaas). M50 in Av met auto ISO past wel de sluitertijden good aan aan de brandpuntsafstand, maar het is de hele tijd net een beetje aan de slome kant. Bij 100mm 1/160 waar ik graag 1/200 zou hebben. Het gewicht van m'n sigma 50-100mm helpt gelukkig goed mee om de zaak stabiel te houden, maar toch.... het zou fijn zijn als het te tweaken zou zijn.
  5. Rijd nu een tijdje in de auto en ben inmiddels aardig gewend. Ben er erg content mee en geniet van elke rit.Wat me vooral eigenlijk verrast is het comfort. Hij nodigt bij normaal rijden veel meer uit tot relaxed rijden dan de Fabia. Dat komt door een aantal zaken denk ik. Het hogere koppel en vermogen, de ACC, een cilinder meer, de stoelen. Dat wil niet zeggen dat ik niet nu en dan lekker doortrek. In S wordt naar mijn zin ook bij deze auto te lang doorgetrokken. In D zou hij wat later mogen opschakelen, maar het is prima te doen. Wie weet laat ik dat meteen nog eens aanpassen wanneer deze motor eindelijk gechipped kan worden. Daar voel ik dan toch wel voor, want hoewel ik echt niets te kort kom, merk je wel dat het vermogen softwarematig is geknepen (het moet niet helemaal op een Golf GTI gaan lijken natuurlijk). En dan uiteraard meteen dat achterlijke SS systeem onklaar laten maken.DCC met de diverse rijprofielen vind ik eigenlijk niet echt boeiend. Eco stand niet geprobeerd en ga ik ook niet doen. Verder moet ik zeggen dat de verschillen wel erg subtiel zijn. Hierbij speelt denk ik ook een rol dat ik de Faab met Eibach/Bilstein verlaging gewend was. Vond dat toen redelijk comfortabel, maar zelfs DCC in sport bij de Polo voelt nog vele malen comfortabeler aan. Is dus maar net wat je gewend bent.Het verbruik (ruim 1 op 15) valt me ontzettend mee. Het zuinigst is hij bij lange stukken snelweg met 130 km/u, vergeleken met andere ritjes. Motor hoeft dan ook maar weinig inspanning te leveren natuurlijk.
  6. MarcoO2

    fotografie

    Voor mij heeft de M-stand in deze situaties, waarin er sprake is van een kind met een bewegend handje en een paar eveneens bewegende (:D) insecten, geen meerwaarde - in tegendeel. Ik pak dan eigenlijk altijd de AV.
  7. Mooi gedaan, Marco. Overigens: dit is zo'n situatie waarin ik M + auto ISO zou gebruiken. Dat het bij de 70D in hele ISO-stops gaat is nog wel te overzien, maar de 70D heeft dan ook geen belichtingscompensatie. De M50 doet dat wel, en dat is één van de redenen dat de 70D minder gebruikt wordt. Dat is toch wel jammer, want om andere redenen is een spiegelreflex soms toch ook wel eens fijn. Aankoopsyndroom? Ikke? jazeker! En zeker als het gaat om de beste beschikbare mirrorless autofocus die compatible is met mijn Sigma f/1.8 zooms. Hebbuh hebbuh hebbuh! 😊
  8. MarcoO2

    fotografie

    Hahaha heb je last van het aankoopsyndroom Skoody? Mijn zoon Joost (7) gisteren: "papa, kijk eens wat ik op mijn hand heb, deze kevers waren lekker aan het vrijen in de zon! Gaaf hé?" Nou, inderdaad! 😉
  9. Earlier
  10. Gevonden. Bij de instellingen van volume in het infotainment. Naar aanleiding van meldingen, geluid dempen uitschakelen. Simpel dus 🙂
  11. Nou ja, het gaat prima samen, zolang je de goede volgorde maar aanhoudt: Eerst autorijden, en (pas) bij aankomst koud bier. 🙂 Ja, voor dat werk is zo'n ding fantastisch natuurlijk.
  12. Cordoba

    Je nieuwe aankoop

    Is ook niet bedoeld voor bier, maar gewoon eten en drinken en eventueel medicijnen (mijn moeder heeft bijv. oogdruppels die ze in de koelkast moet bewaren), zeker als je de spullen er koud in zet, kun je het lang koud houden. Overigens voor het werk gaat mijn brood de avond vantevoren klaargemaakt en wel in de diepvries, en de volgende dag zo in de rugzak en pas ergens tussen 10 en 11 uur is het ijs eruit, dus koel genoeg. Als het heel warm is zoals afgelopen zomer regelmatig gebeurd is, dan gaat het broodpakket 's morgens in een klein koeltasje en moet ik het een half uurtje eerder uit de koeltas halen, anders heb ik ijs op mijn brood.
  13. EdK

    Je nieuwe aankoop

    Maar goed bier en autorijden zijn twee dingen die niet samengaan... Maar ik hield verleden jaar zomer met die warme dagen me vleeswaren en kaas op brood toch netjes op temperatuur dat het gewoon eetbaar was. Maw de kaas was met het brood geen tosti geworden
  14. The Sony A6400 is uit. Als ik de reviews mag geloven is de autofocus fantastisch. Als er een volgende Sony camera komt met zowel die AF als sensor stabilisatie dan kon de spaarpot hier wel weer eens omgedraaid worden.....
  15. Het heeft wel wat die dingen, maar ze zijn me toch te groot, en als het echt warm is maken ze het toch niet koud genoeg. Als het 30 graden is en hij haalt er 15 af heb je toch bier van 15 graden. Tja. Beter dan bier van 30 graden...... maar toch niet goed genoeg, in ieder geval niet voor mij.
  16. EdK

    Je nieuwe aankoop

    Heb al jaren zo'n gecombineerde koelbox en wat ik altijd doe is dat ik hem eerst op de 230V laat koelen tot alles koel is en daarna verder in de auto ! En doordat ik op werk dan weer voor enkele uren stil sta dan blijft het lekker koel en kan het koelen tijdens de rit van klant naar klant de boel weer voldoende koelen
  17. Cordoba

    Je nieuwe aankoop

    Afgelopen weekend een elektrische koelbox aangeschaft, omdat in de F3 de gekoelde dashboardkastjes zijn verdwenen. Kan zowel op 12V aansluiting als op 230V, eventjes de werking uitgeprobeerd met wat flesjes water en thermometer in de box, in 10 minuten op 230V had ie de temperatuur in de box toch van bijna 20 naar minder dan 10 graden teruggekoeld.
  18. Denk t niet.....?
  19. We gaan het zien, Menno ?
  20. Nee, maar de kans dat ik 103 word acht ik niet zo groot ?
  21. Dat vraag ik me af... jouw polo gaat echt niet zo netjes de 36 jaar halen, áls hij ‘m uberhaupt al haalt.
  22. Van harte welkom
  23. Ja en die is een stuk kleiner dan mijn Polo. Die laatste zal mij ook wel overleven ?
  24. Ik kwam vorige week bij het drie-landen-punt deze stamvader van jouw auto tegen, Menno ? Deze mooie Golf GTI uit 1983 was bijzonder mooi, zeker gezien de leeftijd van 36 jaar! vakantie België 2019 (137) by marcoeoscanon, on Flickr
  25. EdK

    Even voorstellen

    Je zal wel aan de melk gezeten hebben......driepinter
  26. Welkom Jelis!! Hoe kwam ik nou bij Joris??
  27. Welkom Jona, Mooi rijk uitgeruste Karoq!
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up