Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. @rik ik heb je bericht hier verwijderd , reden dubbel post ! Als men gaat antwoorden en men gaat het over 2 topics verdelen dan word het een on overzichtelijk zooitje ! En stel je even voor in "Wie ben ik " dit word op prijs gesteld door vele leden hier en ook op andere forums
  3. in onze auto, skoda Octavia station 2010, komt aan de bijrijderskant allen lauw/koude lucht op de voeten, ook als de kachel op 25 graden staat. de kachel bij de chauffeur is wel goed te regelen. herkend iemand dat probleem en is daar wat aan te doen?
  4. Yesterday
  5. Zit vanaf tablet te werken en kon niet posten volgens site. Maar klaarblijkelijk heeft hij de tekst flink wat keren geplaatst... Zal kijken of ik het kan aanpassen
  6. EdK

    Je nieuwe aankoop

    Paar plofkipjes fileren. En wat boeren en rode kol snijden voor de kerst
  7. GA nog niet te snel juichen maar als LH toch nog aan nieuw blok moet dan is de kans wel erg groot dat MV wereld kampioen word. Maar goed het blijft mechanische sport en we weten het zeker na finish laatste race.
  8. EdK

    Je nieuwe aankoop

    Word morgen @MarcoO2 Zit nu in hotel in Aalst (B) Van hier morgenochtend naar Zeeuws Vlaanderen en dan back home.. Edit: kamikoto.com en dan moet je op site komen
  9. Maar goed wie wil er nu een Ford mustang hebben. Maar die truuk met sleutel doen wij op zaak ook nog wel eens. Maar dat is dan wel een afgesloten terrein met camera bewaking...
  10. Zesde plaats in Rally van Hongarije voldoende om kampioenschap nu al veilig te stellenTweede internationale titel voor Mikkelsen binnen tien dagen tijd na WRC2-kampioenschapDoor ŠKODA Motorsport gesteund Toksport WRT wint ERC-titel bij de teamsTijdens de voorlaatste ronde voor het ERC 2021-kampioenschap in Hongarije eindigden Mikkelsen en Edmondson op een zesde plaats overall. Daarmee verdiende het duo voldoende punten om de kampioenschapstitel voorafgaand aan de seizoensfinale op de Canarische Eilanden al te pakken. “Mijn doel voorafgaand aan het seizoen was kampioen worden, dus ik ben erg tevreden,” aldus Mikkelsen. “Het was een ambitieus doel, maar ik had vertrouwen in mijn team Toksport WRT. De FABIA Rally2 evo toonde zich eveneens zeer betrouwbaar, dus het was aan mij en mijn navigator om de titel binnen te halen.” Concurrentie verslagenNa tweede plaatsen in de ORLEN Rally Polen en de Tsjechische Barum Rally brachten zeges in de Azores Rallye en de Rally Serras de Fafe e Felgueiras Mikkelsen comfortabel aan de leiding. Voorafgaand aan de Rally van Hongarije konden alleen twee andere ŠKODA-coureurs - Mikołaj Marczyk (Orlen Team) en Efrén Llarena (Rallye Team Spain) - Mikkelsen theoretisch nog inhalen. Een tweede plek voor Marczyk en een vierde voor Llarena tijdens de Rally van Hongarije waren echter niet voldoende om Mikkelsen nog van de titel af te houden. Mikkelsen’s team Toksport WRT, dat wordt gesteund door ŠKODA Motorsport, pakte afgelopen weekend tevens de titel in het ERC-kampioenschap voor teams. Top 3 Rijderskampioenschap FIA European Rally Championship (ERC), na 7 van 8 ronden 1. Andreas Mikkelsen (NOR), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 191 punten 2. Mikołaj Marczyk (POL/POL), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 135 punten 3. Efrén Llarena (ESP), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 121 punten Top 3 Teamkampioenschap FIA European Rally Championship (ERC), na 7 van 8 ronden 1. Toksport WRT (ŠKODA), 411 punten 2. Rallye Team Spain (ŠKODA), 338 punten 3. Orlen Team (ŠKODA), 150 punten De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  11. Dus omdat één lezer (jij dus) erover loopt te zeuren, moet er acuut iets mee gebeuren? Kom nou toch. Je overschat je positie. Wees een volwassen vent, neem je verantwoordelijkheid. Lees deze nieuwsfeed of lees het niet, maar kap met dit kinderachtige gezeik iedere keer. Dat is een stuk irritanter dan de nieuwsberichten zelf zijn.
  12. Ach, zo heb ik vorig jaar nog een Ford Mustang opgehaald bij de dealer die ik een weekend meenam. Stond gewoon buiten klaar met de sleutels op het achterwiel 😄
  13. Op hét bbqforum, waar toch heel wat messenfanaten rondlopen, geeft de zoekterm "kamikoto" niet eens een zoekresultaat. Heb je een linkje naar dit product?
  14. Is daar gewoon een nadeel om op pole staan haha. Maar de punten zijn weer binnen en dus de volle 25 punten! 😄
  15. Last week
  16. Dit schijnt de laatste jaren in Austin zeer regelmatig te gebeuren, het lijkt dat de plek van de poleposition niet klopt. De pole is ook vreemd aan de rechterkant bij bocht 1 naar links.
  17. De show is weer begonnen! Formule 1 in the USA met Max op pole maar LH heeft al in de eerste bocht de leiding genomen....later meer!
  18. Wat ben je van plan? 😱
  19. De set van de Action?🤔
  20. EdK

    Je nieuwe aankoop

    Loop me al een tijdje te ergeren aan me messen voor in de keuken, en ben dan ook zo'n beetje om me heen aan t kijken voor een goede set. En nu kwam ik onlangs de volgende set tegen ... Iemand die er wat meer van weet of deze uit eigen ervaring kan aanraden ?
  21. Een keer een huurauto in Griekenland. Bij de vraag over inleveren van de auto werd gezegd: maakt niet uit hoe laat je hem terugbrengt, als we er niet meer zijn parkeer je de auto gewoon en legt de sleutel onder de vloermat. Zo gezegd zo gedaan.
  22. Ja wou dat hier ook kon, helaas niet. Alhoewel ik tijd terug vergeten was de achterdeur te controleren... En de dag erna pas er achter kwam dat die van slot was. En jaren terug dat ik s'morgens mijn motorfiets sleutels maar niet kon vinden, dus reserve gepakt en toen ik naar buiten stapte zag ik dat ze nog in slot zaten...... En dan is in beide gevallen de reactie van "ik heb weer massel gehad dat derde het niet gezien hebben " Ja zou zo moeten wezen, is het helaas niet meer. Maar mocht je woning leeggehaald worden dan heb je geen braakschade aan deur of ramen en dan zou de verzekering nog wel eens moeilijk kunnen gaan doen. Dus zorg dan altijd voor braakschade zonder dat de buren zien dat je dat toebrengt...
  23. Hier laten we ook de deur vaak open als we even weg zijn. En de auto's zet ik ook lang niet altijd op slot, En laatst in Frankrijk, boven op de berg, vroegen we ook aan de eigenaar waar we de sleutel terug moesten leggen of brengen. Laat maar gewoon in de deur zitten, was het antwoord. Heerlijk, maar zou eigenlijk heel normaal moeten zijn
  24. Dat zijn inderdaad zeer schaarse plekken in NL Een 30 jaar terug had ik enkele vriendinnen in Aarlanderveen wonen en we hadden een verjaardag daar. Hadden onze motorfietsen (maat en ik) bij één van de ouders geplaatst en lopend naar feest toe. Mijn maat moest die avond/nacht wel weer terug en vroeg hoe hij weer bij zijn motorkleding kon komen en sleutels als hij weg moest. Ahhh geen probleem hoor, we laten keukenraam open op kier en dan kun je zo de keukendeur van slot draaien en je omkleden in keuken en dus naar huis toe. Dat wij van euhhhhh oké...!!?? En toen kwam het verhaal daar ook van de lokale Datsundealer, als jij op zondag als dorpeling een proefrit wilde maken met een nieuw model dan werden de sleutels in de wagen gelaten en kon je die proefrit maken en dan werd er maandag of dinsdag wel onderhandeld over de eventueele koop..... Wel dit konden wij 30jaar terug als stedelingen al niet geloven.....
  25. Dat is nu nog slechts op een enkele plek verantwoord 😉
  26. Maar gelukkig zijn de nederlandse vogels een stuk beleefder.... Maar weet nog heel goed dat de melkboer die bij me opa en oma altijd kwam de lege flessen pakte en de volle weer terugzette op de aanrecht waar dan ook het bestellijstje lag met het geld voor de melk en verdere producten die die week waren gekocht. Ja de achterdeur stond gewoon van het slot en een ieder kon eigenlijk naar binnenlopen....
  27. De regensensor is geen eenmansshow. Hij zit samen met andere sensoren in een module achter de voorruit, keurig buiten het zicht van de bestuurder gehouden door de binnenspiegel. Een laag van gel zorgt voor een perfect contact met de voorruit en beschermt de sensoren tegen stofdeeltjes. Als de voorruit ooit vervangen moet worden, dan plaatst de ŠKODA-dealer de bestaande module terug met een nieuwe laag gel. Zo werkt een regensensorDe regensensor meet de hoeveelheid water op de voorruit en in de herfst en winter heeft hij de meeste eer van zijn werk. De techniek werkt met infraroodlicht: wanneer water over de voorruit stroomt, is dat af te lezen aan de veranderende lichtinval. Deze informatie wordt naar de centrale regelcomputer gestuurd, die het bevel geeft om de ruitenwissermotor te activeren. Als je de sensor, de computer en de ruitenwissers hun gang wilt laten gaan, zet je de verlichting van jouw ŠKODA op AUTO en de ruitenwissers op INT (de volgorde is: 1x, OFF, INT, LOW, HIGH). Je kunt de gevoeligheid van de sensor aanpassen met de kleine schakelaar aan de bovenkant van de hendel. Hij heeft vier standen: een kleine druppel betekent een lage gevoeligheid, een grote druppel betekent… je begrijpt het wel. De ruitenwissers gaan trouwens niet direct sneller bewegen, zodra je de gevoeligheid van de regensensor opschroeft. ŠKODA’s ruitenwisserexpert Pavel Švejdar legt uit hoe dat komt: “Zodra je de gevoeligheid van de sensor verandert, gaat de regelcomputer andere keuzes maken. Vervolgens wacht hij eerst af hoeveel water er op de voorruit valt, laat daar nieuwe berekeningen op los en past dan de frequentie van de wissers aan. Daar gaat wat tijd overheen.” En voor wie het zich afvraagt: ja, ŠKODA heeft zijn eigen ruitenwisserexpert. Toch eens bij Personeelszaken vragen of er ook een Hoofd Ventieldopjes in dienst is. Andere sensoren in jouw ŠKODADe regensensor staat er zoals gezegd niet alleen voor, hij werkt samen met een lichtsensor en een vochtmeter. Wat de lichtsensor doet, hebben we eerder belicht in een artikel over automatische verlichting. De vochtmeter is pienter, want hij meet de luchtvochtigheid in de auto, de intensiteit van het zonlicht, en de temperatuur aan de binnenkant van de voorruit. De centrale regeleenheid verwerkt die gegevens en stuurt de klimaatregeling aan. De sensor signaleert zelfs op welke kant van de auto de zon schijnt en maakt airco-aanpassingen voor de rechter- en linkerkant van het interieur. Er zijn ook situaties waarin de sensoren samenwerken. Als het begint te regenen, schakelt de auto over van dagrijverlichting naar dimlicht. Ook werkt de Coming Home-functie alleen in het donker, met dank aan de lichtsensor. En door de lichtomstandigheden over een bepaalde afstand te meten, weet de auto of hij in een tunnel rijdt en past de verlichting daarop aan. De eerste ŠKODA met een regensensorDe geschiedenis van de regensensor begint in de jaren 50 in de Verenigde Staten. De eerste regensensor werd geïnstalleerd in de Buick LeSabre, een studiemodel uit 1951. In 1956 konden kopers van de Chevrolet Bel Air de regensensor aanvinken op de optielijst en in 1958 speelden ontwerpers van Cadillac met het idee om de elektromotoren voor het dak en de ramen van een cabriolet aan te sturen met een regensensor. Door de jaren heen kregen steeds meer luxewagens zo'n sensor. De techniek kwam ook naar betaalbare auto’s. Het eerste model van ŠKODA met een regensensor was de SUPERB uit 2001. Lees ook: In welke landen zijn veiligheidsvesten verplicht? Lees hier het volledige artikel
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe