All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Beste forumleden, Van mijn Skoda Fabia II Combi 1.4 (bj. 2008) is de scharnier van de deksel van de armsteun aan beide zijde afgebroken. Gezien de staat van de deksel met kussen wil ik de complete armsteun vervangen. Alleen zie ik niet zo gauw hoe ik de armsteun kan losmaken. Kan iemand mij vertellen hoe ik de armsteun kan losmaken? En wat is een goede vervangen voor de standaard (fabriek gemonteerde) armsteun? Zat zelf even te kijken op Amazon en daar worden diverse modellen aangeboden welke ouden passen maar als ik goed kijk zie ik ook diverse bevestigingsmogelijkheden. Dus de vragen zijn: 1) Hoe maak ik de standaard geleverde armsteun los van mijn Skoda? 2) Welke model/type is een goede vervanger voor de standaard armsteun? Iedereen alvast bedankt voor het meehelpen! Nomko
  3. Last week
  4. EdK

    Bougies en oliefiter

    Het inlezen van accu's is wat tegenwoordig wel steeds vaker voorkomt Maar mbt bougies , daar heb ik nog nooit van gehoord of gelezen Misschien dat @cordoba hierover iets weet !? Moet wel zorgen dat je de voorgeschreven bougies monteert , die je niet hoeft te bestellen bij een dealer hoor.
  5. Dank voor je reactie. Ik heb het eens goed bekenen voor het oliefilter moet de beschermplaat onder de motor verwijdert worden, dan gaat dat wel. De bougies hebben ieder een aparte bobine daardoor viel het mij in eerste instantie niet op. Nu vraag ik mij af, als je bougies vervangt moet je de nieuwe laten inlezen op de electronica van je voertuig? Eenvoudig onderhoud wil ik zelf doen. Zoals de ruitenwissers, luchtfilter, bougies, remschijven en blokken vervangen. Nieuwe olie en oliefilter plaatsen. Dit kost bij de garage handenvol geld, en ik doe het graag zelf. Het enige probleem is dat het onderhoud niet is uitgevoerd door een garage. Ik heb mijn auto wel goed onderhouden wat ik eventueel wel met rekeningen van de onderdelen kan onderbouwen. Als je het onderhoud op deze manier zelf uitvoert heeft dat dan gevolgen voor bijvoorbeeld je inruilprijs als je iets anders koopt ?
  6. Earlier
  7. EdK

    Bougies en oliefiter

    Wat betreft de oliefilter daar sloeg ik altijd een schroevendraaier doorheen als hij moeilijk verwijderbaar was op mijn motorfiets. En als die dan handlos was dan verder met hand los draaien. Nieuwe filter even de rubber O-ringen met olie insmeren en met hand vastdraaien en dan proberen met de hand de laatste slag te geven. Bougies moeten bovenop zitten op de motor, maar bij me Fab 3cil eigenlijk nog nooit ff gekeken waar ze excact zitten
  8. Bij de volgende beurt (60000 km) aan mijn Rapid moeten de bougies vervangen worden. Een klusje waar de garage € 85,-- voor telt. Die drie bougies kan ik gemakkelijk zelf vervangen, misschien een rare vraag, Waar vind ik deze onder de motorkap ? Ik heb al eens gekeken maar kan ze niet vinden, zitten die onder het luchtfilter ? Het gaat om een drie cilinder 1.0 TSI motor. Het tweede deel van mijn vraag het vervangen van het oliefiter. Dit oliefiter zit voor de motor met wat leidingen er om heen, hoe kom je hier goed bij ?
  9. Mocht je nou toch een keer hier gaan kijken, en nog genoeg tijd en brandstof hebben voor een 1.250 km extra, dan is het wellicht leuk om even door te rijden naar The Blue Wonder. Daar kan je -weliswaar ook na het passeren van een paar bordjes met "verboden toegang", een verlaten exemplaar van deze reusachtige machines bekijken en beklimmen.
  10. Eventueel even het rubber waar lampje in vastzit licht invetten met zuurvrije vaseline ! Glijd hij er ook weer makkelijker in... en is behoud van je rubber...
  11. Niet draaien maar gewoon uittrekken, en dan de lamp uittrekken zoals beschreven in de handleiding. Dacht al wat zit hij daar te draaien 😋
  12. Hallo, Het zal vast handig te doen zijn, maar ik kom niet verder. Hoe haal je de fitting (A) van het stadslicht uit de behuizing? De handleiding geeft geen uitsluitsel. Ik kan de fitting draaien, maar hij komt niet los.
  13. Welke knop heb je eraf gehad en heb je het standaard verwarming / koel paneel of de climatronic die met lcd paneel aan beide zijde waar de ingestelde temperatuur staat ? Maar iemand met VCDS of dealer anders uit laten lezen op storingen en indien bij dealer dan wel een uitdraai vragen met de storingscode's en niet een verhaaltje ....
  14. Het lijkt een beetje op probleem met de stelmotor van de kachel in de Fabia I, en daar is de enige remedie de stelmotor vervangen). Als het inderdaad de stelmotor is, geeft uitlezen op foutcodes ook de bijbehorende foutcode. Mijn ervaring met zo'n haperende stelmotor: absoluut onvoorspelbaar wanneer het optreedt, alleen gebeurt het in de loop van de tijd steeds vaker. Meestal wordt de kachel veel te heet, soms direct vanaf het moment dat je wegrijdt, de andere keer op een rit van 100 km gaat het 80 km goed, en ineens zonder dat er iemand de instelling verandert wordt het bloedheet in de auto (zelfs in oktober wordt je dan bijna de auto uitgestookt, en moet je alle ramen open zetten om de temperatuur een beetje draaglijk te krijgen. Soms 'pakt' de snelknop direct als je de temperatuurknop een keer naar minimum en maximum draait en terug naar de gewenste waarde, soms moet je dat 20-30 keer herhalen. De ene keer als het weer goed gaat, is dat voor 2 minuten, en dan heb je weer hete lucht, de andere keer gaat het zomaar 20 minuten goed.
  15. Mijn kachel instelling van mijn Yeti uit 2010 klopt niet altijd, ja vreemde zinsopbouw maar weet niet hoe het anders te zeggen.😊 De ene keer is de kachel warm als de bedieningsknop op rood staat, soms moet ik draaien naar de blauwe zijde om hem warm te krijgen Wanneer ik de airco heb gebruikt moet ik eerst weer zoeken in welke stand de knop moet staan en hij warme lucht geeft, dit wisselt iedere keer weer. Waar kan dit probleem zitten? Is het de knop die er al eens af is geweest? of moet ik het ergens anders zoeken.
  16. EdK

    Je nieuwe aankoop

    Ja dat benne van die muizen met een draad aan hun schterste en geen USB / PS2 stekker er aan... Al eens geprobeerd in het veld mar PC reageert er geheel niet op.... In die tussentijd was wel het kaas van me brood gevreten
  17. Cordoba

    Je nieuwe aankoop

    In het veld heb je ook speciale veldmuizen...
  18. Dubbelposten? Er zijn leden hier die niet op NL kijken hoor! Bedankt @MarcoO2 voor deze ervaring!
  19. Übercool!! Mooi om te zien en hier wil ik ook naar toe gaan.
  20. Had ik bijna weer ruzie met ene mod... :D
  21. BEn je nu een beetje aan het dubbelposten ?? Hebben het al op NL gelezen hoor !! Is even kijken wat de regels hier daarover zeggen ? Oeps sorry, het mag 😂
  22. Vorige week ben ik niet alleen in de Classic Remise in Dusseldorf geweest, zoals in dit topic te lezen is, maar ben ik ook even doorgereden naar de gigantische bruinkoolmijn van de RWE bij Hambach/ Elsdorf. Dit is echt een ongelooflijk grote mijn. Eerst maar een paar feitjes: De oppervlakte is zo’n 4.000 hectare (met groeimogelijkheid tot 8.500 hectare). Er wordt daar in lagen grond afgegraven om uiteindelijk een dikke 400 meter (!!) onder de oppervlakte bruinkool op te graven, waarmee de naastgelegen energiecentrale wordt gestookt. De machines waarmee gegraven wordt zijn elektrisch bediend en verbruiken 1/3e van de energie die opgewekt wordt. Op dit moment wordt het zand wat aan de ene kant afgegraven wordt, middels enorme kilometers lange transportbanden naar de andere kant van de afgraving getransporteerd, waarna er daar laagje voor laagje weer opgebouwd wordt. Op dit manier “vreet” de mijn zich een weg door het landschap. Hele dorpen zijn ervoor afgebroken (en achter de mijn weer opnieuw opgebouwd, de snelweg A61 is er compleet voor omgelegd: het is bizar wat het mag kosten. Hier is meer te lezen over deze mijn. Uiteindelijk moet er ook nog een gigantisch meer aangelegd worden (zo’n 4.000 hectare), maar of dat haalbaar is, is maar de vraag. We zijn gestart bij de uitkijkplaats bij Hambach. Helaas was het grijs en grauw, regende het en was er dus slecht te fotograferen. Desondanks was goed te zien hoe immens die mijn is. Kijk maar eens naar foto 1 en 2, bedenk dat de mijnbouwmachines die je daar ziet zo’n 100 meter hoog en 200 meter lang zijn, en kijk maar eens naar de auto’s die je helemaal beneden kunt zien staan (op foto 1 midden onderin en op foto 2 links onder). FOTO 1: IMG_1355A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 2: IMG_1357A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 3: IMG_1379A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 4: IMG_1383A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr Omdat we op dit uitzichtpunt niet heel veel meer konden zien, zijn we doorgereden en hebben we de zandweggetjes opgezocht. Zo hoopten we wat dichter bij de machines te kunnen komen. Dat is ook gelukt, op een gegeven moment hebben we de auto geparkeerd en zijn we door het hoge gras gaan boenderen in de veronderstelling dat we wel weer een hek tegen zouden komen. Tot onze grote verbazing stonden we ineens op de rand van de afgraving… en konden we van heel dichtbij de gigantische machine aan het werk zien. Daar heb ik dus ook een serie foto’s van kunnen maken, en we hebben een rondje met de drone gevlogen. Echt een supergave ervaring om die gigantische machines aan het werk te zien. Ter informatie: als je naar het schoepenwiel kijkt, dan hangen daar 18 “scheppen” aan, die elk 4,5 ton per keer pakken. Dat is dus 81 ton per rondje draaien – en dat ding draait non-stop 😄 Op weg terug naar de auto kwamen er ineens van meerdere kanten heel imponerende mannen op ons af. Het leek wel alsof er een knokploeg op ons afkwam… Die mannen waren niet blij, zacht gezegd, want het bleek dat we ons (uiteraard) op verboden terrein hadden begeven. De discussie dat dat op de door ons gevolgde weg niet duidelijk was aangegeven (achteraf bleek slechts de omhoog staande slagboom de markering te zijn) zijn we maar niet echt aangegaan; men was er niet voor in de stemming, zacht gezegd… er blijkt daar regelmatig geprotesteerd te worden door milieuactivisten. Achteraf blijkt dat te kloppen, kijk maar eens hier Daarom zit de grond vol sensoren en gaat er een alarm af zodra er iemand op verboden terrein komt. Als we te dichtbij waren gekomen (of beter: als ze gezien hadden hoe dichtbij we zijn geweest…), hadden ze de werkzaamheden stil gelegd en de schade daarvan op ons verhaald. Lucky us… Nou ja, we moesten alle foto’s wissen (dat heb ik braaf gedaan, natuurlijk…) en toen mochten we, na ons gelegitimeerd te hebben, weer vertrekken. Pfff… dat was ééns, maar nooit meer. Mocht je er gaan kijken: ga dus geen weggetjes met slagboom in, ook niet als die open staat 😄 Onderstaand nog wat foto’s, kijk maar eens goed naar de verhoudingen van de mijnbouwmachine ten opzichte van bijvoorbeeld de bulldozer (en dat was geen kleintje…). Echt onvoorstelbaar groot. FOTO 5: IMG_1392A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 6: IMG_1409A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 7: IMG_1410A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 8: IMG_1412A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 9: IMG_1428A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 10: IMG_1435A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 11: IMG_1447A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr O ja, vergeet ik bijna de opzichter… zou die alarm geslagen hebben…? 😉 IMG_1451A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr Tot slot nog wat bewegend beeld: Drone: Spiegelreflex: Sorry, lang verhaal: maar het is echt de moeite om eens langs te rijden!
  23. En nog een videootje als toegift (in Iphone-kwaliteit):
  24. Vorig weekend ben ik naar de Classic Remise Dusseldorf gereden. Iets wat al langer op mijn lijstje stond. Als je denkt "wat is dat in vredesnaam": dit is wat ze er zelf over zeggen. Ik moet zeggen: ik heb m'n ogen uitgekeken. Van een Opel Ascona Cabrio met een paar km op de teller tot een on-off Aston Martins Shooting Brake, van een Alfa Romeo 1900C tot een DeTomaso Pantera, van een Mercedes G-klasse tot een Ford GT: je kunt het zo gek niet verzinnen op het staat er. En vrijwel alles is te koop. Sommige auto's neem je al mee voor een schamele € 50.000,00, maar je kunt net zo makkelijk € 2.000.000,00 aftikken voor een iets exclusiever auto. Het is echt bizar wat daar allemaal staat. Ik heb al rondkijkend wat foto's gemaakt. Valt nog niet mee, want het staat er zo vol dat je altijd ruimte tekort komt. Ik heb een stuk of 15 foto's geselecteerd, maar ik had er net zo makkelijk 40 kunnen laten zien. Je moet er gewoon een keer naar toe 😉 Enne... je loopt er zó naar binnen en de koffie is niet duur. Voor de kosten hoef je 't dus niet te laten 😉 foto 1: overview IMG_1276A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 2: ook de details zijn eindeloos gaaf IMG_1282A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 3: is'tie mooi of mooi? IMG_1286A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 4: mooi vakwerk op een G-AMG IMG_1291A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 5: in deze huur-boxen is werkelijk van alles te vinden - en het rijdt er ook gewoon rond. Geweldig. IMG_1307A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 6: weergaloos mooie Porsche Spyder. Helm is een aanrader 😄 IMG_1314A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 7: open & closed Westfields IMG_1318A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 8: mooiste 'Vette die ik ooit zag IMG_1323A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 9: vanaf de balustrade IMG_1324A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 10: vanaf de andere kant IMG_1327A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 11: schitterende Delta HF Integrale IMG_1326A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 12: verdwaalde F100 IMG_1332A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 13: zo zie je de emblemen niet meer IMG_1336A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 14: mooi rood is niet lelijk IMG_1338A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 15: zoek er maar één uit 😉 IMG_1342A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
  25. EdK

    Je nieuwe aankoop

    Maar een IR muis in het veld ( steigers en op camping ) is dat weer niet echt makkelijk....
  26. Cordoba

    Je nieuwe aankoop

    Gelukkig zat de gratis Norton antivirus alleen in los doosje erbij, ik heb nog een lopend McAfee abonnement die ik gewoon op de nieuwe laptop kan zetten. Die kittelaar ziet er inderdaad vreemd uit, maar bij het even proberen werkte het niet verkeerd. Ik gebruik normaal gewoon de draadloze IR-muis, daar ben ik aan gewend.
  27. EdK

    Je nieuwe aankoop

    Wat ik prive heb dat weet je , maar zakelijk heb ik ook een Lenovo en moet zeggen dat deze laptop me zeker niet tegenvalt. Vooral dat rode kittelaartje tussen de toetsen als muis dat doet het hem.. Herken je toch aan dat het van IBM is/was ! Alleen , en dat is niet alleen bij lenovo is al die extra software die je erbij krijgt... Vind niet erg om dat te krijgen , maar installeer het niet al op die PC /Laptop... geef het er los bij op een DVD of USB of ergens met code vrij te downloaden... Was met zakelijke nu gewoon een paar uur bezig om hem clean te krijgen.... Tsja dat is één van redenen dat ik privé dus bij een BTO koop voor laptop en een PC zelf samenstel en bouw. Onlangs nog voor neefje een pc gebouwd van zijn spaarcentjes , hij had wel 600 bijeen gespaard.... En wilde uiteraard een PC bouwen van 2000,00 plus hiervoor... Maar goed na veel selecteren en weer weggooien en iets anders selecteren , hebben we uiteindelijk een leuk en mooi AMD Ryzen systeem voor hem kunnen bouwen. En hij is er niet meer bij weg te slaan en zijn ouders vinden uiteraard dat hij veel te veel achter zijn PC zit en zijn broer is al 3 weken stinkend jalourse ....
  28. Cordoba

    Je nieuwe aankoop

    Yep, de E595 zitten tenminste voldoende USB-poorten op.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up