Alle Activiteiten

Deze stream update vanzelf   

  1. Laatste uur
  2. Het is allebei 110 pk, maar bij de 1.0 heb je die bij 5000 tpm, terwijl dat bij de 1.2 bij 4400 tpm is. Ik vermoed dat de 1.2 ook bij minder tpm z'n max koppel heeft dan dat de 1.0 daar zit, maar dat kan ik niet hard maken.
  3. Vandaag
  4. Her en der op fora en reviews. Niet alleen tav Fabia natuurlijk. Als je er op googlet krijg je wel het nodige te zien
  5. Wel ik ben benieuwd waar je dit hebt gelezen , want ik heb nog niet echt veel kunnen vinden over dit 3cil 1 ltr TSI motortje
  6. O ik kon hem toen nog wel krijgen denk ik. Maar een nieuw motortje leek me ook wel eens leuk. Uiteraard wel na het lezen en horen van positieve verhalen
  7. Waarom zou jij hem niet willen hebben vraag ik me nu af.....
  8. Gisteren
  9. Maar ik vraag me af waarom je een 1.2 zou willen hebben?
  10. Okay, ff check en dubbelcheck!
  11. Wel Frank even de zoekfunctie verfijnd en dan kom ik uiteindelijk op één die er dicht bijkomt maar zeker niet alles heeft van wat ik nu heb. Staat bij A-point en ook de dealer had al gekeken of er uberhaupt voorraadwagens waren in 1,2 en 1,0 versie met mijn specs En dat kwam uit op NUL
  12. Klik maar niet op de link hieronder, Ed.Hier staat ongeveer 85 x F3 combi 1.2 style, drive of joy... http://www.gaspedaal.nl/Skoda/Fabia/?trfw=1.2&kmax=5000&bmin=2017&crs=Stationwagon&brnst=Benzine&srt=df Alleen kleurtje no:4 wordt een beetje moeilijk.
  13. Tsja, maar als je al verleden jaar deze stap wilde maken en toen de afweging maakte tussen Rapid en Fabia en dan simpelweg vanwege geen tijd eens bij de dealer kunt gaan zitten en pratenen onderhandelen dan hou je wel nog wat tijd over in de avonden om één en ander uit te zoeken etc. En tsja was ik wat eerder geweest dan had ik misschien nog de 1,2TSI standaard gehad in de verdere config die ik nu heb. Want de 1,2TSI is nog wel beperkt te verkrijgen als voorraadwagen, maar dus niet zoals ik hem voor de deur wil hebben staan.
  14. Ja, een early adopter. Overigens wel zo prettig die schijven achter. veel beter te doseren, even wennen in het begin
  15. Dan was @Skoody Booer wel heel vroeg bij met zijn fabje 2 met trommelremmen.....
  16. Tsja toen het forum begon was het een Yeti forum zowat, maar doordat die nu veel te duur is en eigenlijk niet meer nieuw verkrijgbaar gaan we weer lekker met zijn allen naar de Fabia waar ik ook mee begonnen ben ooit in een niet grijs verleden....
  17. Reken maar op iets ergens rond €350. Maar wanneer je meteen de motor laat doen, krijg je vaak korting.
  18. Damn, je hebt het allemaal goed uitgezocht, Ed! Uh, kabels.... iknietweetniet.... Het wordt wel een beetje het "volg-de-Fabiarijder-forum" zo, maar ach, beter laat dan nooit . Komt goed hoor, zolang SUV-rijders hun oprijlatten niet bij zich hebben sta je heus veilig geparkeerd.
  19. Kleur is niet mijn smaak, maar het past wel bij de Fab III, ook met die velgen, ziet er strak uit! Zou best kunnen dat mijn volgende auto ook DSG heeft. Ik vind schakelen wel leuk, maar met 6 versnellingen wordt het al meer werk. Belangrijker: ik erger me eigenlijk dood in de rol van bijrijder..... Het grote voordeel van DSG lijkt me dat het schakelgedrag daarvan eenvoudiger te optimaliseren is dan dat van je partner. Maar wat voor bedrag moet je ongeveer aan denken voor die DSG-optimalisatie?
  20. Afgelopen Week
  21. O ja. Doe ik eigenlijk nooit. Met dag zelf kun je natuurlijk tot op zekere hoogte bepalen wanneer er wordt op- en terug geschakeld. Maar dan moet je wel het gas flink intrappen. Niet iets watje doorgaans doet
  22. O, maar ik had het nog over handmatig schakelen. Dat kan je toch doen op de momenten die jou het beste uitkomen?
  23. nou ja bij "normaal" rijden. Hij zit nu echt praktisch vanuit 2 razendsnel op 70 in 7. Bij aanpassing ligt het dan net iets hoger bij dezelfde input
  24. ja, maar dat toerental kan je dan zelf kiezen
  25. Ja alleen met slechts één ipv twee extremiteiten ;). Dat werkt alleen stukken beter wanneer het toerental waarbij wordt overgeschakeld iets hoger ligt
  26. ha, dat kan Menno ook nog steeds, en zelfs zonder koppeling te gebruiken.
  27. Tsja en dat is dan het voordeel van de handbak, IK bepaal wanneer ik op of terug schakel en niemand anders.....
  28. Hij weer niet, en dat ondanks je twee rechter handschoenen ??
  1. Laad meer activiteiten