EdK

SFE Global Moderator
  • Content aantal

    13865
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    319

EdK last won the day on November 18

EdK had the most liked content!

Community Reputation

1052 Excellent

1 Volger

About EdK

  • Rank
    L & K
  • Verjaardag April 7

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    N-H
  • Beroep
    Techniek in brede zin van het woord
  • Interesses
    Vecht vliegeren

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Yeti
  • Uitvoering
    Ambition
  • Motor
    1.4 TSI
  • Tuning
    Puur natuur zonder botax
  • Transmissie
    Handgeschakelde 6-Bak !
  • Kleur
    Cappucinno beige
  • Bouwjaar
    2010
  • Eigenaar sinds
    2010
  • Kilometerstand
    zie spiritmonitor
  • Opties
    teveel om op te noemen
  • Accessoires
    Winterbanden, Sonniboys, windschermen voor , Spatlappen voor en achter, kleine antenne, LED vervangingslampen binnen.
    Dagrijlichten P13W vervangen voor LED's
    Versnellingspook knop vervangen voor een van Superskoda
    Orginele lade onder bestuurders stoel
    Demper onder motorkap van Superskoda
    Hendels van hoogte verstelbare stoelen voorzien van een Yeti logo
    Kunststof beschermstrip op achterbumper
    Verchroomde uitlaatpijpen,
    Spoiler van superskoda
    Instaplijsten met Yeti voetjes
    Rubber mat in kofferbak
  • Instellingen
    Needle Sweep,
    blinkers van 3 naar 4x
    Koplamp sproeiers van 5 naar 15 keer
    regensensor aangezet met window rain closing
    cornerverlichting aangezet
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Zenec NC2011D met NE DAB60 module
  • Zomervelg / -band
    17inch LM met Vredestein voor en achter
  • Wintervelg / -band
    16Inch stalen velg met Continental TS830
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    eddk
  • Spritmonitor ID
    850731

Recent Profile Visitors

4074 profile views
  1. Dat wisten we al hoor, hoef je echt niet hardop te roepen.... Maar snap je opmerking niet echt zonder reden waarom je dit plaatst ( welk citaat je reageert ? )
  2. Zo de wagen is er dan alweer een anderhalve dag en inderdaad nog geen foto's gemaakt , maar dit gaat zeker komen. 9 uur was de afspraak bij de dealer en ik was er uiteraard weer wat vroeger ( 15 minuten maar hoor ) en de verkoper zat nog ergens in pand met andere collega's aan de koffie. Dus lekker op gemak door de zaak gelopen maar kon nog niet in me auto omdat daar zo'n doek overheen zat , dit was niet voor mij gedaan maar doordat men de avond ervoor een bedrijfsborrel hadden met het personeel vanwege de opening nieuwe pand. Dus kwam ik opeens de primeur tegen, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het de Kodiaq was maar dus de Karoq was. En ja het is echt een mooie wagen die ook stukken duurder is geworden volgens de prijslijst dan de Yeti. Maar moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat hij er erg netjes afgewerkt uitziet en het is echt een klasse hoger weer in het skoda aanbod. Maar goed het is maar wat je voor een wagen over hebt en een 28K voor een Karoq ambition vind ik toch een boel euries. Maar de Karoq primeur op de foto's is trouwens de Style uitvoering die in eerste instantie nog niet naar nederland komt en ook nog eens duurder is. Maar goed de overname van me eigen wagen liep vlotjes, en op zich valt er na de 4e skoda in de basis weinig te vertellen dus hebben we alles globaal langs gelopen en hierna heeft de verkoper het meest uitgelegd over het multimedia gedeelte in de wagen. Meteen samen de smartfeun met bluetooth verbinding gekoppeld en wat voorkeuze zenders ( mijne ) in geheugen vastgezet. Hierna nog even de dealer globaal uitgelegd hoe nieuwe eigenaar straks de Zenec in de Yeti kan updaten met behulp van de USB stick en hierna de euries gepint en in de Fabia gestapt en ff richting huis gereden. En moet zeggen dat de 3 cilinder 1000cc 95Pk motor me verrast en hoe vlotjes hij door zijn versnellingen vliegt naar zijn max te rijden snelheid. En tijdens optrekken genoot ik van de 3 cilinder roffel die je dan hoort, zeker niet hinderlijk maar ik kan er wel van genieten. Doet me weer herinneren aan me motorfietstijd !! Bij thuiskomst wist een buurvrouw niet hoe snel ze buiten moest zijn om te zien wat we NU weer hadden gekocht, dat ze bijna op der platte bek ging was voor mij ff slikken om de lach in te houden. Affijn even wat persoonlijke dingen in de wagen gegooid en tevens maar de gasveren en de windschilden voor de voorruiten. En hierna lekker naar een neef gereden in Kaatsheuvel die druk is met zijn woning te verbouwen en weer wat advies (inzicht) nodig had. Dus een mooi begin ritje met de stoelverwarming aan in de laagste stand en ohhhhh toch wel lekker voor dat ruggetje van me ! In kaatsheuvel hebben we de motorkap half losgehaald en de gasveren met zijn tweeën geplaatst en afgesteld en hierna nog even de windschilden geplaatst. En toen alles nog eens met zijn tweeën nagelopen , want een extra paar ogen zien vaak meer dan 1 paar. Daar kwam ik erachter dat de Fabia in mijn uitvoering nog gewoon achter met trommelremmen word afgeleverd. Of ik dit als een min puntje zie ? Nee eigenlijk niet..... had met remmen op heenweg het al geheel niet gemerkt.... en trommelremmen heden ten dagen zijn ook stukken verbeterd dan vloegel.... en met de 95PK en straks 115 na Neunen zullen die trommels met schijven voor het gerust bij kunnen benen. Maar goed zoals al gezegd de fabriekstuning gaat er als enigzins mogelijk is nog dit jaar er op. Dan de verdere extra spullen die ik via superskoda heb aangeschaft zullen er in de loop van de maand in droge vrije uurtjes ook wel opkomen en dan is het alleen nog tijd inplannen mbt de achteruitrij camera. Dan aan de hand van @Rosinfield en zijn verlaging heb ik hier ook al eens naar gekeken op wat websites met de opties Maar mijn eerste indruk met de standaard vering is goed, ik kan de voor mij bekende bochten en wegen rijden zoals ik die ook met de Yeti deed en had geen last van uitbreken of negatief rijgedrag. Dus op dit moment laat ik het voor wat het is en mocht er zich toch negatieve dingen kwa rijgedrag naar voren komen de aankomende tijd dan kan ik het alsnog overwegen. Dan zou ik achter geblindeerde ramen hebben volgens de folder, en eigenlijk was ik daar niet zo blij mee maar tsja dat zit in het Drive pakket. Maar als ik nu naar de wagen kijk dan kan ik nu niet zeggen dat het geblindeerd is en zit nu toch te overwegen om weer de set sonniboys te bestellen daar ik dit al jaren een schitterend systeem vind Wat ik vandaag nog wel even bij superskoda bijbesteld heb is de ledverlichting voor in de cabine, want ja ik ben dit nu al jaren gewend en nu weer met die gloeidraadlampies ........tsja dat is geen licht hoor. Tevens kwam ik voor onder de stoelen een twee laden opbergkastjes tegen ( orgineel skoda ) bij superskoda. En deze had ik ook bij de Yeti ( één besteld en zelf gemonteerd ) en hiervan heb ik altijd veel plezier gehad, meer eigenlijk dan het dashboardkastje dat een rommelbak word ( te diep en daardoor een gooi maar in bak ). En een stukje chroom om de sleutel te pimpen , tsja menno het maakt de sleutel net iets meer leuk ( gelukkig mijn mening ) Affijn ik weet nu al wel te zeggen dat ik van de Fabia ga genieten, en er geen spijt van ga hebben. Lagere instap begint al te wennen en eenmaal zittend zit het allemaal goed en vertrouwd. En mocht in 2019 de kleinere Skoda SUV komen die op fabia platform gebouwd zal worden en dan ook prijstechnisch nog eens leuk zijn, dan kunnen we altijd nog weer eens kijken of die een opvolger kan worden voor de Fabia als die er op bepaald moment weer uitgaat. In mijn fotoalbum zal ik op bepaald moment wat foto's gaan plaatsen als ze gemaakt zijn en zodra ik één en ander aan gadgets heb gemonteerd dan laat ik het hier wel horen.... Mbt achteruitrij camera zal ik terzijner tijd proberen een How To te schrijven zodat anderen er ook wat aan hebben...
  3. EdK zijn Fabia3 combi Drive (11-2017)

    Na 7 jaar rijden in de Yeti was het tijd voor wat kleiners. Is uiteindelijk de Fabia geworden en na één dag van rijden bevalt hij me al prima. Ja @Skoody Boo je bent niet meer alleen met trommelremmen achter, ook deze heeft dus trommels achter. Maar moet zeggen dat ik er weinig van merk met remmen. Verdere foto's gaan ook weer volgen als we een mooie dag hebben en we het merendeel van de extra's van superskoda hebben gemonteerd. Momenteel is al gemonteerd de gasveren onder de motorkap en de windschermen voor de voorruiten. En de rubber mat in kofferbak is geplaatst ( uitgerold ) Wat nog te doen ? spatlappen voor en achter. dorpel beschermers met Fabia tekst Ledverlichting in kofferbak en cabine voor en achter. 2 opbergvakken / lade onder de voorstoelen. en dan op bepaald moment de achteruitrij camera monteren en kabel naar voren leggen en aansluiten.
  4. Mijnfabia3.jpg

    From the album EdK zijn Fabia3 combi Drive (11-2017)

    De eerste foto van mijn Fabia3 combi drive 3 cilinder 1000cc met velen opties.
  5. The Karoq

    jeetje mina een revieuw van een uur lang..... Denk dat ik hem binnenkort maar ff stream naar me TV....
  6. Te koop gevraagd LM Skoda velgen

    Tsja het is niet voor niets in Scandinavië een populair merk met hun vele sneeuw. Maar zag toen ook winterbanden in Noorwegen bij die bandenboer liggen met allemaal spike's er op....dus ja het kan nog extremer blijkbaar daar...
  7. Te koop gevraagd LM Skoda velgen

    Nokian banden ooit in Noorwegen moeten aanschaffen daar ik toen met de RR een klapband in de middel of nergens kreeg. En tsja conti had men niet maar wel de Nokian, dus tsja dan die er maar op.... maar vond het een zeer fijne band met goede grip en redelijkstil. Dit waren dan wel zomerbanden hoor....
  8. The Karoq

    De Karoq die dan hier in NL bij dealer stond was ook met zwarte bekleding uitgevoerd..... Als dit lichte was geweest dan had ik er nog wel even naar toe gereden om wat pictures te maken..
  9. The Karoq

    ehhhhh die is ook steelgrey hoor @Cordoba , staat ook bij me dealer een RS in steelgrey en het is een kleur waar je aan moet wennen maar toch erggg mooie kleur
  10. De eerste Karoq in NL

    Wel het is dus echt, ik dacht in eerste instantie dat het ergens van boven ofzo werd geprojecteerd totdat ik met de deur heen en weer ging en de tekst ook mee zag gaan.... Dus tsja die tsjechen kijken ook bij ali uit china wat ze verkopen aan gadgets en maken dan blijkbaar hun eigen versie erop..... dus geen logo maar de tekst.
  11. De eerste Karoq in NL

    Net even stiekum wat foto's gemaakt bij de dealer die de Karoq als eerste vanwege zijn opening in nieuwe pand heeft staan. Welliswaar nog niet met de nieuwe teller unit.. Maar mooie kleur en echt een heellllllll mooie wagen.. Hier wat foto's
  12. Zo hij staat te popelen om mij als bestuurder te krijgen....... Net een persoonlijke videoboodschap van de dealer ontvangen van de wagen.... Yeahhhhhh
  13. Tesla vrachtwagentje....

    Tot 800 kilometer actieradius 17 november 2017 Tesla heeft in de Verenigde Staten het doek getrokken van de Semi, een elektrische vrachtwagen die net even verder blijkt te komen dan aanvankelijk werd aangenomen. Al lange tijd wordt er uitgebreid gespeculeerd over de specificaties van Tesla's elektrische vrachtwagen. Zo zou de kolos een actieradius van tussen de 320 en 480 kilometer moeten krijgen. CEO Elon Musk gaf te kennen dat het bereik van de 'Semi' veel hoger zou liggen. Musk blijkt een man van zijn woord, want de elektrische kolos moet volgens de topman op de snelweg ruim 800 kilometer ver kunnen komen. De Semi heeft een maximaal laadvermogen van ruim 36 ton. Vier elektromotoren, die de achterste vier wielen van de truck aandrijven, moeten het volgeladen gevaarte in 20 tellen aan een snelheid van 60 mph (96 km/h) kunnen helpen. Zonder oplegger verandert dat getal in 5. Opvallend detail: de cW-waarde van de Semi ligt met 0,36 nog iets onder die van de Bugatti Chiron (0,38). Dit werkpaard, waarvan het uiterlijk al voor een groot deel werd weggegeven in de laatste teasers, beschikt over Enhanced Autopilot, een uitgebreidere versie van de Autopilot die momenteel in de Model S en Model X te vinden zijn. Het opladen van de Semi zal bij nieuwe Megacharger-stations gebeuren, laadstations die de Semi in 30 minuten weer een actieradius van 400 kilometer kunnen geven. De elektromotoren zijn in de basis nagenoeg hetzelfde als die in de Model X worden toegepast. Opvallend gegeven: als bestuurder van de Semi zit je in het midden. Net als in bijvoorbeeld de McLaren F1 zijn links- en rechtsachter de bestuurder twee stoelen geplaatst. Net als bij de Model S en Model X het geval is, vind je in de neus van de Semi een kleine opbergruimte. Over een slaapcabine beschikt de Semi niet, maar dat kan in de toekomst veranderen. Aan weerszijden van het stuur zijn twee displays geplaatst waarmee de Semi zich laat bedienen. Op die displays wordt het beeld weergegeven dat de onder de zijspiegels gemonteerde camera's maken. In 2019 moet de productie op gang komen. Tesla is overigens niet de enige fabrikant die een elektrische truck op de markt wil brengen. Onlangs liet dieselmotorengigant Cummins al een prototype van een dergelijke truck zien en ook Mercedes-Benz en Volvo zijn met het concept bezig.
  14. Tesla Roadster verrassing

    Verrassing: nieuwe Tesla Roadster is los! Bloedsnel 17 november 2017 Tesla trekt momenteel het doek van zijn volledig elektrische vrachtwagen. De Amerikanen komen verrassend uit de hoek door eerst een volledig nieuwe Roadster te presenteren! Tussen 2008 en 2012 produceerde Tesla zijn aan de Lotus Elise gerelateerde Roadster, een elektrische tweezitter met kartachtige genen. Vandaag maken we kennis met de tweede generatie, een auto die nu voor de volle 100 procent uit Tesla-DNA is opgebouwd. Op het eerste gezicht is deze nieuwe Roadster, die nu plek biedt aan vier inzittenden, een coupé, maar wie beter kijkt, kan toch echt naden in het dak zien waar een uitneembaar paneel is geplaatst. De bijna targa-achtige elektrische Roadster beschikt over een 200 kWh groot accupakket en moet dankzij drie elektromotoren (één voor en twee achter) in, jawel, 1,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen schieten. In 4,2 tellen moet een snelheid van 160 km/h bereikt kunnen worden. De topsnelheid? Meer dan 400 km/h ... Wie zich weet in te houden, moet volgens Musk over een actieradius van zo'n 1.000 (!) kilometer kunnen beschikken. Als bovenstaande cijfers in de praktijk kloppen, dan heeft Tesla met de nieuwe Roadster plotsklaps een van de snelste productieauto's ter wereld in handen. Ter vergelijking: onlangs vestigde Koenigsegg een snelheidsrecord met de Agera RS door een snelheid van 447 km/h te halen. Omstreeks 2020 moet de nieuwe Tesla Roadster op de markt verschijnen. Het prijskaartje is vastgesteld om zo'n 200.000 dollar, zo'n 170.000 euro. Een aanbetaling van 50.000 dollar is echter noodzakelijk. De eerste 1.000 te bouwen exemplaren vallen onder de Founder's Series. Hiervoor vraagt Tesla, schrik niet, 250.000 dollar. Achter de schermen worstelt Tesla momenteel met de productie van de Model 3. Hoe het merk de introductie van deze nieuwkomer én die van de nieuwe Semi gaat bekokstoven, zal nog maar moeten blijken.