Jump to content

EdK

SFE Global Moderator
  • Posts

    15,358
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    474

EdK last won the day on January 21

EdK had the most liked content!

About EdK

  • Birthday April 7

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    N-H
  • Beroep
    Techniek in brede zin van het woord
  • Interesses
    Vecht vliegeren

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia 3 Combi
  • Uitvoering
    Drive
  • Motor
    1.0 TSI, 3 pitter
  • Tuning
    115Pk,200Nm, Vagtechniek
  • Transmissie
    Handgeschakelde 5-Bak
  • Kleur
    Cappucinno beige
  • Bouwjaar
    2017
  • Eigenaar sinds
    2017
  • Kilometerstand
    zie spiritmonitor
  • Opties
    Stoelverwarming.
    Alu dakrails
    mooiere velgen met Vredestein 4 seizoenbanden
    Lichtpakket,
    Amundsun met DAB+
    Bumper beschermstrip doorzichtig
  • Accessoires
    laden onder stoelen.
    Vredestein 4 seizoens op laten afleveren
    Rubbermat voor kofferbak en sinds 2020 ook rubber matten voor en achter
    Windschilden voorramen
    Instapschilden met opdruk
    LED lampen voor in cabine en kofferbak
    Achteruitrij camera die gekoppeld is met Amundsun, gemonteerd door @Antera
    Spatlappen orgineel skoda voor en achter
    Wagen met streetcomfort set verlaagd, overgenomen van Corné en gemonteerd door Antera
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    Fabrieks update uit laten voeren door VAG Techniek !
    Wat inhoud dat de software van een POLO 115Pk / 200Nm in de boordcomputer van de Skoda is gezet.
    Rijd hierdoor stuk soepeler
  • Instellingen
    Moet nog één en ander aangezet / aangepast worden maar VCDS kent mijn wagen modules nog niet.
    Dus wachten op een software update
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsun met DAB+ en verder media circus
  • Zomervelg / -band
    17inch LM met Vredestein voor en achter
  • Wintervelg / -band
    Bestaande velgen met vredestein Quatraq 5
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    eddk
  • Spritmonitor ID
    850731

Recent Profile Visitors

12,643 profile views

EdK's Achievements

  1. EdK

    Net binnen

    Haalde met de Yeti 1,4 TSI ergens rond de 1 op 13,2 als ik goed heb Zou excacte na de komma moeten opzoeken
  2. EdK

    Even voorstellen

    Tsja logische reactie, alleen vermoed dat de dealer net zoveel weet als jij...... chips je kunt ze met zakken in de winkel kopen, alleen die in een wagen moeten blijken niet met zakken vol te koop te zijn momenteel.... En ga maar eens op niet VAG forums kijken, zelfde probleem en ook dealers die het niet weten wanneer een wagen word afgeleverd
  3. EdK

    Net binnen

    De 1,2 TSI is zuiniger dan de 1.4TSI ......
  4. Heren Moet stiekum toch wel beetje lachen als ik jullie hoor klagen over de actieradius van de EV En dan het vergelijk trekken naar de brandstof motor..... Maar ook bij de brandstofmotor staat er in de folder dat ze zuiniger rijden dan in werkelijkheid. Dus tsja hadden jullie dan anders verwacht met de actieradius opgave met de EV wagens?? En nu ervaren jullie dit met de Enyaq , maar verwachten jullie dat dit met andere merken EV wagens anders zal zijn ? In familie / vriendenkring meerdere die ook EV rijden in vorm van Tesla / MG / Kia en met deze koudere dagen hoor ik ze over hetzelfde klagen... Maar ja het is al vanaf dat de accu er is bekend dat met koude de capaciteit minder is, dus tsja je kunt dan op je hollandse klompen er vanuit gaan dat dit ook zo zal zijn met de accu's van de EV. Denk dat het probleem ergens anders ligt ! Denk dat we met zijn allen ergens in die grijze massa tussen onze oren een schakelaar moeten over zetten en moeten leren omgaan met een kortere actieradius met onze EV. Maw laden wanneer we kunnen, op langere ritten een extra pauze inlassen en tijdens het laden dan maar wat administratief werk doen als je dat hebt. Of volgende keer een EV bestellen met een groter accupakket , maar dat zal voor velen niet mogelijk zijn omdat het leasebudget niet toereikend is..... Maar wees blij dat het met dit budget al mogelijk is om EV te rijden, ik als prive rijder krijg de eerste tijd mijn budget niet eens rond als ik er duracel batterijtjes in zou doen..... Dus zou zeggen geniet van de wagen zoals hij er nu staat, en heel stilletjes ben ik stinkend jaloerse op jullie met jullie EV
  5. In dit geval was het meneer motoragent met een lasergun, die even uitlegde dat ze met die dingen je al vanaf een hele kilometer kunnen pakken... En ach ja het was eind van het jaar 2021 en ze moesten blijkbaar de kas nog wat bijvullen. 4 dagen naar die lokatie geweest voor klus en hij stond er 3 dagen te laseren als we terug naar huis gingen......
  6. Joh voor lezen ook al ?????? Had er onlangs weer eens één !! En als ik er dan één heb dan is t ook meteen dat je er rijkelijk van had kunnen eten in een restaurant. Was heilig in veronderstelling dat ik 80 mocht rijden dus reed 86 op GPS Word ik opeens staande gehouden door meneer motoragent....... Meneer u rijd wel een beetje hard, heb u geklokt op 86 Mwah meneer agent 6 te hard dat valt toch nog wel mee !!?? U bedoeld 26 te hard..... het is hier max 60Km/u Slikkkkkk kon er 280 euries voor aftellen ! Gebeurde op een maandag en zaterdag ochtend lag het bonnetje al op de mat..... hoe verpest ik ook uw weekend nog eens.... Maar goed de laatste was al weer enkele jaren terug, dus uitgesmeerd over de jaren viel het wel weer mee.....
  7. Haalde het helaas niet in 3 minuten lezen, sorry heb er 4 minuten over gedaan...... Maar goed die minimaal 1 op 20 ........... geloof het helaas nog steeds niet
  8. EdK

    Enyaq 80

    Weet niet of die werkt vanwege de freeze Maar je kunt normaal door de powerknop (aan/uit) op je media unit 10sec of langer ingedrukt te houden de unit resetten. In theorie zou die het dan weer moeten doen, komt het hierna vaker voor dan zou ik eens terug rijden naar dealer en om een soft / firmware update gaan vragen
  9. Analyse: Dreiging stoppen Hamilton is vooral onderdeel van politiek spel 14 januari 2022 15:22 Laatste update: 7 uur geleden 462 NUjij-reacties Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email Hoewel het al ruim een maand geleden is dat Max Verstappen in extremis zijn eerste wereldtitel in de Formule 1 pakte, is het dossier rondom de zinderende slotfase in Abu Dhabi nog lang niet gesloten. De FIA liet donderdag weten voor de eerste race van het nieuwe seizoen een onderzoek af te ronden en mogelijke regelwijzigingen door te voeren. Ondertussen voeren Lewis Hamilton en Mercedes de druk op. Gaat de zevenvoudig wereldkampioen echt stoppen? Alles liep op rolletjes voor Hamilton, op 12 december tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi. De Brit leek onderweg naar zijn achtste wereldtitel, tot de crash van Nicholas Latifi voor een safetycarsituatie zorgde. De manier waarop wedstrijdleider Michael Masi er vervolgens voor zorgde dat er nog een ronde kon worden geracet, zit Mercedes en Hamilton nog steeds dwars. De Australiër sneed figuurlijk gezien wat reglementaire bochten af om ervoor te zorgen dat de allesbeslissende slotrace niet achter de safetycar zou finishen en gaf Verstappen zo de kans om Hamilton dankzij een groot bandenvoordeel in te halen. Wedstrijdleider Masi hield zich niet aan deze twee regels: Dat alle auto's die één ronde of meer achterliggen de safetycar mogen inhalen. Zo komt het veld voor de herstart weer in de juiste volgorde. Masi liet alleen de vijf coureurs die tussen Verstappen en Hamilton zaten langs de safetycar gaan. Nadat dit proces voltooid is, mag de safetycar pas de vólgende ronde naar binnen worden gehaald. Als dit was gebeurd, was de race achter de safetycar gefinisht en was Hamilton kampioen geworden. De FIA kondigde een aantal dagen na de race aan een onderzoek in te stellen, waarop Mercedes de laatste mogelijkheid om nog in beroep te gaan tegen de uitslag van de race liet varen. Die uitslag staat dan ook volledig vast en er is geen kans meer dat Verstappen alsnog zijn wereldtitel moet inleveren. Het gaat Mercedes om betere regelgeving en toepassing in de toekomst, waarover de laatste jaren meer klachten zijn. Die klachten komen ook niet alleen bij Mercedes vandaan. De grote vraag rondom het handelen van Masi gaat over zijn autoriteit als wedstrijdleider om de regels rondom de safetycar te negeren. Die autoriteit heeft hij volgens de reglementen, maar de vraag om meer duidelijkheid is groot. Als in de regels klip en klaar staat omschreven wat er moet gebeuren bij een safetycar in de slotfase (bijvoorbeeld de inzet van een rode vlag), dan voorkomt dat controversiële momenten zoals in Abu Dhabi. Daar was Masi er duidelijk alles aan gelegen om de race niet achter de safetycar te laten finishen, waardoor de schijn is gewekt dat hij dit deed met de entertainmentwaarde in het achterhoofd en niet het reglement. Mercedes-teambaas Toto Wolff zei eerder al dat de sportieve regels boven entertainment moeten gaan en niet andersom. Waar is Hamilton en waarom is het zo stil rondom hem? Politiek spel tussen de Formule 1, Mercedes en de FIA Sinds de slotrace in Abu Dhabi is er een politiek spel begonnen tussen de FIA, de Formule 1 en Mercedes, waarbij ieder zijn eigen belangen heeft. De Formule 1 als commerciële onderneming is er veel aan gelegen om Hamilton aan boord te houden. De zevenvoudig wereldkampioen is de succesvolste coureur en een enorm uithangbord van de sport, met wereldwijd een grote fanbase. Als de Brit stopt omdat hij geen vertrouwen meer heeft in hoe de sport wordt geleid, dan zou dat een grote deuk in het imago van de koningsklasse opleveren. Mercedes wil zelf uiteraard graag dat Hamilton blijft, maar beseft ook welke waarde hij voor de sport heeft. Zinspelen op zijn vertrek is dan ook een wapen om dingen gedaan te krijgen. De regerend constructeurskampioen wil vooral 'tastbare' veranderingen, nadat het in Abu Dhabi door controversiële beslissingen een zeker zijnde rijderstitel in rook op zag gaan. Zo'n tastbare verandering zou het vervangen van wedstrijdleider Masi kunnen zijn. De FIA was verantwoordelijk voor het verloop van de race in Abu Dhabi, dus moet de autosportfederatie aan de ene kant de eigen reputatie beschermen. Aan de andere kant staat de organisatie, die sinds kort wordt geleid door de nieuwe president Mohammed Ben Sulayem, onder druk om niet te doen alsof alles in de slotrace vergeten en vergeven is. Er moet iets gebeuren, maar wel zo afgemeten dat de autoriteit van de FIA overeind blijft, Mercedes (of andere teams) niet te veel invloed krijgen en de Formule 1 blij is met hoe de in Parijs gevestigde organisatie de sport reglementair runt. Lewis Hamilton feliciteert Max Verstappen met zijn eerste wereldtitel Foto: Getty Images Mercedes voert de druk op Nadat de geruchten over een eventueel vertrek van Hamilton uit de Formule 1 langzaam verstomden, kwam het deze week opeens weer op de agenda. Via Sky Sports-verslaggever Craig Slater werd bekend dat de Mercedes-coureur zijn toekomst laat afhangen van de uitkomsten van het FIA onderzoek. Nadat de FIA dit onderzoek een aantal dagen na de race in Abu Dhabi aankondigde, bleef het stil. De bron van Slater was - niet geheel verrassend - "een hooggeplaatst iemand binnen Mercedes". Het leek sterk op een poging van het team van Hamilton om, dreigend met diens vertrek, druk te zetten op de FIA. Toeval of niet, donderdag kwam de FIA met een reactie in de vorm van een verklaring. Daarin werd aangekondigd dat er een "gedetailleerde analyse is gestart". Ook werd bekendgemaakt dat de nieuwe FIA-president Suleyman met alle teams in gesprek is gegaan. Op 19 januari wordt er verder gediscussieerd over de inzet van de safetycar, iets dat ook wordt besproken met alle coureurs. Bovendien liet de FIA weten dat het onderzoek wordt geleid door secretaris generaal Peter Bayer en dat de eindresultaten twee dagen voor de start van het seizoen worden gepresenteerd. Het is aannemelijk dat dan al enige tijd duidelijk is wat er eventueel gaat veranderen. Michael Masi. Foto: Getty Images Hamilton gaat normaal gesproken gewoon door Met de aankondiging van de FIA lijkt de angel voorlopig weer even uit de kwestie te zijn gehaald. Het is bovendien onwaarschijnlijk dat Mercedes de kaart 'Hamilton stopt' nog een keer geloofwaardig kan spelen. De Brit heeft nog een contract bij zijn team en het zou extreem laat zijn om alsnog te stoppen. Nico Rosberg deed het in 2016 wel, maar kondigde dat een week na het winnen van de titel aan. Een aantal dagen na de race in Abu Dhabi verklaarde teambaas Wolff wel dat hij "niet kon uitsluiten dat Hamilton misschien stopt". Verder is er vanuit Hamilton zelf of zijn team niets gecommuniceerd over een eventueel vertrek. Tot deze week, als bron van Sky Sports. Dat lijkt vooral onderdeel van het politieke spel, en duidt niet op een daadwerkelijk dreigend afscheid van een van de grote sterren van de sport.
  10. Moet me wel heel erg vergissen als dat niet het geval is. Zoals al eerder gezegd, deze man heeft veel te veel persoonlijke belangen in team Mercedes. ZOek maar eens in WIKI pedia op zijn naam, dan word het misschien wat duidelijker wat zijn belangen zijn... Of het goed is dat iemand zoveel persoonlijke belangen heeft in een team ?? (sport) mijn inziens zeker niet
  11. Ook daar word een onderzoek naar ingesteld schijnt , en de 2 heren kunnen hiervoor nog wel eens een boete hiervoor kunnen krijgen. Als ik de kranten op papier en digitaal mag geloven.... Maar al met al is het een zielige vertoning
  12. Linksom of rechtsom, een auto kost geld !!
  13. De meldingen heb ik niet echt problemen mee, de ingreep ( 1x meegemaakt ) die totaal onnodig was had ik zeker wel een probleem mee. En meer door het feit dat je op dat moment van ingrijpen eerst niet weet wat er gebeurd en zodra het tot je doordringt hoe je er op moet reageren. Nu is het bij mij die ene keer niet tot een gevaarlijke situatie gekomen, maar de kans is best aanwezig dat het wel gebeurd
  14. Wie heeft hem al in wild op de autowegen zien rijden ?? Tot heden ben ik er NUL tegen gekomen. Zelfs me dealer had er een 3 maanden terug geen in de showroom staan. Wilde ik hem zien dan moest ik even naar Alkmaar rijden want daar zou een kale versie staan.... Ben dan ook erg benieuwd dat als ik er nu één zou bestellen hoe lang de wachttijd gaat worden...
  15. Menno om toch al beetje bezig te zijn. Kijk eens naar de EV fiat 500 Up der uit en de 500 erin en de polo voor de vakantie behouden.....
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe