EdK

SFE Global Moderator
  • Content aantal

    13773
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    309

EdK last won the day on September 18

EdK had the most liked content!

Community Reputation

1019 Excellent

1 Volger

About EdK

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    N-H
  • Beroep
    Techniek in brede zin van het woord
  • Interesses
    Vecht vliegeren

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Yeti
  • Uitvoering
    Ambition
  • Motor
    1.4 TSI
  • Tuning
    Puur natuur zonder botax
  • Transmissie
    Handgeschakelde 6-Bak !
  • Kleur
    Cappucinno beige
  • Bouwjaar
    2010
  • Eigenaar sinds
    2010
  • Kilometerstand
    zie spiritmonitor
  • Opties
    teveel om op te noemen
  • Accessoires
    Winterbanden, Sonniboys, windschermen voor , Spatlappen voor en achter, kleine antenne, LED vervangingslampen binnen.
    Dagrijlichten P13W vervangen voor LED's
    Versnellingspook knop vervangen voor een van Superskoda
    Orginele lade onder bestuurders stoel
    Demper onder motorkap van Superskoda
    Hendels van hoogte verstelbare stoelen voorzien van een Yeti logo
    Kunststof beschermstrip op achterbumper
    Verchroomde uitlaatpijpen,
    Spoiler van superskoda
    Instaplijsten met Yeti voetjes
    Rubber mat in kofferbak
  • Instellingen
    Needle Sweep,
    blinkers van 3 naar 4x
    Koplamp sproeiers van 5 naar 15 keer
    regensensor aangezet met window rain closing
    cornerverlichting aangezet
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Zenec NC2011D met NE DAB60 module
  • Zomervelg / -band
    17inch LM met Vredestein voor en achter
  • Wintervelg / -band
    16Inch stalen velg met Continental TS830
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    eddk
  • Spritmonitor ID
    850731

Recent Profile Visitors

3891 profile views
  1. Wel ik ben benieuwd waar je dit hebt gelezen , want ik heb nog niet echt veel kunnen vinden over dit 3cil 1 ltr TSI motortje
  2. Waarom zou jij hem niet willen hebben vraag ik me nu af.....
  3. Wel Frank even de zoekfunctie verfijnd en dan kom ik uiteindelijk op één die er dicht bijkomt maar zeker niet alles heeft van wat ik nu heb. Staat bij A-point en ook de dealer had al gekeken of er uberhaupt voorraadwagens waren in 1,2 en 1,0 versie met mijn specs En dat kwam uit op NUL
  4. Tsja, maar als je al verleden jaar deze stap wilde maken en toen de afweging maakte tussen Rapid en Fabia en dan simpelweg vanwege geen tijd eens bij de dealer kunt gaan zitten en pratenen onderhandelen dan hou je wel nog wat tijd over in de avonden om één en ander uit te zoeken etc. En tsja was ik wat eerder geweest dan had ik misschien nog de 1,2TSI standaard gehad in de verdere config die ik nu heb. Want de 1,2TSI is nog wel beperkt te verkrijgen als voorraadwagen, maar dus niet zoals ik hem voor de deur wil hebben staan.
  5. Dan was @Skoody Booer wel heel vroeg bij met zijn fabje 2 met trommelremmen.....
  6. Tsja toen het forum begon was het een Yeti forum zowat, maar doordat die nu veel te duur is en eigenlijk niet meer nieuw verkrijgbaar gaan we weer lekker met zijn allen naar de Fabia waar ik ook mee begonnen ben ooit in een niet grijs verleden....
  7. Tsja en dat is dan het voordeel van de handbak, IK bepaal wanneer ik op of terug schakel en niemand anders.....
  8. Hij weer niet, en dat ondanks je twee rechter handschoenen ??
  9. Affijn na al één en ander gemeld te hebben achter de schermen over de Fab 3 en in een ander topic al het relaas over de kras van nep picasso en het drie dagen van poetsen aan de Yeti, was een twee weken terug de kogel door de kerk en is de Fab 3 dan toch besteld. Wat is t geworden ? De Fabia combi 3 uitvoering Drive met de 5 bak en 95 Pk 1 liter TSI 3 cilinder. In de No:4 kleur uitvoering zoals al de andere Skoda van me ook al waren. Antia velgen genomen omdat de standaard geleverde LM velgen ik niet mooi vind ( persoonlijk ) Deze velgen worden met de Vredestein banden ( 4 seizoen ) afgeleverd door de dealer waar uiteindelijk geen meerprijs voor word berekend. Dan de aluminium dakrails ipv de standaard zwart, dit vanwege dat de zwarte over de jaren heen wit uitslaan en moeilijk weer zwart zijn te krijgen. Dan het licht en zicht pakket gekozen vanwege de licht en regensensor die me op de Yeti ook erg bevielen Dan het Techpakket ook aangevinkt want als we dan toch bezig zijn dan maar goed doen. Stoelverwarming uiteindelijk ook genomen , vond het voorheen onzin maar collega heeft het in bedrijfswagen en afgelopen winter periode was dit toc wel erg fijn voor het ruggetje na dag van noeste arbeid in de buitenlucht. Dan toch weer voor het reservewiel gekozen, had dit met Yeti niet maar op lange ritten na Wales bv ging er altijd een winterband mee voor zekerheid daar ik de fles met dichtingsmateriaal niet wilde gebruiken als het zover zou zijn. Compressortje wat erbij zat zal ik wel missen want die heb ik vaak misbruikt voor andere dingen. En dan als laatst ook maar de DAB+ aangevinkt, ondanks dat ik laatst al zei dat dit geen optie moet zijn maar gewoon standaard al in een wagen behoort te zitten. Tsja dan waren er nog heel wat andere wensen mbt orginele accesoires maar uiteindelijk alleen de achterbumper beschermfolie gekozen daar ik dit niet bij derden kon vinden. En ja als alles goed verloopt dan is de planning op dit moment dat de wagen aan het eind van de maand October geleverd gaat worden. Dit zijn in ieder geval vluggere levertijden dan die er momenteel staan voor de Kodiaq ( nu bestellen en pas eind 2018 ontvangen ) Maar goed door mijn polijst / poets actie van de Yeti was de dealer zeer verbaast hoe goed de wagen er nog uitzag met zijn bijna 7 jaren.... en uiteindelijk een mooie prijs hiervoor terug gekregen die hoger lag dan ik zelf had verwacht. Tsja en doordat ik van te voren had gekeken naar nog wat andere accesoires en erachter kwam dat die bij superskoda goedkoper waren dan bij de dealer heb ik deze dingen uiteindelijk besteld bij superskoda. En dan praten we over. Rubber kofferbakmat. Gasveerset voor motorkap. Dorpelbeschermers Spatlappen aan voor en achterzijde ( geen rubber flap maar kunststof ) Antidiefstal bouten set voor de velgen En via een toko in nederland de windschermen voor de voorramen besteld, blijven voor mij ideale dingen. Sunniboys wachten we nog even mee, dit omdat de ramen al donker getint zijn vanaf fabriek en dit wil ik eerst aankijken. En aan de hand van hoe dit bevalt of niet worden de schermen wel of niet besteld. En dan uiteindelijk nog een leuk projectje besteld, de Style versie kun je aanschaffen met achteruit rij camera en dit lijkt me een handige en leuke gadget. Maar goed niet bestelbaar bij de Drive versie. Maar de Amundsen Navi zit er wel standaard in bij de drive. Dus eens aan de google gegaan en erachter gekomen dat het theoretisch mogelijk is om het alsnog in te bouwen in mijn wagen. Dus na wat gezoek en een topic gestart te zijn bij de buren ben ik uiteindelijk achter het VAGnummer gekomen van de camera met bedradingskit. Na verder zoeken heb ik uiteindelijk een toko in CZ gevonden die dit verkocht en na wat email verkeer heen en weer deze uiteindelijk ook alvast besteld. En toen de Fab op bepaald moment met de 3 cilinder 1000cc 95PK TSI werd geleverd en dus niet meer met de 1,2TSI kwam ik erachter dat de 3 cilinder ook in een 110PK versie werd geleverd maar dan moest je ook de DSG bestellen. Wel DSG ga ik niet rijden en was er nog de optie om de Style versie te kiezen want dan was er wel een 110PK versie met 6 bak. Alleen was ik dan onderaan de streep een stuk duurder uit en dat had ik er niet voor over ook omdat ik al wat had gelezen bij VAG Techniek in Neunen. Dus zodra de wagen er is gaan we een afspraak maken met VAG techniek voor een fabrieksupdate. Dit houd in dat de software van de 110Pk versie word geflasht in de 95Pk versie van mijn wagen. Mechanisch zijn de beide versie motoren namelijk indentiek, en alleen dmv de software brengt men verschillende PK versies op de markt. Dus die 15Pk en wat meer Nm wil ik dan wel in mijn blok hebben voor nog geen 300 eurie. Heb dit ook meteen gemeld bij de dealer tijdens de koop en hij zag daar geen probleem in, ook niet mbt de garantie. En ja garantie, het is dus nog steeds mogelijk om die 2 jaar extra garantie bij te kopen ook nadat men al wist van de fabrieks update. En heb het bij RR en Yeti niet gedaan en ook nu twijfel ik weer van wel of niet doen. Waren er hier geen leden die het gedaan hadden en hebben jullie er uiteindelijk nog aanspraak op gedaan ? Affijn bij een praatje hoort een plaatje, en daar ze voor mijn wagen het staal nog moeten gieten bij de hoogovens heb ik nog geen plaatje van mijn wagen. maar op het interpret uiteindelijk wel een plaatje gevonden in de kleur / dakrails / en velgen die ik besteld heb. Tsja en nu maar wachten en in tussentijd de manual in PDF vorm maar doornemen. En tevens het verder uitzoeken mbt het plaatsen van de camera. Eigenlijk ben ik hiervoor op zoek naar een officieel Skoda monteurs handleiding ! Deze moeten er zijn alleen de vraag hoe kom je er aan !? Kijk monteren van camera is geen probleem, hoe kabels moeten lopen weet ik ook wel. Maar het officieel aansluiten daar mis ik nog wat documentatie van, wel al één en ander gevonden mbt de coaxkabel maar de 12V bedrading nog niet hoe het officieel word gedaan. Wel al één en ander gevonden van mensen die het aansloten op de ruitenwisser motor. En dit zou ook voor mij een optie zijn. Maar ja als techneut wil je het officieel doen, dus zoals het word gedaan vanuit fabriek of dealer.... en dat heb ik nog niet kunnen vinden ! Dus wie kan me hierbij helpen ????
  10. DUS
  11. http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/recall-actions/ Bovenstaande link is een link van de fabriek en door je VIN nummer in te vullen kun je zelf zien of er een terugroep actie is voor jouw wagen ! Dus kun je je dealer er op attenderen als hij van niets weet !
  12. Race eend is JD ?
  13. mmm oké, niet meer aan antera vragen ??
  14. En mogen we dan er vanuit gaan dat je in het witte poeder circuit met toebehoren blijft werken dan ???
  15. Ik hoop dat dit gaat met VCDS !!? Heb al op ander forum gelezen dat dit niet zomaar gaat. Maar indien dit zo is en het bevalt me ook niet straks dan ga ik een collega even hierover aanspreken. Die heeft / had ook SS op zijn bedrijfswagen, en doordat die nogal goed is met elektronica heeft hij een printje gemaakt die er voor zorgt dat op moment dat je je contact aanzet er een puls naar de SS knop wror gegeven zodat deze dan uitschakelt. Dus dat is nog altijd de tweede optie. Maar ja met een handbak en voor een verkeerslicht staande met rood licht staat mijn wagen toch altijd in zijn 1e versnelling en de koppeling ingeduwd. En dan blijft de motor gewoon draaien...... Nog een reden om geen DSG te willen