Jump to content

Enyaq

Showing topics tagged 'enyaq' and posted in for the last 365 days.

This stream auto-updates

  1. Earlier
  2. Deze handleiding heeft alleen zin bij de genoemde melding in de auto welke je weg moet klikken door op OK te drukken. De app schijnt de laatste tijd wat instabiel te werken, probeer het dus later nog eens. Zekering 19 is dus geen oplossing voor problemen op je telefoon of in de app. Alleen de melding in de auto waarbij deze duidelijk offline is.
  3. Hoi Stefan, ik werk bij Peugeot en daar hebben wij geen inzicht wanneer er een auto wordt geproduceerd. Wel krijgen we “hints” mbt welke type auto eerder geproduceerd wordt: de elektrische/hybride auto’s gaan sneller bij ons dan de benzine/diesels. Ook de duurdere uitvoeringen gaan sneller zoals de GT lines. Want hier zit meer winst op uiteraard. Wij hebben levertijden van bijna een jaar op de benzine/diesels maar ook korte levertijden van 3 maanden op elektrische Peugeots. Bij Skoda heb ik geen inkijk uiteraard maar we horen wel veel. De Kodiaq gaat veel te goed maar de ID4 en ID3 minder dus wordt er op de rem getrapt?? Als dit zo is dan zou dit enorm heftig zijn uiteraard maar Volkswagen is machtig. Het kan natuurlijk ook liggen aan het chips tekort wat bij elke producent speelt, ook bij Peugeot alleen merken we dit iets minder dan bij Volkswagen.
  4. Naar een loopplank moet ik ook eens kijken maar dan wel ééntje voor de achterbank waar onze retriever ligt als we ze meenemen. In de Superb geraakte ze zelf meestal nog in maar de Enyaq is een pak hoger dus lukt niet meer (beginnende artrose). En ik wil niet telkens die bijna 40kg opheffen 😄
  5. Ach ja , ik had bij de Fabia onverwacht een paraplu erbij zitten, en bij de tankdop zit er een ijskrabber en paraplu nog nooit gebruikt omdat die het formaat heeft om een kind van 3 a 4 jaar oud droog te houden. Ijskrabber, tsja leuk maar ook nog nooit gebruikt daar ik al jaren me eigen goede krabber overzet van wagen naar wagen. En dan die trechter vuldop... heb er op bepaald moment een aangeschaft , leek me wel handig. En JA ik mors minder MAAR ik mors evengoed nog steeds als ik moet bijvullen Oké kan ook aan mezelf liggen hoor, dat ik toch iets niet goed doe hierin....
  6. Aanvullend op coming-home en leaving-home heeft de Enyaq een soort lichtshow als je in de buurt komt met de sleutel waarna hij de auto ook opent. Dit is incl. de verlichting aan de voorzijde welke vervolgens 10 seconden (of zo lang leaving home ingesteld is) aan blijft. Nou is dat niet zo handig als je een huis hebt met de auto in de voortuin, dus heb ik besloten het uit te doen. Hoe doe je dat? Ga naar de wageninstellingen Kies voor het kopje 'buiten' Kies voor 'centrale vergrendeling' (door te swipen naar links/rechts) Zet 'Wagen ontgrendelen bij het naderen' uit Sorry voor de vieze vingers, maar de reflectie van het scherm werkt niet echt mee 😉 Vanaf nu kan ik weer gerust een glaasje cola pakken zonder de overburen direct in het zonnetje te zetten. En elke keer de sleutels wegleggen ga ik ook een keer spijt van krijgen als je al jaren gewend bent ze altijd in je zak te hebben 😛
  7. Voel je vrij er een topic over te maken. Dit was echt alleen een handleiding waarbij het fijn is ook ontopic te kunnen blijven ;) Voor de ENYAQ dus, zie titel en tags…
  8. De Enyaq zal standaard alleen de deur van de bestuurder openen. Als je wilt dat hij direct alle deuren of die aan één kant opent moet je dit aanpassen. Ga naar de wageninstellingen Kies voor het kopje 'buiten' Kies voor 'centrale vergrendeling' (door te swipen naar links/rechts) Selecteer de gewenste methode, te weten: Alle portieren Het ontgrendelen van alle portieren, de bagageruimteklep en de acculaadklep. Afzonderlijk portier (standaard instelling) Met de ontgrendeltoets op de sleutel worden het bestuurdersportier en de acculaadklep ontgrendeld. Bij wagens met sleutelloos vergrendelingssysteem worden door het aanraken van de portiergreep het portier waar de sleutel zich bevindt en de acculaadklep ontgrendeld. Bij nogmaals ontgrendelen worden ook de andere portieren en de bagageruimteklep ontgrendeld. Portieren aan één zijde ontgrendelen Met de ontgrendeltoets op de sleutel worden de portieren aan bestuur- derszijde en de acculaadklep ontgrendeld. Bij wagens met sleutelloos vergrendelingssysteem worden door het aanraken van de portiergreep de portieren aan de wagenzij- de waar de sleutel zich bevindt en de acculaadklep ontgrendeld. Bij nogmaals ontgrendelen worden ook de andere portieren en de bagageruimteklep ontgrendeld.
  9. Heb wat zitten meten. Zekering 23 was bij mij vrij en levert permanente voeding. Heb op zekering 58 was leeg en levert een geschakelde voeding. Nu nog in conclaaf met mn Chinese leverancier van de voedingbox van de dashcam want die doet t niet goed op de permanente voeding. Grrr Heb nu de geschakelde draad op de permanente voeding. Dashcam draait dus 24h/dag.
  10. Elektrische modellen als de ŠKODA ENYAQ iV zijn net zo veilig als conventionele auto’s Bestuurder en passagiers lopen geen verhoogd risico door elektrische componenten Hulpdiensten worden uitgebreid getraind om met elektrische voertuigen te werken Alle componenten van een elektrische auto zijn optimaal beschermd tegen invloeden van buitenaf, zodat hij veilig in een wasstraat kan worden gereinigd of in een stortbui kan worden opgeladen. Uit aanvullende studies blijkt bovendien dat het risico op brand bij een elektrische auto net zo klein is als bij een auto met een conventionele aandrijflijn. Wellicht zelfs nog kleiner, aangezien een elektrische auto veel minder brandbare vloeistoffen aan boord heeft. Experts achten de kans op spontane ontbranding van de lithium-ion batterij of op explosiegevaar bij een brandend voertuig als uitgesloten. Veiligheid staat voorop bij plaatsing van batterijen in de auto Het accupakket van de ŠKODA ENYAQ iV is in het chassis ondergebracht, waar het zeer goed beschermd wordt tegen vervorming. Bij crashtests presteren elektrische auto’s minstens net zo goed als auto’s met een benzine- of dieselmotor. Net diverse andere ŠKODA-modellen heeft de ENYAQ iV van Euro NCAP de hoogste veiligheidswaardering van vijf sterren gekregen. Bij een ongeluk worden de elektrische componenten in slechts enkele milliseconden automatisch ontkoppeld van de batterij. Zo zijn de bestuurder, passagiers, andere slachtoffers en hulpdiensten optimaal beschermd tegen elektrische schokken. Brandweertraining Mocht er evengoed brand uitbreken, dan is bij een elektrische auto een andere manier van blussen vereist dan bij een voertuig met een verbrandingsmotor. ŠKODA AUTO ondersteunt de training van de brandweerlieden en verstrekt specifieke informatie over de techniek van de elektrische auto. Vanzelfsprekend zijn ook de technici van de ŠKODA dealerbedrijven zelf - die de ENYAQ iV servicen en repareren - alle 100% op kennis, vaardigheden en veiligheid getraind, zodat klanten altijd probleemloos, zonder risico’s en zorgeloos de weg op kunnen. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  11. vanaf 25.00 stkje van de productie van de Enyaq
  12. ŠKODA vermindert voortdurend CO2-emissie bij aanschaf grondstoffen, productie van auto’s en accu's, transport en recycling Gecertificeerde projecten compenseren CO2-uitstoot die nog niet kan worden vermeden Elektrische modellen zoals de ŠKODA ENYAQ iV zijn tijdens het gebruik lokaal emissievrij en zelfs volledig emissievrij wanneer ze worden aangedreven door groene stroom. Hun ecologische voetafdruk omvat echter ook de CO2-emissies die vrijkomen tijdens de productie. Dankzij diverse maatregelen kan ŠKODA de ENYAQ iV aan klanten leveren met een CO2-neutrale balans. Optimalisering van de interne productieprocessen De Tsjechische fabrikant is voortdurend bezig met het optimaliseren van de operaties en productieprocessen in zijn fabrieken. De onderdelenfabriek in Vrchlabí werd eind 2020 ŠKODA’s eerste CO2-neutrale productielocatie. De ENYAQ iV wordt gebouwd in ŠKODA’s hoofdfabriek in Mladá Boleslav, waar de autofabrikant het grootste fotovoltaïsche daksysteem van Tsjechië installeert in samenwerking met energiedienstverlener ČEZ. Alle energie die nodig is voor de productie in de Tsjechische fabrieken van ŠKODA AUTO is tegen het einde van dit decennium afkomstig van CO2-neutrale bronnen. De door ŠKODA ontwikkelde OPTIKON-app laat in detail zien hoe slimme ideeën ook uitstoot kunnen besparen. Met behulp van kunstmatige intelligentie zorgt hij voor een optimaal gebruik van de ruimte in transportcontainers. Daardoor werden alleen al in de eerste helft van 2020 meer dan 150 zendingen en dus 80 ton CO2 bespaard. Monitoren van de CO2-uitstoot in de gehele toeleveringsketen Naast het optimaliseren van de eigen productieprocessen monitort ŠKODA ook de CO2-uitstoot van zijn leveranciers en partners. De onderneming zorgt ervoor dat de CO2-uitstoot in de toeleveringsketen, tijdens het gehele productieproces en in de logistiek, proportioneel wordt vermeden of verminderd, onder andere door groene stroom te gebruiken. Zo garandeert leverancier LG het gebruik van groene stroom voor de productie van de tractie-accu's voor de ENYAQ iV. Ook veel andere partners hebben voor milieuvriendelijke productieprocessen gezorgd. De resterende CO2-uitstoot is berekend op basis van de specifieke levenscyclusanalyse van de ENYAQ iV. Deze balans is gecertificeerd door TÜV NORD CERT, dat ook de latere emissies controleert. TÜV NORD CERT geeft certificaten af die de correcte registratie van alle CO2-emissies gedurende de levenscyclus bevestigen, evenals de classificatie van de ENYAQ iV als een netto CO2-neutraal product op het moment dat het model aan klanten wordt geleverd. Recycling van auto’s en accu’s Bij de CO2-uitstoot over de gehele levenscyclus wordt ook rekening gehouden met de recycling van de ENYAQ iV. Na gebruik in voertuigen krijgen de aandrijfaccu’s een tweede leven in ŠKODA iV energieopslagsystemen. Deze maatregel verlengt de nuttige levensduur van de accu's en verbetert zo hun ecologische voetafdruk. Ze worden uiteindelijk gerecycled en de grondstoffen worden opnieuw gebruikt. Ook de CO2-uitstoot als gevolg van de recycling van een auto wordt meegerekend; een hoog recyclingpercentage en het uitgebreide gebruik van reeds gerecyclede of recyclebare materialen helpen de uitstoot verder te verlagen. Compensatie van uitstoot door gecertificeerde projecten Een deel van de CO2-uitstoot die ontstaat tijdens de productie (toeleveranciers en fabricage) van een ŠKODA ENYAQ iV kan nog niet worden vermeden. ŠKODA AUTO compenseert dit door de aankoop van gecertificeerde carbon credits. Hierbij worden gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten ondersteund, zoals de bouw van een groot windmolenpark in India. Het park in Tamil Nadu in het zuiden van het land zal bestaan uit 100 windturbines. Met een totale capaciteit van 200 MW gaat het park schone energie leveren aan 600.000 huishoudens. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  13. Persoonlijk denk ik niet dat de First Editions echt heel veel hebben bijgedragen, maar goed... 1200 auto's is wel gewoon veel. Kwam allemaal erg traag op gang maar inmiddels lopen ze toch een week of 6 voor op de planning voor leveringen geloof ik.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe