Jump to content

Enyaq

Showing topics tagged 'enyaq' and posted in for the last 365 days.

This stream auto-updates

  1. Earlier
  2. Vandaag is m'n Skoda Enyaq besteld, levering is 23 augustus 🎉🎂... want voorraadmodel (iV80 First Edition)
  3. Dit heeft voor mij geholpen, ik heb A en B bijde uitgevoerd, kreeg gelijk een update Het duwt inderdaad niet makkelijk in, maar als met je vingers tussen de twee "éénen" en op de plaats waar de twee staat knijpt en naar elkaar toe beweegt, dan gaat het makkelijker, zonder (te) veel kracht
  4. Naar een loopplank moet ik ook eens kijken maar dan wel ééntje voor de achterbank waar onze retriever ligt als we ze meenemen. In de Superb geraakte ze zelf meestal nog in maar de Enyaq is een pak hoger dus lukt niet meer (beginnende artrose). En ik wil niet telkens die bijna 40kg opheffen 😄
  5. Ach ja , ik had bij de Fabia onverwacht een paraplu erbij zitten, en bij de tankdop zit er een ijskrabber en paraplu nog nooit gebruikt omdat die het formaat heeft om een kind van 3 a 4 jaar oud droog te houden. Ijskrabber, tsja leuk maar ook nog nooit gebruikt daar ik al jaren me eigen goede krabber overzet van wagen naar wagen. En dan die trechter vuldop... heb er op bepaald moment een aangeschaft , leek me wel handig. En JA ik mors minder MAAR ik mors evengoed nog steeds als ik moet bijvullen Oké kan ook aan mezelf liggen hoor, dat ik toch iets niet goed doe hierin....
  6. Aanvullend op coming-home en leaving-home heeft de Enyaq een soort lichtshow als je in de buurt komt met de sleutel waarna hij de auto ook opent. Dit is incl. de verlichting aan de voorzijde welke vervolgens 10 seconden (of zo lang leaving home ingesteld is) aan blijft. Nou is dat niet zo handig als je een huis hebt met de auto in de voortuin, dus heb ik besloten het uit te doen. Hoe doe je dat? Ga naar de wageninstellingen Kies voor het kopje 'buiten' Kies voor 'centrale vergrendeling' (door te swipen naar links/rechts) Zet 'Wagen ontgrendelen bij het naderen' uit Sorry voor de vieze vingers, maar de reflectie van het scherm werkt niet echt mee 😉 Vanaf nu kan ik weer gerust een glaasje cola pakken zonder de overburen direct in het zonnetje te zetten. En elke keer de sleutels wegleggen ga ik ook een keer spijt van krijgen als je al jaren gewend bent ze altijd in je zak te hebben 😛
  7. Voel je vrij er een topic over te maken. Dit was echt alleen een handleiding waarbij het fijn is ook ontopic te kunnen blijven ;) Voor de ENYAQ dus, zie titel en tags…
  8. De Enyaq zal standaard alleen de deur van de bestuurder openen. Als je wilt dat hij direct alle deuren of die aan één kant opent moet je dit aanpassen. Ga naar de wageninstellingen Kies voor het kopje 'buiten' Kies voor 'centrale vergrendeling' (door te swipen naar links/rechts) Selecteer de gewenste methode, te weten: Alle portieren Het ontgrendelen van alle portieren, de bagageruimteklep en de acculaadklep. Afzonderlijk portier (standaard instelling) Met de ontgrendeltoets op de sleutel worden het bestuurdersportier en de acculaadklep ontgrendeld. Bij wagens met sleutelloos vergrendelingssysteem worden door het aanraken van de portiergreep het portier waar de sleutel zich bevindt en de acculaadklep ontgrendeld. Bij nogmaals ontgrendelen worden ook de andere portieren en de bagageruimteklep ontgrendeld. Portieren aan één zijde ontgrendelen Met de ontgrendeltoets op de sleutel worden de portieren aan bestuur- derszijde en de acculaadklep ontgrendeld. Bij wagens met sleutelloos vergrendelingssysteem worden door het aanraken van de portiergreep de portieren aan de wagenzij- de waar de sleutel zich bevindt en de acculaadklep ontgrendeld. Bij nogmaals ontgrendelen worden ook de andere portieren en de bagageruimteklep ontgrendeld.
  9. Heb wat zitten meten. Zekering 23 was bij mij vrij en levert permanente voeding. Heb op zekering 58 was leeg en levert een geschakelde voeding. Nu nog in conclaaf met mn Chinese leverancier van de voedingbox van de dashcam want die doet t niet goed op de permanente voeding. Grrr Heb nu de geschakelde draad op de permanente voeding. Dashcam draait dus 24h/dag.
  10. Elektrische modellen als de ŠKODA ENYAQ iV zijn net zo veilig als conventionele auto’s Bestuurder en passagiers lopen geen verhoogd risico door elektrische componenten Hulpdiensten worden uitgebreid getraind om met elektrische voertuigen te werken Alle componenten van een elektrische auto zijn optimaal beschermd tegen invloeden van buitenaf, zodat hij veilig in een wasstraat kan worden gereinigd of in een stortbui kan worden opgeladen. Uit aanvullende studies blijkt bovendien dat het risico op brand bij een elektrische auto net zo klein is als bij een auto met een conventionele aandrijflijn. Wellicht zelfs nog kleiner, aangezien een elektrische auto veel minder brandbare vloeistoffen aan boord heeft. Experts achten de kans op spontane ontbranding van de lithium-ion batterij of op explosiegevaar bij een brandend voertuig als uitgesloten. Veiligheid staat voorop bij plaatsing van batterijen in de auto Het accupakket van de ŠKODA ENYAQ iV is in het chassis ondergebracht, waar het zeer goed beschermd wordt tegen vervorming. Bij crashtests presteren elektrische auto’s minstens net zo goed als auto’s met een benzine- of dieselmotor. Net diverse andere ŠKODA-modellen heeft de ENYAQ iV van Euro NCAP de hoogste veiligheidswaardering van vijf sterren gekregen. Bij een ongeluk worden de elektrische componenten in slechts enkele milliseconden automatisch ontkoppeld van de batterij. Zo zijn de bestuurder, passagiers, andere slachtoffers en hulpdiensten optimaal beschermd tegen elektrische schokken. Brandweertraining Mocht er evengoed brand uitbreken, dan is bij een elektrische auto een andere manier van blussen vereist dan bij een voertuig met een verbrandingsmotor. ŠKODA AUTO ondersteunt de training van de brandweerlieden en verstrekt specifieke informatie over de techniek van de elektrische auto. Vanzelfsprekend zijn ook de technici van de ŠKODA dealerbedrijven zelf - die de ENYAQ iV servicen en repareren - alle 100% op kennis, vaardigheden en veiligheid getraind, zodat klanten altijd probleemloos, zonder risico’s en zorgeloos de weg op kunnen. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  11. vanaf 25.00 stkje van de productie van de Enyaq
  12. ŠKODA vermindert voortdurend CO2-emissie bij aanschaf grondstoffen, productie van auto’s en accu's, transport en recycling Gecertificeerde projecten compenseren CO2-uitstoot die nog niet kan worden vermeden Elektrische modellen zoals de ŠKODA ENYAQ iV zijn tijdens het gebruik lokaal emissievrij en zelfs volledig emissievrij wanneer ze worden aangedreven door groene stroom. Hun ecologische voetafdruk omvat echter ook de CO2-emissies die vrijkomen tijdens de productie. Dankzij diverse maatregelen kan ŠKODA de ENYAQ iV aan klanten leveren met een CO2-neutrale balans. Optimalisering van de interne productieprocessen De Tsjechische fabrikant is voortdurend bezig met het optimaliseren van de operaties en productieprocessen in zijn fabrieken. De onderdelenfabriek in Vrchlabí werd eind 2020 ŠKODA’s eerste CO2-neutrale productielocatie. De ENYAQ iV wordt gebouwd in ŠKODA’s hoofdfabriek in Mladá Boleslav, waar de autofabrikant het grootste fotovoltaïsche daksysteem van Tsjechië installeert in samenwerking met energiedienstverlener ČEZ. Alle energie die nodig is voor de productie in de Tsjechische fabrieken van ŠKODA AUTO is tegen het einde van dit decennium afkomstig van CO2-neutrale bronnen. De door ŠKODA ontwikkelde OPTIKON-app laat in detail zien hoe slimme ideeën ook uitstoot kunnen besparen. Met behulp van kunstmatige intelligentie zorgt hij voor een optimaal gebruik van de ruimte in transportcontainers. Daardoor werden alleen al in de eerste helft van 2020 meer dan 150 zendingen en dus 80 ton CO2 bespaard. Monitoren van de CO2-uitstoot in de gehele toeleveringsketen Naast het optimaliseren van de eigen productieprocessen monitort ŠKODA ook de CO2-uitstoot van zijn leveranciers en partners. De onderneming zorgt ervoor dat de CO2-uitstoot in de toeleveringsketen, tijdens het gehele productieproces en in de logistiek, proportioneel wordt vermeden of verminderd, onder andere door groene stroom te gebruiken. Zo garandeert leverancier LG het gebruik van groene stroom voor de productie van de tractie-accu's voor de ENYAQ iV. Ook veel andere partners hebben voor milieuvriendelijke productieprocessen gezorgd. De resterende CO2-uitstoot is berekend op basis van de specifieke levenscyclusanalyse van de ENYAQ iV. Deze balans is gecertificeerd door TÜV NORD CERT, dat ook de latere emissies controleert. TÜV NORD CERT geeft certificaten af die de correcte registratie van alle CO2-emissies gedurende de levenscyclus bevestigen, evenals de classificatie van de ENYAQ iV als een netto CO2-neutraal product op het moment dat het model aan klanten wordt geleverd. Recycling van auto’s en accu’s Bij de CO2-uitstoot over de gehele levenscyclus wordt ook rekening gehouden met de recycling van de ENYAQ iV. Na gebruik in voertuigen krijgen de aandrijfaccu’s een tweede leven in ŠKODA iV energieopslagsystemen. Deze maatregel verlengt de nuttige levensduur van de accu's en verbetert zo hun ecologische voetafdruk. Ze worden uiteindelijk gerecycled en de grondstoffen worden opnieuw gebruikt. Ook de CO2-uitstoot als gevolg van de recycling van een auto wordt meegerekend; een hoog recyclingpercentage en het uitgebreide gebruik van reeds gerecyclede of recyclebare materialen helpen de uitstoot verder te verlagen. Compensatie van uitstoot door gecertificeerde projecten Een deel van de CO2-uitstoot die ontstaat tijdens de productie (toeleveranciers en fabricage) van een ŠKODA ENYAQ iV kan nog niet worden vermeden. ŠKODA AUTO compenseert dit door de aankoop van gecertificeerde carbon credits. Hierbij worden gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten ondersteund, zoals de bouw van een groot windmolenpark in India. Het park in Tamil Nadu in het zuiden van het land zal bestaan uit 100 windturbines. Met een totale capaciteit van 200 MW gaat het park schone energie leveren aan 600.000 huishoudens. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  13. Persoonlijk denk ik niet dat de First Editions echt heel veel hebben bijgedragen, maar goed... 1200 auto's is wel gewoon veel. Kwam allemaal erg traag op gang maar inmiddels lopen ze toch een week of 6 voor op de planning voor leveringen geloof ik.
  14. Mensen die een elektrische auto overwegen, kijken voornamelijk naar het rijbereik. De prijs speelt een bijna net zo belangrijke rol. Met een vanafprijs van 40.780 euro en een WLTP-actieradius* tot 537 kilometer, slaat de ŠKODA ENYAQ iV twee vliegen in één klap. ŠKODA heeft er alles aan gedaan om zijn elektrische SUV zo efficiënt en zuinig mogelijk te maken. Hier zijn 4 slimme oplossingen die de actieradius oprekken. 1. De ENYAQ iV is super gestroomlijnd De grote ENYAQ iV mag dan hoog en breed zijn, hij snijdt door de lucht als een slanke sportwagen (Cw-waarde: 0,257). Een lage luchtweerstand betekent een lager stroomverbruik en dus meer kilometers uit een volle batterij. De elektrische SUV heeft zijn goede stroomlijn te danken aan zijn slimme ontwerp. Om precies te zijn de dichte grille, de vlakke voorruit, de aerodynamisch geperfectioneerde buitenspiegels en de dakspoiler. Maar ook de vlakke wagenbodem en de gladde carrosserie en speciale velgen. 2. De ENYAQ iV wint precies genoeg remenergie terug Een van de prettigste eigenschappen van elektrisch rijden, is het terugwinnen van remenergie. Dus je nadert een rood verkeerslicht, laat het stroompedaal opkomen en je voelt de ENYAQ iV afremmen op de motor. Een balkje in het digitale instrumentarium laat zien dat de batterij wordt opgeladen. Gratis stroom! In een conventionele auto was die voorwaartse energie weggevloeid via de remmen. Hoe krachtig de elektrische auto moet afremmen tijdens het uitrollen, kan verschillen per situatie en is smaakgevoelig. Daarom heeft de ENYAQ iV niet alleen een automatische stand en een krachtiger B-stand, hij kan ook geleverd worden met flippers achter het stuur. Hiermee heb je nog meer controle over het terugwinnen van de remenergie. 3. De ENYAQ iV kan het interieur energiezuinig verwarmen Verbrandingsmotoren zijn net kacheltjes. Maar elektromotoren doen hun werk zo efficiënt, dat er niet genoeg restwarmte is om het interieur te verwarmen. Geen paniek, de ENYAQ iV heeft gewoon verwarming, maar die kan op koude dagen behoorlijk wat stroom verbruiken. Het energiezuinige alternatief is de optionele warmtepomp. Hiermee wordt het interieur zo efficiënt verwarmd, dat je meer stroom overhoudt voor het rijden. Het kan wel 30 procent van je actieradius schelen. Gebruik ook vooral de optionele stoel- en stuurverwarming, want het stroomverbruik is minimaal en de hitte wordt direct op de gewenste plek aangebracht. 4. De ENYAQ iV helpt je met zuinig rijden De ENYAQ iV heeft verschillende rijprogramma’s, waaronder een zuinige Eco-stand. Als je ooit twijfelt of je de volgende (snel)laadpaal wel gaat halen, schakel je die in. Of wanneer je gewoon extra zuinig wilt rijden. De motor presteert minder krachtig, de maximumsnelheid wordt verlaagd tot 130 km/h en de klimaatregeling springt in de zuinige modus. Alles om zoveel mogelijk kilometers uit het accupakket te wringen. De Eco-Assist is een ander hulpmiddel om zo zuinig mogelijk te rijden. Hij geeft aanwijzingen op het instrumentenpaneel zodat je weet wat er komen gaat. Zoals het advies om het stroompedaal los te laten, omdat je verderop toch moet vertragen voor bijvoorbeeld een rotonde of snelheidslimiet. Het systeem gebruikt navigatiegegevens, verkeersbordherkenning en sensoren en andere ‘ogen’ zoals radar en camera’s. ENYAQ iV proefrijden De ENYAQ iV is leverbaar als ‘60’ met een WLTP-actieradius* van 390 kilometer en als ‘80’ met 537 kilometer. Wil jij de ENYAQ iV proefrijden en zelf ervaren hoe elektrisch rijden werkt? Dat kan! Hij staat klaar bij jouw ŠKODA-dealer. Lees ook: Zo haal je alles uit jouw proefrit met de ENYAQ iV De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Lees hier het volledige artikel
  15. De ENYAQ iV is ŠKODA’s eerste elektrische SUV. Dat maakt de proefrit meeslepender dan anders: niet alleen ervaar je een gloednieuw ŠKODA-model met de laatste technische snufjes en Simply Clever-oplossingen, je ervaart ook hoe het is om in een elektrische auto te rijden. Voor veel ŠKODA-klanten is dit hun eerste ervaring met elektrisch rijden. Leuk, maar tegelijkertijd een piepklein beetje spannend. Trek een sprintje en voel de elektrische kracht Wees gerust: elektrische auto’s bijten niet. Sterker nog, hij gromt niet eens, en je zult merken dat de ŠKODA ENYAQ iV zich laat bedienen als een gewone auto. Hij heeft een startknop, een automaat en twee pedalen: gáán en stop. Als je vrij baan hebt en het stroompedaal vloert, schiet de elektrische SUV met speels gemak naar voren. De elektromotor hoeft niet te schakelen, dus de voorwaartse krachten blijven maar komen. Cruisend op de Nederlandse snelweg valt op hoe stil het aan boord is. Dit is ook een van de geneugten van een volledig elektrische auto. Remenergie terugwinnen in de stad en op de snelweg De ENYAQ iV kan op verschillende manieren remenergie terugwinnen en het is leuk om dat uit te proberen. In de automatische stand bepaalt de auto zelf hoe krachtig hij afremt als je het stroompedaal loslaat. Om het effect nog duidelijker te voelen, zet je de automaat in de B-stand. Je kunt je voorstellen dat krachtig afremmen (en daarbij de batterij opladen) ideaal is in stadsverkeer. Zo win je bij elk rood verkeerslicht remenergie terug. Op de snelweg wil je juist dat de auto bij gas los blijft doorrollen. Daarvoor switch je terug naar de automatische stand (automaat in D), of gebruik je de (optionele) flippers achter het stuur. Daarmee heb je nog meer controle over de regeneratie van remenergie. Probeer de verschillende rijprogramma’s Nog een manier om de rijeigenschappen van de ŠKODA ENYAQ iV aan te passen aan je persoonlijke wensen, is met de verschillende rijprogramma’s. Gebruik de MODE-knop met het auto-icoontje erop in de centrale knoppenrij om te kiezen uit vier rijprogramma’s. Eco, Comfort, Normaal en Sport. Plus een vijfde optie om je eigen rijprogramma samen te stellen. Bekijk augmented reality met je eigen ogen De functie die je helemaal het gevoel geeft in een auto uit de toekomst te rijden, is het head-up display met augmented reality. Hierbij worden pijlen en strepen geprojecteerd op het verkeer dat je door de voorruit ziet. Weet je hoe een gewoon head-up display je actuele snelheid op zo’n manier laat zien dat de getallen op de weg lijken te zweven? Dit is hetzelfde, maar dan in het kwadraat. Wanneer je de Adaptive Cruise Control inschakelt, verschijnt er een groene streep onder je voorligger – op die auto wordt de snelheid aangepast. Je kijkt helemaal je ogen uit als je het navigatiesysteem met grote pijlen laat zien bij welke afslag je precies moet afslaan. Die pijl zweeft dan voor je neus, in de echte wereld. Ga het met je eigen ogen bekijken. Voel hoe geweldig de ENYAQ iV rijdt Vergeet niet om het allerbelangrijkste aspect te testen: hoe geweldig de ENYAQ iV rijdt. Neem het allemaal in je op: de rotsvaste wegligging, de directe besturing en de wendbaarheid. Voor zo’n grote gezinsauto is de draaicirkel verrassend klein. Merk ook hoe comfortabel je zit, hoeveel ruimte je hebt en hoe uitnodigend het interieur eruitziet. Dat komt door de glooiende lijnen, de zachte materialen en het grote centrale touchscreen. Ben je al om? Probeer eens een elektrische auto op te laden Het is misschien een gek idee, maar ga de ŠKODA ENYAQ iV eens opladen. Gewoon om dat een keertje gedaan te hebben voordat je een elektrische auto koopt of leaset. Parkeer de elektrische SUV bij een openbare laadpaal, pak het laadsnoer uit de kofferbak, open het klepje en plug de kabel in. Je kunt het niet verkeerd doen, want het uiteinde van de kabel die in de auto gaat, past niet in de laadpaal en andersom. Best makkelijk, hè? We zeiden het al aan het begin: elektrische auto’s bijten niet. Fijne proefrit! Lees ook: 5 redenen om de ENYAQ iV zelf te bekijken bij de dealer De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  16. Sportchassis, 20 of 21 inch velgen en sportieve looks Extra rijke uitrusting en meer assistentiesystemen Pakket bestelbaar op iV60 of iV80 vanaf € 4.100* De ENYAQ iV SPORTLINE maakt indruk met zijn 20” VEGA lichtmetalen velgen, de sportieve bumpers, het unieke front, de side-skirts, vele zwarte afwerkingsdetails en donker getinte ramen achter. Het speciale sportonderstel, dat voor met 15 mm en achter 10 mm is verlaagd, zorgt voor extra dynamische rij-eigenschappen. Exclusief voor de SPORTLINE hebben de interieurontwerpers van ŠKODA een eigen Design Selection samengesteld. De interieurbekleding en de hemel zijn in donkere kleuren uitgevoerd. Het dashboard is bekleed met zwart kunstleer met grijze contraststiksels en is afgewerkt met carbon-look details die ook terug te vinden zijn op de deurpanelen. De vloermatten met grijze bies matchen perfect bij de rest van het interieur. De SPORTLINE Design Selection omvat ook exclusieve sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. Het driespaaks multifunctionele lederen sportstuur met grijze contraststiksels en de aluminium sportpedalen maken het sportieve interieur helemaal af. Rijke uitrusting en nog meer assistentiesystemen De ŠKODA ENYAQ iV SPORTLINE imponeert niet alleen met sportieve looks en dynamiek. Zijn extra rijke uitrusting omvat onder meer LED Matrix koplampen, luxe LED verlichting achter, Drive Mode Select, HOD (hands off detectie) en progressieve stuurbekrachtiging. Ook standaard op deze sportieve ENYAQ iV: KESSY (keyless entry), een draadloze telefoonlader en Driver Assist. Nu te configureren en bestellen Het SPORTLINE-pakket is leverbaar op de ENYAQ iV 60 en 80 en heeft een vanafprijs van € 4.100 voor de iV80 en € 4.700 voor de iV60. Beide uitvoeringen zijn naar smaak te personaliseren met een keur aan opties en pakketten. De, exclusief voor de SPORTLINE ontworpen, zwarte 21” BETRIA-velgen kosten € 790. De ŠKODA ENYAQ iV SPORTLINE is hier samen te stellen en de prijslijst is hier te vinden. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  17. Onlangs reed de ANWB met de nieuwe, volledig elektrische ENYAQ iV en volgens de redactie koop je met deze SKODA een veilige en comfortabele auto, waarvan de gebruiksmogelijkheden net zo onbeperkt zijn als de kofferbakinhoud. Klik hier om de hele test op ANWB.nl te lezen. Lees hier het volledige artikel
  18. Waarschijnlijk weet je al het een en ander van de ŠKODA ENYAQ iV. Je hebt de brochure gelezen, de auto samengesteld met de configurator of de video’s van de Nederlandse autopers bekeken. Nu komt het moment suprême: de ENYAQ iV in het echt zien! Om de ENYAQ iV zelf te ervaren, kun je contact opnemen met een ŠKODA-dealer in de buurt of simpelweg online een proefrit inplannen. Doe dat tijdens kantooruren en de dealer neemt binnen 30 minuten contact met je op om jouw proefrit te bevestigen. Waarom zou je dit doen? 1. Om je te vergapen aan het imposante design De ENYAQ iV is een grote auto. Die conclusie zul je zelf ook trekken. Tussen de stoere koplampen zie je de prominente grille. De lamellen zijn gesloten, want de elektrische SUV heeft geen verbrandingsmotor die gekoeld hoeft te worden. En moet je die lichtmetalen wielen eens zien! Hij staat standaard op 19 inch en je kunt upgraden tot maar liefst 21 inch. De laatste keer dan je zo’n grote cirkel zag, zaten er vier poten onder en stond je ontbijtbord erop. In combinatie met de scherpe lijnen en harde vouwen is de ENYAQ iV boven alles een krachtige verschijning. 2. Om de been-, hoofd- en bagageruimte te ervaren Neem plaats in de ENYAQ iV en je zult goedkeurend opmerken dat je veel been- en hoofdruimte hebt. Zelfs als je kiest voor het optionele panoramadak, blijft je kruin ver verwijderd van het plafond. De riante binnenruimte heb je te danken aan het MEB-platform. Bij deze nieuwe bodemplaat voor volledig elektrische auto’s zitten alle accu’s onder de vloer. Opgeruimd staat netjes en dankzij de vlakke vloer kan ook de middelste passagier zijn voeten kwijt. Bovendien bevordert het lage zwaartepunt de wegligging. De kofferbak is groot en heeft een inhoud van 585 tot 1.710 liter. 3. Om te spelen met ŠKODA’s grootste touchscreen ooit Je wijsvinger gaat automatisch naar het centrale touchscreen. Dat is vrijstaand, heeft haarscherpe graphics en toont je allerlei icoontjes waarop je wilt drukken. Met een beeldformaat van 13 inch of 33 centimeter is het ŠKODA’s grootste touchscreen ooit. Het staat pontificaal op het dashboard, zodat de bijrijder er ook goed bij kan. Als bestuurder hoef je niet alle pixels te delen: achter het stuur zit een compact maar duidelijk scherm waarop de snelheid, het rijbereik en de navigatie-instructies verschijnen. 4. Om een beeld te krijgen van de interieurstijlen ŠKODA doet iets nieuws bij het samenstellen van de ENYAQ iV: jou laten kiezen uit vijf interieurstijlen. Wat moet je je daarbij voorstellen? Natuurlijk staan er foto’s en beschrijvingen in de prijslijst, maar het is slim om een keer te gaan proefzitten. Vraag aan de dealer in welke interieurstijl je zit en bepaal voor jezelf of je blij bent met die kleuren en materialen. Weet dus dat er vijf variaties mogelijk zijn. Een knoop die je sowieso moet doorhakken is: stof of leer. 5. Om alle Simply Clever-oplossingen te ontdekken Zodra je beseft dat het met het design, de ruimte en de techniek van de ENYAQ iV wel goed is, ontdek je zijn vele Simply Clever-oplossingen. Zoals het opbergvak voor twee telefoons onder het dashboard, de bekerhouder die is berekend op grote en kleine drankjes en de Jumbo Box tussen de voorstoelen. Maar hij is ook leverbaar met typische EV-handigheidjes zoals een kabelreiniger, een afwasbare opbergtas voor het laadsnoer en de laadopeningbeschermer. Die beschermt de laadpoort en de laadstekker tegen regen en sneeuw en voorkomt dat ze vastvriezen. ENYAQ iV met lage bijtelling of private lease Nog een reden om ŠKODA’s eerste elektrische SUV bij de dealer te bekijken, is om het financiële plaatje door te spreken. Laat je informeren over de 12% fiscale bijtelling of over de mogelijk om de ENYAQ iV te private leasen. Vraag ook naar de ruime voorraad First Edition-modellen. Die zijn extra compleet uitgevoerd en snel leverbaar. Lees ook: ENYAQ iV: nu te rijden bij de ŠKODA-dealer De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  19. ENYAQ iV First Editions: complete en aantrekkelijk geprijsde introductiemodellen Ruime voorraad, dus snel genieten van elektrisch rijplezier Eerste elektrische SUV van ŠKODA: in ruim een jaar van aankondiging tot showroom De 100% elektrisch aangedreven ENYAQ iV heeft het allemaal: hij heeft krachtige looks, biedt volop ruimte, comfort én rijplezier, is volop connected, heeft een accupakket dat snel op te laden is en hij mag aanhangers met een gewicht tot 1.000 kg trekken. Voor zakelijke rijders geldt bovendien dat ze over de eerste € 40.000 van de catalogusprijs slechts 12% fiscale bijtelling betalen. Een jaar van voorbereiding Ruim een jaar zat er tussen de allereerste aankondiging van de ENYAQ iV tot aan het moment dat de elektrische SUV in de Nederlandse ŠKODA-showrooms arriveerde. Op 12 februari 2020 maakte ŠKODA bekend dat zijn eerste elektrisch aangedreven SUV de naam ENYAQ iV zou krijgen. Enkele maanden later, in mei 2020, vond in Ierland vervolgens de ‘covered drive’ plaats. Diverse media kregen daarbij de gelegenheid om een eerste indruk van de auto te krijgen. Ook de eerste concrete details van de ENYAQ iV werden toen bekendgemaakt. Op 1 september 2020 beleefde de ENYAQ iV vervolgens zijn officiële wereldpremière in Praag, om direct daarna als commandowagen van de Tour de France de weg op te gaan. Op 29 september opende ŠKODA de orderboeken voor het model en in oktober was er een Nederlandse roadshow waarbij de elektrisch aangedreven SUV ŠKODA-showrooms in heel Nederland aandeed. En nu, ruim een jaar na de aankondiging van zijn naam, is de ENYAQ iV daadwerkelijk tastbaar en rijdbaar voor toekomstgerichte ŠKODA-rijders. First Edition Om de marktintroductie van de ENYAQ iV aan te zetten én direct zoveel mogelijk mensen te laten genieten van elektrisch rijplezier, heeft ŠKODA een ruime voorraad First Edition-modellen aangelegd. Er is een ENYAQ iV First Edition voor elke smaak én voor elk gebruik. Het gamma start met de ENYAQ iV 60 First Edition, met een 132 kW/180 pk sterke elektromotor en een 58 kWh accupakket (actieradius 405 km**). Zoals elke ENYAQ iV heeft hij LED-verlichting, Virtual Cockpit, een infotainmentdisplay en draadloze smartlink-technologie. Wat hem tot een First Edition maakt zijn de metallic lak, 20 inch lichtmetalen velgen, de 100 kW snellaadmogelijkheid, een achteruitrijcamera, parkeersensoren vóór, het luxe ‘Lodge’-interieur, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie en een warmtepomp. Ook inbegrepen zijn het Klimaat Pakket (o.a. volautomatische 3-zone airconditioning), Transport Pakket, Comfort Pakket (keyless entry en start, donker getinte ramen achter, draadloze oplaadmogelijkheid voor telefoons), Licht Pakket (o.a. LED Matrix-verlichting) en Assistentie Pakket (adaptieve cruise control met traffic jam assist, side assist etc.). De ENYAQ iV 60 First Edition is er vanaf € 49.950*. De ENYAQ iV 80 First Editions Ook de ENYAQ iV 80 met zijn 150 kW/204 pk sterke elektromotor en 77 kWh accupakket (actieradius 508 km**) is er als First Edition. Hij biedt nog meer luxe, met onder meer 21 inch lichtmetalen velgen, het ‘Suite’ interieur met lederen bekleding, een 125 kW oplaadmogelijkheid, een alarmsysteem en de elektrisch inklapbare trekhaak. Het Sport Plus Pakket met Drive mode select, een multifunctioneel driespaaks sportstuur, dynamic chassis control en progressieve stuurbekrachtiging geven hem een sportieve touch. En hij biedt de luxe van het Comfort Pakket Plus met het Virtual pedal (openen van de achterklep met een voetbeweging), 3 jaar care connect en het Klimaat Pakket Plus (verwarmde achterbank en voorruit). Ook het Assistentie Pakket Plus met Travel Assist is all-inclusive. De ENYAQ iV 80 First Edition is leverbaar vanaf € 61.760*. Aanvullend is de ENYAQ iV 80 er ook als First Edition High (leverbaar vanaf € 63.890*), met extra een glazen panoramadak, 360 graden Area View, een head up display en zijairbags achter. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. *) Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld, inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkooppinformatie skoda.nl. ** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Lees hier het volledige artikel
  20. AutoWeek-testredacteur Cornelis Kit stapt in de nieuwe, volledige elektrische ŠKODA ENYAQ iV. De ENYAQ iV maakt indruk met zijn royale interieur met fijne materialen, het intelligente navigatiesysteem en de rijke keuze aan assistentiesystemen. Klik hier om de video op AutoWeek.nl te bekijken. Lees hier het volledige artikel
  21. De nieuwe ŠKODA ENYAQ iV wordt door de redactie van Autovisie aan de tand gevoeld. In uitgebreide video vertelt redacteur Peter Hilhorst je alles over de elektrische SUV: "Deze ENYAQ iV is een hele comfortabele en stille auto en op dit moment de ruimtste auto op het MEB-platform." Klik hier om de video op Autovisie.nl te bekijken. Lees hier het volledige artikel
  22. Ze blijft maar lachen dat meiske links in de hoek..... Vrolijk type mogen we wel zeggen.... En dat voor een look a like
  23. Ik heb inderdaad afbeeldingen gezien waarbij de kabel afneembaar is van de Clever Cable. Alleen dan dus wel langzamer, neem aan dat hij door heeft dat er maar 1 fase aangesloten is en zich daar op aanpast (beetje zoals een kookplaat soms kan).
  24. Alleen al een setje nieuwe sleutels is duurder denk ik…
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe