Blogs

Onze community blogs

  1. blog-0844606001441113028.jpgDonderdag a.s. gaat hij binnen voor het 90.000km nazicht. Tot op heden nooit in de steek gelaten de motor draait als een naaimachientje zo zacht. Heb wel een intermiterende fout aan mijn rechter mistlicht vooraan. Is wel vervelend want telkens ik er in de garage over begin brandt het kreng naar behoren. In eerste instantie dacht men dat het lampje stuk was maar dat blijkt niet zo vermits op regelmatige tijdstippen de lamp haar werk naar behoren doet. Maar een aantal km verder is het weer uit met de pret.

    Mij hoor je niet klagen over deze oost europeaan. Hj heeft me veilig tot in het noordelijkste topje van Schotland gebracht en terug.

    Op naar de 120.000km.

    • 1
      entry
    • 8
      comments
    • 552
      views

    Recente berichten

    Eens kijken hoe dit werkt?? Dit wordt een soort dagboek, denk ik! Nu voetbal aan het kijken, tbv WK kwalificatie in Rio. Daar zou ik wel weer heen willen gaan...Rio. In 1990 1 x geweest een weekje dus het is weer tijd. Laatste WK was ik er ook bij in ZuidAfrika dus.

    Morgen stemmen? Ja! Maar ik zweef nog steeds dus ben ik benieuwd wat er uit komt, eerst werken morgen dus morgenavond naar het schoollokaal....

  2. Met dank aan mijn administratie in Spritmonitor van zo'n beetje alles wat mijn BC me te bieden heeft, zijn dit de feiten na 40.000 km/555 dagen.

    40000km Na 555 dagen SkodaForumEurope

    In totaal hebben we samen 742,5 uur met draaiende motor doorgebracht, dat zou betekenen dat we een hele maand (30,94 dagen) aaneengesloten aan het rondtoeren zouden zijn. In die periode is er 1928,76 liter diesel doorheen gegaan met een totale waarde van 2568,75 euro. De gemiddelde prijs voor een liter diesel was 1,296 euro. Per uur reden we gemiddeld 54,8 kilometer. De dagelijkse afstand lag gemiddeld op 73,2 kilometer, hierbij verbruikte we 3,57 liter diesel tegen een prijs van 4,62 euro per dag. In totaal hebben we 56 keer bij de pomp gestaan, waar er meestal zo'n 34,79 liters in gingen tegen een prijs van 45,07 per keer. Per tankbeurt konden we gemiddeld 714,18 kilometer rijden, goed voor 9,75 dagen en 13,03 uren rijplezier. We reden 148 dagen op winterbanden, en 407 dagen op zomerbanden. In 555 dagen zijn we 0,0 euro kwijt geweest aan MRB en reden we met 4,76l/100km ofwel 1 op 21,0 best wel zuinig. De zuinigste tankbeurt was op 6 juli 2011, die tank reden we 1 op 25,8 (3,87l/100km). Het minst zuinig reden we op 25 april 2012, maar liefst 1 op 17,6 (5,69l/100km), grappig genoeg was dat de dag waarop ik je een klein extratje gaf. Echt succesvol was dat niet, want na 120 dagen had je er alweer genoeg van, toevallig ook weer rond een schade (garantie) van maar liefst 2975 euro! In al die tijd is er 1x een poging tot inbraak geweest, dit heeft je wel een nieuwe ruit, verf en wat andere vervangende onderdelen opgeleverd (heerlijk zo'n alarm!). Je bent 2x aangereden, 1x van voren en 1x van achteren, gelukkig in beide gevallen zonder schade en incl. camerabeelden voor het plakboek.

    En samen gaan we nog vele Skodameters verder!

    Rekenfoutjes voorbehouden....

    • 1
      entry
    • 3
      comments
    • 520
      views

    Recente berichten

    bjorn1201
    Laatste bericht

    Vanaf vandaag ga ik bijhouden wat mijn skoda doet met rijden; of deze olie verbruikt, en zo ja hoeveel, hoe de skoda presteert, hoe de auto accelereert en noem zo maar op.

    Eventuele vragen of opmerkingen hoor ik graag.

    Groet, bjorn

    Update: inmiddels staat de teller na 9 dagen op 1250km, en geleidelijk aan gaat de auto beter rijden..eerst wachten tot de olietemperatuur op ca. 90 graden staat, en vanaf dat moment gaat het gas er wat meer op.Ik verwacht dat de motor het fijnste wordt rond de 10, 15 duizend km.

    13-08-2012.

    Gisteren weer een lekker stuk gereden naar (cliche) scheveningen; met 5 personen in de auto en het nodige aan spullen in de kofferbak.

    De skoda rijdt ondanks 4 volwassenen en 1 maxicosi met baby erin prima, ik merk aan de motor amper dat er beduidend meer belasting in zit.

    Dit, i.c.m. met een prima werkende navigatie en climatronic, zorgen ervoor dat (ondanks het niet zo grote vermogen) rijden erg plezierig is.

    Qua verbruik zou ik zeggen dat ik gevoelsmatig op schema lig, ik zou na 1100 - 1200 km weer moeten tanken.

    Ok, het kan altijd zuiniger, maar de climatronic/airco staat permanent aan en zodra de motor warm is, heb ik wel een beetje een zware rechtervoet.. ;)

    Desalniettemin is de tevredenheid nog erg groot, en bij de volgende post zal ik mijn oliepeil stand doorgeven, zoals beloofd.

    27-09-2012

    Hallo allemaal, het is al weer even geleden dat ik een (schriftelijke) bijdrage heb geleverd op dit forum, in de vorm van mijn blog.

    de teller van de auto staat nu op 7666 km, en de tevredenheid is nog steeds erg groot.

    Net 2 weken vakantie achter de rug, en de fabia heeft het prima gedaan. in de tussentijd 2x naar duitsland gereden, (ca. 600km. per retour)

    en de auto heeft geen krimp gegeven.

    Echter, vorige week reed ik in Utrecht, met start-stop uitgeschakeld, en met rijden bokte de motor zo nu en dan eens. Sindsdien is dat nog 1 keer voorgekomen, en daarna niet meer. :huh:

    Misschien toch even naar laten kijken als de auto dit nog een keer doet.

    Inmiddels hebben de eerste piep/kraakjes zich ook al geopenbaard: als ik op een bepaalde manier ga zitten, dan hoor je wat piepjes en kraakjes uit de stoel komen..(misschien moet ik gewoon wat afvallen :onzeker: )

    Het oliepeil zal ik nog even moeten meten, maar daar kom ik nog op terug.

    • 1
      entry
    • 2
      comments
    • 538
      views

    Recente berichten

    yeti
    Laatste bericht

    Hallo weet iemand hoe ik de campings van de acsi op mijn amundson kan instaleren? En of dit wel kan ,ik kan niks vinden op het internet hier over.

    Ik hoor het graag .

    Gr yeti

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 432
      views

    Nog geen blog berichten

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 462
      views

    Nog geen blog berichten

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 392
      views

    Nog geen blog berichten

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 471
      views

    Nog geen blog berichten

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 412
      views

    Nog geen blog berichten

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 615
      views

    Nog geen blog berichten

    • 1
      entry
    • 0
      comments
    • 408
      views

    Nog geen blog berichten

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 399
      views

    Nog geen blog berichten

    • 0
      entries
    • 0
      comments
    • 407
      views

    Nog geen blog berichten