Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/21/2022 in all areas

  1. Hallo, Ik ben sinds december 2021 een trotse bezitter van een Skoda Enyaq 80X sportline. Gezien ik op de weg terug ben vanuit Slowakije naar Nederland heb ik tijd genomen om mij verder te verdiepen in het gebruik van mijn 80X. Ik dacht laat ik me eens aanmelden op het Skoda forum. In mijn vakantie week heb ik en mijn gezin ca 3100km extra op de teller gezet. Dankzij het gebruik van diverse Apps en extra laadpassen was het vinden van een laadpaal geen probleem in Duitsland, Polen en Slowakije Na zo'n lange reis kom je er steeds meer achter hoe je handig met de capaciteit van je accu om kunt gaan. Daarnaast wordt je steeds handiger in het vinden van de juiste lokatie voor de volgende laadpauze. Nu ben ik erg benieuwd wat andere ervaringen zijn op dit forum. Mochten jullie vragen hebben over mijn ervaringen hoor ik het graag.
    3 points
  2. Delta HF naast mij geparkeerd! 😍
    3 points
  3. Wat dachten jullie hiervan? Gewoon op bezoek bij mij buren waar ik werk.
    2 points
  4. Nu een gouwe ouwe!! Ford Taunus. Ook deze oldtimer rijdt dagelijks want toen we terug kwamen was ie al weer verdwenen…naar Duitsland?? 🇩🇪
    2 points
  5. Procedures na de finish zijn rommelig in Miami: allereerst het gedoe om vanaf de pitstraat naar het podium te komen, maar wat mij echt verbaasde: als ik het goed gezien heb, ging Max pas wegen net voor ie het podium op ging, maar eerder voor ie in de Jeep naar het podium stapte kreeg ie wat te drinken van het team. Als het totaal gewicht van Max en de auto te laag was (door vochtverlies tijdens de race), dan is dat doordat er van alles is gebeurd tussen finish en weegmoment niet meer vast te stellen. Ik verwacht niet dat RB zo stom zal zijn om het daar op aan te laten komen, maar is wel een grote misser van de organisatie in Miami. Checo heeft het ook netjes gedaan, zeker als je nagaat dat ie de helft van de race met 20 kW minder vermogen moest rijden vanwege een kapotte sensor. Opvallend dat ik weinig gehoord heb over de stuurfout van Norris, die gewoon tegen het voorwiel van Gasly aanreed, die gewoon problemen met zijn auto had, en probeerde uit de weg te rijden en richting pitbox te rijden. Lewis weer aan het klagen dat de strategie hem niet heeft geholpen, en zeer bijzonder: hij gaf tijdens de SC aan dat hij vertrouwde op de beslissing van het team om wel/niet banden te wisselen. Russel heeft zelf het voordeel gehad, doordat hij zelf aangaf nog even te willen wachten met een bandenwissel om te zien of er misschien nog een SC/VSC zou komen.
    2 points
  6. We gaan door: Ferrari!
    2 points
  7. 30 April en koningsdag en dus rommelmarkt En mag dan in mijn woonstad graag even rond snuffelen langs de kramen En tot mij grote verbazing zie ik daar zitten om zijn spullen te verkopen.............. Ach kijk zelf maar op foto wie er zit
    2 points
  8. Vanmiddag was de enige vrije training voor de kwalificatie voor de sprintrace. De training begon flink nat, waardoor veel coureurs in het begin binnen bleven (om geen schade te rijden in de regen), maar na een minuut of tien kwam iedereen langzamerhand de baan op om een rondetijd neer te zetten op regenbanden. Diverse regenrijders zetten af en toe een mooie tijd neer, en af en toe schoot er een auto van de baan. Opvallend was dat Leclerc niet alleen continue bezig was om een snellere rondetijd neer te zetten, maar ook dat Leclerc meerdere keren in de rondte ging of van de baan schoot, hij was dus duidelijk op de limiet bezig (of erover). Zo'n 's beetje halverwege kregen we eerst nog even wat extra regen, voor het begon te drogen en de auto's naar Intermediates gingen en de rondetijden snel omlaag gingen. Behalve Max was ook Perez regelmatig erg snel, en natuurlijk beide Ferrari's, waarbij Leclerc ook opviel door het grote aantal fouten. Mercedes zou mogelijk een probleem hebben om temperatuur in de banden te krijgen, in elk geval had Hamilton aan het eind van de sessie de 18e tijd, en Russel ergens halverwege het veld. Verder Latifi die tijdens een snelle ronde van Max gruwelijk in de weg reed (kan 'm nog een strafje opleveren), en Max die met Albon even de strijd aanging. Al-met-al een leuke sessie om te bekijken, maar er is weinig te zeggen over wie er goed kunnen presteren tijdens de kwalificatie om 17 uur. Christian Horner gaf in een kort interview wel aan dat de oorzaak voor het probleem met de auto van Max is gevonden en dat Honda daar ook al een 'fix' voor heeft. Ik ben benieuwd. Ferrari overweegt om de motor van Sainz te vervangen voor de race, benieuwd of ze dat voor de kwalificatie doen, om geen straf te krijgen.
    2 points
  9. Dat is een Ferrari Portofino speedster.
    1 point
  10. Nog eentje dan. Nu van de achterkant en morgen de voorkant. Nu liep er een grote hond rond waardoor ik maar afstand hield….alles groter dan een kat vertrouw ik dus niet.
    1 point
  11. Bijzonder dat dit volgens kenteken een Ctroën Ami Super cabriolet zou zijn, met als eerste datum kentekenafgifte 1976. Deze kentekens zijn oorspronkelijk uitgegeven in 1989, maar blijkbaar opnieuw uitgegeven en gereserveerd voor klassiekers. Deze Eend heeft allerlei kenmerken waardoor ik de auto als 2CV uit de jaren 50 zou noemen. De eerste produktie eend (1949) toont wel veel gelijkenis met dit exemplaar: Zie ook hier
    1 point
  12. Afgelopen weekend gespot tijdens het fietsen, helaas zeer matige foto's doordat de lens (ongemerkt) niet vrij zicht had:
    1 point
  13. Je hebt gelijk Frank, ik dacht dat die zwarte grill bij de Taunus pas in de jaren 80 was gekomen, maar het exemplaar dat je hebt gespot is van 1976 of eerder, dus eerder halverwege jaren 70, ik dacht dat onderstaande versie uit 1970 met chromen grill tot minstens eind jaren 70 was geleverd:(maar dat klopt dus niet)
    1 point
  14. Mijn gespotte Taunus is van eerder dan begin 80 denk ik. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus Eind jaren 70 zo te zien? Ik zag het model TC1 dus staan in de garage. TC3 is van begin 80 volgens Wikipedia. Ik had in die periode een krantenwijk en de depot houder had toen zon TC3 model waar de kranten uit de kofferbak vandaan kwamen...
    1 point
  15. Ik vraag mij vaak af hoe het toen kon om zoiets te bouwen, terwijl het grootste gedeelte van het volk in armoede leefde.🤔
    1 point
  16. Tsja de nieuwe Fabia 4 is er niet meer in Combi en gaat ook niet meer komen ! Met massel zijn de Fabia 3 combi nog wel nieuw te verkrijgen, en kun je een nieuwe combi voor minder geld met veel opties scoren En die combi is niet echt veel groter hoor, maar heb je wel wat meer bergruimte is mijn ervaring Als je beetje google dan zijn er best nog wel veel demo of op voorraad fabia 4 te vinden
    1 point
  17. Hallo Ik ben op zoek naar mijn eerste wagen en heb al wel wat onderzoek gedaan waaruit bleek dat ik te Skoda Fabia (Nieuw) toch wel interessant vind. Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gekomen, maar heeft iemand nog tips of advies. Zelf ben ik eens benieuwd.
    1 point
  18. Of een demo snel verkocht wordt of niet hangt van de dealer af en de importeur. Wij weten niet hoeveel auto’s vanaf de fabriek er nog naar de dealer gestuurd worden nu. De kans is klein dat het er veel zijn vanwege alle tekorten. Maar een dealer moet verkopen anders komen ze in de problemen met targets die gehaald moeten worden…korting zal er in geen geval worden gegeven lijkt mij? Succes en houd ons op de hoogte @Sagawolfen als er vragen zijn dan gooi je het maar in de groep hier.
    1 point
  19. Een Fabia 4 is nog zo zeldzaam dat een demo niet snel verkocht zal worden: dan heeft de dealer voorlopig echt geen demo meer met de huidige chiptekorten.
    1 point
  20. Veel motorvermogen nodig voor een automaat? Ik vraag me af of dat kennis/ervaring is van net vóór of net ná de 2e wereldoorlog. Ik ben absoluut geen fan van automaten, maar dat is onzin. De kans op hoge onkosten door reparaties zijn bij een automaat (DSG) wel een stuk groter dan bij een handbak, hoewel dat de laatste jaren ook minder vaak voor lijkt te komen dan bijvoorbeeld 10 jaar terug. Wat opties betreft: schat zo goed mogelijk in welke opties je daadwerkelijk gaat gebruiken/plezier van hebt, en wat je waarschijnlijk zelden gebruikt. Er zijn genoeg opties die je een keer als gimmick gebruikt, en verder eigenlijk nooit meer. Auto's die zelf inparkeren, of launch control zijn typisch van die zaken die veel mensen 1 of 2 keer gebruiken en verder nooit meer. Zorg dat je een lijst hebt met harde eisen en een lijst met wensen, en ga daarmee naar de dealer.
    1 point
  21. Welkom Sagawolf! Zoek je een hatchback of een combi? De combi is niet in productie als je een nieuwe Skoda zoekt. https://www.skoda.nl/modellen/fabia-hatchback Zeker een mooie en ruime kar deze Fabia.
    1 point
  22. Deze Porsche hoefde niet in de garage maar zal wel bij de visite horen van een of ander feestje gisteravond hier. Ook een supermooie sportwagen!
    1 point
  23. Leuk om lezen Frank! Wij hebben een Mazda 3 gekocht, als vervanger voor de Citroën van mijn vrouw, pas maar op hoor eens je Japans gaat is er geen weg meer terug 😉
    1 point
  24. Deze Honda bevalt echt heel goed Jefrey. Dit is echt een Honda qua wegligging en rijdt dus als op rails. Hier ben ik erg blij mee!
    1 point
  25. Wauw kom ik nog eens kijken heb jij even een Civic!? Mooie auto, bevalt ie?
    1 point
  26. Kaartje komt uit Weybridge (GB). Dan klopt het. Volgens mij had ik France zien staan.
    1 point
  27. Beetje vreemd !? Link waar ik hem heb aangeschaft was een verkoper uit frankrijk En had deze met paar dagen thuis Na bestelling en betaling met paypall kreeg ik netjes een whatssapp bericht van de franse verkoper om wat gegevens van de navi unit in me Fabia Na die doorgegeven te hebben wist hij zeker dat ik de juiste SD kaart had besteld en is hij verzonden. En met europa waar volgens mij France ook onder valt hebben we geen inklarings kosten Dus of je neppen je bij Amazon of je kaart komt bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit China...
    1 point
  28. Lees onderstaand artikel eens. Leuk hoor die EV's https://auto55.mobi/nieuws/34210-autobatterijen-zijn-de-volgende-ramp 😗
    1 point
  29. Tsja in een ferrari riijden in Italië dat brengt een boel extra druk op de schouders mee. Maar als hij gewoon geaccepteerd had waar hij reed en niet perse Perez voorbij te willen, dan had hij er nu een stuk beter voorgestaan en voor zijn team mbt constructeurs punten
    1 point
  30. Heerlijke wedstrijd weer! Maar niet voor LH :D
    1 point
  31. Bij mij zaten er 2 in me handschoen kastje !! Zou er dan één van die twee van jou zijn ??
    1 point
  32. Onder het filmpje zie je " DELEN " staan en die klik ik aan en dan word hij al gekopierd En dan waar ik deze tekst nu type daar gaat ik staan en klik me rechtermuisknop aan en dan plakken. En ja dan zie je de link geplaatst worden en veranderen in wat je nu ziet !! Maw eigenlijk erg simple........ net als een Skoda
    1 point
  33. Kijken naar de concurrent.😗 Met Valentino Rossi en een F1-coureur. Vanaf ca. minuut 14 doen ze de switch.
    1 point
  34. Schitterend filmpje, een beetje in de stijl zoals dat voor de eerste race in Zandvoort in Nederland is geschoten. Wel opvallend dat Max helemaal niet voorkomt in het filmpje, dat Checo bij een 'thuisrace' de hoofdrol speelt is wel logisch. Dit weekend Italie met de eerste sprintrace op zaterdag: Het tijdschema voor dit weekend Vrijdag 22 april: 13:30 - 14:30 Eerste vrije training 17:00 - 18:00 Kwalificatie Zaterdag 23 april: 12:30 - 13:30 Derde vrije training 16:30 - Sprintrace Zondag 24 april: 15:00 - Race
    1 point
  35. Honda is echt een goede wagen. Zelf een motorfiets gehad, in aanschaf duurder toendertijd dan de BMW motoren die ik heb gereden Maar in onderhoud een lachertje... Kwam er op neer dat elke servicebeurt neer kwam op een kleine beurt. Kleppen moesten net als bij BMW's gecontroleerd en gesteld worden. BMW was altijd wel 2 of 3 kleppen die gesteld moesten worden, de Honda is in de 100K die ik ermee heb gereden voor hij gestolen werd nooit een klep gesteld. Waren na 100K nog allen dezelfde als die er in fabriek ingezet waren. Als ik het geld er voor over had dan zou ik zo weer voor Honda kiezen. Echt een merk wat mijn ervaring heeft dat het goed in elkaar zit..
    1 point
  36. Check dit lijstje https://skodaforum.eu/topic/6096-hoeveel-auto’s-heb-jij-gehad/ en je ziet wat de volgende lease auto wordt! Deze super mooie Honda Civic krijg ik zsm op mijn nieuwe werk bezorgd! Het is een diesel met weinig km op de klok. Ik mocht kiezen uit een lijstje auto’s en toen ik deze zag wist ik al gelijk: dit wordt hem! Veel leuker dan de andere auto’s uit het lijstje en behoorlijk exclusief ook. @EdKen @VAG-manzaten dus goed met welke kant ik op zou gaan.
    1 point
  37. Ik kan me goed afsluiten voor dat soort dingen, maar Marijke stoort zich dan enorm. Ze is er heen gegaan en gevraagd of het niet wat minder kon (glad = glad). Buurvrouw toonde begrip en de frequentie wordt drastisch verlaagd. Marijke heeft meteen wat gebak uitgedeeld als dank
    1 point
  38. Van 't weekend kwam ik tijdens het snoeien onderstaand bladkevertje (5mm klein) tegen op de rand van mijn kliko. Door de ogen van het macro-objectief is 't toch een mooi beestje 😉
    1 point
  39. Ehhhh tsja , ik kan maar niet wennen aan die 27 april....... Wees blij dat er niet nog koningendag bijstaat....😎
    0 points
  40. Hij komt dus komende zaterdag? (30 april) zou wel echt iets voor hem zijn om te denken dat ie op 30 april op Koninginnedag moet zijn, in plaats van Koningsdag op 27 april.😁
    0 points
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe