Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/06/2020 in all areas

  1. 3 points
    En dit wordt m dan:
  2. 3 points
    Afijn vandaag was dus de dag van Lowerink ....... oftewel verlagen en achteruitrij camera plaatsen.. 06.00 uur de wekker en wassen / aankleden / kamer 100 en 2 bakken koffie en 07.00 rijden maar richting Breda. Gister wel even gecheckt of Corné en Mark geen ziekte verschijnselen hadden en of er geen garage sluiting zou zijn !? Maar dit al was geen enkel probleem en zoals Mark al vertelde , heb de loods alleen dus je kunt 50mtr verder gaan staan als je dat zou willen. Affijn even voor 8.30 uur kwam ik dan aan en was Mark al druk bezig met de wagen van Corné die blijkbaar om 05.00 uur al was opgestaan en al 3 kwartier bij Mark was. En een klein uurtje later waren alle KW veren en dempers bij Corné dus verwijderd en de standaard Skoda set zat er weer onder bij de wagen van zijn vrouw. Dus even afgerekend met corné en die kon daarna weer terug naar huis.. Hierna is de mijne de brug opgereden en in een mum van tijd was de oude schokbrekerset eraf en was hij bepaalde onderdelen aan het overzetten zodat de nieuwe set gemonteerd kon worden. En heb de tijd niet bijgehouden maar een kleine 2 uur later was het geheel omgezet en kwamen we er achter dat de achterzijde voor het mooie nog een 1 cm lager kon. Dus weer even op de brug en de veren afgesteld zodat hij nog een cm lager stond. Met als resultaat .................... En hierna was het de camera monteren........... En dit liep over het algemeen toch wel redelijk goed, al moest er meer los aan plaatwerk in de kofferruimte dan Mark verwacht had. Vooral de slang voor het sproeien zat op een in zijn ogen vreemde plek, de slang zat mee gebundeld voor deel in de kabelbundel en de slang was dan ook net lang genoeg om bij de C stijl te komen waar een koppeling zat en hij de uiteindelijke koppeling kon maken voor de camera. Nadat de slang in zijn geheel was aangesloten hebben we eerst even getest op eventuele lekkage's en hierna kon een deel van de bekleding weer dicht gemaakt worden. Hierna moest de coax en de drie stroomdraden nog verder naar voren getrokken worden , maar met de trekveer erbij was ook dit redelijk snel gedaan. En toen moesten de draden en coax kabel nog aangesloten worden op de hoofdunit, en die was in eerste instantie niet te vinden op de plek waar mark hem verwachte. Na het handschoenenbakje uiteindelijk verwijderd te hebben kwam deze unit toch te voorschijn en konden de 2 pennen met draad van de coax in de blauwe connector bijgeprikt worden. Hierna de massa en de vaste en geschakelde plus nog aansluiten en met VCDS programmeren.... Ennnnnnnn toen deed hij het niet, net als zijn universeelmeter..... die je dan juist nodig hebt.... Maar gelukkig vonden we uiteindelijk in de werkplaats nog een meetpen waar we mee konden meten, en hierna bleek dat we geen goede massa hadden en hierdoor geen beeld. Na dit verholpen te hebben hadden we ......... nog geen beeld.. Na met een hulpdraadje rechtstreek van de accu af wat uitgeprobeerd te hebben hadden we opeens wel beeld, maw de camera en bedrading is zo en zo goed ! Dus na nog wat gezoek en gesoldeerd te hebben door Mark deed de camera het naar behoren ! Hierna nog even met VCDS de achterlichten laten aanzetten met dagrij verlichting en nog gekeken om de comfortknippers van 3 naar 4 te zetten, maar helaas dit is bij deze Skoda dus niet mogelijk.... Na verder alles weer aan bekleding en kunststof delen terug gezet te hebben was de wagen weer aan één stuk, en kon ik afrekenen met Mark en even naar Oosterhout rijden waar de wielen nog uitgelijnd moesten worden wat in het totaal pakket van Mark zit. Daar aangekomen kon hij meteen de brug op en kon ik in de wachtkamer even aan de koffie en via het glazen raam kijken hoe deze werd uitgelijnd. Deze persoon was met een klein half uurtje klaar en kon ik de rit starten richting huis... En doordat deze route er één is die ik wel vaker rij had ik een mooi vergelijk met de oude setting.... en tsja ik riep altijd wel dat de bestaande schokdempers/veren niet slecht waren maar nu met deze set erop word het rijden in bochten bijna saai .... In oude situatie moest je echt wel de bocht insturen en blijven sturen en bijsturen en werd je de zijkant van de stoel ingedrukt. Maar nu was het sturen en de wagen ligt meteen als blok in de bocht en word niet meer in de zijkant van stoel gedrukt zoals voorheen. Ja kan niet anders zeggen dan dat het stuurgedrag een stuk verbeterd is ! Ik zal nog even kijken of mark de foto's wil sturen die hij maakt in oude en nieuwe situatie en zodra ik die heb dan post ik die er ook nog bij !!
  3. 3 points
    Wat ik op foto zag in zoverre dat mogelijk is ( 2D ) dan had je de boel wat vlakker moeten schuren , op foto zie ik nog uitsteeksels die het nu eigenlijk lelijk maken Dan wat lichtjes moeten plamuren en schuren en dan de eerste primerlaag En buiten het afplakken had je ook groter deel moeten afplakken van bestaande wagen met papier. Lijkt nu net of er een lichte waas op je lamp zit. En als je afplakt dan is het handig om met bijvoorbeeld een ijsstokje ( hout) de tape nog aan tedrukken / glad te strijken. één klein kiertje en de verf sijpelt er zo tussen door zoals je gemerkt hebt nu. Maar het siert je zeker dat je het geprobeerd hebt ! Toen ik he las dat je het wilde gaan doen had ik er een hard hoofd in ! En op me tong gebeten om je er van te weerhouden... Alles in goede zin van het woord hoor ! Maar goed de volgende keer kun je het uit proberen op je porsche 911......
  4. 3 points
    Nee, nog (veel) beter. De auto stond te koop voor € 1.500,00 :D. Wij dachten al: kan voor dat geld nooit veel bijzonders zijn. Vergelijkbare auto's staan vaak voor het dubbele op Marktplaats, en dan zijn ze nog niet eens omgebouwd. Alleen al die lichtbak en sirene kost je al gauw € 400,00. En de wrap idem. Uiteindelijk hebben wij 'm gekocht voor de vraagprijs, op voorwaarde dat hij voor dat geld ook geïmporteerd én APK-gekeurd zou worden. Dan voorkwam voor ons een hoop rompslomp, en zorgt er bovendien voor dat we geen auto zouden kopen die direct afgekeurd werd. Al met al een superdeal, dus. Kijkend naar wat er op MP te koop aangeboden wordt aan dit soort auto's, is de kans vrij groot dat we 'm te zijner tijd weer met winst kunnen verkopen. Als we 'm al weg doen 😉 Maar goed, de kosten van de auto zijn maar een fractie van de totale kosten van dit geintje. Al met al kun je die € 1.500,00 vermenigvuldigen met minimaal een factor 4. Maar goed, voor dat geld heb je met 4 man wel een geweldige beleving 😄
  5. 2 points
    Sinds 2008 reed ik al een Skoda (octavia sedan) en vorig jaar dacht ik me te verwennen met een compleet andere auto: volvo V70 Helaas voor mij bleek dit een pech auto te zijn en na de vijfde (!) keer een poging ondernomen te hebben om een koelvloeistof lekkage onder controle te krijgen heb ik besloten om de auto toch te verkopen. Nu heb ik een eigen bedrijf (zzp) en ga voor de verandering eens een keer leasen. De auto van mijn keuze is: octavia combi 1.5TSI Businessline Plus met wat extra opties. Ik hoop dat de auto rond juni geleverd gaat worden, nog effe afwachten dus. Tot zo lang krijg ik aankomende vrijdag een voorloop auto (skoda fabia)....
  6. 2 points
    Menno, ik heb één van je foto's gepakt, en even bewerkt voor een eerste idee hoe je het aan zou moeten pakken (ik kom er morgen nog wel op terug). Allereerst probeer om met wasbenzine of met terpentine de verf op de lip zo veel mogelijk weg te krijgen, dit kun je denk ik het beste doen met een wattenstaafje dat je in het oplosmiddel doopt en dan langs de extra verf (eventueel het lakwerk even afplakken met tape die geen vloeistof doorlaat), de plekken die je dan aan moet pakken zijn bijvoorbeeld binnen de paarse kringen hieronder: De volgende stap is het afsnijden met een scherp mes (bijv. stanleymes) van de losse krullen van de lip, hieronder met rood aangegeven als ik het goed heb gezien op foto: Dan met een vijl allereerst de grof beschadigde stukken aanpakken (geel gemarkeerd), en daarna met een klein vijltje (vergelijkbaar met een nagelvijl) de groen gemarkeerde stukken. Als dat er allemaal redelijk uitziet, dan het blauw gemarkeerde deel aanpakken met het melamine sponsje. En dan als laatste de hele lip 1 of 2 keer behandelen met Revive. Je zult zien dat de zichtbaarheid van de schade nog veel minder wordt. Het gelakte deel en de overmaat aan verf verder naar boven, daar kom ik later op terug. En zoals je al gemerkt hebt, dergelijke klussen nooit overhaasten, maar gewoon je tijd nemen.
  7. 2 points
    Ja alles in één prijs !! dus wagen met mevr. 😂 Maar is volgens mij een leasewagen
  8. 2 points
    Kijk deze 2 dingen zijn belangrijkst in het gehele verhaal. En als je begint en je twijfelt dan gewoon vragen aan deze en gene ! Weten die het ook niet dan is er nog internet waar je veel info vandaan kunt halen. Dan zorgen dat je de juiste spullen binnen haalt en als dit binnen is dan in je hoofd het eerst tien keer maken zittend voor het object ! Dan zie je ook wel eens bepaalde problemen naar voren komen die je dan kunt bekijken en daarna uteindelijk beginnen... En ja na de eerste keer en het resultaat , dan zie je ook van als ik nu dat en dat ZO had gedaan dan hed het net even beter geweest ! Maar goed dat weet je dan voor een volgende keer.....
  9. 2 points
    Bij veel VAG-auto's kun je eventueel ook die onderste zwarte rand vernieuwen, bij bepaalde Seatmodellen heet dat bijvoorbeeld een 'Cupra-lip'. Het kan zijn dat je voor pakweg 25 euro een andere lip hebt, en dan valt het nog veel minder op. Wat ook helpt om het oppervlak gladder te krijgen is polijsten (maar dat is in dit geval een lastige klus, én een gebogen vorm én kunststof dus gevoelig voor verbranden van de lak). Als je geen nieuwe bumperlip wil, kun je deze ook fatsoeneren, door met een melamine spons de kerven en uitstekende randjes te lijf te gaan. Daarna met een voedingsmiddel voor kunststof trims voeden, en het ziet er echt stukken beter uit.
  10. 2 points
    Tsja en dat is dus de verkeerde instelling ! Je weet nu wat er goed en fout is gegaan en zou je een volgende keer dus juist rekening mee kunnen houden voor een weer beter resultaat... Dacht je nu werkelijk dat een techneut het in één keer meteen goed zou doen ? Ook niet maar door het meerdere keren te doen krijg je het juist in de vingers... Ik heb ook met een heleboel dingen dat het niet me beroep is maar het toch doe. Bij me neef ook geholpen met zijn badkamer tegelen en daarvoor al het riool aanleggen met water (K / W ) Ze CV ketel vervangen en naderhand nog een keer verplaatst en vloerverwarming gelegd> Tsja hij heeft dan wel 2 rechterhanden maar geen technisch beroep... Het is vaak gewoon durven en gewoon doen en af en toe op je platte bek gaan ermee, maar uieindelijk lukt het je dan ook. Als je meteen al begint dat je linker handen hebt en het niet kunt...................... dan ga je iets nooit leren
  11. 2 points
    Hallo Skoda rijders/lovers. Sinds kort ben ik ook Skoda rijder wat niet een vooropgezet plan was of een bewuste keuze, nee gewoon toevallig tegen gekomen toen ik op speurtocht was naar een vervanger voor mijn Volvo S80 uit 2003 benzine 5 pitter. Wat overigens een geweldige auto was en mij heel veel rijplezier heeft gegeven. Maar de brandstof verslinder bracht mij er toe om dan toch maar over te stappen op diesel en zodoende ging ik dus op zoek naar een geschikte auto. Heel veel autos bekeken en mijn belangstelling ging in eerste instantie uit naar een VW polo, maar als ik deze dan bekeek bij de garage was hij toch wel klein en daar ik geregeld nog met 5 personen van de auto gebruik maak keek ik verder rond. Tot ik toevallig een Skoda Yeti zie staan bij Terpstra in Drachten, nog nooit van gehoord en wat een prachtige auto. geboren in 2011, diesel, 16TDI en 205000 km asvalt gevreten nette auto, strak in de lak, eerste eigenaar,. Heb hem grondig bekeken en dacht ach misschien........, maar we zien wel. De prijs was ook niet heel laag, maar dat zou nog te realiseren zijn. Dat zou nou net wat voor mij zijn, maar wat vind de vrouw er van? De volgende dag waren mijn vrouw en ik om boodschappen en reden "toevallig"vlak langs de garage en ik zei tegen mijn geliefde dat ik wel een hele mooie auto had zien staan, daar zei direct zei laten we even gaan kijken. Ze was gelijk enthousiast en we hebben gelijk maar een proefrit gemaakt. Later op de avond waren we het eens met de verkoper, 2 nieuwe achterbanden, nieuwe distributie met rol en waterpomp, grote beurt, 3 maanden Bovag garantie, en de Volvo ingeruild. Nu een dikke week later dus een trotse Skoda rijder. Het is allemaal wat stugger en kleiner dan de Volvo, maar nog geen spijt gehad. Hopelijk blijft dat zo en heb me nu aangemeld bij de Skoda Forums NL en EU in dehoop hier wat te leren en bij te dragen. Vroeger deed ik alles zelf aan de auto, maar de laatste jaren iets minder, dit door het werk. Ik ben nl buschauffeur in het Openbaar vervoer voor 40 uur per week en heb nog een eigen bedrijf "De Tuinaap" hier maken en plaatsen wij speeltoestellen voor kinderen door heel Nederland en België. Dus dan blijft er niet veel tijd over om nog te sleutelen aan de auto. Maar het blijft wel een hobby van mij, maar daar heb ik ook veel van.😋 Ben ook nog Luchtschutter, doe aan schietwedstrijden op 100 meter met PCP en veerbuksen. Dus er is altijd wel wat, en dan ben je 55 jaar oud.😄 Maar een mens moet toch wat. Maar laat ik het kort houden, 😂 anders kan ik ook wel een boek schrijven. Hopelijk kunnen we hier wat van elkaar leren en ervaringen delen met een dosis humor en plezier. Vriendelijke groet, Jan Brouwer
  12. 2 points
    Ja, dat kan prima 😀 . . . . . . . het mág alleen niet 😉
  13. 2 points
    correct him if he's wrong 😉
  14. 2 points
    Dat mag. Maar je corrigeerde Ed, en die had met niet over "mogelijkheden", maar over "pogingen". En als je dan tóch gaat corrigeren, moet je het wel goed doen 😄
  15. 2 points
  16. 2 points
    Wil je nu weten hoe de kofferdeksel van je reiskoffer te openen ?? Is het een reiskoffer type SuperB of Octavia, of toch een samsonite ?
  17. 1 point
    En deze voor Marco en zijn vrouw voor als die van de kinderen toch niet werken !!!🤣
  18. 1 point
  19. 1 point
    Zonder meer @MarcoO2 maar ook van vele andere dingen hoor.....😄
  20. 1 point
    Ik krijg jeuk van je foto's Menno: als ik zoiets zie, krijg ik altijd de neiging om zelf aan de slag te gaan.😁 Het is mooi, dat het in elk geval op gepaste afstand niet meer in het oog springt. De ellende met dat soort schades, is dat je als eigenaar precies weet waar ze zitten en ze dus steeds ziet, waar een ander niets ziet.
  21. 1 point
  22. 1 point
    Dank, zoiets hebben we wel. Ben geen klusser, maar dat soort dingen heb ik nog als nalatenschap van mijn vader. Die gaf les in metaalbewerking aan de ETS in Amsterdam. Kon zich er nogal eens aan ergeren dat er duidelijk geen klusser/techneut in zijn zoon schuilde 😉
  23. 1 point
    En @CaseyBasey ben nu enkele keren in en uitgestapt en ondanks de verlaging stap ik eigenlijk net zo makkelijk in als uit als voorheen ! Maw merk niet echt het verschil met de originele demperset van skoda en ik heb er speciaal op gelet vandaag...
  24. 1 point
    Als ik het nu zo eens evalueer, pakt dat toch overwegend positief uit. Ik heb wat geleerd, n.l. dat je zoiets niet moet onderschatten. En dat je vooral aandacht moet besteden aan het voorwerk.; en daar de tijd voor moet nemen. Ik ben te ongeduldig en wil te snel naar het resultaat. Het had dus ongetwijfeld beter gekund. Maar ik heb er van geleerd, behoorlijk wat geld uitgespaard en kan leven met het resultaat, als je niet te nauw kijkt.
  25. 1 point
    Wat schade ? links toch ? of toch rechts ? 5x ??? en bij mezelf ? met een huurwoning ? ben de gek ! Nee hoor, op zaak een 2 keer een keukenwandje tegelen en dan gewoon de badkamer doen bij de familie..... zo simpel is t
  26. 1 point
    Uh jah...... 5 keer een badkamer zetten bij een ander, en pas daarna bij jezelf, dat is dan het idee? Als ik al die tijd in m'n eigen werk steek dan kan dat toch beter uit. Niets zo efficiënt als specialisatie. Maar zelf iets leren en gaan kunnen is wel veel leuker, dat wel. Jezus, Menno, het is geen onderwerp voor macrofotografie! Maak eens gewoon een foto van de hele auto op 5 meter afstand. Als ik een portret van jou schiet dan doe ik toch ook niet alleen je linker neusvleugel! En als ik dat wel zou doen dan ziet de foto hierboven er vast heel wat beter uit. The bigger picture: Het ding rijdt er niet minder om. Het is prachtig weer. Lekker ritjes maken. De medewerker bij het tankstation zat toch altijd al achter glas. In deze tijd alleen bij tegenliggers EN bij inhalen de raampjes even dicht, en niemand maakt je wat.
  27. 1 point
    Denk dat je er dan ook nog ff een foto van dichtbij van moet maken..... Dat is nu moeilijk te beoordelen ..
  28. 1 point
    Nou, het is er wel wat op vooruit gegaan. Die melanine spons wordt niet voor niets ook wel wonderspons genoemd. Zie je nog meer ruimte voor verbetering @Cordoba?
  29. 1 point
    Tja, lastig hoor zo'n beschadiging wegwerken. Maar het is nu in ieder geval beter dan het was.
  30. 1 point
    Haha, ik denk niet de enige bent die kantoorfähige randapparatuur bestelt op dit moment. Ik heb een Wacom besteld. En nog maar een back-up schijf, want de interne schijf gaat he-le-maal vol lopen met video de komende weken.
  31. 1 point
    Dat haal je er aan lol wel uit. 🙂
  32. 1 point
    Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000. Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mét allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten 😄 Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken! Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega V6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie 😄 Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene 😉 Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden. Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel! Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons! Wordt vervolgd... Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/. 814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr Onderstaand wat screenshots van de advertentie: IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
  33. 1 point
    Zou lekker ff tussendoor heen en weer naar huis gaan, hoef je minder lang te wachten op morgen...😀
  34. 1 point
    Dit weekend even in Duitsland. Gisteren, ja vrijdag de 13e, hoorde ik in een bocht van de parkeergarage in Munster ineens een afschuwelijk schrapend geluid. Ik dacht shit, kan ik volgende week weer naar de schadehersteller. Tot mijn grote opluchting echter niets te zien. Waarschijnlijk kwam het geluid van de banden over een randje. Vond het ook al raar want ik had niet het idee dat ik ergens dicht tegenaan zat. Maar dat had ik met dat muurtje in Frankrijk ook. Slechts een paar keer kunnen doortrappen op de Autobahn, weer was te slecht. Maar wat was dat lekker. Je trapt even het gas vol in en in no time zit je op 200 +. Verheug me al weer op de terugreis.
  35. 1 point
    Leuke topic. Ik ga dit volgen. Btw wat ziet die Omega er nog goed uit! Veel kilometers gereden? Edit: nog geen 150k zie ik. Ongelooflijk wat een ontdekking!
  36. 1 point
    Dan gaat'ie weer op Marktplaats. Maar zou best eens ff kunnen duren 😉
  37. 1 point
    NEE want dan heb je hem toch nog ....😂
  38. 1 point
    Zo'n beeld is natuurlijk ook per definitie onbetrouwbaar, want gebaseerd op geisoleerde gevallen, anecdotical evidence. Een dergelijk totaal verschillend beeld kan zonder enig probleem op die wijze worden verkregen van willekeurig welke auto.
  39. 1 point
    Hahahahaha, koeievangerconstructie voorop, en dat police department is ook heel fraai!
  40. 1 point
    Zo, afgelopen weekend hebben we 'm opgehaald. Een feestje! 😄 En degene die even goed naar de kont kijkt, weet ook gelijk waarom onze Insta-naam 4crimestoppers is 😄 a0c3ad34-220a-40d4-904f-0d6db7f17481 by marcoeoscanon, on Flickr 79b8a234-6aff-4916-bf32-17e222cc65a3 by marcoeoscanon, on Flickr 8c91d62c-b933-4d0c-b183-553d7a0dca0c by marcoeoscanon, on Flickr 5e6a0d05-6b80-46ab-a4a9-0cc9a6cc409e by marcoeoscanon, on Flickr
  41. 1 point
    Meestal drie cijferig, dus na 999 pgingen moet je hem hebben @Cordoba
  42. 1 point
    Heb je de eigenaar van de koffer al om de sleutel/nummercode gevraagd?
  43. 1 point
    Ik zou me eerst even voorstellen in het daarvoor bestemde topic en vervolgens je vraag in minder cryptische bewoordingen stellen in een apart topic. Grote kans dat je dan een (zinnig) antwoord krijgt.
  44. 1 point
    De meest rechtse fles op de eerste foto is een vreemde eend tussen de flessen , dus geef die maar aan mij dan is deze eind deze maand een stuk leger. maw Whisky heeft me tot heden nooit veel gedaan, komt ook doordat ik begin jaren tachtig bij vrienden in UK me eerste glas puur kreeg voorgeschoteld en vanaf dat moment precies wist hoe de slokdarm in het lichaam lag na de eerste slok ! Maar ook de Rum gaat bij mij gemixt in het glas de mond in en niet puur !
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up