Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/22/2024 in all areas

  1. Groeten van uit Edinburgh!
    3 points
  2. Verbaasd ben ik ook hoor. Het was ook omdat bij 88.000 km het kale motorblok vervangen is vanwege een onder de zuigerveren gebroken zuiger in cilinder 3. En wat dit apparaat mij doorgaans per jaar kost, daar kan ik geen nieuwe voor rijden. Ja gadgets zijn leuk. Maar met gezin, puber, een huis en een hond stel je dan toch andere prioriteiten. Het blijft iig met een grote glimlach nog steeds rijden.😬
    3 points
  3. Afgelopen zaterdag op het werk was er een 'autodag' voor de bewoners van een huis waar ik werk georganiseerd. In beperkte omvang maar een aantal leuke auto's er bij: Lelijke Eend uit 1986, een Burton (kitkar op basis van Eend), Volvo Amazon met startproblemen, en een late kever. Jaguar S-type en Scimitar van mijn broer (S-type heeft ie al eens mee in Autoweek gestaan) en de Scimitar heb ik al eens eerder laten zien. En de ster van de dag: een Buick convertible uit 1951
    2 points
  4. Very nice! We zijn vanavond uit eten geweest in The Dome. Eten is sowieso erg lekker en leuk hier in Edinburgh. Enorm veel keuze en pubs zij er helemaal erg veel. Maar The Dome is echt andere koek. Zal de website ff opzoeken…. https://www.thedomeedinburgh.com/privatedining
    2 points
  5. Zo eventjes een herintroductie 🤣. Ik woon intussen in Ede en ben wagenparkbeheerder bij een groot diervoederbedrijf. Maar ik rijd nog steeds met mijn Fabia Combi van 2010. Still going strong.
    2 points
  6. Merk en type Bouwjaar Aanschaf 1 Simca 1000 GLS 00 xxx 67 00 xxx 74 2 Mercedes 200 B 00 xxx 66 13-mrt-75 3 Volkswagen 1200 00 xxx 65 01-apr-76 4 Peugeot 404 00 xxx 66 00 xxx 76 5 Volkswagen 411 L 01-jul-69 06-mei-76 6 Fiat 850 27-aug-70 00 xxx 77 7 Volkswagen 1300 15-dec-67 29-apr-77 8 Simca 1000 Special 14-apr-72 08-jun-78 9 Opel Commodore 2.5 S 15-jun-70 10-apr-79 10 Mazda 626 2.0 Automaat 02-jan-80 25-jun-87 11 Volkswagen Derby 20-apr-79 05-feb-90 12 Opel Kadett 1.2 S 08-jan-83 16-mrt-92 13 Volvo 340 GL Automaat 11-apr-86 04-okt-96 14 Citroen BX E S6 18-mrt-88 01-jun-98 15 Toyota Carina 2.0 GLI Automaat 03-apr-91 20-sep-00 16 Toyota Corolla 1.6 5drs Automaat 01-jun-99 17-jun-06 17 Skoda Yeti 1.2 TSI Automaat 1 09-sep-10 17-sep-10 O, ik heb ze juist weggehaald.
    2 points
  7. Zoals de stewards van de meeting (waaronder oud-coureur Johnny Herbert) aangaven bij de straf voor Perez, is het een fout van het team dat Hulkenberg al ongeveer naast Perez reed voor hij gewaarschuwd werd om ruimte te maken voor Hulkenberg. Het idee is dat Ferrari mogelijk de race pace voor elkaar heeft deze race, dus misschien blijven ze in de buurt. Wat Lulu betreft niet alleen 2e rijder bij het Sterrenteam, maar ook de langzaamste Britse coureur. Ik zie nu al gebeuren dat het komend seizoen drama wordt bij Ferrari: hun beste rijder op basis van een racejaar (Sainz) vertrekt, en ze blijven achter met hun 2e coureur en een bejaarde op zoek naar een snelle scootmobiel. Voor de race van morgen is het vooral van belang wanneer er gele vlaggen, safetycars en dergelijke komen ten opzichte van bandenstops, en of een ten koste van extra bandenslijtage opgebouwde voorsprong niet door een SC om zeep wordt geholpen. Albon heeft als 12e gekwalificeerd, als er voorin wat gebeurt, kan ie een puntje pakken voor het team. Ricciardo laat het ook in zijn thuiswedstrijd helemaal afweten, als ze een telescoop op de cockpitrand monteren kan ie misschien net zijn teammaatje in het zicht houden.
    2 points
  8. Sainz had bijna Pole en dan had ik het wel willen zien morgen. Als Max 2e of 3e staat in de rij is het leuker want de racepace is van Max altijd top. Nu zal het wel snel bekeken zijn morgen ochtend en gaat Max een gat slaan zoals de laatste races. Perez beetje gestraft dus van 3 naar 6 gezet maar die Perez rijdt best redelijk goed en die zou zomaar 2e kunnen finishen na Max dus. Ik ga toch maar wel kijken denk ik… Enne….what about Lulu?? Vanaf 11 mag ie starten. Niet te geloven. Hij is serieus de nr 2 van Mercedes.
    2 points
  9. Een race waarin Max weer met kop en schouders boven de rest uit stak. Na een kapotte motor bij Bottas en paar crashes reed Mercedes aan kop, met Bernd Mayländer achter het stuur, dus was Max zijn opgebouwdevoorsprong weer kwijt, maar Max kon dat al snel weer uitbouwen naar meer dan 13 seconden. Een race vol met incidenten en een Hamilton die pas in ronde 2 begon te klagen. Perez die weer een beetje in slaap gesukkeld lijkt te zijn, en niet in staat om bij Norris te komen.
    1 point
  10. De Red Bull-topman heeft goede hoop voor de rest van het weekend.© LAT Images Max Verstappen moest in de sprintkwalificatie tekenen voor de vierde plaats. Een terecht resultaat volgens de drievoudig wereldkampioen, omdat hij de banden onder zijn RB20 niet aan het werk kreeg. Red Bull-topman Helmut Marko vertelt dat er een fout is ontdekt. De kwalificatie voor de sprintrace voorafgaand aan de Grand Prix van China, was tot nu toe de meest zenuwslopende sessie van het Formule 1-seizoen. Waar het in Q2 wat begon te miezeren, kwam het in Q3 met bakken uit de lucht. De coureurs hadden moeite met het op de baan houden van hun auto, wat resulteerde in een verrassend eindresultaat. Zo start Lando Norris zaterdagochtend vanaf pole position, gevolgd door Lewis Hamilton en Charles Leclerc. Valtteri Bottas en Zhou Guanyu wisten het tot Q3 te schoppen, waardoor er voor het eerst twee auto's van Stake F1 in de top tien staan. Max Verstappen moest tekenen voor de vierde plaats. Bandentemperatuur De Nederlander vertelde na afloop dat hij voelde alsof hij op ijs reed, omdat hij geen temperatuur in zijn banden kreeg. De vierde startplaats was daarom een verdiend resultaat volgens de Red Bull Racing-coureur. Red Bull-topman Helmut Marko vertelt na afloop tegenover Servus TV iets meer over waarom het vandaag niet lukte voor de 26-jarige Verstappen: "Pérez wist de banden wel op temperatuur te krijgen. Zonder zijn foutje had hij vooraan kunnen staan", klinkt het. "Waarom het bij Max niet lukte, weten we niet. " Fout auto Verstappen De Oostenrijker vervolgt: "In de droge sessies stonden we vooraan. We hebben een fout gevonden bij de auto van Max. We hebben ook wat kleine veranderingen doorgevoerd, en dat had een positief effect. We zijn daarom positief dat we het in de kwalificatie [voor de Grand Prix] goed kunnen doen onder droge omstandigheden. Maar ook als het nat is, zodra we hebben ontdekt waarom we de banden niet aan de praat konden krijgen."
    1 point
  11. Vakantiehuis. Twee weken op een landgoed in Biggar.
    1 point
  12. Blijf daar zitten dan zie je mij daar over 12 dagen.
    1 point
  13. De Fabia 2 die ik heb gehad zie ik nog regelmatig in deze omgeving. De auto heeft inmiddels meer dan twee ton op de teller. Heeft wel onderhoud nodig en de lak laat los maar hij doet het nog steeds.
    1 point
  14. Leuk je weer te zien, @PIAIR1982 Fijn weekend alvast!
    1 point
  15. Automakers hebben ook een grappige kant, en op 1 april hebben we kennis kunnen maken met nieuwe snufjes. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-vijf-leukste-1-aprilgrappen-van-autofabrikanten/
    1 point
  16. Kleinere elektrische modellen komen eraan hoor: Fiat Panda, Renault 5 en Dacia is er al met een kleine auto. Maar ik denk dat electrisch gewoon tijdelijk is totdat waterstof verbeterd is. Voorlopig blijven wij gewoon nog op fossiel rijden de komende jaren.
    1 point
  17. Autobouwers kijken alleen naar hun eigen winstmarge.
    1 point
  18. Klinkt zeker lekker. Jaren 70 heeft mijn voorkeur. Toch is dit meer mijn muziek.
    1 point
  19. 1 point
  20. Misschien leuk om een miniatuur net als bij een Rols Royes bovenop de motorkap te zetten.
    1 point
  21. Eindelijk iets gekocht waar ik al heel lang naar op zoek was. Gezien mijn beroep als gerechtsdeurwaarder heb ik Vrouwe Justitia altijd een heel gaaf beeld gevonden. Wij zijn als executeur van de uitgesproken vonnissen immers in feit het zwaard. Ik wilde heel graag een mooie, massief bronzen variant van ongeveer 40cm. Kost al gauw honderden euro's. Maar vorige week kwam ik op Marktplaats ineens een opheffingsuitverkoop tegen waarbij precies datgene wat ik zocht werd aangeboden voor een heel aantrekkelijke prijs. Gelijk toegeslagen 😉 Hij staat nu nog even op mijn oude TV-kast, in afwachting van een mooi plekje in de nieuwe boekenkast die ook onderweg is. Genoeg gepraat, tijd voor een snelle telefoon-foto:
    1 point
  22. 1 Mitsubishi Colt EL 1987-1990 2 Citroën AX TRD 1990-1993 3 Peugeot 106-D Crystal 1993-1997 4 Peugeot 106 XRD 1997-2002 5 Skoda Fabia 1 Comfort 2002-2009 6 Skoda Fabia 2 Sport Business 2009-2016 7 Skoda Fabia 3 Style Business 2016-2024 8 Hyundai Bayon Premium 2024-?
    1 point
  23. In de 80-er jaren draaide Studio 54 best wel muziek die 10 jaar oud was hoor. Beste muziek is het zeker! Draai het ook nu op de pick-up. 😎
    1 point
  24. Draaien ze daar zulke oude muziek? Volgens mij is die muziek ergens uit 1977-1978 in die buurt, maar klinkt inderdaad lekker.
    1 point
  25. @MarcoO2 Dan begrijp ik dat je de Fabia Monte Carlo met veel rood van binnen ook niet ziet zitten net als ik. Bij de Ford van Marco 02 zijn het alleen beschaafd rode stiksels. Wel mooi wat mij betreft. Mooie Auto @MarcoO2 lekker ruim en alles erop en eraan. Ben benieuwd naar de rijervaring in vergelijking met de vorige auto's.
    1 point
  26. Ja, ik was om dankzij de AGR-stoelen die ik in de Peugeot 308 ervaarde. Echt top!
    1 point
  27. Hier nog 1 die blij is met de AGR stoelen hoor. Geen hernia hier gelukkig maar ik waardeer de stoel extra vanwege de kantel functie en het feit dat de stoelzitting te verlengen is. Nooit meer anders hopelijk in de toekomst!
    1 point
  28. Ah leuk lijstje CaseyBasey! Heb ze even toegevoegd, verrassend genoeg wist ik ze allemaal nog uit mijn hoofd 😎
    1 point
  29. Mijn lijstje is wat korter Frank, maar ik heb dan ook maar één werkgever 😉 In volgorde: 2000: PV-XH-14 Peugeot 106 XSi (privé); 2004: 94-GN-ZB Peugeot 206 XS (privé); 2008: 82-GTV-5 Skoda Octavia 1.8TSI Elegance Business Line (zakelijk); 2011: 40-TFD-1 Skoda Octavia 1.8TSI DSG Elegance Business Line (zakelijk); 2014: GL-ND-09 Alfa Spider 2.0 '93 (privé); 2015: HL-031-P Seat Leon 1.4TSI DSG Comfortline Business (zakelijk); 2019: XV-393-H Volkswagen Golf 1.0TSI DSG Comfortline Business (zakelijk); 2022: H-768-KJ Opel Omega V6 "Police Edition" (privé); morgen: Z-943-DV Ford Focus ST-Line X Powershift (zakelijk).
    1 point
  30. geen van beide want het waren diesels.
    1 point
  31. Ohhh dus nerveus ben je niet, anders was het 3 nachtjes slecht tot niet slapen geweest.........
    1 point
  32. Nou, Z-943-DV it is. Nog drie nachtjes slapen 😉
    1 point
  33. Komende week genoeg extra dingen op de agenda, dus besloten om mijn slaap te pakken, en vanmorgen samenvattingen bekeken. Max had vanaf de start al een remklauw die bleef hangen, en vanaf ronde 4 was het echt afgelopen voor hem met een remschijf die zelfs geëxplodeerd was. Volgens Horner had Perez tijdens de race aerodynamische schade opgelopen en was de auto daarom minder snel, maar volgens Horner zou Sergio mogelijk zelf niet weten dat de auto schade had. 🙃 Max is gewoon volwassen met deze tegenslag omgegaan, en lijkt zich er naar de buitenwereld toe niet druk om te maken. Ferrari heeft het echt goed gedaan, zeker Sainz die beslist nog last gehad moet hebben van zijn operatie. De straf voor Alonso is dubieus: Alonso heeft bij de stewards aangegeven dat hij wat langzamer de bocht aan wilde snijden om een betere bocht exit te hebben en zo Russell voor te blijven. Uit de data blijkt ook dat ie niet hard geremd heeft of iets dergelijks, maar wel duidelijk vroeger voor de bocht snelheid had geminderd (zoals ie verklaard heeft). Russell had duidelijk last van verlies aan downforce en had daar onvoldoende rekening mee gehouden, met als gevolg zijn crash. De straf voor Alonso wordt nog wat dubieuzer als je weet dat Johnny Herbert (Brit) deze race steward was, dat door de straf Russell (ook Brit) door deze straf voor Alonso blijft in het kampioenschap, en dat Mercedes door de straf net voor Aston Martin blijft in het kampioenschap.
    1 point
  34. Zou me niets verbazen als Sainz bij redbull terecht komt ter vervanging van Perez....
    1 point
  35. Wanneer er een andere auto komt is altijd de vraag: Wat is de gewenste brandstof voor de volgende auto. Zo heb ik 3 diesels en en 4 benzine auto's gehad. Maar ja er zijn ook andere brandstoffen mogelijk. Waterstof,lpg,aardgas, elektrisch. Wat is de brandstof van de toekomst? En wat moet er gebeuren om dat mogelijk te maken?
    1 point
  36. Ver in de toekomst, ergens over 30 jaar zal het heel anders zijn dan nu. Waterstof lijkt mij het mooist. Ik denk dat electrisch rijden niet echt gaat aanslaan en ik zie het als tijdelijk om electrisch te rijden. Electrisch rijden vind ik erg leuk om te doen hoor alleen die beperkingen mbt actieradius vind ik dramatisch, de aanschafwaardes zijn nog steeds te hoog, uitzonderingen daargelaten. En de "footprint" van electrische auto's is heel zwaar drukkend op het milieu met alle accus. Dus electrisch is tijdelijk. Zelf hebben we nog genoeg fossiele brandstoffen om de komende 30 jaar te blijven rijden. En dat is nodig ook want wij Hollanders hebben en blijven altijd bijna het oudste wagenpark van Europa te houden. Alleen in zuid europese landen zijn de auto's nog ouder vanwege voor de hand liggende redenen. En ergens over 30 jaar zal waterstof dermate goed uitontwikkeld zijn om verder te rijden/vliegen etc.
    1 point
  37. Klopt, alleen kost de productie van waterstof een heleboel elektra .... Men praat bv nu al om windmolens hun stroom ter plekke om te laten zetten naar waterstof en dit dan te transporteren naar de/een opslag En dan heeft men het op dat moment hoofdzakelijk over windparken die op zee staan..... Dus ja je kunt wel elektra opslaan naar waterstof wat meer energie schijnt te kosten dan als je het weer omzet naar elektra..... dus maw een slecht rendement. Maar goed de huidige energiecentrales hebben natuurlijk ook geen goed rendement.....
    1 point
  38. Wel volgens mij ontlast je het net al op moment dat je van stroom de waterstof gaat produceren.... Maar ik zie het zo voor ogen dat we als burgers ons elektrisch gaan verplaatsen met Elektrische wagens / fietsen / brommers / motoren. En dat het beroepsvervoer en machines naar waterstof zullen gaan. Wij bouwen nu al bungalowparken waar de kleine graafmachines en shovels zich elektrisch voort bewegen EN de tractoren en grotere graafmachines op waterstof draaien. Daar we voorheen op een park een aardgas of propaan gasnetwerk legde , vervalt dit tegenwoordig steeds meer. En worden de 230V/35A voedingen naar huisjes nu 3x25A 400V aansluitingen, en de verwarming word gedaan met warmtepompen ! Maw full elektric met alle gevolgen van dien.....
    1 point
  39. Aardgas (CNG) en LPG lijken mij geen echte opties voor de toekomst: dat zijn net zulke fossiele brandstoffen als benzine of diesel. Naar mijn idee zijn elektrisch en waterstof de toekomst, maar veel is afhankelijk hoe dit wordt ingevuld door de industrie en regeringen. Je zou bijvoorbeeld met zonnepanelen uit water waterstof op kunnen wekken en dat opslaan, zodat je de waterstof op elk gewenst moment om kan zetten naar elektriciteit, zonder dat er fossiele brandstoffen nodig zijn. Dat omzetten van waterstof naar E kun je in een voertuig doen, maar bijvoorbeeld ook bij laadstations, om zo het electriciteitsnet te ontlasten.
    1 point
  40. Leuk kleurtje weer eens wat anders dan grijs of zwart.
    1 point
  41. Ook vakantie daar dan? Of werk? Wij vliegen maandagavond terug naar Amsterdam.
    0 points
  42. Leuk weer van je te lezen Pierre, dat je nog steeds dezelfde Fabia rijdt vindt ik toch wel verrassend, ook al kan ie waarschijnlijk nog wel wat jaren mee. Mijn oude Fabiauit 2003 rijdt ondertussen bij iemand anders, maar rijdt ook nog steeds, al is ie bij de RDW wel wat eigenaren kwijtgeraakt. (ik was de 4e eigenaar, en nu heeft ie de 2e eigenaar volgens RDW)
    0 points
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe