Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 24-03-18 in all areas

  1. 2 points
    Twee maanden terug liep ik 'm tegen het lijf. Ik had me her en der al een beetje ingelezen, en ik vond dat de mooiste Octavia die ik kende toch de O2 pre-FL was... maar dat er in de loop van de tijd aan de auto toch wel het nodige verbeterd was, dus ik wilde het liefst een 2012. Ik kreeg de indruk dat de meeste olieverbruik-problemen zich bij auto's uit 2009 en 2010 voordoen. En ja, een automaat is voor mij toch wel bijna een vereiste. De kleur... tsja. Het liefst wilde ik een Arctic Green, maar die zijn erg schaars. Maar de bordeauxrode vond ik ook mooi. En ik vind een licht (niet-grijs) interieur ook wel zo prettig. En na acht jaar op leer te hebben gezeten (koud in de winter, plakkerig in de zomer) had ik het met dat leer ook wel gezien. En daar stond 'ie dan. Een bordeauxrode O2 uit 2012, met crèmekleurige, stoffen bekleding, met een 1.8TSI en een DSG-7. Klep open, ff voelen... ja hoor, blok is koud. Droog, maar wel stoffig. Op Youtube had ik al filmpjes beluisterd die de Rattle Of Death (nokkenasketting) laten horen. "Kunt 'u 'm es starten?" Keurig, geen spoortje naar geratel. Stukje mee gereden, geen ernstig slippende koppeling te bekennen. De mechatronica schakelde "logisch" (zij het wel bij lagere toerentallen dan ik van een benzine-auto had verwacht), maar geen "bokkend" gedrag uit het blok, dat inderdaad erg smeuiig loopt. Onderhoudshistorie was logisch en compleet. Wel bij een niet-Skoda-dealer, dus geen mobiliteitsgarantie. Er zat zes maanden garantie op, en ik heb expliciet bedwongen dat ik, bij ernstig olieverbruik, absoluut voor de deur ga staan. Trekhaak eronder laten schoepen (de auto gaat een vouwwagen door de Pyreneeën en door de Ardèche trekken, vandaar dat ik 160 pk toch wel een beetje een vereiste vind...) en een week later opgehaald. Direct een beurt laten geven door Toon van Eyk in Bodegraven, wat de mobiliteitsgarantie in ere herstelde, en rijden maar... Nu, tweeduizend kilometer en een beetje verder, weet ik wat meer. OLIEVERBRUIK Over 2000 kilometer niet waarneembaar. De auto laat nu (waterpas geparkeerd, want de peilstok zit op een plek waarvan ik denk "zelfs als software engineer kan ik zien dat dat een slecht idee is") op de peilstok nog steeds exact hetzelfde niveau zien als 2000 kilometer terug. Dat wekt vertrouwen. NOKKENASKETTING/SPANNERPROBLEMEN In de onderhoudshistorie trof ik het woord "nokkenaskettingspanner" aan. Het was me niet duidelijk of dat nou een vervanging was. Vast staat dat er ook nu bij een koude start geen geluiden uit het vooronder komen die je niet wilt horen. Ook dat geeft enig vertrouwen. DSG ISSUES Heb ik nog niet waargenomen. De auto schakelt ietsjes boven de 60 km pas naar het zevende verzet, en dus niet bij 57 zoals bij sommige mensen. Maar ik ga het voor zijn... over iets meer dan een maand staat de auto bij TVS voor een Stage 2 DSG- en motortuning. Aangezien ik nauwelijks interesse heb in topvermogen (doe mij maar gewoon een fikse bak koppel) en graag op RON 95 wil blijven rijden, wordt dat geen standaard Stage 2 tuning. Fijn, dankjewel, TVS! COMFORT Tsja. Ik kom uit een C5 V6 Exclusive, met een bak vermogen en koppel waar deze benzine-auto alleen maar van kan dromen. Belangrijker nog: de C5 is een auto van meer dan een halve ton (da's effe meer dan 20.000 euro meer dan de Octavia), maar qua veercomfort leeft de C5 zwaar boven zijn stand. Er zijn auto's die beter veren, maar daar zit altijd een Double Chevron op. XM, CX, GS, DS... dat werk. Het was dus te verwachten dat ik qua veercomfort zou inleveren. Maar dat de auto, met vier volwassenen erin, bij een rustig genomen verkeersdrempel de trekhaak aan de grond zou rijden... dáár had ik niet op gerekend. Nu ga ik even vloeken in de kerk: In mijn perceptie is een Octavia nog steeds een no-nonsense-auto. Geen fratsen, geen dikdoenerij. En dus ook niet verlagen... dat past gewoon niet bij het karakter van de auto. Dat wordt dus een setje hulpveren. Voor de rest valt het met dat comfort best mee. De auto is wat rumoeriger dan de C5, maar opnieuw: dat wist ik vantevoren. Twintigduizend euro verschil, en de C5 heeft geluidswerend glas. Mag het dan? Het is ook niet de motor die rumoeriger is, het is met name het afrolgeluid. Omdat er nu achter Dunlop SP Sports onder zit (die behoorlijk cuppen) was dat ook te voorzien. Die gaan er binnenkort af ten faveure van een setje Primacy. Voor staat de auto al op Primacy 3. RUIMTE *galm* Ik zweer het, deze auto is eigenlijk een Tardis. Waar ze de ruimte vandaan halen, halen ze het vandaan, maar voor zo'n relatief bescheiden auto is de zitruimte achterin riant, en de kofferbakruimte bizar. Ik kan me herinneren dat ik een kratje met benodigdheden links vooraan in de kofferbak heb vastgesjord, maar ik heb het al een tijdje niet meer gezien. Het staat er vast nog wel ergens, ik zou er eens in moeten kruipen... DOORDACHTHEID Dit is waarin deze auto uitblinkt. Er zitten allerlei kleine voorzieningen in die het leven prettig maken. Opbergvakjes, zowel specifiek (zonnebril, paraplubak) als generiek te over. En die tassenhaken achterin de kofferbak... precies op de juiste hoogte voor een standaard boodschappentas! En de constructie van de rollo (de bagage-afdekmat) is beter dan die in de C5. Ook de standaard audio (RNS 510 Columbus, 8 speakers) is beter dan ik had verwacht. Da's voor mij als muziekliefhebber wel een dingetje. Ik kan me nog herinneren dat dat in mijn O1 te wensen overliet, maar dat is nu over. TOEVOEGINGEN NA AANSCHAF Bluetooth-telefoon-integratie. Een Dension Ice-kitje, dat 100% integreert met de Columbus en de Maxi-Dot display. Telefoonhouder voor mijn S7 Edge aan de middenconsole, ter hoogte van de Columbus. Die telefoon, voorzien van TomTom voor Android, is mijn eerste keuze voor navigatie. Privacy Shades. Setje winterbanden op 15" stalen velgen met Skoda-wieldoppen (die liggen nu in de garage te wachten op koudere tijden). NOG TE DOEN Achterbanden vervangen. Ik kocht de auto met voor Michelin Primacy 3 (mijn favoriete band, en die kunnen met 4mm profiel ook nog wel even mee), en Dunlop SP Sports achter. Die zijn bijna op, en redelijk lawaaiig, dus die gaan er binnenkort af ten faveure van een setje Primacy's. DSG- en motortuning bij TVS Engineering. Staat ingepland voor over een maand. Hulpveren achter. WAT MIS IK NU? Ik kom uit een auto die weliswaar geen premium-reputatie heeft, maar die wel alle eigenschappen heeft om daaraan te voldoen. Ik mis de superieure vering, de niet-van-z'n-stuk-te-brengen wegligging, de moeiteloze scheppen koppel, de sublieme rust in het interieur, en de in veel opzichten superieure user interface. Is dat een probleem? Bwaaaa. Ik zit er per dag gemiddeld een half uurtje in in plaats van tussen de anderhalf en de twee uur... en dat drie dagen per week (mijn werkgever laat ons op dinsdag en donderdag thuiswerken). WAT KRIJG IK ERVOOR TERUG? Dit is een vertederende auto. Hij is lief, hij heeft iets aandoenlijks en iets eigenwijs-achtigs. De B- en C-stijlen in de kleur van de carosserie, en die ronde chromen grille-omlijsting, en dat mooie authentieke groene Skoda-logo, en het gebrek aan "scherpe" vouwtjes dat de design-taal van VAG tegenwoordig kenmerkt (en waar plaatwerkers een bloedhekel aan hebben)... deze auto heeft absoluut nog iets "eigens" dat ik in de O3 niet meer terugzie. En -- nog steeds -- geen valse "premium"-aspiraties. Maar in tegenstelling tot sommige premium-auto's (waarin ik nog niet dood gevonden zou willen worden), staat de oliepeilstok niet op de optielijst. Dit is ook een heel doordachte auto. Er zitten in die C5 slimmigheidjes die ik weleens mis (zoals het feit dat de tiktok van de richtingaanwijzer na 30 seconden ineens een stuk luider wordt, zo van "ben je niet wat vergeten?"), maar er zitten ook onthutsende dommigheidjes in die niet in de O2 zitten. Denk aan het feit dat in de C5 de gevoeligheid van de regensensor niet instelbaar is... dat soort dingen. Met de XM ga ik deze auto niet vergelijken... de XM was een klasse op zichzelf. Maar de C5 lokt een vergelijking uit. De C5 Phase 2 had datzelfde eigenwijze karakter, en BIJNA net zoveel ruimte (het ding was ook 25 centimeter langer). De C5 Phase III (een veel betere auto, op het onderstel van de C6 en met veel beter meubilair, en met een afwerkingsniveau dat Mercedes-achtig aan doet) was beter, maar ook veel saaier. Dus in vergelijking met mijn vorige auto krijg ik een bak meer karakter en eigenwijsheid terug. Op de één of andere manier kan ik daar prima mee leven. Mijn lieve octaafje. In de kleur červeno-hnědý, op lieve 17"-velgjes die zo goed bij het karakter van de auto passen.
  2. 2 points
    Gevonden!! de stekker op de ruitenwissermotor gaf problemen. deze schoongemaakt en nu doet de ruitenwisser het weer bedankt voor de tip, als leek op het gebied van auto's nu toch mooi zelf opgelost groeten Hans
  3. 2 points
    Ik ben peterhaa (dat zag je aankomen). Voluit Peter Huppertz. Ik ben erkend Citrofiel, met een specialisatie in hydropneumatofilie. Op de SM en de Xantia na heb ik ze allemaal gehad. Een DS 23, een CX 2400 Pallas, een GSA Club, en een BX 16 TZI. Toen ging ik een tijde lease-auto-lala-land in. Toen ik daaruit kwam werd het achtereenvolgens twee XM's en daarna twee keer een C5. Nu wil het geval dat ik, door een verandering van baan, niet meer 40.000 km per jaar rijd, maar slechts ca. 10.000 km per jaar ga rijden. Mijn baas is hier 17 km vandaan, en tijdens dat ritje kreeg ik de zescylinder diesel uit mijn C5 (waar een VAG-diesel echt een puntje aan kan zuigen zo goed) niet eens fatsoenlijk op bedrijfstemperatuur. Daar kwam nog bij dat de Belastingdienst elke maand 178 euro voor die auto kwam ophalen. Dat is al snel niet leuk meer. Toen ik een benzine-auto ging uitzoeken, was goede raad in eerste instantie duur. Mijn eerste reactie was "net zo eentje, maar dan op benzine", maar dan kom je al snel bij een 1.6THP terecht, en Citrofielen en Peugilisten weten dat dat een Slecht Plan(TM) is. Okee, wat wil ik dan wel? Eigenlijk gewoon een auto die ik fijn vind. Voor mijn vrouw moest het een niet te oude zijn, en hoewel ik op zich best wel weer een CX zou willen rijden, heb ik niet zoveel zin om CX-onderhoud te betalen. In mijn tijd in leaseland had ik wel wat met de Octavia. Toen ik mijn eerste Octavia Combi (een 1.9TDI met 110 pk) reed, was Skoda een no-nonsense-auto met een fatsoenlijke uitrusting, goed afgewerkt, voor een prettig bedrag, en heel expliciet niet voorzien van een prestigieus logo en een vette premium-sticker. Allemaal kenmerken die ik erg prettig vond. Er zijn er twee door ons huishouden gereden (mijn lief had in die tijd een 1.6 GLX op benzine), en afgezien van een turbo die al bij een ton begon te janken was er niks mis mee. De auto moest ook een beetje pit hebben. We rijden geregeld met een vouwwagen erachter in streken waar het flink op en neer gaat. Ik wist heus wel dat ik ten opzichte van de zescylinder diesel zou gaan inleveren, maar een 1.8 moest het toch wel worden. Enne, ik ben alweer dertien jaar opa, dus ik vind dat ik in een automaat mag rijden. Ha. Omdat de 1.8TSI en de DSG geen geweldige reputatie hebben, dus heb ik ook nog even verder gekeken. De C180 Kompressor en de 520i zijn ook nog de revue gepasseerd (waarbij ik het meeste had met de 520i, maar de C180 liep ook heeeel mooi). En ja, ook de Superb is nog langsgekomen... maar toen ik de bordeauxrode O2 (met creme interieur) zag wist ik het. Caution to the wind... deze moet het worden. Hij heeft iets dat de Superb minder heeft (en de C180 en de Fünfer helemaal niet): hij is lief. Genoeg over de auto... ik zal de auto zelf ook nog even voorstellen in een apart topic. Ik ben intussen 60 jaar oud, ik verdien mijn geld als software engineer, en ik hou van muziek waar de meeste mensen jeuk van krijgen.
  4. 2 points
    Alles weer netjes hersteld. Behalve de deur waren ook voorscherm en dorpel beschadigd. Schade €1009. Alle lof voor Veba in Amsterdam Duivendrecht. Uitstekende service en klantvriendelijkheid. Auto gewassen mee terug.
  5. 2 points
    Ter info voor wie het interreseert: Verbruiksweergave is ondertussen aangepast, zowel voor benzine als CNG (aparte parameters). Oplossing: OBD11 gekocht en zelf de aanpassingen doorgevoerd: werkt perfect.
  6. 2 points
    Ook al is de buurvrouw 91, dan hoef je ze nog niet gelijk naar het kerkhof te brengen.
  7. 2 points
    ik ben nog vollop in gesprek met een aantal mensen... Dus komaan mensen inschrijven en komen !!
  8. 2 points
  9. 2 points
  10. 2 points
    Welkom en ben zeer gecharmeerd van de velgen
  11. 1 point
    Stekker flink in de siliconen gezet en op droge plek weggestopt ?
  12. 1 point
    Ik heb een auto gehad met zo'n optie. De achterklep opende met een motor wanneer je de (elektrische) bediening op de achterklep zelf, of een knop op de afstandsbediening, gebruikte. Most Useless Option Ever. Blij dat ik die optie niet heb op mijn Oh Twee.
  13. 1 point
    Ik kan me herinneren dat ik daarover ook bij de buren luidkeels heb geklaagd. In een zo onthutsend doordachte auto als de C5 was, was dat echt wat je noemt een in het oog springende omissie. Over het superdoordachte van de C5 : de C5 Phase 1 en Phase 2 (en de C6, en de C3 van mijn vrouw) had geen knopjes op het stuur. En toch kon je, met de handen aan het stuur, van alles en nog wat bedienen. Je kon de telefoon opnemen, de audio bedienen, alle cruise-control-functies bedienen... de hele mikmak. Aan weerszijden van het stuur zat een bedieningselement zoals op de foto, met daarop vijf knoppen, die je met middelvinger en ringvinger blindelings en super-intuïtief kon bedienen... en die je nooit per ongeluk bediende bij het achteruit inparkeren. Best Idea Ever. Het zag er alleen niet "gelikt" uit, want de enige knop op het stuur zelf was de (substantieel veel lawaai makende) toeter, en een stuur zonder een woud aan knopjes is anno 201x niet premium genoeg. Maar zo af en toe, als ik in de C3 van mijn vrouw zit, mis ik die bedieningsknopjes in mijn eigen auto weer, want vergeleken met die twee superieure stalkjes is elke andere oplossing gewoon primitief. Het idee was zo briljant dat ook Peugeot ermee aan de haal ging bij de introductie van de 307. En dat doet me dan vanzelf weer terugdenken aan mijn CX 2400 Pallas. Daarin zat een knop voor de toeter -- met twee standen. Als je 'm lichtjes indrukte, vroeg 'ie heel bescheiden *tuut* of hij er misschien even langs mocht. En als je de knop helemaal indrukte *BLAAT*, zag je her en der voetgangers en fietsers van schrik omvallen. Een mécanicien legde die tweede stand ooit uit als "ca, ç'est pour doubler les camions", oftewel "dat is om vrachtwagenchauffeurs adequaat van repliek te dienen".
  14. 1 point
    Mooi! Ik had vrijwel dezelfde hiervoor. Genieten!
  15. 1 point
    goed he !!?? Maar ik had ff niet alle tekst gelezen..
  16. 1 point
    Eerst even je Valdispert paraat houden voordat je hierop klikt...:
  17. 1 point
    Beste Mensen Hier de planning voor de meeting van 5 mei 12u: Start van de meeting 14u: Start Detail Demo door Car Detailing Corner 15u: Start van de testrit met de golf R. Deze rit word door mezelf verzorgd op vraag van de dealer. dus enkel meerijden. 16u a 16u30: Fotomoment 17 - 18u: einde meeting Er zal door de garage "een lekker belgisch frietkraam "voorzien worden en ook drank. Ook brengt philippe zijn lekker koeken naar de meeting ! Ook zal BR-Performance Belgium aanwezig zijn voor al jullie vragen. Ook kan je de hele dag bij Car Detailing Corner alle uitleg vragen als ook alle producten en/of toebehoren aankopen. Ik hoop op mooi weer en een nog mooiere opkomst. Tot dan !
  18. 1 point
    Sterk resultaat, Menno!!! Oei, dat ziet er niet fijn uit. Deze dame was misschien bang om haar rijbevoegdheid te verliezen? Tja... ik kan me voorstellen dat iemand dan even in de ontkenning schiet. Nou ja, laten maken, en verder rijden maar weer. Mijn faab heeft ook z'n zijportier in de kreukels gehad, maar dat had ik helemaal zelf gedaan. Laten maken, en je ziet er niks meer van.
  19. 1 point
    Nee dat klopt, hebben we uitgebreid in den krant en op nieuws kunnen lezen en heuren... En ik sta inderdaad altijd open voor iets nieuws, maar je bent echt in winterslaap geweest als je smoelenboek iets nieuws gaat noemen.. Maar geeft niet hoor vriendje stokvis.... wijsheid komt met de jaren.... vraag maar aan Menno....
  20. 1 point
    Wel Ed gefeliciteerd, doe er zeker nog vele jaren bij met of zonder rum.
  21. 1 point
    Facebook is tegenwoordig voor de ouderen want de jongeren zijn allang naar andere platforms zoals Instagram. Dus Facebook is Facebook niet meer, Ed. Niet bang zijn en sta open voor iets nieuws...
  22. 1 point
    Mijn grote vriend alweer jarig geweest en ik had het niet door. Nog van harte gefeliciteerd en je kent me....ik maak het goed met een bezoek op locatie deze week, Ed! Ik neem de koeken mee.... Wanneer ga je nou eens op Facebook, dan krijgt iedereen een melding dat er een verjaardag is!
  23. 1 point
    Maar evengoed de eerste hier hoor Gert, Enne de fles rum is leeg.... Gelukkig ben ik een getraind trappen loper op de knieën , dus heb me bed uiteindelijk gevonden...
  24. 1 point
    Van harte Ed!
  25. 1 point
    Gefeliciteerd Ed, en neem nog maar een rum-cola (door zoeken naar het topic ben ik een dag te laat).
  26. 1 point
    Laatste tijd af en toe eens een 0-100 run gemeten met de app Speed Logic. Vandaag beste resultaat, 8.46 sec. Denk ook niet dat het nog veel beter kan, want ideale omstandigheden (droge weg, geen wind). Niet dat het me op zich boeit, maar wilde het toch wel eens zien. En voor een 1 liter blokje lijkt me dit toch wel een mooi resultaat.
  27. 1 point
    Beste allen, Mijn naam is Ronald, woonachtig in Eindhoven en ik heb vorige week mijn eerste Skoda aangeschaft. Het is een Octavia Combi geworden met een 1.6 tdi uit 2014. Bijna 71k gelopen, dus voor een dieseltje een mooie km-stand. De octavia is Elegance uitgevoerd, dus voorzien van de nodige extra's. De chromen dak- en deurlijsten, half lederen stoelen, het columbus navigatie systeem en de 17 inch velgen hebben de aandacht getrokken om naar deze auto te gaan kijken. Ik heb wat upgrades in gedachten, bijvoorbeeld de inbouw van een elektrische achterklep en een achteruit rij camera. Op dit forum hoop ik technisch wat meer te weten te komen over de auto. Tips zijn uiteraard welkom, net als andere eenvoudige upgrades van de auto! Foto's kan ik helaas nog niet tonen, hij staat nog braaf in de garage voor zijn eerste onderhoudsbeurt. Wordt uiteraard vervolgd!! Groet, Ronald
  28. 1 point
    Hey allemaal, Kort even voorstellen. Dries Mertens (nee, niet de voetballer) (en jawel, ik ben ook een echte) en sinds vorige week zeer trotse eigenaar van een quasi volledig uitgeruste Skoda Superb Combi III. Een leasewagen waar ik de komende jaren hopelijk veel plezier en familietripjes mee ga beleven. Na de eerste week ben ik alvast rotsvast overtuigd dat dit wel zal lukken. Ik ben in alle geval mega fan van de DCC en de adaptive cruisecontrol in combinatie met lane assist en al zijn sensoren. Groeten uit de kempen. Dries
  29. 1 point
    Schitterende kleur heeft je S3 Dries.
  30. 1 point
    Goed dat je het zag gebeuren, Menno! Anders ligt de dader, zoals zo vaak, op het kerkhof!
  31. 1 point
    Ik had ook zo'n decoupeerzaag. Heb het toen maar met de hand gezaagd.
  32. 1 point
    Mooi dat het bericht in de geschidenis van de server is blijven staan. Ik heb er tee en een half jaar na dato weer wat van opgestoken.
  33. 1 point
    Ik heb voor mijn moeder een cameraatje uitgezocht. Een EOS M100 voor 350 euro. Zelfde sensor als een 80d en ook DPAF en touchscreen. Nog een 2ehands lensje 22mm f/2.0 stm er bij voor 150 euro. Misschien dat ik er zelf ook nog wel een bestel. Is vast een fijne combi met een adaptertje en dan een 24mm is usm er op, of de 35mm is usm. Komt er in de basis op neer dat je een sensortje achter je prime-lens hangt.
  34. 1 point
  35. 1 point
    Wat een mooie bak!! Welkom hier en veel plezier.
  36. 1 point
    Afijn we zitten dan alweer haast op de 6000Km vanaf half november. Gemiddelde is nu over die afstand 1 op 17,1 maar dit getal zal in de loop van de tijd nog wel wat stijgen want tijdens lange ritten heb ik toch steeds een gemiddelde van 1 op 20 á 21. Maar met de koude dagen de laatste tijden en dan in het file gedruis tussen woon en werk haal ik maar vaak met moeite de 1 op 17. Maar ondanks dat waardeer ik het 3 pittertje steeds meer welliswaar met zijn software update. Gisteravond even naar Eindhoven geweest en een oud collega reed mee, en die was toen hij op terugweg achter het stuur zat positief verrast over het blok en zijn trekkracht en soeplessen. Gister even weer wat dingen die al klaar lagen gemonteerd, had de spatlappen voor al voor de winter gemonteerd maar omdat achter eigenlijk de wielen verwijderd moesten worden lagen deze nog te wachten. Maar was een mooi setje van Bahco tegengekomen met een klein rateltje en bitjes die erin paste , en kon nu de spatlappen achter monteren zonder de wielen te verwijderen. Dus die zitten er nu ook op. Dan zat er geen echte voetrust links naast de pendalen, dit was alleen bekleed met vloerbedekking en dat was het. En met mijn werkschoenen en soms ook wat modderig zag ik de bui al hangen dan dit in korte tijd niet meer schoon en netjes wat te krijgen. Dus bij superskoda de RS voetrust besteld, maar ja dan is het natuurlijk mooier om ook de gas/koppel en rempedalen in RS stijl uit te voeren dus ook die had ik meebesteld en dus gister gemonteerd. Rem en koppeling is een makkie , maar gaspedaal was nog wel ff flink kracht zetten om deze erop te krijgen. Uiteindelijk met dubro ingesmeerd en de rubber randen even verwarmd met de föhn en floep toen zat deze er ook op. En bij het bestellen van de pendalen kwam ik ook de Logo's tegen die Menno ookonlangs heeft aangeschaft en toen nog niet in mijn kleur er waren. Maar nu dus wel en dus ook maar meteen besteld. Maar die dacht ik gister ook te doen maar gauw mee gestopt daar het toch nog te koud was en de oude logo's er niet zo makkelijk vanaf wilden komen. Dus even wachten tot de temperatuur boven de 17 graden komt voor meerdere dagen en de zon er ook weer eens meer bij is.... Maar goed wat we nog moeten doen is de lade's onder de voorstoelen monteren, de logo's, achterzitgedeelte de twee leeslampjes verwijderen en oem versies in LED monteren, en dan nog de achteruitrij camera monteren en bekabeling naar voren brengen en aansluiten. En danme eens verder gaan verdiepen in VCDS mbt de Fabia 3 Want dit is toch wel even iets anders geworden dan met de Yeti en de keuze's zijn legio. Maar velen dingen zijn nu anders dan bij de Yeti en bij twijfel dan verander ik op dit moment niet... Ik heb in eerste maand de needle sweep wel gevonden en aangepast, maar het menu mbt 4 keer knipperen heb ik niet kunnen vinden maar wel veel andere dingen mbt de knipperlichten. Dus dat moeten we eerst even uitzoeken voor we er aan beginnen. En in het uiterste geval anders maar naar Breda rijden naar @Antera , maar dan wil ik eerst weten wat er allemaal kan zodat ik dan een lijstje met wensen kan maken die hij dan in één keer kan aanpassen.
  37. 1 point
    Hallo mede skodarijders, Na 3 jaar in een leaseskoda te hebben gereden (Octavia III station) en van baan te zijn gewisseld toch maar zelf een Octavia III station uit 2013 gekocht. Met mijn 1,95 m lengte kan ik goed zitten en omdat de Octavia me voorheen ook al als een goede, comfortable en stille reisauto heeft kunnen boeien, was de aanschaf een no-brainer. Met z'n 1,2 TSI motor, een formidabele kofferbak en trekhaak heb ik alles wat ik in een auto zoek. Wellicht dat ik me eens ga verdiepen in Chiptuning want hij mag van mij ietsje pittiger worden. Naast mijn Skoda heb ik ook een BMW GSA "voor den vrije tijd" en zal ik ongetwijfeld de Skoda ook gaan gebruiken als motorhanger trekker (mijn vrouw rijdt ook motor). Groeten vanuit de kuststreek, Marc
  38. 1 point
    Voor op me werk wil ik gewoon goed gereedschap hebben van een goede kwaliteit. Voor huis en tuin gebruik 2 a 3 keer per jaar kan het Lidl / Aldi gereedschap voldoende zijn. Zelf heb ik voor op werk ook wat goedkopere steek/ringsleutels. Maar dat heeft als reden dat er nog wel eens een stuk gereedschap te water raakt met monteren van kasten op steigers. En dan mag je een magneet in de wagen hebben liggen , maar dat wil niet zeggen dat je het stuk gereedschap weer op vist. Maar kennis heeft een Lidl decopeerzaag, en moest daar één en ander maken van hout en te horen gekregen van ik heb wel een decopeerzaag. Dus mijne thuis gelaten, afijn bij eerste plank die gezaagd moest worden ging de zaag alle kanten op behalve die kant op waar het lijntje stond. Tsja dan sta ik al met gekromde tenen in de schoenen en ben toen ook weer even naar huis gereden en me eigen decopeer opgehaald. En als ik dan mijn Bosch decopeer vergelijk met de Festo van een neef van me, dan zie ik ook daar gerust weer het verschil in kwaliteit in terug... Maar zoals gezegd door je, wat is de frequentie van gebruik en heb je dan het vele geld er voor over. Maar in sommige gevallen is dan ook huur nog een optie ipv een Aldi of Lidl machine
  39. 1 point
    Zo lekker rustig hiero haha