Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 23-12-17 in all areas

  1. 4 points
    Wij van het forum : Wij wensen jullie Fijne Kerstdagen en een mooi en vooral gezond 2018 De Mods
  2. 2 points
    Vorige week ineens een ronde plek met krassen op de motorkap. Zaterdag de auto gewassen en niets te zien, en daarna weggeweest met de auto en 's avonds weer onbeschadigd geparkeerd. Achteraf hoorde ik via via wel dat op het speelplaatsje naast de parkeerplaatsen gevoetbald was op zondag, maar geen aandacht aan geschonken. Maandagmorgen was het donker en was alles bevroren toen ik op pad ging dus niets gezien, maar na het werk in de parkeergarage op het werk was het des te duidelijker: een ronde schaafplek op de motorkap (vorig jaar over laten spuiten vanwege steenslag) en ook op de koplamp zo'n plek. Na wat puzzelen wat een voetbal met zand eraan de logische verklaring. Daarom deze week na het werk in de parkeergarage op het werk dit even aangepakt. Dat betekent redelijk warm (12-15 gr.), maar vrij donker en geen stroom ter beschikking. Daarom handmatig aangepakt, eerst met detailerspray de (minieme hoeveelheid) vuil ter plekke op de lak en de koplamp verwijderd. Vervolgens met witte handpad en fijn polijstmiddel de lakplek en de lamp aangepakt, en dit gaf eigenlijk direct resultaat. Vervolgens nog even een sealant (synthetische wax) op de behandelde plekken gezet, zodat het water er weer netjes afloopt. Komende tijd wil ik toch de auto zijn laatste detailbeurt geven, en dan gebeurt alles nog eens uitgebreid.
  3. 2 points
    Menno denk dat je ff dat P/U er vanaf moet denken bij 150+
  4. 2 points
    Wel om te beginnen je eerst eens voor te stellen in "Wie ben ik " wat vele leden toch wel prettig vinden En dan eens op te geven in wat voor wagen je rijd ( type en jaartal ) en welke vloerpanelen er dan zeiknat zijn... ( voor / achter of kofferbak ) En dan hebben we nog een zoekfunctie waarmee zeker ook het één en ander kunt terugvinden mbt je probleem...
  5. 2 points
    Hallo iedereen Mijn excuses voor het late antwoord . De garantie is al lang verlopen het is op onze 2de wagen fabia combi van 2011. De comfort module werd vervangen . De oorzaak van het water was ; boven de comfort module komen alle kabels binnen in de wagen vanuit de motorruimte . Alsook de ruitensproeier leiding die achteraan gaat ; In de leiding zat een knikje die op lange termijn scheurde en zo boven op de module liep naar de stekker ( was niet niet veel want de tapijt aan de pedalen was niet nat ) Dashboard uitgenomen want kon er anders niet aan . Leiding gemaakt met herstelling kitje hiervoor . Heb de leiding ook op andere plaats laten lopen dat als er ooit weer een lek is ik niet alles weer moet demonteren . Alvast bedankt voor de hulp . Prettig eindejaars feesten
  6. 1 point
    Het sd slot is voor de navigatie data. Er schijnt gek genoeg nog een slot te zijn, verborgen achter een te verwijderen paneel. Maar ik red me prima met een paar usb sticks
  7. 1 point
    Kan mijn vorige post niet bewerken volgens mij, maar reparatie geslaagd! Wel een K-Klus om die weerstand weer vast te draaien. Ik heb hem voor 90% terug kunnen draaien en daarna zeiden mijn handen:"Doe maar niet meer". Komt mede door de lastige hoek waarin je hand zich al bevind en je er niet met 2 handen bij kan. Wat op en aanmerkingen voor de te lopen stappen: - Voordat je de schroeven van de airbag losdraait kan je nog voor de zekerheid van een papiertje, een soort gootje vouwen van de breedte van die klem, dan schuif je die erin tot bij de schroef zodat als je schroef toch valt hij niet weg is - Voor het eruit halen van de airbag zou ik aanraden om dit via de onderkant te doen ipv de bovenkant. Naast dat het makkelijker ging heb je ook veel minder kans op beschadiging van het plastic. Ik heb het als volgt gedaan. 1. (Jammer dat ik geen foto heb) Je hebt een stalen frame waarop de airbag unit hangt en ook aan vast zit, dit lijken op in totaal 4 bochtjes die van je af naar boven lopen tegen de onderkant van de unit. Zet tussen de 3e (van links) een platte schroevendraaier tussen dat boogje en de unit. Dan zie je hem al wat omhoog komen. 2. Vervolgens pak je een dikke inbus (ik heb zo'n set met allemaal maten torx en inbus en heb daar de dikste van inbus genomen) en deze zet je tussen de linker boog en de unit. Eventueel met je linker of rechter hand de inbus op zijn plaats houden. Zodra hij er tussen komt moet hij al helemaal los komen. 3. De kier die hierdoor ontstaat, goede cm, kan je gebruiken om hem verder omhoog te tillen. Wees niet bang voor kapotmaken, het is vrij stevig allemaal. - Het vastdraaien van de weerstand lukte bij mij grotendeels met een puntknijptang. Ik heb eerst het stuk waar de stekker in vast zit inzijn geheel proberen te draaien met de klok mee, dat ging een klein stukje. Vervolgens heb ik het ronde buitenste deel op ongeveer 1-2 u (kloktechnisch gezien) vastgepakt en naar 3u getrokken/gedraaid. Daarmee kwam hij nog wat verder maar niet helemaaal recht. Maar ik gok dat hij vast genoeg zit om niet los te komen of problemen te veroorzaken. Al met al de meeste tijd verloren op het weer vastzetten van die weerstand (wat een geK^L^$^$). De rest was een fluitje van een cent dankzij het goed beschreven document! Top! Geen idee hoelang de weerstand blijft werken, want als de kachelmotor zwaarder draait door vervuiling oid dan zal deze weerstand tzt ook wel een keer stuk gaan. Maar, na 7 jaar en 12euro is dit voor nu een prima oplossing!
  8. 1 point
    Bedank voor je reactie rosinfield heb een afspraak gemaakt bij VAGtechniek Nuenen. Gr Niels
  9. 1 point
    https://www.stickerland.nl/kentekenstickers-c-117.html?gclid=CjwKCAiA1uHSBRBUEiwAkBCtzfzdvub0TYiICBGQ5JtTyMBYL1Ti9JNh8fJdq3yXFWCLSJ5TKxaGAxoCPOQQAvD_BwE Ze hebben vaste teksten en vrije tekst zodat je zelf kunt bepalen wat er op moet staan ! Heeft wel een beperking van aantal karakters en spatie is bv ook een karakter.... Word netjes verstuurd en duurde bij mij een week, waarin je ook nog netjes op hoogte word gehouden.
  10. 1 point
    Ik heb m'n Michelins Crossover nog even beter bekeken, en gezien dat er niet alleen het M+S-merkteken op staat, maar ook het bergpictogram met sneeuwvlok. Is dus in orde mbt tot de aanscherping van de Duitse wetgeving over winterbanden. En wat het verbruik betreft: ik heb in de koude maanden nog nooit zo zuinig gereden!
  11. 1 point
    Ja @Busje ik herken dit wel , vooral dat vooruit proberen te duwen. En ik heb dan ook een stikker laten maken en ligt klaar om geplakt te worden.. Daar ik geen reclame voor me dealer wil maken gaat die stikker over die dealer reclame heen. En heb als tekst gekozen " ZIJN DIT NU DIE 2SECONDEN AFSTAND ? " Eens kijken wat dit voor reacties gaat geven op de weg als die er op zit..... Maar het gedruk ervaar ik ook vaak met me bedrijfswagen hoor, en dat is een Caddy met al een 185K erop. Dan zijn er ook van die mensen die je gaat inhalen en als ze dan zien dat ze door een Caddy worden ingehaald gaan ze weer gas geven en dan gaat ik er maar weer achter tot ze weer op inhaalafstand zitten en dan krijg je weer hetzelfde verhaal. Maar ja als ik erachter blijf dan ervaren ze het weer als dat ik aan het douwen ben.......
  12. 1 point
    Ik ben bang dat het klepje niet remt, maar wellicht versplintert met de kans dat de scherven zich in je gezicht boren....
  13. 1 point
    Nog meer beterschap gewenst dan, Snelle.
  14. 1 point
    Wel Danny ik schaam me dood. Ik heb gister geheel niet gezien dat U jarig was !! En dan ook nog een respectabele leeftijd die hetzelfde blijft als je hem omdraaid met het cijfer 5 Wel hoop dat je een mooie dag hebt gehad en dat de fiets een verjaardags kado is geworden !!??
  15. 1 point
    Opgelet nieuwe wetgeving voor winterbanden in Duitsland. Nieuw pictogram "Alpine" wordt verplicht Als u nu winterbanden koopt, moet u niet alleen letten op kwaliteit, individuele rijeigenschappen en de prijs, maar ook op het zogenaamde "Alpine" -symbool. Het drievoudige bergpictogram met de sneeuwvlok in het midden is verplicht voor alle winterbanden die vanaf 1 januari 2018 zijn vervaardigd. Het vorige M + S-merkteken is niet langer voldoende voor nieuw geproduceerde winterbanden. Transitional (tot 30 september 2024) voldoen aan reeds geproduceerde banden met M + S-markering en ook niet aan winterbanden. Consumenten hoeven hun bestaande winterbanden niet onmiddellijk te vervangen.
  16. 1 point
    Van harte @Wasmachineman en dat je komend jaar maar hard mag werken.
  17. 1 point
    Danny hij is al LAM , zit vanaf vanmorgen al meters ale te drinken in de pub....
  18. 1 point
    Gefeliciteerd Frank, drink er nog een paar
  19. 1 point
    Gefeliciteerd Frank!
  20. 1 point
    Wisten jullie dat dat knulletje uit Hoorn nu alweer jarig is ???? Frankie van harte met je verjaardag en dat het mooiste kado een nieuwe baan mag zijn !!!!!
  21. 1 point
  22. 1 point
    Op bovengenoemde site vind ik dus, in mijn ogen, een positief antwoord aangezien er maar 1 soort radar tussen staat...
  23. 1 point
    https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 Via Carprog kun je je wagen selecteren en verder zoeken mbt de radar !! Die heet VAG Techniek te Nuenen ( www.vagtechniek.com ) een toko die weet waar ze mee bezig zijn en waar je van te voren vaak tot op cent weet wat je kwijt bent... Voor dit soort dingen zeker een zaak om mee in contact te treden wat er mogelijk is en wat de kosten zijn.
  24. 1 point
    Durf gerust te stellen dat je met regenachtige dagen met een trommelrem eerder stilstaat dan met schijf Dit zoals al gezegd door de waterfilm op de schijven die je er eerst af moet remmen. Nu zal je dit niet zo snel voelen in een auto ondanks dat het wel gebeurd Maar vanuit mijn motorfiets jaren weet ik dondersgoed hoe dit voelt. En heb ook in begin periodes veel motors genomen waar voor een dubbele schijf zat en achterwiel gewoon het trommeltje had. En dit heeft me met dagen met regen zeker wel eens gered, omdat ik met voorrem dubbel moest knijpen voor ik met voor remde.
  25. 0 points