Erelijst
Populaire inhoud
Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 02/19/24 in alle zones
-
Ze hadden Jos verteld dat na die laatste etappe (Fonds de Leffe) het bier klaar stond bij de finish.2 punten
-
Denk dat je je daar nog wel eens in kunt vergissen. De afgelopen 10 jaar heeft het juist zijn opmars weer gedaan, de makers kunnen het momenteel de vraag tot nieuwe pers niet aan. En liep een 8 jaar terug op de Beverwijkse markt met vriendin en dochtertje en toen ze LP's zag begon ze over hoe dat nou werkte die zwarte CD's ?? Tsja moest wel ff grinniken, maar goed dan merk je de generatie kloven. Maar haar uitgelegd en wat maanden erna bleek ze een LP ergens gescoord te hebben... (klassiek , 4 seizoenen van Vivaldi ) met haar 6 jaar. En toen was het van, ja nu heb ik wel zo'n LP maar kan niet horen wat er op staat !!?? Maar gelukkig had ik nog een platenspeler liggen en een neef een versterker en met een koptelefoon erbij kon ze hem beluisteren. Hij is grijs gedraaid. En zo was ik een jaar terug bij de fotowinkel in ons dorp voor pasfoto's ! En daar kwam iemand voor 35mm filmpjes voor de camera ! Was even verbaast , maar nadat de klant weg was en ik in gesprek kwam met de verkoper vertelde deze me dat hij het niet kon aanslepen ..... Er blijkt dus een generatie nu te zijn die het herontdekt heeft en niets met digitaal te maken wil hebben. En dat is een generatie die men twintig en dertigers noemt...... en dus niet de grijze generatie waarvan ik dacht dat die het zou wezen... En zo zal er telkens weer een groep zijn die het overneemt ......... Het warme geluid uit een LP dat krijg je niet bij een afgevlakte MP3 / DAB of welk digitaal signaal.... En zo blijkt dat vooruitgang zeker geen verbetering hoeft te wezen....2 punten
-
Prima. Ben nog aan het oefenen met het infotainment systeem dat kan meer dan bij de Fabia. Grotere schermen met meer informatie. Voor het eerst een zesbak en dat maakt de Bayon bij snelheden tot 130 stiller/dan de Fabia. Bediening van verlichting en cc zit op een andere plaats. Instap is wat hoger Prima stoelen, verbruik van Bayon is zuiniger. Comfortabele vering vooral bij grotere oneffenheden. Led verlichting die zich aanpast werkt heel mooi. Het is een mild hybride en daar moet je mee leren omgaan. Zijn er ook dingen die ik mis uit de Fabia: Jazeker, de brillenkoker, het mandje achterin, en de verwarmbare spiegels. De Bayon heeft wel een verwarmd stuurwiel en achteruitrijcamera. De elektronische hulpjes zijn handig vooral de lampjes in de spiegel die waarschuwen voor een auto in de dode hoek. Extra lampjes als de klep open staat heel handig in het donker.2 punten
-
Nee, zeker niet. In de auto gewoon radio of spotify. LP's houden we voor thuis en het is gewoon geweldig sfeervol als we ze afspelen. Nooit verwacht! Geloof het of niet maar in de container staan we gewoon te dansen. Niet normaal en dat gebeurt nooit als de tv of spotify aan staat.2 punten
-
Hebben jullie al vakantie plannen? Diegene die mij een beetje kent hier weet dat ik vaak weg ben naar het buitenland. Dit jaar ook weer want wij hebben 4 reisjes gepland. 😎 In april een stedentrip naar een onbekende bestemming: verrassingsreis dus. En zonder kinderen dus ff wennen. In mei vakantie naar Zakynthos. Jongste zoon gaat mee. In juli naar Puglia zoals elk jaar eigenlijk, lekker met de auto. Jongste zoon wil weer mee. En in september ook een weekje Puglia vanwege een feest: 25 jaar getrouwd zijn we dan. Ons hele gezin gaat mee plus aanhang. De reden dat we wat vaker dan het gemiddelde op vakantie gaan heeft een duidelijke oorzaak: onze oudste zoon runt met een studievriend een reisbureau online en mijn vrouw helpt ze daarin. Dus "moeten" we af en toe bestemmingen testen.1 punt
-
1 punt
-
Van 't weekend kreeg ik iets voorgeschoteld wat ik nog nooit gegeten had: Koreaanse bibimbap. Komt absoluut vaker op tafel 😉 Eigenlijk heel simpel: rijst, wat groenten (paprika, julienne wortel, komkommer), een limoentje, gehakt, champignons, sambal, en dat geheel afgetopt met een gebakken eitje. Echt heerlijk!1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Raar zeker maar daarom brengen we dit weer tot leven, speciaal voor @EdK Ik vond Plasterk erg meevallen in de formatie, dit is dan gebaseerd op wat ik vroeger van hem zag. Hij is een tijdje offline geweest en nu tijdelijk een maandje terug geweest. Kim Putter is zeker goed, hij werd zelfs genoemd als premier!1 punt
-
Ik vind Putter vele malen beter dan Plasterk. Bij Putter draait het om de gesprekspartners en een goede uitkomst, bij Plasterk draait het vooral om zichzelf. Toch wel een unicum. twee-en-half jaar was er blijkbaar geen onzin of off-topic geneuzel. En dat terwijl Ed gewoon actief was 😎1 punt
-
1 punt
-
@Cordobabedankt voor deze uitleg. Iedere keer als ik een andere auto had merkte je toch dat de verlichting weer beter was dan de vorige. Mijn eerste auto had ook gloeilampen maar de verstralers in de grill waren wel Halogeen. Daarna 6 auto's met H4 lampen die steeds weer een beetje beter waren, en nu ledlampen, die duidelijker en een meer egale lichtbundel hebben.1 punt
-
Wat verschrikkelijk slecht geschreven, met allerlei essentiele stappen die ontbreken, en tijdlijnen die anders lijken te zijn dan deze in de praktijk waren. Halverwege de vorige eeuw was in de praktijk het enige elektrische licht met echte bolletjes met gloeidraad, en er waren eigenlijk maar twee varianten, de gele jodiumlampen zoals die voor in Frankrijk geregistreerde voertuigen verplicht was, die weinig licht gaf, maar ook niet snel tegenliggers verblindde. De tegenhanger daarvan was wat in die tijd de 'witte' gloeilamp was, deze gaf meer licht, maar verblindde ook meer bij groot licht of slechte afstelling. Hierboven zo'n voorbeeld zoals dat in mijn eerste Golf zat, gewoon dubbele gloeidraad, waar de 2e gloeidraad voor het grootlicht is. Tot in de jaren 60 vond je zowel 6 Volt als 12 Volt systemen in auto's, en dus ook verschillen in de bedrijfsspanning voor de gebruikte lampen, en daarnaast allerlei variaties in fittingen (allerlei bajonetfittingen, schroefdraad fitting enz). De tijd van de letterlijke richtingaanwijzers, heb ik nog een beetje meegemaakt, maar veel auto's die daar mee uitgerust waren (altijd in de B-stijl) waren toen bijna allemaal aangepast met een lampje op de uitgeklapte richtingaanwijzer (die vastgezet was, en niet meer in kon klappen). In 1962 is officieel de H1 halogeenlamp gekomen, in de praktijk zijn tweede helft zeventiger jaren de dure auto's als eerste met halogeenverlichting gekomen (feller licht, langere levensduur, en minder teruggang in lichtopbrengst tijdens de levensduur). Mijn eerste Golfje (bouwjaar 1979) had nog gewone gloeilampen, de tweede was wat luxer uitgevoerd en iets jonger (bouwjaar 1981) had H4 koplampen met één gloeidraad voor dimlicht en één voor grootlicht. De ronde koplampen tot halverwege jaren 70, waren ook populair omdat ze niet merkgebonden waren, en één fabrikant van koplampen vaak voor meerdere merken/modellen koplampen maakte, die vaak gelijk waren of kleine verschillen in de chroomrand (ook gunstig voor allerlei kleine autofabrikanten). In de jaren 70 begonnen ontwerpers steeds meer naar afwijkend gevormde vierhoekige koplampen te gaan, om zo wat herkenbaars te creëren, denk bijvoorbeeld aan de eigenaardig gevormde koplampen van de Peugeot 504: Ondertussen is de lichttechnologie verder gegaan en zijn we ondertussen via Xenon bij Led verlichting gekomen, neveneffect van die technische ontwikkeling is dat het benodigde frontaal oppervlak voor goede koplampen steeds kleiner is geworden. Daardoor hebben auto-ontwerpers meer vrijheid gekregen in hun ontwerp en zie je tegenwoordig de meest bijzonder gevormde lampunits op hedendaagse auto's.1 punt
-
Ja wat de looks betreft weten Peugeot en Citroën en vaak wat bijzonders van te maken.1 punt
-
De 408 bevalt goed. Heel soms doet de software raar, dan blijft het scherm bevroren maar werkt de stuurbediening nog wel als je gaat doorscrollen met muziek bijvoorbeeld. En de afwerking is ook gewoon goed, al zie ik wel soms op plekken (bovenkant dashboard bijvoorbeeld, waar ik niets te zoeken heb) dat het plastic daar hard is. Maar overal waar ik mijn handen normaal plaats, voelt het gewoon comfortabel gelukkig. De 1.2 (3 -cilinder) motor doet goed zijn/haar best en is met 1 op 14 niet echt zuinig denk ik. Qua gewicht moet er wel veel meegenomen worden, ruim 1400kg. Qua ruimte is deze 408 gewoon erg goed en dat was het belangrijkst eigenlijk. Achterbank is royaal en kofferbak met 536 liters is ook prima met grote klep die veel opslokt. En dan de looks...die zijn gewoon top. Erg mooi uiterlijk maar smaken verschillen uiteraard. Voor hetzelfde geld (ruim 43k in euro's) is er veel moois te koop hoor maar deze 408 stond ook nog eens in de startblokken en dat zocht ik ook, een auto die binnen een maand geleverd kon worden.1 punt
-
1 punt
-
Leuke historie zeg! Dat belooft wat voor de toekomst wat er op je/jullie pad mag gaan komen.1 punt
-
En nu maar wachten tot de 8 track weer terug komt in onze wagens met knoppen......😊1 punt
-
1 punt
-
Zo is het! 😎 Hier ook in de Peus: alleen mini usb te gebruiken. Geen sd te zien. Ben lekker blijven hangen in de 80-er jaren.1 punt
-
Het is altijd anders, maar ook leuk om weer eens in een ander merk/concern te rijden. Na drie Fabia's nu een Bayon rijder en dat bevalt prima.1 punt
-
Vanmiddag in de eerste vrije training was het opvallend dat Max op de harde band zelfs sneller was dan de veel anderen op zachte banden. Dat kan een paar dingen betekenen: of de rest had de afstelling van de auto nog niet voor elkaar, of Max heeft zaterdag tijdens de race weer een weergaloos tempo, en verdwijnt geleidelijk aan de horizon. Max was in de 2e vrije training 0,331 seconde langzamer dan Alonso en ook 0,101 seconde langzamer dan Russell, maar Aston Martin en Mercedes hebben vorige week laten zien dat hun race pace wat tegenvalt, benieuwd of dat dit weekend ook zo is. (ik weet niet op welke banden deze tijden gezet zijn, maar ga uit van rood voor alle rijders). Max heeft aangegeven dat de kwalificatie morgenavond alles kort bij elkaar zal zitten, en als RBR dit soort dingen zegt klopt het eigenlijk altijd. Kwalificatie zal spannend zijn, en in de race zal de rest waarschijnlijk het nakijken hebben.1 punt
-
Hier hebben we ook eens iets gekocht, een Lenco platenspeler. Die hebben we nodig want tijdens het opruimen komen er ineens 150 lp’s tevoorschijn. Alles uit de 70-er en 80-er jaren!1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Vandaag kwam ik een mooie actie van Sonos (15% korting op hele bestelling) tegen, dus heb ik m'n Sonos Arc uitgebreid met een Sonos Sub mini en twee Sonos Era's. Wordt het gamen en films/ TV kijken nog leuker 😉1 punt
-
De race in Bahrain is wel een paar honderd meter spannend geweest, na de eerste bocht was de winnaar eigenlijk al bekend. Max startte van poolposition, Leclerc naast hem had geen goede start waardoor Max redelijk onbedreigd de koppositie vast kon houden en dat de hele race volhouden. Met hier en daar een incident, maar wel een openingsrace van het seizoen zonder uitvallers, waren er een paar opvallende zaken: - Perez reed een goede race en stoomde langzaam maar zeker op naar de 2e plek - Leclerc had wat problemen met zijn auto, en schoof tijdens de race langzaam naar achteren - Hamilton gaf tijdens de race aan dat zijn stoeltje gebroken was!! In de bijna 40 jaar dat ik F1 volg heb ik dit nog nooit gehoord - bij Racing Bulls is duidelijk dat Laurent Mekies van Ferrari is overgekomen, en blijkbaar ook de strategie heeft meegenomen: een handvol rondes voor het eind van de race als Tsunoda binnen een halve seconde achter Magnussen zit, moet ie positie wisselen met Ricciardo, terwijl Max er ook al aankomt om ze op een ronde te zetten. Gevolg is dat beide RB's tijd verliezen op Magnussen, en vervolgens komt Ricciardo voor de finish alleen maar in de buurt van Magnussen. Gevolg is een hoop ergernis bij de coureurs, waarbij Yuki in de uitloopronde Ricciardo min of meer van de baan gedrukt schijnt te hebben. - Mercedes moet echt zijn best doen om McLaren achter zich te houden - Aston Martin is niet goed in de race, (wel de kwali)1 punt
-
Zo dát is gaaf!! Een Nederlandse drone die de RB20 voorblijft. Die laatste minuten (vanaf ongeveer 9.00) racend met Max: echt heel erg vet. Heel gaaf perspectief, dankzij de regen (en dus de spray) werden deze beelden nog vetter.1 punt
-
Formule 1 gratis kijken in 2024: dit zijn de manieren Bron: Icreatemagazine.nl Met prijsverhogingen bij zowel Viaplay als F1 Pro TV zoeken velen naar manieren om Formule 1 goedkoper, of zelfs gratis te kunnen kijken. In dit artikel lees je wat de opties zijn om naar een Grand Prix te kijken zonder een cent te hoeven uitgeven. F1 gratis kijken bij Duitse RTL Formule 1 gratis kijken bij Viaplay Formule 1 gratis kijken met F1 TV Pro F1 gratis kijken op televisie Gratis F1 livestream met VPN Gratis Formule 1 kijken in 2024 Net als de voorgaande jaren zijn de races van de Formule 1 in Nederland weggestopt achter de betaalmuur. De rechten zijn in handen van de streamingdienst Viaplay. Daar kun je voor 15,99 euro per maand (vanaf mei wordt dat 17,99 euro) alles zien van de Formule 1 en andere sporten. Neem je een jaarabonnement, dan krijg je 20 procent korting. Een alternatief voor Viaplay is F1 TV Pro, de officiële streamingdienst van de Formule 1. Vorig jaar betaalde je nog 64,99 voor een jaar; nu is er alleen een optie voor een maandabonnement van 11,90 euro. Voor de Formule 1-liefhebber die de sport volgt zonder daarvoor diep in de buidel te hoeven tasten, zijn er gelukkig nog enkele (gratis) opties om F1 te kijken. 1. F1 gratis kijken bij Duitse RTL Het Duitse RTL heeft een deal gesloten met Sky Deutschland, waardoor daar in 2024 zeven Grand Prix worden uitgezonden op het open net. Dat is ook goed nieuws voor veel Nederlanders, want RTL Deutschland is bij de meeste providers opgenomen in het gratis zenderpakket. Zeven Formule 1-races zijn in 2024 gratis te zien via het Duitse RTL. Dit geldt ook voor alle kwalificatiesessies. Ook de eerste Grand Prix in Bahrein is kosteloos te bekijken. Dit zijn de races die je dit jaar gratis ziet op het Duitse RTL 7: Datum Grand Prix Uitgezonden op 2 maart Bahrein RTL Deutschland 21 juli Hongarije RTL Deutschland 28 juli België RTL Deutschland 25 augustus Nederland RTL Deutschland 1 september Italië RTL Deutschland 15 september Azerbeidzjan RTL Deutschland 24 november Las Vegas RTL Deutschland Houd bij het Formule 1 kijken via RTL Deutschland wel rekening met meerdere schermvullende reclameblokken, die tijdens een race tevoorschijn flitsen. 2. Formule 1 gratis kijken bij Viaplay Je kunt de eerste Formule 1 race van zaterdag 2 maart gratis bekijken, door simpelweg gebruik te maken van de gratis proefperiode van Viaplay. Daarmee krijg je toegang tot alle content – waaronder dus Formule 1. De actie voor de gratis proefperiode loopt tot woensdag 28 februari. Daarna is de proefperiode niet beschikbaar, dus wees er op tijd bij. Nadat je een account aanmaakt, doe je een 1-cent betaling, als verificatiemethode. Zeg je het abonnement binnen een week op, dan wordt er ook daadwerkelijk niets in rekening gebracht. De actie geldt wel alleen voor nieuwe abonnees. Krijg Viaplay 1 week gratis 3. Formule 1 gratis kijken met F1 TV Pro Sinds dit jaar krijgen Viaplay-abonnees gratis toegang tot F1 TV Pro. Dit is de officiële streamingdienst van de Formule 1. Daar zijn alle races op te bekijken, maar ook de vrije trainingen en kwalificatie. Mocht je iemand kennen met Viaplay die geen gebruik maakt van de dienst, dan kun je hem of haar vragen om voor jou een gratis account aan te maken. Een Viaplay-abonnee doet dat zo: Maak via deze pagina van F1 TV Pro een account aan. Heb je al een account, log dan in. Klik op ‘Synchroniseer Mijn Account’. Je wordt nu doorgestuurd naar Viaplay. Log daar in en je hebt toegang tot de content van F1 TV Pro. 4. F1 gratis kijken op televisie Ook in 2024 is er weer één race die op de Nederlandse televisie wordt uitgezonden. De Formule 1 race in Zandvoort wordt uitgezonden op NPO 1. Ook is een livestream beschikbaar op NOS.nl en in de NOS-app. Zowel de kwalificatie op 24 augustus augustus als de race op 25 augustus is live bij NOS te bekijken, inclusief voorbeschouwing. 5. Gratis F1 livestream met VPN Bij de Oostenrijkse streamingdienst Servus TV On (ooit had het de naam Salzburg TV), worden alle Formule 1-races gratis uitgezonden. De zender is eigenlijk alleen beschikbaar in Oostenrijk, maar door gebruik te maken van een VPN kun je surfen via een Oostenrijks IP-adres, waardoor alle content gratis is te bekijken. Klinkt misschien wat ingewikkeld, maar het is eenvoudig. Hieronder lees je stap voor stap uit hoe het werkt. Dit doen we aan de hand van de VPN-dienst CyberGhost. Deze is betaalbaar (vanaf € 2,03 per maand), gebruiksvriendelijk en geoptimaliseerd voor de streamingdienst Servus TV. Ga naar de website van CyberGhost en maak een account aan. Open de app van CyberGhost en log in met het account dat je hebt aangemaakt. Ze hebben onder meer een app voor macOS, iOS, Android en Windows. Geef de app via de pop-up die verschijnt toestemming om een VPN-configuratie toe te voegen. Klik in de app op ‘Beste locatie’ en ga naar ‘Streaming’. Zoek via de zoekbalk naar ‘Oostenrijk’. Je ziet nu een VPN die is geoptimaliseerd voor Servus TV. Klik erop. Ga naar de Formule 1-pagina van Servus TV en klik op de livestream. Je kunt het beeld vervolgens streamen met AirPlay of naar de Chromecast, zodat je de race bekijkt op televisie. Of toch kijken bij Viaplay of F1 TV Pro? Er zijn dus manieren om Formule 1 gratis te kijken, maar zonder een VPN kan dat niet bij alle races. En gebruik je een VPN, dan mis je het Nederlandse of Engelse commentaar. Helemaal perfect zijn de alternatieven dus niet. Kies je toch voor een abonnement, dan heb je twee opties. F1 TV Pro is de goedkoopste optie, maar bij een jaarabonnement is het prijsverschil klein. Viaplay heeft een groter aanbod en biedt naast Formule 1 ook andere sporten, zoals voetbal, darts, snooker en films en series. Bovendien krijg je F1 TV Pro er gratis bij, die je aan iemand kunt geven om de kosten te delen. 1 TV Pro maandabonnement: € 142,80 per jaar (€ 11,90 per maand, maandelijks opzegbaar) Viaplay jaarabonnement: € 153,48 per jaar (€ 12,79 per maand, opzegbaar na een jaar)1 punt
-
Mijn eerste bier met whisky was de Gouden Carolus infused, dus ik was gelijk verpest, ik had toen ook nog een andere whisky infused meegenomen (ik geloof iets van 'Clarisse' of iets dergelijks) en die viel aardig tegen. Het aantal brouwerijen in NL is nog altijd iets van rond de 900, maar het loopt eindelijk iets terug, maar die aantallen geven wel aan dat het ook voor de insiders niet meer is bij te houden. Ik heb ook nog de tijd meegemaakt dat er maar een stuk of 5 Nederlandse brouwerijen waren waar ik niet binnen ben geweest. Als het over bier gaat, ben ik nogal een allrounder, regelmatig een Belgisch roodbier, zoals bijvoorbeeld Rodenbach in diverse varianten heeft, maar ook dubbels, tripels, quadrupels/gerstewijn, witbier, weizen, allerlei 0.0% varianten (IPA, witbier, pils, blonde tripel), en af en toe ook wat bijzondere soorten zoals faro, lambiekbieren, gueuze enz. Eén van de weinige soorten die ik niets vind is gose/goose (een zout bier volgens Duitse traditie).1 punt
-
Gouden Carolus Whisky Infused was ik zeer aangenaam verrast over de eerste keer. Heeft bij mij dan ook een hoge score gekregen in Untappd. Echter heb ik deze inmiddels 5-6 gehad en ik vind het wat minder worden. @MarcoO2de bieren die jij noemt vind ik ook allemaal lekker behalve Hertog Jan. De brouwerij Moersleutel staat bij mij hoog aangeschreven. Denk hierbij aan Macaroon Machine en Motorolie. Dit zijn 2 Stout bieren en dat type bier heeft mijn grote voorkeur.1 punt
-
Max en Russell waren de enige coureurs die vandaag de hele dag gereden hebben, waardoor Perez en Hamilton aan de kant bleven. De andere teams hebben halverwege de dag de coureurs gewisseld. Opvallend dat Mercedes dit jaar de strategie van Red Bull heeft overgenomen bij de tests, en dat Mercedes voor Russell heeft gekozen kan er op wijzen, dat Hamilton door zijn move volgend jaar na Ferrari nu 2e rijder is geworden. (vorig jaar kreeg Hamilton in allerlei situaties de voorkeur boven Russell) Verder schijnt het dat Red Bull Racing (RBR, niet te verwarren met RB - Racing Bulls, het Alpha Tauri team van vorig jaar), minstens 5 verschillende 'kwalificatie' set ups (weinig brandstof aan boord) heeft gereden, en concurrenten niet of nauwelijks. Long runs om (een deel van) een race te simuleren heeft Max niet gereden vandaag (andere teams wel). Daarnaast blijft het de vraag hoe goed een team nu echt is op basis van deze testen, Ferrari heeft meerdere jaren uitgehaald in de pre-season tests, en bleek tijdens het seizoen toch helemaal niet zo snel. Kortom de cijfers zien er goed uit, maar hoe zijn de verhoudingen nu echt? Wat ook nog een probleem kan worden: als het onderzoek naar Christian Horner grensoverschrijdend gedrag (telefoonberichtjes naar vrouwelijke werknemer) wordt bevestigd, kan het seizoen bij RBR nog raar lopen. Horner is al sinds de oprichting van het team de teambaas, en heeft steeds gezorgd dat ie zowel een goede auto (goed personeel in het team, maar ook in de fabriek) maar ook goede coureurs had.1 punt
-
Ik heb ook helemaal niets met die apps. Sowieso proef ik liever whisky dan bier (van dat laatste weet ik wel wat ik lekker vind en heb ik niet de behoefte steeds iets anders te proberen).1 punt
-
Ik ben niet zo van de bier apps. Veel reviews worden geschreven door mensen met weinig kennis van zaken die bier grof weg in twee soorten verdelen: 'lekker' en 'niet lekker'. Zo weet ik van mezelf dat ik niet houd van bier met een bepaalde bitterheid, bier wat bitterder is kan ik waarderen, bier wat minder bitter is kan ik ook waarderen. Dat betekent niet dat bier met voor mij de 'verkeerde' bitterheid niet goed is. Veel Duitse pilseners en Brand pils vind ik daarom niet lekker, maar bijvoorbeeld veel bitterder Brand Up/Urtyp vind ik wel weer lekker. Dat is persoonlijke voorkeur en heeft niets met de kwaliteit van het product te maken. Van Zundert heb ik al eerder de 8 (hun eerste bier) en de 10 geproefd, maar wilde de 4 (Refter) ook wel eens proberen. Dat blijkt een bier van 4% alcohol te zijn en behoorlijk bitter (maar goed voor mij), ik denk dat ze Hallertau of Goldings hop of een mix daarvan hiervoor gebruikt hebben bij het brouwen.1 punt
-
Wisselend deel in vitrinekasten (soort wissel expositie) afhankelijk van het formaat zullen dat er iets van 300-400 zijn, totale verzameling zal iets van 4500 glazen/pullen zijn. Daar zijn dingen bij die kleiner zijn dan een jeneverglaasje maar ook trappistenpullen van 2-3 liter.1 punt
-
Vanmiddag even naar Belgie gereden om benzine te tanken, Belgisch leeggoed in te leveren, en de biervoorraad weer wat aan te vullen, ook nog even in Zundert bij de trappisten aangeweest, om het speciale Refter bier te kopen (alleen te koop op de abdij), en gelijk nog maar wat aangeschaft: Glas 'Blanche des Neiges' was een gratis glas bij 4 flesjes van het bier (Bierparadijs), poloshirt van Zundert wilde ik toch wel hebben, ondanks dat ik normaal voor t-shirts ga, omdat ik zo'n kraag maar lastig vind (voor je het weet, zit er na wat bier een stuk in die kraag).😎1 punt
-
1 punt