Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 20-10-17 in all areas

  1. 3 points
  2. 2 points
    Zo de wagen is er dan alweer een anderhalve dag en inderdaad nog geen foto's gemaakt , maar dit gaat zeker komen. 9 uur was de afspraak bij de dealer en ik was er uiteraard weer wat vroeger ( 15 minuten maar hoor ) en de verkoper zat nog ergens in pand met andere collega's aan de koffie. Dus lekker op gemak door de zaak gelopen maar kon nog niet in me auto omdat daar zo'n doek overheen zat , dit was niet voor mij gedaan maar doordat men de avond ervoor een bedrijfsborrel hadden met het personeel vanwege de opening nieuwe pand. Dus kwam ik opeens de primeur tegen, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het de Kodiaq was maar dus de Karoq was. En ja het is echt een mooie wagen die ook stukken duurder is geworden volgens de prijslijst dan de Yeti. Maar moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat hij er erg netjes afgewerkt uitziet en het is echt een klasse hoger weer in het skoda aanbod. Maar goed het is maar wat je voor een wagen over hebt en een 28K voor een Karoq ambition vind ik toch een boel euries. Maar de Karoq primeur op de foto's is trouwens de Style uitvoering die in eerste instantie nog niet naar nederland komt en ook nog eens duurder is. Maar goed de overname van me eigen wagen liep vlotjes, en op zich valt er na de 4e skoda in de basis weinig te vertellen dus hebben we alles globaal langs gelopen en hierna heeft de verkoper het meest uitgelegd over het multimedia gedeelte in de wagen. Meteen samen de smartfeun met bluetooth verbinding gekoppeld en wat voorkeuze zenders ( mijne ) in geheugen vastgezet. Hierna nog even de dealer globaal uitgelegd hoe nieuwe eigenaar straks de Zenec in de Yeti kan updaten met behulp van de USB stick en hierna de euries gepint en in de Fabia gestapt en ff richting huis gereden. En moet zeggen dat de 3 cilinder 1000cc 95Pk motor me verrast en hoe vlotjes hij door zijn versnellingen vliegt naar zijn max te rijden snelheid. En tijdens optrekken genoot ik van de 3 cilinder roffel die je dan hoort, zeker niet hinderlijk maar ik kan er wel van genieten. Doet me weer herinneren aan me motorfietstijd !! Bij thuiskomst wist een buurvrouw niet hoe snel ze buiten moest zijn om te zien wat we NU weer hadden gekocht, dat ze bijna op der platte bek ging was voor mij ff slikken om de lach in te houden. Affijn even wat persoonlijke dingen in de wagen gegooid en tevens maar de gasveren en de windschilden voor de voorruiten. En hierna lekker naar een neef gereden in Kaatsheuvel die druk is met zijn woning te verbouwen en weer wat advies (inzicht) nodig had. Dus een mooi begin ritje met de stoelverwarming aan in de laagste stand en ohhhhh toch wel lekker voor dat ruggetje van me ! In kaatsheuvel hebben we de motorkap half losgehaald en de gasveren met zijn tweeën geplaatst en afgesteld en hierna nog even de windschilden geplaatst. En toen alles nog eens met zijn tweeën nagelopen , want een extra paar ogen zien vaak meer dan 1 paar. Daar kwam ik erachter dat de Fabia in mijn uitvoering nog gewoon achter met trommelremmen word afgeleverd. Of ik dit als een min puntje zie ? Nee eigenlijk niet..... had met remmen op heenweg het al geheel niet gemerkt.... en trommelremmen heden ten dagen zijn ook stukken verbeterd dan vloegel.... en met de 95PK en straks 115 na Neunen zullen die trommels met schijven voor het gerust bij kunnen benen. Maar goed zoals al gezegd de fabriekstuning gaat er als enigzins mogelijk is nog dit jaar er op. Dan de verdere extra spullen die ik via superskoda heb aangeschaft zullen er in de loop van de maand in droge vrije uurtjes ook wel opkomen en dan is het alleen nog tijd inplannen mbt de achteruitrij camera. Dan aan de hand van @Rosinfield en zijn verlaging heb ik hier ook al eens naar gekeken op wat websites met de opties Maar mijn eerste indruk met de standaard vering is goed, ik kan de voor mij bekende bochten en wegen rijden zoals ik die ook met de Yeti deed en had geen last van uitbreken of negatief rijgedrag. Dus op dit moment laat ik het voor wat het is en mocht er zich toch negatieve dingen kwa rijgedrag naar voren komen de aankomende tijd dan kan ik het alsnog overwegen. Dan zou ik achter geblindeerde ramen hebben volgens de folder, en eigenlijk was ik daar niet zo blij mee maar tsja dat zit in het Drive pakket. Maar als ik nu naar de wagen kijk dan kan ik nu niet zeggen dat het geblindeerd is en zit nu toch te overwegen om weer de set sonniboys te bestellen daar ik dit al jaren een schitterend systeem vind Wat ik vandaag nog wel even bij superskoda bijbesteld heb is de ledverlichting voor in de cabine, want ja ik ben dit nu al jaren gewend en nu weer met die gloeidraadlampies ........tsja dat is geen licht hoor. Tevens kwam ik voor onder de stoelen een twee laden opbergkastjes tegen ( orgineel skoda ) bij superskoda. En deze had ik ook bij de Yeti ( één besteld en zelf gemonteerd ) en hiervan heb ik altijd veel plezier gehad, meer eigenlijk dan het dashboardkastje dat een rommelbak word ( te diep en daardoor een gooi maar in bak ). En een stukje chroom om de sleutel te pimpen , tsja menno het maakt de sleutel net iets meer leuk ( gelukkig mijn mening ) Affijn ik weet nu al wel te zeggen dat ik van de Fabia ga genieten, en er geen spijt van ga hebben. Lagere instap begint al te wennen en eenmaal zittend zit het allemaal goed en vertrouwd. En mocht in 2019 de kleinere Skoda SUV komen die op fabia platform gebouwd zal worden en dan ook prijstechnisch nog eens leuk zijn, dan kunnen we altijd nog weer eens kijken of die een opvolger kan worden voor de Fabia als die er op bepaald moment weer uitgaat. In mijn fotoalbum zal ik op bepaald moment wat foto's gaan plaatsen als ze gemaakt zijn en zodra ik één en ander aan gadgets heb gemonteerd dan laat ik het hier wel horen.... Mbt achteruitrij camera zal ik terzijner tijd proberen een How To te schrijven zodat anderen er ook wat aan hebben...
  3. 2 points
    Op YouTube filmpje gevonden waar ook ander kleuren samenstellingen getoond worden. Ik weer niet of dit aan je verwachtingen voldoet maar het is in ieder geval leuk om naar te kijken.
  4. 2 points
    Net even stiekum wat foto's gemaakt bij de dealer die de Karoq als eerste vanwege zijn opening in nieuwe pand heeft staan. Welliswaar nog niet met de nieuwe teller unit.. Maar mooie kleur en echt een heellllllll mooie wagen.. Hier wat foto's
  5. 2 points
    Zo het verlossende mailtje was vanmiddag binnen toen ik eens vroeg thuis binnenstapte. Hij staat in het oude Audi pand te wachten om naar hun nieuwe vestiging te verhuizen en vrijdag gaat de poetser flink aan de gang om hem spik en span te poetsen. En zaterdag aanstaande is het dan zover dat hij opgehaald kan worden. Dus @CaseyBasey ik zou je het ook melden vandaar dat ik je getagd hebt zodat je er niet overheen leest.. Dus vrijdag even de Yeti nog een flinke wasbeurt geven, goed uitzuigen en de laatste cockpitspray uit de bus erin spuiten waar nodig zodat we de afspraak met de dealer nakomen. Foto's ??? nee helaas nog niet ! Heb hem wel zien staan in oude audi pand maar dat was gesloten.... dealer zou wel wat foto's maken en mailen zodra hij in nieuwe Heronpand staat... Dus als hij woord houd dan zie je deze nog voor zaterdag hier gepost staan en anders word het Zondag pas... want ja zaterdag word lekker rijden dag...
  6. 2 points
    jaja je hebt een probleem busje. Maar je kunt proberen om met een punttang in de holle delen van de tap de punttang te zetten en dan los te draaien. Boren in tap kun je vergeten en gaat niet lukken. Als er nog een stukje tap uitsteekt dan kun je ook met priem of oude schroevendraaier hem voorzichtig met kleine hamer terug te draaien tot je meer vlees hebt en dan met combinatietang het verder eruit te draaien. Het zal zeker een geklooi en gepriegel worden kan ik je vertellen. En dan wat je van plan was om gat te boren en dan te tappen, dit gaat nooit goed want je kunt nooit 100% in het hart van de afgebroken gat boren en dus na het boren uit hart en dan tappen zal altijd een ovaal gat veroorzaken. Als je tap eruit krijgt dan moet je een linkse tap nemen en die erin draaien, die draai je eigenlijk al zo het geboorde gat in dat je de bout losdraait. Maar doordat het ijzer in aluminium is zit dit flink op elkaar ingerot. Beste is om te beginnen met veel wd 40 te spuiten en als je dan met linkse tap het idee hebt van hij komt nog niet los dan de boel heet stoken met een verfbrandertje. Dan neem ik vaak nog een brede centerpunt die ik in geboorde gat zet en dan een een klap met hamer geef ( alles met beleid ) om de boel te laten schrikken , en dan nogmaals ff heet stoken en dan de linkse tap er weer in draaien en hopen dat je dan het restant van de bout eruit draait. Je kunt je betere klusjes wensen maar blijf rustig en heb veel geduld !! Maar zorg dat je afgebroken deel er weer uit krijgt en dit gat gewoon weer kunt gebruiken anders zit je weer met volgende probleem dat nieuwe gat niet overeen komt met het te monteren deel..
  7. 2 points
    Hé, leuk, al die verschillende reacties en meningen. Thanks voor de input. Zeker bij het voor het eerst stoeien met een bepaalde soort fotografie is de input van kijkers erg fijn. Een paar reacties ga ik iets uitgebreider op in: Grappig. Die laatste foto was eigenlijk een even een snelle foto ( nou ja, voor zover een sluitertijd van 30 seconden snel kan zijn) er tussendoor. Ik vond de combinatie van dat flatgebouw met de boom wel mooi uitkomen in het licht. Ik snap je punt. Mijn gedachte achter deze foto was niet zozeer om de boeg in beeld te leggen, mijn gedachte achter deze compositie was de kadering van de fabriek op de achtergrond. Die valt met deze compositie precies tussen de kade, de boeg en het meertouw. Dat vond ik een mooi doorkijkje opleveren. Maar als ik er nu nogmaals naar kijk, snap ik dat dat niet overkomt, want de boeg is best prominent in beeld. Ik heb er een andere uitsnede aan gegeven, ben benieuwd of de bedoeling dan beter op jullie overkomt: In het verleden heb ik het SS Rotterdam al eens gefotografeerd, waarbij het schip wél het hoofdonderwerp was. Toen kwam ik qua boeg op heel andere foto's uit Vrijwel alle foto's van het water hebben een sluitertijd van 25 à 30 seconden. Mijn bedoeling was ook om niet teveel tekening te hebben, dat past niet in deze foto's. Overigens is de tekening er wel, kijk maar eens op groot formaat op een goed scherm. Maar zoals gezegd: ik wil hier helemaal geen lichtere voorgrond, dat trekt de aandacht naar een punt waar ik het niet wil hebben. Zeker omdat het water behoorlijk ruw was, gezien de windkracht 6, zou een lichtere voorgrond slechts een onrustiger foto opleveren. Naar mijn smaak dan tenminste ;-) Als er een identieke lichtbron had gestaan die een identieke streep licht over het water zou hebben geworpen, had dat wel een apart effect kunnen geven. Of ik het per sé mooier zou hebben gevonden, weet ik niet: ik denk dat het licht dan té prominent zou worden en afbreuk zou doen aan de foto. Exact de gedacht waarmee ik de foto zo heb genomen. Overigens heb ik ook wel een foto waarbij de brug wél meer het onderwerp is, maar daarbij was de invloed van de wind - en dus de onscherpte - iets te groot om door de eerste selectie te komen. Dat was deze foto: Nogmaals: thanks voor alle reacties, ik vind het érg leuk om zo over foto's, de keuzes die je maakt en composities die je kiest, en de manier waarop de foto's uiteindelijk overkomen te discussiëren.
  8. 2 points
  9. 2 points
    Gisteren offerte laten maken voor Rapid Spaceback Drive met DSG. Kwam er per ongeluk achter dat je deze maand nog € 1100,-- extra inruil kreeg (het gevolg is wel dat ik voor woensdag moet beslissen, een lux probleem). Dat viel helemaal niet tegen. Dus een nette prijs voor mijn Space Star terug, die bijna 4 jaar oud is en al 80.000 km ervaring heeft. Dat is voor zo'n kleine auto best veel. Hij is wat saai maar oerdegelijk ik heb er de afgelopen 4 jaar geen enkel probleem mee gehad. Er is nog geen lampje stuk gegaan. Het aanbod kleuren voor de Rapid is wat beperkt. Ik kan kiezen uit Race Blue Metalic daar is de offerte ook op gebaseerd, dan kan ook nog Moon White Metallic, Quartz Grey Metallic en Black Magic Mica. Het is het eigenlijk alle vier niets. Bij het wit waar dan eigenlijk zo beetje mijn voorkeur naar uitgaat, zit standaard 17" velgen. Dat vind ik te groot, minder comfort en de kans op beschadigingen is ook groter, en de prijs is € 450,-- hoger. Dit geld ook voor Race Blue Metallic. Blijft over zwart en grijs hoe ziet dit grijs in de praktijk uit ? Op de site van Skoda vind ik het maar onooglijk. Verder zit er alles op en aan, Tech pakket, Styl pakket, en Connectivity pakket, Driver activity assistent en een reserve wiel. Een heel complete uitvoering met de nieuwe 1.0 TSI 95 pk motor een halve 6 cilinder.
  10. 2 points
    Nou.... om nu te stellen dat je niets aan dat extra koppel hebt is óók weer een beetje eh... getutoyeerd.
  11. 2 points
    Dat men al een keuze moet maken is er voor mij te veel aan. Heb liever de zekerheid dat het goed gebeurd, zelfde persoon steeds die de wagen wast en dit volgens de regels van de kunst. Mijzelf dus
  12. 2 points
    Afgelopen zaterdag zou er via één van de fotofora een avond/nachtfotografie-uitje zijn. Ik heb me daar eigenlijk nog nooit in verdiept of mee geoefend, dus heb me samen met m'n broer opgegeven. Helaas werd het uitje gecancelled vanwege de weersverwachtingen, met name de windkracht 5 á 6 is niet ideaal met de benodigde lange sluitertijden. Desondanks hebben mijn broer en ik besloten toch te gaan en gewoon eens te spelen met deze tak van sport. Beiden zijn we niet bekend in Rotterdam, en dankzij het ontbreken van de gids hebben we ons maar beperkt tot de bekende plekken. Het heeft gelukkig maar heel even geregend, maar de wind was inderdaad hard. Een zware rugzak aan het haakje aan m'n statief voorkwam de trillingen niet helemaal, nog afgezien van het feit dat ook de te fotograferen objecten bewogen Nou ja, dat was het praatje, hierbij de plaatjes! 1) vlak na zonsondergang kwamen er een paar flinke buiten langs drijven 2) de boeg van de overbekende SS Rotterdam 3) de SS Rotterdam bij het vallen van het donker 4) nachtzicht over de Maas 5) idem 6) bouwkranen, meedraaiend met de wind 7) de bekende kubuswoningen 8) de Markthal - standaard, maar het blijft een fascinerend gebouw 9) flatgebouw tegenover de Markthal We gaan zeker nog eens terug, want het was een leuke oefening. Tips & trucs zijn dus meer dan welkom!
  13. 1 point
    Ik heb een nog lagere instap en ook een oud lijf ;). Gaat prima
  14. 1 point
    Ja, dat bedoelde ik. Hartstikke bedankt.
  15. 1 point
    Nokian banden ooit in Noorwegen moeten aanschaffen daar ik toen met de RR een klapband in de middel of nergens kreeg. En tsja conti had men niet maar wel de Nokian, dus tsja dan die er maar op.... maar vond het een zeer fijne band met goede grip en redelijkstil. Dit waren dan wel zomerbanden hoor....
  16. 1 point
    Inmiddels heb ik via www.reifen.com een set stalen velgen met Nokian WR D4 XL in de maat 185/60 R 15 banden besteld.€416,-- inclusief montage en verzending. Dit is een scherpe prijs in NL was ik zeker € 100,-- meer kwijt.
  17. 1 point
    Is ongetwijfeld gereserveerd voor de lokale uitvaart ondernemer
  18. 1 point
    Zo hij staat te popelen om mij als bestuurder te krijgen....... Net een persoonlijke videoboodschap van de dealer ontvangen van de wagen.... Yeahhhhhh
  19. 1 point
    Leuk Ed!! Hopelijk slaap je nog wel de komende nachtjes goed. En zorg ervoor de die buurtkinderen niet meer rond loslopen met hun potloodjes om te tekenen....
  20. 1 point
    Tsja @Cordoba ik ben blij als ik vrijdag al vrij krijg om alle dingen te regelen voor de zaterdagochtend. En tsja ik weet nu waar ik op moet letten dus als de poetser hem heeft mishandeld dan zal hij het te horen krijgen Maar ik heb wel vaker net gepoetste wagens zien staan bij ze en die zijn keurig gedaan. En als het gewoon dezelfde poetser is als de vorige keren dan heb ik hem eens bezig gezien toen ik me wagen kwam ophalen na een APK en die stond ook met een excentrische machine te poetsen...
  21. 1 point
    Tijd zat de laatste tijd :-) Alle nadeel heeft z'n voordeel, of zoiets.
  22. 1 point
    Thanx! Ik zal niet te lang meer zoeken in de handleiding :-)
  23. 1 point
    Hallo allemaal, Mijn naam is Patrick Strooij, werkzaam als ERP consultant bij een grote leverancier van een totaaloplossing (hard- en software) in de foodsector in Nederland en België. Sinds 2 weken ben ik via mijn werkgever in het bezit van een Skoda Rapid Spaceback (facelift) 1.0TSI 95pk met DSG-7 in de kleurstelling cappuccino beige met het zwarte dak uit het stylepakket. Ik ben ook al een aantal jaar actief op het Skodaforum.nl vanwege een vorige lease-auto (O3 combi 1.2TSI 105pk ook met DSG-7). Ik zal hier regelmatig rondhangen om zoveel mogelijk over de Rapid te weten te komen.
  24. 1 point
    Shit...die auto correctie!! Dessalniettemin...welkom Patrick!!
  25. 1 point
    Voor de duidelijkheid: mijn enige beweegreden was om mensen zich niet alleen blind te laten staren op het cijfertje dat bij het motorkoppel staat, maar dat wat meer in perspectief te zien.
  26. 1 point
    Maar ben je het er wél mee eens dat de meerwaarde van een hoger koppel bij een dieselmotor ten opzichte van een benzinemotor gerelativeerd wordt? Even los van de bewoordingen van de argumenten? Als je van vergelijkbare motoren de grafieken met de koppelkrommes naast elkaar legt, is dat toch gewoon zichtbaar? Meest voor mij sprekende voorbeeld was mijn ritje in de Golf GTD van Sitechris: een enorme bak koppel, rázendsnel, maar man, wat moet je schakelen...
  27. 1 point
    Het koppel waardoor die tractor de caravan zo makkelijk trekt is het koppel aan de wielassen. Zet je een andere overbrengingsverhouding in die F1 auto, dan kan je ook bewerkstelligen dat deze veel koppel heeft aan de wielassen. Afgezien van het te lage gewicht kan een F1 auto die caravan dan ook makkelijk trekken. Of een dieselauto met meer koppel aan de krukas ook meer koppel aan de wielassen heeft hangt af van de overbrengingsverhoudingen. In die verhoudingen moet er bij een dieselmotor rekening worden gehouden dat deze een minder hoog toerental kan bereiken dan een benzinemotor. Daarmee gaat er koppel van de krukas naar de wielassen verloren. In de eerste 2 versnellingen speelt die behoefte aan lagen-toeren-compensatie niet altijd zo'n rol. In de eerste versnelling is vaak de grip van de wielen op de weg de belemmerende factor. In de praktijk is een diesel die iets moet trekken vaak in de tweede versnelling iets in het voordeel t.o.v. een benzine door dat grotere koppel aan de krukas. Vanaf het punt dat de diesel naar de 3e versnelling moet is het voordeel weg, de benzinewagen kan dan nog een stukje doortrekken in de 2e versnelling. In de hogere versnellingen loopt de diesel op tegen de bakverhoudingen die nodig zijn om te compenseren voor het lagere maximum aan toeren, waardoor het hogere max koppel aan de krukas geen voordeel meer geeft. Zolang Menno z'n maximum vermogen niet aanspreekt kan het zijn dat dat DSG-optimalisatie extra koppel overbodig maakt, omdat de DSG het vermogen na optimalisatie voornamelijk uit toeren haalt, en minder uit koppel. Maar Menno wil het max. vermogen natuurlijk ook omhoog, en omdat sneller draaien van de krukas geen optie is moet het koppel ook omhoog. Bij gelijke rij-eigenschappen kan de DSG-optimalisatie door dat hogere koppel minder drastisch.
  28. 1 point
    Dat hoge koppel bij lage toeren is dus precies waar het om gaat: dat levert weinig vermogen (pk's). Dat heeft niets met redenering te maken, gewoon met natuurkundige wetten. Ik zal het duidelijk maken met een voorbeeld: een dieselmotor heeft bij 2000 rpm een koppel van 400 Nm, een benzinemotor heeft bij 4000 rpm een koppel 250 Nm. Dat betekent dat de benzinemotor gewoon 25% meer vermogen heeft, en vermogen heb je nodig om een aanhanger (of gewoon een auto) in beweging te krijgen en te houden. Alleen doordat bij een diesel al bij een laag toerental veel koppel beschikbaar is, betekent dat ie in eerste instantie de boel wat makkelijker in beweging krijgt, maar als een benzinemotor de boel eenmaal in beweging heeft en op toeren kan komen (en houden) dan presteert ie beter. Daarnaast is het zo dat er alleen naar het motortoerental wordt gekeken, maar niet naar de overbrengingsverhouding van de versnellingsbak. Stel gemakshalve dat een benzineauto een overbrengingsverhouding van 1:1 heeft, voor een dieselmotor moet je om een vergelijkbare eindsnelheid te kunnen halen (en gemakshalve zelfde aantal versnellingen) een overbrengingsverhouding hebben die zo'n 25-30% langer is. Dus bij gelijke snelheid draait bijvoorbeeld het dieselblok 2000 rpm, terwijl de benzineversie dan 2500-2600 rpm draait. Dus als je al koppel gaat vergelijken moet je dan het koppel van de diesel bij 2000 rpm vergelijken met een benzinemotor die 2500/2600 rpm draait. Als je dan koppel-toerencurves gaat vergelijken en daar het verschil in overbrengingsverhouding in meeneemt, dan krijg je al een heel ander verhaal. @CaseyBasey Wat verkocht wordt als een plus (bij laag toerental al max. koppel) is dat eigenlijk alleen bij specifieke situatie, zoals wegrijden uit stilstand met een caravan, maar doordat het koppel van een diesel met toenemend toerental dan weer afneemt, neemt op een gegeven moment het vermogen zelfs af bij toenemend toerental, daarom heeft een vergelijkbare dieselmotor ook een grotere cilinderinhoud dan een benzine, om zo toch voldoende vermogen te kunnen leveren. Sterk vereenvoudigd heeft een diesel dus een behoorlijk constant vermogen over een bepaald toerengebied, waar een benzine met hoger toerental juist meer vermogen levert.
  29. 1 point
    Ja dat is een echte voorraad wagen Menno !! Gefeliciteerd Busje, en ik hoop de mijne net iets voor jou binnen te hebben...... En heb je er nog 4 seizoensbanden omheen kunnen praten ? Of zal je die zelf moeten aanschaffen zodra de zomersloffen zijn versleten ?
  30. 1 point
    Gefeliciteerd en dat is nog eens een levertijd!
  31. 1 point
    Het is een witte (Moon white metallic) geworden. Met style pakket, Tech pakket, DAB, 17" Savio antr. lm velgen en een reserve wiel (thuisbrenger). 48 maanden garantie. Levering 24 november
  32. 1 point
    Ik zou zeker niet durven beweren dat je 5 pk verschil niet merkt. Ik heb ooit een slOpel gehad zoals sommigen misschien weten, met een goede 60.000 km was dat blok aan een revisie toe, doordat zelfs na een terugroepactie de spanner van de getande riem zijn werk niet goed deed (gevolg kromme kleppen). Na de revisie veel discussie gehad met de garage omdat ik voelde dat (ook na een paar duizend km inrijden) duidelijk minder vermogen had, dan voor de revisie. Uiteindelijk de auto op de rollenbank gehad: 107,2 pk, waar ie volgens fabrieksopgave 109 pk moest hebben. Rekening houdend met het feit dat ie oorspronkelijk waarschijnlijk net wat meer pk's had dan volgens specificatie, zit je dan toch in de orde van 5 pk, en dat was voor mij duidelijk merkbaar.
  33. 1 point
    Hieronder een afbeelding van hoe ik mijn Space Star terug kreeg na een beurt. De dealer had bewijze van service mijn auto laten wassen door zijn wasstraat. Je ziet er helemaal niets van, is goed schoon weer echt zwart. Maar als de zon er onder een bepaalde hoek op schijnt is het de enen kras naast de andere. Kijk maar eens naar het tankklepje. Dan mag je met een polish ander half uur aan de gang. Want door het resultaat van die wasstraat wordt je voertuig na een paar keer wasstraat ook nog eens sneller smerig, en is hij niet meer zwart, maar meer donker grijs. Ik ben er niet boos over geworden want de intentie was goed, maar heb er wel een opmerking over gemaakt op het beoordelingsformulier.
  34. 1 point
    Ja zeker. Hij is er op gechipt, dus dan is er optimaal rendement wat betreft vermogen en koppel en het rijdt wat soepeler
  35. 1 point
    tsja zoals je al zegt, luxe probleem ! Maar wel leuk en de halve 6 cilinder met 95PK is simpel en relatief goedkoop naar 115Pk te brengen bij VAG techniek in Neunen. Ja en de kleuren... In de keuze die jij nu hebt dan zou ik persoonlijk voor het grijs gaan. Blauw rijd half nederland al in net als de witte en het zwart ! Zwart zie je ook nog een al het vuil op ! Ja dan zou voor mij grijs overblijven in deze. Maar succes om uit dat luxe probleem te geraken
  36. 1 point
    Leuk Busje!! Gefeliciteerd.
  37. 1 point
    Fabia 2010 verwarming aanjager stand een werk niet. Met informatie van deze forum weerstand vervangend. Bij rijden met auto was en heel sterke VIS guer aanwezig van de verwarming. Naar 20 km was guer weg. Ik Denk? het nieuwe weerstand is protekted, of in de fabrikatie of, vis olie of iets. Gedachten ?
  38. 1 point
  39. 1 point
    Na ruim 2 1/2 jaar weer eens een update. Insignia is al weer vertrokken naar Polen en hiervoor in de plaats zijn verschillende short lease auto's de revue gepasseerd. Eens kijken of ik ze nog allemaal kan noteren hier: Een renault Megane station dci, 14% Een Peugeot 308 station hdi, ook 14% 2 x een Octavia 3 station TDI dsg Nu huidig alweer een Peugeot 308 station hdi, nog steeds 14% hahahaaa! Hoe komt dit allemaal? Ik ben in 2 1/2 jaar tijd gewisseld van 5 werkgevers dus vandaar zoveel verschillende lease-auto's. En nu dus die Peus tot ik in januari 2017 mijn definitieve auto mag bestellen. En dat zal dan die Kodiaq moeten zijn anders ga ik weer van werkgever wisselen hoor.....