Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/26/2021 in all areas

  1. Waarom men altijd alweer zo snel naar een andere auto gaat kijken, ontgaat me 🤣
    5 points
  2. Dat je al dat geleuter van het Skodameisje überhaupt leest.
    4 points
  3. Gezien de topictitel heb ik wel een vermoeden... 😉
    4 points
  4. Jammer van die prachtige, subtiele en ingetogen velgen 😉 Ik ben meer van het adagium less is more:
    3 points
  5. Topper van foute spoilers vind ik die je vroeger soms achter op een Ford Scorpio/Sierra? zag, een plank bij het dak, één halverwege de achterruit en nog één aan de onderkant van de achterruit. Ik noemde dat een 'boekenrek'. Zoals hieronder maar dan nog een extra plank ter hoogte van het dak:
    3 points
  6. En het is alweer oktober dus het laatste kwartaal is gestart. Het 3e is net afgesloten en wederom is dit 3e kwartaal ook gelijk het slechtste. Het 4e moet het traditie getrouw weet helemaal gaan goedmaken met allerlei acties die gestart worden in november en december. Bijvoorbeeld extra inruilpremie. 0% bij financieringen. Private lease wordt nog scherper aangeboden. Onthoud ook dat de levertijden nog steeds slecht zijn. En bedenk je wel dat elektrische auto’s altijd voorrang krijgen in de productie tov brandstofauto’s. Levertijd is nu 5 maanden op brandstof auto’s en elektrisch gaat een maandje tot 2 maandjes sneller. Niet zo raar natuurlijk want de importeur wil zijn/haar gemiddelde uitstoot naar beneden brengen. Ja hoor, ik had er “eentje” afgelopen donderdag avond op onze koopavond. Er kwam een gezin aan tafel en moeder had het hoogste woord. Vader zat er als een geslagen hond bij en zei helemaal niets, keek alleen maar naar die bitch en soms naar mij als ik wat vroeg. Zij gaf antwoord continue als ik vroeg wat belangrijk was. Kinderen zaten verlegen te lachen toen moeder met haar hand op tafel sloeg toen ze geen korting kreeg van mij. Want ze had niets in te ruilen dus krijg je korting, was haar redenering. Ik gaf aan dat dit hier niet werkt en gooide nog wat olie op het vuur door aan te geven dat de prijs op de auto de rijklaarprijs is inclusief 3 maanden Bovag garantie maar verder niets extra. We hebben een leuk pakket waarbij allerlei zaken aangeboden worden voor €695. Maar dat pakket wilde mevrouw gratis. Toen heb ik aangegeven dat ik geen ruimte heb om aan haar wensen tegemoet te komen & dat het sluitingstijd was (1950 uur op dat moment) dus dat ze er maar een nachtje over mochten gaan slapen van mij. Gelukkig niets meer gehoord van die kneus en wat een medelijden heb ik met dat gezin zeg. Dramatische toestanden zullen daar vaak voor komen. Gewoon eng.
    3 points
  7. Een gevoel wat ik overigens volkomen deel 😉
    3 points
  8. Dus omdat één lezer (jij dus) erover loopt te zeuren, moet er acuut iets mee gebeuren? Kom nou toch. Je overschat je positie. Wees een volwassen vent, neem je verantwoordelijkheid. Lees deze nieuwsfeed of lees het niet, maar kap met dit kinderachtige gezeik iedere keer. Dat is een stuk irritanter dan de nieuwsberichten zelf zijn.
    2 points
  9. Gister een reclame van Campina en hun vlapakken Jaja zonder plastic dop.................. Duhhhhh vloegel was het niet anders... En zit nu al te wachten tot de eerste komt met NIEUW................. VLA in een glazen fles met een aluminium dopje....
    2 points
  10. Nou, nou heren! Wat is dat voor een negatief gezeik zeg. Laat die fabrikant, uit monde van z'n Franse spreekbuisje, weten dat ze zo goed begaan zijn met het milieu. Gaan jullie daar kritische opmerkingen over plaatsen en de boel afzeiken. Foei! 🤑
    2 points
  11. Ziet er goed uit volgens mij. Ik vind het bij zwarte auto's altijd lastig te zeggen, omdat veel ontwerplijnen vervagen.
    2 points
  12. 2 points
  13. Ja, eens. Alleen ben ik allergisch voor dat soort wanstaltige spoilers
    2 points
  14. Deze keer neem ik je graag mee in de Skoda Octavia IV.Veel kijkplezier !
    2 points
  15. @Rosinfield Ook Dagobert Duck is aan zijn huidige vermogen gewend geraakt. 😄
    2 points
  16. Klopt !! Bij mij gaan me haren recht overeind staan....😎
    2 points
  17. Lastige discussie, darten vraagt wel hand-oog coördinatie en concentratie. Ook denksporters (schaken, dammen) leveren minimale lichamelijke inspanning, maar het vraagt wel een concentratie en denkvermogen. Ook hebben mensen nog wel eens een verkeerd beeld van de werkelijke lichamelijke inspanning bij bepaalde sporten. Ik heb bijvoorbeeld aan parachutespringen gedaan, en veel mensen denken dat dit niets anders is dan als een zoutzak uit een vliegtuig vallen en aan een koord trekken. In werkelijkheid hang je tijdens een vrije val als het ware aan armen en benen in de lucht, waarbij je ook moet sturen (in vrije val) en balanceren. Ook over bijvoorbeeld autosport hebben veel mensen het idee dat je daar geen conditie voor nodig hebt. Nu de laatste jaren autocoureurs zich vaker laten zien op bijvoorbeeld benefietvoetbalwedstrijden, of een kleine sportcompetitie tussen topsporters van verschillende sportdisciplines, weten mensen vaak wel dat goede coureurs echt topfit zijn, en niet zelden een even goede of betere allround conditie hebben dan bijvoorbeeld voetballers of wielrenners. Voor de duidelijkheid ik ben absoluut geen liefhebber van vissen of darten, en zal ook niet snel een dam- of een schaakwedstrijd bezoeken, maar er zijn zoveel bezigheden waarvan je je kunt afvragen of het wel of geen sport is.
    2 points
  18. Hebben we een nieuw forumlid? 😎 Even wat wilde suggesties over mogelijke oorzaken: - zit het reservewiel ook goed vastgedraaid? Ook krik, wielsleutel enz. allemaal goed vast? - kan het geluid komen van een niet gebruikte gordel? (gordelsluiting die tijdens rijden ergens tegen aan tikt) - ik weet niet of de zitting van de Citigo omhoog kan, maar het komt niet bij de brandstofpomp (onder de achterbank) vandaan? - geen verhoogde bodem in de kofferbak (die misschien niet helemaal vlak ligt) - mogelijk misschien een kabel of slang die uit clips gekomen is en ergens tegenaan bungelt (bijv. slang voor achtersproeier) Het zijn maar wat gedachtes, maar misschien helpt het je op weg.
    2 points
  19. Brrr... zo lelijk en zo duur...
    2 points
  20. GA nog niet te snel juichen maar als LH toch nog aan nieuw blok moet dan is de kans wel erg groot dat MV wereld kampioen word. Maar goed het blijft mechanische sport en we weten het zeker na finish laatste race.
    1 point
  21. Maar goed wie wil er nu een Ford mustang hebben. Maar die truuk met sleutel doen wij op zaak ook nog wel eens. Maar dat is dan wel een afgesloten terrein met camera bewaking...
    1 point
  22. De show is weer begonnen! Formule 1 in the USA met Max op pole maar LH heeft al in de eerste bocht de leiding genomen....later meer!
    1 point
  23. Wat ben je van plan? 😱
    1 point
  24. Ga je haast denken... Maar met loshalen stekker beweeg je ook je bedrading en zou zo maar kunnen dat er misschien rottigheid in die bedrading zit !? Denk aan breuk of beschadiging oid en door dat je bedrading hebt bewogen dat deze verdraaid is bijvoorbeeld en bv geen contact met massa meer maakt. Want zoals je bij forum.nl zegt dat je geen corrosie in stekker vond / zag Maar goed je batterij loopt niet meer leeg, de buren worden niet wakker van een op hol geslagen fan dus even aankijken zou ik zeggen. Komt het terug dan toch eens kijken naar de staat van de kabelboom rondom de stekker die je hebt losgenomen. Gaat toch denken dat er daar iets zit / zat of heeft gezeten
    1 point
  25. Ik moet toch beter leren lezen, de enige prijzen waar ik iets over heb gelezen, zijn bedoeld voor in de prijzenkast, en consumentenprijzen heb ik al helemaal niets over gelezen, laat staan kortingen. 😎 (@Captain Hook Ja de azijn was in de aanbieding) 😁
    1 point
  26. 🥰 bedankt jongens! Ja de tijd gaat hard, veel te hard. Maar in mijn hoofd ben ik 25 dat scheelt.
    1 point
  27. Bouwjaar 69!!? Lekker man. Gefeliciteerd met je 52e. Geniet ervan hoor want je bent nu pas op de helft....🍻
    1 point
  28. Of je 70e 😉 Van harte Johan!
    1 point
  29. Wat een kul verhaal: - touch screen is geen uitvinding van Steve Jobs, en bestond al in de 90-er en mogelijk al in de 80-er jaren. Overigens heeft ie wel gebruik gemaakt van technologie die door anderen is ontwikkeld, om daar hele nieuwe zaken mee te creëren. - ik denk dat de i-pad belangrijker is dan de i-phone, in mijn ogen is de i-phone niet veel anders dan een verkleinde i-pad waar je in geval van nood ook nog mee kunt bellen (de i-phone dus).
    1 point
  30. Ik leef in een vrij land en kan en mag zeggen wat ik wil zolang ik er iemand niet mee kwets ! Dus laat ons ff zeiken AUB Jezus mina die kapitein word ook met de dag zuurder......🤣
    1 point
  31. Dat valt -zeker als je 'm in het echt tegenkomt- vies tegen. Misser van de designafdeling.
    1 point
  32. De ŠKODA 1101 ‘Tudor’ wordt in het geheim ontwikkeld tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarbij staat de rijveiligheid centraal. De opvolger van de succesvolle POPULAR- en RAPID-modellen krijgt dan ook krachtige hydraulische remmen en hydraulische schokdempers op de vooras aangemeten. Hierdoor gaat het comfort er ook met sprongen op vooruit. Zijn houten carrosserieframe wordt geïsoleerd met natuurlijke materialen zoals wol en dat maakt de ‘Tudor’ merkbaar stiller. Een stijf en relatief licht buizenchassis geeft de auto stevigheid. ŠKODA 1101 ‘Tudor’ met 32 pkEen krachtige viercilinder benzinemotor met een cilinderinhoud van 1.089 cc drijft de auto aan. Hij levert 32 pk bij 4.600 tpm en geeft de 940 kilo wegende ‘Tudor’ een voor die tijd indrukwekkende topsnelheid van 100 km/h. Het verbruik valt alles mee: circa acht liter per 100 kilometer, of 1 op 12,5. Dankzij de forse bodemvrijheid van 200 mm en het robuuste buizenchassis, presteert de ŠKODA 1101 ‘Tudor’ ook goed buiten de gebaande paden. Autokopers in ruige delen van de Verenigde Staten, Afrika en Azië hebben daar wel oren naar en de internationale bestellingen stromen binnen. Van de ‘Tudor’ verschijnt niet alleen een tweedeursvariant. Om zo goed mogelijk aan de wensen van klanten in binnen- en buitenland te voldoen, wordt ook een vierdeurs sedan gebouwd. Plaatsnemen op de achterbank gaat daarbij een stuk makkelijker. De cabriolet heeft een vouwdak van stof, terwijl je met de elegante tweezits roadster goede sier kunt maken. Wie van doorpakken houdt, bestelt de ‘Tudor’ als praktische bestel- of stationwagen. Waarom bijbetalen voor de banden?In mei 1946 gaat de ŠKODA 1101 in de verkoop. Jij zou waarschijnlijk met je oren klapperen als de verkoper vertelt dat je moet bijbetalen voor de banden. De reden laat zich raden: door de oorlog zijn banden nog schaars. En dat is niet het enige struikelblok voor klanten in Tsjechië: ze moeten een speciale rantsoenkaart overleggen om de auto überhaupt te mógen kopen. In 1948 verschijnt een gemoderniseerde versie van de 1101, de 1102. Hij wordt ook ‘Tudor’ genoemd. Zijn grille en bumpers zien er iets anders uit en de schakelpook verkast van de vloer naar de stuurkolom. Dat geeft de bestuurder en bijrijder meer beenruimte. Van 1946 tot 1952 worden in totaal 66.904 Tudors gebouwd. Meer dan 65 procent van alle ŠKODA’s 1101 en 1102 gaat naar klanten in 76 exportlanden. Nederland hoort bij de belangrijkste afzetmarkten, samen met België, Duitsland en Polen. Wereldwijd zijn er ook 4.000 legervoertuigen op basis van de ‘Tudor’ geleverd. Racen op Spa met de ŠKODA 1101/1102De ŠKODA 1101/1102 gooit ook hoge ogen in de racerij. Zo slepen drie ‘Tudors’ in 1948 een indrukwekkende klasse-overwinning binnen tijdens de 24-uursrace op het circuit van Spa-Francorchamps, België. Zelfs de hevige en langdurige regenval kan het drietal niet afremmen en na 1.972 kilometer finishen ze vlak na elkaar. Hun gemiddelde snelheid is 82,16 km/h, het gemiddelde verbruik slechts 8,1 liter per 100 kilometer. Een jaar later, in september 1949, neemt de ŠKODA Sport het racestokje over. Voorzien van een aluminium carrosserie en de techniek van de ‘Tudor’, doet ŠKODA in 1950 een serieuze gooi naar de overwinning in de 24 Uur van Le Mans. Lees de geschiedenis van de ŠKODA Sport voor de spannende ontknoping. Lees ook: Beleef de iconische modellen uit 120 jaar ŠKODA Motorsport Lees hier het volledige artikel
    1 point
  33. Dat ze jullie niet met de E uitvoering laten rijden.... Het voorbeeld geven, eigen ervaringen aan klant kunnen ventileren Beetje gemiste kans van je werkgever
    1 point
  34. ziet er wel goed uit hoor
    1 point
  35. En neen ik filmde niet, dat deed mijn vrouw via de selfie camera.
    1 point
  36. Zo'n Sierra heeft m'n vader nog gehad, zonder de spoiler, deze had een 2.3 motor Diesel, en een subtiele spoiler, voor zijn tijd een echte pretbak. Vind het trouwens, zal wel aan mijn "bedenkelijke" smaak liggen 😉 schitterende auto's, maar dan vooral de Escort Cosworth met die vleugel, de Sierra stond er niet zo goed mee. Een jeugvriend van me destijds op het Heilig Hart Instituut had zo'n exemplaar, zijn vader had al jaren een goed draaiende garage, en zijn eerste auto was zo'n, destijds nog enigzins betaalbare, Escort Cosworth die ze samen hadden gerestaureerd, nu zijn deze bakken onbetaalbaar voor de gewone man, de goedkoopste op het net is 40.000 voor een rijdend exemplaar met werk aan, de duurste gaan voor ca. 100.000-150.000. Hier overigens met enkele vleugel, zo zag je ze het vaakst. En hier een mega net exemplaar met de dubbele variant, heerlijk ❤️
    1 point
  37. Dat kan zo wezen @Cordobamaar dan moeten ze niet onder bij de velgen een meerprijs neerzetten die dan dus niet klopt Zet hem dan neer incl de BPM/BTW en weet ik wat nog meer voor overheidsroversbedragen
    1 point
  38. Ik denk dat goedmaken in het 4e kwartaal voor alle producenten bij een wens blijft, misschien dat rond de jaarwisseling alle productie en logistiek weer een beetje op orde is, maar met de energieprijzen die momenteel overal de pan uit rijzen, kan dat nog wel eens flink tegenvallen.
    1 point
  39. Allereerst welk blok heb je? (3 cilinder 1.0 of 4-cilinder 1.2) In elk geval bij de handbak, geldt dat de 90 pk een 5-bak heeft en de 110 pk een 6-bak, en dan heb je de verschillen volgens mij wel zo'n beetje gehad. @EdK Heeft zijn 1.0 een fabrieksupdate laten geven bij Vagtechniek (één van de gerenommeerde tuners voor de VAG-groep), en bij mijn 1.2 is ongeveer hetzelfde gebeurd. Deze 'fabrieksupdate' houdt in dat de motorsoftware vervangen wordt door die van een ander VAG-model met exact dezelfde motor maar met (af-fabriek) meer vermogen. Dat betekent grofweg 20% meer koppel en ongeveer 20 pk extra. In mijn geval (1.2 TSI) is dat de fabriekssoftware uit een Polo, loopt het koppel tot 1500 rpm gelijk maar bij de Fabia was dat het max. koppel over een groot toerenbereik. Bij de Polo loopt het koppel nog op tot 1800 rpm en bereikt daar het maximum en houdt dat over een groot toerenbereik zo. Gevolg is dat de auto veel prettiger en alerter reageert, nog steeds geen stenen uit de straat, maar een heel stuk vlotter. Je kunt natuurlijk ook voor echte tuning kiezen, en dan kun je nog een heel stuk verder in vermogen. Tuners met een goede reputatie voor de VAG-groep zijn: Vagtechniek in Nuenen, JD Engineering in Lochem, TVS in Varsseveld, Hartog in Alkmaar en VVT in Marum zijn wel de belangrijkste. Edit: gezien de 1033 kg heb je een 1.2tsi blok in een Fabia Combi?
    1 point
  40. Ja, wel eens aan gedacht. Is trouwens ook tuner, gebruikt software van JD
    1 point
  41. Het jammere is dat je voor iedere specifieke issue dus wel naar een andere specialist moet... tenzij je bij VagTechniek om de hoek woont 😉
    1 point
  42. o, dus het kan bij andere (vak) garages goedkoper? Goed om te weten, dank voor de tip!
    1 point
  43. Dat goed onderhoud op lange termijn zichzelf terugbetaald is een feit, al zijn er genoeg mensen die denken dat ze met weinig of geen onderhoud goedkoper uit zijn. Aan de andere kant denk ik ook dat een dealerschap allerminst een garantie is voor goed en vakkundig onderhoud, wat dat betreft heb ik ook zelf bijzondere zaken meegemaakt, zoals een chefmonteur bij de dealer die een complete comfortmodule wil vernieuwen, waar alleen een nieuwe zekering voldoende was. Als je de prijzen van de VAG-dealers vergelijkt met die van VAG-gespecialiseerde bedrijven, kan ik me wel wat voorstellen bij de opmerking van Captain Hook, aan de andere kant moet de mooie showroom, A-locatie enz. ook betaald worden, en die kosten worden vaak vooral vertaald naar de werkplaatstarieven. Dat is natuurlijk een keuze van de dealer, maar door die kosten vooral via de werkplaats terug te halen in plaats van via de verkoop, geeft men ook de ruimte aan VAG-specialisten om in de werkplaats flink te concureren. Als een dealer zou kiezen om de extra kosten van een dealerschap vooral te verwerken in de verkoopprijzen (nieuwe en gebruikte auto's) zal ie minder auto's verkopen, en ook dat zal zijn weerslag hebben op de werkhoeveelheid in de werkplaats. Procentueel zou de werkplaats misschien wel baat hebben bij lagere werkplaatstarieven en duurdere auto's, maar dat wil nog niet zeggen dat de werkplaats ook inderdaad intensiever gebruikt wordt. Simpel samengevat: als je nu van iedere verkochte auto 60% terug ziet in de werkplaats, en bij lagere tarieven bijvoorbeeld 70% is er nog steeds niet meer in de werkplaats te doen, als die duurdere auto er voor zorgt dat je 20% minder auto's verkoopt.
    1 point
  44. Klopt formeel gezien hoor. Het is meer dat het me enorm tegenstaat dat bier zuipende kerels met Heineken gezwellen worden afgeschilderd als sporters. Het is ook eigenlijk niet meer dan een persoonlijke mening, een gevoel van afkeer.
    1 point
  45. Dat ligt dan toch echt wel aan jouw definitie, Menno. De definitie van "sport" is namelijk volgens de Dikke Van Dale: Tel uit je winst. Darten: ja, "sport"vissen: nee 😉 Dat ligt dan toch echt wel aan jouw definitie, Menno. De definitie van "sport" is namelijk volgens de Dikke Van Dale: Tel uit je winst. Darten: ja, "sport"vissen: nee 😉
    1 point
  46. Dat hangt helemaal af van je definitie. Wanneer je daarin meeneemt fysieke fitheid, conditie en enige substantiele vereiste fysieke inspanning, dan kun je darten er niet serieus toe rekenen. Een blik op het uiterlijk van sommige/veel van die top-darters, zegt voldoende. Ik zou het eerder (top) amusement willen noemen
    1 point
  47. hmmm dan kan hij zich zeer klein opvouwen. kaboutertjes zijn te klein en snel. Die zie je (meestal) niet
    1 point
  48. Al in de kofferbak gekeken of er geen zwerver inzit met een fles whisky ?? 😎
    1 point
  49. Dat sport heeft te maken met het openen van het flesje bier !! Wat denk je wat voo krachtinspanning is voor die visser(s) En vandaar dat als ik ga vissen dat ik altijd ga zeevissen. Hebben ze parkeerplekken bij de sportvissersboot en niemand ziet verder wat ik doe en hoe ik het doe behalve dan me mede vissers.....😎😂
    1 point
  50. De merkwaardige degradatie van het begrip 'sport' c.q. 'sportief'. Heb het wel eens vaker gezegd, ook in combinatie met autorijden; waarbij het begrip sportief zich vaak manifesteert in precies het tegenovergestelde. Maar onderstaande vond ik dan ook wel weer frappant. Tijdens een regelmatig rondje fietsen op m'n MTB langs polderweggetjes, bossen en vaarten, kom ik ze vaak tegen. Van die vissers die zich sportvissers noemen. 🤔 BTW: dat is gewoon een OEK MTB. Het begint met het parkeren van de auto, op die plekken die niet geschikt c.q. toegestaan zijn om te parkeren (gewoon half op een fietspad of in het gras daarnaast). Vervolgens sjouwen ze hun tentje, en alle attributen naar de waterkant. Installeren het visgerei, trekken de koelbox open, het bier onder handbereik. Rollen een sigaret, beginnen te paffen en leggen hun bierbuik te rusten in het campingstoeltje. En wachten dan totdat de elektronische bleeper aangeeft dat ze een haak door de bek van een waterbewoner hebben geslagen. Die ze vervolgens de kant op rukken, een foto maken en weer terug gooien in het water. En dat met het logo van 'SPORTvisserij NL' op hun cap: Kan iemand me uitleggen wat dit überhaupt nog met het begrip 'sport' of 'sportief' te maken heeft?
    1 point
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe