Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/16/2020 in all areas

  1. 1 point
    Ik ben dit jaar maar eens goed begonnen en heb twee setjes van zes zonnepanelen geplaatst. Zes op de garage en zes op de dakkapel, elk met een eigen micro-omvormer. Totale vermogen is 4.080 Wp, productie zal zo'n 3.800 kWh zijn. Met een jaarverbruik van 4.300 kWh scheelt dat een slok op een borrel 😉 Ofwel: laat de zon maar komen! 😄 Blik op de garage vanuit de dakkapel: Blik op de garage vanuit de tuin (dan zie je er bijna niets van): Blik op de dakkapel vanuit de tuin (ook dan zie je bijna niets): En natuurlijk een uitbreiding in de meterkast: De bijbehorende app geeft een mooi gedetailleerd inzicht in de opbrengst. Wat je wilt: per gewenste periode, per paneel, per groep, alles is mooi inzichtelijk. Om het totaalplaatje compleet te krijgen heb ik er de Homewizard wi-f- P1 meter bij gekocht. Een relatief nieuw, simpel en goedkoop monitoringssysteem. Het is plug & play, en da's wel lekker 😄 Die komt vanmiddag binnen, dus kan vanavond even gaan spelen als 't goed is. Voor de liefhebber: hier een draadje op Tweakers, en hier een reviewvan Iculture.
  2. 1 point
    Als ik banden mag bestellen dan ga ik het eens proberen...als de leasemaatschappij akkoord gaat natuurlijk.
  3. 1 point
    De data van de omvormers onder de panelen gaan over de 230V kabel naar de meterkast, maar het kastje dat in me meterkast hangst van Emphase haalt daar de data uit de 230V kabel en gooit die data over je netwerk ( wifi bij mij ) Maar de buren op hoek die ook 4 panelen hebben , zitten ook op dezelfde kabel en fase / nul van die kabel. En hun signaal komt dus ook bij mijn meterkast binnen, en als de heren installateurs met app en gegevens dus verkeerd hebben ingesteld dan meet ik dus de panelen in dit geval van de buren mee in mijn systeem Enphase service heeft dit ook uiteindelijk op afstand recht getrokken.
  4. 1 point
    Marco, Hou die app met zijn verbruik de eerste tijd even goed in de gaten met zijn dag opbrengsten. Heb zelfde merk omvormer en eerste zomer zat ik me aan hand van app helemaal rijk te rekenen Maar toen ik op bepaald moment ging vergelijken met buren bleek dat ik met zelfde aantal panelen meer opbrengst had dan de buren. En bleek uiteindelijk dat mijn omvormer ook de panelen van de buren aan andere kant mee pakte in de app... En ik monitor mijn panelen / gas / water / en de P1 met een module van https://webshop.cedel.nl/CEMM-basic?gclid=CjwKCAiAouD_BRBIEiwALhJH6J9IzbOJj6NojieRiOfVPN0a4_hG4W3rcM2a-JBmyUjTMlZLHemqchoCTs0QAvD_BwE En ben hiermee heel erg tevreden , maar merk wel dat als ik CEMM uitlezing vergelijk met de app dat de app altijd naar boven afrond. En liggen jouw panelen pal naar het zuiden of op oost/west wat je steeds vaker ziet !?
  5. 1 point
    Oeps, een paar verjaardagen gemist, Frank nog van harte gefeliciteerd, ik zie dat je op dezelfde datum jarig bent als mijn broer. @Snelle Gefeliciteerd, en neem er nog één. (Hier heb de zelf geïmporteerde biertjes uit Belgie op rantsoen staan, dan haal misschien net het einde van de maand.)
  6. 1 point
    Iedereen hier een mooi en voorspoedig 2021 gewenst door WMM & family! 🍾
  7. 1 point
    Is het weer zover Danny ? En nu nog 5 jaar voor uw pensioen er aankomt ? Wel maak er nog een mooie avond van met het gezin ! Want ja, met familie mag natuurlijk niet vanwege die Covid
  8. 1 point
    En vandaag een pilsje op @Snelle!! Gefeliciteerd Danny. Nog vele jaren in goede gezondheid erbij gewenst.
  9. 1 point
    https://www.ad.nl/auto/nieuwe-motoren-voor-skoda-octavia-de-keuze-wordt-reuze~aa44f472/ Nieuwe motoren voor Skoda Octavia: de keuze wordt reuze Als je geïnteresseerd bent in de nieuwe Skoda Octavia, dan was het aanbod tot dusver beperkt tot de First Edition met een 150 pk sterke 1.5 TSI-benzinemotor. Ook de Skoda-dealer zat verlegen om meer keuzemogelijkheden. Die zijn er nu: als 1.0 e-TEC met mild hybrid-techniek, 1.5 TSI G-TEC op aardgas en 1.4 TSI iV, die als stekkerhybride een volledig elektrische actieradius van zo’n 60 kilometer heeft. Op de zakelijke markt is de Skoda Octavia een model van betekenis. En hoewel veel particuliere autokopers hun zinnen inmiddels massaal hebben gezet op een SUV à la Kamiq en Karoq, is Skoda’s traditionele middenklasser nog altijd een model dat wereldwijd in grote aantallen wordt verkocht. Dertig procent van alle Skoda’s is een Octavia. Sinds het voorjaar staat de geheel nieuwe Octavia in de spotlights, als vanouds verkrijgbaar als hatchback met grote achterklep en als praktische Combi. Het enige wat tot nog toe ontbrak, was een volledig motorenpalet. De eerste Octavia-kopers hadden de keuze uit de rijk uitgeruste First Edition met 150 pk sterke 1.5 TSI-benzinemotor, en daarmee uit. Dat het niet bij deze motor zou blijven, was echter al wel duidelijk. De Skoda Octavia staat op het modulaire MQB-platform van de Volkswagen-groep, dat ook door de nieuwe Seat Leon en Volkswagen Golf 8 wordt gebruikt. Voor deze modellen was er op motorisch vlak al heel wat meer te kiezen. Skoda vaart dezelfde koers als Seat en Volkswagen, en introduceert nu drie nieuwe motorvarianten van de Octavia: de 1.0 e-TEC met mild hybrid-techniek, de 1.5 TSI G-TEC op aardgas en de 1.4 TSI iV plug-in hybride. Deze nieuwe uitvoeringen zijn per direct te bestellen. Skoda heeft ook de sportieve stekkerhybride Octavia RS iV gelanceerd, maar het is nog niet bekend wanneer dit model naar Nederland komt. In tegenstelling tot andere landen blijft Nederland vooralsnog verstoken van dieselende Octavia’s. Twee hybrideversies: mild hybrid en plug-in hybrid In Nederland is weinig belangstelling voor aardgasauto’s, dus laten we de Octavia 1.5 TSI G-TEC (131 pk) hier verder buiten beschouwing. Onze aandacht vestigt zich op de twee andere nieuwe motorvarianten van de Octavia die voor drukte in de Skoda-showroom gaan zorgen: de 1.0 e-TEC mild hybrid en 1.4 TSI iV plug-in hybride. Om met de Octavia 1.0 e-TEC te beginnen: voorin ligt een éénliter driecilinder turbomotor met een vermogen van 110 pk, die is gekoppeld aan een 48-volt startgenerator. Deze geeft de benzinemotor een elektrisch duwtje in de rug, door bij lage toerentallen een elektrische impuls van maximaal 50 Nm uit de additionele batterij (0,6 kWh) door de transmissie te sturen. Daarmee komt de auto inderdaad vlot uit de startblokken. Als de stroomstoot verwerkt is, maakt de auto een veel makkere indruk. Maar dat is ook niet gek voor zo’n grote auto met 110 pk. Voor de Octavia 1.0 e-TEC belooft Skoda een WLTP-verbruik van 5,0 l/100 km (1 op 20). Zonder mild hybrid-systeem zou dat 0,4 liter meer zijn. Octavia iV: 60 kilometer elektrisch De batterij van de 1.0 e-TEC mild hybrid kan niet aan het stopcontact of aan de laadpaal worden opgeladen. Met de Skoda Octavia iV behoort dat wel degelijk tot de mogelijkheden. Deze plug-in hybride beschikt over een batterijpakket met een capaciteit van 13 kWh, dat onder de zitting van de achterbank is geplaatst. Gekoppeld aan een 1,4-liter TSI-motor wordt er een totaalvermogen van 204 pk en een koppel van 250 Nm op de aangedreven voorwielen losgelaten, net zoals in de Volkswagen Golf eHybrid plug-in hybride. Skoda zegt dat met de Octavia iV zo’n 60 kilometer op een volle acculading kan worden gereden. Tijdens onze snelwegloze testrit door het buitengebied van Wenen noteerden wij een gemiddeld elektrisch verbruik van 14,6 kWh/100 km. Daarmee is Skoda’s beloofde 60 kilometer niet uit de duim gezogen. Met de stekker in een openbare laadpaal (3,6 kW) neemt het ongeveer tweeënhalf uur in beslag om de batterij weer tot 80 procent op te laden. Voor de laatste 20 procent moet nog een uurtje extra koffiepauze worden genomen. In de Octavia iV heb je de keuze uit tal van rijprogramma’s. Allereerst met betrekking tot de aandrijving: wil je de auto zelf laten kiezen wanneer er op stroom wordt gereden, of trek je de batterij – tijdens een korte rit tussen twee laadpalen – zonder bemoeienissen van de benzinemotor in één teug leeg? Of bepaal je tot welk percentage de stroomreserve op peil gehouden moet worden, zodat je (bijvoorbeeld in de stad) geheel elektrisch naar je bestemming kunt rijden? Daarnaast heb je de keuze uit de rijprogramma’s Eco, Comfort, Normal, Sport en Individual, waarbij zaken als de reacties van de motor op het gaspedaal, de mate van stuurbekrachtiging en de vertraging op de e-motor bij gas loslaten veranderen. In het programma Individual kan elk onderdeel afzonderlijk worden ingesteld. Prijzen De nieuwe motorvarianten van de Skoda Octavia zijn inmiddels geprijsd en te bestellen. De 1.0 e-TEC mild hybrid is er als hatchback vanaf 29.890 euro, de Combi is 1500 euro duurder. De plug-in hybride Octavia iV wordt duidelijk als topmotorisering gepositioneerd. Prijzen beginnen bij 35.690 euro voor de hatchback, de Combi-versie staat voor 37.190 euro in de prijslijst. Beide motorvarianten zijn standaard voorzien van een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling. https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/september/47382-hybride-en-aardgas-skoda-octavia-nu-te-bestellen Hybride en aardgas Skoda Octavia nu te bestellen Ook prijzen Business-uitvoeringen bekend Per direct zijn van de Skoda Octavia de milde hybride, plug-in hybride en aardgas uitvoering te bestellen. Specificaties en prijzen volgen hieronder. Na de benzineversies volgt begin 2021 de showroomintroductie van de Skoda Octavia met alternatieve motoren. Je kunt deze per direct bestellen bij de Skoda-dealers. Alle varianten zijn beschikbaar als Octavia hatchback, de meeste ook als stationcar Octavia Combi. Prijzen vind je onderaan dit artikel. Milde hybride Octavia Voor het eerst levert Skoda een mild hybride ('MHEV'-)model, de 1.0 TSI e-TEC DSG. Kenmerken zijn de beschikbaarheid van een extra boost bij acceleratie en de beperking van brandstofverbruik en uitstoot. Je kunt bijvoorbeeld tot 0,4 l/100 km besparen door te 'coasten' met uitgeschakelde benzinemotor. De eenliter benzinemotor van 110 pk wordt hiervoor ondersteund door een 48V-elektrosysteem met riemaangedreven startmotor/dynamo. Daarnaast bestaat de aandrijflijn uit een 7-traps-DSG automaat met dubbele koppeling en een start/stop-systeem. Begin 2021 volgt nóg een milde hybride, met 1,5 liter TSI-benzinemotor. Skoda Octavia Combi iV Plug-in hybride Octavia De Octavia Plug-in Hybrid 1.4 iV DSG kent een minimaal benzineverbruik (gemiddeld 1,0 l/100 km) en een elektrische actieradius tot 60 km (beide volgens de WLTP-test). Het systeemvermogen bedraagt 204 pk, het koppel 250 Nm. De accucapactiteit bedraagt 13 kWh. Een 6-traps DSG is standaard. Vooralsnog is de 'PHEV' alleen in Business-uitvoeringen verkrijgbaar. Octavia op aardgas Zakelijke rijders kunnen ook een Octavia hatchback op aardgas (CNG) bestellen, de 1.5 TSI G-Tec DSG. Drie gevulde CNG-tanks zijn samen goed voor een bereik van 500 km. Is er geen aardgas-tankstation in de buurt, dan kun je de actieradius met maximaal 190 km verlengen dankzij het reserve benzinetankje van 9 liter (WLTP-cijfers). Het gemiddelde verbruikscijfer van 5,8 m3/100 km zorgt voor een CO2-uitstoot die 25 procent lager ligt dan die van de benzinemotoren. Ook komen minder roetdeeltjes en stikstofoxiden vrij. Prijzen Skoda Octavia alternatieve aandrijflijnen Model Motorisering Uitvoering Consumenten- adviesprijs vanaf hatchback milde hybride 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Ambition 29.890 euro 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Business Edition 28.990 euro 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Sport Business 29.390 euro 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Business Edition Plus 31.490 euro Combi 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Ambition 31.390 euro Combi plug-in hybride 1.4 TSI iV PHEV 204 pk 6-DSG-aut. Business Edition 35.690 euro 1.4 TSI iV PHEV 204 pk 6-DSG-aut. Business Edition Plus 38.190 euro hatchback aardgas 1.5 TSI G-Tec 131 pk 7-DSG-aut. Business Edition 32.990 euro
  10. 1 point
    Lap weeral te laat, drink er nog maar eentje op proficiat.
  11. 1 point
    Die rollator bewaar ik voor jou omdat jij al bijna met pensioen bent.
  12. 1 point
    Skoda perst ook de nieuwe Octavia RS in een Engels politiekostuum. Hiermee wordt een langdurige traditie voortgezet. De Octavia RS is namelijk geen onbekende voor agenten in het Verenigd Koninkrijk. Britse agenten kunnen al sinds de eerste generatie Octavia een RS-versie van het model tot hun vloot rekenen. Zowel de hatchback als de stationwagon is in dienst van het politiekorps. De Octavia RS lijkt een logische keuze: hij is ruim en biedt zonder er de hoofdprijs voor hoeven te betalen voldoende vermogen om rap van A naar B te jagen. De nieuwe Octavia RS van de politie heeft een 2.0 TSI met 245 pk en kan daarmee in 6,7 seconden naar de 100 km/h sprinten. In tegenstelling tot wat de Britse regering op termijn wil, kiest de politie dus niet voor de plug-in hybride Octavia iV RS, die eveneens 245 pk heeft. Natuurlijk krijgt de Politie-Skoda het typerende patroon met fluorescerend gele en blauwe blokken van de Britse politie aangemeten. Uiteraard zit er een lichtbalk op het dak en zitten er zowel in de voor- als achterbumper extra waarschuwingslichten. Net als bij de vorige generaties kan de hermandad de Octavia RS als hatchback of stationwagon bestellen. Skoda past het motorvermogen niet aan, maar voorziet de Octavia desgewenst van ANPR-camera's voor nummerplaatherkenning of een kennel. Dat laatste komt natuurlijk van pas bij de politieteams die met speurhonden werken. Verder is de politie-RS standaard voorzien van onder meer virtual cockpit, een 10-inch touchscreen, ledkoplampen met matrixtechniek en, jawel, stoelverwarming. Of dat laatste in het heetst van de achtervolging een welkome toevoeging is, laten we even in het midden. Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/boeven-vangen-met-skoda-octavia-rs/
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up