Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 02/29/24 in alle zones

  1. Tsja in October 1979 op 17 jarige leeftijd begonnen bij werkgever 1 Hiervoor haalde ik oud papier op met buurmeisje en brachten we in onze schoolvakantie naar de papierboer op de fiets. Want ja was toendertijd 25cent de kilo dus was goed verdienen en zo ben ik bij een houtzaak in A'dam terecht gekomen die een paar duizend oud papier had liggen wat we mochten hebben. En toen alles was weggebracht ben ik daar op een zaterdag de schuur nog aan aanvegen geweest en beetje blijven hangen en geholpen. En toen ik wegging na halve dag zei de eigenaar dat ik wel als zaterdag hulpje mocht komen werken.... Maar goed na een ruime 20 jaar bij de eerste werkgever gewerkt te hebben ben ik in 2001 overgestapt naar Seijsener waar ik nu nog steeds zit. En ja veel buiten in weer en wind wat ik op zich lekker vind. Maar lange dagen in drukke periode ! Alleen doordat ik op vele afdelingen ingezet kan worden vanwege kennis en handigheid switch ik in de stillere tijd van onze afdeling service en onderhoud over naar plaatsing ! Maar hiermee kreeg ik steeds meer problemen mee ! Je wil er niet aan dat je ouder word en dat het lichaam het af en toe gewoon niet meer trekt. En voorheen was het een straf om op werkplaats te werken voor me, maar eer verleden jaar werd me verzocht of ik aan project van duitse kasten mee wilde helpen omdat dit beetje verpest was door 2 monteurs en de klant begon te klagen. Dus is er een ploeg samengesteld van nog monteur en een tester een hulp ( scholier ) en mezelf en de projectleider. En met elkaar hebben we de boel vlot getrokken en was ik voornamelijk met de dunne draadjes en de sturingen bezig. En die periode beviel me steeds meer dat ik binnen was, de werkplaats chef vroeg of ik geheel naar binnen wou. Alleen dat wil ik nog niet, het vrije wat ik buiten heb en al ruim 40 jaar heb kan ik niet geheel loslaten. Dus zodoende hebben we de afspraak nu wel staan dat ik hoogseizoen ik voornamelijk bezig ben met onderhoud en storingen aan de pompen (vuil en bilge ) en dan laadpaal plaatsen en storingen die we leveren en dan op lokatie ombouwen van kasten naar schakelen met de APP. Onlangs een 5 tal kasten bv in Kampen gedaan, dit zijn kasten voor de beroeps en cruise vaart. Was geplaatst door belgische firma, maar die kon het niet rondkrijgen om het werkend te krijgen en de kasten hebben een ruim jaar op gratis gestaan. En toen werden wij weer gebeld of wij het wel werkend konden maken op Walstroom. Dus eerste een week rond gelopen en alles bekeken en onderzocht , schema's doorgespit en toen plan gemaakt om het om te bouwen naar ons systeem. Ben ik met collega een 2 weken mee bezig geweest om het werkend en omgebouwd te krijgen. Nu nog in één kast wat blinddoppen plaatsen, maar nu wel in gebruik Maar goed daar je vroeger dat zonder problemen deed, merk je nu gewoon dat dit toch meer lichamelijk van je vergt. En in eerste instantie wil je er niet aan toegeven, maar dan kom je in ziektewet met een 3 voudige ontsteking in je schouder. Kun je eerste 2 weken alleen maar slapen op een stoel in de woonkamer met een dekbed over je heen. Omdat liggen of staan gewoon heelllllll erg pijn deed .... Dus fisio fisio fisio en 3 a 4 maanden verder ga je weer langzaam aan proberen. Dan ga je op bepaald moment met collega mee en pak je een betonblokje op en schiet het weer in de rug...... en dus weer fisio en thuis hangen. EN ja dan moet je er toch aan toegeven dat het lichaam ouder word (geest niet) en moet je toch gaan praten op zaak en dus nu deels binnen, lichtere klussen buiten of collega helpen. Maar doordat ik nu vanaf januari een beetje me dagen aan op maken ben en dus 4 dagen per week werk, begon me dat toch wel te bevallen. Merk nu dat ik veel meer aan me weekend heb vanwege die extra dag ! En dat is dus de reden dat ik steeds meer zit na te denken over die 80 / 90 / 100% regeling. Maar goed eerst maar eens binnenkort een berekening laten maken door PZ. En als dat financieel redelijk te doen is dan zit ik er sterk aan te denken om dit te gaan doen ..... Nee Frank, dat heb ik je in verleden al uitgelegd! Dat gaat niet gebeuren ! Hier MOD zijn ( in begin periode ( drukkere periode )) is / was geheel anders dan daar ! Daar mag je als MOD het sloofje zijn van de Admin's ! Ik heb nog nooit een financieel plaatje gezien mbt donateurs inkomsten en reclame opbrengsten. Je weet de reden van dat ik daaar ben blijven hangen toendertijd dat we niet eens ons forum bij naam mochten noemen. Dit is gelukkig verbeterd nadat Pasqual min of meer het forum heeft overgenomen. En als ik al MOD daar zou worden, dan moet er eerst wat aan de regels gedaan worden voor ik het ook maar zou doen. Dan wil ik meer rechten hebben dan dat de mods nu hebben..... Maar goed het gaat toch niet gebeuren !!
    3 punten
  2. Merk en type Bouwjaar Aanschaf 1 Simca 1000 GLS 00 xxx 67 00 xxx 74 2 Mercedes 200 B 00 xxx 66 13-mrt-75 3 Volkswagen 1200 00 xxx 65 01-apr-76 4 Peugeot 404 00 xxx 66 00 xxx 76 5 Volkswagen 411 L 01-jul-69 06-mei-76 6 Fiat 850 27-aug-70 00 xxx 77 7 Volkswagen 1300 15-dec-67 29-apr-77 8 Simca 1000 Special 14-apr-72 08-jun-78 9 Opel Commodore 2.5 S 15-jun-70 10-apr-79 10 Mazda 626 2.0 Automaat 02-jan-80 25-jun-87 11 Volkswagen Derby 20-apr-79 05-feb-90 12 Opel Kadett 1.2 S 08-jan-83 16-mrt-92 13 Volvo 340 GL Automaat 11-apr-86 04-okt-96 14 Citroen BX E S6 18-mrt-88 01-jun-98 15 Toyota Carina 2.0 GLI Automaat 03-apr-91 20-sep-00 16 Toyota Corolla 1.6 5drs Automaat 01-jun-99 17-jun-06 17 Skoda Yeti 1.2 TSI Automaat 1 09-sep-10 17-sep-10 O, ik heb ze juist weggehaald.
    2 punten
  3. Zoals de stewards van de meeting (waaronder oud-coureur Johnny Herbert) aangaven bij de straf voor Perez, is het een fout van het team dat Hulkenberg al ongeveer naast Perez reed voor hij gewaarschuwd werd om ruimte te maken voor Hulkenberg. Het idee is dat Ferrari mogelijk de race pace voor elkaar heeft deze race, dus misschien blijven ze in de buurt. Wat Lulu betreft niet alleen 2e rijder bij het Sterrenteam, maar ook de langzaamste Britse coureur. Ik zie nu al gebeuren dat het komend seizoen drama wordt bij Ferrari: hun beste rijder op basis van een racejaar (Sainz) vertrekt, en ze blijven achter met hun 2e coureur en een bejaarde op zoek naar een snelle scootmobiel. Voor de race van morgen is het vooral van belang wanneer er gele vlaggen, safetycars en dergelijke komen ten opzichte van bandenstops, en of een ten koste van extra bandenslijtage opgebouwde voorsprong niet door een SC om zeep wordt geholpen. Albon heeft als 12e gekwalificeerd, als er voorin wat gebeurt, kan ie een puntje pakken voor het team. Ricciardo laat het ook in zijn thuiswedstrijd helemaal afweten, als ze een telescoop op de cockpitrand monteren kan ie misschien net zijn teammaatje in het zicht houden.
    2 punten
  4. Wanneer er een andere auto komt is altijd de vraag: Wat is de gewenste brandstof voor de volgende auto. Zo heb ik 3 diesels en en 4 benzine auto's gehad. Maar ja er zijn ook andere brandstoffen mogelijk. Waterstof,lpg,aardgas, elektrisch. Wat is de brandstof van de toekomst? En wat moet er gebeuren om dat mogelijk te maken?
    2 punten
  5. Sainz had bijna Pole en dan had ik het wel willen zien morgen. Als Max 2e of 3e staat in de rij is het leuker want de racepace is van Max altijd top. Nu zal het wel snel bekeken zijn morgen ochtend en gaat Max een gat slaan zoals de laatste races. Perez beetje gestraft dus van 3 naar 6 gezet maar die Perez rijdt best redelijk goed en die zou zomaar 2e kunnen finishen na Max dus. Ik ga toch maar wel kijken denk ik… Enne….what about Lulu?? Vanaf 11 mag ie starten. Niet te geloven. Hij is serieus de nr 2 van Mercedes.
    2 punten
  6. Wat wil je nu dat ik ga zeggen Marco ??? Enne bij P zit je aan verkeerde adres hoor, moet je bij pasqual zijn... En wat dat part time frank, ben nu wat van me 600 uur aan het opmaken en binnenkort eens praten met PZ ! Wij hebben een 80 /90/100% regeling in de CAO Kun je vanaf 60 gebruik van maken en houd in dat je 80% van je vakantie dagen houd, 90% van je salaris en 100% pensioenopbouw houd en dan ga je dus nog 4 dagen werken. En PZ mag een berekening maken en aan de hand van dat besluit ik of ik daar gebruik van ga maken... Want nog 5 /12 jaar full time door dat zie ik niet geheel meer zitten.....
    2 punten
  7. Ze hadden Jos verteld dat na die laatste etappe (Fonds de Leffe) het bier klaar stond bij de finish.
    2 punten
  8. Denk dat je je daar nog wel eens in kunt vergissen. De afgelopen 10 jaar heeft het juist zijn opmars weer gedaan, de makers kunnen het momenteel de vraag tot nieuwe pers niet aan. En liep een 8 jaar terug op de Beverwijkse markt met vriendin en dochtertje en toen ze LP's zag begon ze over hoe dat nou werkte die zwarte CD's ?? Tsja moest wel ff grinniken, maar goed dan merk je de generatie kloven. Maar haar uitgelegd en wat maanden erna bleek ze een LP ergens gescoord te hebben... (klassiek , 4 seizoenen van Vivaldi ) met haar 6 jaar. En toen was het van, ja nu heb ik wel zo'n LP maar kan niet horen wat er op staat !!?? Maar gelukkig had ik nog een platenspeler liggen en een neef een versterker en met een koptelefoon erbij kon ze hem beluisteren. Hij is grijs gedraaid. En zo was ik een jaar terug bij de fotowinkel in ons dorp voor pasfoto's ! En daar kwam iemand voor 35mm filmpjes voor de camera ! Was even verbaast , maar nadat de klant weg was en ik in gesprek kwam met de verkoper vertelde deze me dat hij het niet kon aanslepen ..... Er blijkt dus een generatie nu te zijn die het herontdekt heeft en niets met digitaal te maken wil hebben. En dat is een generatie die men twintig en dertigers noemt...... en dus niet de grijze generatie waarvan ik dacht dat die het zou wezen... En zo zal er telkens weer een groep zijn die het overneemt ......... Het warme geluid uit een LP dat krijg je niet bij een afgevlakte MP3 / DAB of welk digitaal signaal.... En zo blijkt dat vooruitgang zeker geen verbetering hoeft te wezen....
    2 punten
  9. Prima. Ben nog aan het oefenen met het infotainment systeem dat kan meer dan bij de Fabia. Grotere schermen met meer informatie. Voor het eerst een zesbak en dat maakt de Bayon bij snelheden tot 130 stiller/dan de Fabia. Bediening van verlichting en cc zit op een andere plaats. Instap is wat hoger Prima stoelen, verbruik van Bayon is zuiniger. Comfortabele vering vooral bij grotere oneffenheden. Led verlichting die zich aanpast werkt heel mooi. Het is een mild hybride en daar moet je mee leren omgaan. Zijn er ook dingen die ik mis uit de Fabia: Jazeker, de brillenkoker, het mandje achterin, en de verwarmbare spiegels. De Bayon heeft wel een verwarmd stuurwiel en achteruitrijcamera. De elektronische hulpjes zijn handig vooral de lampjes in de spiegel die waarschuwen voor een auto in de dode hoek. Extra lampjes als de klep open staat heel handig in het donker.
    2 punten
  10. Nee, zeker niet. In de auto gewoon radio of spotify. LP's houden we voor thuis en het is gewoon geweldig sfeervol als we ze afspelen. Nooit verwacht! Geloof het of niet maar in de container staan we gewoon te dansen. Niet normaal en dat gebeurt nooit als de tv of spotify aan staat.
    2 punten
  11. Mijn lijstje is wat korter Frank, maar ik heb dan ook maar één werkgever 😉 In volgorde: 2000: PV-XH-14 Peugeot 106 XSi (privé); 2004: 94-GN-ZB Peugeot 206 XS (privé); 2008: 82-GTV-5 Skoda Octavia 1.8TSI Elegance Business Line (zakelijk); 2011: 40-TFD-1 Skoda Octavia 1.8TSI DSG Elegance Business Line (zakelijk); 2014: GL-ND-09 Alfa Spider 2.0 '93 (privé); 2015: HL-031-P Seat Leon 1.4TSI DSG Comfortline Business (zakelijk); 2019: XV-393-H Volkswagen Golf 1.0TSI DSG Comfortline Business (zakelijk); 2022: H-768-KJ Opel Omega V6 "Police Edition" (privé); morgen: Z-943-DV Ford Focus ST-Line X Powershift (zakelijk).
    1 punt
  12. 1 punt
  13. Ohhh dus nerveus ben je niet, anders was het 3 nachtjes slecht tot niet slapen geweest.........
    1 punt
  14. Nou, Z-943-DV it is. Nog drie nachtjes slapen 😉
    1 punt
  15. Komende week genoeg extra dingen op de agenda, dus besloten om mijn slaap te pakken, en vanmorgen samenvattingen bekeken. Max had vanaf de start al een remklauw die bleef hangen, en vanaf ronde 4 was het echt afgelopen voor hem met een remschijf die zelfs geëxplodeerd was. Volgens Horner had Perez tijdens de race aerodynamische schade opgelopen en was de auto daarom minder snel, maar volgens Horner zou Sergio mogelijk zelf niet weten dat de auto schade had. 🙃 Max is gewoon volwassen met deze tegenslag omgegaan, en lijkt zich er naar de buitenwereld toe niet druk om te maken. Ferrari heeft het echt goed gedaan, zeker Sainz die beslist nog last gehad moet hebben van zijn operatie. De straf voor Alonso is dubieus: Alonso heeft bij de stewards aangegeven dat hij wat langzamer de bocht aan wilde snijden om een betere bocht exit te hebben en zo Russell voor te blijven. Uit de data blijkt ook dat ie niet hard geremd heeft of iets dergelijks, maar wel duidelijk vroeger voor de bocht snelheid had geminderd (zoals ie verklaard heeft). Russell had duidelijk last van verlies aan downforce en had daar onvoldoende rekening mee gehouden, met als gevolg zijn crash. De straf voor Alonso wordt nog wat dubieuzer als je weet dat Johnny Herbert (Brit) deze race steward was, dat door de straf Russell (ook Brit) door deze straf voor Alonso blijft in het kampioenschap, en dat Mercedes door de straf net voor Aston Martin blijft in het kampioenschap.
    1 punt
  16. Zou me niets verbazen als Sainz bij redbull terecht komt ter vervanging van Perez....
    1 punt
  17. Hebben jullie al vakantie plannen? Diegene die mij een beetje kent hier weet dat ik vaak weg ben naar het buitenland. Dit jaar ook weer want wij hebben 4 reisjes gepland. 😎 In april een stedentrip naar een onbekende bestemming: verrassingsreis dus. En zonder kinderen dus ff wennen. In mei vakantie naar Zakynthos. Jongste zoon gaat mee. In juli naar Puglia zoals elk jaar eigenlijk, lekker met de auto. Jongste zoon wil weer mee. En in september ook een weekje Puglia vanwege een feest: 25 jaar getrouwd zijn we dan. Ons hele gezin gaat mee plus aanhang. De reden dat we wat vaker dan het gemiddelde op vakantie gaan heeft een duidelijke oorzaak: onze oudste zoon runt met een studievriend een reisbureau online en mijn vrouw helpt ze daarin. Dus "moeten" we af en toe bestemmingen testen.
    1 punt
  18. Ver in de toekomst, ergens over 30 jaar zal het heel anders zijn dan nu. Waterstof lijkt mij het mooist. Ik denk dat electrisch rijden niet echt gaat aanslaan en ik zie het als tijdelijk om electrisch te rijden. Electrisch rijden vind ik erg leuk om te doen hoor alleen die beperkingen mbt actieradius vind ik dramatisch, de aanschafwaardes zijn nog steeds te hoog, uitzonderingen daargelaten. En de "footprint" van electrische auto's is heel zwaar drukkend op het milieu met alle accus. Dus electrisch is tijdelijk. Zelf hebben we nog genoeg fossiele brandstoffen om de komende 30 jaar te blijven rijden. En dat is nodig ook want wij Hollanders hebben en blijven altijd bijna het oudste wagenpark van Europa te houden. Alleen in zuid europese landen zijn de auto's nog ouder vanwege voor de hand liggende redenen. En ergens over 30 jaar zal waterstof dermate goed uitontwikkeld zijn om verder te rijden/vliegen etc.
    1 punt
  19. Wel volgens mij ontlast je het net al op moment dat je van stroom de waterstof gaat produceren.... Maar ik zie het zo voor ogen dat we als burgers ons elektrisch gaan verplaatsen met Elektrische wagens / fietsen / brommers / motoren. En dat het beroepsvervoer en machines naar waterstof zullen gaan. Wij bouwen nu al bungalowparken waar de kleine graafmachines en shovels zich elektrisch voort bewegen EN de tractoren en grotere graafmachines op waterstof draaien. Daar we voorheen op een park een aardgas of propaan gasnetwerk legde , vervalt dit tegenwoordig steeds meer. En worden de 230V/35A voedingen naar huisjes nu 3x25A 400V aansluitingen, en de verwarming word gedaan met warmtepompen ! Maw full elektric met alle gevolgen van dien.....
    1 punt
  20. Aardgas (CNG) en LPG lijken mij geen echte opties voor de toekomst: dat zijn net zulke fossiele brandstoffen als benzine of diesel. Naar mijn idee zijn elektrisch en waterstof de toekomst, maar veel is afhankelijk hoe dit wordt ingevuld door de industrie en regeringen. Je zou bijvoorbeeld met zonnepanelen uit water waterstof op kunnen wekken en dat opslaan, zodat je de waterstof op elk gewenst moment om kan zetten naar elektriciteit, zonder dat er fossiele brandstoffen nodig zijn. Dat omzetten van waterstof naar E kun je in een voertuig doen, maar bijvoorbeeld ook bij laadstations, om zo het electriciteitsnet te ontlasten.
    1 punt
  21. Hoe weet je dat ?? Wij mods zien de voor jullie verdwenen tekst als rode tekst en mannnnn er staan me een rode berichten hier......🤣
    1 punt
  22. Die ga ik inderdaad net halen als ik hem niet vergeet zoals met 12,5 jaar Me 12,5 jaar heb ik wel gevierd ondanks dat ik er een jaar tussenuit ben geweest vanwege het UWV Maar de periode ervoor verviel niet en nadat ik terug was werd er gewoon doorgeteld, alleen was PZ het even vergeten samen met een collega en hebben we het maar gevierd toen we er al 13,5 jaar waren...😅 Als ik er weer over begin tegen vrouwtje van PZ dan verschijnt het schaamrood weer om der kaken...
    1 punt
  23. Beetje te vroeg dit keer voor mij. Ik zie het wel als ik wakker ben zondag.
    1 punt
  24. Vervelend, kinderen die dit soort bedrijfjes gaan runnen 😉
    1 punt
  25. Van 't weekend kreeg ik iets voorgeschoteld wat ik nog nooit gegeten had: Koreaanse bibimbap. Komt absoluut vaker op tafel 😉 Eigenlijk heel simpel: rijst, wat groenten (paprika, julienne wortel, komkommer), een limoentje, gehakt, champignons, sambal, en dat geheel afgetopt met een gebakken eitje. Echt heerlijk!
    1 punt
  26. Voor dat rijtje zou ik ook gas geven 😉
    1 punt
  27. Proost op Jos! 🍻
    1 punt
  28. Tsja als mod heb ik daar streng op gemod ! En weet je de aanhouder wint dus als je elk bericht aanpast of verwijderd dan stoppen ze vanzelf wel.... En wel had in half jaar rond en 2 jaar rust gehad hier, maar ja die WM heeft weer eens een opleving...😄
    1 punt
  29. Raar zeker maar daarom brengen we dit weer tot leven, speciaal voor @EdK Ik vond Plasterk erg meevallen in de formatie, dit is dan gebaseerd op wat ik vroeger van hem zag. Hij is een tijdje offline geweest en nu tijdelijk een maandje terug geweest. Kim Putter is zeker goed, hij werd zelfs genoemd als premier!
    1 punt
  30. Ik vind Putter vele malen beter dan Plasterk. Bij Putter draait het om de gesprekspartners en een goede uitkomst, bij Plasterk draait het vooral om zichzelf. Toch wel een unicum. twee-en-half jaar was er blijkbaar geen onzin of off-topic geneuzel. En dat terwijl Ed gewoon actief was 😎
    1 punt
  31. Zeker recept uit een koopmans pakkie ?? En varkensspek van de super
    1 punt
  32. @Cordobabedankt voor deze uitleg. Iedere keer als ik een andere auto had merkte je toch dat de verlichting weer beter was dan de vorige. Mijn eerste auto had ook gloeilampen maar de verstralers in de grill waren wel Halogeen. Daarna 6 auto's met H4 lampen die steeds weer een beetje beter waren, en nu ledlampen, die duidelijker en een meer egale lichtbundel hebben.
    1 punt
  33. Wat verschrikkelijk slecht geschreven, met allerlei essentiele stappen die ontbreken, en tijdlijnen die anders lijken te zijn dan deze in de praktijk waren. Halverwege de vorige eeuw was in de praktijk het enige elektrische licht met echte bolletjes met gloeidraad, en er waren eigenlijk maar twee varianten, de gele jodiumlampen zoals die voor in Frankrijk geregistreerde voertuigen verplicht was, die weinig licht gaf, maar ook niet snel tegenliggers verblindde. De tegenhanger daarvan was wat in die tijd de 'witte' gloeilamp was, deze gaf meer licht, maar verblindde ook meer bij groot licht of slechte afstelling. Hierboven zo'n voorbeeld zoals dat in mijn eerste Golf zat, gewoon dubbele gloeidraad, waar de 2e gloeidraad voor het grootlicht is. Tot in de jaren 60 vond je zowel 6 Volt als 12 Volt systemen in auto's, en dus ook verschillen in de bedrijfsspanning voor de gebruikte lampen, en daarnaast allerlei variaties in fittingen (allerlei bajonetfittingen, schroefdraad fitting enz). De tijd van de letterlijke richtingaanwijzers, heb ik nog een beetje meegemaakt, maar veel auto's die daar mee uitgerust waren (altijd in de B-stijl) waren toen bijna allemaal aangepast met een lampje op de uitgeklapte richtingaanwijzer (die vastgezet was, en niet meer in kon klappen). In 1962 is officieel de H1 halogeenlamp gekomen, in de praktijk zijn tweede helft zeventiger jaren de dure auto's als eerste met halogeenverlichting gekomen (feller licht, langere levensduur, en minder teruggang in lichtopbrengst tijdens de levensduur). Mijn eerste Golfje (bouwjaar 1979) had nog gewone gloeilampen, de tweede was wat luxer uitgevoerd en iets jonger (bouwjaar 1981) had H4 koplampen met één gloeidraad voor dimlicht en één voor grootlicht. De ronde koplampen tot halverwege jaren 70, waren ook populair omdat ze niet merkgebonden waren, en één fabrikant van koplampen vaak voor meerdere merken/modellen koplampen maakte, die vaak gelijk waren of kleine verschillen in de chroomrand (ook gunstig voor allerlei kleine autofabrikanten). In de jaren 70 begonnen ontwerpers steeds meer naar afwijkend gevormde vierhoekige koplampen te gaan, om zo wat herkenbaars te creëren, denk bijvoorbeeld aan de eigenaardig gevormde koplampen van de Peugeot 504: Ondertussen is de lichttechnologie verder gegaan en zijn we ondertussen via Xenon bij Led verlichting gekomen, neveneffect van die technische ontwikkeling is dat het benodigde frontaal oppervlak voor goede koplampen steeds kleiner is geworden. Daardoor hebben auto-ontwerpers meer vrijheid gekregen in hun ontwerp en zie je tegenwoordig de meest bijzonder gevormde lampunits op hedendaagse auto's.
    1 punt
  34. Ja wat de looks betreft weten Peugeot en Citroën en vaak wat bijzonders van te maken.
    1 punt
  35. De 408 bevalt goed. Heel soms doet de software raar, dan blijft het scherm bevroren maar werkt de stuurbediening nog wel als je gaat doorscrollen met muziek bijvoorbeeld. En de afwerking is ook gewoon goed, al zie ik wel soms op plekken (bovenkant dashboard bijvoorbeeld, waar ik niets te zoeken heb) dat het plastic daar hard is. Maar overal waar ik mijn handen normaal plaats, voelt het gewoon comfortabel gelukkig. De 1.2 (3 -cilinder) motor doet goed zijn/haar best en is met 1 op 14 niet echt zuinig denk ik. Qua gewicht moet er wel veel meegenomen worden, ruim 1400kg. Qua ruimte is deze 408 gewoon erg goed en dat was het belangrijkst eigenlijk. Achterbank is royaal en kofferbak met 536 liters is ook prima met grote klep die veel opslokt. En dan de looks...die zijn gewoon top. Erg mooi uiterlijk maar smaken verschillen uiteraard. Voor hetzelfde geld (ruim 43k in euro's) is er veel moois te koop hoor maar deze 408 stond ook nog eens in de startblokken en dat zocht ik ook, een auto die binnen een maand geleverd kon worden.
    1 punt
  36. Skoda Fabia Wintergrill Onder en boven. HEKO €10,- NIET voorzien van montageset, want dit werkte niet. Ik heb beide met kabelbinders aan de zomergrill bevestigd, dit was vele malen makkelijker. Zie foto
    1 punt
  37. Leuke historie zeg! Dat belooft wat voor de toekomst wat er op je/jullie pad mag gaan komen.
    1 punt
  38. En nu maar wachten tot de 8 track weer terug komt in onze wagens met knoppen......😊
    1 punt
  39. Dat doe je goed. Jij de auto, zij de velgen.
    1 punt
  40. Zo is het! 😎 Hier ook in de Peus: alleen mini usb te gebruiken. Geen sd te zien. Ben lekker blijven hangen in de 80-er jaren.
    1 punt
  41. Het is altijd anders, maar ook leuk om weer eens in een ander merk/concern te rijden. Na drie Fabia's nu een Bayon rijder en dat bevalt prima.
    1 punt
  42. Vanmiddag in de eerste vrije training was het opvallend dat Max op de harde band zelfs sneller was dan de veel anderen op zachte banden. Dat kan een paar dingen betekenen: of de rest had de afstelling van de auto nog niet voor elkaar, of Max heeft zaterdag tijdens de race weer een weergaloos tempo, en verdwijnt geleidelijk aan de horizon. Max was in de 2e vrije training 0,331 seconde langzamer dan Alonso en ook 0,101 seconde langzamer dan Russell, maar Aston Martin en Mercedes hebben vorige week laten zien dat hun race pace wat tegenvalt, benieuwd of dat dit weekend ook zo is. (ik weet niet op welke banden deze tijden gezet zijn, maar ga uit van rood voor alle rijders). Max heeft aangegeven dat de kwalificatie morgenavond alles kort bij elkaar zal zitten, en als RBR dit soort dingen zegt klopt het eigenlijk altijd. Kwalificatie zal spannend zijn, en in de race zal de rest waarschijnlijk het nakijken hebben.
    1 punt
  43. Hier hebben we ook eens iets gekocht, een Lenco platenspeler. Die hebben we nodig want tijdens het opruimen komen er ineens 150 lp’s tevoorschijn. Alles uit de 70-er en 80-er jaren!
    1 punt
  44. Hier hebben we ook eens iets gekocht, een Lenco platenspeler. Die hebben we nodig want tijdens het opruimen komen er ineens 150 lp’s tevoorschijn. Alles uit de 70-er en 80-er jaren!
    1 punt
  45. De race in Bahrain is wel een paar honderd meter spannend geweest, na de eerste bocht was de winnaar eigenlijk al bekend. Max startte van poolposition, Leclerc naast hem had geen goede start waardoor Max redelijk onbedreigd de koppositie vast kon houden en dat de hele race volhouden. Met hier en daar een incident, maar wel een openingsrace van het seizoen zonder uitvallers, waren er een paar opvallende zaken: - Perez reed een goede race en stoomde langzaam maar zeker op naar de 2e plek - Leclerc had wat problemen met zijn auto, en schoof tijdens de race langzaam naar achteren - Hamilton gaf tijdens de race aan dat zijn stoeltje gebroken was!! In de bijna 40 jaar dat ik F1 volg heb ik dit nog nooit gehoord - bij Racing Bulls is duidelijk dat Laurent Mekies van Ferrari is overgekomen, en blijkbaar ook de strategie heeft meegenomen: een handvol rondes voor het eind van de race als Tsunoda binnen een halve seconde achter Magnussen zit, moet ie positie wisselen met Ricciardo, terwijl Max er ook al aankomt om ze op een ronde te zetten. Gevolg is dat beide RB's tijd verliezen op Magnussen, en vervolgens komt Ricciardo voor de finish alleen maar in de buurt van Magnussen. Gevolg is een hoop ergernis bij de coureurs, waarbij Yuki in de uitloopronde Ricciardo min of meer van de baan gedrukt schijnt te hebben. - Mercedes moet echt zijn best doen om McLaren achter zich te houden - Aston Martin is niet goed in de race, (wel de kwali)
    1 punt
  46. Ik vind alle Skoda's lelijk, de een wat erger dan de ander.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe