Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 12/15/24 in alle zones

  1. Door het lezen van jouw topic vanaf het begin, weer wat dingetjes opgestoken. Belangrijkste voor mij was wel van de Lidl krik, die ook bij ons achterin ligt. Nooit verwacht dat die niet zou passen bij een leeggelopen band. In eerste instantie ga ik er van uit dat dit zich ook bij een F1 kan voordoen, dus: terstond de OEM krik weer in het bakkie achterin gelegd.
    1 punt
  2. 😞Heb ik weer, ik was even met de auto naar de dierenwinkel (o.a. om 20 liter geperste houtkorrels te halen), en gezien het weer en het volume/gewicht een goede reden om de auto te pakken. Ik reed weg uit het parkeervak, en veiligheidshalve niet te ver naar achteren (ik had vooraf niet goed gekeken of dat kon, en kon het vanachter het stuur net niet zien). Rij vervolgens vooruit weg vanaf de parkeerplaats en hoor een vreemd geluid, en direct een floppende band (geluid rijden op een lege band) en merk dat de auto scheef hangt. Rechtervoorband een snee in de wang, en direct leeg, dus voorzichtig even een parkeerplekje buiten de weg gezocht om band te wisselen. Ook dat bandwisselen ging al niet soepel, behalve dat het halfdonker, koud, winderig weer en een miezerbui was, stond de voorkant direct zo laag dat het Lidl krikje er niet meer onder paste. Gelukkig ook nog het OEM krikje aan boord, dus eerst met het Lidl krikje de achteras (en daarmee ook de voorzijde enigzins) wat opgekrikt. OEM krikje onder het voorste krikpunt (nadat ik de boutkapjes had verwijderd en de bouten iets had gelost) om de neus omhoog te krijgen. Vervolgens Lidl garagekrikje weer laten zakken en pal naast het OEM krikje geplaatst om zo het voorwiel goed omhoog te krijgen. Nog even overwogen om het reservewiel (stalen velg, andere merk/type band) naar achter te verplaatsen, maar gezien het weer en de 'kouwe klauwen' besloten om voor die handvol kilometers het maar even zo te laten. Maandagmorgen zou ik vrij zijn, maar ik denk dat ik maar even langs de bandenboer rij, om een nieuwe band te regelen, deze is zo ongelukkig lekgesneden op een scherpe stoeprand, dus die kan na 14k km bij het vuil. Achterbanden zullen naar voren gaan. Wel de eerste keer dat ik iets heb wat op een klapband lijkt, in bijna 45 jaar autorijden eigenlijk alleen een paar keer aflopende banden gehad door schroeven, spijkers en dergelijke in het loopvlak.
    1 punt
  3. Nee, die conclusie is net iets te kort door de bocht @Fabia123. Door de stekkerverbinding met corrosie, was het onmogelijk om de melding weer te laten verdwijnen. Als er ooit een melding komt over het oliepeil, moet de auto registreren dat de motorkap open is geweest, voor de melding ooit gereset kan worden, als de auto dus niet meer detecteert of de motorkap open gaat, blijft die melding, zelfs als je de accu loskoppelt. Het is een typisch voorbeeld van iets wat ooit slim lijkt te zijn bedacht, maar in de praktijk soms heel irritant uitpakt als er ergens iets aan het systeem mankeert. Dat lage oliepeil zal er dus wel even geweest zijn, alleen verwacht je niet dat na bijvullen die melding onverminderd blijft verschijnen zowel bij het begin als het eind van elke rit met bijbehorende 'ping', en dat was dus wel de corrosie-storing.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe