Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/27/2021 in all areas

  1. @CaseyBaseyz'n antwoord keur ik goed! Gefeliciteerd! Een handgesmeed sluitmechanisme. Gemaakt door een lokale smid. Op de deur van een appartement in Süd-Tirol. Op dit gebouw, aan de binnenzijde van de voordeur.
    3 points
  2. Leuke reclame van Skoda! https://www.dumpert.nl/item/100009177_9637ef3e
    3 points
  3. Nog enkele foto's na de auto gewassen te hebben. 😍
    3 points
  4. Yeah, nog twee dagen en dan gaat het feest beginnen! De auto is nu helemaal klaar. Naast hetgeen ik in mijn vorige post al schreef, hebben we er 4 nieuwe banden onder gelegd, is er nog een nieuwe waterpomp in gegaan en is er een koelvloeistoflekje gedicht. Moet goed komen Omdat sommigen van jullie gaven aan het leuk te vinden om ons te volgen: klik op deze link. Je komt dan op een pagina waar alle teams die de live-tracking hebben aanstaan, zichtbaar zijn. Aan de rechterkant van de pagina zit een tabje “teams”. Als je daar zoekt op team 211 (4 Crimestoppers), en op ons logo (zie hieronder) klikt, dan zie je waar wij uithangen. Dan weet je of we een beetje op schema liggen om op tijd in St. Tropez aan te komen O ja, de nu aangegeven locatie is de locatie waar we gesleuteld hebben, en niet het adres waar de auto te vinden is
    3 points
  5. Ik vind dit toch zo'n fantastisch youtube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCOuRn84b3iySMZlnrT3Dq6A/videos Even een voorbeeldje: En daar staat dat kanaal helemaal vol mee, oude schepen, oude motoren, maar de types die er mee varen zijn zeker ook prachtig 🙂 . Wat een enorm gedoe om zo'n motor te starten, en wat een maffe techniek met verbrandingsmotoren die twee kanten op kunnen draaien, waterinjectie, starten op perslucht, etc.
    2 points
  6. Ik hou ook wel van een lekker biertje of een goed glas Whisky, maar IPA gaat bij mij wel vaak door de gootsteen. Ik krijg ze dan van vrienden die ze ook niet lekker vonden en de resterende flesjes aan mij geven om uit te proberen. Ik vind de meeste echt veel te bitter door de extra hop.. Kwestie van smaak uiteraard Maar kom er uiteindelijk vanzelf eentje tegen die wel bevalt
    2 points
  7. Keuzes, altijd moeilijk en gewoon op je gevoel af gaan. Peugeot betaalt nu mijn salaris maar Skoda heeft mijn hart ooit veroverd in 2007 met mijn 1e Octavia. Sindsdien is het alleen maar erger geworden zoals jullie weten. Maar vele andere merken vind ik ook geslaagd hoor. Dacia bijvoorbeeld. Gewoon geniaal en eigenlijk zoals Skoda vroeger de markt open brak is nu Dacia erg actief. Die Duster waar Menno mee bezig was/of nog is, is gewoon erg leuk!! Hier doe je echt niemand kwaad mee, en zo was het met Skoda ook.
    2 points
  8. Denk het niet..... Denk eerder dat die gezegd heeft " hoe ouder ze worden hoe gekker ze worden" .......😂
    2 points
  9. Het leuke is eigelijk juist dat je zo snel van die ik schat 70 naar 150 gaat. Zonder GTI en tuning zou ik ook inderdaad naar 135 gaan, maar het versnelt dan zo hard. En dat is het leuke natuurlijk. Al zal dat stel waarschijnlijk hoofdschuddend "wat een aso" zat te roepen
    2 points
  10. Zonder GTI en tuning was je waarschijnlijk met 135 voorbijgegaan. 😁 Overigens hou ik daar ook wel van om bochten bij voorkeur zonder het gas los te laten met (bijna) dezelfde snelheid te nemen als het rechte stuk. Ook bij mijn eerste auto een Golfje D was dat leuk: was ik onderweg van Lelystad naar huis en rustig aan het cruisen met zo'n 100 km/u, kwamen er anderen voorbij met 120+ km/u, en dan op het volgende verkeersknooppunt sjeesde ik daar weer omheen. Regelmatig dat op een afstand van 40-50 km dezelfde auto mij 3 inhaalde, dus de uiteindelijke tijdwinst voor de hardrijder was minimaal als ie tenminste niet moest gaan tanken, want met mijn gemiddelde van meer dan 19 km op een litertje diesel was tanken een relatieve zeldzaamheid.
    2 points
  11. Ik zou fysieke knoppen niet ouderwets, maar functioneel noemen. Menu-instellingen zijn geschikt voor zaken die je eigenlijk alleen instelt als je de eerste keer met een auto rijdt, alles wat je soms (tijdens een rit) wil veranderen hoort gewoon een fysieke bediening (knop of schuif) te hebben.
    2 points
  12. 2 points
  13. Hier ook weer eens iets speciaals: Deze GS is in onderhoud bij onze garage. Bouwjaar 1977.....geweldig toch.
    2 points
  14. Wat mij eigenlijk het meest verbaasde: het NL-kenteken op de Aston Martin, al moet er wel bij gezegd worden dat de auto al meer dan 6 jaar oud was voor ie een NL-kenteken kreeg. Onderstaande Porsche is misschien minder bijzonder maar wel heel fraai met de originele Fuchs velgen:
    2 points
  15. Om de topic titel nog even eer aan te doen. Ik heb besloten de Polo toch maar te houden. Inruil valt vies tegen, er zou flink wat geld bij moeten en de verwachte leverdatum van de Duster is april en mijn gevoel zegt me dat dat best nog wel eens later kan worden. Dus ik moet mijn zegeningen maar tellen. Hij rijdt tenslotte fantastisch, is redelijk zuinig en met wat passen en meten krijgen we alles er in tijdens de vakantie.
    2 points
  16. Ach tis jammer maar dit hebben we in NL al jaren terug gehad met de autorai En nu is er een zwak aftreksel van na jaren van niet... En een trend die naar andere sectoren doortrekt...... Mijn werkgever staat ook op beurzen en is tijd geweest dat het minimaal tot niet was omdat men het niet nodig vond Maar op bepaald moment kwam er toch weer vraag vanuit de klantenkring waarom we niet of bijna niet meer op beurzen stonden. En tegenwoordig staan we er weer op velen, en op enkele grote. Bv in Gent en Dusseldorf en in NL op de Hiswa in en outdoor. En verder op kleinere beurzen en dat zijn dan beurzen van 3 dagen. En toch ziet de werkgever opdrachten uit die beursdagen komen, worden toch vaak eerste contacten gelegd. En wat een vertegenwoordiger bij ons zei, het is erg moeilijk om het uit te filteren wat de opbrengst uiteindelijk van de beurzen is. Maar het heeft zeker een hoog positief gehalte op de totale omzet.
    2 points
  17. Zondag op de meeting in Beveren-Waas o.a. onderstaande Kadett 1200 gespot, was het eerste ritje van de auto na 3 jaar restaureren. Auto uit 1976, die behoorlijk origineel was, alleen de lakkleur was geen originele Opelkleur, maar van een Nissan?? met een kleur die vrij dicht bij een van de originele kleuren ligt. Verder is de zwarte kunststof grill voorzien van een blanke lak, waardoor ie er uitziet, alsof er pianolak op zit. Bij de buitenspiegel twijfel ik of dat origineel is, deze velgen zag je destijds veel onder Opels, alleen de bandenmaat, en de rijhoogte zijn echt wel afwijkend.
    2 points
  18. Nou nee. Zag ze tijdens de vakantie heel veel in Frankrijk (meest diesels overigens, die je uberhaupt heel veel ziet). En al eerder in geinteresseerd geweest, maar er was nooit een automaat. En gewoon veel value for money, no nonsense, praktisch en functioneel en schijnt ook niet verkeerd te rijden
    2 points
  19. Jep, 23 augustus inderdaad opgehaald en 20 kilometer later bij een andere vestiging van dezelfde dealer neergezet vanwege allerlei storingsmeldingen. Volgens de dealer een bekend probleem waar een softwareupdate voor uit moet komen dus weer meegenomen. Vrijdag 27 augustus toch weer neergezet bij dealer want kreeg waarschuwingsmeldingen om voorzichtig te gaan rijden, dus toen was ik er klaar mee. Afgelopen vrijdag 10 september de Enyaq weer opgehaald en tot nu toe zonder problemen of meldingen... fingers crossed
    2 points
  20. Het is echt bloedheet hier! Super sfeer ook met Mental Theo en Tiesto en Davina!
    2 points
  21. De Cactus doet mij aan een Audi rally auto denken.
    2 points
  22. Schijnt een droge race te worden, en ook dát is in het voordeel van Max: de rest heeft vanwege de natte kwailificatie extra vleugel staan, en mag dat onder Parc Fermé regels niet meer veranderen, zonder als straf uit de pitt te moeten starten. Max had de kans om voor zijn outlap en inlap (geen getimede ronde) met minder downforce te rijden, en morgen dus meer snelheid te hebben op de lange rechte stukken in Sochi. Ook is nog de vraag of Hamilton morgen wel van P4 start: de laatste ronde is ie achterwaarts de bandenstapel in gegaan, en als er teveel vervangen moet worden onder Parc Fermé mag ie uit de pitt vertrekken (en dus pas vertrekken als Max al een flink stuk voorbij is). De grote vraag is welke fout maakt Lewis morgen 3 keer? vrijdag 'hit the jackman' (1x) zaterdag Q3 'hit the wall' (twice) zondag 'hit ???' (3x)
    1 point
  23. Laat het niet zo nat zijn als in België en dat de punten weer uitgedeeld worden gedeeld door 2...... Gewoon nat zodat max zijn voordeel er uit kan halen.....
    1 point
  24. Benieuwd of Hamilton morgen 3 fouten gaat maken: Vrijdag: 1x (hit the jackman) Zaterdag: 2x (hit the wall twice) in Q3 En: Crash laatste ronde Q3
    1 point
  25. Standaard op zondag zijn we dicht Marco. Ik kreeg jouw vraag pas nu te zien hier? Nu vandaag op dinsdag is mijn vrije dag naast zondag dus. Houden zo want ik moet er niet aan denken om ook op zondag te werken. Op zaterdag werken valt al tegen hoor want zoveel actie is er niet die dag. Maar goed, die zaterdag houden we er voorlopig in vermoed ik. 😉
    1 point
  26. 1 point
  27. 1 point
  28. Ja, dat zou toch voor mij een te grote investering zijn. Ik vind het wel prachtig en als ik een mooie Audi of BMW had, dan liet ik het zeker doen. Dan zou ik het me ook beter kunnen veroorloven. Het was meer dat ik het er met mijn vrouw over had onderweg en die dacht dat het wellicht iets zou zijn voor mijn a.s. 70e verjaardag. Maar dat wordt nu waarschijnlijk een weekendje weg
    1 point
  29. Tuurlijk mag dat Jefrey; ik kwam na wat zoekwerk tot de slotsom dat het om enkele duizenden euro's zou gaan. Je ziet het wel voor 1250, maar dan is de kwaliteit van de folie twijfelachtig (steenslag schade e.d.)
    1 point
  30. Ik ben ook fan van Peugeot hoor. Er staat een mooie lijn modellen voor mij in de showroom. Zeker met de 308 die eraan komt wordt het nog drukker. En mijn 2008 die ik als demo rijd, is ook een model welke heel goed mee telt in de verkoop tussen alle SUV’s in. En ik kijk nu al uit naar mijn volgende demo: 2008 in GT lijn! 😍
    1 point
  31. Als ik voor mezelf spreek: je moet jezelf af en toe kietelen/verwennen. Doe je dat niet dan is er niets meer aan. Onze regering pakt al bijna alles af van ons af dus heb je een uitlaatklep nodig. Ik zeker. En het leuke is, je doet er niemand kwaad mee. Bíj ons denken ze vaak: 2 auto’s?? Nergens nodig voor, zegt mijn schoonzus. Tja, dan ga ik er lekker voor zitten en reageer naar haar. En al snel voelt ze dat ze dat beter niet had kunnen zeggen 2 minuten daarvoor. Ik heb ooit een afspraak met mijn vrouw gemaakt, ruim voor ons trouwen: “Jij blijft altijd een eigen auto houden om lekker te kunnen doen waar je zin in hebt.” En zeker nu in Corona tijd ben je blij dat je niet met het OV moet toch? En Menno snap ik ook met zijn acceleratie acties. Die GTI vraagt er gewoon om.
    1 point
  32. Mijn ervaring is dat degenen die een ander betichten van asociaal rijgedrag niet zelden zelf dictoriaal rijgedrag vertonen (zoals als je iemand ziet die met hoge snelheid op de linkerbaan aankomt, er dan kort voor naast de vrachtwagen gaan hangen om een ander te dwingen om zich aan de snelheid te houden). Dat iemand wel eens een hele legitieme reden kan hebben om hard te rijden, komt vaak niet eens bij die figuren op. Legitieme redenen kunnen bijvoorbeeld zijn dat ze als personeel (dokter/operatiekamerpersoneel enz. onverwachts hard nodig zijn), lid zijn van vrijwillige brandweer en opgeroepen, familie plotseling in het ziekenhuis noemt het maar op.
    1 point
  33. Enige wispelturigheid is mij inderdaad niet vreemd
    1 point
  34. We kunnen wel doorbabbelen over de nostalgie van de Flevolandse polderwegen, maar dat brengt ons nog geen steek verder m.b.t. @MarcoO2z'n vage raadplaatje. Dat bevindt zich ergens in de Alpen landen... en toen... (?) De lol zit 'm nou juist in de tips, extra fotomateriaal, aanwijzingen, hints, ed. NIET in de akelige stilte.
    1 point
  35. Nog wat updates. Wit/zwarte Ali logo's voor de Superb En de velgrandbescherming (lelijke zwarte rand) gaat er weer af, ze maken de velgen optisch kleiner en daardoor komt de verlaging nog niet optimaal uit voor het oog. Hopelijk werkjes voor aankomende weekend, ben nl weeral uitgeschakeld met mijn rug. Zo staat ie nu, netjes in de wielkasten, zo hoort het voor mij 😍 Enkele totaalplaatjes
    1 point
  36. Optie is er nog steeds gelukkig en zeker geen rit die tegenvalt... Mag hem vaak rijden als ik naar de jachthaven die er vlakbij ligt moet. En als ik de tijd heb en moet op bataviahaven zijn dan rij ik ook lekker over de dijk. ff lekker wakker worden in de ochtend ontstressen op de terugweg.. Hulpje dat ik vaak mee heb vond inbegin maar niets maar gaat het toch steeds meer waarderen...
    1 point
  37. Ik zeg het wel eens vaker... mensen hebben hun ogen dan weliswaar wel open, maar kijken niet... 😇 Soms is iets bijzonders gewoon daar; vlak voor je neus.
    1 point
  38. Ook 20 jaar terug waren er al timers om groepsfoto's te maken (en tegenwoordig kun je op je spiegelreflex ook afdrukken via een app op je telefoon, maar dat was er 20 jaar terug nog niet). Schitterend die serieuze reactie van je Frank. 😁
    1 point
  39. Het lijkt er op dat ze het gehaald hebben........ Maar vertrokken ze niet met zijn vieren........???😎
    1 point
  40. 1 point
  41. Alleen maar goed volk uit (regio)010 Frank
    1 point
  42. Zou dat dan wel doen als de rugharen dan zijn weggebrand ! Scheelt je weer een wax beurt ... 😎
    1 point
  43. De melder in het toilet moet een andere toon. Als je die hoort dan weet je dat je de brandblusser niet hoeft mee te nemen, en dat je het vuur gewoon uit kunt pissen.
    1 point
  44. Gourmet jij altijd alleen ??? Isse niet echt 100% NL Brandbeveiliging is één van de dingen die na de nieuwjaars brand van Volendam giga veranderd aangepast zijn. Dat begint al met de bekabeling , dan de slowups (sirenes) en hun brandvertragende kabels En dan alleen al het leggen van de bekabeling, vroeger was het met open bochten in pijp en goot Nu moet alles in pijp maar met gesloten bochten. En dan nog het verhaal met noodverlichting en aanduidingen ... Het is soms niet bij te houden hoe de veranderingen daar in zijn. Soms geheel terecht maar soms ook erg overtrokken en/of tegenstrijdig. Voorbeeld van laatste: Voor de bekabeling van slowups moet je dus functiebehoud kabels gebruiken die een X tijd tidens brand hun functie moeten behouden. Dus de slowup van spanning voorzien. Alleen als je dan de slowup zelf hebt, die is geheel van plastic en 0% functiebehoud En Zover ik weet is dit altijd al geweest dat op plafonds de melder gewoon op plafond werd geplaatst en niet een 20 a 30cm er vanaf. Dan spreek ik over normale plafond hoogte's Heb je een hal of kantine met een plafond van bv 4 tot 6 mtr hoog dan monteerde wij de rookmelders wel aan pendels zodat deze lager kwamen te hangen. Dus ik denk dat die persoon die toen bij je thuis was zijn huiswerk niet 100% goed had. In dak nokken daar moesten wij 20jaar terug al de rookmelders op pendels hangen zodat ze een 50 a 100 cm lager kwamen te hangen. Vanuitgaand dat vloer tot nok een 4 a 5 mtr was. En zelf voor thuis ( bestaande woning ) gaan er 2 Gira melders op plafond die en rook en hitte detecteren ! Nu heb ik voordeel dat ik gipsplaat plafonds heb dus ik kan redelijk makkelijk vanuit centraaldoos een vmvl snoertje vanuit centraaldoos naar melder krijgen zonder het te zien. Maar was het beton geweest dan was het een P25 gootje geweest van een 50cm, liever een gootje met goede melder dan een melder die altijd op meest ongunstige moment afgaat.
    1 point
  45. Maar die laders kun je daar dan ook rook mee detecteren.. ?? 😎
    1 point
  46. Jep, of gebaseerd op verouderde ervaringen (en oude typen batterijen). Zoals al aangegeven: probeer maar eens de huidige generatie oplaadbare batterijen en je zult je voorgaande statement vanzelf bijstellen.
    1 point
  47. Deze zit vanaf de oplevering nieuwbouw in ons huis. Nooit gezeur. Wel na 12 jaar een keer vervangen voor een nieuwe (grondplaat kan je laten zitten en vervangingstermijn staat 10 jaar voor). Op de melders die ik een paar jaar geleden heb vervangen door nieuwe stond dat er alleen een 9V van Duracell gebruikt mocht worden en absoluut geen oplaadbare batterijen. Deze melding zie ik niet meer op de nieuwe melders staan.
    1 point
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe