Jump to content

Cordoba

Members
  • Posts

    2,221
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    193

Cordoba last won the day on October 4

Cordoba had the most liked content!

2 Followers

About Cordoba

  • Birthday September 21

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia III combi
  • Uitvoering
    Joy
  • Motor
    CJZ 1.2 TSI 66 kW
  • Tuning
    nog niet
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Quartz grey metallic
  • Bouwjaar
    12-2016
  • Eigenaar sinds
    24-05-2018
  • Kilometerstand
    45000
  • Opties
    Trekhaak, spatlappen achter, achterbumperbescherming
  • Accessoires
    green stripes
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    L
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    0938473

Recent Profile Visitors

7,337 profile views

Cordoba's Achievements

  1. Vraag me af hoe ze dat doen bij een EV: ramen krabben met draaiende motor. 😎 Overigens de reden dat ik het doe is niet zozeer het ontwasemen van de voorruit tijdens het krabben, maar omdat ik de ervaring heb dat als ik dat niet doe, ik voor het eind van de straat al niet meer kan zien waar ik rijd door dichtslaande ramen, mede door alle vocht wat je mee de auto inneemt als je net hebt staan krabben, dat beetje extra warmte maakt net dat verschil, bovendien zet ik dan ook spiegelverwarming en achterruitverwarming aan.
  2. Als je zoekt staan er bij meerdere dealers dergelijke Felicia's of Octavia's uit de jaren zestig in de showroom. Ik weet dat voorheen dealer tegenwoordig servicepunt Toon van Eijk in Bodegraven ook lang een rood exemplaar in de showroom heeft gestaan (staat er misschien nog wel), en dat bij een meeting in St.Niklaas er een zachtgeel exemplaar bij de dealer in de showroom stond.
  3. Dacht even aan Wiesmann, maar dat is het ook niet: Begin nu meer richting Harley te denken:
  4. Duidelijk een echte landrot hier: ik had geen idee van het bestaan van zo'n getijdenwijzer, laat staan hoe dat er uit ziet.
  5. Google street view geeft hier alleen (verouderde) beelden van 2010, als ik tenminste de plek heb gevonden.
  6. Kan ook zijn dat Ed die foto op het NL-forum die foto al eens heeft gedeeld, maar komt mij in elk geval net té bekend voor. Vanmiddag vooral het schaatsen aan het volgen.
  7. Volgens mij heb je deze al eens ergens gepost Ed, maar waar?
  8. Het zal geen skischans (maar dan voor landen in het water) zijn, een wilde gok: deel van een scheepshelling om jachten schoon te maken aan de onderkant?
  9. Loopbrug naar een wegrestaurant of iets dergelijks?
  10. @VAG-man Kom maar snel met een nieuwe opgave, want die foto's van Wasmachineman in de badkamer worden steeds gewaagder.
  11. Metalen schoenlepel met leren handvat, of leer bekleed, wat voorbeelden:
  12. Ik had verwacht dat ik op de puntjes nog iets in moest vullen, maar hoef nu in elk geval niet meer te bedenken wat ik daar zou invullen. Dan ga ik voorlopig voor een schoenlepel.
  13. Lijkt me een hoes voor ....?
  14. De stewards hebben zich blijkbaar nogal verveeld deze race: Perez moest bij de stewards komen, vanwege zijn (uitgezonden) radiobericht naar het team over de beslissing van zijn tijdstraf. (Het schijnt dat Checo persoonlijke beledigingen aan de stewards heeft geuit - hoewel mij dat niet is opgevallen, wel dat Checo het oneens was met de beslissing). Checo heeft spijt betuigd, en komt daar mee weg. Veel teams zijn gerapporteerd dat er tijdens de pitstops gewerkt werd aan de auto terwijl een monteur zijn vizier niet dicht had, en ook geen veiligheidsbril droeg. Niet alle bewijsvideo's waren waterdicht, waardoor alle teams alleen een waarschuwing krijgen. Na diverse pitstops (o.a. van Max en van Lewis) werd aangegeven dat er 'infringement of the pitstop procedure' was, maar welke auto's dat precies waren is niet meer in de FIA documenten terug te vinden, maar dit waren wel iets van 7-8 auto's. Dit is een overtreding waar ik hooguit een keer een opmerking over gehoord/gezien heb, maar nooit zo massaal en ook niet dat dit in de officiële FIA documenten van de race was opgenomen.
  15. Volgens Sky wordt er begin volgend jaar gestemd over wat er met de sprint races moet gebeuren, en er zijn een paar opties: starten met (deels) reversed grid, als je bijvoorbeeld de voorste 10 plekken reversed grid hebt, betekent dat plek 1-10 precies andersom op de startgrid staan dan ze gekwalificeerd hebben. Dus nr. 10 staat vooraan, nr. 1 van de kwalificatie als 10e, en nrs. 11 en verder gewoon volgens de kwalificatie. Doel van dergelijke regels is om meer inhaalacties te zien tijdens de race. Je kunt proberen om als 10e te kwalificeren, maar de kans dat je dan als 11e of later eindigt en dus het halve veld moet inhalen om vooraan te komen is groot. De steun vanuit de teams voor dit idee is niet groot (mogelijk ook vanwege grote kans op schade door extra inhaalacties in combinatie met budgetcaps) De sprintrace en kwalificatie niet als apart evenement op de zaterdag, maar de shoot out (kwalificatie sprint race) op de vrijdagmiddag (i.p.v. de race kwalificatie zoals dit jaar). Dan op zaterdagmorgen de sprintrace (nu de sprint shoot out), en zaterdagmiddag de kwalificatie voor de hoofdrace (en zondag de hoofdrace). Groot voordeel is dat de auto's dan na de sprintrace niet meer in parc fermé hoeven te blijven, maar dat er tussen de sprint race en de normale kwalificatie gewoon aan de auto gewerkt kan worden. Als je voor de sprint race dus een verkeerde afstelling of verkeerde vleugel hebt gekozen, kun je dat corrigeren voor de hoofdrace (en bijbehorende kwalificatie), en zit je niet een heel weekend opgezadeld met een verkeerde keuze. Voor dit idee is wel veel steun onder de teams, en zoals ik al her en der heb aangegeven ook veel logischer dan een kunstmatig apart evenement als de sprint race die het hele weekend zwaar beïnvloedt. Vanmiddag een Max die voor de 4e keer op rij de pole pakt in Abu Dhabi, Perez die weer door het ijs zakt (tijd kwijt wegens track limits), en Leclerc die naast Max op de 1e startrij staat. Zowel Red Bull als Ferrari waren het weekend aan het vechten om de auto's goed te krijgen voor de kwalificatie en de race, en Max en Charles hebben tot hun eigen verrassing de 1e startrij gescoord. Benieuwd of Logan Sargeant volgend jaar nog mag rijden: in Q1 lukte het hem om in beide snelle rondes zijn tijd kwijt te raken wegens track limits, en had dus geen enkele tijd staan in Q1.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe