Cordoba

Members
  • Content aantal

    934
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    50

Cordoba last won the day on September 13

Cordoba had the most liked content!

Community Reputation

224 Excellent

About Cordoba

  • Rank
    Elegance
  • Verjaardag September 21

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia I combi
  • Uitvoering
    Creation
  • Motor
    BBY (1.4-16V 54kW)
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Metallic groen
  • Bouwjaar
    2003
  • Eigenaar sinds
    2010
  • Kilometerstand
    155000
  • Opties
    Mistlampen voor, kofferbakverlichting (2 zijden), dimbare instrumentverlichting, leeslampjes voorin.
  • Accessoires
    trekhaak, interieurverlichting boven de achterbank, instaplijsten, en er komt nog meer.
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    LM Audi A3 velgen, LED-stadsverlichting, extra 12V plug in bakje onder aftermarket radio, deels donkere zijramen(folie), binnenkort in hoogte verstelbare semi-kuipstoelen (L&R).
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Alpine
  • Zomervelg / -band
    15" 195/50 (van eerste model Audi A3)
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    459826

Recent Profile Visitors

920 profile views
  1. Ach als een chef-monteur bij de dealer al niet in staat is om een kapotte zekering van een ABS-pomp te ontdekken. Kortom ze hebben blijkbaar in de gaten dat je voor kennis van zaken niet bij de dealer moet zijn.
  2. Het op zicht controleren van een distributieriem is bij sommige blokken al een aardige klus, en ik heb geen idee of dat voor je CFWA-blok ook geldt. Als het checken veel werk is, is het verstandig om dan gewoon de riem te vervangen: anders heb je een jaar later weer behoorlijke kosten voor een check (en eventuele vernieuwing). Kortom ik zou vooraf even prijsopgaaf vragen en duidelijke afspraken met de garage maken (bijvoorbeeld als ie in twijfelachtige staat is, dat ze 'm dan direct vervangen en je niet opnieuw arbeidskosten krijgt om een week later de riem alsnog te vernieuwen als de juiste riem aanwezig is en de monteurs tijd hebben).
  3. Zowel bij sportieve als bij milieuvriendelijke motoriseringen kom je dit tegen, als je bij een Ibiza Cupra gaat kijken is dit volgens mij net zo. Bij de 'groene' uitvoeringen heeft het te maken met emissie-eisen, bij de sportieve uitvoeringen kán het te maken hebben met capaciteit van het koelsysteem (met een flinke sleurhut, en veel vermogen, kun je op lage snelheid de boel behoorlijk op temperatuur stoken), maar bijvoorbeeld ook met de belasting op de trekhaak en de constructie daaronder. Als je een sterke motor hebt, kun je veel meer acceleratie krijgen met een flinke aanhanger, en daarmee dus ook veel meer krachten op de onderdelen waar de trekhaak aan vast zit. Kortom er zijn meer mogelijke redenen, maar alleen als je toegang hebt tot de fabrieksgegevens kun je de echte oorzaak achterhalen.
  4. Volgens mij staat de leeftijd voor alle blokken gelijk: aanbevolen om te vervangen tussen de 5e en 6e verjaardag van de auto. Ik heb mijn auto gekocht op een leeftijd van ruim 7 jaar en ook in km's was ie enkele duizenden km's over de aanbevolen vervanging heen. Direct na aanschaf van de auto, dit laten doen en de oude riem zat vol met droogtescheuren, en oppervlak dat af begon te brokkelen, dus dit was echt hard nodig. Ik weet niet hoelang je denkt de auto nog te rijden, maar ik schat zo in dat de kans dat je 2 keer de riem moet vervangen erg klein is, als je daar tegenover het risico neemt en de kosten als het fout gaat, is denk ik wel duidelijk dat in dit geval echt opgaat 'better safe than sorry'.
  5. @Rosinfield Als ie getuned is op gewone euro98, dan zullen de meeste motoren voldoende kunnen corrigeren dat je zonder problemen op 95 kan rijden. De ECU corrigeert in het geval je dan toch 95 tankt, door inspuitmoment, inspuithoeveelheid en ontstekingsmoment (bij benzine) te veranderen, en de modernste motoren kunnen ook de momenten dat de kleppen open/dicht gaan nog aanpassen. Als je gaat tunen op maximaal vermogen en dat doet met RON100 of 102 in de tank, dan heeft de ECU onvoldoende ruimte om bij het tanken van 95 nog voldoende te corrigeren. Ik denk ook dat een auto met aangepaste DSG-schakelmomenten ook ongewijzigd wordt verkocht (is ook beter voor de levensduur), behalve als er nog een terugroepactie met software-update open staat, dan zal ie waarschijnlijk eerst de update krijgen, voor ie de verkoop in gaat.
  6. probleem met parkeer-apps, onverschillig of dat nu yellowbrick of een andere is, is dat een storing in de verbinding tot hele forse kosten kan leiden. Een poosje terug zelfs iemand op tv, die ook aan de hand van getuigen kon bewijzen dat ie minder dan een kwartier geparkeerd had, maar door een bug in de app, of korte storing bij de server van de app uiteindelijk een paar honderd euro mocht aftikken, zelfs dat er op een gegeven moment opnieuw parkeergeld werd betaald voor een parkeerplaats op tientallen km's afstand was geen reden om het betalen van de vorige plek te stoppen. Ook geld terug wegens fout in het systeem was 'onmogelijk' volgens de beheerders, voor mij reden om gewoon geen parkeer-app te gebruiken.
  7. Welkom Areen. Ik heb eigenlijk nog maar weinig gehoord/gelezen dat mensen achteraf de Skoda-module hebben laten inbouwen, ik ben benieuwd naar je ervaringen, en of je het ook achteraf het geld waard vind.
  8. Mooi dat niet alleen het resultaat van je detail-inspanningen naar tevredenheid is, maar dat ook de financiele beloning bij de dealer in orde was. @EdK Voor de vervanger open je een apart topic, met welke specificaties je hebt gekozen?
  9. Misschien is anderssoortige wasserij business een optie? Ik denk aan bedrijven als Cleanlease die voor allerlei instellingen/bedrijven wassen, maar dus ook contactpersonen hebben die instellingen bezoeken om problemen te bespreken. In dezelfde categorie, maar dan veel kleiner heb je ook nog Gaverland, dat is oorspronkelijk een Belgische wasserij, maar heeft sinds een aantal jaren ook een vestiging in Alphen a/d Rijn. Mogelijk kun je zelf bedrijven benaderen, zonder dat er een vacuture bekend is, daarmee maak je als account manager direct duidelijk dat je pro-actief bent.
  10. Ik ben blijkbaar niet de enige die iets gemist heeft. Zoek je nog in bepaalde branche naar vacature accountmanager? In de link van Ed zag ik wat vacatures op het gebied van bloemen/planten, maar daarvoor heb je ook kennis op bloemen/planten gebied nodig. Mijn broer heeft decennia lang de Benelux rondgeraced, als vertegenwoordiger in die branche (Pokon, tuincentra-organisaties enz.), vandaar dat ik het weet. Wat ik van je heb gezien is dat je bij aan techniek gerelateerde bedrijven hebt gewerkt (wasmachines en nog wat zaken als ik het goed herinner)
  11. Ed gefeliciteerd met het overschrijden van de mijlpaal van 1000 likes (het zijn 'likes' dus daarom ook een mijlpaal, geen kmpaal)
  12. In elk geval opvallend dat Friese Frans eerst de auto laat wassen en dan pas uitzuigen. Ik ben van jongsaf gewend om dat andersom te doen: dan is de auto droog (en voor thuis de straat ook) en dat werkt toch iets makkelijker.
  13. Ik ben bang dat ze er doorheen mazzelen, maar als het aan mij ligt krijgt het overgrote deel letterlijk een schop onder de kont.
  14. Gelukkig is er geen klimaatverandering.
  15. Ed, ik had toch wel verwacht dat je Menno met de psychedelische klei aan de slag zou laten gaan.