Jump to content

Cordoba

Members
  • Posts

    1,731
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    136

Cordoba last won the day on January 22

Cordoba had the most liked content!

1 Follower

About Cordoba

  • Birthday September 21

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia III combi
  • Uitvoering
    Joy
  • Motor
    CJZ 1.2 TSI 66 kW
  • Tuning
    nog niet
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Quartz grey metallic
  • Bouwjaar
    12-2016
  • Eigenaar sinds
    24-05-2018
  • Kilometerstand
    45000
  • Opties
    Trekhaak, spatlappen achter, achterbumperbescherming
  • Accessoires
    green stripes
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    L
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    0938473

Recent Profile Visitors

4,928 profile views

Cordoba's Achievements

  1. Als je klaar bent met de bereiding: de tafel is al gedekt En natuurlijk welkom hier, en sterkte met wachten.
  2. Buiten dat, een kampioenschap dat achter de safetycar wordt beslist, dat wil niemand. Er is jarenlang gemopperd dat men een race niet achter de SC wilde finishen. Doet een raceleider er alles aan om dat te voorkomen, is het weer niet goed (bij Toto Wolff). Overigens ook Max heb je alleen even gezien dat ie op kraamvisitie ging naar zijn zus en bij het ophalen van prijzen, maar verder ook niet. De enige coureurs die je gezien hebt de laatste maand zijn Alonso en coureurs die proberen nog wat aan de PR te werken. Voor de rest van de F1-teams die de circuits afgereisd zijn, is dit de kans om vakantie te vieren en contact te hebben met familie. In de fabrieken wordt gewoon bikkelhard gewerkt om de auto's klaar te krijgen voor het nieuwe seizoen.
  3. Dat is precies wat ik bedoel Ed: er wordt vaak geschreven over het 'Mercedes-F1-team' maar niet zelden gaat het dan feitelijk over Toto en zijn belangen. Het zou me zelfs niet verbazen als hij ook allerlei commerciele belangen had bij het werk van zijn vrouw (zijn vrouw is de oud-coureur Susie Wolff)
  4. Ik vraag me af of dit gedoe wel van Mercedes afkomstig is, en of het geen persoonlijke oorlog is van Toto al dan niet samen met Lewis.
  5. Het gelazer van Mercedes/Hamilton over de verloren slotrace in Abu Dhabi houdt niet op. De FIA is ondertussen een onderzoek gestart naar het verloop van die laatste race en in februari zal de uitkomst van dat onderzoek komen. Officieel wil men duidelijke en éénduidige regels ook voor het inzetten van de safetycar. Voor de uitslag van het afgelopen seizoen zal het onderzoek geen effect hebben, dus Max blijft kampioen. Ondertussen gaan er geruchten dat Hamilton dit jaar niet zal rijden als de uitkomst van het onderzoek niet bevalt, en er zijn geruchten dat Mercedes het ontslag van o.a. Michael Masi (race director) en Nikolas Tombazis (hoofd technische zaken FIA). Dat zijn natuurlijk de schuldigen dat Mercedes/Hamilton de rijderstitel niet hebben gepakt. (Masi vanwege de safetycar bij de slotrace, en ik gok Tombazis vanwege de checks op de vleugels of anders vanwege de aangepaste regels op de speciale opties (veranderen wielgeometrie) die het Mercedes stuur had.
  6. Een auto als jonge 2e hands aanschaffen scheelt enorm in de afschrijvingskosten, terwijl de onderhoudskosten dan niet echt hoger zijn (bij veel oudere auto's heb je wel meer onderhoudskosten, maar weer veel minder afschrijving).
  7. Bij meldingen bedoel ik dat je dan een doordringende harde piep krijgt en automatisch op je dash kijkt, en even niet op het verkeer om je heen let, dus in die zin gevaarlijk. Eigenlijk precies dezelfde reden dat ik NL-alert op mijn telefoon heb uitgeschakeld: te vaak gehad dat ik alleen in de auto zat, en ik een totaal onnodig doordringend NL-alert binnenkomt, of een test-alert. Buiten de irritatie, dan ook nog risico dat je pakweg 250 euro boete krijgt als je de telefoon aanraakt om die rotherrie het zwijgen op te leggen.
  8. Als je het goed leest staat het ook in de tekst, maar jammer dat die zogenaamde crashtestscore niet alleen een crashtest is, maar dat daar ook de score voor de verschillende 'veiligheids'-systemen bij zit. Die veiligheid staat niet voor niets tussen aanhalingstekens: te vaak zijn die systemen goed bedoeld, maar nog niet volwassen genoeg, en kunnen ze zelfs ongelukken veroorzaken (denk bijvoorbeeld aan onterechte meldingen en reacties van Front Assist).
  9. Eens met de rest dat voorlopig onvoorspelbaar is wat over een paar jaar de beste optie is, en daarnaast de vraag óf je nog wel auto rijdt. Als je toch wil 'voorsorteren' voor een EV, is het misschien een idee om te kijken naar wat zonnepanelen zodat de elektriciteit straks betaalbaarder is, en kijken wat daar voor subsidies voor zijn. Een andere optie is om niet voor een EV te gaan, maar voor een hybride waarmee je de boodschappen wel volledig elektrisch kunt halen.
  10. Cordoba

    Verjaardagen

    Afgelopen jaar 60 geworden 😁
  11. Cordoba

    Verjaardagen

    Snelle jarig? Gefeliciteerd jongeman. 🍻
  12. Van de Polestar heb ik van iemand die er al even mee rijdt van gehoord dat problemen/mankementen niet opgelost worden door de dealers, en wat ik begreep is dat bij veel meer Polestar-rijders zo. (Op het bijbehorende forum schijnen er ook behoorlijk wat berichten van vergelijkbare ervaringen te zijn) Ik ben blij dat ik nog geen nieuwe EV hoef uit te zoeken, met beperkte actieradius en allerlei software problemen met EV's van heel veel merken, zou ik niet weten wat te kiezen.
  13. Waarom niet op een plek waar je je ogen open houdt @EdK?
  14. Toplager van de schokdemper bevestiging misschien?
  15. Cordoba

    Verjaardagen

    @Kanerr Regiogenoot gefeliciteerd met je verjaardag jongeman.🍻
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe