Cordoba

Members
  • Content aantal

    1050
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    62

Cordoba last won the day on April 6

Cordoba had the most liked content!

Community Reputation

264 Excellent

About Cordoba

  • Rank
    Scout
  • Verjaardag September 21

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia I combi
  • Uitvoering
    Creation
  • Motor
    BBY (1.4-16V 54kW)
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Metallic groen
  • Bouwjaar
    2003
  • Eigenaar sinds
    2010
  • Kilometerstand
    155000
  • Opties
    Mistlampen voor, kofferbakverlichting (2 zijden), dimbare instrumentverlichting, leeslampjes voorin.
  • Accessoires
    trekhaak, interieurverlichting boven de achterbank, instaplijsten, en er komt nog meer.
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    LM Audi A3 velgen, LED-stadsverlichting, extra 12V plug in bakje onder aftermarket radio, deels donkere zijramen(folie), binnenkort in hoogte verstelbare semi-kuipstoelen (L&R).
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Alpine
  • Zomervelg / -band
    15" 195/50 (van eerste model Audi A3)
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    459826

Recent Profile Visitors

1125 profile views
  1. Het verhaal over de knoppen doet me denken aan mijn eerste Seat Ibiza van bouwjaar 1986. Die had satellieten naast de stuurkolom met allerlei bedieningsknoppen daarop, en géén claxonknop op het stuur. De claxonknop zat links van het stuur een beetje onder het dash: buitengewoon ergerlijk geplaatst: in noodsituaties moest je teveel zoeken naar de claxon, en als je 's avonds uit de auto stapte gebeurde het wel eens dat je met je knie de claxon raakte (die ook nog eens niet over het contact stond geschakeld). De schakelaars in de satelliet waren behoorlijk krakkemikkig gingen nog wel eens stuk. Bij mijn 2e Ibiza, had het interieur een volkswagenisatie ondergaan: de standaard knoppen uit andere VW modellen waren gewoon in het dashboard geplaatst, en de claxon zat weer op het stuur, dus dat was weer snel bekend voor mij (mijn eerste auto's waren Golfjes).
  2. ruitenwisse

    Hans, ik weet niet wat de oorzaak is, maar het lijkt mij dat je je toch maar eens tot je dealer of Skoda-Nederland moet richten: 4 x in 1 jaar hetzelfde probleem, dat wijst er op dat het toch minstens 3x niet afdoende is opgelost. Mogelijk dat de stekker na het vernieuwen van de motor niet op de juiste plaats is teruggezet, en dat daardoor veel vuil/vocht in de stekker kan komen. Een andere mogelijkheid is dat niet de stekker van de motor, maar de contrastekker beschadigd is, waardoor vuil en vocht vrij spel hebben. Dan zou je dus de contrastekker moeten vernieuwen. Het probleem is in elk geval geen regelmatig voorkomend probleem (bij andere Octavia's), dus het lijkt mij, dat hier echt iets fout zit. Versleten contacten van de ruitenwisserhendel aan het stuur komt af en toe voor, maar deze (stekker met vuil) heb ik in elk geval nog niet gehoord of gelezen.
  3. Ik lees iedere keer wat nieuws over je vorige auto's Peter, zoals nu het ontbreken van de mogelijkheid om de gevoeligheid van de regensensor in te stellen.
  4. Elektrische achterklep achteraf inbouwen?

    Dat is dus een andere beschrijving van wat ik in post 2 al noemde als alternatief.
  5. Elektrische achterklep achteraf inbouwen?

    ETKA is de afkorting van Electronischer Teile Katalog, wat je gevonden hebt zou zomaar uit ETKA kunnen komen.
  6. Elektrische achterklep achteraf inbouwen?

    Ik denk dat je uit moet zoeken welke componenten specifiek voor een elektrisch openende/sluitende achterklep nodig zijn. (bijv. iemand met ETKA kan dat mogelijk napluizen) Een andere optie, is de tussenweg: door het ontgrendelen van de achterklep met de AB, kan de klep automatisch openen als je aangepaste gasdempers en veren voor de achterklep plaatst. Dat is een aanpassing die redelijk veel mensen hebben gedaan.
  7. Verjaardagen

    Gefeliciteerd Ed, en neem nog maar een rum-cola (door zoeken naar het topic ben ik een dag te laat).
  8. Hallo

    Welkom Paul. Het mechanische deel van de trekhaak is geen probleem, maar wel de bedrading voor het 'stopcontact'? Misschien dat (oud-) Yeti rijders je kunnen helpen. In elk geval is het aanmelden van de trekhaak bij de auto een klusje dat bij veel dealers in het verleden nog wel eens fout ging: de trekhaak moet op meerdere plekken aangemeld worden, voordat alles goed werkt.
  9. Driesje stelt zich voor

    Schitterende kleur heeft je S3 Dries.
  10. Weer een Fabia

    Ook al is de buurvrouw 91, dan hoef je ze nog niet gelijk naar het kerkhof te brengen.
  11. Marc stelt zich voor

    Welkom Marc, de bedrijven die Rosinfield noemt, daar zit je goed voor tuning en er zijn er nog wel een paar (en veel twijfelachtige adressen). Voor je gaat tunen, voor jezelf even bedenken of je op Euro98, of eventueel op benzine met octaangetal 100 of 102 wil gaan rijden, en vooraf zorgen dat je die brandstof dan ook in je tank hebt. Een tuner kan de auto afstellen voor optimalisatie op een bepaald octaangetal, de motor kan daar omheen de ontsteking bij wat andere brandstof wel aanpassen, maar de speelruimte is beperkt. Als je de auto op maximaal vermogen laat tunen bij octaangetal 102, moet je geen euro95 gaan tanken, want dat vindt het motorblok niet fijn.
  12. Je nieuwe aankoop

    @Snelle Het probleem is niet dat de fietsenmaker niet of onvoldoende aan reparaties verdient, maar dat ie onvoldoende tijd heeft om alle reparaties die aangeboden worden, ook daadwerkelijk te repareren. Als een fietsenmaker erg druk is met het repareren van 'internet-fietsen', en daardoor zijn vaste klanten lang laat wachten, gaan zijn fietsenkopers ook ergens anders shoppen.
  13. Je nieuwe aankoop

    @Skoody Boo Ook fietsenmaker is al decennia een beroep waar een tekort aan is. Veel fietsenmakers zien mensen ergens online een goedkope fiets kopen (omzet/winst die de fietsenmaker dus mis loopt), en vervolgens mag de lokale fietsenboer het oplossen als er een probleem is (die daardoor zijn eigen klanten die wel een fiets bij 'm kopen) in de kou moet laten staan. Veel fietsenmakers hebben daarom een soort policy die eigenlijk nergens terug valt te zoeken, maar er vaak op neer komt dat men 'vreemde' fietsen niet repareert, of bijv. geen fietsen van internetwinkels repareert. Zoiets wordt zelden hardop gezegd, maar vaak wordt er om de hete brei heen gedraaid, dus lastig om zaken boven water te krijgen.
  14. Hakar stelt zich voor.

    Hier ook welkom Hakar.