Cordoba

Members
  • Aantal items

    1090
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    72

Cordoba won de laatste dag op 15 juli

Cordoba had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

285 Excellent

Over Cordoba

  • Titel
    Scout
  • Verjaardag 21 september

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia III combi
  • Uitvoering
    Joy
  • Motor
    CJZ 1.2 TSI 66 kW
  • Tuning
    nog niet
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Quartz grey metallic
  • Bouwjaar
    12-2016
  • Eigenaar sinds
    24-05-2018
  • Kilometerstand
    45000
  • Opties
    Trekhaak, spatlappen achter, achterbumperbescherming
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    L
  • Radio- / Navigatiesysteem
    -
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    938473

Recente bezoekers van dit profiel

1238 profielweergaven
  1. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Vandaag de lichte roest op de remtrommels aangepakt. Ik had nog een busje Hammerite zilver hoogglans staan, en dat heb ik hiervoor ingezet. Ik ben van plan om in een later stadium ook de remklauwen op de voorwielen hiermee aan te pakken. Wat foto's van anderhalf jaar oude roestende remtrommels: Na hanteren van de staalborstel en een stuk schuurpapier het volgende beeld: Vervolgens een laagje Hammerite opgekwast, en ook op het aanlegvlak waar de velg tegen aankomt een vliesdun laagje aangebracht zodat het er iets beter uitziet. Na een uurtje drogen in de warmte, een 2e laagje aangebracht (behalve op het aanlegvlak). In de tussentijd ook het aanlegvlak op de binnenzijde van de velg wat netter gemaakt. Nadat alles een paar uur had gedroogd met Autoglym wheelseal een waxlaagje op de remtrommel en op het aanlegvlak van de velg gespoten. Dan heb ik minder kans dat de boel aan elkaar gaat plakken.
  2. Cordoba

    Handremkabels?

    Óf het zijn de hydraulische leidingen voor de achterremmen, óf het zijn de kabels voor de handrem wat je ziet, maar niet beiden tegelijk (al zullen beiden wel op de auto zitten, of eigenlijk er onder).
  3. Bij de buren heeft Rudy (woont in Dordrecht) al een poosje een Brodit te koop staan uit zijn Fabia III, maar is volgens mij voor een ander type telefoon, dus dan zou je nog maar de helft hebben.
  4. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Misschien ga ik de letters overigens nog hergebruiken, maar niet op de originele plaats.
  5. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Ed, ik denk dat jij het geluk hebt gehad dat de lijm vooral aan de letters is blijven zitten, bij mij zat het vooral op de lak (maar daardoor kon ik er wel hele stukken aftrekken/wrijven).
  6. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Vandaag naar de Action geweest voor detailspullen: vislijn Ik had bedacht dat het vandaag met de kont van de auto in het zonnetje geparkeerd, warm genoeg was om de letters (merk & model) van de kofferklep te verwijderen. Plaatjes zeggen meer dan praatjes: De lijmresten eerst met de vingers losgerold/losgewreven, en wat er nog overbleef met een doek met alcohol verwijderd, en daarna een standaard wasbeurt gedaan:
  7. Cordoba

    Octavia nummero IV

    Precieze vorm van koplampen, uiterlijk van grill, buitenspiegels enz. kunnen minder dan een jaar voor de productie start, nog makkelijk veranderd worden. Dat zal ook afhankelijk zijn van de designstroming die Skoda dan volgt. Het lijkt erop dat deze mule de gesplitste koplampen heeft, waarbij één deel is afgedekt. Wat me wel fascineert is wat dat grijs/zwarte plastic op de voorbumper nu moet verhullen. Mogelijk dat hier iets van een nieuwe camera of radartechniek achter zit, en mogelijk dat die techniek wel door het plastic kijkt. Wat me ook opvalt is de 'diverter' onder de voorbumper, onder de voorbumper zit ongeveer tussen de koplampen (qua breedte) een soort plank, mogelijk een verbeterde luchtgeleiding van de luchtstroom onderlangs de auto en langs de motor.
  8. Cordoba

    Je nieuwe aankoop

    @Wasmachineman Die keuken is overduidelijk een hij: ik zie daar achterin een kromme staaf, en ik durf te wedden als je onderaan die staat gaat rommelen dat er vocht uit die staaf komt. (sommigen noemen dat een keukenkraan). 😎 Gefeliciteerd met de aanschaf, dat ie nu maar netjes en zonder gebreken geplaatst mag worden.
  9. Cordoba

    1.4 TSI O2 Combi: Overklaarbaar rol geluid

    Homokineet vervangen is niet onbetaalbaar maar afhankelijk van welke homokineet, welke auto enz. toch al snel 400-500 euro. Overigens voor anderen: verhaal over gecupte banden is heel makkelijk te ontzenuwen: even 4 wielen van een andere auto er onder en kijken of het geluid weg is. (of winterbanden i.p.v. zomerbanden of omgekeerd). Velgen met steek 5x112 zou in dit geval nodig zijn, en die vind je op O2, O3, S2, S3, ik gok ook de Yeti, verder Seat Leon vanaf 2e generatie (1P, 5F), Seat Exeo, Altea, Ateca, Audi A3, A4 vanaf 2e generatie, VW Golf sinds generatie 5?, VW Passat, VW Touran enz. dus voldoende mogelijkheden om even wat om te wisselen. Omgekeerd kun je ook de 'gecupte banden' even onder een andere auto monteren, dan moet het geluid meegaan met de banden/wielen.
  10. Cordoba

    Yeti 1.2 Tikkend geluid uit dashboard rechts voor

    Maakt het uit in welke versnelling de auto staat (achteruit of een andere versnelling)? Ik zit te denken aan een probleem met de recirculatieklep, maar uitlezen van de auto op foutcodes geeft dan uitsluitsel.
  11. Cordoba

    1.4 TSI O2 Combi: Overklaarbaar rol geluid

    @Aelias Als je de auto bij een Bovaggarage gekocht hebt, even op het internet de regels voor Bovaggarantie checken (aankoopbedrag en dergelijke waarboven een Bovaglid verplicht garantie moet geven). Zelfs al heb je een koopcontract waar op staat dat je geen garantie hebt, dan nóg heb je volgens europees recht als consument die bij een bedrijf koopt toch garantie. Recht op garantie is 1, krijgen is 2, daarom is er nog een optie: de koop ongedaan maken, auto terug naar de verkopende garage en geld terug naar jou. Daarbij kunnen ze eventueel wat geld achterhouden voor de tijd/km's die je met de auto hebt gereden, maar je kunt ook aangeven dat je vergoeding wil voor de (tevergeefse) ritten naar de verkopende garage en de onkosten voor je eigen garage die de diagnose heeft gesteld. Als je een auto rechtsbijstandsverzekering hebt, deze direct inschakelen en in overleg met hun actie ondernemen.
  12. Cordoba

    Mijn Fabia III

    De F3 wordt deze week vooral vuil:
  13. Cordoba

    Aangenaam

    Volgens mij heb ik dat over de laatste 20 jaar nog eens betaald aan onderhoudskosten (met Skoda en Seat)
  14. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Modelbouwverf gaat toch makkelijker dan plakken. Wat bedoel je met VD draad? Stukje draad dat ik uit het gat van het standaardlampje krijg is nogal kort (ik schat 7-8 cm) om daar de aansluiting te maken en alles weer terug te friemelen. Ik wil de draad inderdaad naar beneden voeren, en dan onder/achter de kunststofrand van de achterdorpel naar de andere zijde. Zo is de draad beschermd tegen lading, en gaat ie niet rammelen. Het gat voor het 2e lampje zit er al, lampje zit er ook in, maar nog niet aangesloten.
  15. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Ed, dus het opbergbakkie kan niet gecombineerd worden met het paraplubakje? 🤤 Vanmorgen een 2e lichtunit gescoord voor de kofferbak, en vanmiddag gelijk het gat gemaakt. Nu moet ik alleen de draad nog trekken, en die plaat bij het standaard lampje is nog niet zomaar los. Ik heb alle vakjes/bakjes verwijderd, de rollo er uit (daar zit een torx schroef verstopt, net als bij de F1) in de 12V plug zit een kruiskopje (maar mogelijk dat de hele 12V aansluiting uit elkaar fl*kkert als ik die los maak). Wel de binnenkant van het achterkapje van beide lampunits aan de binnenkant wit geschilderd vanmiddag, dat kan nooit kwaad voor de lichtopbrengst. Ook de telefoonhouder geplaatst, want de standaard houder is te klein, en onpraktisch voor mijn telefoon.