Cordoba

Members
  • Content Count

    1,271
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    98

Cordoba last won the day on October 9

Cordoba had the most liked content!

Community Reputation

374 Excellent

About Cordoba

  • Rank
    Scout
  • Birthday September 21

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia III combi
  • Uitvoering
    Joy
  • Motor
    CJZ 1.2 TSI 66 kW
  • Tuning
    nog niet
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Quartz grey metallic
  • Bouwjaar
    12-2016
  • Eigenaar sinds
    24-05-2018
  • Kilometerstand
    45000
  • Opties
    Trekhaak, spatlappen achter, achterbumperbescherming
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    L
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    0938473

Recent Profile Visitors

2,114 profile views
  1. Ik schat dat ik in bijna 40 jaar rond de 800.000 heb gereden.
  2. Dat probleem beperkt zich toch tot alleen " s'Heeren wegen" 😉
  3. Mooi dat je bij JB toch deskundig bent geholpen. Jos (de eigenaar van JB autoservice) is een enkele keer actief op autoforum van de vaggroep, maar niet heel veel.
  4. Grafiek geeft waarschijnlijk wel een goed beeld, van wat jouw auto (ongeveer) heeft.
  5. Oorspronkelijke planning was dat ze afgelopen zomer al over zouden gaan, ik dacht eind mei ofzo. Vagtechniek is enorm gegroeid, sinds ik er zo'n 10 jaar terug voor het eerst kwam. Toen hadden ze de kantine, intreehal, en alleen het stukje van de garage waar je via de zijdeur binnenrijdt, daar kon met veel moeite 2 bruggen en eventueel een 3e auto binnengeperst worden, dus het huidige (volledige pand) is al een forse groei. Ik heb wel eens begrepen dat ze voordien in een garageboxje werkten in de directe omgeving van het huidige pand. Dit is dus niet jouw auto Menno? Bijbehorende koppel-toeren kromme met het vermogen:
  6. Ik gok dat de testritjes mogelijk ook te maken dat ze dit type motor nog maar weinig hebben getuned, dus nog wat meer checken/loggen.
  7. Dealers hebben vaak wel de spullen, maar verstand van zaken heeft echt niet iedere dealer. In het noorden is bijv. JB Autoservice in Dieverbrug een garage met verstand van de Vaggroep en een goede naam, maar mogelijk vind je dat te ver. Je hebt een originele Skoda-radio, dus dat geeft geen storing, misschien dat een later ingebouwde parrot/bluetooth of versterker nog storing op de k-line kan veroorzaken, maar dat heb ik niet eerder gehoord/gelezen.
  8. OK, dus geen storing op uitleesapparatuur door de audio.
  9. Typisch, heeft je Octavia een Skoda-fabrieksradio, of een aftermarketradio van een willekeurig merk? Als je een aftermarket radio hebt, wil die wel eens storing op de K-line geven, waardoor de auto door sommige uitleesapparatuur niet te benaderen is. Oplossing is dan om even de autoradio elektrisch los te koppelen, en dan uit te lezen.
  10. Is de deur er uit geweest om makkelijker te kunnen werken (mogelijk na verwijderen bekleding, het portier deels hersteld middels 'uitdeuken zonder spuiten' )?
  11. Ben er niet zo bang voor in zo'n klein gehucht, waar vrijwel ieder huis honden heeft die aanslaan bij onraad. Daarnaast staat de auto nog geen meter vanaf de voordeur, dus wel erg link voor criminelen, zeker omdat in de gaten houden van de wegen op 3-4 punten op meer dan 10 minuten rijden, ook het hele gebied gelijk gecontroleerd is.
  12. Gisteren ben ik Diekirch naar de Luxemburgse versie van het Nationaal automobielmuseum geweest. Afmeting ongeveer hetzelfde als het museum in Schagen, maar compleet andere keuzes gemaakt: meer ruimte tussen de auto's, een aantal auto's van pakweg 50 jaar terug, maar ook heel oude en heel bijzondere merken. Daarnaast de geur uit een garage uit de 60-er, 70-er jaren, en volgens mij in een voormalig garagepand. Ik zal er nog wel wat foto's van op het forum plaatsen. Hadden we hier ook niet een topic 'bijzondere auto's gespot'? Overigens na afloop van het bezoek aan dat museum vond ik een kaartje tussen mijn portier, dat iemand mijn auto wilde kopen. Ik vermoed dat het afkomstig is van een bende oplichters, maar vond het bijzonder omdat mijn auto de enige auto in de straat was die van zo'n kaartje was voorzien.
  13. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Het ligt er aan hoe je er tegen aan kijkt Menno. Die wax is voor mij vooral bedoeld om het vuil er bij een wasbeurt makkelijk af te krijgen (en regelmatig vuil verwijderen is wel beter voor je de lak). Als je een auto wast en poetst, met het idee dat ie er weer glanzend bij staat, en dat dit (een poos) zo blijft, dan raak je vroeg of laat gefrustreerd.
  14. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Heb jij die regen dan op je geweten @Rosinfield ? Ondertussen is de auto aardig vuil door alle regenbuien en het hier en daar even verlaten van de verharde weg (wegen zijn hier soms erg smal, en ook wel paden met minder mooie verharding)
  15. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Vorige week een beetje aan het balen dat ik door omstandigheden nog geen tijd heb gehad, om de lak vóór de winter een mooie beschermlaag te geven. Ik dacht zaterdag nog even om in elk geval het dak en de neus te kleien en van een vers wax-laagje te voorzien, maar kwam tijdens het wassen tot de conclusie dat het niet echt nodig was, om de auto na de vakantie makkelijk schoon te krijgen, en dus alleen een wasbeurt met wat Aquafobia gedaan. Vanmorgen was zowel op het dak als op de motorkap duidelijk te zien, dat er echt nog wel een aardige waxlaag op zit: