Jump to content

Cordoba

Members
  • Posts

    1,893
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    159

Cordoba last won the day on August 9

Cordoba had the most liked content!

1 Follower

About Cordoba

  • Birthday September 21

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia III combi
  • Uitvoering
    Joy
  • Motor
    CJZ 1.2 TSI 66 kW
  • Tuning
    nog niet
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Quartz grey metallic
  • Bouwjaar
    12-2016
  • Eigenaar sinds
    24-05-2018
  • Kilometerstand
    45000
  • Opties
    Trekhaak, spatlappen achter, achterbumperbescherming
  • Accessoires
    green stripes
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    L
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    0938473

Recent Profile Visitors

5,724 profile views

Cordoba's Achievements

  1. Vanavond bij een fietstocht door de regio in Hazerwoude-Rijndijk een stel bejaarden gespot: - allereerst deze Reliant Scimitar uit 1967, dit zou een GT3 met 6 cilinderblok zijn. Foto's zijn niet geweldig, behalve last van het laagstaande zonnetje (waardoor ook de fooncamera dubbel zag, ook nog last van lange vingers bij de volgende spot) - Vervolgens een Opel Kadett coupe (B-generatie), mijn vader had daarvan ooit de stationuitvoering (Caravan heette dat toen), en op basis van de alugrill had ik 'm op 1970 geschat, maar volgens kenteken uit 1969. Dit is de milieuvriendelijke uitvoering met algkleurige raamlijsten. Zeker omdat de achterraampjes uitzetraampjes zijn, is dit eigenlijk heel makkelijk schoon te maken.
  2. Cordoba

    Dagje Wadvissen

    Dit jaar dus geen bot gevangen Ed.
  3. Ondertussen is bekend dat Perez inderdaad geen track limits heeft overschreden in Q2, maar geen vervolgactie hierop van de stewards, terwijl ze een paar races terug wel stoer genoeg waren om Checo achteraf nog uit Q3 te kicken.
  4. Bijzondere kwalificatie, en niet alleen omdat na de hoosbuien eerder vandaag de baan per minuut stukken sneller werd. Zoals al gemeld is de tijd van Perez in Q2 afgepakt, en bij zijn poging om een nieuw snel rondje neer te zetten reed er iemand wat in de weg (Magnussen??) waardoor ie definitief Q3 niet haalde. Max maakte in zijn eerste rondje in Q3 een foutje, waardoor ie slechts de 7e tijd neerzette. In de 2e poging in Q3 was ie rondenlang aan het vechten omdat ie vermogen kwijt was, en dat via het aanpassen van instellingen niet viel op te lossen (en de tijd was te kort om de pit in te gaan en dan een nieuwe poging te doen). Leclerc zette een mooie tijd neer, maar Sainz was hem toch te snel af, en toen iedereen dacht dat de voorste rij volledig Ferrari zou zijn, zette Russel zijn allereerste pole, en Max was ondertussen naar P10 gezakt. Morgen afwachten of het vermogensprobleem (onduidelijk of dit elektrisch of fossiel vermogen was, wat niet op orde was. Mogelijk dat morgen de weergoden het veld nog eens door elkaar gooien, want gewoon inhalen is niet makkelijk op de Hungaroring. Veel mensen noemen het neerbuigend een Mickey Mousebaantje, maar Max geeft bijvoorbeeld aan dat hij dit een interessante baan vindt, doordat een foutje je voor een paar bochten problemen kan bezorgen.
  5. Volgens Sky is de tijd van Perez in Q2 ten onrechte afgepakt wegens track limits. Op de beelden die te zien waren, was Perez met 2 banden op de witte lijn, en één band zelfs nog voor een deel op het zwarte asfalt, blijft even de vraag of dat de juiste bocht en ronde was, waarop het afpakken van de tijd is gebaseerd.
  6. In het begin van zijn F1-carriere was Vettel juist een hele relaxte gast, pas na een aantal titels is dat flink veranderd, met wat mij betreft het dieptepunt 5-6 terug, toen ie niet meer presteerde, volop mensen van de baan ragde, en eigenlijk niet normaal aanspreekbaar was. De laatste paar jaar zie ik steeds meer de relaxte Seb uit zijn beginperiode, mogelijk dat het te maken heeft dat ie nu geen prestatiedruk meer heeft. Filmpje gemaakt van Red Bull monteur rond de 3e vrije training vanmorgen:filmpje
  7. Vanmiddag na het werk even Gouda ingefietst om naar de schepen te kijken die er liggen vanwege 'Gouda - Waterstad' of zoiets, toen zag ik tot mijn verbazing dat het bandje voor de poleposition al was uitgedeeld:
  8. Vanmiddag na het werk even verder Gouda ingefietst om te kijken wat er aan oude schepen lag, en daarbij ook deze snoek gespot: Dit exemplaar is volgens kenteken uit 1972
  9. Ik denk dat je het wat harder moet spelen bij de dealer, of misschien eens gaan vragen bij een onafhankelijk schadebedrijf wat zij er van vinden en of dit te fixen is. Wat de plooi die niet juist lijkt, vergis je niet wat het effect is als bijvoorbeeld een bevestigingspunt voor het voorscherm is verbogen.
  10. Dat ziet er uit als een slordig gerepareerde schadeauto. Ik zie nu allemaal foto's vanaf het voorportier naar voren, maar bijvoorbeeld geen foto van de zijkant om te beoordelen of de naad tussen voorscherm en voorportier overal gelijk is, en hoe zich dat verhoudt tot de rechterkant. Nu denk je dat het probleem in het voorscherm zit, maar misschien zit het voorportier niet goed, en als je dan de motorkap daar keurig op uitlijnt, lijkt het probleem in het voorscherm te zitten. Kijk ook eens naar de andere naden van het voorscherm, zoals bij de koplamp, is dat wel in orde?
  11. Vettel is met zijn laatste seizoen bezig dan stopt ie als Formule 1 coureur.
  12. Wat mij opvalt is dat Audi blijkbaar niet onder de volumemerken valt, en de VW bedrijfswagens wel. Volgens mij rijden er bijvoorbeeld veel meer A3's rond dan (recente) Crafters, die spot ik maar zelden, de Caddy's en Transporters zijn wel talrijk.
  13. Al bij de dealer gecheckt of de auto mogelijk nog een software update moet krijgen?
  14. Daarmee bedoelde ik dat ie spullen moet versjouwen, en niet bepaald wordt gebruikt als showbak (alleen poetsen en showen, weinig mensen/spullen verplaatsen).
  15. Kun je toch zien dat ik oud wordt: dat doet mij direct denken aan een schade-auto: vroeger werd nieuw plaatwerk voor een schade-auto in het matzwart geleverd, zodat de schadehersteller daar de grondlak en de kleur op kon zetten. Serieus: mat/zijdeglans wordt bij stevig poetsen in geval van hardnekkig vuil al snel plaatselijk glimmend. Mat zou ik dus niet aanraden bij een werkpaard als de Yeti. Je kunt ook een glimmende folie overwegen, waarbij de kleur verandert met de kijkhoek en de lichtomstandigheden. Ook een kleur als de gewrapte auto hieronder zal naar mijn idee erg fraai staan op de Yeti:
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe