Jump to content

Cordoba

Members
  • Content Count

    1,466
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    112

Cordoba last won the day on May 3

Cordoba had the most liked content!

Community Reputation

458 Excellent

1 Follower

About Cordoba

  • Rank
    Scout
  • Birthday September 21

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia III combi
  • Uitvoering
    Joy
  • Motor
    CJZ 1.2 TSI 66 kW
  • Tuning
    nog niet
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Quartz grey metallic
  • Bouwjaar
    12-2016
  • Eigenaar sinds
    24-05-2018
  • Kilometerstand
    45000
  • Opties
    Trekhaak, spatlappen achter, achterbumperbescherming
  • Accessoires
    green stripes
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    L
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    0938473

Recent Profile Visitors

3,393 profile views
  1. Andere optie is om injector(-en) te reviseren, soms vertonen afdichtrubbertjes bijv. slijtage en moeten vervangen worden. Ook dat is een flinke klus voor een specialist. Ik lees 'Eindhoven' dat triggert mij: misschien moet je niet bij de dealer zijn maar bij een echte deskundige zoals Vagtechniek in Nuenen (Eeneind).
  2. Afgelopen 'winter' bij de onderhoudsbeurt/APK het interieurfilter niet laten vervangen, maar alleen een nieuw filter in de auto laten leggen. Het idee was, dat in de winterperiode met koude en soms veel vocht er veel vocht in het filter zou komen, waardoor een mooie voedingsbodem voor schimmel ontstaat. Daarom pas vandaag het filter zelf vervangen, nu de lage temperaturen een beetje achter ons liggen. Opvallend de vogelveertjes in het oude filter, maar vrij weinig restanten van boomblad ondanks dat ik op één van de werklocaties vaak onder de bomen sta geparkeerd.
  3. Ik ben ook blij met mijn all seasons, die enkele dag dat het in NL dan ineens wit is, heb je tenminste niet net de zomerbanden eronder. Als je de Yeti ook vanwege veiligheid hebt gekocht, lijken mij een paar goede 4-seizoenenbanden er gewoon bij te horen. (ik denk dat het veiligheidsverschil tussen bijvoorbeeld een Citigo en Yeti kleiner is dan tussen goede en slechte banden)
  4. Met maar 4000 km/jaar, moet de Yeti nog heel lang meekunnen, hopen dat er nog zolang benzine uit de pomp komt. 😉
  5. Wat ik bedoel is wat ander kleurverschil Frank: binnen de gele cirkel is wat jij bedoelt, binnen de groene cirkels is wat ik bedoel:
  6. Als detailer kijk ik wat anders naar auto's Frank, en inderdaad een auto van 10 jaar terug zonder gebruikssporen zou pas echt bijzonder zijn, maar als je deze auto een stuk netter wil hebben, is er nog wel wat winst te behalen, maar dan moet je er wel tijd en moeite in steken. Bijvoorbeeld de harde kunststofbekleding van het linker achterportier laat wat witte strepen van beschadiging zien (mogelijk gebeurd met iets groots vervoeren), met een melamine sponsje krijg je die strepen wel een stuk minder zichtbaar, volgens mij is Menno daar ook al eens mee aan de slag geweest.
  7. Gefeliciteerd met de Yeti Frank. De kleur is capuccino beige? Wat me opvalt bij de foto's: wat is er met de voorbumper gebeurd? (kleur/glans van de bumper wijkt af, en de naden aan beide kanten tussen bumper en spatbord lopen scheef). Deukje in de spatbordrand (RA) is trouwens een gemene, die zal er waarschijnlijk niet uitgaan met 'uitdeuken zonder spuiten'.
  8. Mercedes liet gisteren al zien dat ze bloedsnel waren op de gele band, dus vandaag niet echt een verrassing. Voeg daar de veel lagere tracktemperatuur van vandaag bij (Mercedes heeft veel meer een probleem met remmen/banden bij hoge temperaturen dan andere teams), en het is wel duidelijk hoe de kansen lagen vandaag. Bij de start liet Lewis wel zien waarom ie 7-voudig kampioen was: hij probeerde in bocht 1 niet met alle geweld een koppositie te forceren, maar accepteerde voor het moment zijn verlies. Als ie het niet had kunnen corrigeren had ie nog altijd voorgestaan in het kampioenschap, en ma
  9. En zelfs die 0,28 is gewoon vergelijkbaar met wat een andere autobouwer (Tatra) al zo'n 100 jaar terug bouwde.
  10. Ik denk dat over 2 jaar de Scala geruisloos overgaat in de Fabia Combi met mogelijk dan al een lichte facelift voor de F4
  11. Het nieuwe platform zal gebruikt worden om binnen VAG een besparing te doen, omdat dan het oude platform niet meer alleen voor de Fabia gemaakt hoeft te worden, verder zie ik eigenlijk alleen maar wat logische technische updates (zoals de Led-verlichting). Veel van de getoonde zaken zullen maar op een deel van de Fabia geleverd worden (zoals het panoramodak), en ook van de ledkoplampen vraag ik me af of dit ook voor het instapmodel is, of alleen voor de duurdere uitvoeringen of als extra optie. Hieronder de zaken die mij wel opgevallen zijn in het laatste filmpje: Opmerkingen: - ro
  12. Mooi dat er toch nog plekken zijn, waar ze niet alleen kijken hoe snel ze je portemonnee kunnen legen.
  13. Graag gedaan Frank. Dit circuit was het gebrek aan grip, gecombineerd met de op en neer lopende baan en veel blinde bochten, echt een lastig circuit, waar eigenlijk iedere rijder soms een foutje maakte. Als Perez zo mee kan blijven doen om de druk op Mercedes te zetten, kan het een leuk seizoen worden, verder veel teams die met elkaar echt om de punten kunnen strijden (Ferrari, McLaren, Alpine, en niet al te ver daarachter Alpha Tauri en Aston Martin, waarbij Gasly door ervaring het veel beter zal doen dan Tsunoda, en Vettel voorlopig ook nog het nakijken heeft bij Stroll.
  14. Vandaag weer een mooie strijd, ondanks dat Mercedes duidelijk een tandje te snel is voor Red Bull en de andere teams. Tot de verrassing de eerste ronde zonder gele vlaggen, safetycars of andere grote incidenten, maar ronde 2 alsnog een SC doordat Raikkonen achterop zijn teammaat reed en zijn voorvleugel onder de auto schoof, en het voorwiel de grond niet meer raakte. Duidelijk een kwestie van alleen rechtdoor kunnen, tijd uitzitten en als de auto stilstaat uitstappen. Nadat de debris was opgeruimd, en de SC verdween, leek Bottas tot aan de startlijn te wachten met snelheid maken, maar een stuk
  15. Cordoba

    Jes

    Welkom Jes, wel bijzonder dat een electrotechnisch ingenieur blijkbaar beter overweg kan met mechanica dan met electronica.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe