Cordoba

Members
  • Content aantal

    976
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

Cordoba last won the day on October 10

Cordoba had the most liked content!

Community Reputation

238 Excellent

About Cordoba

  • Rank
    Elegance
  • Verjaardag September 21

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia I combi
  • Uitvoering
    Creation
  • Motor
    BBY (1.4-16V 54kW)
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Metallic groen
  • Bouwjaar
    2003
  • Eigenaar sinds
    2010
  • Kilometerstand
    155000
  • Opties
    Mistlampen voor, kofferbakverlichting (2 zijden), dimbare instrumentverlichting, leeslampjes voorin.
  • Accessoires
    trekhaak, interieurverlichting boven de achterbank, instaplijsten, en er komt nog meer.
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    LM Audi A3 velgen, LED-stadsverlichting, extra 12V plug in bakje onder aftermarket radio, deels donkere zijramen(folie), binnenkort in hoogte verstelbare semi-kuipstoelen (L&R).
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Alpine
  • Zomervelg / -band
    15" 195/50 (van eerste model Audi A3)
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    459826

Recent Profile Visitors

980 profile views
  1. The Karoq

    Die achterbank had je volgens mij wel in de Fabia gewild @EdK. Ik heb de eerste 20 minuten van de review bekeken, en het ziet er uit als een serieuze review in een rustig en duidelijk tempo, met goede punten maar ook kritische kanttekeningen over de gemaakte keuzes.
  2. Nog ff wachten maar wel alvast voorstellen

    Voorspoedig herstel @BigBoss
  3. The Karoq

    Steelgrey toch, of een andere kleur? @EdK heeft juist een paar foto's van een witte Karoq bij zijn dealer geplaatst, maar geen interieurfoto's. Zwarte hemelbekleding is normaal binnen de Vaggroep alleen voor speciale uitvoeringen.
  4. De eerste Karoq in NL

    "Skoda"- uitstapverlichting? Of lijkt dit maar zo?
  5. Tesla vrachtwagentje....

    Blijkbaar weer net ander bericht gelezen dan @EdK Ik had gelezen dat de Tesla vrachtwagen zonder lading in 5 sec. die 100 km/u zou bereiken, en met lading in 20 sec. terwijl in de tekst hierboven sprake is van mét resp. zonder oplegger. Ik vraag me af of men ook nog motoren onder de oplegger gaat monteren, met slechts een stekker inpluggen op de trekker moet dat een aardige verbetering geven van de tractie. Overigens wat de Cw waarde betreft: een langere auto is gunstig om een lagere Cw waarde te krijgen, daarnaast is de Cw-waarde wat anders dan de luchtweerstand. Voor de luchtweerstand moet je de Cw-waarde vermenigvuldigen met het frontaal oppervlak, en dat frontaal oppervlak zal van een truck een aantal malen groter zijn dan van een Bugatti Chiron. Hieronder wat plaatjes van de verschillende fabrikanten: Nikola: Tesla: Cummins:
  6. Tesla vrachtwagentje....

    Ik las juist dat de Tesla vrachtwagen officieel is gepresenteerd. Ik vraag me wel af of dit iets gaat worden, of dat het een poging van Tesla is om te overleven. Hun model 3 kunnen ze immers nog steeds niet als een normale serieproductie maken, maar wordt nog steeds als een soort voorserie gemaakt, waardoor er dit jaar maar enkele honderden worden afgeleverd, in plaats van vele duizenden model 3 auto's.
  7. @SkodaFrank EGR is aan de motorelectronica gekoppeld, dus dat doet Antera volgens mij per definitie niet. Voor het netjes wegschrijven van de EGR moet je volgens mij bij tuningbedrijven zijn, die het ook vaak als onderdeel van de tuning aanbieden.
  8. Ed shampoo bij een wasbox of wasstraat is eigenlijk altijd behoorlijk agressief voor wax en dergelijke, dus die haalt een flink deel van de aangebrachte wax weg. Overigens als je de velgen voorziet van een wax kun je ze gewoon met normale shampoo wasssen, en is velgenreiniger niet nodig. Eén of twee keer per jaar met velgenreiniger en dan een middel om ijzer te verwijderen (afkomstig van vooral de remschijven) en dan weer in de wax zetten is voldoende om ze makkelijk schoon te houden.
  9. Ed, dus nog niet zo fanatiek dat je 'm zelf poetst in plaats van de poetser van de dealer? Ik heb geen idee hoe de poetskwaliteiten zijn bij jouw dealer, maar op Carclean lees ik nog wel eens gevallen waar de lak van de nieuwe auto door de poetser vooral wordt mishandeld (hologrammen in de lak door ondeskundig gebruik van een rotary).
  10. Aanhaalmoment wielbouten

    Klopt voor de Superb is het gewoon 120 Nm, maar er zijn een aantal auto's uit de VAG-stal die een hoger aantrekkoppel nodig hebben. Ik dacht eigenlijk dat alle 'vracht-modellen' dat hogere aantrekmoment hadden, maar blijkbaar zit ik daar fout (Amarok, Transporter en Crafter en vroeger de LT in elk geval wel, en ik dacht de Tiguan ook en voor de vergelijkbare modellen van de andere merken geldt hetzelfde)
  11. Aanhaalmoment wielbouten

    Ik durf niet te zeggen dat het voor alle Skodavelgen geldt, het zou me niet verbazen als het voor de Kodiaq een andere waarde is. Veel auto's uit de Vaggroep (VW, Audi, Seat en Skoda) hebben hetzelfde aantrekmoment voor de wielbouten, maar sommige (zware) modellen zoals de VW Transporter, Caddy en ik dacht ook de Tiguan hebben een groter aantrekmoment.
  12. Afgebroken bout verwijderen

    Dat opvullen, vult misschien op het oog wel, maar qua sterkte blijft het kauwgum (als zo'n operatie al lukt). Standaard wordt in dergelijke gevallen een draad van een maat groter getapt, zodat je voldoende stevig 'vlees' hebt. Nu is een cilinderkop normaal gegoten materiaal, dus iets minder stevig dan het zelfde materiaal in gesmede vorm, maar als je gaat opvullen is het contact (structuur van molecuulrooster) gedeelte verstoord, en daardoor niet sterk.
  13. Afgebroken bout verwijderen

    Andere methode: kijk of je iets van een staafje of iets dergelijks op de afgebroken tap kunt lijmen, dan kun je de tap er uitdraaien aan het staafje wat je erop hebt gelijmd.
  14. Weer een Fabia

    Voor de duidelijkheid: mijn enige beweegreden was om mensen zich niet alleen blind te laten staren op het cijfertje dat bij het motorkoppel staat, maar dat wat meer in perspectief te zien.
  15. Trotse Rapid rijder

    Ook hier welkom Patrick.