Ga naar inhoud

Ons Skoda Nieuwsmeisje

Members
  • Aantal items

    781
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    25

Ons Skoda Nieuwsmeisje won de laatste dag op 12 september 2023

Ons Skoda Nieuwsmeisje had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • M/V
    Vrouw
  • Woonplaats
    Het wereld wijde web
  • Beroep
    Nieuwsmeisje

Contact Methodes

  • Website URL
    www.skodaforum.eu

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Ons Skoda Nieuwsmeisje's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

79

Reputatie

  1. Škoda Kodiaq biedt geavanceerde plug-in hybridetechnologie en een elektrisch rijbereik tot 123 km**Als Business Edition rijk uitgerust met onder meer LED-koplampen, 18 inch lichtmetalen velgen en Škoda’s Virtual CockpitAltijd online en voorzien van Škoda Connect-dienstenDe Škoda Kodiaq is op alle fronten compleet vernieuwd. De grote SUV is scherper gelijnd, nóg ruimer dan voorheen en biedt het nieuwste op het gebied van connectiviteit en veiligheid. Als efficiënte plug-in hybride maakt de nieuwe Kodiaq nu nog meer indruk, met onder andere een elektrisch rijbereik tot 123** kilometer. De Kodiaq plug-in hybride is als aantrekkelijke Business Edition nu te bestellen vanaf € 48.990*. Recent debuteerde de nieuwe Kodiaq al als aantrekkelijke Business Edition. Nu is deze uitvoering ook leverbaar in combinatie met een efficiënte plug-in hybride aandrijflijn. Daarbij werkt een 1.5 TSI turbo-benzinemotor samen met een elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 150 kW/204 pk. De 27,5 kWh accu maakt een elektrische actieradius tot zelfs 123 kilometer** mogelijk, wat meestal ruim voldoende is voor dagelijks gebruik. De accu is te laden met 11 kW (openbare laadpunten, wallboxes) en bij 50 kW gelijkstroomlaadpunten. De luxe van de Business EditionDe Kodiaq plug-in hybride combineert deze efficiënte prestaties met de luxe van het Business Edition uitrustingsniveau. Deze introductieversie biedt een scala aan indrukwekkende features, zoals 18 inch lichtmetalen velgen met een onderscheidend design, en comfortverhogende opties als Drive Mode Select (exclusief voor de plug-in hybride), KESSY Advanced (keyless entry met walk away locking functie) en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie die de rijervaring naar een hoger niveau tillen. Ook luxe stoffen bekleding en de Virtual Pedal, voor de elektrische bediening van de achterklep, zijn standaard inbegrepen. Specifiek voor de Kodiaq plug-in hybride zijn ook de Škoda Connect-diensten. Via de app zijn veel functies van de Kodiaq plug-in hybride online te bedienen. Het is zelfs mogelijk om bijvoorbeeld navigatie-, klimaat- en ambient light-functies online aan te schaffen en te activeren. De Kodiaq plug-in hybride Business Edition biedt een sterke mix van elegantie, ultiem comfort en indrukwekkende prestaties, en is nu - uitsluitend als vijfpersoonsversie - te bestellen vanaf € 48.990*. Deze zomer staat hij in de Nederlandse showrooms. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl. ** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt. Lees hier het volledige artikel
  2. PlayStation-game Ontwerp geïnspireerd op legendarische Škoda 1100 OHC Spider en Škoda’s nieuwe Modern Solid-designtaalVierwielaandrijving en elektromotoren met een vermogen tot 800 kW zorgen voor circuitwaardige performanceŠkoda onthult de Škoda Vision Gran Turismo, een spectaculaire en virtuele elektrische concept car. Zoals de naam doet vermoeden, is de Vision Gran Turismo specifiek bedacht voor de zevende editie van de gelijknamige en zeer populaire racegame Gran Turismo 7. De Vision Gran Turismo is geïnspireerd op de Škoda 1100 OHC Spider uit 1957 en is uitgerust met vier elektromotoren met een totaalvermogen van liefst 800 kW/1.071 pk. De Škoda Vision Gran Turismo markeert het virtuele debuut van Škoda in één van de meest populaire videogame-series ooit gecreëerd. In Gran Turismo 7 kunnen racefans, net als in voorgaande edities, over de beroemdste internationale circuits racen in een uiterst realistische setting. Het debuut van Škoda in Gran Turismo 7 biedt een nieuwe generatie automobilisten een innovatieve en speelse manier om kennis te maken met het merk en de nieuwe Modern Solid-designtaal. De virtuele Škoda Vision Gran Turismo is geïnspireerd op de Škoda 1100 OHC Spider uit 1957, die destijds werd ontwikkeld voor deelname aan de 24 uur van Le Mans. Onder leiding van hoofdontwerper Oliver Stefani creëerde het Škoda Design-team een spectaculaire eenzitter. Het ontwerp combineert elementen van de legendarische 1100 OHC met de nieuwe Modern Solid-designtaal, die wordt gebruikt voor de komende elektrische modellen van Škoda. Actief designDe lage, langwerpige carrosserie van de Škoda Vision Gran Turismo geeft de auto een zeer moderne en futuristische uitstraling. Het strakke en dynamische exterieur van de concept car bevat actieve aerodynamische componenten - zoals op de gedeelde achtervleugel - die zich aan de rijomstandigheden aanpassen. Dat zorgt – in combinatie met de vier elektromotoren – voor uitgebalanceerde, circuitwaardige prestaties. Gamers kunnen voor hun Škoda Vision Gran Turismo kiezen uit twee verschillende lakkleuren: één die doet denken aan de beroemde Škoda 130 RS - beroemd om zijn dubbele overwinning tijdens de Rally van Monte Carlo in 1977 - en een tweede in mat Explorer Green, de kleur waarmee de nieuwe Modern Solid-designtaal debuteerde op de eerdere Škoda Vision 7S concept car. Bestuurder centraalIn de Škoda Vision Gran Turismo zit de bestuurder in het midden van een minimalistische digitale cockpit, vergelijkbaar met een Formule 1-racewagen. De verstelbare sportstoel, ergonomisch ontworpen om het lichaam van de bestuurder te omarmen, is uitgerust met een zespuntsgordel in opvallend Red Orange. Het futuristisch ogende carbon stuurwiel is aan de boven- en onderkant afgevlakt. Boven het stuur, direct in het blikveld van de bestuurder, dient een kristal als vermogensmeter. Het scherm in de cockpit toont niet alleen de huidige snelheid, geselecteerde rijmodus en het batterijniveau, maar doet ook dienst als achteruitkijkspiegel, zodat het gebied achter de auto altijd zichtbaar is. De Vision Gran Turismo wordt aangedreven door vier elektromotoren, die hun kracht putten uit een 87 kWh lithium-ion batterij. Elke motor levert 200 kW en kan tot 25.000 toeren per minuut draaien, wat resulteert in een gigantisch totaalvermogen van 800 kW/1.071 pk. Het dynamische geluid van de Škoda Vision Gran Turismo is een speciale creatie van het Škoda Development and Design team. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  3. Veel mensen weten dit niet (en jij waarschijnlijk ook niet), maar voordat een nieuw Škoda-model te koop is, krijgen journalisten, influencers en youtubers de kans om de auto in het echt te ervaren. Hoe zo’n evenement eruit ziet, lees je hier. De nieuwe Škoda Superb werd onlangs, verdeeld over meerdere dagen, gepresenteerd aan 350 journalisten uit 26 landen. Dat gebeurde niet in thuisland Tsjechië, maar in en rond de Portugese hoofdstad Lissabon. Hier zijn de weersomstandigheden vaak beter. Dat rijdt niet alleen prettiger, het levert ook mooiere plaatjes op van de auto. Vergis je niet in het aantal auto’s dat klaarstond; in totaal waren dat er 50, inclusief 5 exemplaren van de nieuwe plug-in hybride versie die een elektrisch rijbereik heeft van 100 kilometer (WLTP). Miljoenen lezers, luisteraars en websitebezoekers “Voor Škoda is dit een belangrijk onderdeel van de introductie van een nieuw model”, vertelt Vítězslav Kodym, hoofd productcommunicatie bij Škoda. “Toonaangevende auto- en lifestylejournalisten mogen als eersten aan een nieuwe auto proeven, waarbij ze kunnen testrijden met verschillende versies. Dit is voor Škoda heel spannend, want hun mening bereikt miljoenen lezers, luisteraars en websitebezoekers.” Tijdens het event kunnen journalisten vragen stellen aan experts van Škoda op het gebied van ontwikkeling, techniek, marketing en design. Dat kan tijdens een speciaal hiervoor ingerichte persconferentie, maar ook tussen de verschillende programmaonderdelen door. Langs de mooiste plekjes Het deel waar iedereen echter het meest naar uitkijkt, zijn de testritten. Hier gaat veel voorbereiding aan vooraf; de routes moeten vanwege de foto’s en video’s die gemaakt worden langs de mooiste plekjes gaan, maar ook de journalisten de kans geven de auto in al zijn facetten te ervaren. Als de route alleen door de stad gaat, weet je immers nog steeds niet hoe de auto op de snelweg rijdt. Verder mag het niet te druk zijn en moet de route ook voldoende bochten bevatten, zodat de journalisten kunnen ervaren hoe de wegligging dan is. Langs trammetjes en tegeltjes In het geval van de Škoda Superb hadden de routeplanners van Škoda een uitstekend resultaat geboekt. De route ging langs enkele van de mooiste toeristische trekpleisters van Portugal, zoals de Cabo da Roca, het meest westelijke punt van het Europese vasteland en natuurlijk de stad Lissabon, met zijn kenmerkende gele trammetjes en opvallend beschilderde tegeltjes op de gebouwen. Handige draai- en drukknoppen “Het is belangrijk dat journalisten de kans krijgen om de auto onder verschillende omstandigheden uit te proberen”, vervolgt Vítězslav. “Vooral omdat de Superb voor het eerst leverbaar is als mild hybride auto. En ook hebben ze op die manier genoeg tijd om de zogeheten ‘Smart Dials’ te testen, handige aanpasbare draai- en drukknoppen met een klein digitaal display voor bijvoorbeeld de bediening van de climate control.” “De Superb is het vlaggenschip van Škoda onder de hatchbacks en combi’s, zoals de Škoda Kodiaq dat is binnen het SUV-aanbod. En juist daarom vinden we de feedback van journalisten ontzettend belangrijk. Want veel consumenten baseren hun keuze voor een nieuwe auto op de mening van de media”, besluit Vítězslav. Lees ook: Nieuwe Superb Combi, start als First Edition De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  4. Škoda is een populair automerk. Dus zie je elke dag wel een Škoda voorbij rijden. Maar de volgende 5 modellen uit de rijke historie van Škoda heb je vast en zeker nog nooit gezien. 1: Laurin & Klement FCR – snelle badkuip Het is dat er wielen onder zitten, anders zou je niet zeggen dat de hier afgebeelde Laurin & Klement FCR uit 1909 een raceauto is. Hij heeft eerder iets weg van een badkuip. En moet je die enorme grille eens zien! Die is zo hoog, omdat de zuigers in de cilinders van de motor over een relatief grote afstand van 25 centimeter op en neer gaan. Ook de cilinderinhoud van de motor is met 5,67 liter enorm. Dan is de 1,0-liter benzinemotor van de Škoda Kamiq maar een kleintje. Toch levert deze meer vermogen dan het reusachtige motorblok van de FCR (110 vs. 100 pk). 2: Škoda 932 – Tsjechische Kever Huh? De Škoda 932 lijkt wel heel erg op een Volkswagen Kever. Dat is gek genoeg puur toeval. Maar net als de Kever heeft ook deze Škoda een achterin geplaatste boxermotor met vier cilinders, in dit geval met 30 pk. Vandaar dat de grille niet op de neus, maar aan de achterkant zit. Op 26 oktober 1932 krijgt de Škoda 932 zijn typegoedkeuring voor de openbare weg, lang voordat de eerste Kever op de weg verschijnt. Maar waar deze miljoenen keren is geproduceerd, blijft het voor de Škoda bij één exemplaar. Misschien maar goed ook, want eerlijk gezegd ziet hij er wel een beetje gek uit. 3: Škoda Type 998 ‘Agromobil’ – kampioen terreinrijden Škoda presenteert in 1962 de Type 998 ‘Agromobil’ als handig voertuig voor boeren, boswachters en het leger. Hoewel de Agromobil uitstekend offroad presteert, is hij nooit in serieproductie genomen. Het vrachtwagentje is met 3,5 meter een stuk korter dan de Škoda Fabia, maar toch kunnen tien passagiers mee. Een van de bijzondere kenmerken is de neerklapbare voorruit. Hierdoor ‘krimpt’ de 998 in hoogte van 1,94 naar 1,41 meter, ideaal voor ritten onder laaghangende takken in het bos. 4: Škopak pick-up – alleen in Pakistan Bij deze pick-up van Škopak (een samentrekking van Škoda en Pakistan) kan ook de voorruit plat. Hierdoor rijdt hij zonder problemen onder omgevallen bomen door. De auto uit begin jaren 70 is een initiatief van een Pakistaans bedrijf dat in het land Škoda-modellen verkoopt. De basis is het chassis van de klassieke Škoda Octavia waarop de verschillende carrosseriedelen worden geschroefd. Vraag niet waarom, maar de Škopak voldoet hiermee beter aan de lokale markt, aldus de initiatiefnemer. Een pick-up van Škoda die zelfs in Nederland te koop was, is de Škoda Felicia Fun. 5: Škoda Buggy 736: funauto voor op het strand Tot slot de leukste vergeten Škoda, de Buggy 736 uit de jaren 70. In die tijd zijn buggy’s populair en dus ontwikkelt Škoda zijn eigen buggy, gebaseerd op de Škoda 110. Portieren heeft-ie niet, je springt er zo in. Het versterkte voorruitframe en de hoge rolbeugel zorgen voor extra veiligheid. De Buggy 736 is een echte funauto voor bijvoorbeeld op het strand. En juist daarom is hij nooit in productie gegaan. Bij nader inzien te frivool en te westers, vindt Škoda dat in die tijd nog achter het IJzeren Gordijn zit. Lees ook: 5 bijzondere voertuigen uit de rijke Škoda-historie De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  5. Geavanceerde plug-in hybridetechnologie voor indrukwekkend elektrisch rijbereik tot 133 km**Luxe First Edition-modellen in gelimiteerde oplage beschikbaarSuperb Combi plug-in hybride First Edition: nu te bestellen vanaf € 46.990*Škoda breidt het Superb-gamma uit met de krachtige en efficiënte plug-in hybrideversies van de Combi. Hun indrukwekkende elektrische range tot maar liefst 133 kilometer** is in veel gevallen ruim voldoende voor de dagelijkse ritten. De Superb Combi plug-in hybridemodellen zijn in eerste instantie leverbaar in de exclusieve en gelimiteerd beschikbare First Edition-uitvoering. Die is nu te bestellen vanaf € 46.990*. De nieuwe Superb Combi is verder gegroeid in zijn rol als topmodel binnen het Škoda-gamma. Hij heeft een nog strakker en gestroomlijnder design (Cw-waarde vanaf 0,23), biedt nog meer ruimte en comfort en heeft de nieuwste veiligheidsvoorzieningen aan boord. Nieuwste generatie PHEV-technologieDe nieuwe Superb Combi plug-in hybride krijgt state-of-the-art plug-in hybridetechnologie mee. Highlights in de geavanceerde aandrijflijn zijn de 1.5 TSI turbo-benzinemotor, een elektromotor, de 6-traps automatische DSG-transmissie én een nieuwe lithium-ion batterij met een capaciteit van 25,7 kWh, die een elektrische actieradius tot maar liefst 133 km** mogelijk maakt. Veel van de dagelijkse ritten zijn uit te voeren zonder gebruik van benzine. De batterij is snel te laden met 50kW – het opladen van 10 tot 80% duurt daarmee zo’n 2,5 uur. Ook (thuis) laden met 11 kW is mogelijk. Het systeemvermogen van 150 kW/204 pk staat samen met het maximale koppel van 350 Nm bovendien garant voor krachtige prestaties. Limited edition, ongelimiteerde luxeDe Superb Combi plug-in hybride wordt in eerste instantie leverbaar als zeer luxe First Edition-uitvoering, waarbij 17 inch lichtmetalen velgen en LED-koplampen en -achterlichten de blikvangers zijn. In het interieur gaan luxe en gebruiksgemak naadloos samen. Kessy Go maakt starten met de sleutel op zak mogelijk, daarnaast zijn smartphones draadloos te verbinden. De automatische airconditioning (drie zones) zorgt altijd voor een optimaal interieurklimaat. De LED-interieurverlichting draagt bij aan de prettige sfeer en donker getinte ramen achter zorgen voor maximale privacy. Met de adaptieve cruise control kan de Superb Combi First Edition automatisch een veilige afstand tot een voorligger aanhouden. De Superb Combi plug-in hybride First Edition is er vanaf € 46.990*. Hij is nu online samen te stellen in de configurator op skoda.nl en staat vanaf deze zomer bij de dealers. De Hatchback plug-in hybride-versie volgt op een later moment. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl. ** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt. Lees hier het volledige artikel
  6. Volledig elektrische monoposto exclusief ontworpen voor Gran Turismo 7 PlayStation #VisionGranTurismoPremiere wordt op 24 april om 18.00u live uitgezonden vanuit de PLAYzoneCZ Arena in PraagEerste previewbeeld onthult achterlichten van Škoda Vision Gran Turismo concept carŠkoda presenteert op 24 april om 18.00u de Škoda Vision Gran Turismo concept car. De wereldpremière wordt live uitgezonden vanuit de PLAYzoneCZ Arena in Praag en is rechtstreeks te volgen op de Nederlandse Škoda Newsroom. Vooruitlopend op de onthulling heeft Škoda al een designschets vrijgegeven die het design van de achterlichten van de Škoda Vision Gran Turismo concept car prijsgeeft. Škoda versterkt zijn presence in de digitale racewereld met de Škoda Vision Gran Turismo, een spectaculaire, volledig elektrische concept car die zijn opwachting gaat maken in de Gran Turismo 7 PlayStation racegame. De vierwielaangedreven monoposto combineert elementen van de iconische Škoda 1100 OHC Spider uit 1957 met de huidige Modern Solid-designtaal van het Tsjechische merk. De eerste schets onthult opvallende achterlichten met een kenmerkende smalle lichtsignatuur. De wereldpremière van de Škoda Vision Gran Turismo is hieronder op 24 april vanaf 18.00u live te volgen: De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  7. Compleet uitgerust met onder meer achteruitrijcamera, achterlichten met dynamische richtingaanwijzers en LED-koplampenNu te bestellen vanaf € 34.490*, binnenkort te rijden bij de Škoda-dealerRecent heeft Škoda de vernieuwde en verfijnde Octavia onthuld. In Nederland is Škoda’s bestseller sinds kort al te bestellen als Combi in de rijk uitgeruste First Edition-uitvoering. Nu is ook de vernieuwde Octavia Hatchback te configureren en bij de Škoda-dealer te bestellen in deze aantrekkelijk geprijsde introductieversie. De Octavia Hatchback First Edition is er vanaf € 34.490*. De vernieuwde Octavia Hatchback is net zo scherp en modern gelijnd als de Combi. De gewijzigde grille, LED-koplampen met een nieuwe lichtsignatuur en de stijlvol herontworpen bumpers aan de voor- en achterzijde vallen direct op. Op de achterzijde prijkt de typenaam in de kenmerkende Škoda-stijl op de kofferklep. Net als zijn voorgangers is de vernieuwde Octavia nog steeds opvallend ruim en praktisch. Oog voor detailIn het interieur van de vernieuwde Octavia Hatchback maakt Škoda uitgebreid gebruik van duurzame, gerecyclede materialen voor de bekledingsstoffen en diverse andere onderdelen. Daarnaast zijn er tal van handige Simply Clever-functies te vinden, zoals de centrale opbergbox achterin, speciaal ontworpen voor het eenvoudig opbergen van tassen, flessen en bekers. Royaal uitgerustDankzij zijn uitgebreide uitrusting garandeert de Octavia Hatchback First Edition een comfortabele en luxueuze rijervaring. Deze tijdelijke introductieversie is voorzien van een scala aan standaardfeatures, zoals een 10 inch infotainmentsysteem met Wireless Smartlink (Apple Carplay & Android Auto), een handige achteruitrijcamera, luxe achterlichten met dynamische richtingaanwijzers, LED-koplampen en parkeersensoren voor en achter. Optionele upgrades zijn uiteraard beschikbaar, waaronder het nieuwe 13 inch infotainmentsysteem, Matrix LED-koplampen en geavanceerde assistentiesystemen, waaronder Travel Assist met lane change assist en adaptive cruise control. Krachtig en efficiëntDe Octavia Hatchback First Edition is er met een keuze uit twee turbo-benzinemotoren. In de basis wordt hij aangedreven door een krachtige en efficiënte 85 kW/115 pk sterke 1.5 TSI met mild-hybridetechnologie. Voor nog meer rijcomfort is er optioneel de geavanceerde automatische DSG-transmissie. Tegelijkertijd is de Octavia Hatchback First Edition er tevens met een sterkere 1.5 TSI turbo-benzinemotor met 110 kW/150 pk, met standaard de DSG-automaat. De Octavia Hatchback First Edition biedt een krachtige mix van stijl, comfort en prestaties, voor een instapprijs vanaf € 34.490* voor de 1.5 TSI mild-hybride. In combinatie met de 110 kW/150 pk sterke 1.5 TSI met DSG is hij er vanaf € 38.490*. Deze laatste is nu ook beschikbaar voor de Octavia Combi First Edition, die ten opzichte van de Hatchback een meerprijs van € 1.500 heeft (vanaf € 39.990*). De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl. Lees hier het volledige artikel
  8. De Škoda Octavia is onlangs vernieuwd en nog aantrekkelijker geworden. Een beter cadeau kan de jarige bestseller zich niet wensen. Maar kun jij raden waar de naam Octavia vandaan komt? De moderne Octavia kwam in 1996 op de markt. Deze was er als hatchback en stationwagen en wordt vaak gezien als de eerste generatie. Maar eigenlijk is het de tweede generatie. De eerste Octavia zie je hier op de foto’s, gemoedelijk naast een andere klassieke Škoda, de Felicia. Ook die kreeg later een moderne opvolger (waaronder een geinige pick-up met een foefje), maar de modelnaam is inmiddels uit het Škoda-aanbod verdwenen. Beter weggedragŠkoda onthulde de eerste Octavia in maart 1959 op de autobeurs van Genève. Dit jaar wordt de Octavia dus 65 jaar. Het eerste model was losjes gebaseerd op de Škoda 440/445, die in de volksmond ook wel ‘Spartak’ genoemd werd. De Octavia kreeg een nieuwe vooras, waarbij de ouderwetse bladveren werden vervangen door moderne schroefveren. Daardoor reed de Octavia veel beter dan zijn voorganger, hoe snoezig die er met two-tone lak ook uitziet. AchtMet de Octavia nam Škoda afscheid van zijn numerieke modelnamen. De naam komt van het Latijnse ‘octava’ dat ‘de achtste’ betekent. De Octavia was dan ook het achtste model dat sinds 1945 de Škoda-fabriek in Mladá Boleslav verliet. Ook was de Octavia de achtste Škoda met een onafhankelijke wielophanging, viercilindermotor en een zogeheten backbone-chassis. Hierbij zorgen één of meerdere stalen profielen tussen de voor- en achteras voor extra sterkte. Octavia SuperDe instapper van de eerste Octavia werd aangedreven door een 1,1-liter viercilinder benzinemotor. Schakelen deed je met een vierversnellingsbak en het duizelingwekkende vermogen van 40 pk (…) ging linea recta naar de achterwielen. Met de topsnelheid van 110 km/h kun je nu in Nederland nog net meekomen. Later volgde een Octavia Super met een 1,2-liter motor, 45 pk en een top van 115 km/h. Toe maar. Grondige updateDat de Octavia dit jaar zijn 65ste verjaardag viert, is de auto niet aan te zien. De Octavia die je nu bij de Škoda-dealer aantreft, is de vierde generatie uit 2019. Nog heel recentelijk heeft het model een grondige update gekregen zodat-ie er weer jaren tegenaan kan. Met meer dan zeven miljoen verkochte exemplaren wereldwijd, is de Octavia een van de populairste Škoda-modellen. Lees ook: Vernieuwde Škoda Octavia Combi start als First Edition De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  9. Gestroomlijnd topmodel: elegante vormgeving draagt ook bij aan efficiency First Edition: exclusieve luxe met hightech accentenGelimiteerde oplage: prijzen vanaf € 43.490*, levering vanaf juniNa de nieuwe Combi is nu ook de Hatchback-versie van de nieuwe Superb te bestellen, die in eerste instantie eveneens leverbaar is als exclusieve First Edition. De in een gelimiteerde oplage beschikbare Superb First Edition biedt volop luxe, comfort, ruimte én innovatieve hightech features. Hij wordt standaard geleverd met de 1.5 TSI turbo-benzinemotor met mild hybridetechnologie, die standaard is gekoppeld aan een automatische DSG-transmissie. De Škoda Superb Hatchback 1.5 TSI MHEV First Edition is er vanaf € 43.490*. Vergeleken met zijn voorganger is de nieuwe Škoda Superb Hatchback iets gegroeid. Zijn achthoekige grille en standaard LED-koplampen zijn gezichtsbepalend. De elegante lijnvoering speelt bovendien een belangrijke rol als het gaat om efficiency: de goede stroomlijn (Cw-waarde 0,23) draagt bij aan het verminderen van het verbruik. Maximaal: ruimte en gebruiksgemakIn het riante interieur van de nieuwe Superb Hatchback valt op dat vooral de hoofdruimte voor- en achterin verder zijn toegenomen. Zelfs de bagageruimte is gegroeid. De inhoud bedraagt 645 liter, nog eens 20 liter meer dan in de vorige Superb. Uiteraard is de achterbank in delen neerklapbaar. Het interieur is vergaand gedigitaliseerd. In de Superb First Edition zijn de Virtual Cockpit, een groot (13 inch) infotainmentdisplay én smart dials standaard. Met deze nieuwe draai-drukknoppen met geïntegreerd kleurendisplay zijn functies naar keuze te bedienen. Exclusieve luxe inclusief hightechIn de Škoda Superb Hatchback First Edition hebben luxe, gebruiksgemak en veiligheid een hightech tintje. Zo beschikt hij over LED-koplampen, -achterlichten én -interieurverlichting, smartphones zijn draadloos te verbinden en de combinatie van parkeersensoren (voor en achter) en de achteruitrijcamera maakt het manoeuvreren eenvoudig. Ook 17 inch lichtmetalen velgen, de automatische airconditioning (drie zones), Kessy Go (Start- & stopknop), het virtual pedal (openen van de achterklep met een voetbeweging) en extra getinte ruiten achter dragen bij aan het luxe gevoel. Voor de veiligheid is de adaptieve cruise control inbegrepen. De Superb Hatchback First Edition wordt geleverd met een 1.5 TSI met 48V mild-hybridetechnologie (110 kW/150 pk). Deze aandrijflijn kan bij afremmen energie terugwinnen. Die energie is te gebruiken voor een powerboost bij het accelereren of voor het ‘zeilen’ met uitgeschakelde TSI. De Škoda Superb Hatchback First Edition is nu te bestellen vanaf € 43.490* en is online samen te stellen in de configurator op skoda.nl. De levering start in juni. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl Lees hier het volledige artikel
  10. De koplampen zijn als het ware de ogen van een auto. En net als bij mensen zorgen ze voor een unieke uitstraling. Herken jij de volgende 10 Škoda-modellen aan hun verlichting? 1. Wow, een verlichte grille én matrix-led koplampen; welke Škoda is de gelukkige? A: Superb B: Kodiaq C: Karoq 2. Weer een verlichte grille, maar dit keer voor een in Nederland heel populaire elektrische Škoda. A: Enyaq B: Kodiaq C: Superb 3. Deze Škoda is pas vernieuwd en is al jarenlang een bestseller, weet jij welke? A: Fabia B: Octavia C: Superb 4. Deze Škoda is vorig jaar onthuld en heeft een heel gunstige stroomlijn. A: Karoq B: Superb C: Kamiq 5. Deze verlichting is wel heel herkenbaar. Een hint: het betreft een stoere praktische gezinsauto. A: Karoq B: Kamiq C: Scala 6. Oei, een lastige, want deze sedan is speciaal voor India ontwikkeld. Welke is het? A: Kushaq B: Slavia C: Elroq 7. Een SUV van Škoda die gemaakt is voor de stadsjungle. A: Karoq B: Kamiq C: Fabia 8. Om het je moeilijker te maken: deze Škoda staat op het zogeheten MQB-A0-platform. A: Fabia B: Slavia C: Scala 9. Sportief, modern, jong en ruim; met welke Škoda heb je hier te maken? A: Fabia B: Kushaq C: Octavia 10. Als sluitstuk een lastige; de naam van deze Škoda betekent in de oude taal Sanskriet ‘koning’ of ‘heerser’. A: Slavia B: Kamiq C: Kushaq Oplossing 1-B, 2-A, 3-B, 4-B, 5-A, 6-B, 7-B, 8-C, 9-A, 10-C Lees ook: Verrassend, 9 dingen die je nog niet wist over Škoda De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  11. Flinke toename in het aandeel duurzame materialen in het interieur, met name in stoelen, dashboard en portierbekledingIn Nederland nu al te bestellen als rijk uitgeruste Octavia Combi First Edition, vanaf € 35.990*Škoda is gestart met de productie van de vernieuwde Octavia. De opgefriste vierde generatie van Škoda’s bestseller heeft onder andere een nieuw ontworpen grille, nieuwe LED-matrixkoplampen en een spraakassistent waarin ChatGPT is geïntegreerd. De vernieuwde Octavia is inmiddels al te bestellen als Combi First Edition (vanaf € 35.990*) en staat medio juli bij de Nederlandse Škoda-dealers. De vernieuwde Octavia is te herkennen aan de grotendeels herontworpen voor- en achterzijde en de slankere, meer dynamische look. Optioneel zijn er LED-matrixkoplampen verkrijgbaar, waarmee de Octavia functionaliteit met stijl combineert. In het interieur hebben kopers de keuze uit vier uitrustingsniveaus en negen Design Selection-uitrustingen, die allemaal duurzame componenten bevatten. Zo zijn er altijd gerecyclede stoffen toegepast en is optioneel duurzaam behandeld leder beschikbaar. Simply CleverIn lijn met Škoda‘s Simply Clever-filosofie biedt de nieuwe Octavia handige functies, zoals een centrale opbergbox achterin, ontworpen voor het gemakkelijk opbergen van tassen, flessen en bekers. Zelfs de kleinste details zijn doordacht, met een ijskrabber in de tankklep en een optionele paraplu in de voordeur, beide vervaardigd uit innovatieve materialen. Het comfort van AIOp technologisch vlak beschikt het infotainmentsysteem van de vernieuwde Octavia nu standaard over een 10 inch display. Om de rijervaring verder te verbeteren, is de AI-chatbot ChatGPT nu standaard geïntegreerd in het Laura spraakassistent-systeem, waarmee de traditionele spraakfuncties aanzienlijk verder worden uitgebreid. Een reeks geavanceerde hulpsystemen, waaronder botsingsvermijdingsassistent, afslagassistent en uitstapwaarschuwing, zijn standaard aanwezig om de veiligheid en het gemak voor alle inzittenden verder te verbeteren. In de vernieuwde Škoda Octavia debuteert de krachtige en efficiënte 1.5 TSI turbo-benzinemotor met 85 kW/115 pk aan vermogen en mild-hybridetechnologie. Om het comfort naar een nog hoger niveau te tillen, is deze motor desgewenst te koppelen aan de geavanceerde automatische DSG-transmissie van Škoda. Deze 1.5 TSI vervangt de 1.0 TSI uit het vorige model en biedt niet alleen meer vermogen, maar is ook schoner en zuiniger. Later wordt de vernieuwde Octavia ook leverbaar met een 1.5 TSI turbo-benzinemotor met 110 kW/150 pk. Speciaal voor Nederland: Octavia Combi First EditionInmiddels is de vernieuwde Octavia in Nederland al te bestellen, als Octavia Combi First Edition, met een rijke uitrusting en een comfortabele en luxe rijervaring. Deze tijdelijke introductieversie is bijvoorbeeld uitgerust met een 10 inch infotainmentsysteem met Wireless Smartlink (Apple Carplay & Android Auto), een handige achteruitrijcamera, luxe achterlichten met dynamische richtingaanwijzers, LED-koplampen en parkeersensoren voor en achter. Optioneel zijn upgrades verkrijgbaar, zoals het nieuwe 13 inch infotainmentsysteem, LED-matrixkoplampen en geavanceerde assistentiesystemen als Travel Assist met lane change assist en adaptive cruise control. De vernieuwde Octavia staat vanaf medio juli bij de Nederlandse Škoda-dealers. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie Skoda.nl. Lees hier het volledige artikel
  12. In een allesonthullende videoserie laat Škoda van minuut tot minuut zien hoe de nieuwe Škoda Kodiaq gebouwd wordt. In de volgende korte video zie je hoe het dashboard wordt gemonteerd. Een precisieklus, want het laatste wat je wilt, is dat het grote centrale scherm beschadigd raakt. Het dashboard van de Kodiaq is een van de eerste onderdelen die in de nieuwe SUV een plekje vindt. Omdat het heel groot is, lijkt dat gek, maar dit is juist ‘simply clever’. Hoe completer het interieur, hoe lastiger het is om het dashboard erin te manoeuvreren en op de juiste plek te krijgen. Vol dienbladHet dashboard gaat in één rechte lijn het interieur in. Zoals je ook in een zelfbedieningsrestaurant doet met een vol dienblad dat je na afloop in een hiervoor bestemd rek schuift. Daarbij moet je wel oppassen dat je het dienblad niet te ver doorschuift, want dan komt het er aan de andere kant weer uit. Dat gebeurt bij de Kodiaq uiteraard niet. De robot die in de fabriekshal het dashboard aanreikt, weet precies tot hoever hij kan gaan. Bovendien staan er fabrieksmedewerkers aan elke kant van de auto om alles in goede banen te leiden. Het hele dashboard wordt in één keer gemonteerd. Dat wil zeggen: inclusief het instrumentenpaneel (Virtual Cockpit), het grote centrale infotainmentscherm van 10 dan wel 13 inch en het dashboardkastje. Het enige wat nog ontbreekt, is het stuurwiel. Dit wordt verder op de productielijn toegevoegd. Dat kan gemakkelijk, want het stuur is lang niet zo groot en zwaar als het dashboard. KoffiebonenDe Škoda Kodiaq die in de video tot leven komt, is gespoten in de stijlvolle carrosseriekleur ‘Bronx Gold’. Op het dashboard zie je al een stukje van het cognackleurige leer van de Design Selection ‘ecoSuite’. De leren stoelbekleding hiervan is op milieuvriendelijke wijze gelooid, met behulp van koffiebonen. Wie deze Kodiaq heeft besteld, is gezegend met een uitstekende smaak. Lees ook: Škoda Kodiaq in de lakstraat, handjes in de lucht De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  13. Soms zijn dingen zo vanzelfsprekend dat een uitleg niet nodig is. Tenminste, dat denk je. Want kun jij precies vertellen wat een stationwagen is? Om het nog wat ingewikkelder te maken, heeft een stationwagen verschillende benamingen. Je komt ook stationwagon (dus met een letter ‘o’) tegen, maar bijvoorbeeld ook stationcar en Break. Maar ook Variant, Estate, Avant en Wagon zijn feitelijk allemaal stationwagens. Een stationwagen van Škoda gaat als Combi door het leven. Dit zijn traditionele namen, tegenwoordig heet een stationwagen ook Touring Sports, Sports Tourer of Sportwagon. Hiermee willen automerken de sportiviteit van hun stationwagens benadrukken. Meer bagageruimteEen stationwagen is vaak afgeleid van een sedan of hatchback. Het grote verschil is dat de daklijn verder naar achteren is doorgetrokken om meer bagageruimte te creëren. In vroegere gevallen werd ook wel eens de wielbasis (de afstand tussen de voor- en achterwielen) verlengd, maar dit gebeurt tegenwoordig eigenlijk niet meer. Dan heb je ook nog zoiets als een shooting brake. Dit houdt het midden tussen een driedeurs hatchback en een stationwagen waarbij de daklijn lager afloopt en de achterruit vlakker ligt. Het design van deze ‘stationwagens’ heeft duidelijk voorrang gekregen boven de bagageruimte. Die is dan ook vaak wat kleiner. Overgewaaid uit AmerikaDe naam ‘stationwagon’ is trouwens komen overwaaien uit Amerika. Het waren auto’s met een extra ruime, vaak houten opbouw, bedoeld om treinreizigers met hun bagage van en naar het station te rijden. Deze stationwagons werden vaak als taxi ingezet. Net als de stationwagens die je bij de Škoda-dealer vindt, waren ze superruim en praktisch. De Škoda Octavia Combi heeft een bagageruimte van 640 tot 1700 liter. De nieuwe Škoda Superb Combi begint bij 690 liter en kan met neergeklapte achterbank zelfs 1920 liter kwijt. SUV of stationwagen?Waarom een stationwagen en bijvoorbeeld geen SUV? Het voordeel van een stationwagen is dat hij wat dichter bij de weg ligt en hierdoor net wat dynamischer rijdt. Al zal de gemiddelde automobilist dit nauwelijks merken. Verder heeft een stationwagen vaak een iets betere stroomlijn, wat een gunstig effect heeft op het brandstofverbruik. Maar veel mensen vinden een SUV er stoerder uitzien. Bovendien heeft een SUV de hoge zit die veel automobilisten als prettig ervaren. Lees ook: Auto’s met hoge instap, wat is hoog en hoe meet je dit? De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  14. Vernieuwde Octavia Combi vanaf nu te bestellen Rijk uitgerust met onder meer achteruitrijcamera, achterlichten met dynamische richtingaanwijzers en LED-koplampenVanaf € 35.990*, binnenkort te rijden bij de Škoda-dealerRecent onthulde Škoda de vernieuwde en aangescherpte Octavia, als vervolg op het succesverhaal dat meer dan 7 miljoen verkochte Octavia’s telt sinds 1996. In Nederland wordt de vernieuwde Octavia in eerste instantie leverbaar als Combi, in de aantrekkelijke en compleet uitgeruste First Edition-uitvoering. Die is nu bij de Škoda-dealer te bestellen, vanaf € 35.990*. De vernieuwde Octavia is scherp en modern gelijnd. Het vernieuwde model is te herkennen aan de gewijzigde grille en LED-koplampunits. Voor en achter springen bovendien vernieuwde bumpers in het oog. In het interieur van de vernieuwde Octavia maakt Škoda veelvuldig gebruik van duurzame, gerecyclede materialen voor de bekledingsstoffen en andere onderdelen. Ook introduceert de vernieuwde Octavia handige Simply Clever-functies als de centrale opbergbox achterin, ontworpen om tassen, flessen en bekers gemakkelijk op te bergen. Zelfs de kleinste details zijn doordacht, van een ijskrabber in de tankklep tot een optionele paraplu in het voorportier, beide vervaardigd uit innovatieve materialen. Value for moneyMet zijn rijke uitrusting belooft de Octavia Combi First Edition een comfortabele en luxe rijervaring. Deze tijdelijke introductieversie is uitgerust met bijvoorbeeld een 10 inch infotainmentsysteem met Wireless Smartlink (Apple Carplay & Android Auto), een handige achteruitrijcamera, luxe achterlichten met dynamische richtingaanwijzers, LED-koplampen en parkeersensoren voor en achter. Optioneel zijn upgrades verkrijgbaar, zoals het nieuwe 13 inch infotainmentsysteem, Matrix LED-koplampen en geavanceerde assistentiesystemen als Travel Assist met lane change assist en adaptive cruise control. Naast zijn praktische eigenschappen biedt de Octavia Combi First Edition door zijn scherpe vanafprijs ook een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, een eigenschap waar Škoda traditioneel sterk in is. Krachtig en efficiëntWat aandrijving betreft is de Octavia Combi First Edition voorzien van de krachtige en efficiënte 1.5 TSI turbo-benzinemotor met 85 kW/115 pk aan vermogen en mild-hybridetechnologie. Om het comfort naar een nog hoger niveau te tillen, is deze motor desgewenst te koppelen aan de geavanceerde automatische DSG-transmissie van Škoda. Deze 1.5 TSI vervangt de 1.0 TSI uit het vorige model en biedt niet alleen meer vermogen, maar is ook schoner en zuiniger. Later wordt de vernieuwde Octavia ook leverbaar met een 1.5 TSI turbo-benzinemotor met 110 kW/150 pk. Met een vanafprijs van € 35.990* biedt de Octavia Combi First Edition een sterke combinatie van stijl, comfort en prestaties. De First Edition is nu te bestellen en staat vanaf medio juni in de Nederlandse showrooms. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie Škoda.nl. Lees hier het volledige artikel
  15. Meer ruimte, comfort, en veiligheid en bedieningsgemakAantrekkelijke Kodiaq First Edition leverbaar vanaf € 44.990*Kodiaq Business Edition: alle luxe voor € 47.990*De nieuwe Kodiaq is next level. Hij is scherper gelijnd, het nieuwe interieurconcept maakt de bediening eenvoudiger, hij is nóg ruimer en hij heeft het nieuwste op het gebied van connectiviteit en veiligheid aan boord. De nieuwe versie van Škoda’s grootste SUV debuteert als complete en aantrekkelijk geprijsde First Edition en als zeer complete en luxe Business Edition. Beide beschikken over mild-hybridetechnologie en een automatische DSG-transmissie. De gelimiteerd beschikbare Kodiaq First Edition is leverbaar vanaf € 44.990*, terwijl de Business Edition voor een meerprijs van € 3.000 een riant pakket aan extra comfort en luxe biedt. Opvallende elementen in het nieuwe, krachtige design van de Kodiaq zijn de gewijzigde grille en de standaard Full LED matrixkoplampen. Nieuwe bumpers met air-curtains en ‘glad’ afgewerkte velgen dragen bij aan de goede stroomlijn (cW-waarde 0,282). Het interieur biedt volop ruimte voor vijf inzittenden, en hij is er naar wens ook als zevenzitter. Daarbij is het volume van de bagageruimte gegroeid naar 910 liter. Met neergeklapte achterbank is maar liefst 2.105 liter beschikbaar. Nieuw interieurconcept De nieuwe Kodiaq heeft standaard een Virtual Cockpit en een centraal geplaatst touchdisplay. Smart dials vergoten het bedieningsgemak. Met deze draai-drukknoppen met geïntegreerd kleurendisplay zijn functies naar keuze te bedienen. Uiteraard is de nieuwe Kodiaq altijd online. Zo biedt hij toegang tot vele handige diensten en zijn over-the-air updates mogelijk. First Edition: compleet vanaf € 44.990* Met de Kodiaq First Edition viert Škoda de marktintroductie van de nieuwe Kodiaq. Dit gelimiteerd beschikbare model is in de basis ook al heel compleet. Standaard zijn bijvoorbeeld Full LED matrix koplampen en 17 inch lichtmetalen velgen. In het interieur smelten luxe en hightech samen door standaard voorzieningen als de 10 inch Virtual Cockpit, het infotainmentsysteem met centraal 10 inch touchdisplay, volautomatische Climatronic airconditioning met drie klimaatzones en natuurlijk de nieuwe smart dials. Bij het starten van de motor kan de sleutel op zak blijven (KESSY Start & Stop). De voorstoelen zijn verwarmd en smartphones zijn eenvoudig te verbinden met Wireless Smartlink. De achteruitrijcamera maakt manoeuvreren met de auto makkelijker. Aantrekkelijke luxe: Kodiaq Business Edition vanaf € 47.990* Bij de marktintroductie is de Kodiaq er direct in een zeer complete en luxe Business Edition, met vrijwel alles erop en eraan. Onderscheidende elementen zijn om te beginnen de in het oog springende 18 inch lichtmetalen velgen. Het interieur ademt comfort, bijvoorbeeld met KESSY Advanced (Keyless entry met walk away locking functie), de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie en de luxe stoffen bekleding. Ook het grote 13 inch centrale infotainmentsysteem inclusief navigatie is aan boord. Eveneens inbegrepen is de Virtual Pedal, de voetbediening voor de elektrisch bediende achterklep. Voor maximale veiligheid en optimaal comfort beschikt de Kodiaq Business Edition ook over een alarmsysteem, parkeersensoren voor en achter en de adaptieve cruise control. De Kodiaq Business Edition is leverbaar vanaf € 47.990*. Dat betekent dat het omvangrijke pakket aan extra’s beschikbaar is voor een meerprijs van slechts € 3.000 ten opzichte van de First Edition. Ook efficiency is standaard Standaard worden de Kodiaq First Edition en Business Edition geleverd met de 1.5 TSI mHEV (110 kW/150 pk) met mild-hybridetechnologie, die voor maximale efficiency gebruikmaakt van een 48 volt riemaangedreven starter-generator, een lithium-ion batterij en de nieuwste generatie cilinderuitschakeling (ACT+). De comfortabele 7-traps automatische DGS-transmissie is standaard. De Kodiaq First Edition en Kodiaq Business Edition zijn per direct te bestellen en staan vanaf eind april bij de Nederlandse Škoda-dealers. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl. Lees hier het volledige artikel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe