Jump to content

Octavia

Showing topics tagged 'octavia' and posted in for the last 365 days.

This stream auto-updates

  1. Earlier
  2. Op 11 september 1960 krijgen bezoekers van een internationale techniekbeurs in Tsjechië de eerste OCTAVIA COMBI te zien. De verre voorvader van de huidige ŠKODA OCTAVIA COMBI wordt daarna uitgebreid getest op de openbare weg en krijgt zijn typegoedkeuring. In de zomer van 1961 gaat de productie van de compacte stationwagen eindelijk van start. Kleiner dan de huidige FABIA COMBI De achterklep van de eerste OCTAVIA COMBI is opvallend, want hij bestaat uit twee delen. De bovenste helft bevat de achterruit en klapt omhoog. De onderste helft is verbonden met de bagagevloer en gaat omlaag. Als je de bagage tot het plafond stapelt, past er 690 liter in de kofferbak. Dat is op te rekken tot 1050 liter door de rugleuning van de achterbank neer te klappen. Een knappe prestatie voor een compacte stationwagen die 20 centimeter korter en 13 centimeter smaller is dan de huidige FABIA COMBI. Speciaal compartiment voor het reservewiel Een handige uitvinding die we vandaag de dag zouden bestempelen als Simply Clever-oplossing, is de separate opbergruimte voor het reservewiel. Die lijkt op een grote brievenbus en zit tussen de achterbumper en de achterklep. Zo kun je er in het geval van een lekke band eenvoudig bij. Niet alle exemplaren van de eerste OCTAVIA COMBI hebben deze feature. In 1969 wordt de stationwagen gemoderniseerd en maakt het compartiment plaats voor de nieuwe, horizontaal geplaatste achterlichten. Deze lichtunits komen van de ŠKODA 100/110. Vanaf dan moet je de bagage verplaatsen om het reservewiel te pakken. Maar met het verdwijnen van de ´brievenbus´ belandt er minder vocht in de wielbak en dat is goed nieuws. Zo verander je de OCTAVIA COMBI in een bed op wielen Nog een Simply Clever-oplossing van de OCTAVIA COMBI is het slaapinterieur. Dat maakt al vanaf 1961 deel uit van de standaarduitrusting. Om de stationwagen te veranderen in een bed op wielen, schuif je eerst de voorstoelen helemaal naar voren en dan klap je de beide rugleuningen naar achteren. Met de rugleuningen bijna horizontaal en op de dezelfde hoogte als de achterbank, kun je languit gaan liggen. De rugleuning van de achterbank dient als hoofdkussen. Welterusten! 10 jaar in productie Tussen 1961 en 1971 rollen 54.086 exemplaren van OCTAVIA COMBI uit de fabriek in Kvasiny. De tweedeurs OCTAVIA wordt in de hoofdfabriek in Mladá Boleslav gebouwd, maar moet al in april 1964 plaatsmaken voor de veelbesproken ŠKODA 1000 MB met de achterin geplaatste motor. De lange productie-adem van de stationwagen is te danken aan het gebrek aan concurrentie in eigen land (weinig automerken bouwen stationwagens) en veel vraag uit het buitenland. De meeste exemplaren gaan naar buurlanden als Oost-Duitsland en Hongarije, maar het bed op wielen vindt ook aftrek in Noorwegen, Australië en IJsland. Landen waar avontuurlijk ingestelde kampeerders tegenwoordig graag op vakantie gaan. Stuur je een foto als je daar bent en een gave schuurvondst doet? Lees ook: Waarom de OCTAVIA iV de ideale stadsauto is Lees hier het volledige artikel
  3. @Jumpman jammer dat je je niet even voorstel, dat is wel zo fijn als nieuw lid 🙂 Vraag is of het niet kan omdat PON (distributeur) dat bepaald heeft of dat het technisch niet mogelijk is. Op basis van jouw vergelijkingen zou ik zeggen dat het komt doordat PON een goedkopere auto (lees: meer marge door zo min mogelijk stappen in productie) wil aanbieden. Aangezien dit geen iV Trekhaak topic is zou ik verdere vragen in een eigen topic zetten.
  4. Inmiddels 2 keer een tank met cleaner leeggereden. Starten is aanzienlijk verbeterd. Oorzaak probleem waren toch de verstuivers. Dank voor de reacties, m.n. van VAGman. Hiermee kan dit onderwerp afgesloten worden.
  5. Nieuwe stijlvolle modelvariant met zwarte exterieurdetails en sportief ingericht interieur Vanaf de zomer in Nederland bestelbaar als 1.4 TSI iV Plug-in Hybrid Leverbaar met DCC Dynamic Chassis Control en tal van rijhulpsystemen Net als de SPORTLINE-versies van overige ŠKODA-modellen is deze nieuwe, sportieve variant van de OCTAVIA een echte eyecatcher dankzij de in hoogglans zwart uitgevoerde voorspoiler, grille-omlijsting en het ŠKODA-embleem op de achterklep. De zwarte diffuser in de achterbumper is afgewerkt met een verchroomde sierlijst, terwijl de OCTAVIA HATCHBACK bovendien een zwarte achterspoiler heeft. Standaard staat de OCTAVIA SPORTLINE op zwarte 17 inch Pulsar-velgen. Optioneel zijn zwart-metallic 18 inch Vega-exemplaren en exclusieve hoogglans zwarte 19 inch Taurus-velgen beschikbaar. Sportstoelen en 3-spaaks sportstuur Het interieur van de OCTAVIA SPORTLINE is sportief gestyled met een multifunctioneel 3-spaaks sportstuur en sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen die bekleed zijn met ademende ThermoFlux-stoffering. Het stuur is afgewerkt met een SPORTLINE-badge. De nieuwe OCTAVIA SPORTLINE heeft diverse Simply Clever-features aan boord, waaronder een USB-C poort in de binnenspiegel. Tegen meerprijs is de OCTAVIA SPORTLINE te voorzien DCC Dynamic Chassis Control. Met dit adaptief gedempte onderstel kiest de bestuurder voor extra comfort of juist voor sportieve rijeigenschappen. Een andere optie is Crew Protect Assist, een proactief veiligheidssysteem dat de inzittenden extra beschermt bij een dreigend ongeval. Andere innovatieve veiligheidssystemen zijn Collision Avoidance Assist, Turn Assist en de nieuwe centrale airbag tussen de stoelen voorin. De SPORTLINE-versies van de ŠKODA OCTAVIA HATCHBACK en COMBI 1.4 TSI iV Plug-in Hybrid zijn vanaf deze zomer in Nederland bestelbaar. Prijzen worden in aanloop naar de marktintroductie bekendgemaakt. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  6. In de ŠKODA OCTAVIA iV rijd je fluisterstil en uitstootvrij door steden en dorpen. De plug-in hybride aandrijflijn heeft een elektrische actieradius van 60 kilometer*, wat meer dan genoeg is voor je dagelijkse klusjes en boodschappen. De verbrandingsmotor springt aan zodra de batterij leeg raakt, dus je zit nooit in de actieradiusstress. De plug-in hybride gezinsauto wordt aangedreven door een 150 pk sterke 1.4 TSI benzinemotor en een 115 pk sterke elektromotor. Samen leveren ze 204 pk, wat zorgt voor een sportieve rijervaring buiten de stadsgrenzen en een comfortabele en uitstootvrije rit daarbinnen. Je hoeft niet te schakelen, want elke ŠKODA iV heeft een automaat. De OCTAVIA iV rijdt op stroom en wint remenergie terug De OCTAVIA iV kan zichzelf opladen tijdens het rijden. Anna laat in de video zien hoe de plug-in hybride remenergie terugwint als ze een heuvel afdaalt in Praag. Dan draait de elektromotor andersom en werkt-ie als een dynamo. Zo krijgt ze er vanzelf meer elektrische kilometers bij. In het vlakke Nederland moeten we het vooral hebben van het uitrollen voor stoplichten, kruispunten en rotondes om stroom terug te winnen. In de stad doe je dat zo vaak, dat het aantikt. Het is sowieso een prettig idee dat de voorwaartse energie niet wegvloeit via de remmen, maar teruggaat in de batterij. Hoe krachtig de auto afremt op de elektromotor, bepaal je via het centrale touchscreen. Er zijn drie standen om uit te kiezen: hard, zacht en automatisch. Als je het gaspedaal loslaat in de lage stand, vertraagt auto een beetje. In de hoge stand wordt het remeffect krachtiger en stopt de OCTAVIA iV meer energie terug in de batterij. In de automatische stand kijkt de auto naar de situatie op de weg en kiest zelf de ideale mate van recuperatie. De OCTAVIA iV geeft je ogen in je achterhoofd Het is rustig op straat als Anna door Praag rijdt. Dat kun je in onze hoofdstad wel vergeten. Wanneer je door Amsterdam rijdt, komen overal fietsers en voetgangers vandaan en zou je willen dat je ogen in je achterhoofd had. De nieuwe OCTAVIA tackelt dat probleem met een breed aanbod van rijhulpsystemen. De twee belangrijkste zijn Front Assist met Collision Avoidance en Door Opening Warning. Die laatste trekt aan de bel als een voorbijganger de auto passeert op het moment dat jij de bestuurdersdeur opent. Front Assist bewaakt het gebied vóór de auto en waarschuwt voor plotseling opduikende obstakels, zoals voetgangers, fietsers of andere auto’s. Reageer je traag, dan wordt de auto automatisch afgeremd. Wijk je uit, dan versterkt de uitwijkassistent jouw stuurbeweging en helpt het ESP om de auto weer op koers te brengen. Front Assist met Collision Avoidance zit standaard op de vierde generatie OCTAVIA. Elektrische auto’s en plug-in hybrides zijn zó stil, dat je ze bij lage snelheden bijna niet hoort aankomen. Een ideaal middel tegen geluidsoverlast, maar een mogelijk gevaar voor voetgangers en fietsers. Daarom maken (semi-)elektrische auto’s een waarschuwingsgeluid. Zo klinkt de plug-in hybride OCTAVIA iV en zo klinkt de volledig elektrische ENYAQ iV. De ŠKODA KAMIQ: onze stedelijke SUV Als je vaak in de stad rijdt, kun je ook kiezen voor onze stedelijke SUV: de ŠKODA KAMIQ. De hoge zitpositie geeft je optimaal zicht en voor een compacte auto is-ie opvallend ruim. Hij wordt standaard geleverd met een fijne handgeschakelde versnellingsbak, maar je kunt de KAMIQ ook bestellen met een automatische DSG-transmissie. Dat rijdt wel zo relaxed. Lees ook: Moderne veiligheid: nieuwe OCTAVIA ziet meer dan jij *) Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Lees hier het volledige artikel
  7. Alleen al een setje nieuwe sleutels is duurder denk ik…
  8. Dankzij een plug-in hybride aandrijflijn heeft Skoda de Octavia RS iV scherp in de prijslijst kunnen zetten. (meer…)The post Dit kost de Skoda Octavia RS iV met 245 pk appeared first on Autoblog.nl. Leer hier het volledige artikel
  9. Dynamische prestaties: systeemvermogen van 180 kW/245 pk13 kWh accupakket voor een elektrische actieradius van 60 kilometer** (WLTP)Sportiviteit komt ook tot uiting in complete standaarduitrusting De OCTAVIA en OCTAVIA COMBI waren er al met een 150 kW/204 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn. De nieuwe RS iV Business gaat een sportieve stap verder. In deze modellen werken een direct ingespoten turbo-benzinemotor, een automatische DSG-transmissie, een elektromotor en een 13 kWh accu samen. Het systeemvermogen van 180 kW/245 pk en het maximumkoppel van 250 Nm (tussen 1.550 en 3.500 tpm) vertalen zich in sportieve prestaties, zoals een acceleratie van 0-100 km/u in 7,3 seconden en een topsnelheid van 225 km/u. Het gemiddelde brandstofverbruik volgens de WLTP-norm bedraagt voor de HATCHBACK 1,1 l/100 km (CO2: 25 g/km)*** en voor de COMBI 1,2 l/100 km (CO2: 27 g/km)***. Ruime elektrische actieradiusDe nieuwe OCTAVIA RS iV Business-modellen hebben een accupakket met een capaciteit van 13 kWh. Daarmee is het mogelijk om circa 60 kilometer** (WLTP) volledig elektrisch aangedreven te rijden. Dat betekent dat de meeste dagelijkse (woon-werk-) ritten emissievrij uitgevoerd kunnen worden. Sportieve luxeDe OCTAVIA RS iV Business en OCTAVIA COMBI RS iV Business maken hun sportieve inslag direct duidelijk met onder meer zwarte 18 inch lichtmetalen velgen, stoere RS-bumpers, Full LED matrix koplampen, extra donker getinte ramen achter en een zwarte afwerking van grille en buitenspiegels. De achterspoiler is een extra blikvanger voor de HATCHBACK. Voor maximaal rijplezier zijn een sportonderstel, progressieve stuurbekrachtiging en een sound generator ook standaard. Het interieur combineert de sportiviteit van RS en de luxe van een topmodel van ŠKODA. Blikvangers zijn de sportstoelen met RS-logo en rode stiksels, een met leer bekleed multifunctioneel RS-stuurwiel, LED-interieurverlichting, alcantara bekleding voor de portieren en het dashboard, carbon-afwerkingsaccenten, lichtmetalen pedalen en zwarte hemelbekleding. Natuurlijk zijn ook deze sportieve OCTAVIA’s heel praktisch: de voorruit is verwarmbaar, de achterbank is vanuit de bagageruimte neer te klappen en de COMBI heeft een automatische bagagerollo en dakreling (hoogglans zwart). Naast side airbags en gordijnairbags hebben de OCTAVIA RS iV Business-modellen ook een centrale airbag tussen de voorstoelen. De nieuwe ŠKODA OCTAVIA RS iV Business-modellen zijn per 19 januari te bestellen. De HATCHBACK is leverbaar vanaf € 42.390*, de COMBI is er vanaf € 43.790*. De levering start in maart. Klik hier om de meest recente brochure en prijslijst te downloaden. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld, inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl. ** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. *** De genoemde verbruikscijfers zijn gebaseerd op de uitkomsten van de op dit moment geldende Europese testmethode. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken. Lees hier het volledige artikel
  10. AutoWeek test de ŠKODA OCTAVIA Hatchback, een auto die volgens de redactie uitblinkt met zowel de binnenruimte als de prijs: "Met zijn indrukwekkende bagageruimte, zijn gunstige prijs en zijn moderne techniek aan boord steekt de ŠKODA OCTAVIA goed af tegenover diverse concurrenten." Klik hier om de hele test op AutoWeek.nl te lezen. Lees hier het volledige artikel
  11. 4e generatie van ŠKODA's bestseller behoort tot zeven finalisten Prijzenregen voor nieuwe OCTAVIA in 2020 In die finale worden de zeven overgebleven modellen gepresenteerd aan een internationale vakjury, waarbij 60 autojournalisten uit 23 Europese landen hun stem uitbrengen. Het is de tweede keer dat de ŠKODA OCTAVIA op de shortlist staat, de derde generatie nam in 2014 ook al deel aan de finale. De ‘Auto van het Jaar’ award, één van de belangrijkste onderscheidingen voor de Europese auto-industrie, werd voor het eerst uitgereikt in 1964. Deze competitie wordt georganiseerd door negen automagazines uit negen Europese landen. Elk jaar komen alle nieuwe automodellen die in de twaalf maanden voorafgaand aan de stemming op ten minste vijf Europese landen op de markt worden gebracht, in aanmerking voor de prijs. Het deelnemersveld voor de titel Auto van het Jaar 2021 bestaat uit 29 verschillende modellen, waaruit nu zeven finalisten zijn gekozen, zoals gebruikelijk is. Nu al een succes Alleen al in het laatste kwartaal van 2020 won de geheel nieuwe OCTAVIA vier prestigieuze awards in belangrijke exportmarkten – Groot-Brittannië, Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland. In Groot-Brittannië werd het model door het magazine ‘Auto Express’ uitgeroepen tot ‘Car of the Year’. Ook kwam de OCTAVIA als winnaar uit de bus in de categorie ‘Compact Family Car’ bij de ‘Auto Express New Car Awards’, terwijl de titel ‘Estate Car’ naar de OCTAVIA COMBI ging. Bij de ‘Auto van het jaar’-awards van de ARBÖ Austrian Automobile Association was de OCTAVIA de winnaar in de categorie ‘Medium’, voor auto’s met een verkoopprijs tussen de 20.001 en 50.000 euro. Tijdens de ‘Auto Trophy 2020’ awards van het Duitse autotijdschrift ‘Auto Zeitung’ behaalde de ŠKODA OCTAVIA een dubbele overwinning: de ŠKODA OCTAVIA werd verkozen tot favoriete importauto in de compacte klasse, terwijl de ŠKODA OCTAVIA RS de award ‘Beste compacte sportmodel - importauto's’ won. In Zwitserland kozen lezers en online bezoekers van verschillende publicaties, waaronder ‘Schweizer Illustrierte’ en ‘Blick’, voor de OCTAVIA als ‘De favoriete auto van Zwitserland 2021’. Al in juni 2020 had het bestverkochte ŠKODA-model in de lezerspeilingen van het Duitse tijdschrift voor vierwielaangedreven auto’s ‘Auto Bild Allrad’ en van het magazine ‘AUTO Straßenverkehr’ de eerste plaats ingenomen en werd het model tot ‘AWD Car of the Year’ gekroond in de categorie tot 40.000 euro. Ook was de OCTAVIA ‘Family Car of the Year’ in de categorie ‘Best Design’ voor auto’s in de prijscategorie tot 25.000 euro. Populairste model van ŠKODAMet meer dan zeven miljoen gebouwde exemplaren tot nu toe is de ŠKODA OCTAVIA het populairste model van de Tsjechische fabrikant. De geheel nieuwe, vierde generatie van de bestseller is zuiniger en milieuvriendelijker dan ooit tevoren, en heeft een breed motorengamma met efficiënte benzine- en dieselmotoren, een aardgas-versie (CNG) en varianten met plug-in hybride- en mild-hybridetechnologie. Het vermogen varieert van 81 kW/110 pk tot 180 kW/245 pk. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  12. Tsja die kun je gewoon laten maken bij een glasblazer hoor.........😎
  13. De ŠKODA OCTAVIA iV, een Plug-in Hybrid (PHEV), is zowel voorzien van een brandstof- als elektromotor. De accu heeft een grote capaciteit en kan worden opgeladen met een stekker. De OCTAVIA iV kan daardoor tot 60 km (WLTP) volledig elektrisch rijden. Dit zorgt voor een zuinige en comfortabele rij-ervaring. Lees hier het volledige artikel
  14. De OCTAVIA met een G-TEC motor rijdt op aardgas (CNG) en is niet alleen milieu- maar ook budgetvriendelijk. Naast dat het een stillere motor is, rijd je ook schoner. Lees hier het volledige artikel
  15. De ŠKODA OCTAVIA e-TEC is een Mild Hybrid (MHEV) en combineert een brandstofmotor met een elektromotor. De accu wordt continu opgeladen doordat de remenergie bij het afremmen en uitrollen wordt opgeslagen. Dit betekent een lager verbruik én een lagere uitstoot. Lees hier het volledige artikel
  16. ŠKODA-rijders met een nieuwe SCALA of KAMIQ zitten er in de winter bijzonder comfortabel bij. Hun nieuwe auto is leverbaar met voorstoel- en achterbankverwarming (lekker warm zitten), een verwarmbare voorruit (nooit meer krabben!) en verwarmde ruitensproeierkoppen (altijd een schone voorruit). Sleutelloze toegang met behulp van KESSY laat je snel instappen, zonder diep in je zakken te hoeven graaien voor de contactsleutel. Zoeken naar een trechter voor het bijvullen van de antivries is er met een SCALA of KAMIQ ook niet meer bij, want de slimme dop van het reservoir verandert in een trechter. Dubbelzijdige kofferbakmatten zijn ideaal om natgeregende schoenen en rugtassen op te vervoeren. Hoeveel kosten die comfortabele opties?Voor wie nog geen SCALA of KAMIQ rijdt, maar dat wel overweegt, maken we een kostenplaatje. Koop je een van beide modellen in de uitvoering Style, dan betaal je slechts 240 euro voor stoelverwarming op de voorstoelen en krijg je de verwarmde ruitensproeierkoppen er gratis bij. Full LED-koplampen met bochtverlichting werpen extra licht in de winterse duisternis en kosten 890 euro. Elke SCALA en KAMIQ heeft natuurlijk standaard een ijskrabber in de tankklep. Voor wie meer luxe wil, is de SCALA Business Edition of KAMIQ Business Edition een interessant alternatief. Dan krijg je alle weelde van de Style-uitvoering en zijn ook de verwarmbare voorstoelen, de verwarmde ruitensproeierkoppen en de full LED-koplampen bij de prijs inbegrepen. De optielijst biedt je bovendien de mogelijkheid er extra warmpjes bij te zitten. Met een verwarmbare voorruit hoef je nooit meer te krabben in de winter, of je pleziert de achterwerken van je passagiers met een verwarmbare achterbank. Beide kosten 200 euro. Is er dan nog een onderdeel van het interieur niet verwarmd? Oh ja: stuurverwarming voor warme handen! Dat kost 190 euro voor de KAMIQ met handgeschakelde versnellingsbak of 290 euro voor de versie met DSG-transmissie. Bij de SCALA ben je zelfs een paar tientjes goedkoper uit. Korting op accessoires voor de winterOm ervoor te zorgen dat je auto netjes blijft in de wintermaanden, investeer je in rubbermatten of kofferbakschalen. Op dit moment krijg je 20 procent korting op zulke winteraccessoires. Deze actie valt samen met de ŠKODA Wintercheck, waarbij de dealer controleert of jouw ŠKODA winterklaar is en hoe hij er technisch voor staat. De ŠKODA Wintercheck kost slechts 20 euro en je kunt de afspraak online maken. Private lease als alternatief voor koopHet kopen van een ŠKODA SCALA of KAMIQ kwam al even aan bod, maar private lease kan natuurlijk ook. Dan rijd je voor een vast bedrag per maand in een van beide modellen. Op deze manier kun je ook in de bovengenoemde Business Edition met stoelverwarming en full LED-koplampen thuiskomen. Configureer jouw favoriete model op de ŠKODA private lease-pagina. Upgraden naar de ŠKODA OCTAVIA?De ruime ŠKODA OCTAVIA is nog luxer uitgevoerd, met verwarmde sproeierkoppen als standaard en de Style-uitvoering heeft al stoelverwarming vóór en KESSY. Functiepakketten met comfortabele extra’s zoals stuurwielverwarming en/of een verwarmbare voorruit kosten 460 tot 750 euro. Voor nog meer keuzemogelijkheden kun je in de prijslijst van de OCTAVIA Business-versies duiken. Maximaal comfort met de KODIAQ iVDe nieuwe KODIAQ iV is het toppunt van comfort. ŠKODA’s volledig elektrische vlaggenschip heeft een fluisterstille aandrijflijn en vijf interieurdesigns om uit te kiezen. Voor de koude wintermaanden is het Klimaat-pakket een heerlijke toevoeging. Het omvat verwarmbare voorstoelen, verwarmde ruitenwissersproeiers en 3-zone climate control. Dan is er ook nog het uitgebreidere Klimaat Plus-pakket dat daar voorruit- en achterbankverwarming aan toevoegt. Wen er maar aan dat je passagiers na aankomst niet willen uitstappen: ‘ah toe, nog vijf minuutjes’. Lees ook: 4 redenen om toch winterbanden te nemen De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  17. Nu het Skoda Octavia motorengamma wordt uitgebreid, is de kans nog groter dat je een ideale Octavia kunt vinden. (meer…)The post Skoda Octavia motorengamma uitgebreid appeared first on Autoblog.nl. Leer hier het volledige artikel
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe