Jump to content

PC-fre@k

SFE Management
  • Content Count

    8,989
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    113

PC-fre@k last won the day on March 5

PC-fre@k had the most liked content!

Community Reputation

418 Excellent

About PC-fre@k

  • Rank
    L & K
  • Birthday 10/09/1986

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Regio Flevoland
  • Beroep
    IT
  • Interesses
    Van alles, o.a. dit forum ;)

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Enyaq
  • Uitvoering
    iV 60
  • Bouwjaar
    2021-07
  • Eigenaar sinds
    TBD
  • Kilometerstand
    0
  • Opties
    Comfort Plus (PDB)
    Assistentie Plus (PSB)
    Klimaat Plus (PWB)
    Family (PXA)
    Transport (PKP)
    Sport (PFB)
    Licht (PK8)
    Infotainment Plus (RAB)
    360 graden areaview (PPC)
    Skoda Sound System (9VH)
    Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
    Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6)
    Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
    Opbergzak voor laadkabel i.c.m. transportpakket (6M5)
    100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2)

Contact Methodes

  • Skype
    PM
  • Website URL
    https://www.skodaforum.eu

Recent Profile Visitors

8,329 profile views
  1. Dat is niet alleen beperkt tot gedrag in de auto hoor... Enerzijds zeg je nu trouwens dat Skoda (of een andere fabrikant) voor je moet denken en doen, maar anderzijds wil je dat je complete vrijheid hebt en alles op een dienblad krijgt wat betreft diagnose en reparatie. Is dat dan ook niet inherent aan wetgeving (wie is waar voor verantwoordelijk) en garantie (hoeveel wil je mensen laten doen zonder er later zelf meer geld aan kwijt te zijn of rechtszaken voor aan je broek te krijgen al was het maar omdat iemand ze handen heeft opgehaald aan een onderdeel). En dan heb ik het wel over were
  2. Welkom Pieter, je moet wel echt van langharige bezems houden denk ik ๐Ÿ˜…
  3. @bslefevre en dat vind ik een heel goede insteek. Het is niet noodzakelijk overal maar tegen in te gaan, zeker niet als je de gelegenheid krijgt om in de Skoda Enyaq te rijden voor de meesten mensen dit kunnen/mogen doen (Om maar weer even ON-topic te gaan ). Inmiddels zijn er dus mensen die hun mening wel kunnen/willen/mogen geven, zoals Ervh op tweakers. Daarbij quote ik zijn berichten letterlijk: Quote van ervh (Tweakers) Klinkt allemaal erg goed! Ik heb zelf wel Skoda Sound System besteld, met name omdat ik toen nog net kon horen hoe het standaard klonk en al jaren r
  4. Geheimhouding is niet bij wet geregeld. Maar ze kunnen wel een boete opleggen die je ook daadwerkelijk moet betalen. Ook kunnen ze dd overeenkomst verbreken, bijv. Van je bestelde ENYAQ. Daarnaast kan, als de schade grote is dan de boete, deze schade op jou verhaald worden. Schade is in dit geval niet fysiek, maar bijvoorbeeld reputatie of zo. Maar goed dat gaan wij hier (zeker niet in dit topic) oplossen. Hopelijk komen er snel echte reviews en dan met name die van de bekende youtube kanalen die erg goede en diepgaande reviews maken ๐Ÿ™‚ Er zijn overigens inmiddels her en der wel
  5. Hmm erg jammer en eigenlijk bizarโ€ฆ maar goed, moet dan maar hรจ ๐Ÿ™‚ Dus jij zegt eigenlijk, voor week 15 zijn er geen autoโ€™s bij de dealer? Want die moet hem ook nog afleverklaar makenโ€ฆ
  6. Haha dat heb ik inderdaad eerder gehoord. Het lijkt wel alsof het serieel ge-update moeten worden of zo en dan ook nog eens onderdeel voor onderdeel. Daarnaast zou er in die 8 uur ook een zeer uitgebreide test zitten. Dus ja, wie weet gaat het software deel wel snel maar doorloopt hij gewoon heel lang een zelftest. En wat betreft testen, ja. Men wist het dus, maar VW gaf ze ook de mogelijkheid. Beetje verkeerde inschatting achteraf denk ik. Lees dus ook vaak dat men blij is dat Skoda dat anders doet ๐Ÿ™‚
  7. De likes geven je ook meteen kudo's ๐Ÿ˜‰ zie https://skodaforum.eu/leaderboard/ Gevalletje bijzondere vertaling... 'reacties' zijn dus de likes als het ware die je rechtsonder kan geven met hartje/beker, etc. Ik zat dus eerst ook even op het verkeerde spoor. Problem solved in ieder geval. U vraagt wij draaien. Zo doen we dat hier ๐Ÿ˜›
  8. De mensen die een ID.3 en ID.4 hebben gekocht wisten dat op voorhand. De 2.1 update is vorige week vrijgegeven en daarom worden de Enyaq's nu dus ook uitgeleverd (voorzien van die update). Deze update duurt overigens 8 uur om te installeren (bij de dealer). Opvolgende updates gaan vanaf 2.1 OTA, dus die kan je ook thuis uitvoeren zeg maar ๐Ÿ™‚ Of hij dan bug vrij is? Denk het niet, want mijn Octavia welke al jaaaaaren bestaat en veel simpeler is, heeft ook nog steeds bugs... Laat ons even weten wat je er van vond! ๐Ÿ˜„
  9. @Gupper ik begrijp uit diverse berichten dat er 6 in Nederland staan waar in gereden mag worden. Waarvan 1 bij De Waal in Tiel en 1 bij Skoda Van Den Udenhout. De andere 4 zijn mij (nog) niet bekend. Wel is het zo dat die 6 waarschijnlijk ook weer gaan rouleren, ze blijven dus niet perse bij deze dealers. Misschien dus even een belrondje doen? Weet trouwens dat Dealers niet zitten te wachten op leaserijders (die hem verplicht bij een andere dealer moeten halen) en daarnaast niet zoveel zin hebben om iemand een rondje te laten doen die hem al elders besteld (of dus in de lease) heeft. Het
  10. @Captain Hook Veel dealers hebben geen Honeymoon abonnement bij PON (welke kosten met zich meebrengt begrijp ik). Daarnaast lijken de dealer over het algemeen geen zicht te hebben op wijzigingen in levertijden. Pas als de leverdatum in zicht komt zal de Dealer er actie op ondernemen. Uiteraard een enkeling uitgezonderd die wel oplet en je netjes up-to-date houdt over de levering. In de praktijk komt het er (zeker als ik naar Tweakers kijk) op neer dat de klant zelf moet navragen wat de status is of zelf moet komen met bijv. zaken die de boel kunnen vertragen die je via een ander hebt vern
  11. Eens, dat is denk ik hierbij wel het voornaamste. Het gaat amper om die maximale snelheidsdag... Maar desondanks genoeg reden voor flink wat reacties ๐Ÿ˜‚
  12. Ik lees helemaal niks over minder hard rijden dan toegestaan? Wel lees ik over hard rijden of harder rijden dan toegestaan. Daarvan geven ze aan dat dit riskant is, meer brandstof verbruikt en boetes ook geld kosten. Overigens vind ik op snelweg met name het invoegen gevaarlijk in Nederland. Mensen komen er met 50-60 oprijden en beuken hem zo de baan op... Nog niet te spreken over de mensen die juist de afslag willen nemen en door deze gevaarlijke invoegers in remmende colonne tussen groter verkeer komen...
  13. Daar is wel een privรฉ sfeer oplossing voor te bedenken haha ๐Ÿ˜› Veel plezier alvast morgen
  14. Wow je hebt echt mazzel man! Wel al lang geleden besteld natuurlijk, maar allemaal goed nieuws achter elkaar en dus ook je VIN nummer ๐Ÿ˜› als je op Tweakers achterhaald hebt hoe er gecontroleerd wordt op kenteken kan je meteen een tank/parkeerpas aanvragen ๐Ÿ˜‰ Ik ben echt benieuwd, zowel naar je proefrit als je eigen auto!
  15. Gewone lampen gaan ook niet vanzelf rechtomhoog staan ๐Ÿ˜‰ maar inderdaad, het onmogelijk (en/of gigantisch duur) maken van onderhoud is wel een ding
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.