The bone collector

Members
  • Content Count

    2,052
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    52

The bone collector last won the day on October 20 2015

The bone collector had the most liked content!

Community Reputation

261 Excellent

About The bone collector

  • Rank
    Scout

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    België, Vlaamse Ardennen
  • Beroep
    Business Controller
  • Interesses
    Fietsen (Racefiets en MTB). Ik kan een goed boek of goede film ook wel appreciëren. Algemene interesse voor techniek.

Auto

  • Merk
    Fiat
  • Type
    Punto
  • Uitvoering
    Easy
  • Motor
    1.2
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Zwart
  • Bouwjaar
    2013-03
  • Eigenaar sinds
    2013-03
  • Kilometerstand
    19000
  • Opties
    Metallic lak, 5 deuren, reservewiel
  • Spritmonitor ID
    572913

Recent Profile Visitors

1,684 profile views
  1. Dat had ik ook eerst gedacht, maar uiteindelijk zijn het toch maar lichte krassen op de band. Het zou me toch sterk verbazen mocht dat problemen geven. Ik denk ook dat het een ja/nee verhaal wordt. Ik kan hopen dat het hoofdkantoor een beetje goodwill toont, maar ik weet niet wat ze in zulke gevallen doen. De buschauffeur was wel in fout, maar daar heb ik natuurlijk totaal geen bewijs van.
  2. Toen ik dinsdag van het werk naar huis reed, kom ik in een smalle straat een bus tegen (van De Lijn, openbaar vervoer). Langs de kant van de bus stonden geparkeerde auto's, waardoor de straat te nauw was om elkaar te kruisen. Ik dacht dat die bus even ging wachten op een plaats waar ik even met één wiel op de stoep kon rijden (wat eigenlijk ook al niet mag), maar hij stopt niet. Ik stop, maar om te vermijden dat de bus mijn spiegel zou raken wijk ik natuurlijk te ver uit naar de stoeprand (waar ik nooit kon oprijden), met wieldop-gekraak als gevolg. Ik claxonneer (toeter) nog, maar die bus stopt gewoon nog niet. Toen ik me kon draaien in de volgende straat was die bus natuurlijk al weg. Ik heb wel de nummerplaat genoteerd en een klacht gestuurd naar De Lijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan waarschijnlijk niet veel meer doen dan hopen dat mijn verhaal wordt geloofd bij De Lijn? Voor de prijs van die wieldop heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om mijn verzekering in te schakelen. Nog een foto van de wieldop, het vuil zat er wel al op
  3. Sowieso veel te hoog, maar dit is ook al buiten de norm van VAG. Gewoon wachten op een oplossing van je dealer, denk ik.
  4. Ik zou me daar waarschijnlijk niet hebben geparkeerd, maar qua principe heb je wel gelijk natuurlijk. Of een verkeerd gedraaid bord op zich dan voldoende is om de boete te doen vervallen, is een andere kwestie. Los daarvan, zou ik eigenlijk gewoon hebben betaald. Voor mij zou 'there's no such thing as a free lunch' hier van toepassing zijn. Je verliest sowieso: of je betaalt, of je investeert er veel tijd in met onzekere uitkomst. Ik zou dan voor het eerste kiezen
  5. Qua prijs kwaliteit denk ik ook dat die van de advertentie zeker het overwegen waard is. Als je in dezelfde prijskasse naar de meer "hippe" modellen gaat, is de kans groter dat je een minder degelijke krijgt. Waar ik vooral op zou letten, is dat je (schoondochter) een duidelijke garantieregeling krijgt van een aantal maanden. Eventuele problemen zullen snel genoeg naar boven komen.
  6. Die van mij staat er ook bij, 10% meer verbruik. Hij zou 5,2 liter moeten verbruiken. Dat is misschien wel mogelijk, als je start met met warme motor en dan voortrijdt tegen 50 à 70km/h. Maar een gemiddelde is dat zeker niet. Ik kom op lange termijn zelfs aan 6,5 liter gemiddeld, maar dat is zeker wel beïnvloed door veel koude starts en veel stadskilomters. En dan spreek ik nog niet over ratio verbruik/geleverde PK's, want dan is het eigenlijk al helemaal niks meer :-)
  7. Die laatst ziet er niet slecht uit. Maar ik zou toch ook rekening houden met de ouderdom in dit geval, slangen van de koeling, en radiator, bvb zijn toch zaken die op die ouderdom al eens problemen beginnen te veroorzaken. Koppeling, remmen en banden zijn gemakkelijker te controleren, en hebben minder last van ouderdomskwalen. Los daarvan, is het geen optie om een iets jongere tweedehands te nemen (iets hogere prijsklasse)? Ik rijd per km goedkoper met mijn "nieuwe" auto dan in de tijd met de oude Skoda Felicia's. En dan repareerde ik nog veel zelf. Al zit dat misschien ook wel wat anders met de Nederlandse fiscaliteit.
  8. The bone collector

    2016

    beste wensen voor iedereen!
  9. Het verhaal van de verkeerde olie lijkt me toch ook een beetje bizar, een 1.4 TSI moet toch op 5W30 kunnen rijden. Los daarvan, kan wat dikkere olie misschien wel een 'oplossing' zijn, als jouw motor (binnen de normen) wat olie zou verbranden.
  10. Enkel voor een bed, niet nieuw, nog vrij duur eigenlijk. Maar misschien loop ik wat achter op de nieuwprijzen. Veel plezier erin