Rosinfield

Members
  • Content aantal

    12958
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    160

Rosinfield last won the day on November 1

Rosinfield had the most liked content!

Community Reputation

709 Excellent

1 Volger

About Rosinfield

  • Rank
    L & K
  • Verjaardag 24-11-51

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Beroep
    niet meer (psycholoog Luchtmacht)
  • Interesses
    hardlopen, honden, wandelen, lezen, muziek

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia Combi
  • Uitvoering
    Drive
  • Motor
    1.0 tsi 110 pk DSG
  • Tuning
    JD stage 1 en DSG
  • Transmissie
    DSG-7
  • Kleur
    Race Blue
  • Bouwjaar
    2017
  • Eigenaar sinds
    September 2017
  • Kilometerstand
    50
  • Opties
    Tech pakket; beschermfolie achterbumper
  • Accessoires
    dorpellijsten (alu), Monte Carlo grill (zwart)
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    Eibach Pro Set met Bilstein B8 dempers
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen, losse Nuvi
  • Zomervelg / -band
    4 seizoenen
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    rosinfield
  • Spritmonitor ID
    849917
  1. Ik heb een nog lagere instap en ook een oud lijf ;). Gaat prima
  2. The Karoq

    Is ongetwijfeld gereserveerd voor de lokale uitvaart ondernemer
  3. Dat is wel één van de nadelen van een gloednieuwe auto; in het begin hou je hem wel angstvallig in de gaten, bij het minste rumoer in de straat. Gaat gelukkig ook weer snel over. Al kijk ik wel even als ik parkeergeluiden hoor. En soms hou je je hart vast. Maar voor hetzelfde geld ben je er net niet als er wat mocht gebeuren.
  4. nieuwe banden

    Ach gewoon kwestie van wat je gewend bent ook. En deze bevallen uitstekend. En ik denk niet dat de nieuwe Michelins slechter zullen zijn. Ik denk eigenlijk dat er veel minder kwaliteitsverschil is tussen A merken dan al die tests suggereren. Het feit alleen al dat die nogal wisselend zijn qua uitslag, geeft te denken.
  5. Nog ff wachten maar wel alvast voorstellen

    Dat is wel even schrikken. Gelukkig kun je het navertellen. Veel plezier met de Superb verder
  6. Trotse Rapid rijder

    Strooij!
  7. Trotse Rapid rijder

    Welkom Patrick
  8. Weer een Fabia

  9. Weer een Fabia

    Net als een kapitaal aan ongeldig verklaard geld. Het is er wel, maar je hebt er niets aan.
  10. Rapid Spaceback Drive DSG

    Gefeliciteerd en dat is nog eens een levertijd!
  11. Weer een Fabia

    Is wel iets zuiniger maar niet dat je dat er uithaalt. Hetzelfde geldt voor tuning, ook iets zuiniger bij gelijke rijstijl. Nou ja, ik ben atechnisch maar de experts zeggen dat een motor met turbo er mooier loopt op 98 (zie eerder citaat Race Eend).
  12. Ok dan kom ik wel bij jou langs!
  13. Weer een Fabia

    Klopt helemaal. Met een niet op 98 getunede auto zou ik ook op 95 rijden Werkelijk verbruik voor laatste keer tanken was overigens volgens SM 1 op 19.7. Ben benieuwd of deze trend zich doorzet
  14. O nee hoor, ik vatte het ook niet persoonlijk op
  15. Weer een Fabia

    Oa van de buren ;). Zie hier een citaat van Race Eend: Hele goede toelichting Chatslet, kleine correctie op dit regeltje. Het motormanagement past in eerste instantie het ontstekingsmoment aan (niet inspuitmoment of turbodruk, dit laatste gebeurd pas in een veel later tijdstip, op het moment dat hij 'vindt' dat onstekingsmoment aanpassen niet een gewenst resultaat (=te hoge uitlaatgastemperatuur) bereikt heeft, dan gaat de turbodruk drastisch naar beneden en evt wordt het gewenste lambda getal verlaagd=rijker mengsel=meer koeling). Bij pingelen/detoneren zet de ECU zet het ontstekingsmoment later, waardoor veel TSI motoren zelfs na-ontsteking (na bdp) gaan draaien op RON95 benzine. Zeer inefficiënt (en de motor voelt dan vaak wat nukkig). Dit late ontstekingsmoment ontstaat met name op het moment dat de vulling (=turbodruk) het hoogst is. In het koppelgebied tussen 2000 en 3000rpm (het gebied waar je als bestuurder veel rijdt). Veel mensen denken altijd dat RON98 alleen nodig is als je een sportieve rijder bent die veel hoogtoerig rijdt, echter is het juist de schakkelluie/laagtoerige rijder die veel van RON98 benzine profiteert (prestaties/soepelheid/verbruik).