Rosinfield

Members
  • Content Count

    13,331
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    212

Rosinfield last won the day on February 18

Rosinfield had the most liked content!

Community Reputation

850 Excellent

1 Follower

About Rosinfield

  • Rank
    L & K
  • Birthday 11/24/1951

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Beroep
    niet meer (psycholoog Luchtmacht)
  • Interesses
    hardlopen, honden, wandelen, lezen, muziek

Auto

  • Merk
    VW
  • Type
    Polo
  • Uitvoering
    GTI
  • Motor
    2.0 tsi 272 pk/440Nm
  • Tuning
    265 PK/430 Nm (Vagtechn)
  • Transmissie
    DSG-6
  • Kleur
    wit
  • Bouwjaar
    2018
  • Eigenaar sinds
    april 2019
  • Kilometerstand
    23500
  • Opties
    full led, beats audio, active info display, spiegelpakket, stoelverwarming, licht en zichtpakket
  • Zomervelg / -band
    Michelin Primacy 3
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    rosinfield
  • Spritmonitor ID
    1028797

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nou, dat laatste kan best meevallen hoor. Zo heb ik nu wel zo'n 270 paarden, maar kan met de Polo prima heel relaxed 80 of 100 rijden. geen moment het idee dat er dan een enorm geweld beteugeld moet worden. Het volle vermogen is er wel meteen als je het vraagt. Heeft (ook) te maken met de Budak cycle motor. Afhankelijk van wat je wil, is er een ander nokkenas profiel actief. Ik vind het ideaal. Daarom is zo'n auto dan ook best zuinig bij normaal gebruik. En los van de pk's, vind ik ook het rijcomfort gebaat bij meer koppel.
  2. 's-avonds en 's-nachts nog steeds 130 hoor. En opschroeven van het vermogen doe je natuurlijk niet zozeer voor de (max) snelheid, maar meer om wat beter te kunnen versnellen, bv bij inhalen en -voegen.
  3. Ja, het ene rugprobleem is het andere niet. Vorig jaar schoot er bij mij iets in nadat ik een rolstoel in de achterbak had gezet. Zes weken lang haast niet kunnen gaan zitten, opstaan, broek en sokken uit- en aantrekken. Maar dagelijks hardlopen ging gek genoeg en tot mijn grote vreugde prima en in- en uit de auto stappen ook, zij het met de nodige behoedzaamheid.
  4. Ik heb bij de Fabia's nooit verschil gemerkt met in- en uitstappen. Daarvoor maken die paar cm niet uit. Optisch is het vooral achter een verbetering; daar zit belachelijk veel ruimte bij de standaardvering. Het zal idd iets stugger zijn, maar dat vond ik juist prettiger. Vond de standaardvering veel te week. En met een schroefset zul je geen last hebben an een harde bump nu en dan. Je kunt hem ook zelf instellen qua hoogte, hoewel me lijkt dat je dat niet snel zult doen als hij eenmaal naar wens is ingesteld
  5. Die paar centimeter extra maken wat dat betreft weinig uit tov een Yeti(achtige)
  6. En Ed's volgende auto wordt ook een GTI of iets dergelijks. Nu kan het nog en YOLO 😉
  7. Dit komt niet erg prettig over; ik zou me eerst eens netjes voorstellen. Des te groter is de kans op hulpvaardigheid 😉
  8. We kunnen voorlopig gelukkig nog even de grens over: https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=131
  9. Gewoon een kwestie van iets strenger zijn 😉
  10. Veel ruimte voor een dergelijke auto; maar het moet uit de lengte of de breedte komen. In dit geval uit de breedte; ik vond hem/haar opmerkelijk smal
  11. Welkom! Ik heb er veel plezier aan beleefd. Veel meer ruimte dan mijn huidige Polo; maar je kunt niet alles hebben 😉
  12. Het is wel zo dat de DSG6 mij stukken beter bevalt dan de DSG7 in mijn vorige auto's, al had ik daar geen klagen over. Is ook veel minder storings- en slijtgevoelig
  13. Ik denk niet dat een enkel ritje met een Mercedes bus de meest aangewezen manier is om met zo'n systeem vertrouwd te raken. Het vergt gewoon wat meer tijd om te wennen, vooral aan hoe je het schakelgedrag met de rechtervoet kunt beinvloeden. En dan in een gewone auto. Maar goed, ieder zijn ding.