Rosinfield

Members
  • Content aantal

    12903
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    150

Rosinfield last won the day on September 20

Rosinfield had the most liked content!

Community Reputation

680 Excellent

1 Volger

About Rosinfield

  • Rank
    L & K
  • Verjaardag 24-11-51

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Beroep
    niet meer (psycholoog Luchtmacht)
  • Interesses
    hardlopen, honden, wandelen, lezen, muziek

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia Combi
  • Uitvoering
    Drive
  • Motor
    1.0 tsi 110 pk DSG
  • Transmissie
    DSG-7
  • Kleur
    Race Blue
  • Bouwjaar
    2017
  • Eigenaar sinds
    September 2017
  • Kilometerstand
    50
  • Opties
    Tech pakket; beschermfolie achterbumper
  • Accessoires
    dorpellijsten (alu), Monte Carlo grill (zwart)
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen, losse Nuvi
  • Zomervelg / -band
    4 seizoenen
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    rosinfield
  • Spritmonitor ID
    849917
  1. 'S-avonds rijd ik niet met DLR hoor ;). Was gewend aan dat groene symbooltje. Maar dit went ook
  2. Ik straks ook niet meer hoor. Maar je zou op zijn minst verwachten dat ze de dsg software dan afstemmen op dat motortje. Bij de 1.2 was dat gebrom sporadisch Dacht net dat het dimlicht lampje het niet deed. Maar dat ontbreekt. Indicatie is de brandende instrument verlichting
  3. Ja klopt. En dat is dus echt niet te doen met dsg. Echt irritant
  4. Her en der op fora en reviews. Niet alleen tav Fabia natuurlijk. Als je er op googlet krijg je wel het nodige te zien
  5. O ik kon hem toen nog wel krijgen denk ik. Maar een nieuw motortje leek me ook wel eens leuk. Uiteraard wel na het lezen en horen van positieve verhalen
  6. Maar ik vraag me af waarom je een 1.2 zou willen hebben?
  7. Ja, een early adopter. Overigens wel zo prettig die schijven achter. veel beter te doseren, even wennen in het begin
  8. Reken maar op iets ergens rond €350. Maar wanneer je meteen de motor laat doen, krijg je vaak korting.
  9. O ja. Doe ik eigenlijk nooit. Met dag zelf kun je natuurlijk tot op zekere hoogte bepalen wanneer er wordt op- en terug geschakeld. Maar dan moet je wel het gas flink intrappen. Niet iets watje doorgaans doet
  10. nou ja bij "normaal" rijden. Hij zit nu echt praktisch vanuit 2 razendsnel op 70 in 7. Bij aanpassing ligt het dan net iets hoger bij dezelfde input
  11. Ja alleen met slechts één ipv twee extremiteiten ;). Dat werkt alleen stukken beter wanneer het toerental waarbij wordt overgeschakeld iets hoger ligt
  12. Ja en wellicht ook met het andere motortje. Ook bij weer vaart maken na vertraging, bv wanneer je een rotonde verlaat, merk ik enige vertraging die ik herken van de vorige keren met een niet aangepaste bak. Net of er heel even moet worden nagedacht. Na aanpassing gaat dat oppikken heel vloeiend Resoneren trouwens nog net niet maar brommen duidelijk wel bij te laag in toeren blijven tijdens opschakelen
  13. Nou, als je gewend bent aan een geoptimaliseerde dsg, word je wel meteen weer duidelijk waarom dat een must is. Tijdens het opschakelen telkens bij (te weinig) toeren een neiging tot brommen/resoneren en vertraging. Dacht even dan maar tot die tijd in S rijden, maar dan wordt er weer langer doorgetrokken dan ik in het algemeen prettig vind. Ik merk nu hoe gewend ik inmiddels was aan die veel betere wegligging, aangepaste dsg en vooral het extra koppel. Nu mis ik die dingen direct. Al valt de standaard dsg software duidelijk het meest tegen. Wegligging is wel een stuk beter dan die van de F2 (standaard). Toch is het mij te wiebelig en zwabberig. Duidelijk wel comfortabeler dan wat ik gewend was. Maar dat kan wat mij betreft best een stuk minder ten gunste van de driveability