-
Posts
13,600 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
237
Rosinfield last won the day on April 4
Rosinfield had the most liked content!
About Rosinfield
- Birthday 11/24/1951
Profiel Informatie
-
M/V
Man
-
Woonplaats
Amsterdam
-
Beroep
niet meer (psycholoog Luchtmacht)
-
Interesses
hardlopen, honden, wandelen, lezen, muziek
Auto
-
Merk
VW
-
Type
Polo
-
Uitvoering
GTI
-
Motor
2.0 tsi 271pk 450Nm
-
Tuning
272 PK/451 Nm (Vagtechn)
-
Transmissie
DSG-6
-
Kleur
wit
-
Bouwjaar
2018
-
Eigenaar sinds
april 2019
-
Kilometerstand
58000
-
Opties
full led, beats audio, active info display, spiegelpakket, stoelverwarming, licht en zichtpakket
-
Accessoires
Milltek nonresonated catback
-
Zomervelg / -band
Michelin Crossclimate +
-
Wintervelg / -band
Michelin Crossclimate +
-
Spritmonitor gebruikersnaam
rosinfield
-
Spritmonitor ID
1028797
Recent Profile Visitors
16,727 profile views
Rosinfield's Achievements
-
Blijk ik ineens te zijn bevorderd tot collaborateur. Een zeer twijfelachtig genoegen
-
Ik met de Yeti 1.2 destijds ook zoiets. Dat gebrek aan stroomlijn heeft een groot negatief effect op het verbruik. Als ik op de Ketelbrug een hoop wind tegen had, werd het zomaar 1 op 9
-
Zeker. Dat vergeet ik idd maar voor het gemak, aangezien hij al aangeschaft is en het nu nog alleen gaat om verbruiks- en onderhoudskosten. En die zijn relatief laag.
-
Ja, leuk ding. Heb ik ook aan gedacht of een EV Up of Citigo. Maar dat betekent hoe dan ook weer een aardige investering (met laadpaal). Het Upje kost weinig en tzt wil ik dan als ik elektrisch ga wel naar één auto, met voldoende bereik en bagageruimte. Klasse E Niro zeg maar
-
Laat je baas het maar niet horen 😉 ANWB heeft nu weer net niet die e Niro. Maar over een jaar of twee is het aanbod natuurlijk anders en ruimer
-
@Wasmachineman Actieradius moet wel rond de 400 km zijn. Denk dus vooral aan een e Niro. Geen zonnepanelen en zal een eigen laadpaal moeten aanschaffen en meterkast laten aanpassen. Komt dan dus zo rond de €3000 bij, schat ik @VAG-man Up is niet alleen voor de boodschappen, ook voor mijn echtgenote. En een enkele keer rijden we er ook wel mee naar het westen op en neer. Idee was ook om de Polo een beetje te sparen. En het is allemaal redelijk goedkoop qua belasting, verzekering en verbruik (bijna 1 op 20) Een mogelijkheid is natuurlijk ook een occasion tzt. Voordelen: prijs, geen belachelijke wachttijd. En over een jaar of 2 zal dat aanbod ongetwijfeld ruimer zijn
-
Alles is van ons samen. Het Uppie gebruik ik voor boodschappen
-
Ik heb hier al vaker aangegeven dat een elektrische auto voor mij als particulier financieel niet haalbaar is, zeker nu we het ruim twee jaar met één inkomen moeten doen. Nu hoorde ik net in mijn Uppie op de radio een mijnheer van Lease Plan ivm de overname door een ander bedrijf. Wat hij vertelde gaf mij wel een inzicht in de toekomst. Uiteraard gaat de elektrificatie met rasse schreden voorwaarts, maar hetzelfde geldt voor private lease. Zoals hij het beschreef: je bezit geen auto, maar neemt er een abonnement op. Dus mijn plan is om nog een jaar of twee te genieten van de GTI en dan wellicht voor zo'n constructie gaan. Er is dan denk ik ook meer keus in auto's. Het is toch voornamelijk te klein of te groot, maar weinig daartussenin. Dwz met minstens de kofferbakinhoud van de Polo (350 l), liefst ietsje meer en een redelijke actieradius. Verder vraag ik me af wat dan de beste optie is wat betreft de lease verstrekker; dealer, lease maatschappij, ANWB? Hoor graag jullie gedachten hierover
-
Begrijpelijk; je wilt mensen natuurlijk niet nog meer doen twijfelen aan de vraag of het kopen van een nieuwe auto wel zo verstandig is dezer dagen
-
Ik heb 300 Gb aan mp3's op een harde schijf staan; verder Apple bibliotheek met wat nieuwere dingen en een aantal mp3 spelers voor hardlopen en in de auto. Top geluid vind ik ook niet meer zo belangrijk. Geldt eigenlijk voor veel dingen met het vorderen der jaren. Soort onthechtingsproces denk ik. Niet onprettig.
-
Dank, we waren lekker met zijn tweeen. Vrijdag etentje tgv Marijke's afscheid van werk met 2 ex collega's. Kan nog net op de valreep 😉
-
Ik heb nu dan wel een snelle auto, maar ik zet de ACC gewoon overal iets boven de toegestane snelheid. In Dtsl zet ik hem ook op 160 waar het mag en doe ik af en toe een sprintje. Vind hard rijden op zich ook niet boeien. Het gaat me meer om het versnellen, dat is lekker. Dus af en toe pak ik wel zo mijn momentjes en ga er dan maar vanuit dat de kans heel klein is dat ik precies op zo'n moment word geflitst. Het gaat dan wel heel snel heel hard, dus ik rem dan ook snel weer af
-
Wat ben je van plan? 😱
-
Hier laten we ook de deur vaak open als we even weg zijn. En de auto's zet ik ook lang niet altijd op slot, En laatst in Frankrijk, boven op de berg, vroegen we ook aan de eigenaar waar we de sleutel terug moesten leggen of brengen. Laat maar gewoon in de deur zitten, was het antwoord. Heerlijk, maar zou eigenlijk heel normaal moeten zijn