MarcoO2

SFE Global Moderator
  • Content Count

    5,809
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    277

MarcoO2 last won the day on November 9

MarcoO2 had the most liked content!

Community Reputation

987 Excellent

1 Follower

About MarcoO2

  • Rank
    L & K

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Beroep
    Gerechtsdeurwaarder en voorzitter OR
  • Interesses
    fotografie, auto(sport), mountainbiken

Auto

  • Merk
    Volkswagen
  • Type
    Golf
  • Uitvoering
    Variant Comfortline Business
  • Motor
    1.0 TSI DSG 7
  • Tuning
    helaas niet ;)
  • Transmissie
    DSG-7
  • Kleur
    blauw metallic
  • Bouwjaar
    2019
  • Eigenaar sinds
    2019
  • Kilometerstand
    30.000

Contact Methodes

  • Website URL
    http://marcoweening.wix.com/marco-weening

Recent Profile Visitors

3,712 profile views
  1. Mooi bak Frank! En ook hier: gefeliciteerd maar weer!
  2. MarcoO2

    Je nieuwe aankoop

    Haha nee hoor, de meubels komen erna.
  3. Ah ja, dat is 'm inderdaad. Leuk, ga ik kijken! Is een ander afgravingsgebied (600 km van "de mijne"), maar het principe is gelijk! Thanks voor de link!
  4. Haha inderdaad! Maar dan kan ik eens gaan terugzoeken. Thanks!
  5. MarcoO2

    Je nieuwe aankoop

    Haha nee, die keuzes moeten nog 😄 er moet nog een nieuwe houten vloer komen en de muren en plafond moeten gestucd en gesausd worden.
  6. Weet je toevallig waar en wanneer die uitgezonden werd Ed?
  7. MarcoO2

    fotografie

    130 euro verloren na 3 jaar gebruik: dat Canon glas blijft toch wel heel waardevast!
  8. Haha helaas, even geduld nog. Na Corona kan je er ook weer van rondleidingen genieten, hoop ik 😉
  9. MarcoO2

    Je nieuwe aankoop

    Zo, vermoeiende dag vandaag 😄 Samen met de vrouw een grote hoekbank, een hocker, een fauteuil, een eettafel en zes stoelen gekocht. Afzien! maar dan staat er straks na vele jaren (het nadeel van kwaliteit kopen, haha) wel weer iets moois.
  10. Mocht je nou toch een keer hier gaan kijken, en nog genoeg tijd en brandstof hebben voor een 1.250 km extra, dan is het wellicht leuk om even door te rijden naar The Blue Wonder. Daar kan je -weliswaar ook na het passeren van een paar bordjes met "verboden toegang", een verlaten exemplaar van deze reusachtige machines bekijken en beklimmen.
  11. Had ik bijna weer ruzie met ene mod... :D
  12. Vorige week ben ik niet alleen in de Classic Remise in Dusseldorf geweest, zoals in dit topic te lezen is, maar ben ik ook even doorgereden naar de gigantische bruinkoolmijn van de RWE bij Hambach/ Elsdorf. Dit is echt een ongelooflijk grote mijn. Eerst maar een paar feitjes: De oppervlakte is zo’n 4.000 hectare (met groeimogelijkheid tot 8.500 hectare). Er wordt daar in lagen grond afgegraven om uiteindelijk een dikke 400 meter (!!) onder de oppervlakte bruinkool op te graven, waarmee de naastgelegen energiecentrale wordt gestookt. De machines waarmee gegraven wordt zijn elektrisch bediend en verbruiken 1/3e van de energie die opgewekt wordt. Op dit moment wordt het zand wat aan de ene kant afgegraven wordt, middels enorme kilometers lange transportbanden naar de andere kant van de afgraving getransporteerd, waarna er daar laagje voor laagje weer opgebouwd wordt. Op dit manier “vreet” de mijn zich een weg door het landschap. Hele dorpen zijn ervoor afgebroken (en achter de mijn weer opnieuw opgebouwd, de snelweg A61 is er compleet voor omgelegd: het is bizar wat het mag kosten. Hier is meer te lezen over deze mijn. Uiteindelijk moet er ook nog een gigantisch meer aangelegd worden (zo’n 4.000 hectare), maar of dat haalbaar is, is maar de vraag. We zijn gestart bij de uitkijkplaats bij Hambach. Helaas was het grijs en grauw, regende het en was er dus slecht te fotograferen. Desondanks was goed te zien hoe immens die mijn is. Kijk maar eens naar foto 1 en 2, bedenk dat de mijnbouwmachines die je daar ziet zo’n 100 meter hoog en 200 meter lang zijn, en kijk maar eens naar de auto’s die je helemaal beneden kunt zien staan (op foto 1 midden onderin en op foto 2 links onder). FOTO 1: IMG_1355A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 2: IMG_1357A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 3: IMG_1379A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 4: IMG_1383A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr Omdat we op dit uitzichtpunt niet heel veel meer konden zien, zijn we doorgereden en hebben we de zandweggetjes opgezocht. Zo hoopten we wat dichter bij de machines te kunnen komen. Dat is ook gelukt, op een gegeven moment hebben we de auto geparkeerd en zijn we door het hoge gras gaan boenderen in de veronderstelling dat we wel weer een hek tegen zouden komen. Tot onze grote verbazing stonden we ineens op de rand van de afgraving… en konden we van heel dichtbij de gigantische machine aan het werk zien. Daar heb ik dus ook een serie foto’s van kunnen maken, en we hebben een rondje met de drone gevlogen. Echt een supergave ervaring om die gigantische machines aan het werk te zien. Ter informatie: als je naar het schoepenwiel kijkt, dan hangen daar 18 “scheppen” aan, die elk 4,5 ton per keer pakken. Dat is dus 81 ton per rondje draaien – en dat ding draait non-stop 😄 Op weg terug naar de auto kwamen er ineens van meerdere kanten heel imponerende mannen op ons af. Het leek wel alsof er een knokploeg op ons afkwam… Die mannen waren niet blij, zacht gezegd, want het bleek dat we ons (uiteraard) op verboden terrein hadden begeven. De discussie dat dat op de door ons gevolgde weg niet duidelijk was aangegeven (achteraf bleek slechts de omhoog staande slagboom de markering te zijn) zijn we maar niet echt aangegaan; men was er niet voor in de stemming, zacht gezegd… er blijkt daar regelmatig geprotesteerd te worden door milieuactivisten. Achteraf blijkt dat te kloppen, kijk maar eens hier Daarom zit de grond vol sensoren en gaat er een alarm af zodra er iemand op verboden terrein komt. Als we te dichtbij waren gekomen (of beter: als ze gezien hadden hoe dichtbij we zijn geweest…), hadden ze de werkzaamheden stil gelegd en de schade daarvan op ons verhaald. Lucky us… Nou ja, we moesten alle foto’s wissen (dat heb ik braaf gedaan, natuurlijk…) en toen mochten we, na ons gelegitimeerd te hebben, weer vertrekken. Pfff… dat was ééns, maar nooit meer. Mocht je er gaan kijken: ga dus geen weggetjes met slagboom in, ook niet als die open staat 😄 Onderstaand nog wat foto’s, kijk maar eens goed naar de verhoudingen van de mijnbouwmachine ten opzichte van bijvoorbeeld de bulldozer (en dat was geen kleintje…). Echt onvoorstelbaar groot. FOTO 5: IMG_1392A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 6: IMG_1409A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 7: IMG_1410A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 8: IMG_1412A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 9: IMG_1428A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 10: IMG_1435A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr FOTO 11: IMG_1447A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr O ja, vergeet ik bijna de opzichter… zou die alarm geslagen hebben…? 😉 IMG_1451A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr Tot slot nog wat bewegend beeld: Drone: Spiegelreflex: Sorry, lang verhaal: maar het is echt de moeite om eens langs te rijden!
  13. En nog een videootje als toegift (in Iphone-kwaliteit):
  14. Vorig weekend ben ik naar de Classic Remise Dusseldorf gereden. Iets wat al langer op mijn lijstje stond. Als je denkt "wat is dat in vredesnaam": dit is wat ze er zelf over zeggen. Ik moet zeggen: ik heb m'n ogen uitgekeken. Van een Opel Ascona Cabrio met een paar km op de teller tot een on-off Aston Martins Shooting Brake, van een Alfa Romeo 1900C tot een DeTomaso Pantera, van een Mercedes G-klasse tot een Ford GT: je kunt het zo gek niet verzinnen op het staat er. En vrijwel alles is te koop. Sommige auto's neem je al mee voor een schamele € 50.000,00, maar je kunt net zo makkelijk € 2.000.000,00 aftikken voor een iets exclusiever auto. Het is echt bizar wat daar allemaal staat. Ik heb al rondkijkend wat foto's gemaakt. Valt nog niet mee, want het staat er zo vol dat je altijd ruimte tekort komt. Ik heb een stuk of 15 foto's geselecteerd, maar ik had er net zo makkelijk 40 kunnen laten zien. Je moet er gewoon een keer naar toe 😉 Enne... je loopt er zó naar binnen en de koffie is niet duur. Voor de kosten hoef je 't dus niet te laten 😉 foto 1: overview IMG_1276A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 2: ook de details zijn eindeloos gaaf IMG_1282A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 3: is'tie mooi of mooi? IMG_1286A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 4: mooi vakwerk op een G-AMG IMG_1291A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 5: in deze huur-boxen is werkelijk van alles te vinden - en het rijdt er ook gewoon rond. Geweldig. IMG_1307A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 6: weergaloos mooie Porsche Spyder. Helm is een aanrader 😄 IMG_1314A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 7: open & closed Westfields IMG_1318A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 8: mooiste 'Vette die ik ooit zag IMG_1323A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 9: vanaf de balustrade IMG_1324A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 10: vanaf de andere kant IMG_1327A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 11: schitterende Delta HF Integrale IMG_1326A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 12: verdwaalde F100 IMG_1332A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 13: zo zie je de emblemen niet meer IMG_1336A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 14: mooi rood is niet lelijk IMG_1338A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 15: zoek er maar één uit 😉 IMG_1342A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
  15. Hahaha ja, daar was ook niets mis mee Ed 😉 En aan zien komen... ja, aan de ene kant natuurlijk wel, aan de andere kant was er een week geleden op de hele te rijden route nog geen vuiltje aan de lucht (als in: alles geel). Toen kon het nog prima. Kijk, ik vind het wel fijn. Ik hoef niet per sé de risico's op te zoeken (en met 200 auto's en nog meer mensen zijn die er altijd). En de bijbehorende feesten konden nu ook niet plaatsvinden zoals gepland. Doe mij dan maar volgend jaar - in de hoop dat de omstandigheden dan weer wat genormaliseerd zijn...