Skoody Boo

Members
  • Content Count

    5,889
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    184

Skoody Boo last won the day on December 23 2020

Skoody Boo had the most liked content!

Community Reputation

822 Excellent

About Skoody Boo

  • Rank
    L & K

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Type
    Fabia Combi greentech ambition
  • Motor
    tsi 77 kw
  • Transmissie
    handgeschakeld
  • Kleur
    rally green
  • Bouwjaar
    2012
  • Kilometerstand
    de 5000 gepasseerd
  • Opties
    - in hoogte verstelbare passagiersstoel
    - audiopack Plus
    - volwaardig reservewiel
    - middenarmsteun
    - start stop systeem
    - regeneratief remsysteem
    - esc en asr
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Navigator 11 Free op netbook
  • Zomervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport
  • Wintervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nou, hij wordt niet verkocht voor Covid19 een beetje voorbij is. Komende zomer is dat vaccineren vast nog niet klaar, dus kamperen en met z'n 50en elke avond bij het zelfde wasbakje tanden poetsen lijkt me komende zomer nog steeds geen goed idee. Tent kan dus thuisblijven, en dan past het allemaal makkelijk. De zomer daar op zou het wel eens anders kunnen worden. Als we dan nog wat langer wachten dan komen de eerste plug inn hybrides wellicht al als occasion op de markt. Dat zijn natuurlijk toch wel de leukste. Die 1.0 krijgt er dan wel 50Nm als boost bij, maar dat zegt weinig over het vermogen wat je er bij krijgt. Er staat niks over tot welk toerental dat is. Wegrijden bij het stoplicht zal best goed gaan, maar even tussenvoegen voor inhalen in Duitsland met een vakantierit valt dan misschien weer tegen. Aardgas spreekt me ook nog steeds aan, alleen mocht het lukken om dichter bij huis te gaan werken dan is dit weer niet de beste optie. Tja.... Een glazen bol, dat zou ook wel eens handig zijn. 🙂
  2. Skoody Boo

    HNY

    Veel geluk allen voor 2021. Ik wens Nederland toe: - zo snel mogelijk een naald in ieders arm - een RGD (Rijksgezondheidsdienst) - een stuk of wat reserveziekenhuisbedjes - last but not least: een regering die begrijpt dat je niet structureel 4 maal boven een signaalwaarde hoort te koersen en als toch, dan daarna doet alsof paniekmaatregelen met de beroerdst mogelijke timing + weer afschalen van reguliere zorg niet te voorkomen waren geweest.
  3. Aha. Ik denk dat het grotendeels om toeters en bellen gaat die mij dan weer geen flaus ausmachen, behalve..... de moterisering dan. Ik denk overigens dat de inruilprijs sowieso aardig richting nul aan het gaan is? 8 jaar, iets van 230.000 km.......
  4. Ik ben niet zo weg van de 1.0, maar als er 50 Newtonmeter bij komt van een elektomotortje kan dat wel net het verschil maken. Voor hoge snelheden doet het niks, maar 130 zal die nog wel halen, en meestal mag je toch maar 100. Milieutechnisch is in mijn geval aardgas de beste oplossing. Maar dan heb je wel teruggeschroefd vermogen en ook nog het gewicht van de gastankjes...... Plug in hybride rijdt het leukst, maar ik vind het prijskaartje wel erg stevig. Milieuwinst lijkt me matig, want ik rij weinig korte ritten, dus voor het aantal koude starts zal het weinig uitmaken. Ik doe nu wel boodschappen met de auto omdat ik zo min mogelijk in de supermarkt wil komen, maar Covid19 een keertje klaar is dan wordt het gewoon weer fietsen of lopen. En dan heb je nog het gezanik dat er een laadpaal vrij moet zijn wil dat plug in ook een beetje uit de verf komen. - Wat is de logica?
  5. https://www.ad.nl/auto/nieuwe-motoren-voor-skoda-octavia-de-keuze-wordt-reuze~aa44f472/ Nieuwe motoren voor Skoda Octavia: de keuze wordt reuze Als je geïnteresseerd bent in de nieuwe Skoda Octavia, dan was het aanbod tot dusver beperkt tot de First Edition met een 150 pk sterke 1.5 TSI-benzinemotor. Ook de Skoda-dealer zat verlegen om meer keuzemogelijkheden. Die zijn er nu: als 1.0 e-TEC met mild hybrid-techniek, 1.5 TSI G-TEC op aardgas en 1.4 TSI iV, die als stekkerhybride een volledig elektrische actieradius van zo’n 60 kilometer heeft. Op de zakelijke markt is de Skoda Octavia een model van betekenis. En hoewel veel particuliere autokopers hun zinnen inmiddels massaal hebben gezet op een SUV à la Kamiq en Karoq, is Skoda’s traditionele middenklasser nog altijd een model dat wereldwijd in grote aantallen wordt verkocht. Dertig procent van alle Skoda’s is een Octavia. Sinds het voorjaar staat de geheel nieuwe Octavia in de spotlights, als vanouds verkrijgbaar als hatchback met grote achterklep en als praktische Combi. Het enige wat tot nog toe ontbrak, was een volledig motorenpalet. De eerste Octavia-kopers hadden de keuze uit de rijk uitgeruste First Edition met 150 pk sterke 1.5 TSI-benzinemotor, en daarmee uit. Dat het niet bij deze motor zou blijven, was echter al wel duidelijk. De Skoda Octavia staat op het modulaire MQB-platform van de Volkswagen-groep, dat ook door de nieuwe Seat Leon en Volkswagen Golf 8 wordt gebruikt. Voor deze modellen was er op motorisch vlak al heel wat meer te kiezen. Skoda vaart dezelfde koers als Seat en Volkswagen, en introduceert nu drie nieuwe motorvarianten van de Octavia: de 1.0 e-TEC met mild hybrid-techniek, de 1.5 TSI G-TEC op aardgas en de 1.4 TSI iV plug-in hybride. Deze nieuwe uitvoeringen zijn per direct te bestellen. Skoda heeft ook de sportieve stekkerhybride Octavia RS iV gelanceerd, maar het is nog niet bekend wanneer dit model naar Nederland komt. In tegenstelling tot andere landen blijft Nederland vooralsnog verstoken van dieselende Octavia’s. Twee hybrideversies: mild hybrid en plug-in hybrid In Nederland is weinig belangstelling voor aardgasauto’s, dus laten we de Octavia 1.5 TSI G-TEC (131 pk) hier verder buiten beschouwing. Onze aandacht vestigt zich op de twee andere nieuwe motorvarianten van de Octavia die voor drukte in de Skoda-showroom gaan zorgen: de 1.0 e-TEC mild hybrid en 1.4 TSI iV plug-in hybride. Om met de Octavia 1.0 e-TEC te beginnen: voorin ligt een éénliter driecilinder turbomotor met een vermogen van 110 pk, die is gekoppeld aan een 48-volt startgenerator. Deze geeft de benzinemotor een elektrisch duwtje in de rug, door bij lage toerentallen een elektrische impuls van maximaal 50 Nm uit de additionele batterij (0,6 kWh) door de transmissie te sturen. Daarmee komt de auto inderdaad vlot uit de startblokken. Als de stroomstoot verwerkt is, maakt de auto een veel makkere indruk. Maar dat is ook niet gek voor zo’n grote auto met 110 pk. Voor de Octavia 1.0 e-TEC belooft Skoda een WLTP-verbruik van 5,0 l/100 km (1 op 20). Zonder mild hybrid-systeem zou dat 0,4 liter meer zijn. Octavia iV: 60 kilometer elektrisch De batterij van de 1.0 e-TEC mild hybrid kan niet aan het stopcontact of aan de laadpaal worden opgeladen. Met de Skoda Octavia iV behoort dat wel degelijk tot de mogelijkheden. Deze plug-in hybride beschikt over een batterijpakket met een capaciteit van 13 kWh, dat onder de zitting van de achterbank is geplaatst. Gekoppeld aan een 1,4-liter TSI-motor wordt er een totaalvermogen van 204 pk en een koppel van 250 Nm op de aangedreven voorwielen losgelaten, net zoals in de Volkswagen Golf eHybrid plug-in hybride. Skoda zegt dat met de Octavia iV zo’n 60 kilometer op een volle acculading kan worden gereden. Tijdens onze snelwegloze testrit door het buitengebied van Wenen noteerden wij een gemiddeld elektrisch verbruik van 14,6 kWh/100 km. Daarmee is Skoda’s beloofde 60 kilometer niet uit de duim gezogen. Met de stekker in een openbare laadpaal (3,6 kW) neemt het ongeveer tweeënhalf uur in beslag om de batterij weer tot 80 procent op te laden. Voor de laatste 20 procent moet nog een uurtje extra koffiepauze worden genomen. In de Octavia iV heb je de keuze uit tal van rijprogramma’s. Allereerst met betrekking tot de aandrijving: wil je de auto zelf laten kiezen wanneer er op stroom wordt gereden, of trek je de batterij – tijdens een korte rit tussen twee laadpalen – zonder bemoeienissen van de benzinemotor in één teug leeg? Of bepaal je tot welk percentage de stroomreserve op peil gehouden moet worden, zodat je (bijvoorbeeld in de stad) geheel elektrisch naar je bestemming kunt rijden? Daarnaast heb je de keuze uit de rijprogramma’s Eco, Comfort, Normal, Sport en Individual, waarbij zaken als de reacties van de motor op het gaspedaal, de mate van stuurbekrachtiging en de vertraging op de e-motor bij gas loslaten veranderen. In het programma Individual kan elk onderdeel afzonderlijk worden ingesteld. Prijzen De nieuwe motorvarianten van de Skoda Octavia zijn inmiddels geprijsd en te bestellen. De 1.0 e-TEC mild hybrid is er als hatchback vanaf 29.890 euro, de Combi is 1500 euro duurder. De plug-in hybride Octavia iV wordt duidelijk als topmotorisering gepositioneerd. Prijzen beginnen bij 35.690 euro voor de hatchback, de Combi-versie staat voor 37.190 euro in de prijslijst. Beide motorvarianten zijn standaard voorzien van een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling. https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/september/47382-hybride-en-aardgas-skoda-octavia-nu-te-bestellen Hybride en aardgas Skoda Octavia nu te bestellen Ook prijzen Business-uitvoeringen bekend Per direct zijn van de Skoda Octavia de milde hybride, plug-in hybride en aardgas uitvoering te bestellen. Specificaties en prijzen volgen hieronder. Na de benzineversies volgt begin 2021 de showroomintroductie van de Skoda Octavia met alternatieve motoren. Je kunt deze per direct bestellen bij de Skoda-dealers. Alle varianten zijn beschikbaar als Octavia hatchback, de meeste ook als stationcar Octavia Combi. Prijzen vind je onderaan dit artikel. Milde hybride Octavia Voor het eerst levert Skoda een mild hybride ('MHEV'-)model, de 1.0 TSI e-TEC DSG. Kenmerken zijn de beschikbaarheid van een extra boost bij acceleratie en de beperking van brandstofverbruik en uitstoot. Je kunt bijvoorbeeld tot 0,4 l/100 km besparen door te 'coasten' met uitgeschakelde benzinemotor. De eenliter benzinemotor van 110 pk wordt hiervoor ondersteund door een 48V-elektrosysteem met riemaangedreven startmotor/dynamo. Daarnaast bestaat de aandrijflijn uit een 7-traps-DSG automaat met dubbele koppeling en een start/stop-systeem. Begin 2021 volgt nóg een milde hybride, met 1,5 liter TSI-benzinemotor. Skoda Octavia Combi iV Plug-in hybride Octavia De Octavia Plug-in Hybrid 1.4 iV DSG kent een minimaal benzineverbruik (gemiddeld 1,0 l/100 km) en een elektrische actieradius tot 60 km (beide volgens de WLTP-test). Het systeemvermogen bedraagt 204 pk, het koppel 250 Nm. De accucapactiteit bedraagt 13 kWh. Een 6-traps DSG is standaard. Vooralsnog is de 'PHEV' alleen in Business-uitvoeringen verkrijgbaar. Octavia op aardgas Zakelijke rijders kunnen ook een Octavia hatchback op aardgas (CNG) bestellen, de 1.5 TSI G-Tec DSG. Drie gevulde CNG-tanks zijn samen goed voor een bereik van 500 km. Is er geen aardgas-tankstation in de buurt, dan kun je de actieradius met maximaal 190 km verlengen dankzij het reserve benzinetankje van 9 liter (WLTP-cijfers). Het gemiddelde verbruikscijfer van 5,8 m3/100 km zorgt voor een CO2-uitstoot die 25 procent lager ligt dan die van de benzinemotoren. Ook komen minder roetdeeltjes en stikstofoxiden vrij. Prijzen Skoda Octavia alternatieve aandrijflijnen Model Motorisering Uitvoering Consumenten- adviesprijs vanaf hatchback milde hybride 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Ambition 29.890 euro 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Business Edition 28.990 euro 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Sport Business 29.390 euro 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Business Edition Plus 31.490 euro Combi 1.0 TSI e-Tec MHEV 110 pk DSG-7-aut. Ambition 31.390 euro Combi plug-in hybride 1.4 TSI iV PHEV 204 pk 6-DSG-aut. Business Edition 35.690 euro 1.4 TSI iV PHEV 204 pk 6-DSG-aut. Business Edition Plus 38.190 euro hatchback aardgas 1.5 TSI G-Tec 131 pk 7-DSG-aut. Business Edition 32.990 euro
  6. Maakt dat voor de verkoopcijfers zoveel uit dan, zo'n facelift? Ik zou overigens het interieur op de koop toenemen en voor de 5008 gaan. Beter verbruik, minder gewicht, meer vermogen, tja, dan is het toch eigenlijk simpel? Zal me verder een rotzorg zijn hoe het er allemaal uit ziet. Auto's zijn niet om naar te kijken. Daar heb je andere dingen voor. Dat een auto zou zijn om naar te kijken is net zo iets als dat een vrouw zou zijn om te begrijpen. Daar heb je ook andere dingen voor.
  7. Graag de prestaties, het verbruik en het gewicht van de 5008 gecombineerd met het interieur van de Kodiaq. Ik vind interieurs van Seat al problematisch, maar als het Frans wordt dan haak ik echt af. Het zinnetje "Het lijkt alsof er in de omgeving van Socheaux verdovende middelen in het leidingwater zit" wordt toegepast op het exterieur, en dat maakt verder niet zo veel uit, maar ook op het interieur missen deze middelen hun uitwerking niet......
  8. Dat is heel attent Frank, maar ik heb gisteren net de brodit al besteld. 😐
  9. Leuk Frank. Er past gelukkig een hele hoop gezelligheid in die auto. 😉 Vliegen en dan op de bestemming auto huren heb ik ook wel eens naar gekeken. Als je anderhalve week of twee weken gaat is het nog te doen, maar wij gaan ook wel eens drie en half of 4 weken weg, en dan tikt het toch hard aan met de huur van een auto. Ik in m'n eentje de auto er heen rijden en de rest vliegen vond ik ook nog best een idee, maar naast dat ik dan echt alles zelf moet rijden (saai, en meer pauze-tijd dat je stil staat) zag de vrouw het niet zo zitten om in haar eentje met 2 kids het een hele vliegreis gezellig te houden. Dat wordt hem toch ook niet. Nou ja, nog 11 jaar, dan kan de oudste in mijn pauzes rijden. Dat gaat de Faab in ieder geval niet meer halen.
  10. Dat is mooi, maar dan moet je wel een ventilatieroostertje willen opofferen. En dat wil ik eigenlijk niet. Tja, de prijs is natuurlijk geweldig, dat wel.
  11. 😁 Dan heeft het voor Frank slechts nut als minimaal de oudste een rijbewijs heeft, maar om het dan nog als nanny te verkopen is érg ingewikkeld.
  12. Frank in ieder geval niet, die zet die achterzitjes gedwee op zolder. 😉
  13. Nee, das pas een fase later. Eerst moeten er nog pubers mee op vakantie, en het is pas tijd voor ouwemannengedrag als die de deur uit zijn, eerder niet. 😉 Als er ooit nog eens aanwas is dan nemen ze maar mooi een eigen Fabia mee, want met jouw redenering loop je het risico een touringcar te moeten bestellen. Ai, ai.
  14. Octavia of Superb, maar geen Kodiaq, Ed. Nee, niet bezuinigen op dat soort dingen. Het moet wel een beetje vastzitten idd. M'n TomTom zit met een zuignap, en dat ding komt zo eens in het jaar los, en dat is nog net acceptabel. Maar zuignappen op een dashboard heb ik weinig vertrouwen in.
  15. 8-traps..... tja, dan wordt een handbak toch minder aantrekkelijk..... 800 liter! Dat wil ik ook wel. 🙂 Of die extra zitplaatsen voor de nanny reserveren, zodat je écht vakantie hebt, dat kan ook nog. 😉