Jump to content

Skoody Boo

Members
  • Posts

    6,083
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    195

Skoody Boo last won the day on March 17

Skoody Boo had the most liked content!

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Type
    Fabia Combi greentech ambition
  • Motor
    tsi 77 kw
  • Transmissie
    handgeschakeld
  • Kleur
    rally green
  • Bouwjaar
    2012
  • Kilometerstand
    de 5000 gepasseerd
  • Opties
    - in hoogte verstelbare passagiersstoel
    - audiopack Plus
    - volwaardig reservewiel
    - middenarmsteun
    - start stop systeem
    - regeneratief remsysteem
    - esc en asr
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Navigator 11 Free op netbook
  • Zomervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport
  • Wintervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Skoody Boo's Achievements

  1. Klein van buiten, ruim van binnen. Beetje Skoda eigenlijk. 😉 Dat lichtblauw is mooi. Ruimtelijk. De interieurs van protestantse en Katholieke kerkjes ligt in Duitsland wat betreft stijl veel dichter bij elkaar dan in NL. Doe jij bij ISO 1250 ook nog aan ontruisen in nabewerking?
  2. Ja hoor, tot en met 9 jaar geen problemen in ieder geval 😉 De kids viel op dat ze best hoog zaten. Dat vonden ze juist prettig. Dat is vast anders als ze wat langer zijn, al gaat er dan wel een stoeltje tussenuit natuurlijk. Die veiligheid wist ik niet. Dat is wel een minpunt. Zeker als het eerst op orde was en er later op bezuinigd wordt. Wel een beetje zielig als je zo aan je winstmarge moet komen.
  3. Over milieu: Ik had van de week een Renault Zoe gehuurd. Weliswaar begrenst op 139, maar verder geen straf om te rijden. Goeie acceleratie, ligt lekker in de bochten, en ook over drempels gaat het lekker soepel. 4 uur en 70 Km, en dan reken je nog geen 37 euro af. Ga dat met het OV doen met twee kids.......
  4. Mooie auto, Frank. Laag is beter met de huidige brandstofprijzen. Ik hang tegenwoordig achter de vrachtwagen. Kost iets van 8 minuten meer, en scheelt E 2,50..... elke werkdag weer.
  5. Ik heb gelezen dat de kabelbomen uit de Oekraïne kwamen. Wegtransport in de Oekraïne lijkt me nu redelijk onmogelijk, dus dat ligt vast wel stil. Het valt me wel op dat de overmacht van de Oekraïene-oorlog fraai wordt aangewend om het tekort aan micro-processoren te vergoeilijken, terwijl daar de auto-industrie gewoon niet goed heeft gepland. Eerst volstrekt ongefundeerd als een gek kosten snijden, en later zeggen "ja maar de Oekraïene-oorlog...."
  6. Zucht, tja, ik had een half jaar geleden ook al de volgende auto uitgezocht, maar die wordt niet gemaakt, dus tja. Covid net voorbij, dan hoop je dat het chip-tekort ook weer wordt ingelopen, en dan gaat zo'n Putin wat gedragsproblemen vertonen..... Was het nou t.a.v. de Oekraïne nou niet beter geweest om enigszins onopgemerkt daar wat spulletjes neer te zetten - niet uitlenen maar voor een symbolisch bedragje "verkopen" - voordat de Russen binnenvielen en tegelijkertijd te beloven dat ze niet bij de Navo zouden komen? Dat zo in december die Poolse MIGs van Gdanks naar Odessa waren gevaren, en dat de Oekraïeners daar hun eigen blauw-gele vlaggetje op hadden geschilderd in plaats van een NAVO symbooltje? Had mij heel mooi geleken. Nou is het oorlog, en we helpen Oekraïene precies zo weinig dat Poeten net niet te gefrustreerd raakt waardoor er juist maximaal burgerslachtoffers vallen. En bij de NAVO komen ze toch niet, net zo min als bij de EU. Wat heeft dit nou voor nut? Naast dat het nou nog langer gaat duren dat de volgende auto gemaakt gaat worden, en/of de prijs flink omhoog zal gaan is er een andere delen van de wereld een hongersnood op komst die nog meer slachtoffers gaat vergen dan er nu in de Oekraïene zijn gevallen, en dan zijn de Covid-slachtoffers ook nog niet verdrongen. Het gaat dus ook nog een hele tijd duren voordat het me - terwijl het toch echt kut is - gaat lukken om m'n luxeprobleem als een echt probleem kan beschouwen. Misschien is dat nog het meest irritant.
  7. Infrarood warmtepanelen.... dat vreet wel even wat meer stroom ben ik bang. Met alleen een airco ga ik van het gas af niet halen, maar ik kan er wel mooi mee compenseren dat er nu 5 dagen in de week thuis gewerkt wordt.
  8. We hebben veel glas op het zuiden, dus zodra de zon schijnt warmt het goed op. We stoken boven niet. Als we de kids naar bed brengen 5 minuutjes de airco aan en dan is het warm. Als het weer afkoelt liggen ze toch onder de wol. Bij dagen met wat zonneschijn is het niet eens nodig dat de airco aangaat, dan is het warm genoeg. En verder zet ik 's nachts de verwarming uit. Als het 's ochtends 5 graden of meer is dan zet ik eerst beneden de airco aan voor ik ga aankleden, en pas als het 19 graden is gaat de CV aan en de airco weer uit. Als de zon schijnt komt de CV er vaak helemaal niet aan te pas. Als het kouder is dan 5 graden dan moet de CV het alleen doen. Als het teruglevertarief van de panelen slechts 10,5 cent per kilowattuur is en niet meestijgt met de energieprijzen dan werkt het voor mij prima zo. Tja, hier wordt thuisgewerkt, dus overdag uit dat gaat dan niet helaas..... Toen we nog geen airco hadden werd er nog niet thuis gewerkt, en ook dan zaten we rond de 600 m3. Vloer is wel geïsoleerd, maar de zolder best matig, en er vliegt ook nog wel wat warmte door de trappen heen naar zolder. Het kan vast nog wat beter, maar het is lastig terug verdienen op slechts 600 m3 per jaar.....
  9. Ik wek nog altijd meer op dan ik verbruik. Is het teruglevertarief nog hetzelfde, of zijn ze zo netjes om dat mee te laten stijgen? Houd ik gas over. Ik stook zo'n 600 m3 gas per jaar, dus dat is zo'n 550 euro op jaarbasis meer als ik uitga van de prijsstijging die jij noemt. Kan ik me niet druk om maken.
  10. Ik rij best eens af en toe in een Dacia, en voor de prijs is het prachtig, maar er is ook echt wel een verschil. Net filmpje gekeken: 28.500 euro voor een faab met kleiner kofferbakje en minder mooie koppelcurve..... Net zoveel pk en koppel, maar hij verzint er toch een halve seconde bij op de 0-100....... Geen combi beschikbaar..... Ik betaalde 18.000 en ik wil echt niet ruilen!
  11. Supergaaf Marco. Dat is driedubbel genieten zo! Is nog best lastig! Mijn vrouw dacht vorige week al dat het tuinvogeltelling was, en heeft sindsdien mijn 100-400 gekaapt voor op de 70D, en ik moet zeggen dat Joost het beter doet. 😉 Even samen spelen is een leuk idee, maar ik heb momenteel echt gierend tijdgebrek. Komt nog wel eens.
  12. Dat idee had ik ook. Ik heb altijd wel TomTom en Flitsmeister aanstaan, maar met laserguns ben je af en toe aan de beurt. Als dat is omdat je een bordjes mist is wel lullig, maar ja, ook daar kunnen Tom Tom en Filtsmeister bij helpen.....
  13. Ik had tegen het einde van vorig jaar drie kleintjes op rij, maar dat wordt samen dan toch ook weer zo'n grote. Er wordt best actief geflitst de laatste tijd. Er is meer ruimte op de weg, dus je kan harder, maar dat weten die landveraaiers ook..... Op je totale autorijkosten is het nog steeds peanuts, dus wat dat betreft....
  14. Zal met een 1.4 nog wel gaan toch? Hou je dan niet nog f/8.0 over? Dat kan de AF toch nog wel handelen? Of heb je dan alleen nog je centrale AF-punt over? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jouw lens het op de M6II en R5 doet, ook in vergelijking met de Sigma 100-400mm Contemporary. De Sigma valt op de M6II een beetje tegen. Op de R5 is het goed zat voor de 450 euro die ik er voor neergelegd heb. Ik heb een 85mm f/1.4 Art gekocht, en ook eindelijk eens een serieuze 70-200mm f/2.8. De eerste 2ehands voor 800 euro, en de tweede 2ehands voor 850 euro. Eigenlijk wilde ik een RF 50mm f/1.2 en een RF 70-200mm f/2.8, maar de eerste gaat tegenwoordig voor 2700 (dat was eerst 2300..... chip tekort???) en de tweede voor 2900..... Zijn echt wel ietsje mooier dan wat ik nou heb hoor, maar ik denk toch dat 2000 euro een beetje de max is voor dat soort lenzen.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe