Skoody Boo

Members
  • Content Count

    5,741
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    167

Skoody Boo last won the day on November 12

Skoody Boo had the most liked content!

Community Reputation

756 Excellent

About Skoody Boo

  • Rank
    L & K

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Type
    Fabia Combi greentech ambition
  • Motor
    tsi 77 kw
  • Transmissie
    handgeschakeld
  • Kleur
    rally green
  • Bouwjaar
    2012
  • Kilometerstand
    de 5000 gepasseerd
  • Opties
    - in hoogte verstelbare passagiersstoel
    - audiopack Plus
    - volwaardig reservewiel
    - middenarmsteun
    - start stop systeem
    - regeneratief remsysteem
    - esc en asr
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Navigator 11 Free op netbook
  • Zomervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport
  • Wintervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Die zijn vast ook wel op te voeren hoor. 't is maar net hoe je er mee omgaat ;).
  2. Deze kan tot 3680 kW. https://www.conrad.nl/p/voltcraft-sem6000-energiekostenmeter-bluetooth-interface-gegevensexport-datalogger-trms-instelbaar-stroomtarief-met-1558906 Volgens de specs heeft hij een nauwkeurigheid van 1%. Ik durf te hopen dat ze daar een onnauwkeurigheid van 1 procent mee bedoelen 😉 . (over nauwkeurigheid gesproken...) Dat is misschien veel, maar voor mijn doeleinden is het best. Nadeel is dat je in de uitlees-app ook de spanning af kan schakelen, en ik zou eigenlijk liever zien dat dit niet kon. Wat dat betreft is de oplossing die jij aandraagt wel beter. Over koelen en verwarmen tegelijk: voor twee slaapkamers hebben we een split airco, en nadeel is dat het mis kan gaan als de een perongeluk op koelen wordt gezet als de andere verwarmt of andersom. Dan issie van z'n padje, en het duurt ook wel even voordat hij dan weer uit de war is.
  3. Tja. Het is ben ik bang wel zo dat als je zoiets onderweg nodig is je heel vaak ook een en ander nodig hebt om die band weer goed te krijgen. En dan grijp je toch gewoon snel naar het reservewiel... die niet altijd fantastisch op spanning zal zijn, maar voldoende om het volgende tankstation te halen. Of zie ik het nou verkeerd?
  4. Nee, het max elektrisch vermogen voor koelen ligt zelfs nog iets lager dan het max elektrisch vermogen voor verwarmen. "Het elektrisch opgenomen vermogen is max. 1240 Watt op koelen en max. 1450 Watt op verwarmen gemeten als de unit op vollast draait." Dat begrip "koelvermogen" is dus iets anders dan het elektrisch vermogen wat nodig is om te koelen. Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de hoeveelheid warmte die weggepompt wordt meer energie inhoudt dan het vermogen wat nodig is om het weg te pompen. M.a.w., de COP waarde bij verwarmen (warmte van buiten naar binnen) is hoger dan 1, maar bij koelen (warmte van binnen naar buiten) dus net zo goed (al zou je kunnen stellen dat het bij koelen - gezien de andere richting van de warmteverplaatsing - dan een negatief getal zou moeten zijn, maar goed).
  5. O dat klinkt prima. Tja, ik doe het altijd bij het tankstation voor 50 cent. Maar een tankstation heb je niet altijd bij je, en daar is dit dingie wel handig voor. Wat kostte dat als ik vragen mag?
  6. 't is nu ook al zo dat maximum snelheden gelden vanwege milieu (80 op de A10 Amsterdam), en die zijn dan ook niet hoger. Het lijkt mij het beste om op alle snelwegen trajectcontrole in te voeren. Lekker rustig. En sturen wordt zooooooo zzzzzzzzzzzaai dat mensen vanzelf de trein gaan pakken.
  7. Op een gegeven moment gaat zo'n verzekeringsmaatschappij zich dan toch ook achter de oren krabben?
  8. En met dat die stikstof al vast netjes in de autobanden gaat kunnen weer net iets harder rijden. 🙂
  9. 1e auto 70.000? 2e auto 25.000? 3e auto 210.000 400.000 haal ik zeker niet. Maar ik heb ook nog geen 25 jaar m'n rijbewijs. 🙂
  10. Een compressortje om autobanden op te pompen op USB--voeding?
  11. Ik had ook wat vragen gesteld aan het bedrijf die de airco heeft geïnstalleerd. Wat blijkt: Die 3,5 kW is het koelvermogen en niet het elektrisch vermogen. "Het elektrisch opgenomen vermogen is max. 1240 Watt op koelen en max. 1450 Watt op verwarmen gemeten als de unit op vollast draait." Dat maakt de zaak aanzienlijk eenvoudiger. Dan hou ik alleen de vraag over of je daar zelf een stopcontactje tussen mag prutsen.
  12. Na 19:00 verandert er niks, dus dat kan straks nog steeds. Ja precies.
  13. Thanks! Volgens mij staat hij op een aparte groep. Weet alleen zo even niet of de andere airco daar ook op zit. Wat is de max voor een groep? Ja, ik heb een digitale meter. Helaasch.
  14. Max 100 op alle snelwegen overdag tussen 6:00 en 19:00. Mij is het nog niet duidelijk wanneer het nou in gaat. Hamvraag: is dit regeltje een papieren tijger, of gaat het ook gehandhaafd worden? Afgelopen jaar is mijn flitsmeister slechts 1 keer afgegaan voor een mobiele flitser. Met het huidige handhavingsniveau verandert er dus niks. Daar waar trajectcontrole is was de situatie al zoals die nu overal gaat worden wat betreft tijden en max snelheden, of zelfs strenger.