Skoody Boo

Members
  • Content Count

    5,682
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    162

Skoody Boo last won the day on May 15

Skoody Boo had the most liked content!

Community Reputation

730 Excellent

About Skoody Boo

  • Rank
    L & K

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Type
    Fabia Combi greentech ambition
  • Motor
    tsi 77 kw
  • Transmissie
    handgeschakeld
  • Kleur
    rally green
  • Bouwjaar
    2012
  • Kilometerstand
    de 5000 gepasseerd
  • Opties
    - in hoogte verstelbare passagiersstoel
    - audiopack Plus
    - volwaardig reservewiel
    - middenarmsteun
    - start stop systeem
    - regeneratief remsysteem
    - esc en asr
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Navigator 11 Free op netbook
  • Zomervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport
  • Wintervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. M + auto ISO garrandeert in ieder geval dat je sluitertijd niet te lang wordt. Enige nadeel is dat je ISO niet lager kan dan 100, dus je moet wel het risico van overbelichting in de gaten houden (en als dat alle risico is dan wordt het bij mij ook Av), maar onderbelichting heb je nooit en te lange sluitertijden ook nooit. Wat mij in Av typisch bij bovenstaande foto zou kunnen gebeuren is dat ik naar f/8.0 ga voor wat meer scherptediepte, en dat bij 1/80 sec een handbeweging dan toch net voor bewegingsonscherpte zorgt. Natuurlijk is het allemaal op te lossen, maar ik ben vaak al druk genoeg met compositie, autofocus, en scherptediepte en belichtingscompensatie, dus hoe meer "DSG" in mijn camera hoe beter. ­čśë Als ik me niet vergis kan je voor de 80D ook in AV een minimum sluitertijd ingeven. Dat is natuurlijk helemaal perfect. Maar dat kan de 70D ook niet (M50 ook niet helaas). M50 in Av met auto ISO past wel de sluitertijden good aan aan de brandpuntsafstand, maar het is de hele tijd net een beetje aan de slome kant. Bij 100mm 1/160 waar ik graag 1/200 zou hebben. Het gewicht van m'n sigma 50-100mm helpt gelukkig goed mee om de zaak stabiel te houden, maar toch.... het zou fijn zijn als het te tweaken zou zijn.
  2. Mooi gedaan, Marco. Overigens: dit is zo'n situatie waarin ik M + auto ISO zou gebruiken. Dat het bij de 70D in hele ISO-stops gaat is nog wel te overzien, maar de 70D heeft dan ook geen belichtingscompensatie. De M50 doet dat wel, en dat is ├ę├ęn van de redenen dat de 70D minder gebruikt wordt. Dat is toch wel jammer, want om andere redenen is een spiegelreflex soms toch ook wel eens fijn. Aankoopsyndroom? Ikke? jazeker! En zeker als het gaat om de beste beschikbare mirrorless autofocus die compatible is met mijn Sigma f/1.8 zooms. Hebbuh hebbuh hebbuh! ­čśŐ
  3. Nou ja, het gaat prima samen, zolang je de goede volgorde maar aanhoudt: Eerst autorijden, en (pas) bij aankomst koud bier. ­čÖé Ja, voor dat werk is zo'n ding fantastisch natuurlijk.
  4. The Sony A6400 is uit. Als ik de reviews mag geloven is de autofocus fantastisch. Als er een volgende Sony camera komt met zowel die AF als sensor stabilisatie dan kon de spaarpot hier wel weer eens omgedraaid worden.....
  5. Het heeft wel wat die dingen, maar ze zijn me toch te groot, en als het echt warm is maken ze het toch niet koud genoeg. Als het 30 graden is en hij haalt er 15 af heb je toch bier van 15 graden. Tja. Beter dan bier van 30 graden...... maar toch niet goed genoeg, in ieder geval niet voor mij.
  6. Een ander sterk punt van dit forum. ?
  7. Ach, jij kan binnen andermans rijtijd nog een keertje extra op en neer desnoods. ? En anders die dakbak scoren die 230 aankan. ? Voor mij ook, al is het een beetje een black box waar ik uit ga komen. Als je het cyrillisch schrift niet machtig bent is het wel lastiger om een precies beeld te vormen van wat waar te zien is.
  8. Dit tentje is nu te klein helaas. We gaan de tent van mijn schoonouders maar meenemen. Naar de Oekra├»ne dit keer. Je kunt in Praag je auto op de trein zetten, en dan in Hummen├ę in Oost Slowakije ga je weer verder op je eigen vier wieltjes. Het is dan nog zo'n 50 Km, en dan rij je de Oekra├»ense binnen, Transkarpati├ź. Het gaat afgrijselijk compact inpakken worden. Ik vrees dat de sigma 50-100mm f/1.8 thuis moet blijven, en dat ik het met de 50mm f/1.8 zal moeten stellen helaasch. Ik zou bijna nog het reservewiel thuislaten, maar daar is de Oekra├»ne niet direct het meest ideale land voor.
  9. Dan rol je uit tot je moet stopt met de rem. Dit t.o.v. remmen op de motor door terug te schakelen waarbij je meer remwerk aan de motor overlaat waarbij het langer duurt voordat het moment komt dat je die koppeling moet indrukken.
  10. Terugschakelen wordt met rijlles niet aangeleerd. Als het toerental te laag wordt dan wordt je geleerd de koppeling in te drukken. Ja, maar die acties zijn toch maar een klein deel van de rijtijd. Mij staat ook bij dat richting het maximum vermogen een kleiner blok onzuiniger kan zijn, maar het idee is je dit vermogen maar zo'n klein deel van de rijtijd aanspreekt dat je dit veel meer dan terugverdient. Maar het zou best kunnen dat op mijn vakantieritten met continu 160 mijn 1.2 onzuiniger is doordat het maar een 1.2 is. Helaas zijn het merendeel van mijn ritten ook geen vakantieritten, was dat maar zo. ?
  11. Lijkt me heerlijk ? Je vervuilt wat meer, maar dan heb je ook wat. ?
  12. Dat lijkt overeen te komen met de de gestandaardiseerde test voor het onderdeel "buiten de bebouwde kom". In die gestandaardiseerde tests drinken grotere blokken vrijwel altijd ietsje meer. Nou hebben dat soort labtests natuurlijk voor en nadelen. Enerzijds zijn ze preciezer als je wilt weten hoe zuinig een auto kan rijden, anderzijds zegt dat niet altijd alles over de dagelijkse praktijk met bestuurders die ook met andere dingen bezig zijn behalve zo zuinig mogelijk rijden. Het zou natuurlijk kunnen dat milieunormen nu heel veel strakker zijn, dus dat er nu meer moeite wordt gedaan om het potentiele voordeel van een kleiner blok ook daadwerkelijk uit te buiten waar vroeger die moeite niet werd genomen.
  13. O, dat is wel heel mooi ? Zal een andere ervaring zijn dan een Yeti met 1.2 ?
  14. Ik weet niet of voorbeelden uit de tijd van de Golf I nog representatief zijn voor nu? Volgens mij is er wel een verband tussen de inhoud van het blok en het verbruik. Een 2.0 gaat gewoon niet net zo zuinig zijn als een 1.4 bij een gelijke snelheid. Gaat die 1.4 tegen z'n maximum vermogen zitten dan kan het wel eens anders zijn, maar verder.... Ook niet onbelangrijk: een groter blok geeft ook meer koude-motor-uitstoot omdat door de grotere massa het meer energie kost om het blok op bedrijfstemperatuur te krijgen. Als je het blok voorverwarmt op je zonnepanelen wordt het natuurlijk weer anders. ?
  15. Dat ik het beeld 10 keer moet vergroten om het zo goed te doen als de automaat zegt het al wel een beetje denk ik. Het zegt ook dat we heel veel kritischer zijn geworden en aan een veel hogere output resolutie gewend zijn dan halverwege de jaren 80. Je foto's alleen op je phone bekijken is weer een stap terug in dat opzicht. Als dat je output resolutie is dan volstaat handmatig focussen in meer gevallen. Video - ook 4K - heeft ook een veel lagere output resolutie, waarmee in die wereld meer gebruik wordt gemaakt van handmatig focussen. Toch is handmatig focussen soms zo simpel dat het ook voldoet voor 24Mp. Bij mijn 12mm lensje bij f/5.6 hoef ik verder dan 1 of 1,5 meter helemaal niet te focussen.