Skoody Boo

Members
  • Content aantal

    5554
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    139

Skoody Boo last won the day on July 6

Skoody Boo had the most liked content!

Community Reputation

678 Excellent

About Skoody Boo

  • Rank
    L & K

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Type
    Fabia Combi greentech ambition
  • Motor
    tsi 77 kw
  • Transmissie
    handgeschakeld
  • Kleur
    rally green
  • Bouwjaar
    2012
  • Kilometerstand
    de 5000 gepasseerd
  • Opties
    - in hoogte verstelbare passagiersstoel
    - audiopack Plus
    - volwaardig reservewiel
    - middenarmsteun
    - start stop systeem
    - regeneratief remsysteem
    - esc en asr
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Navigator 11 Free op netbook
  • Zomervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport
  • Wintervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport
  1. fotografie

    Voor mij nummer 4! Jammer dat het licht rechts niet sterker is, dan zou het meer samen met het licht links kaderend werken voor de brug.
  2. Weer een Fabia

    Tja, dat heb je wel eens. Formuleren is ook presteren.
  3. Weer een Fabia

    Het koppel waardoor die tractor de caravan zo makkelijk trekt is het koppel aan de wielassen. Zet je een andere overbrengingsverhouding in die F1 auto, dan kan je ook bewerkstelligen dat deze veel koppel heeft aan de wielassen. Afgezien van het te lage gewicht kan een F1 auto die caravan dan ook makkelijk trekken. Of een dieselauto met meer koppel aan de krukas ook meer koppel aan de wielassen heeft hangt af van de overbrengingsverhoudingen. In die verhoudingen moet er bij een dieselmotor rekening worden gehouden dat deze een minder hoog toerental kan bereiken dan een benzinemotor. Daarmee gaat er koppel van de krukas naar de wielassen verloren. In de eerste 2 versnellingen speelt die behoefte aan lagen-toeren-compensatie niet altijd zo'n rol. In de eerste versnelling is vaak de grip van de wielen op de weg de belemmerende factor. In de praktijk is een diesel die iets moet trekken vaak in de tweede versnelling iets in het voordeel t.o.v. een benzine door dat grotere koppel aan de krukas. Vanaf het punt dat de diesel naar de 3e versnelling moet is het voordeel weg, de benzinewagen kan dan nog een stukje doortrekken in de 2e versnelling. In de hogere versnellingen loopt de diesel op tegen de bakverhoudingen die nodig zijn om te compenseren voor het lagere maximum aan toeren, waardoor het hogere max koppel aan de krukas geen voordeel meer geeft. Zolang Menno z'n maximum vermogen niet aanspreekt kan het zijn dat dat DSG-optimalisatie extra koppel overbodig maakt, omdat de DSG het vermogen na optimalisatie voornamelijk uit toeren haalt, en minder uit koppel. Maar Menno wil het max. vermogen natuurlijk ook omhoog, en omdat sneller draaien van de krukas geen optie is moet het koppel ook omhoog. Bij gelijke rij-eigenschappen kan de DSG-optimalisatie door dat hogere koppel minder drastisch.
  4. fotografie

    Ik vind bij de paddo die ik gevonden had de achtergrond rustiger, en dat spreekt me meer aan dan het bokeh van die jij hier geplaatst had.
  5. fotografie

    Ja, dat ben ik met je eens.
  6. Weer een Fabia

    Ziet er goed uit!
  7. fotografie

    @Marco Waarom was deze niet door de selectie gekomen? p.s. ik heb je voicemail ingesproken over terugbrengen van je 50mm.
  8. Weer een Fabia

    Misschien dat het ook niet zozeer een kwestie is van een koppelcurve, maar meer een cylinder minder, waardoor elke cylinder 1/3 deel van een rondwenteling moet doen i.p.v. 1/4 deel, en dat daarmee vermogen halen uit te lage toeren bij de 1.0 irritant wordt, ook al kan het blokje het benodigde koppel dan wel leveren. Same here. De therapeutische waarde van op vrijdagmiddag niet boven de 2000 tpm is ongekend.
  9. Weer een Fabia

    Nou ja, ik bedoel dit: Er is denk ik voldoende prettig bereik over om een versnelling te doorlopen zonder in een onprettig bereik te hoeven komen. Daar komt bij dat er bij een DSG 7 wel versnellingen beschikbaar zijn. Er is dus - behalve bij het allereerste stukje bij wegrijden uit stilstand - geen reden om onder 2000 of 2500 of zelfs 3000 tpm te komen, en dan maakt het voor de prestatie niet veel uit, hooguit voor de beleving. Bij een GTE heeft men voor die beleving computerspel-sound toegevoegd, dat kan natuurlijk voor een Fabia natuurlijk ook, mits je het echte motorgeluid goed genoeg weet te dempen
  10. Weer een Fabia

    waarmee ik verwacht dat ook bij de 1.0 de koppelcurve van de +versie pas uitloopt vanaf het toerental waarbij die van de standaardversie afvlakt. Dat zal bij de 1.0 ergens tussen de 1800 en 2000 toeren zijn. Bij de 1.2 1e versie is dat ergens rond 1400. Hoe meer downsizing, hoe kleiner het toerenbereik waarin de versie een verschil maakt. In mindere mate geldt het zelfde voor tuning. Bij DSG + optimalisatie maakt dat natuurlijk allemaal geen moer uit, en haalt de DSG gewoon het vermogen daar waar het in het toerenbereik te halen valt. Als ik het zo bekijk lijkt me de 1.4 tsi met 150 pk een heel goed argument om voor een Octavia te gaan i.p.v. een Fabia-dus-drie-cylinder. Vraag is alleen of Octavia's nog 4 cylinders hebben als mijn Faab is opgesleten.
  11. Weer een Fabia

    Ja, meten is beter dan marketing, dat ben ik met je eens :). Maar meetgegevens van de sterkste uitvoering hebben we dus nog niet. En de marketing heeft het bij de 1.0 alleen maar over piekwaardes. Dat was bij de 1.2 1e versie wel anders.
  12. Weer een Fabia

    Heb ik ook al naar zitten zoeken, maar niet gevonden. Ik heb lang genoeg gezocht om te concluderen dat de marketing van VAG deze grafiekjes niet verspreidt.
  13. Vacature

    Spannend! Ik zou het er zeker voor over hebben. Als je de zekerheid hebt dat je na die drie maanden weer mag beginnen kan dat enorm helpen om die 3 maanden gewoon als een vakantie te voelen.
  14. Het is allebei 110 pk, maar bij de 1.0 heb je die bij 5000 tpm, terwijl dat bij de 1.2 bij 4400 tpm is. Ik vermoed dat de 1.2 ook bij minder tpm z'n max koppel heeft dan dat de 1.0 daar zit, maar dat kan ik niet hard maken.