Skoody Boo

Members
  • Content Count

    5,803
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    175

Skoody Boo last won the day on February 14

Skoody Boo had the most liked content!

Community Reputation

789 Excellent

About Skoody Boo

  • Rank
    L & K

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Type
    Fabia Combi greentech ambition
  • Motor
    tsi 77 kw
  • Transmissie
    handgeschakeld
  • Kleur
    rally green
  • Bouwjaar
    2012
  • Kilometerstand
    de 5000 gepasseerd
  • Opties
    - in hoogte verstelbare passagiersstoel
    - audiopack Plus
    - volwaardig reservewiel
    - middenarmsteun
    - start stop systeem
    - regeneratief remsysteem
    - esc en asr
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Navigator 11 Free op netbook
  • Zomervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport
  • Wintervelg / -band
    Stalen velg + 185/60/15 Dunlop SP Sport

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, maar er moet ook nog iemand zijn om in te halen natuurlijk 😉 't Is niet zo dat de nieuwe Faab de 130 niet zal halen. "Op tijd er tussen komen" zal in de avonduren ook wel lukken. Ik bedoel ook niet dat je precies genoeg vermogen hebt om 100Km/u te halen. Ik bedoel meer dat een groter vermogen meer zoden aan de dijk zet bij een acceleratie van 100 naar 130 dan van 80 naar 100. Meer is natuurlijk altijd lekkerder, alleen als het toch niet harder kan voelt het wel eerder als een roedel wolfshonden in een kennel.
  2. Lekker veel toeters en bellen aangevinkt! Straks mogen we nog maar 100 Km/u overdag. Zou die nieuwe motor niet ruimschoots voldoende zijn daarvoor?
  3. We hebben het hier uitsluitend over voorremmen, over achterremmen dient niet te worden gesproken; dat is taboe.
  4. Ja dat kan natuurlijk. Bij mijn Faab was er dezelfde motor, maar dan softwarematig iets teruggeschroefd. Als je die opschroeft tot wat er aan software in de mijne zit, dan ben je spekkoper. Aan de andere kant heeft mijn uitvoering dan ook weer grotere remschijven. Misschien nog wel belangrijker 😉 . Dus je moet ook een beetje kijken naar het totaalpakket. Het kan ook nog zijn dat ik het motorvermogen laat voor wat het is en het kleinste flutmotortje met dsg neem. Als je straks nog maar 100Km/u mag dan is het hele begrip "tussenacceleratie" wel een beetje gedevalueerd. 3 weekjes afkicken, en daarna weet je niet beter.
  5. Dat zie ik ook nog wel gebeuren hoor, dat er een occasion de plaats van mijn Faab inneemt. Probleem is alleen dat die altijd een ooit iets te strenge heropvoeding gehad kan hebben, zodat je voor de 2 ton al strandt...... Zal ik daar voor Menno nog even een knipoog bij zetten? Ach nee, hij snapt het zo ook wel.
  6. Je hebt nu alleen nog maar de 1.0 voor de Faab, en je kan heropvoeden wat je wilt, onderin de toeren wordt het nooit hetzelfde. Daarbij ben ik iemand die een auto tot 3 ton of meer wil kunnen rijden, en de heropvoeders verkopen de bolide doorgaans ruim voor een dergelijke kilometerstand. Maar de kids worden natuurlijk groter, dus het gaat hier waarschijnlijk ooit een keertje een Octavia 1.5 tsi worden. Deze zomer laten we de grote tent in ieder geval thuis, en we gaat ook niet zo lang en ver. Ik zie nu nog niet zo'n noodzaak om de Faab te vervangen. Daarna wordt het denk ik een beetje per zomer bekijken: zodra ik het idee krijg dat het niet meer past dan moet het er maar van komen. Maar ik heb geen haast, elk jaar dat de Faab langer rijdt scheelt een hoop geld. Ik rij er nu al 8 jaar in, en voor 18000 euro gaan we een afschrijving van gemiddeld 2000 euro per jaar zeker halen, maar het mag altijd nog minder!!! Daarbij rijdt hij ook nog altijd heel lekker.
  7. Mijn Faab is nog maar net voor bij de 2 ton, dus daar kan nog wel een tonnetje bij, of de benen van mijn dochters zijn al voor die tijd zo lang dat we de zooi niet meer meekrijgen op vakantie, dan moetie er ook uit, maar dan komt er een Octavia of Superb voor terug. Er komt geen Faab voor terug, want een motor zo fijn als mijn huidige Faab zul je nooit meer in een Faab zien. Je mag alleen milieu vervuilen als je voldoende vloeroppervlak meezeult.
  8. O.k., dat ook nog verder bekijken dus. Met de R gaat het niet meer groothoek worden dan 24mm, en ik verwacht dat deze lens er niet heel vaak op zal zitten, toch veel vaker 35mm of anders 50.
  9. Wat betreft de foto waar we het over hadden kan je volgens mij maar 1 ding doen: oplichten in de nabewerking. Een circulair polarisatiefilter zou weinig effect hebben gehad, want het is redelijk bewolkt op die foto. Een grijsverloop filter had ook niet gewerkt, aangezien de trein boven de horizon uitsteekt. Multiple exposure is geen oplossing, want de trein beweegt, en om diezelfde reden zijn filters eigenlijk ook niet gewenst, want of de scherptediepte wordt te beperkt, of de ISO vliegt omhoog. Die foto is eigenlijk een mooi voorbeeld dat filters geen vervanging zijn van nabewerking, en daar ga ik dus toch maar eerst eens werk van maken. Het dynamisch bereik van mijn nieuwe camera is ook echt beter, dus er is ook echt meer te halen. Toch eens even in de agenda kijken of we de cursus weer aan kunnen zetten. Een filtertype denk ik nog wel over: aangezien de volgende vakantie we veel langs de kust zullen zijn is een polarisatiefilter misschien geen gek idee. Als ik dit ding haal dan ben ik in één klap voor al mijn lenzen klaar. https://www.kamera-express.nl/product/12268993/canon-ef-eos-r-mount-adapter-met-drop-in-circulair-polarisatiefilter-a/?channable=e13909.MTIyNjg5OTM&gclid=EAIaIQobChMIhZj0o7fJ5wIVkud3Ch27PwwFEAQYASABEgIuVfD_BwE
  10. Ik merk aan mijn EOS R 3 dingen: ik moet mijn diafragma vaker knijpen dan ik gewend ben (dof kan ECHT te dun worden), en de ISO's mogen echt hoger oplopen. ISO 800 is geen enkel probleem, maar ook 1600..... het geeft wel ruis, maar op een of andere manier stoort het veel minder. En de sluitertijden moeten korter om de scherpte te halen die er in zit, ondanks dat de sensor groter is. Op aps-c kan ik toe met 1/100, maar dat is op de R toch te vaak net te lang merk ik. Ik heb nog een lens bij besteld. Misschien was een 85mm beter geweest, maar ik kwam er niet helemaal uit. Ik heb steeds het idee dat de 85mm die ik zou willen of te duur is, of nog op de markt moet worden gebracht. Dus ben ik hier voor gegaan. Het budget voor 2020 is nu wel al grotendeels verdampt, maar daarmee is de set primes voor de R wel vast compleet voor het voorjaar begint. 🙂
  11. 't Is jammer dat de achtergrond zo wit is. Op flickr tegen een donkere achtergrond komen deze foto's veel beter tot hun recht.
  12. Ik doe ook met m'n tweede voorruit.
  13. 10 jaar lijkt me heel netjes. Bij mij is een paar weken terug de accu preventief vervangen, omdat een test uitwees dat hij niet heel veel prik meer had. Dat is na 8 jaar. Voor hetzelfde geld (nou ja, niet dus) had ik er nog een tijd mee kunnen doen, maar aangezien die dingen doorgaans nooit stuk gaan bij de Kwikfit (behalve bij jou dan), maar altijd vlak voor een sollicitatiegesprek, ziekenhuisafspraak of vakantievlucht heb ik hem lekker laten vervangen.
  14. Die controller is samen met de Wii aan dochterlief van de zwager meegegeven gok ik zo. "Goed mikken, dan kom je vast in een volgend level!" zei Frank nog bij het afscheid.