Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

@Snelle: Opschakelen lijkt me idd van groot belang. Doe met dezelfde Superb 1.4 zelf nu 1:14,2 en hoop dat dat nog wat beter kan worden. Heb, zoals eerder te lezen viel al zelfs snelwegrit gemaakt van bijna 1:17,5

Dus niet constant in de tweede versnelling in de bebouwde kom :drinken:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zelfs regelmatig in zijn 3 over de rotonde, vlot door schakelen (zo rond max koppel hou ik zelf aan -- 2000 rpm). Met name van zijn 2 naar 3 schiet dat laatste er weleens bij in, vandaar dat ik mezelf aan probeer te leren om altijd in zijn 3 over de rotonde te gaan. Met de snelheid zoals ik 'overheen' rij is zijn 2 net te klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik schakel volgens mijn schakelindikator bij 50 km staat hij in de 5 de versnelling en bij 70 in 6 met een ZEER rustige rijstijl.

Dus denk niet dat het aan mijn schakelen ligt wel echter aan de afstand die ik doe vijf km naar mijn werk hiervan is 3 km 50 km/uur en 2 km aan 70 km/ uur. Ongeveer een 53° heeft de olietemperatuur aan als ik op mijn werk sta = dus een koude motor.

Moet binnenkort eens speciaal naar de snelweg gaan om gas te geven zodat de zuigers eens goed kunnen bewegen.

Als ik nu eens optrek zit ik ruim boven de snelheidslimiet en op mijn traject heb ik de mogelijkheid om drie maal geflits te worden.

Dat is de reden van mijn hoog verbruik momenteel want de motor 1.4 TSI komt van dezelfde stal al jullie motor dus daar kan het niet aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de verkeersveiligheid, en de doorstroming zijn ze best goed (die rotondes) maar voor het verbruik is het funest. Als ik in Helmond werken mag zijn het 12 rotondes en 5 verkeerslichten verspreid over 47 km. Allemaal 80 km wegen. Dan lukt het eenvoudig weg niet om beter dan 1 op 25 te rijden. Terwijl als ik op de snelweg rij zo 95, 100 rij, dan gaat het gemakkelijk naar 1 op 28. Volgens de B.C.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet eens een 6... ;)

Kan wat aan gedaan worden hoor !

Heb nog zo'n plaatje zonder Yeti er op

Heb je ineens 6 versnellingen !!

post-27-0-98728200-1333721916_thumb.jpg

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 km = fietsafstand

Dat heb ik gedaan met de fiets voordat de tweede wagen er was, zou zeggen dat mijn vrouw de Skoda neemt maar de afstand is hetzelfde naar het station.

We doen maar 12000 km op een jaar

En nu dat de wagen er is rij ik hem "in" taksen en verzekering betalen om hem op de oprit te laten staan dat is ook te zot.

Met de tijd gaat mijn zoon meer gebruik maken van de Honda en mijn vrouw de Skoda.......en je raad het al wie terug met de fiets kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

herken het wel. Heb een paar jaar naar mijn werk gefietst 10 km enkele reis. Zodra er dan een auto beschikbaar is dan is het eerst eens een keertje met de regen, dan als een keertje de wekker verkeerd stond, en zo schuift dat dan op.

Maar het laat wel weer zien dat in veel gevallen de meeste tijd gewoon een panda nodig is om op je werk te komen, en alleen iets groters voor de vakantie. Die panda mag dan elektrisch zijn, en die grotere nog wel op fossiele brandstof. Zou een hoop uitstoot schelen, alleen jammer dat je twee keer zoveel auto's nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik een auto had fietste ik overal naartoe. Nu probeer ik nog steeds naar het werk te fietsen (15 km enkel) maar met een auto voor de deur is de verleiding op sommige ochtenden erg zwaar ...

Gisteren opnieuw getankt en voor de eerste keer over de 60 euro gegaan voor een volle tank. Gelukkig was het wel een goeie, 1 op 23 over 980 km ...

Gisteren ook een stuk door Nederland gereden, het valt me telkens op dat er bewuster gereden wordt. Niet zo gehaast dan in België, meer geduld en niet zo vlug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe