Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, het zit iets ingewikkelder. Heb je het over verbruik alleen om een bepaalde afstand af te leggen, of relateer je het ook aan een bepaalde tijdswinst die je behaalt (waarvoor je uiteindelijk toch ook in die auto zit).

Ik rij rond 50 het meest zuinig, rond 65 al net ietsje minder, maar toch rij je overal waar het mag minimaal 80. Daar zit ook een keuze achter die laat zien dat ook de ritduur er toe doet.

Zou je - als je rustiger door de bocht gaat - het tijdsverlies ergens anders weer moeten goedmaken, dan denk ik dat harder door de bocht dan toch zuiniger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad, tijdswinst zal er zijn, hoe bepaal je natuurlijk hoe belangrijk die tijdswinst is ten opzichte van de kostprijs ervan. Is per situatie ook afhankelijk, moet ik naar mijn werk of ben ik naar mijn vakantiebestemming aan het rijden.

Ik rijd ook niet minder rustig voor de tijdswinst; maar omdat het rustig rijden me meer stress opleverde, heb ik het geld er graag voor over.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schuif vaak in z'n 3 over de rotonde (rechtdoor, wel eromheen voor de slimmeriken). Daarbij geef ik geen gas en loop ik meestal meteen 100-200 meter uit op de auto achter me zonder dat ik hier extra gas voor heb gegeven. De auto achter me geeft dan vaak wel opeens gas (en wil al snel 60-65 rijden) en ik lock gewoon weer op 50 km/u de CC. Grappig is hoe ze dan 3-4 rotondes achter elkaar blijven bumperkleven.

Uiteraard is dat weer slechter voor mijn banden en de vering/schokdempers, lengte of de breedte zullen we maar zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het verbruik van mijn Roomster bij top-speed over de Autobahn. Nu afwachten wat de topspeed EN het verbruik zullen zijn, NA de 24W6 modificatie...

Jij hebt een van de laatste Skoda's 1.2 tsi waarvan nog de turbodruk +toerental gelogd kan worden met een Rosstech-kabel zodat dit vergeleken kan worden met de turbodruk met de turbodruk + toerental van een tsi na de modificatie die ook weer ingeleerd is. Daarmee zou je definitief kunnen vaststellen of er nou wel of geen verschil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hard rij je dan max. 120 km/h of stukjes van 130/140 km/h, dit maakt al veel verschil.

Als ik snelweg rijdt max. 120 km/h (uitgezonderd inhaalmanoevre) dan kom ik niet zuiniger dan 5.7 l/100km (= 1: 17,5)

Rij ik iets harder ca. 130 km/h schiet het verbruik al snel omhoog.

Mijn auto heeft wel de 24W6 update gehad eind maart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe