Ga naar inhoud

RoomsterRon

Members
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

RoomsterRon won de laatste dag op 27 april 2012

RoomsterRon had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim
  • Woonplaats
    regio Venlo

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Roomster
  • Uitvoering
    Ambition
  • Motor
    1.2 TSI 86pk /160Nm
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    cappucino beige
  • Bouwjaar
    2010
  • Eigenaar sinds
    2012
  • Kilometerstand
    35000
  • Opties
    16" comet velgen, in hoogte verstelbare passagiersstoel, zwarte dakrails, sunset, armsteun voor, climatic, volwaardig reservewiel,
  • Accessoires
    Dorpellijsten zwart met opdruk Roomster
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    PDC Parkboy 5
  • Instellingen
    15D9 vervangen distributieketting, 24W6 turbo aanpassing
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Skoda Swing + tomtom One Europe
  • Zomervelg / -band
    16inch Comet 205/45R16 Bridgestrone Turanza
  • Wintervelg / -band
    14 inch stalen velg 165/70R14 Fulda Kristall Montero 3

RoomsterRon's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputatie

  1. Welkom Rene, Veel plezier toegewenst met je snelle fabia combi, zet eens een serie foto's op het forum, ben benieuwd naar de "looks" van een wit fabia combi RS !!! Tot ziens op de volgende Meet & Greet.
  2. Kun je omschrijven wat er verandert is in het motorgeluid bij optrekken, je zegt luidruchtiger, probeer eens een omschrijving te geven van het "nieuwe" geluid. Is het rauwer, zit er meer een brom in geluid tijdens optrekken (?!), of meer een blazend geluid, zie omschrijving McGrover #685.
  3. Een blazend geluid, of meer een brommend geluidje tijdens accelereren ? Dit heb ik namelijk ook een beetje. Alsof je een licht dieselautootje rijdt. Nee heeft volgens mij niets te maken met koppeling of versnellingsbak, auto van mij is net 1,5 jaar oud. Lijkt meer op geluidje alsof luchtfilter "valse" lucht aanzuigt, een soort lage bromtoontje bij optrekken. Komt dit geluid bekend voor ? Of herken je wat ik bedoel? Hieronder nog een foto van de laadluchtkoelerboutjes
  4. Ben zeer benieuwd, de Roomster is toch een ietwat hogere auto dan bijv. de Fabia, is dus wat minder aerodynamisch. Ik zal de spritmonitor ook eens in de gaten houden en mijzelf eens aanmelden, is altijd interessant.
  5. Kun jij aangeven wat jouw verbruik bij constant 120 km/h op snelweg met CC. Mijn auto verbruikt dan ca. 5.7 l/100 km. Ben benieuwd wat hij over een aantal weken haalt als we op vakantie gaan naar Gardameer in Italië.
  6. Hoe hard rij je dan max. 120 km/h of stukjes van 130/140 km/h, dit maakt al veel verschil. Als ik snelweg rijdt max. 120 km/h (uitgezonderd inhaalmanoevre) dan kom ik niet zuiniger dan 5.7 l/100km (= 1: 17,5) Rij ik iets harder ca. 130 km/h schiet het verbruik al snel omhoog. Mijn auto heeft wel de 24W6 update gehad eind maart.
  7. Ik ben ook benieuwd hoe je de up(down)grade ervaart, en met name of je een toename in het brandstofverbruik ziet de komende tijd. Let wel, het schijnt dus dat e.e.a. opnieuw ingeregeld moet worden door het motormanagement en dat je de eerste tijd een hoger brandstofverbruik hebt. P.s Ik heb nog een vraagje waar ikzelf geen eenduidig antwoord op heb gekregen. Tijdens de M & G is bij iemand een aantal boutjes vastgedraaid van de laadluchtkoeler. Mijn vraag is: kun je herkennen dat deze los zitten, met andere woorden maakt de motor dan een ander geluid, bijv. een licht brommend geluid tijdens accelereren, alsof hij "valse" lucht aanzuigt.
  8. Fantastisch om te horen dat het een geslaagde dag is geweest. En sorry, sorry, sorry dat ik er niet bij heb kunnen zijn met mijn Roomster dan was de familie compleet geweest, ik hoop er op een volgende M & G wel gewoon bij te kunnen zijn. P.s. Hoe herken je het probleem van te los zitten laadluchtkoeler boutjes ?? Maakt de motor tijdens het accelereren dan een brommend geluidje, net alsof je in een licht dieselautootje rijdt? Dit heeft mijn 1.2 tsi'tje een beetje, tijdens optrekken een beetje een brommend geluid, vooral hoorbaar op de bestuurdersplaats, op de bijrijdersplaats hoor je dit veel minder. Ik dacht al dat het ergens bij de turbo vandaan kwam, of is het idd gewoon los zittende boutjes van de laadluchtkoeler. Wie weet raad!
  9. Goedemorgen Captain Hook, Mijn Roomster 1.2 TSI (63kW) die ik sinds enkele weken heb verbruikt op snelweg bij max. snelheid 120 km/h 5.7 l/100 km (dus ca. 1:17.5) zuiniger krijg ik hem niet bij deze constante snelheid. Gemiddeld verbuik afgelopen weken is ca. 6.7 l/100 km (dus ca. 14.9). Mijn auto heeft de 24W6 update gehad enkele weken geleden bij de afleverbeurt. Zou jij voor mij eens kunnen kijken welk toerental jouw motor draait bij 80/100/120 km/h in de 5e versnelling. Ben ik benieuwd naar. Omdat op Duitse forums hier en daar vermeld wordt dat toerental van motor iets hoger komt te liggen NA de 24W6 update. De jouwe heeft die nog niet gehad, de mijne wel. Dus ben benieuwd of er verschil is. O ja, kom jij met jouw Roomster volgende week zaterdag ook naar de Meet&Greet in Oosterbeek, kunnen we eens in elkaars auto rijden evt. om verschillen te ontdekken tussen een Roomster MET en ZONDER 24W6 update.
  10. Wat zou dan een brandstoftoename kunnen veroorzaken NA de 24W6 update? met na bij korte ritten/stadsverkeer. Zou het liggen aan een verschoven koppelverloop, als men schakellui rijdt, snel overschakeld waardoor men veel met lagere toerentallen rijdt (ca. 1500 rpm's). Hierdoor "smoort" men de motor meer, dit lijdt immers ook tot een hoger brandstofverbruik. Als er ZONDER de 24W6 update bij 1500 rpm een hoger koppel beschikbaar is, smoort men de motor minder, en ligt ook het brandstofverbuik lager. Of zie ik dit fout ??
  11. Is trouwens het toerental bij een bepaalde snelheid ook verandert VOOR en NA de update? Dit vermoeden lees ik hier en daar op de Duitse forums? Bijv. motor maakt 2500 rpm bij 120 km/h VOOR de 24W6 update, NA de update draait hij 2800 rpm bij 120 km/h. Wat zijn jullie ervaringen, zet eens een keer op dit forum welke rpm jullie auto draait bij bijv. 80/100/120 km/h en zet er even bij of de auto WEL of GEEN 24W6 update heeft gehad en welk type 1.2 tsi je hebt, de 63 of de 77 kw versie. Als het toerental namelijk NA de update een stuk hoger ligt zou dit een forse brandstoftoename kunnen verklaren, dit vraagt dan weer om uitleg van PON natuurlijk. Volgens het boekje haalt de auto een verbruik van ca. 4.9 l/100km buiten de bebouwde kom, maar dit haal ik bij lange na niet!!
  12. Trouwens mbt brandstofverbruik, vandaag naar Monschau in Duitsland geweest, max. 120 km/h gereden op autobahn, geprobeerd om zo zuinig mogelijk te rijden. BC gaf over de hele rit een gem. verbruik aan van 5.7 l/100km. Wat zijn jullie ervaringen? Mijn auto heeft de 24W6 update gehad. Ligt het gem. verbruik LAGER bij 120 km/h zonder de update ??
  13. Ja ben ik het mee eens, goed plan! Wie kan er plaatjes mbt koppel aanleveren van 1.2 tsi 63 en/of 77 kw ? En dan met name die de 24W6 update hebben gehad, dit gaat nagenoeg voor iedereen gelden het komend jaar, aangezien de meeste tsi's vanaf 2010 deze update automatisch en ongevraagd toebedeeld krijgen.
  14. En mij ben je ook nog niet tegengekomen ...... tenzij je in de omgeving van Venlo bent geweest .....
  15. Hieronder nog wat info van duitse forums: So nachdem bei mir vorige Woche auch die Aktion 24W6 durchgeführt wurde und ich heute mal eine Autobahnfahrt zur Verwandschaft durchgeführt habe, mit einer 1fachen Strecke von 80km musste ich mit Schrecken feststellen, dass ich anstatt 6,1l bei 130km/h nun zwischen 6,8l bis 7,1l bei selber Geschwindigkeit mit Tempomat verbrauche. Es gibt wohl einen Zusammenhang zwischen Aktion 24W6 (Turbolader) und Steuerkettenproblemen Bei meinem Fabia II TSI 63 kw wurde Mitte Februar die aktion 24W6 durchgeführt. Danach war die Motorcharakteristik eine ganz andere. Auf dem Leistungsprüfstand hatte er das maximale Drehmoment von 160 Nm bei 1.800 Umdrehungen - bei 1.500 waren es gerade mal 120Nm. Durchzug von unten raus und Fahrspass sind nun weg. Ich hatte ja ein Beschwerdeschreiben an Skoda geschrieben - bekam die Antwort, sie bräuchten noch Zeit für eine Antwort.In der Zwischenzeit wurde das Nageln beim Kaltstart (nur 3-5 Sek. lang) lauter und einnmal rasselte es ca. 2 Minuten lang. Ich rief den Kundenberater meines Händlers an - auch wegen einer Antwort von Skoda auf seine und meine Anfrage. Wegen dem rasseln gab es schnell einen Termin und die Steuerkette wurde gewechselt - sie war ziemlich gelängt, Motorschaden wäre so nur eine Frage der Zeit gewesen. Nach dem Wechsel stimmen die Zündzeitpunkte wieder, d. h. der Motor reagiert sauberer auf Gas und fährt ein wenig besser als davor. Doch die Leistung vor dem Motorupdate ist nicht mehr da. Es ist ja mittlerweile überall - auch bei VW und Skoda - bekannt, dass bei allen TSI die Steuerketten im größeren Stil den Geist aufgeben. Vielleicht dient die Aktion 24W6 dazu, durch Ladedruckverringerung beim Turbo die Steuerkette zu schonen...so dass sie eine Weile länger hält. Ich fahre jetzt ein paar Wochen weg und bin gespannt, was sich mit dem Auto tut. Bei unserem zweiten Skoda Fabia II TSI 10/2011 - Turbolader Mahle - Endziffer 725G soll 24W6 auch - irgendwann gemacht werden. Ich werde mir dann die Notwendigkeit (ob es ein Muss ist und Garantieverlust dranhängt schriftlich geben lassen. Es ist schon ganz schön willkürlich, wie mit Kunden umgegangen wird: genau in dem Drehzahlbereich zwischen 1.300 und 2.100, wo man eigentlich normalerweise mit diesem Auto gut gefahren ist, wird der Druck rausgenommen. Danke auch für alle Eure Infos und Kommentare zum Thema! Kort samengevat: NA 24W6 update is brandstofverbruik bij 130 km/h gestegen van 6.1 l/100km naar 6,8/7,1 l/100km. NA 24W6 update begint max. koppel van 160 Nm niet meer bij 1500 rpm maar pas bij ca. 1800 rpm, bij 1500 rpm is het koppel nu nog maar ca. 120 Nm.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe