Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

De Yeti rijdt werkelijk klasse en of ik het mij nou verbeeld......volgens mij wordt er naar gekeken. Geen spijt van de keuze voor wit. Is mooi met de sunsetramen.

Ik denk niet dat je je dat verbeeldt. Tenminste, ik kijk nog altijd graag naar een Yeti, vind het nog steeds een mooie en onderscheidende auto. En in het wit is dat effect nog een stukje groter denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniet nou maar lekker van je nieuwe Yeti, want dat is de opbrengst. En ook al is het misschien lastig in euro's uit te drukken, die waarde is wellicht hoger dan de kostprijs!

In Indonesie komt men wel uit de stoel vanwege een "verhoging" van de benzineprijs. Feitelijk is het een verlaging van de subsidie (!!!) op benzine (zit je dan met je goeie gedrag en je spaarlampjes). Maar ja, die staking is ook wel terecht, de prijsverhoging is dan wel 50% (van 40 naar 60 cent per liter).

Als staken helpt dan is het wellicht aan die indonsiers te danken dan de olievoorraden weer toenemen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vooral diegenen die de brandstof niet zelf hoeven te betalen (leaserijders en busjes, e.d.) hoe die te keer gaan en de onverschilligheid waarmee men er mee omgaat.

Zouden dat nu ook diegenen zijn die je altijd smerig aan zitten te kijken als je je netjes aan de snelheid houdt en niet mee gaat in het scheuren?

Eventuele afwijkingen van de BC kun je met VCDS aanpassen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij moet je er meestal .2 of .3 bij optellen. Bijvoorbeeld BC 6.3, in werkelijkheid 6.5. Maar in het begin leek het verschil tussen BC en werkelijkheid groter.

Meer mensen die kunnen helpen bij een indicatie wat de afwijking van de BC is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check Spriitmonitor maar eens.

maar ik zie bij spritmonitor nooit de BC-waardes, dus dat helpt dan zo weinig. Met 0,2 er bij plussen haal ik bij goed weer en enige moeite trouwens de fabrieksopgave op een woon-werkrit. Op de heenweg is het vaak nog te koud, maar de terugweg is meestal geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij is vaak quasi systematisch die afwijking en ook vaak structureel te optimisch.

Gerardus: uitgaande van een zuinige rijstijl, zal het nog erg afhangen van het soort ritten die je maakt. Hoe hoger de snelheid des te hoger (exponentieel zelfs) het verbruik. Dus als voorbeeld: met exact dezelfde rijstijl zal iemand die 80% van de ritten 120 km/u rijdt een stuk lager uitkomen als iemand die 80% of meer ritjes 80 km/u rijdt. Die laatste zal mogelijk in de buurt komen van de fabrieksopgave, de eerste nooit van zijn leven, hoe beheerst hij verder ook rijdt

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.spritmonitor.de

deze link is het enige wat ik je kan aanbevelen om een reeël overzicht te krijgen

Met de BC blijf je een verkeerd beeld krijgen

Enige nadeel van SM is dat je wel consequent je bonnen moet vragen en de KM stand moet invullen

Maar dit is meer een kwestie van jezelf iets aanleren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil kan hem ook vaak ontstaan door het niet "goed aftanken". Bij de ene pomp slaat die meteen af en bij de ander kun je er daarna gewoon nog wat bij gooien. Maar de keer daarop corrigeert zich dat want dan moet je het "tekort" immers wel weer aanvullen. Na een aantal tankbeurten kun je vervolgens mooi middelen en krijg je een afwijking ten opzichte van de BC. Zoals gemeld kun je die gewoon met VCDS aanpassen zodat je indicatie wat je verbruikt betrouwbaarder wordt (inclusief de nog te rijden afstand met de tankvulling)... Naar mijn gevoel heeft de afwijking ook een beetje te maken met de rijstijl. Met een rustige rijstijl neemt de nauwkeurigheid toe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar mijn rijstijl is vaak rustig, maar soms ook niet, en ik ben geinteresseerd juist in wat dat verschil in rijstijl nou uitmaakt en daar kom je dus niet (heel precies) achter anders dan te tanken op de momenten dat je van rijstijl switcht. Pas dan weet je dat precies, en pas dan kan je ook bepalen of de afwijking van de BC te relateren valt aan rijstijl, en pas dan kan je de correctie aanpassen aan de rijstijl zodat je op een gegeven moment weet hoe je de BC moet corrigeren.

Maar precies tanken na een switch van rijstijl is natuurlijk niet reeel, dus ik laat het er verder bij zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij varieert het tussen BC + 0,1 tot + 0,3. Bij de huidige tank ben ik alvast goed bezig: 4,3l/100km. Dat zal in het echt hopelijk 1 op 22 worden.

Bij een nonchalante rijstijl (standaard 10 km/u te hard en op de snelweg tussen 120 en topsnelheid, kortom als je niet op het verbruik zou kijken) kom ik uit op 1 op 18,5. En dat heb ik er er niet voor over bij deze brandstofprijzen. En trouwens, zo'n rijstijl jaagt me op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe