Busje

Members
  • Content aantal

    739
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Busje last won the day on December 1 2017

Busje had the most liked content!

Community Reputation

81 Excellent

About Busje

  • Rank
    Elegance
  • Verjaardag 28-11-61

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Midden Limburg
  • Beroep
    Horeca distributie chauffeur
  • Interesses
    -Alles wat met een verbrandingmotor werkt
    -Zingen bij het koor
    -Wandelen
    -Auto-detailing
    -Mijn Fiat 124 Sport Spider bouwjaar 1979

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Rapid Spaceback
  • Uitvoering
    Drive
  • Motor
    1.0 TSI DSG
  • Transmissie
    DSG
  • Kleur
    Moon white metallic
  • Bouwjaar
    2017-11
  • Eigenaar sinds
    30-11-2017
  • Kilometerstand
    +/- 2500
  • Opties
    Style pakket, Tech pakket, Dab, Lm-velg 17"Savio antr., Reservewiel, Wealer 2+2 garantie.
  • Accessoires
    Marterverschrikker
  • Zomervelg / -band
    Savio velgen 17" 215/40 R17
  • Wintervelg / -band
    15 inch staal 185/60R 15" Nokian WR D4 XL
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    Busje
  • Spritmonitor ID
    881771

Recent Profile Visitors

784 profile views
  1. Amundsen, en muziek afspelen

    In mijn Rapid is een Amundsen multimedia apparaat (zo noem je dat toch?) gemonteerd. Radio, Navigatie, Handsfree bellen, en nog veel meer, het zit er allemaal op, het is een leuk speeltje. Alleen heb ik van de week op een avond zitten te pielen met een cd. Nergens in dat apparaat kon ik die cd kwijt. Dat viel eigenlijk best tegen. Hoe kan ik op de Amundsen mijn muziek draaien ? Ik kom nog uit een tijd dat we singletjes kochten, en de muziek opnamen op cassettebandjes en deze in de auto afdraaide. Nu heb ik het branden van cd's een beetje onder de knie. Hebben we weer iets anders. (zo erg is het eigenlijk ook niet)
  2. Afgunst

    Fijn dank je wel.
  3. Afgunst

    Gelukkig heb ik het niet iedere week. En vaak zit ik al voor 6:00 uur op de weg dan valt het in onze regio qua drukte, en aso gedrag wel mee. Edk, mag ik zo vrij zijn, waar heb je deze laten maken ?
  4. Fabia II Ruitenwisserblad rubber stuk bij bevestiging

    Vervang je de hele ruitenwisser of alleen de rubber. In het laatste geval zou je ook de hele ruitenwisser kunnen vervangen. Wat ik wel merk is dat er veel kwaliteitsverschil tussen ruitenwissers bestaat. En wat nu een goede is ? ik weet het ook niet. Maar wel dat ze bij de dealer het duurst zijn.
  5. Afgunst

    Hebben de mensen die recent een nieuwe auto hebben geleaset of gekocht ook last van afgunst, en hoe ga je hiermee om ? Een paar voorbeelden. Een paar weken geleden reed ik op de A73 zuidelijke richting ter hoogte van Venlo, was het ziekenhuis voorbij en dan buigt de A73 naar het zuiden. Rechtdoor wordt het de A74 richting Duitsland. Dan gaan twee banen naar rechts. Dus ik rij op de rechtse baan 110 km/u links vrij, zit er een Peugoet 307 in mij koffer waarom, weet ik niet. Een soortgelijk situatie maak ik mee op de N570 op zaterdagmorgen rond 6:45 uur. Vierbaansweg rij rechts 55 a 60 km/u je mag daar 50, links vrij, zit er een oude Toyota Corolla op mijn bumper kon in de binnenspiegel niet zien dat er een voertuig achter mij zat alleen via de buitenspiegel. Doe je op de zaak in de ogen van een collega (iets kleins) fout waar hij min of meer last van heeft. Krijg je de opmerking dat hij de volgende keer wel een deuk in je auto rijdt. Kinderachtig gedoe.
  6. Winterbanden

    Vandaag in Duitsland geweest, op de parkeerplaats valt op dat er behoorlijk wat Duitsers zijn die geen winterbanden gemonteerd hebben. Gewoon op zomerbanden rijden. Nou is het maar een paar kilometers over de grens Heinsberg) maar toch.
  7. Start-stop

    Misschien een ander merk.
  8. Start-stop

    Daar heb ik ook niks aan. Wil ik links af en Skoody Boo rijdt rechtdoor kom ik ook nooit waar ik wil zijn. Vandaag in Venlo Staat er een Duitser voor me, die zijn gewend dat het verkeerslicht eerst geel en dan groen wordt. Maar in NL niet, dus die moet nog van alles voor het begint te rijden, staat ik na 2 voertuigen weer voor rood. En dan vooral rustig blijven.
  9. Start-stop

    Ik heb inderdaad geen ervaring met DSG-systeem. De ervaring die je met het DSG-systeem hebt, heb ik niet. Het gaat bij mij over het algemeen naar tevredenheid. Ik heb nu ongeveer 1100 km op de teller, en het benzine verbruik valt mij niet tegen 1 op 15.7 over de laatste tankbeurt. Olie heeft die (nog) niet gebruikt, wel ruitensproeiervloeistof. Daar stoor ik mij vaak aan, als mensen voor het rode licht staan en het wordt groen, dat men nog van als moet voor men kan gaan rijden. Als je pech hebt en je staat derde of vierde mag je weer wachten omdat het weer rood geworden is. Dat schiet niet op.
  10. Start-stop

    Dat klopt de DSG schakelt erg snel op. Zeker als je uitrolt (geen gas geeft) zit die zo in de 7. Ik denk dat je er mee moet leren rijden. Een klein beetje meer gas geven dan je gewend bent dan schakelt die vanzelf terug. Doe je dat niet, dan blijft de motor inderdaad wat onder zijn toeren draaien. Dan heb je een zwoegende motor. Of dat op de lange duur goed is voor de techniek weet ik niet. Je moet die DSG schakelen met het gaspedaal. Het nadeel van elke automaat is dat die niks kan zien, en daar ook niet op kan reageren, zoals wij mensen dat wel doen met een schakelauto. Dus moet je hem eigenlijk een beetje helpen. Vanmorgen reed ik de snelweg af had ik een verbruik van 1 op 19 op het display. Niet slecht voor een motor die nog geen 1000 km op de teller heeft.
  11. voorstellen

    Welkom, Is de installatie vergelijkbaar met een Octavia op LPG ? Dit is de eerste keer dat ik hoor dat er een Octavia bestaat die rijdt op CNG. Van de City-go wist ik het wel.
  12. Start-stop

    Het is een fijne auto, het rijdt comfortabel, maakt weinig geluid, het veert fijn (gevolg van die grotere weibasis). De DSG doet zijn werk probleemloos, merk nu er wat meer km mee gereden wordt dat het steeds beter gaat. Het moet allemaal wat inlopen, en deze periode (+/- 1500 km) probeer ik rustig aan te doen. Ofschoon de dealer aangeeft dat dit niet echt noodzakelijk is. Ik ben van mening dat als je dit inrijden op een nette manier doet, je daar gedurende de tijd dat je deze auto rijdt alleen maar voordelen van hebt. Zowel op motorisch vlak als ook de versnellingsbak. Maar het is ook weer wennen, De Mitsubishi had een lichtsensor ging automatisch het licht als het donker werd, voor de ruitenwisser het zelfde verhaal, als het regende werkte ze automatisch. Dat mis ik op de Rapid, en daardoor vergeet ik het weleens in te schakelen. Net als het gootlicht de schakelaar moet nu van het stuur af ipv er naar toe. Achterruitenwisser van stuur af ipv een draaischakelaar. Als het 80.000 km zo gedaan hebt, dan is dat op 600 km niet veranderd.
  13. Start-stop

    Graag had de mening gehoord over het start-stopsysteem in de verschillende Skoda modellen. Ik rij nu een week in de Rapid, maar O wat valt dat start-stopsysteem van Skoda mij tegen. Vooral als je achter in een rij voor het rode verkeerslicht aansluit en het springt dan op groen. En er moet eigenlijk vrijwel meteen na het afslaan gestart worden, dan gaat die helemaal niet vooruit. Eigenlijk moet je het standaard uitschakelen, maar wat is dan de toegevoegde waarde van dit systeem? Dat had Mitsubishi veel beter voor elkaar.
  14. Rapid Spaceback Drive DSG

    Ik vind het wel fijn als het wat anders is, het is eigenlijk al veel te veel hetzelfde in de autobranche. Het gevolg is dat je saaie voertuigen krijgt. Niks aparts om als fabrikant toch maar zoveel mogelijk mensen aan te spreken en zoveel mogelijk eenheidsworsten te verkopen. Dat is jammer. Dank je wel.
  15. Rapid Spaceback Drive DSG

    Er gaat iets fout, maar ik weet nog niet wat. Vanmorgen winterbanden en marterverschrikker gemonteerd.