Ga naar inhoud

Ronald

Members
  • Aantal items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Ronald

  • Verjaardag 11/18/1981

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Tongeren
  • Beroep
    Systeembeheerder LKO-LMC
  • Interesses
    Fotografie, algemene wetenschappen en techniek.. en uiteraard m'n Skoda.

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia 1.6CRTDI Greenline
  • Kleur
    Pacific blue
  • Bouwjaar
    2011-05
  • Eigenaar sinds
    2011-06
  • Kilometerstand
    20.000
  • Opties
    Amundsen+ kit, bandenspanningscontrole, maxi dot, parkeersensoren achteraan, kofferschaal, coming home-leaving home.
  • Accessoires
    Dezent RK 17inch, Parrot handsfree kit
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen+
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    ronaldvossen
  • Spritmonitor ID
    503538

Ronald's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputatie

  1. Welkom MacJack! Ik sluit me er trouwens bij aan... de superb combi is veel mooier dan de sedan versie :-) Die achterkant doet het echt niet voor mij... smaken verschillen :-)
  2. Thx, Ik ga deze zeker verder uitpluizen! Gisteren heb ik wel een link gevonden tussen de lampen en de "voltage control module" (0x0142), maar een echte regelmaat zie ik er nog niet in.
  3. Hello fellow Skoda drivers! Zoals sommigen van jullie misschien weten uit een ander topic ben ik momenteel bezig met een projectje waarbij ik enkele gegevens (status van de lichten, knipperlichten etc) wil uitlezen. Ongetwijfeld zijn er hier heel wat forumgebruikers die ervaringen heb met VCDS, maar is er misschien iemand die ook dieper inzicht heeft in het OBDII protocol? Uiteindelijk doet VCDS niets meer dan bepaalde codes naar de OBDII-interface te sturen, en het antwoord dan weer te interpreteren. Zo is de code "010C" een aanvraag naar het toerental, "1A F8" is dan een mogelijk antwoord voor 1726 rpm (= H1AF8 / 4) Dit voorbeeldje is een OBD standaard en eigenlijk voor alle wagens dezelfde, of het nu een Skoda of een BMW is. het merendeel van deze codes zijn echter merk (model?) afhankelijk en liggen dus niet zo voor de hand. Mijn vraag concreet: heeft er iemand ervaring met specifieke codes voor Skoda (liefst de octavia II) Handig zou zijn indien iemand met VCDS kan achterhalen welke codes zijn VCDS nu precies genereert... ik gok hier op de IT'ers en electronici onder ons :-) meer info: OBDII PID's: http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs ELM327 manual: http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf Surprise me!
  4. Alweer effe geleden sinds ik nog in Zweden geweest ben... en dat was dan met de vorige wagens, nog niet met de Octavia. Dus... volgende meeting in Sverige? Ruimte zat daar lijkt me :-)
  5. Als ik het goed begrijp krijgen ze dus liever van de zweep? ... Ik vrees dat ik daar als schuldeiser niet veel aan zou hebben :-) Nog een taalfoutje in het artikel bovendien! :doh2: ... en meer dan eentje als ik erop letten ga :doh2: :doh2: :doh2:
  6. Grappig idd... :-) Geen probleem, "GO", ik probeer het morgen dus even voor je uit te meten! Ronald.
  7. Hey Superbartje, Ik wil wel wat opmeten voor je, zal wel ten vroegste voor morgen zijn :-)
  8. Update: Een "ELM327 OBDII controller to RS323" werd besteld. (Incl. levering kostte dit zo'n 20euro). Met deze connector kan er gecommuniceerd worden met de OBDII interface van de wagen, bijvoorbeeld met een terminal console sessie. Uiteindelijk zal deze communicatie (en het aansturen van de DRL's) lopen op een linux embedded bordje (http://beagleboard.org/ ,louter als voorbeeld.) Hopelijk zal ik snel kunnen uitzoeken op welke adressen de status van de lichten te vinden zijn. Voor de liefhebbers nog een datasheet: http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf
  9. Goeiemorgen Jelz, En welkom op het forum! Tip voor je navi is misschien "Navilock". Ik heb er nog geen ervaring mee, maar je kan er vast wel meer over terugvinden.
  10. ook bijna een jaar geleden dat hij nog online was :-) Ik vrees dat je die tutorial op je buik kan schrijven...
  11. Welkom LeonenCindy "Skoda en Altea motoren" ? :-) Welja, een pot nat.
  12. Allemaal goed en wel, toch blijft de originele versie een dure aangelegenheid. Ik ben wel voorstander van een groepsaankoop, maar dan toch liever een goedkope clone in eerste instantie. Wie heeft er verder nog interesse, en wie wil de aankoop organiseren?
  13. Mooie wagen! Welkom op het forum!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe