domherre

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

domherre last won the day on March 8

domherre had the most liked content!

Community Reputation

11 Good

About domherre

  • Rank
    Active +
  • Birthday 04/01/1947

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Vimmerby, Zweden
  • Beroep
    zonder

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Superb 1,4 TSI met DSG
  • Uitvoering
    Style
  • Motor
    1,4 TSI
  • Transmissie
    DSG
  • Kleur
    Quartz Grey Metallic
  • Bouwjaar
    2018
  • Eigenaar sinds
    26 juni 2018
  • Opties
    Webasto standkachel, trekhaak, Columbus Navigatie, stoelverwarming
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Columbus
  • Zomervelg / -band
    17"

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hier een paar betere foto's van de Enyaq.
  2. Hallo, als we een route kiezen in de Columbus en we staan buiten een stad, krijgen we vaak een route die ons door de binnenstad leid. Terwijl we bv naar een industrieterrein willen aan de andere kant van de stad waar we staan. Ingesteld hebben we de rode route, mar weten niet zeker of dit wel de beste is. We willen niet graag door het centrum van een stad als het niet nodig is. Heeft er iemand ervaring, of een idee van de instellingen die we moeten veranderen. Hartelijk dank, Paul
  3. Bij het afzetten van het contact in onze Superb gaat automatisch de handrem er op. Is het mogelijk om dit uit te zetten. In de winter lijkt het ons beter om dit uit te schakelen en de P van de automaat te gebruiken. Het is uit handmatig te zetten, maar is het ook mogelijk dat hij niet meer automatisch op de handrem gaat? Alvast dank voor de reacties
  4. Hallo, inderdaad heb ik weinig laten horen van de ervaringen met de SuperB. Eigenlijk kan ik daar heel erg kort over zijn want die zijn heel positief. Vrijwel meteen nadat we de auto "kregen" reden we naar Nederland. Heerlijk om te reizen met deze auto en ook niet vergeten, de laadruimte. Er kon heel wat mee terug naar Zweden. Nu zitten we ongeveer aan de 13000 km. Tot nog toe hebben we geen enkel probleem met de auto gehad. In de winter, het was hier tot nog toe een vrij zwakke winter, voldeed de auto ook uitstekend. Het voorverwarmen van het interieur is een fijne luxe. Een maand terug hadden we opeens heel erg veel sneeuw, ongeveer dertig centimeter. Ook dat was geen probleem voor de SuperB. De winterbanden, zonder spijkers, VikingContact 7, zijn zeer goed in de sneeuw. We kwamen makkelijk weg van het werk door de dikke laag sneeuw, terwijl er niet geschoven was. Al met al zijn we zeer tevreden over de auto, vooral het komfort en de ruimte. Tot nog toe hebben we geen minpunten kunnen ontdekken. We hopen dat we deze leasperiode op dezelfde wijze kunnen rijden als tot nog toe. Groet, Paul
  5. domherre

    Skoda Scala

    Mooie auto, vooral het interieur. Maar waarom geen elektrische handrem? Hier in Zweden start de verkoop in maart. Wanneer de levering begint is nog niet bekend.
  6. Het is mij niet gelukt om aparte muziek mappen te maken voor de harde schijf (of jukbox ) van de Columbus navigatie. Het instructieboekje is vrij onduidelijk hierover. Ik zou graag twee verschillende mappen willen hebben voor twee soorten muziek. Nu heb ik die op de harde schijf gezet, maar speelt het door elkaar af. Is er iemand die ervaring heeft en het uit wil leggen? Dat zou heel mooi zijn, bedankt.
  7. Hallo EdK, nee, een aparte carterverwarming hebben we niet, maar dat is ook niet nodig met een Webasto. Met die laatste wordt de motor én het interieur opgewarmd. Maar, de carterverwarming wordt hier nog veel toegepast. Het nadeel hiervan is dat je altijd elektriciteit in de buurt moet hebben. En een Webasto is ook prettig in de zomer want hij kan ook zorgen voor een koel interieur als je instapt. Misschien we handig met leren stoelen, vooral met een korte broek.
  8. Na een afwezigheid van drie jaar als rijder van Skoda, gaan we komende dinsdag onze nieuwe Superb ophalen. De afgelopen drie jaar reden we een Volkswagen Golf Sportsvan TDI 1,6 met DSG. Tot volle tevredenheid overigens en nooit problemen gehad. Maar toch weer terug bij Skoda. Eerlijk gezegd, na de Octavia en de Yeti, misten we Skoda. Altijd zeer tevreden geweest met Skoda. We "krijgen" een Superb 1,4 TSI met DSG in de kleur Quartz Grey. Naast de Style uitvoering hebben we gekozen voor de volgende extra's. Achterruitwisser, Rear View camera, Reservewiel met stalen velg, Kessy met alarm, Passagierstoel opklapbaar, Verwarmd stuur, Travel assist met verkeersbordenherkenning, DAB radio, Columbus navigatie 9,2", Trekhaak elektra. in-en uitklapbaar, Lederen bekleding beige, Canton geluidsysteem, Sunset ramen, Virtual pedal incl. elektr. achterklep, Smart light assist, Lane assist, Emergency assist, Traffic Jam assist, Blind spot detect, Rear traffic alert, Webasto motor voorverwarming. Hier in Zweden, waar we wonen sinds 2014, kost deze auto waar hier geen afleveringskosten bijkomen, 327000 Zweedse kronen, omgerekend naar Euro 31685 (koers van 24 juni) Uiteraard zijn de uitvoeringen, vergeleken met Nederland verschillend. Hier zijn maar drie uitvoeringen, Ambition, Style en L&K. Later meer over onze ervaringen met de Superb.
  9. domherre

    The Karoq

    Ja, dat bedoelde ik. Hartstikke bedankt.
  10. domherre

    The Karoq

    Het gaat niet om de kleur aan de buitenkant. Ik zou graag foto´s van de binnenkant willen zien met de lichte lederen bekleding. In de folder van de Karoq is alleen zwart te zien.
  11. domherre

    The Karoq

    Hallo, Na een afwezigheid van twee jaar, weer terug hier op het forum. Na onze Yeti die we na drie jaar trouwe en vooral fijne diensten, rijden we nu een Volkswagen Sportsvan. Maar, ons Skoda hart bloeide weer op nu de Karoq op komst is. Gisteren zijn we op uitnodiging van onze dealer (Audi, Volkswagen, Skoda en Seat) gaan kijken naar de Karoq. Hij was er maar een dag. Zodoende honderd kilometer gereden om de auto te zien. En om eerlijk te zijn was er geen Waw gevoel. De keur viel om te beginnen tegen en wat ons nog het meest tegenviel was de donkere binnenkant. Alles was zwart. Zelfs het dak aan de binnenkant was zwart. Wel moet ik zeggen dat de dealer weinig werk had gemaakt om de auto te presenteren. Als ik de kans had om als eerste een Karoq te laten zien zou ik hem wat beter uit laten komen. De auto stond wat "verloren" tegen een muur gezet. Maar goed, het is een wel een mooie auto, met een fijne zitpositie. En wat ons het meest opviel, de auto is super stevig gebouwd. Als je de deur sluit is of je een bankkluis dicht doet. Dat kom je bij andere merken niet tegen. Nu is mijn vraag, heeft iemand foto´s of video's van een licht leder interieur wat als extra te bestellen is. Tenminste, hier in Zweden is deze extra te bestellen. Hier is zo wie zo de auto ruim bedeeld met extra's in vergelijking met Nederland. Zo is bv het VarioFlex van de achtstoelen standaard. Groet, Paul
  12. domherre

    O3 Scout

    Wat een mooie auto. Maar waarom zijn er zulke grote prijsverschillen. Europa één, zullen we maar zeggen. Hier in Zweden komen drie uitvoeringen, de TSI 4x4 6DSG 180 Pk Co2 158 voor 264500 kronen = € 28596,00 De TDI 4x4 6 versnellingen 150 Pk Co2 129 voor 258900 kronen = € 27990,00 De TDI 4x4 6DSG 184 Pk Co2 134 voor 284100 kronen = € 30715,00 "Zacht" prijsje voor zoveel auto, toch!
  13. Hallo, We willen onze Columbus in de Yeti voorzien van een nieuwe update, maar twijfelen. Heeft iemand ervaring met dit en is het gemakkelijk te doen? We willen een DVD kopen met de laatste versie. Op de site van Skoda staat het uitgelegd, maar dat gaat via een SD kaart en dat kan wel tot twaalf uur duren. Ook kan het blijkbaar alleen met een Windows pc. Wij hebben een Apple pc. Dank voor de reacties alvast. Paul
  14. Even een update van onze ervaring met de Yeti nu we ongeveer 13000 km hebben gereden sinds de aankoop. En dat kan heel erg kort, want we hebben tot nog toe geen enkel probleem gehad met de auto. Hij is nog altijd super om in te riden. Van de zomer zijn we vanuit Zweden naar Frankrijk gereden, wel met de nodige tussenstops in Denemarken en Nederland, en dat ging perfect. Omdat we in Zweden op het platteland wonen, komen we niet zo veel op grote autowegen. Maar van de zomer hebben we dat dus goed kunnen maken. De Yeti is een erg fijne reisauto en presteert geweldig. We zijn geen enkele keer terug gehoeven naar de garage. Uiteraard wel zelf het oliepeil in de gaten gehouden, maar ook hier geen probleem. Ook de Columbus werkt zoals wij van een GPS verwachten. Eigenlijk hadden we het bovenstaande in kunnen korten tot GEWELDIGE AUTO