Ga naar inhoud

andreroest

Members
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Yeti
  • Motor
    1.8 TSI
  • Tuning
    Tuned
  • Kleur
    zilvergrijs
  • Bouwjaar
    2009
  • Eigenaar sinds
    2011
  • Kilometerstand
    15000

andreroest's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputatie

  1. bedankt voor jullie antwoorden. ik begrijp in ieder geval uit de antwoorden dat dit nog geen punt is wat al eens dor iemand is geinstalleerd /herstelt via VCDS. in de adaption units heb ik het nog niet kunnen vinden.(Yeti 1,8TSI 2010)
  2. Na een bezoek aan de garage werkt de anti verblinding stand van de spiegels niet meer. Weet iemand de codes om dit via VCDS weer te activeren? Alvast dank
  3. Kan iemand mij helpen met het opnieuw activeren van de anti spiegel verblinding stand. Deze was door de garage erin geplaatst maar werkt niet meer. Ik heb een VCDS kabel maar ik heb niet kunnen vinden hoe dit weer te activeren. Alvast hartelijk dank
  4. welke interface gebruik je daarvoor? VCDS kent (nog) geen draadloze verbinding . Ik heb een clone ELM337 geprobeerd maar die kan niet overweg met een getunede installatie.
  5. Heeft er iemand ervaring met VC-scope. ik heb het geprobeerd maar het is niet erg gebruikersvriendelijk. Is er vanuit de interface een mogelijkheid om bv de turbodruk, olietemperatuur etc. als meter continue op een laptop oid te laten tonen via de VCDS interface. Ik zag bv deze mogelijkheid met de app Torque waar dit allemaal simpel mogelijk was.
  6. Voor de echte tuners EN de milieufreaks. Neem een elektrische auto, enorm koppel heel gemakkelijk te tunen (zie de parameter lijst van een frequentie regelaar) en milieu vriendelijk als je hem thuis aan het net hangt wat je zelf met zonnepanelen opwekt.
  7. Ga voor JD! Ik heb mijn yeti laten tunen (custom tuning) en is gemeten op de rollenbank en heeft 216pk en 351 Nm. Maar wat belangrijker is, is het doortrekvermogen bij hoger toerental werkelijk fenomenaal. Ik ben wel benieuwd naar de koppelcurve van Scout want bij mij kwam JD echt niet verder dan 216 pk en 351 Nm met de standaard yeti.
  8. Om zoveel mogelijkvermogen uit een relatief klein blok te krijgen zal men de inlaatklep eerder open laten gaan zodat men een betere vulling krijgt.en schade aan het blok groter wordt. Hierdoor stijgt namelijk de gemiddelde verbrandingsdruk waardoor het gevaar van detonatie (te vroeg ontsteken waardoor de zuiger nog niet in zijn hoogste stand staat) ontstaat Men kan dit verschijnsel onderdrukken door een brandstof met een hoger octaan gehalte te tanken. Wat de fabriek dus NIET verteld is dat het motormanagement de inlaatklep bij brandstof met een lager octaan getal later zet waardoor het rendement van de motor terug loopt en men meer brandstof verbruikt. EN dat de getallen die men aangeeft voor vermogen, koppel en brandstof verbruik zijn bepaald met de beste brandstof. Dat is ook de reden dat men met de octaan95 benzine in nederland het fabrieksgebruik nooit meer haalt. Indien het blok getuned wordt wordt de inlaathoek nog verder vervroegd waardoor het verschil tussen octaan 98 (in duitsland 100) nog groter wordt.
  9. Mensen, Allemaal elektrisch gaan rijden, (nog) geen wegenbelasting, tanken aan huis, voldoende zonnepanelen op het dak en den Haag heeft het nakijken! :dopey_h4h:
  10. Welkom Andre, we vinden het leuk om in het topic "Wie ben ik" wat meer over je jezelf en de auto te lezen?

  11. :dog: eventueel nog plaats voor een vutter met een opgevoerde Yeti?
  12. Welkom, Andre! Dat is niet gek zo'n auto met nog maar zo weinig kilometers!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe