Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat was vast niet in de spits op de A2... Hoewel, er rijden wel erg veel trage mensen op de 2e en 3e baan. Daar zigzaggen dat de mensen van de 4e baan doorheen, echt gekkenwerk...

Geplaatst: (aangepast)
het valt me telkens op dat er bewuster gereden wordt. Niet zo gehaast dan in België, meer geduld en niet zo vlug
Brandstof is duur, bekeuringen stevig aan de prijs, dat maakt dat je van zelf wel rustiger deelneemt aan het verkeer. En het valt mij op dat er van de 10 Belgen er zeker 8 alleen maar links rijden op de snelweg in NL. aangepast door Busje
Geplaatst:
En het valt mij op dat er van de 10 Belgen er zeker 8 alleen maar links rijden op de snelweg in NL.

Niets nieuws aan hoor, doen ze in België ook de Belgen

Maar heb je wel eens de meest rechterbaan geprobeerd te berijden ?

Kunt bijna je stuur eruit schroeven dan

  • 3 weken later...
Geplaatst:

Derde keer getankt vandaag wat langere stukken afgelegd en het verbruik is met een litertje gedaald nu was het 8.7 liter op 100 km.

En dat met een iets zwaardere voet.

Geplaatst: (aangepast)

Morgen de dagteller naar ~950 km brengen, dan gaan werken (nachtdienst) en zaterdag in de vroege ochtend in alle rust tanken. Ik gok op 1 op 22, ik hoop op beter :doh2:

aangepast door laagvlieger
Geplaatst:

Maar je spritmonitor zegt.....10.8?

Dit zijn de gegeven de 10.8 is het gemiddelde zeker en met nog maar drie tankbeurten.

Date Odometer Distance Quantity EUR Ø

26.04.2012 1.666 586,0 51,03

1,68 8,71

04.04.2012 1.080 580,0 53,14

1,74 9,16

06.03.2012 500 500,0 49,95

1,69 9,99

Geplaatst:

De aanwijzing op mijn BC komt aardig overeen met de werkelijkheid. Ik heb nu 1178 km gereden, waarvan de helft lange stukken. Heb bijvoorbeeld een toerrit gemaakt rond het IJsselmeer, dat was 282 km. Snelweg naar Amsterdam toen prov.weg naar Volendam. Daarna een stuk snelweg naar de Afsluitdijk. Ging in Friesland langs de dijk, dus heerlijk toeren naar en van Stavoren tot Lemmer. Van Lemmer prov.weg naar Urk en daar de snelweg naar Huizen. Gemiddeld reed de Yeti toen ruim 1:15

Het totaal gemiddelde is 7 ltr/100 km volgens de BC. In werkelijkheid is het verbruik 1:13,9 op dit moment. (zelf berekend na tanken).

Ik rij overigens op de schakelindicator, dat betekent toch een hele rustige rijstijl. Maar ik vind dat eigenlijk best prettig, want jezelf opfokken is er niet meer bij. Deze rijstijl bevalt mij eigenlijk prima.

  • Like 1
Geplaatst:

o, dat is een prachtige route. Vooral het stuk Stavoren Lemmer. Snap niet dat je dan nog aan verbruik denkt :)

Tja, en de Noord-Oostpolder daar moet je eigenlijk niet autorijden: niets zo fijn om vroeg op een zomerochtend te fietsen op een buitenweg door zo'n polder, nog voor het echt heet wordt. Of het over het voormalig eiland Schokland in het donker in de mist.

Geplaatst:

Mijn boardcomputer is altijd te positief!

Daar heb ik ook steeds last van. Het is met de zomerbanden wel iets minder dan de winterslofjes maar toch.

Geplaatst:

Maar je spritmonitor zegt.....10.8?

Niet vergeten spiritmonitor staat hier ingesteld op KM/L wat ook het gangbare gegeven is in NL

In BE spreken wij van L/100km vandaar wss ook wel de verwarring.

Geplaatst:

Een al te optimistische boordcomputer kun je dresseren middels VCDS. Gewoon +7% of + 8% afhankelijk van de afwijking en hij komt dichter bij de werkelijkheid, ook qua maximaal bereik. Dat is misschien nog wel belangrijker als je daar bewust gebruik van maakt.

Wat de schakelindicator betreft, die is handig! Maar dat kun je zelf natuurlijk ook gewoon als je een nieuwe rijder bent. Ja, dat is inderdaad ontspannen rijden (met indicator of als nieuwe rijder), dat zouden er meer moeten doen, dan zouden er een stuk minder ongelukken op de weg zijn schat ik in.

Geplaatst:

Deze morgen gaan tanken, de dieselprijs was gelukkig weer wat gezakt ( €1,38/liter).

41,05 liter getankt voor 925 gereden kilometers. Ik kwam gisteren terug van de Ardennen met een mooi getal op de BC. Het lukt me vanaf deze lente opvallend vaak om onder de fabrieksopgave van 3,9l/100km te blijven, ookal zal ik dat als gemiddelde over een hele tank nooit halen. Ik weet dat het mogelijk is.

post-205-0-03673800-1335627812_thumb.jpg

Geplaatst:

bebouwde-komcijfer is alleen te halen in een bebouwde kom zonder stoplichten, rotondes, drempels en andere verkeersdeelnemers. Jammer dat de meeste bebouwde kommen daar niet aan voldoen.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Van 21,1 naar 21,2 gegaan Menno :P

En dat na 620 km op de 32.000 (morgen een eind rijden, dus alvast vol gegooid).

4,54 op 100 km zo uit mijn hoofd. 1 op 22 en een beetje. (climatronic gewoon aan)

Zegt nog allemaal niks, maar de fabia is in ieder geval niet extra gaan slurpen na de tuning.

Geplaatst:

De dieselprijs is vandaag een stuk naar beneden gegaan. Ik heb getankt voor € 1,35 per liter. Dat is geleden van januari dit jaar ...

964 km afgelegd en 41,93 liter getankt, dat komt exact neer op 1 op 23! En dat is gewoon mooi. 600 km daarvan volgepakt door de Eifel en aan de Moezel. Ook langs de Nurburgring gereden. Maar gelukkig bieden de wegen er rond ook rijplezier ^_^

Geplaatst:

ook de benzine prijzen zie je hier gestaag weer zakken in prijs !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe