Sign in to follow this  
Witte Yeti

Yeti- VOI service (60.000km/48 mnd)

Recommended Posts

Ik krijg het gevoel dat we met verschillende invalshoeken vrijwel hetzelfde zeggen... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cyrus: Als een dealer zich niet aan de prijsafspraken zou houden, wordt hij zelfs niet op de vingers getikt volgens jou, want 'dat vindt de importeur echt niet interessant'. Maar als hij slecht scoort op een enquête volgen er sancties? Welke sancties? Verklaar.

Dan moet je denken aan zaken als gemaakte afspraken niet nakomen, gevraagde werkzaamheden niet uitvoeren, slechte kwaliteit leveren, garantiezaken niet oplossen, afgesproken leveringsdata niet halen, etc. Komt dat veel c.q. regelmatig voor, dan kan de importeur de dealer daar op aanspreken (in het kader van niet-nakomen van de dealerovereenkomst) en uiteindelijk zelfs besluiten het dealerschap af te nemen. Dat is van een heel andere orde dan de prijs van een onderhoudsbeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rijd niet over de Afsluitdijk

De zeezoutcorrectie op fijnstof, vindt in geheel Nederland plaats, enigszins afhankelijk van de geografie.

Er is zelfs een stedenlijst, waarop de toegestane correctie wordt vermeld.

Wat de bougies betreft, na de vernieuwing heb ik alleen ervaren, dat het starten wat sneller verloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd wel fijn als je - wanneer je vanuit verschillende invalshoeken aperte onzin verkoopt - dit grotendeels dezelfde aperte onzin is. Krijg je zo'n gezellig concensussfeertje van. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er niets is wat je bindt, kun je er dus altijd voor zorgen dat er in ieder geval nog onzin is wat je bindt! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin! :lol: Maar wat is nu eigenlijk onzin? Ik durf als a-techneut hier niets aperts te melden, onzin of niet. Dus stel ik maar wat naieve vragen of werp naieve hypotheses op. Of wordt er nu gedoeld op het zeezout-verhaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker karretje!

Heb nu ook een Citigo voor de deur, vanwege de 30.000-beurt. Wegligging lijkt me eigenlijk beter dan de Fabia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin! :lol: Maar wat is nu eigenlijk onzin? Ik durf als a-techneut hier niets aperts te melden, onzin of niet. Dus stel ik maar wat naieve vragen of werp naieve hypotheses op. Of wordt er nu gedoeld op het zeezout-verhaal?

Het zeezoutverhaal is overigens geen 1 aprilgrap, hoewel, het had zich er goed voor kunnen lenen, zoals wel meer zaken in de nederlandse ad-hoc wetgeving :lol:

Zeezoutcorrectie

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Zeezoutcorrectie is een correctiefactor die wordt toegepast bij berekeningen naar de concentratie fijnstof in de lucht. De berekende luchtconcentratie fijnstof kan door de correctie worden verlaagd met een hoeveelheid zeezout die van nature in de lucht voorkomt, en niet schadelijk is voor de mens.

Deze correctiefactor verschilt per locatie, want de jaargemiddelde concentratie zeezout verloopt naar schatting van de kust 7 μg/m3 naar ongeveer 3 μg/m3 aan de Nederlandse/Duitse oostgrens.

Edited by hobbel de bobbel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waar ik nog een beetje mee zit: waarom zou het nu nodig zijn geweest om wederom een sw-update te doen voor de DSG? Lijkt wel bijna of zoiets bij elk bezoek aan de garage gebeurt, ook als er geen klachten of problemen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet wederom, alleen had ik nu wat gemeld aan "klacht", zij het eigenlijk iets miniems dat ook nog eens vrij begrijpelijk is. Maar dat wordt dan blijkbaar wel zeer serieus genomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in 2 jaar tijd dacht ik 2x een DSG update gehad. Ik maakte uit jouw bericht op dat het bij mij ook weer bij de volgende beurt zou gebeuren, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij werd de afweging gemaakt, ofwel een softwarematige "wijziging" van de DSG instellingen, danwel de "hardwarematige " ingreep.

Dit, volledigheidshalve na mijn opmerking ( geen klacht !) over het trillen van 1 naar 2.

En inderdaad, dit werd ook zeer serieus genomen.

De ervaringen van de werkplaats bij een soortegelijk voorval bij een Octavia, en de softwarematige aanpak daarvan, bleken uitendelijk toch niet te helpen.

Vandaar de aanbeveling, eigenlijk meer een vaststelling, om gelijk maar, de in het protocol aangegeven vervanging van de koppelingen, uit te voeren.

Volgende week gaat het gebeuren, het is wel net, of je een familielid voor een stevige ingreep naar het ziekenhuis brengt, met de verzekering, dat de kans van slagen 95 % is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles in orde,na de vervanging van de koppelingen, geen trillingen meer, het DSG schakelen gaat perfect.

Iets vaker in de 4, die deed voorheen haast niet mee.

Ook de topsnelheid van 175 km/h, nog steeds moeiteloos bereikbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn Hobbel. Het familielid kon na een spannende periode in de armen worden gesloten. Innige omhelzingen hadden zich al vaker voorgedaan, maar deze keer.... (snik, snif).

Ik werk soms 's avonds, en dan is de verleiding wel groot om op de terugweg wat door te rijden. Ik begin mij af te vragen of een begrenzing niet eens goed zou zijn. Een sigarenblikje, een bliktang, het moet te doen zijn, eventueel een wat minder poreus luchtfilter.... Ook goed om gekke dingen af te leren vóór de vakantie naar dat enge bergland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk soms 's avonds, en dan is de verleiding wel groot om op de terugweg wat door te rijden. Ik begin mij af te vragen of een begrenzing niet eens goed zou zijn. Een sigarenblikje, een bliktang, het moet te doen zijn, eventueel een wat minder poreus luchtfilter.... Ook goed om gekke dingen af te leren vóór de vakantie naar dat enge bergland.

Dat land is niet eng. Gewoon je aan de max. snelheden houden. Ik heb altijd erg genoten van het fraaie landschap in de Zentralschweiz. Maar op doorreis naar Italië verkies ik Oostenrijk, want ik weet hoe ik ben, op een gegeven moment verlies je de ijzeren grip op de snelheidsmeter en dat wordt helaas wel hard afgestraft in :zwitserland:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo aanstaande vrijdag dan krijgt Yeti zijn verlate 60K beurt

2 maanden terug begon de BC al te roepen dat hij naar de garage moest maar daar december de APK er ook bij komt dacht ik bij mezelf ik stel het onderhoud nog wel even iets uit.

Kwa kilometers ben ik er nog niet en de melding is er puur op de tijdsduur van 2 jaar ( VOI )

 

Dus vrijdag een APK een 60K beurt met vervangen van de bougies en meteen het verversen van de remvloeistof

 

En meneer EdK wat wil u als ruilwagen mee hebben ?

Wel meneer de werknemer geef me maar de Rapid spaceback mee voor een keer en zie het als een proefrit.

Wil dus als altijd dus geen rekening zien voor leenwagen.

 

Geen probleem hoor meneer EdK.

 

Enne uw APK is bij deze ook graties !!

Graties ?? alles ??

Wel alleen het afmelden en de gasmeting worden berekent en dat is dan € 20,00

 

Dus zal mij benieuwen wat de totale kosten gaan bedragen voor deze servicebeurt met wat extra's en de APK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem hoor meneer EdK.

 

Enne uw APK is bij deze ook graties !!

Graties ?? alles ??

Wel alleen het afmelden en de gasmeting worden berekent en dat is dan € 20,00

Afmelden en gasmeting etc is bij ons dan weer altijd gratis! APK kost dan weer 20 euri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft hoe dan ook weinig geld, zeker als er een lange proefrit is inbegrepen ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Witte Yeti
      Sinds mei 2018 rijd ik in een Skoda Karoq Ambition Business 1.5 TSI ACT. Vanaf het begin vind ik de auto minder stabiel dan mijn vorige 2 Yeti's. Deze instabiliteit heeft van de zomer met de caravan erachter geleidt tot een ongeluk met als gevolg schade aan de caravan.
      Na de vakantie is de auto bij de dealer gecontroleerd. Veren, schokbrekers en uitlijning vertonen geen afwijkingen. Contact met Pon leverde uiteindelijk het volgende op - het veergedrag/stabiliteit is een producteiegenschap - we kunnen u niet helpen.
      Aangezien ik zo niet verder wil rijden met een caravan erachter heb ik contact gelegd met @antera met de vraag of er een Eibach verenset beschikbaar is voor mijn Karoq. Deze set is speciaal voor mij samengesteld via Eibach omdat ik de eerste Karoq rijder ben die hierom heeft gevraagd.
      Sinds 8 december rijd ik nu naar alle tevredenheid rond in een Karoq met Eibach Pro set. De auto stuurt veel vaster en is een stuk stabieler.
      Hierbij foto's van voor en na de montage van de Eibach veren.
       
       
       


    • By IzoVT
      Ik ben aan het kijken voor een aparte set zomerbanden op velg.
      Mijn Yeti (per 2-2) heeft 17" Dolomite velgen met daarop allseasons.
      Ik wil nu een aparte set 17" Dolomite velgen aanschaffen.
       
      Iemand tips waar die het goedkoopst weg te kunnen halen???
       
      Groetend,
      Izo.

    • By IzoVT
      Hallo,
      binnenkort mag ik mijzelf wederom eigenaar noemen van een Skoda.
      Ooit al eerder een lease Skoda mogen rijden, een Skoda Octavia Combi, Atacama beige was het volgens mij.
      Begin Februari, 02-02-2017, gaat ik mijn witte Skoda Yeti uit 2011 ophalen in Tiel.
      Dus vanaf dan ben ik hier officieel Skoda rijdert.
      Op het moment heb ik een hele waslijst een wannahaves, dan wel must-haves danwel nice-to-haves. Die lijst ga ik de komende tijd eens rustig afvinken.
      Dat lijstje loopt van motorkapisolatiemat en nieuwe set originele velgen voor de zomerbanden naar metalen pedalen en aluminium stripjes.
      Oh en niet te vergeten een pluche Yeti voor op de achterbank.
       
      Verder hoop ik hier zo afentoe een vraag te kunnen stellen of mee te lezen met de ervaringen danwel problemen van anderen.
       
      Groetend,
      Izo.

    • By PC-fre@k
      Bij deze het meest recente document van de TUV met daarin de vrijgegeven/toegestane velg-band combinaties voor de:
      Škoda Citigo (Typ AA) Škoda Fabia (Typ 6Y) Škoda Fabia Praktik (Typ 6Y) Škoda Fabia II (Typ 5J) Škoda Fabia III (Typ 5J) Škoda Roomster (Typ 5J) Škoda Praktik (Typ 5J) Škoda Rapid (Typ NH) Škoda Octavia (Typ 1U) Škoda Octavia II (Typ 1Z) Škoda Octavia III (Typ 5E) Škoda Yeti (Typ 5L) Škoda Superb (Typ 3U) Škoda Superb II (Typ 3T) Škoda Superb III (Typ 3T) Škoda Pick Up (Typ 787, 797) Škoda Favorit (Typ 781) Škoda Forman (Typ 785, 785 Plus) Škoda Felicia (Typ 791, 795, 795 Plus) Škoda Felicia Fun (Typ 797)  
      Serienreifen_Skoda_2016_02_05.pdf
      De meest recente versie van dit document is steeds te vinden op deze pagina: http://www.skoda-auto.de/service/serviceleistungen/serienbereifung