MacManiac78

Members
  • Content Count

    225
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

MacManiac78 last won the day on June 27 2016

MacManiac78 had the most liked content!

Community Reputation

61 Excellent

About MacManiac78

  • Rank
    Ambition
  • Birthday 06/10/1978

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Gouda
  • Beroep
    Inspecteur

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia Combi TDI
  • Uitvoering
    Greenline
  • Motor
    1.2 CRTDI
  • Tuning
    Telekinetisch
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    (Custom)
  • Bouwjaar
    24-09-2011
  • Eigenaar sinds
    24-09-2011
  • Kilometerstand
    Veranderd met de dag
  • Opties
    Maxi-dot, Roofrails, Klein-lederpakket, Sunset, Metalic lak, opbergvakken en haken in de kofferbak.
    In bezit van VCDS en VAS 5054a.
  • Accessoires
    reparatieset (krik), MDI (achteraf) Wieldoppenset (voor de winterset)
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    Rubber mattenset, Set winterbanden op velgen.
    Bury Carkit, LED verlichting interieur / exterieur
  • Instellingen
    Coming-Home op dimlicht, Comfort wiping (achterwisser), Comfort Wiping [snelheidafhankelijk] (voorwisser), anti-car-jacking, auto-unlock, Comfort blinking (4x)...
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing
  • Zomervelg / -band
    15" Antares + 185/60/15 Dunlop SP Sport
  • Wintervelg / -band
    15" staal + 185/60/15 Michelin Alpin A4 (RI)

Contact Methodes

  • Website URL
    http://skodaforum.eu

Recent Profile Visitors

924 profile views
  1. Vanmiddag na een rit van 40 kilometer viel me ineens het gele lampje van de roetcat in het cluster op, dus thuis VCDS erop en.... GEEN STORING Toch maar een geforceerde regeneratie uitgevoerd, maar helaas het lampje blijft branden. Nu heb ik al wel van de wisseldruksensor gelezen, maar deze zou een storingscode moeten geven. Laatst viel me wel op dat de auto met regelmaat stationair rond de 1000 rpm liep, wat vaak duidt op regeneratie. Dit lampje kan ik niet verklaren.... Maar erger nog.... VCDS ook niet. Iemand een idee?
  2. Oplossing is gevonden! Het bleek een KROM fuseestuk te zijn. Hierdoor sleten de banden onregelmatig, waardoor de boel ging trillen. Nu blijkt er een ander "kleinigheidje" te zitten in de uitlijning. Bij een bandenboer met een .... Hawk... laser uitlijn systeem. (Schijnt de beste te zijn?) blijken er meer dan 8 type Skoda Fabia 2011 uitlijnmogelijkheden beschikbaar te zijn. Greenline staat namelijk NIET in de computer genoemd en ook de 75pk of 1.2 TDI is de computer niet bekend. (Ook niet na een update van diens software die al enige tijd niet bleek te zijn uitgevoerd.) Wie kan mij de juiste afstelling laten weten?
  3. Ik gok zelf op een verkeerd bitje. Ik zal morgen even een logje maken.
  4. Beste mensen, Wie kan me helpen? Als ik sein werk grootlicht wel, als ik het grootlicht in de stand continu aan zet, werken zij niet. Zekeringen zijn allemaal doorgemeten.
  5. Helaas ... deze staart is heel lang... Rechter aandrijfas laten vervangen.... geen verschil. Ik denk er nu aan de linker naaf en mogelijk ook aandrijfas te laten vervangen. Trilling is nu de rechter as RECHT is, erger geworden. Volgens de garage staat er nu meer druk op, omdat de kromme (korter geworden as) vervangen is.
  6. Het probleem heeft zichzelf opgelost..... bijzonder genoeg.
  7. Die ontluchtingsnippel zit er niet voor niets. Benzine wordt bij verwarming gasvormig en gas kan je samenpersen. Diesel neemt bij verwarmen toe in volume (het zet uit). Diesel kent pas een dampfase bij hele hoge temperatuur en druk. Diesel wordt WARM doordat de vloeistof onder hoge druk de motor ingaat. Het overtollige gaat weer terug naar de tank. Zonder de "overmaat" in je tank kan de diesel je tank door warmte (zonlicht) uit elkaar drukken. Dan ligt je extra brandstof (en de rest) over de gehele weg. Om deze reden is ELKE dieseltank uitgevoerd met de luchtkamer.
  8. Noodloop, waarschijnlijk vervuilde injector. Bijzonder genoeg komt dit meer voor bij de nog niet lekker ingelopen motoren dan bij de kilometervreters. Maar 26k is toch al best ingelopen.
  9. kachelweerstand vervangen Fabia2 of Roomster View File Een bestand van MacManiac78 met de beschrijving hoe de ventilatorweerstand vervangen bij de Fabia 2 en Roomster. Kwam zijn How To pdf tegen in één van de topics maar is ook wel handig om het hier opgeslagen te hebben. Mac Maniac78 onze dank ! Submitter EdK Submitted 21-02-16 Category Technische Documentatie Fabia
  10. Version 1.0.0

    14 downloads

    Een bestand van MacManiac78 met de beschrijving hoe de ventilatorweerstand vervangen bij de Fabia 2 en Roomster. Kwam zijn How To pdf tegen in één van de topics maar is ook wel handig om het hier opgeslagen te hebben. Mac Maniac78 onze dank !
  11. Start Stop werkt bij een bepaalde accuspanning. Wordt die spanning lager doordat bijvoorbeeld de blower, lampen en radio aanstaan, dan zal de motor weer aanslaan om te lage spanning te voorkomen. Start stop werkt ook niet als airco in gebruik is. Aircopomp werkt alleen met draaiende motor.
  12. Halen wie hier niet weer 2 zaken door elkaar? Een vermogensuitdraai doe je op VOLLAST.... de EGR gaat dan DICHT. Normaal rijden doe je niet in vollast, maar wisselend tussen vol en deellast.... tijdens de deellast gaat de EGR open om de uitstoot van NOx terug te dringen. Softwarematig de EGR vaker of verder openzetten doet meer uitlaatgassen de motor injagen. Dus meer roetafzetting op EGR en turbo, etc, etc. Verbrandingstemperatuur omlaag, dus minder rendement van je brandstof, dus minder zuinig en minder vermogen. Onvolledige verbranding, dus minder vermogen en meer roet.... dus vaker activeren van het DPF-systeem, kost ook brandstof..... Verkleven van EGR of benauwen van intake door roetafzetting.... minder flow, kost meer brandstof.... en vermogen.... en misschien wel de EGR of turbo... Trager opspinnen van turbo, kost vermogen en...... brandstof.... Moet ik doorgaan? Dit alles is gewoon basiskenis en anders moet je je even inlezen in de werking van de EGR en de werking van een turbo. Heb je anders de test zelf al eens gedaan..... even de ABS stekkertjes van de achterremmen loshalen en omschreven procedure uitvoeren. Niet te lang.... want de EGR staat lekker vaak en lang open.
  13. Het aanpassen van de velden die de rijeigenschap van de auto beinvloeden heet TUNEN. De meesten kiezen voor een tuning op vermogen. Door het schandaal wordt er getuned op uitstoot. Het tunen op uitstoot heet inderdaad een ECO-tuning. En iedereen weet dat een ECO-tuning en een tuning op vermogen elkaars tegengestelde zijn.
  14. Vergeten te updaten: Ik heb een partij "SHELLS" gekocht. Mocht iemand zijn sleutel breken..... Stuur me een berichtje. Ik heb ook een tool om de pin uit de shell te verwijderen en de nieuwe terug te plaatsen. De originele sleutelbaard past zonder slijpen in de nieuwe shell.