Ga naar inhoud

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Haha, geintje natuurlijk. Maar ik vrees echt dat er maar weinig extra pk's (op een veilige manier ) uit deze motor te halen zijn. Maar zijn er al leden die al veel km 's gereden hebben met tuning?

Maar alle gekheid op een stokkie.... als ik mijn vrouw overtuigd heb,dat de auto getuned moet worden, en ik zit binnen no time met defecte onderdelen, dan weten jullie t zeker wel.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik mijn vrouw overtuigd heb,dat de auto getuned moet worden, en ik zit binnen no time met defecte onderdelen, dan weten jullie t zeker wel.....

Ik denk dat we het nu al weten... je hebt zoals iedereen ook niets te vertellen thuis 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik vrees echt dat er maar weinig extra pk's (op een veilige manier ) uit deze motor te halen zijn.

Binnen een jaartje komt VW zelf met een 90 pk versie van de 1.2 TDI. Afwachten dus of er aan gesleuteld is of enkel met andere software.

Op zich valt er wel wat uit te halen. 100 pk per liter is vandaag geen uitzondering meer. Maar of deze blokken ook probleemloos 3 ton aankunnen zoals de eerste TDI's, moet nog bewezen worden ...

Qua betrouwbaarheid gaat niets boven een atmosferische diesel. Maar die tijd ligt achter ons.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja, ik lees over elke tuner hetzelfde. En de vraag is maar of dat aan de PK's ligt. Bij JD kan je dit zelf bepalen door aan die schijf te (laten) draaien. Ze leveren hem standaard op 6 of 7, wil je minder dan kan je ook op 3-4 gaan zitten. Maar het is nou eenmaal zou dat elk mens (en met name Nederlanders? hebben hebben hebben) het meeste wil. Dusja, als het kan waarom niet?

@Menno, misschien dat de 1.2 TSI wat minder gevoelig is. Benzine kan al een verschil maken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die SDI's waren ook niet slecht, en zelfs tot ergens 2006 geleverd bij Skoda geloof ik. Voordeel van die motoren was dat ze al direct ingespoten waren en dus een liter zuiniger zijn dan die van mij met evenveel pk's. die rijden zo goed als 1 op 20, niet zo een groot verschil met de 1.2 tdi's van vandaag, en zonder turbogat aangezien er geen turbo in zit. Maar goed ja, vervuilend zijn ze dan weer wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De andere externe ecu's die in de omloop zijn, hebben meestal ook meerdere standen, die afhankelijk van de stand meer of minder pk's geven. Zelf ben ik geen auto technicus, maar ik had natuurlijk graag gezien dat de turbo veel eerder zou inkomen dan nu. Maar ik ga ervanuit dat dat bewust niet wordt gedaan om bepaalde componenten te sparen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor iedereen..... :)

Ze rijden nog wel rond, maar ik bedoel dat ze niet meer nieuw gemaakt worden.

Ik heb leren rijden met een Nissan Serena van mijn vader. Die had een 2000cc atmosferische dieselmotor uit de jaren stilletjes. Van 0 naar 100 in een halve eeuw maar oo wat reed dat soepel. Eens in 5de versnelling en je bleef de hele rit in deze versnelling rijden. (40 km/u in 5 was geen probleem, optrekken vanuit stilstand deed je in z'n 3, de andere versnellingen werden gebruikt als er weer een aanhanger van van 2.000 kg getrokken werd, ongelooflijk. Die is 14 jaar bij ons gebleven en had 400.000 km op de teller. Daarna is die naar Afrika gegaan. Niet met een boot of met een vrachtwagen, die hebben ze gewoon tot daar gereden.

Dus mijn respect hebben ze, die echte dieseltjes.

Het zou trouwens super zijn mocht ik daar nog eens nieuw van horen. Dat is nu 4 jaar geleden, goed mogelijk dat die dus meer dan een half miljoen kilometers heeft.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Laagvlieger; ik neem aan dat die nieuwe 1.2 tdi met 90 pk een 4 cilinder is? Dan nog, verwacht ik weinig interesse in die motor tzt, zeker als je gewoon de volle mep MRB mag betalen.

Helemaal niet, het is een doorontwikkeling op de bestaande driecilinder. Het is een afgeleide van de 1.6 TDI (waar ze een cilinder van hebben afgekapt). Dus lijkt me gek dat ze een heel nieuwe motor gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe