Ga naar inhoud

Trekhaak Fabia RS


De Konjel
 Delen

Aanbevolen berichten

Meteen maar ff een vraag erin gooien!!!!!!!!

Heb op dit moment geen Skoda maar ben op zoek naar een Fabia. Vindt de Fabia RS kei leuk maar nu heb ik ergens gelezen dat er op de RS geen trekhaak mag/kan??? Klopt dit???

Heb het forum doorgezocht maar kan het niet meer vinden (misschien niet goed gezocht?)............

Is het technisch niet mogelijk of is de RS nooit gekeurd voor een trekhaak? We hebben de trekhaak alleen nodig voor een fietsendrager en niet voor een aanhanger.............

Weet dat bv bij de eerste Audi A2's ook alleen maar een trekhaak mag waar een fietsendrager op past en niet voor een aanhanger. Hetzelfde voor een Peugeot 107.

 

Alvast bedankt, Bart

aangepast door PC-fre@k
tags
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je met de RS dan de Fabia 2 bedoeld want zover ik weet is de laatste fabia uitvoering (de 3 ) niet in RS te verkrijgen.
Maar ik zou niet weten waarom er geen trekhaak achter zou mogen ?
Kan me voorstellen dat het met milieu eisen te maken heeft gehad.
Maar goed ik denk dat je eens hier   http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/owners-manuals/    moet kijken en dan de manual van de fabia downloaden om te kijken of daar iets staat bij max trekgewicht.
Rechtsboven alleen even engels op nl zetten zodat je in je moerstaal kunt lezen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, EdK said:

Ik neem aan dat je met de RS dan de Fabia 2 bedoeld want zover ik weet is de laatste fabia uitvoering (de 3 ) niet in RS te verkrijgen.

Sorry! Klopt, bedoel de Fabia 2.

Heb ff door de manuals gebladerd en er staat bij de technische gegevens bij alle motoren het max aanhanger gewicht.

Behalve bij de 1.4 ltr./132 kW TSI - EU 5 motor staat er niets!!??!!

Bart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat staat er eigenlijk op je kenteken bewijs ?
Daar staat toch vermeld wat max gewicht is ?
Of als je bij RDW op de site kijkt onder je gegevens op kenteken ?

En anders eens doen alsof je neus bloed en eens vragen wat het kost om trekhaak te plaatsen bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur ago , EdK said:

Wat staat er eigenlijk op je kenteken bewijs ?
Daar staat toch vermeld wat max gewicht is ?
Of als je bij RDW op de site kijkt onder je gegevens op kenteken ?

En anders eens doen alsof je neus bloed en eens vragen wat het kost om trekhaak te plaatsen bij de dealer.

Als ik kijk op de site van de RDW staat er 0 kg bij de aanhangergegevens. Daar maak ik uit op dat er geen aanhanger achter mag.

Wel vreemd zou ik zeggen . De carrosserie is toch hetzelfde van alle Fabia 2 Hatchbacks? Zou de RS dan gewoon nooit gekeurd zijn voor een trekhaak? In dat geval kan er dus wel gewoon een trekhaak op voor een fietsendrager.

Heb op dit moment geen Fabia maar voor ik er een aanschaf wil ik wel weten of er nog beperkingen aan zijn ten aan zien van een trekhaak..............

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel bij sportieve als bij milieuvriendelijke motoriseringen kom je dit tegen, als je bij een Ibiza Cupra gaat kijken is dit volgens mij net zo. Bij de 'groene' uitvoeringen heeft het te maken met emissie-eisen, bij de sportieve uitvoeringen kán het te maken hebben met capaciteit van het koelsysteem (met een flinke sleurhut, en veel vermogen, kun je op lage snelheid de boel behoorlijk op temperatuur stoken), maar bijvoorbeeld ook met de belasting op de trekhaak en de constructie daaronder. Als je een sterke motor hebt, kun je veel meer acceleratie krijgen met een flinke aanhanger, en daarmee dus ook veel meer krachten op de onderdelen waar de trekhaak aan vast zit. Kortom er zijn meer mogelijke redenen, maar alleen als je toegang hebt tot de fabrieksgegevens kun je de echte oorzaak achterhalen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@De Konjel ik denk dan toch om er 100% zekerheid over te hebben eens een mail te sturen naar Skoda.nl of het toch mogelijk is en zo ja wat er voor komt kijken buiten de trekhaak om !?
Als het zo is zoals @Cordoba al aangeeft mbt koelvermogen ( is nu ook gaande met de eerste Kodiaqs die uitgegeven zijn zonder trekhaak voor bereiding vanaf fabriek )  dan kun je alsnog vragen of het wel mogelijk is vanwege alleen gebruik fietsenrek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je kunt voor jou doeleinden dus een trekhaak laten plaatsen zolang je hem dus maar gebruikt voor je fietsenrek.
Doe je toch een aanhanger erachter en je word staande gehouden dan kun je zwaar de pineut zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe