Ga naar inhoud

Mark van Wolfswinkel

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Mark van Wolfswinkel won de laatste dag op 20 januari 2018

Mark van Wolfswinkel had de meest gelikete inhoud!

Over Mark van Wolfswinkel

  • Verjaardag 12/06/1983

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Hooglanderveen
  • Beroep
    Programmeur

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia Combi II
  • Uitvoering
    Greenline
  • Motor
    1.2
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Blauwgrijs
  • Bouwjaar
    2010-11
  • Eigenaar sinds
    2010-11
  • Kilometerstand
    120000
  • Opties
    Dakrailing, middenconsole, PDC
  • Accessoires
    Dorpelstrips, 12V bekerhouderoplaadding
  • Radio- / Navigatiesysteem
    TomTom op iPhone
  • Zomervelg / -band
    Gewoon standaard allseason
  • Wintervelg / -band
    Same

Contact Methodes

  • Skype
    orange.x
  • Website URL
    http://www.onderdegrond.nl

Recente bezoekers van dit profiel

948 profielweergaven

Mark van Wolfswinkel's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputatie

  1. Heb ze ondertussen geplaatst. Bleek dat een van de houders van de rubbers het "aero"vleugeltje aan het rubber had en nu heb ik dus aan een kant niet meer dat aero vleugeltje. Maakt opzicht niet zoveel uit maar de bevestiging werd hierdoor wel wat lastiger omdat je zit met 2 langere metalen strips die nogal makkelijk loswiebelen. Dus daar kopen we tzt dan nog wel een keer een goede houder voor. Verder was de bevestiging een eitje. Vrij simpele geldbesparing als je het mij vraagt!
  2. Kan mijn vorige post niet bewerken volgens mij, maar reparatie geslaagd! Wel een K-Klus om die weerstand weer vast te draaien. Ik heb hem voor 90% terug kunnen draaien en daarna zeiden mijn handen:"Doe maar niet meer". Komt mede door de lastige hoek waarin je hand zich al bevind en je er niet met 2 handen bij kan. Wat op en aanmerkingen voor de te lopen stappen: - Voordat je de schroeven van de airbag losdraait kan je nog voor de zekerheid van een papiertje, een soort gootje vouwen van de breedte van die klem, dan schuif je die erin tot bij de schroef zodat als je schroef toch valt hij niet weg is - Voor het eruit halen van de airbag zou ik aanraden om dit via de onderkant te doen ipv de bovenkant. Naast dat het makkelijker ging heb je ook veel minder kans op beschadiging van het plastic. Ik heb het als volgt gedaan. 1. (Jammer dat ik geen foto heb) Je hebt een stalen frame waarop de airbag unit hangt en ook aan vast zit, dit lijken op in totaal 4 bochtjes die van je af naar boven lopen tegen de onderkant van de unit. Zet tussen de 3e (van links) een platte schroevendraaier tussen dat boogje en de unit. Dan zie je hem al wat omhoog komen. 2. Vervolgens pak je een dikke inbus (ik heb zo'n set met allemaal maten torx en inbus en heb daar de dikste van inbus genomen) en deze zet je tussen de linker boog en de unit. Eventueel met je linker of rechter hand de inbus op zijn plaats houden. Zodra hij er tussen komt moet hij al helemaal los komen. 3. De kier die hierdoor ontstaat, goede cm, kan je gebruiken om hem verder omhoog te tillen. Wees niet bang voor kapotmaken, het is vrij stevig allemaal. - Het vastdraaien van de weerstand lukte bij mij grotendeels met een puntknijptang. Ik heb eerst het stuk waar de stekker in vast zit inzijn geheel proberen te draaien met de klok mee, dat ging een klein stukje. Vervolgens heb ik het ronde buitenste deel op ongeveer 1-2 u (kloktechnisch gezien) vastgepakt en naar 3u getrokken/gedraaid. Daarmee kwam hij nog wat verder maar niet helemaaal recht. Maar ik gok dat hij vast genoeg zit om niet los te komen of problemen te veroorzaken. Al met al de meeste tijd verloren op het weer vastzetten van die weerstand (wat een geK^L^$^$). De rest was een fluitje van een cent dankzij het goed beschreven document! Top! Geen idee hoelang de weerstand blijft werken, want als de kachelmotor zwaarder draait door vervuiling oid dan zal deze weerstand tzt ook wel een keer stuk gaan. Maar, na 7 jaar en 12euro is dit voor nu een prima oplossing!
  3. Na gisteren rondgekeken te hebben ben ik erachter geomen dat je dus ook alleen de rubbers kan vervangen. Heb via ebay uit Duitsland nu 4 rubbers laten komen omdat dat maar ietsje duurder was dan 2 en qua verzendkosten gunstiger is. Dan is het een kwestie van kapje eraf, rubber eruit, rubber erin knippen en kapje erop. Voor ±11 euro nu 4 rubbers in plaats van zo'n hele constructie voor 25 euro-40 euro voor 2. Dealer is helemaal duur ja! Hoe de kwaliteit is weet ik niet, maar mijn vraag ging oorspronkelijk over de plek waar het rubber zeg maar "scheurt" of dit alleen bij mij het geval is of dat dit bij iedereen zo is.
  4. Na in de loop der tijd wel eens een ruitenwisser vervangen te hebben zijn de huidige wissers alweer aan vervanging toe. Niet omdat de rubbers al op zijn, maar omdat ze bij de bevestiging van het blad aan de arm gewoon stukgaan. Het rubber scheurt dan los zeg maar van de houder. Het lijkt erop dat op de plek waar de arm aan de wisser zit er veel meer druk uitgeoefend wordt en dat er daarom een scheurtje ontstaat en hij op die plek, zo'n 3-4cm, niet goed meer wist en dat zit natuurlijk precies in het zicht. Is het gewoon zo of kan daar misschien nog iets voor ingesteld / verbogen worden ofzo?
  5. Heb een weerstandje besteld, nu even wachten tot hij er is en dan gaan we het eens proberen. Ik vond de dealer ook wel erg makkelijk zeggen "ja, dan zijn ze vaak beide stuk". Uhu, nou, dat gaan we dan nog wel eens zien. Voor ±11 euro gaan we wel een uurtje klooien met positief of negatief resultaat, maar die 11 op de totale reparatie kan dan ook nog wel
  6. Thanks EdK, heb hem even gevraagd om hier te reageren. Ben benieuwd, de prijs valt me best mee eigenlijk, zeker als het een gewenst resultaat kan geven. Veiligheid voor alles!
  7. Gisterenavond reed ik via binnendoorwegen naar mijn bestemming maar moest toch constateren dat de verlichting te wensen overliet. Met groot licht kan je wel meer zien maar dat is niet altijd te gebruiken door tegenliggers. Nu heb ik gewoon de standaard verlichting die bij de auto geleverd wordt en ik weet niet of ik daar iets aan kan doen om iets heldere lampen te krijgen? Maar volgens mij zal het al helpen als ik de lampen gewoon iets hoger in kan stellen. Het draaiknopje staat bij mij altijd al op (-) en kan alleen maar lager gezet worden wat zeker niet helpt. Ik zie de paaltjes met reflectors gewoon niet ver genoeg voor mij wat ik vervelend vind. Is dit zelf aan te passen? Het instructieboekje gaf niet zoveel prijs helaas. Natuurlijk zou ik dan naar een dealer of iets dergelijks moeten maar dat zal zeker weer geld kosten en het is niet zo moeilijk om even bij te houden hoeveel schroefslagen je maakt om ook beide lampen even hoog bij te stellen of terug te draaien. Iemand tips? Ook voor eventueel andere lampen?
  8. Goedemiddag, Voorheen had ik een account volgens mij, ik kan alleen niet zoveel terugvinden vanwege de samenvoeging volgens mij. Maar mijn naam is Mark. Skodarijder sinds 2010 van de toen nieuwe lichting Greenline Fabia Combi's. Nog steeds een fijne auto, al heb ik wel een probleempje maar zal ik in een nieuw topic gooien
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe