Ga naar inhoud

Winterbanden


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

zijn die winterbanden niet gewoon zachter? Zo voelt het wel

nu gaat het weer over winterbanden; met een topic over winterbanden is het natuurlijk niet zo gek om op een gegeven moment even een zijsprongetje naar de zomerbanden te maken du moment (zodra) het moment van wisselen daar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de bandenwissel uitgevoerd. Wat viel het mij tegen hoe vast sommige wielbouten zaten. :furious:

Ik heb er zelfs een dop van de doppenset op kapot gedraait. :help:

Het was onmogelijk om de wielbout met de kruissleutel los te krijgen. Dus met de momentsleutel deze los gedraait, is wat langer kun je wat meer kracht zetten.

Toen naar de automatrialenshop voor een nieuwe dop maat 17. Een verzwaarde uitvoering gekocht € 6.83 en kon ik het klusje afmaken. :winner_third_h4h:

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3 wielen? :o

Maar ik draai ze trouwens altijd vast en los met de momentsleutel. Hij heeft maar 1 kant op moment (je kan dus in 4 standen los/vast draaien door de pin naar de andere kant te steken). Werkt perfect tot op heden.

Vandaag de oude zomerbanden en de zomerset van mijn vader opgehaald, hij moet 2 nieuwe achterbanden (profiel is nog goed, maar de banden zijn waardeloos. 1 is er EI vorming (de band!)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3 wielen? :o

Niet op 3 wielen, we hebben nog een 20 jaar oude Civic automaat. Die heb ik mee genomen. Loopt geweldig alleen op korte stukjes gebruikt die erg veel benzine. Gelukkige rijden we er niet veel mee dan valt het nog mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is dat met een bus ? Die brengt je van een plek waar je niet bent, naar een plek waar je niet hoeft te zijn. :59:

Ik weet er alles van ik doe er zelf aan mee. Krijg er nog voor betaald ook :juichen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kijk altijd uit. Alleen 10 april staat de afspraak om de banden te wisselen. Dus als de temperatuur weer aangenaam is dan rijd ik naar de garage, maaaar blijft de kou aanhouden met alles daaromheen dan "vergeet" ik de afspraak bij Euromaster wel.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe