Ga naar inhoud

bakkertje

Members
  • Aantal items

    911
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

bakkertje won de laatste dag op 2 december 2015

bakkertje had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Interesses
    Hifi (zowel thuis als auto), VAG, Windsurfen

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Superb Greenline Ambition Business
  • Kleur
    Lava Blue
  • Bouwjaar
    2011
  • Eigenaar sinds
    2011
  • Kilometerstand
    weinig
  • Opties
    Elektrische stoelverstelling met geheugen
  • Accessoires
    Trekhaak
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen+

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

bakkertje's prestaties

  1. Ik ben zelf al eerder op zoek geweest voor en dergelijke set dus die was makkelijk op te hoesten ;-) Het mooie is dat er een quadlock stekker en contrastekker aanzit en dat maakt het plug en play.
  2. http://www.aliexpress.com/item/OEM-VW-RCD510-9W2-Bluetooth-Module-Plug-Play-Harness-Microphone-For-Volkswagen-Golf-Jetta-MK5-MK6/1972697745.html Plug en play met contrastekker en zonder te knippen te installeren
  3. De huidige Superb zou inderdaad ook prima voldoen, ik denk alleen dat tegen de tijd dat ik ga bestellen er al nieuws is over de opvolger en daarmee wordt het voor een leasemaatschappij niet meer interessant om een "oud model" te verleasen. Daarmee wordt ie waarschijnlijk heel duur. Hoe dan ook, komend jaar komen er best een paar interessante nieuwe modellen in de VAG stal erbij (nieuwe Passat komt ook volgend jaar). De citroen ga ik tegen die tijd wel een keer berijden, want ook dat is natuurlijk van belang. Maar die neus... En of ik aan het dashboard kan wennen..
  4. Gisteren eens langs twee dealers gegaan om te oriënteren. In Nijmegen zitten 2 grote dealers naast elkaar en heb je dus 7 merken op loopafstand van elkaar (VW, Audi, Skoda, Mazda, Opel, Hyundai en Citroen). Voor wat betreft de opvolger van de Superb is er een hoop duidelijk geworden. Een Zafira en VW Golf variant gaan het zeker niet worden. Een Mazda 6 valt ook af (daar kun je in het midden achterin alleen zitten als je 20 cm breed bent). Verder even gezeten in een O3 met dynamic pakket, sja wat zal ik daarvan zeggen. Mooi stoelen, zitten redelijk, maar konden mij niet echt overtuigen (dit is uiteraard een kwestie van smaak). Ruimte achterin is voldoende als de stoel voor mij goed staat, de O3 heeft duidelijk meer ruimte dan de O2. Tot zover check. Toch neig ik eerder naar een Superb en daar komt het goede nieuws. Door de komst van de O3 zijn de verkopen van de Superb dermate gekelderd dat Skoda de nieuwe Superb waarschijnlijk eerder gaat lanceren. De dealer (de verkoper zelf niet, maar zijn collega's wel) hebben de nieuwe Superb in het echt mogen bewonderen in Tsjechië en het schijnt echt een geweldige auto te moeten worden. Uiteraard zonder enige garanties, maar volgens de dealer kunnen we eind 2014 de prijslijsten gaan verwachten. Zijn advies: rek het zolang als je nu twijfelt tussen de Superb en een O3.. De verassing van de rondtocht van gisteren kwam uit de Citroen hoek, waarbij een C4 Grand Picasso eigenlijk nog best een aardig alternatief is voor mij en mijn gezin met 3 kids.. Maar ja het is en blijft een Citroen, wat ik daarmee wil zeggen is dat het ontwerp toch best eigenzinnig is en je daar van moet houden. Helemaal mijn ding is het niet. Maar qua interieur, stoelen en ruimte is het toch een rationele keus.
  5. @kire heb je wellicht ook foto's van je bolide, het verhaal is gaaf maar foto's maken het nog veel leuker ;-)
  6. Dus eigenlijk zouden de fietseigenaren zich hier moeten melden met een boodschap in de trend van: Ik zet m'n fiets weg, kom even later terug ligt ie onderop een stapel andere fietsen die waarschijnlijk door een of andere automobilist om gereden zijn..
  7. Mooi verhaal over een mooie en zeer complete auto. Veel plezierige en veilige km-ers gewenst!
  8. True Ed, de meeste mensen posten alleen hun problemen of vragen op fora. Mijn ervaringen met de Superb zijn echt heel positief en de dagelijkse woon-werk rit van 86 km (enkel) is ook nooit een probleem. Enige vervelende aan het reizen met de Superb komt hooguit van de achterbank als de jeugd elkaar (en daarmee hun ouders) het leven zuur maakt. Dan is zelfs een Superb soms te klein Op de autobahn komt af en toe nog een pieptoon vanuit de bijrijdersstoel als de wijzer (berg-af dat wel) over de 210 km/uur gaat. (daar heb ik nog maar geen foto's van gemaakt, max is nog steeds 217) En ja bij wind tegen met 1500 kg caravan aan de haak kun je niet in z'n 5, dat vergeef ik de downsized diesel dan maar.
  9. Die volgende ton zal inderdaad niet zo'n probleem zijn, die techniek gaat dat makkelijk volhouden. Wat de opvolger betreft, de kans is groot dat het een O3C wordt of toch een Superb facelift, maar dan zonder Amundsen+ (dat ding kan me echt niet bekoren) Het een en ander is ook nog afhankelijk van de thuis situatie, waar de vrouw op termijn een nieuwe baan zal gaan zoeken. Met baan is de 14% O3c nog een plausibele keus, en dan zou de Beetle eruit kunnen en ingeruild worden voor iets waar het gezin in past en waar de caravan achter mag (een Volvo v70 ofzo). Nadeel is dat de Beetle in verhouding niets meer oplevert (marktwaarde ca 2 a 3000 euro) en dat doorrijden waarschijnlijk voordeliger is. Zonder baan gaat de Beetle eruit en komt er een opvolger die ook de caravan mag trekken en dan wordt het waarschijnlijk een O3C EBL met 1.6 TDI (zo voordelig mogelijk). Bij de volgende beurt ga ik vragen of ik een O3 als leenauto kan krijgen om een dag proef te rijden, dat zal vast een hoop verduidelijken voor wat de keuze betreft.
  10. Inderdaad @Snelle en het was nog vroeg ook (6:10 vanmorgen). Je wilt niet weten met wat voor spanningen ik in de auto zat vanmorgen. En dan ook nog een aankomende bocht in de weg
  11. Sinds kort is m'n Superb over de "magische" 100.000 km grens en is ie eindelijk ingelopen ;-) Vanmorgen de memorabele km-stand zoals op de foto te zien is. De ervaringen tot nu zijn over het algemeen bijzonder positief. Belangrijkste pluspunten: - De ruimte, het blijft mensen verbazen - De 1.6 doet het eigenlijk toch niet zo heel slecht en kan zelfs de auto met caravan op snelheid houden - Verbruik is +/- 1 op 19 a 20, als je echt je best zou doen is 1 op 22 mogelijk, erg netjes voor een 1521 kg wegende auto.. Problemen die ik heb gehad: - Aansturing elektrische stoelverstelling, dit is met een firmware update verholpen. - Verder normale slijtage (laatst bij 102 dkm zwaren de voorbanden pas echt op) - Het stadslicht is defect (vandaar ook de melding op de foto) Kortom de komende 9 maanden ga ik ervan uit dat de auto nog steeds blijft doen wat ie nu doet en heel voorzichtig snuffelen we al wat naar een passende opvolger, die het zwaar gaat krijgen om deze Skoda te overtreffen ;-)
  12. Mooi zo! Ik was al alternatieven aan het overwegen (ROFL)
  13. In 2015 kun je ook onderstaande bestellen http://www.netcarshow.com/porsche/2015-macan/ Heb je nog een dik jaar om te sparen..
  14. Thanks voor de tip! Ik ga ook een pot bestellen, kan ik de rest van m'n leven vooruit met 200 tabletten.. Voor het ontkalken gebruik ik overigens tabletten van de Lidl, die hebben ze af en toe daar in de aanbieding.
  15. bakkertje

    Nieuwe Yeti

    Ik zat net ff op netcarshow.com te kijken en zag dat ze daar de 2014 Yeti toe hebben gevoegd. Voor de liefhebbers, hier het 2014 sneeuwmonster vanuit een groot aan tal hoeken. http://www.netcarshow.com/skoda/2014-yeti/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe