Ga naar inhoud

Winterbanden


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, 2.3.

Maar ik controleer en vul bij slechts eens in de 2 of 3 maanden. Een flink deel van de tijd zal ik dus op lagere spanning rijden. Voorheen gebruikte ik m'n eigen metertje om te kijken wat de spanning was, tegenwoordig vul ik gewoon bij totdat ie gaat piepen. Weet dan niet hoeveel er bij moest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welk merk en type band komt eronder Menno ??

En ja ik heb toen het slijtpatroon van je Henkie Penkie Yeti gezien en dat was duidelijk een geval van te hard oppompen en dus verhoogde slijtage van het middenvlak

Zou stiekum wel eens willen weten hoe het bij de buren met die GL rijders en hun veellllllllllllsss te hard opgepompte banden vergaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zow, het ellendige winterruber :P mag er weer vanaf, eindelijk weer veilig op weg met een kortere remweg.

Vrijdag om 11:00 ben ik aan de beurt en komen de zomerbanden er weer op.

Gelukkig hebben we maar even last gehad van de sneeuw en zijn de winterbanden niet echt nodig geweest.

De dagen dat er sneeuw lag was het toch wel een meer veilig gevoel en was de remweg duidelijk korter dan dat het met zomerbanden zou zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen zijn de zomerbanden weer gemonteerd. Wat een rust in de auto zeg, het trillen is weg en ook het zingende geluid lijkt weg te zijn. Met de winterbanden leek het net of er een wiellager stuk is.

Toch weer een aantal teleurstellende dingen.. Bij het verwijderen van het oude plaklood lijkt m'n wiel beschadigd te zijn en de bandenspanning klopte niet. Alle 4 de banden stonden op 2,8 a 2,9 bar. Het heeft ook 3 kwartier geduurd, stiekem kost zo'n auto je alles bij elkaar een hoop tijd. De dichtstbijzijnde Profile zit hier op een 15 minuten rijden (de dealer 20 a 25 minuten) vandaan. Dus daar naartoe, wachten en terug is toch een bijna halve ochtend vullend programma. Als m'n auto naar de dealer gaat ben ik overigens ook altijd een hoop tijd kwijt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de winterbanden op stalen velgen. Dat is wel zo gemakkelijk, dit is al de derde auto waar ik deze velgen bij gebruik.

Komende week gaan de winterbanden er ook van af, deze winter hebben ze er bijna 11000 km opgelegen. Van oktober tot nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch weer met verbazing naar mijn Maxidot zitten kijken. Ritje 4.0l/100km met de winterbanden bij 11 graden en zo rustig reed ik niet eens. Normaal ligt dit toch echt rond de 4.3/4.8 met de winterbanden en de kou.

Vond ik toch wel leuk om te vermelden voor wie zijn winterbanden er nog even onderhoudt (koud weer is alweer op komst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe