Ga naar inhoud

Winterbanden


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

@PC-fre@k: gefeliciteerd met je aankoop!

Bedankt Constant, nu nog even afwachten wanneer ze geleverd worden. De 2 pakketten (van 2 banden) zijn gister verzonden, eerst aangemeld in Laatzen (bij Hannover) en zouden zich nu 482 km verder naar het zuiden in Neuenstein bevinden (Stuttgart). Beetje vreemde route om naar Nederland te vervoeren maar het blijft GLS hè. De vorige set banden (juni 2011) gingen wel direct van Laatzen naar Nederland, als dat maar goed gaat... Het is dat we nog een paar maanden hebben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kunstwerk is het zeker! Het wordt echt steeds ingewikkelder.

En aangezien er nog geen reviews van zijn is het een gokje van 74 euro de band, denk niet dat ik er spijt van ga krijgen aangezien ik niet geloof dat deze opeens absoluut niet zouden presteren (t.o.v. zijn broertje 'Number 7'). Zal ook niet zo meer zo lang duren denk ik voor ADAC of ANWB hem onder de loep neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ultragripjes zijn vandaag om de stalen velgen gezet. Weet nog niet of er wieldoppen op komen, deze band past nog net op deze standaardvelg van de Fabia. (heb er wel liggen van het type satellite).

En nu kan ik lekker zelf kiezen wanneer ze onder de auto komen. Laat de strenge winter maar komen!! Van de zomer verwacht ik toch niet veel meer ... :huh:

post-205-0-57571800-1314642198_thumb.jpg

post-205-0-77853100-1314642209_thumb.jpg

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja wieldoppen op winterbanden .............

Laat ik het zo zeggen als je ze hebt dan hangen ze in de schuur en zodra je je wagen verkocht hebt dan hangen ze er uiteindelijk nog en hebben ze nooit op de velg gezeten !

En dan is je auto verkocht en heg je vergeten je wieldoppen erbij te verkopen en hangen ze nog stof te happen in de schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nou, ik heb ze hoor, Conti TS830 made in Romania

Made in Romania......dus goedkope banden? :lol:

Menno, ik zie dat de gaten in de velgen niet overeen komen met het aantal gaten van je wieldoppen?

Staat niet zo mooi.........heb ik ook hoor :doh2:

:lol: Constant weet wat het voor me betekent!

@Erik: 3511

3511, is dat ook een soort Kolnisch Wasser?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is 4711

Ach en die gaten/wieldoppen, boeit me niet net als lm velgen. Zijn gewoon plastic dingen die wieldoppen

Maar winterbanden boeide je eerst ook niet?

Wat die gaten betreft, dat boeit me ook niet, maar het viel me op omdat het bij mij hetzelfde is.

Oh Menno: lees dit en zorg dat je yeti zsm weer in balans komt.

http://www.mijnautovelg.nl/cms_voordelen.asp

Er zit wel een kern van waarheid in dat verhaal, maar dat milieu aspect aan het eind is natuurlijk kul....staal is ook te recyclen, misschien nog wel beter.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zometeen ook een verschil tussen de originele 16" velgen met de Bridgestone zomersloffen versus de nieuwe 15" velgen met het Vredenstein alle-jaargetijden-schoeisel.

Ga van 205/45/16 naar 205/50/15. Het verschil in omwentelingsverhouding is -0,8%, dus dat valt reuze mee.

Bij de snelheidsmeter op 120km/h zou de nieuwe snelheid 119km/h zijn. M'n rijhoogte daalt met 2,4mm (ietspietsie lager bij de grond dus)

Bovendien heb ik het idee dat door wat meer rubber tussen velg en wegdek (50 versus 45) de Roomster ietsje comfortabeler zal zijn. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe