Ga naar inhoud

Winterbanden


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Tegen die tijd zijn ze ook 50 euro duurder denk ik en hebben ze gewoon de hele tijd in opslag gelegen (ze moeten nu produceren om in de winter te kunnen leveren).

Maar super bedankt voor de foto's en je eerste reactie op de banden laagvlieger, lees nu pas weer mee hier maar weet nu ook zeker dat ik ze ga bestellen. Neig alleen wel naar de ULTRA GRIP 8 175/65 R15 88T XL BSW, nog ietsje smaller dus, dit op aanraden van de heren hier dat iets wat smaller dan je normaal rijdt geen kwaad kan voor winterbanden. Wel gek is dat ze duurder zijn, maar dat kan misschien door de 88T XL versie komen (ipv 84T gewoon)?

Onze banden slaan we tot nu toe ook op in de schuur, maar nu we zometeen 2 winterbanden sets hebben wordt het wel wat vol. Denk dus dat ik mijn oma lief aan ga kijken, die heeft een hele schuur voor de hark en bezem...

Dan kunnen van de winter de winterbanden om de Antares velgjes en heb ik tot begin volgend jaar om nieuwe 'zomer' velgen te zoeken :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schuur is bij ons omgebouwd tot werkruimte (dubbelwandje, wandgoot, tv/internet, plafond dr in, etc), de Garage daarentegen is omgebouwd tot schuur. En die staat stampvol... Staan nu al 4 winterbanden op velg in, op hun zij (dus zelfde positie als op de auto) tegen de wand onder een plank. Kunnen ook niet zo makkelijk een stapeltje banden maken zonder iets anders te blokkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en opruimen ? je zegt dat het stampvol staat dus waarschijnlijk veel dingen die weg kunnen !

En zoals die winterbanden nu staan is niet de manier zoals ze moeten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is opgeruimd, netjes in de kast(en!). Misschien moeten we gewoon uitzoeken en weggooien...

Dat bedacht ik me ook Ed, maar bedacht me toen ook dat de banden bij heel veel opslagplaatsen ook zo opgeslagen worden alleen dan niet op de platte vloer maar op 2 stangen. Mn pa moet zn banden dus maar even elke 2 weken een rondje draaien, of plek maken :) Als er plek is kunnen mijn banden er wel bovenop (als er zo'n hoge standaard is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja op 2 stangen maar zonder velg ! en dan is het inderdaad de goede wijze !

Maar zodra band met vleg is dan leg je ze plat gestapeld neer en met zo'n velgenboom dan hangt het op de velg en liggen de banden rondom vrij

ja op 2 stangen maar zonder velg ! en dan is het inderdaad de goede wijze !

Maar zodra band met vleg is dan leg je ze plat gestapeld neer en met zo'n velgenboom dan hangt het op de velg en liggen de banden rondom vrij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden in opslag is net zoiets als een goede bewaarwijn.

Wijn in opslag moet horizontaal liggen.

Dit vanwege de kurk, die nat moet blijven.

Hier stopt de vergelijking, of het moet zijn, dat het winterventiel ook de rust op prijs stelt , na een compleet winterseizoen (soms nog langer)

alle verticale posities te hebben meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je niet beter kunnen wachten met kopen van je winterbanden?

Tegen de tijd dat je ze echt nodig hebt zijn ze bijna een jaar oud!

Zoals reeds gezegd, de banden die je in november koopt kunnen ook al een hele tijd bij de fabrikant gelegen hebben. Mijn vader kocht begin november 2010 zijn winterbanden aan een zeer forse prijs (en dan nog van een B-merk), die geproduceerd waren in maart van dat jaar.

Ik denk niet helemaal dat ze banden in opslag evengoed gaan verzorgen als goede wijn. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je niet beter kunnen wachten met kopen van je winterbanden?

Tegen de tijd dat je ze echt nodig hebt zijn ze bijna een jaar oud!

Nou... Eind oktober begin november kun je ze er al onder zetten hoor.

Trouwens, de winterbanden van het nieuwe seizoen worden nu al gemaakt, scheelt maar een maand of 4-5..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ja ik weet het, het is hartje zomer en toch !

In de krant (NHD) vanmorgen een stukje (geen advertentie) over winterbanden

Begon verleden jaar de run op winterbanden in September

De vraag is dit jaar nu al begonnen en men verwacht dat als de winter periode echt gaat beginnen de banden al uitverkocht zijn !

Dus maw moet je aan de winterband dit jaar, en wil je nog normale prijzen betalen .... dan zou ik als ik jullie was je alvast maar gaan oriënteren en tot aanschaf overgaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe