Ga naar inhoud

Winterbanden


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen winter heb ik voor het eerst op winterbanden gereden (2e hands conti TS800) en dat is mij heel goed bevallen. Ze waren na de winter dusdanig versleten (4 mm) dat ik ze weer heb verkocht voor dezelfde prijs waar ik ze voor heb gekocht (100 euro) dus dat viel niet tegen.

Van de zomer via Marktplaats stalen velgen gekocht 5x100 / 15" 6j ET38 die onder een Seat hebben gezeten. Via Popgom.nl heb ik zaterdag jl. nieuwe Goodyear Ultra Grip 8 (185-60 R15 84T) laten monteren via Popgom.nl. Je kan online zelf een montagebedrijf in de buurt uitzoeken waar de banden naartoe worden gestuurd en een afspraak plannen.

316 euro voor 4 nieuwe banden incl.montage en balanceren.

Van mij mag de winter komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrijdag aanstaande zeer grote kans op 10cm sneeuwval als ik de weermeneren en mevrouwen mocht geloven

Dus degene die het gevoel willen hebben , dan gewoon maar de weg op.

Vanaf vrijdag een dag of 10 hebben we constant weer , om het zo maar te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om te zeiken hoor, maar als je ze keihard nodig had gehad dan had je ook niet op een lekkere snelheid moeten rijden?

Volstrekt onbegrijpelijke en raadselachtige zin. Bedoel je soms dat bij het "keihard nodig hebben" het handhaven van een lekkere snelheid is inbegrepen? Overigens zul je je snelheid hoe dan ook moeten aanpassen aan die van het overige verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ze volgens mij niet keihard nodig, maar ik ben wel blij dat ik ze heb.

En het hebben van bepaalde middelen of volgen van cursussen wil niet zeggen dat je alles kan maken, maar het maakt het wel een stuk fijner voor je gevoel.

en die rest, daar hoor ik bij :lol:

Zolang iedereen maar de regels blijft naleven, rechts rijden! Vanmorgen ook een dodo die met dit weer kost wat kost links wil rijden, en dan 80 km p/u. Zal wel niks met winterbanden te maken hebben gehad. Dat is dan het tegenovergesteld van ik heb winterbanden en kan harder rijden...

Kortom, ik ben er blij mee en gebruik ze met verstand

aangepast door PC-fre@k
2x links hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik mijn leaseauto (O2) naar de Skodadealer hier om de hoek gebracht voor een 150k km beurt!

Krijg ik een Yeti mee maar die staat gewoon op zomerbanden.

Ik vraag nog: "Waarom zitten er geen winterbanden of 4-seizoensbanden op deze Yeti?"

Receptionist Martin: "Niet nodig voor onze demonstratie-auto's of uitleen-auto's!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag nog: "Waarom zitten er geen winterbanden of 4-seizoensbanden op deze Yeti?"

Receptionist Martin: "Niet nodig voor onze demonstratie-auto's of uitleen-auto's!"

Fijne logika. NOT. Onze klanten hoeven in huurauto's niet veilig te rijden c.q. aangepast aan het winterseizoen. Stelletje.... :angry:

Dit zouden ze in Duitsland niet moeten proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: wat een overdreven reactie weer.... Als die demo-auto vandaag een nieuwe set winterbanden krijgt en morgen wordt verkocht, maar die klant de winterbanden niet wil hebben (om wat voor reden dan ook) dan zit men met een set gebruikte banden die kan worden afgeschreven.

Je kunt je ook eerst eens in een ander verplaatsen, voordat je meteen veroordelend standpunt inneemt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik niet overdreven...

Je dient als garage je klanten een auto mee te geven die aangepast is aan de weersomstandigheden.

Nogmaals, dit had je in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland/Luxemburg niet hoeven te proberen.

Maar ik merk het al, jij verplaatst je totaal niet in de situatie van de klant, maar slechts in die van de garage. En die vertikt het om hier geld aan uit te geven.

Dus, zoals zo vaak, poen gaat voor veiligheid!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling: ik verplaats me juist in de positie van de klant! De klant, in dit geval WMM, die zelf al verbaasd is, dat deze simpele veiligheidsvoorziening niet genomen wordt...

en als je een auto huurt bij een verhuurbedrijf? Zitten er dan winterbanden onder?

Hmmm, verschilt per verhuurder: http://lmgtfy.com/?q=hebben+huurautos+winterbanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik niet overdreven...

Je dient als garage je klanten een auto mee te geven die aangepast is aan de weersomstandigheden.

Nogmaals, dit had je in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland/Luxemburg niet hoeven te proberen.

Daar zijn we niet. We zijn in Nederland en daar gelden andere regels: winterbanden zijn hier niet verplicht.

Maar ik merk het al, jij verplaatst je totaal niet in de situatie van de klant, maar slechts in die van de garage. En die vertikt het om hier geld aan uit te geven. Dus, zoals zo vaak, poen gaat voor veiligheid!

Nee hoor. Maar ik vind dat je onnodig veroordelend spreekt. Je mag er van vinden wat je wilt, maar winterbanden zijn hier niet verplicht. Dus ben ik van mening dat je een dealer niet kunt veroordelen om het feit dat hij zijn demo's niet op winterbanden zet.

Ofwel: spreek eens wat genuanceerder. Daarmee hoef je geen andere mening aan te nemen, maar het komt wel een stuk prettiger over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe