Ga naar inhoud

Yeti- VOI service (60.000km/48 mnd)


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

@Cyrus: Als een dealer zich niet aan de prijsafspraken zou houden, wordt hij zelfs niet op de vingers getikt volgens jou, want 'dat vindt de importeur echt niet interessant'. Maar als hij slecht scoort op een enquête volgen er sancties? Welke sancties? Verklaar.

Dan moet je denken aan zaken als gemaakte afspraken niet nakomen, gevraagde werkzaamheden niet uitvoeren, slechte kwaliteit leveren, garantiezaken niet oplossen, afgesproken leveringsdata niet halen, etc. Komt dat veel c.q. regelmatig voor, dan kan de importeur de dealer daar op aanspreken (in het kader van niet-nakomen van de dealerovereenkomst) en uiteindelijk zelfs besluiten het dealerschap af te nemen. Dat is van een heel andere orde dan de prijs van een onderhoudsbeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rijd niet over de Afsluitdijk

De zeezoutcorrectie op fijnstof, vindt in geheel Nederland plaats, enigszins afhankelijk van de geografie.

Er is zelfs een stedenlijst, waarop de toegestane correctie wordt vermeld.

Wat de bougies betreft, na de vernieuwing heb ik alleen ervaren, dat het starten wat sneller verloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin! :lol: Maar wat is nu eigenlijk onzin? Ik durf als a-techneut hier niets aperts te melden, onzin of niet. Dus stel ik maar wat naieve vragen of werp naieve hypotheses op. Of wordt er nu gedoeld op het zeezout-verhaal?

Het zeezoutverhaal is overigens geen 1 aprilgrap, hoewel, het had zich er goed voor kunnen lenen, zoals wel meer zaken in de nederlandse ad-hoc wetgeving :lol:

Zeezoutcorrectie

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Zeezoutcorrectie is een correctiefactor die wordt toegepast bij berekeningen naar de concentratie fijnstof in de lucht. De berekende luchtconcentratie fijnstof kan door de correctie worden verlaagd met een hoeveelheid zeezout die van nature in de lucht voorkomt, en niet schadelijk is voor de mens.

Deze correctiefactor verschilt per locatie, want de jaargemiddelde concentratie zeezout verloopt naar schatting van de kust 7 μg/m3 naar ongeveer 3 μg/m3 aan de Nederlandse/Duitse oostgrens.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werd de afweging gemaakt, ofwel een softwarematige "wijziging" van de DSG instellingen, danwel de "hardwarematige " ingreep.

Dit, volledigheidshalve na mijn opmerking ( geen klacht !) over het trillen van 1 naar 2.

En inderdaad, dit werd ook zeer serieus genomen.

De ervaringen van de werkplaats bij een soortegelijk voorval bij een Octavia, en de softwarematige aanpak daarvan, bleken uitendelijk toch niet te helpen.

Vandaar de aanbeveling, eigenlijk meer een vaststelling, om gelijk maar, de in het protocol aangegeven vervanging van de koppelingen, uit te voeren.

Volgende week gaat het gebeuren, het is wel net, of je een familielid voor een stevige ingreep naar het ziekenhuis brengt, met de verzekering, dat de kans van slagen 95 % is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Fijn Hobbel. Het familielid kon na een spannende periode in de armen worden gesloten. Innige omhelzingen hadden zich al vaker voorgedaan, maar deze keer.... (snik, snif).

Ik werk soms 's avonds, en dan is de verleiding wel groot om op de terugweg wat door te rijden. Ik begin mij af te vragen of een begrenzing niet eens goed zou zijn. Een sigarenblikje, een bliktang, het moet te doen zijn, eventueel een wat minder poreus luchtfilter.... Ook goed om gekke dingen af te leren vóór de vakantie naar dat enge bergland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk soms 's avonds, en dan is de verleiding wel groot om op de terugweg wat door te rijden. Ik begin mij af te vragen of een begrenzing niet eens goed zou zijn. Een sigarenblikje, een bliktang, het moet te doen zijn, eventueel een wat minder poreus luchtfilter.... Ook goed om gekke dingen af te leren vóór de vakantie naar dat enge bergland.

Dat land is niet eng. Gewoon je aan de max. snelheden houden. Ik heb altijd erg genoten van het fraaie landschap in de Zentralschweiz. Maar op doorreis naar Italië verkies ik Oostenrijk, want ik weet hoe ik ben, op een gegeven moment verlies je de ijzeren grip op de snelheidsmeter en dat wordt helaas wel hard afgestraft in :zwitserland:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zo aanstaande vrijdag dan krijgt Yeti zijn verlate 60K beurt

2 maanden terug begon de BC al te roepen dat hij naar de garage moest maar daar december de APK er ook bij komt dacht ik bij mezelf ik stel het onderhoud nog wel even iets uit.

Kwa kilometers ben ik er nog niet en de melding is er puur op de tijdsduur van 2 jaar ( VOI )

 

Dus vrijdag een APK een 60K beurt met vervangen van de bougies en meteen het verversen van de remvloeistof

 

En meneer EdK wat wil u als ruilwagen mee hebben ?

Wel meneer de werknemer geef me maar de Rapid spaceback mee voor een keer en zie het als een proefrit.

Wil dus als altijd dus geen rekening zien voor leenwagen.

 

Geen probleem hoor meneer EdK.

 

Enne uw APK is bij deze ook graties !!

Graties ?? alles ??

Wel alleen het afmelden en de gasmeting worden berekent en dat is dan € 20,00

 

Dus zal mij benieuwen wat de totale kosten gaan bedragen voor deze servicebeurt met wat extra's en de APK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe