Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk het te snappen, dat Meggeren dan.

Vroeger, heel lang geleden dus, meggerde ik gelijkstroomgeneratoren en motoren.

Aan boord van het ms Seine Lloyd, de motoren van de dekwinchen, lekker in de tropenzon.

Bij het meggeren bepaalde je de isolatieweerstand t.o.v. aarde .

30 M ohm was ok,.

Dat dit tegenwoordig bij inductielussen in het wegdek nog steeds gebeurt, stemt mij zeer tevreden

(wist ik niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna Menno maar vriendje hobbel ( of was het stokvis ) heeft het bij het juiste eind

Met als gevolg dat als het de sluit / veiligheids lus is die onder slagboomarm ligt niet goed is dan is de kans dus dat hij niet sluit wat op zich geen ramp is maar als de arm wel naar beneden komt en op een wagen inslaat

Wel dat is uiteraard minder !

Dus tijdens een onderhoud megger je de lussen en meet d\je de frequentie ( in HZ ) onderling

Er moet minmaal een 7 Hz onderling verschil tussen de lussen zitten

Indien dit niet het geval is dan is er een kans dat ze mekaar gaan beinvloeden met als gevolg dat de boom ook rare dingen gaat doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Megger is een merk (zoals thermos, Kodak, Bic) en die zijn gekend voor hun isolatiemeters op 500V,1000V etc. ze maken ook aardingsmeters. Meggen of meggeren in de volksmond betekent isolatie meten bij een hoge spanning (dus niet met de ohmmeter),

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch voorbeeld dus van hoe een productnaam typenaam is geworden, zelfs als die naam feitelijk onjuist is. Net zoals een blikken Chinese verstelbare sleutel toch "Bahco" heet en een Suzuki Jimmy door veel mensen "een Jeep" wordt genoemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is er eigenlijk verantwoordelijk als die boom naar beneden komt? De installateur, de eigenaar, de eigenaar van de grond, de stratenmaker, de automobilist???

Ligt geheel aan de situatie en hoe oud de installatie is en of er een onderhoudscontract aan vast zit

Maar er zijn veel klanten die proberen treintje te rijden , dus met 2 of meerdere wagens strak tegen elkaar naar binnen of buiten te rijden

Bij veel installatie's is het namelijk zo dat als de arm naar beneden gaat en de sluit / veiligheislus wordt geactiveerd de boom weer geheel opengaat en waardoor je dus kunt treintje rijden

Maar bij onze besturing is het zo geprogrammeerd dat de arm stopt en niet naar beneden of boven gaat, maw degene die dus treintje rijdt krijgt het gevoel dat de boom zijn auto ingaat en gaat weer achteruit met zijn wagen waardoor de boom verder sluit !

En indien er een nieuwe installatie staat en er schade ontstaat aan wagen of caravan etc dan komt de claim vaak bij ons te liggen, maar als wij kunnen aantonen dat er geen onderhoud of slechte lussen in liggen dan is de claim voor de eigenaar van de installatie !

En in andere gevallen is de schade gewoon voor degene die erdoor rijd !

En vaak is het ook zo dat er al staat bij de boom dat betreden van terrein op eigen risico is en dat je dus bij je eigen verzekering kunt aankloppen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

:mad3: Het onvermogen van service afdelingen van bedrijven om ECHT te luisteren naar de problemen/vragen van de klant! :mad3:

Had gisteren een vraag gesteld (per email) bij Samsung over het upgraden van de firmware van een nieuwe HD LED TV. Keurig er bij vermeld dat alles volgens de voorgeschreven procedure was uitgevoerd, maar desondanks het niet funktioneerde. Ook aangetoond dat het herkennen en detecteren van het desbetreffende device NIET het probleem was/is.

En wat denk je? Je krijgt gewoon een pleur&sleur terug van de installatie tekst. :doh2: Ja, sukkels, dat had ik ook al gelezen. En afgesloten met de tekst dat als je er niet uit komt, dat je braaf een duur 0900 nummer kunt bellen.

Zucht, waarom is het nou toch zo moeilijk om een CONCREET antwoord te geven???? :badmood:

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV ging in 1x goed :)

Denk dat de mail van Samsung zo gek nog niet is. Beknopt zal er in staan:

1. download de bla.exe

2. plaats die op de usb stick

3. start de .exe

4. klik op install

deel 2:

1. Tv aan

2. steek de usb stick er in

3. sluit de popup (stick niet openen dus!) - je blijft dan gewoon je tv zender zien...

4. menu

5. onderhoud of hoe het heet (de onderste)

6. software upgrade

7. upgrade vanaf USB

8. Gaat zoeken... geeft oude/nieuwe versie weer

9. Klik op OK... herstart

10. duurt even... en dan ...

11. herstart... Voila! Hij is klaar :)

Ohja, al mijn instellingen (voor zover ik snel kon zien) zijn gewoon blijven staan. Dit incl. Apps in de Smart Hub.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Bovendien heb ik een gloednieuwe D8000, kan net weer anders zijn hè.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb het weer ff helemaal gehad met die beun-de-haas-vrachtwaggel chauffeurs. :mad3:

Eerst vanochtend op de heenweg. Denkt zo'n chauffeur, ach dat past wel in de Velsertunnel, nou dus mooi niet. En rijdt z'n vrachtwaggel klem tegen het plafond.

Gut o gut, waarom denk je dat er hoogte waarschuwingen/meldapparatuur staat? Voor jan-met-de-korte-achternaam zeker...

Gevolg: doe ik anderhalf uur over, waar ik normaal een uur over doe...

En vanmiddag op de terugweg, nog een keer zo'n poolse vrachtwaggelmuts. :mad3: Rijdt die sukkel op de linker(!)rijstrook v.d. A9 (vlak voor knooppunt Holendrecht) z'n truck de vangrail in. Verkreukelt en-passant tig meter vangrail en dumpt z'n truck in de modder in de middenberm. Ik zag die mensen van RWS kijken van "o jee, hoe krijgen we die verkreukelde vangrail uit de truck gevlochten?' Die zat gewoon helemaal in de lengterichting verstrengelt met de vangrail (of wat er van over was).

Gevolg: deed ik een uur en drie kwartier over, waar ik normaal een uur over doe...

:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe