Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

En daar gaan we de fout mee in.

Criminaliteit is criminaliteit! Groot of klein (dit is nou niet bepaald klein, de economische schade is aanzienlijk).

Maar vooral het idee dat er mogelijk bewijsmateriaal is, maar dat die camera's er gewoon hangen voor jan met de korte achternaam, dat steekt!

Houdt dan [piep] ook op met onzinboetes als een paar kilometer te hard rijden, dat dient geen enkel maatschappelijk doel, behalve het spekken van de staatskas.

Je betaalt toch potverdikkeme belasting dat er instanties als politie en justitie zijn om huis en haard te beschermen en 'boeven te vangen' als er boeven gevangen moeten worden?

het is natuurlijk erg vervelend voor die man, maar voor de politie is het denk ik een vrij rationeel afwegingsproces.

Kijken of jij ook zo mild reageert als het jouw spullen betreft...

Ik heb zoiets namelijk ook al eens meegemaakt en ik weet hoe kwaad je wordt als er bij de instanties, waar je dan aanklopt, zo laatdunkend gereageerd wordt. En men het vertikt iets zinnigs te doen. Maar vervolgens staan ze een paar dagen later wel weer ergens in de berm te speuren of iemand 5 km te hard rijdt. Laten ze die eikels dan inzetten om b.v. camerabeelden te bekijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een of 't andere manager heeft bepaald dat ze liever boetes binnenhalen dan geld uitgeven aan criminaliteit bestrijden.

En de agent achter het bureau knikt braaf en blijft zitten waar 'ie zit.

Iemand moet een keer het lef hebben om te zeggen: 'Die boa's die eerst in de berm lagen te loeren/maffen moeten actief bewakingsbeelden gaan scannen en meehelpen kleine en grote criminaliteit te bestrijden'. Dat noem ik daadkracht! Niet vanuit je luie stoel besluiten nemen die geen enkele feeling meer met de realiteit hebben.

En Ed, ja lach er maar om, totdat er iets van jouw spullen verdwijnt. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is dat nou voor onzin, die veronderstelde keuze tussen boetes en boeven vangen. Je kunt net zo goed zeggen fietsverlichting controleren, aangiften opnemen, assistentie bij ongelukken, burenruzies en ga maar door ipv boeven vangen. Het is m.a.w. een veronderstelde keuze, die geen enkele grond heeft in de realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik mijn opmerking heeft niets van doen met hoe ik er over denk !

Ook van mij is er al eens een motorfiets van 30K in guldens gestolen

Dus ik weet hoe het voelt mbt ongeloof en frustratie's

Ik maakte alleen een opmerking dat jij nu veel verder weg moest voor je brood ! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is dat nou voor onzin, die veronderstelde keuze tussen boetes en boeven vangen. Je kunt net zo goed zeggen fietsverlichting controleren, aangiften opnemen, assistentie bij ongelukken, burenruzies en ga maar door ipv boeven vangen. Het is m.a.w. een veronderstelde keuze, die geen enkele grond heeft in de realiteit.

De huidige keuzes hebben ook geen binding meer met de realiteit... dus...

Het is geen onzin. Er is namelijk WEL degelijk een keuze gemaakt. Kijk naar de praktijk van alledag. Er is WEL geld en mankracht om 's-lands wegen te bespieden op b.v. snelheidsovertredingen, maar diezelfde piepeltjes hadden ook wat kunnen doen aan kleine en grote criminaliteit. En dat doen ze simpelweg niet...

Als op die verlaten provinciale weg iemand 90km/h per uur rijdt, krijgt 'ie een bon via het heimelijke flitsteam dat zich in de berm verstopt. Diezelfde BOA had zich ook kunnen verstoppen op het industrieterrein (waar menig diefstal plaatsvindt) en daar de boel bespieden. Maar nee, dat levert geen geld op, dat kost poen. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

en let wel, ik ben ook voor meer blauw op straat en een hardere aanpak van criminaliteit. Maar, zoals Kees zegt, dat kost geld. En je ziet maar weer, ook de rechtse roeptoeters die nu een kabinet vormen bewezen hieraan naar nu blijkt in het verleden slechts lippendienst. In de dagelijkse werkelijkheid (bezuinigingen) blijkt het allemaal een stuk moeilijker dan het populistisch geblaat vanaf de zijlijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

... dat kost geld.

Idd. En geld kun je maar 1 keer uitgeven. Vervolgens kun je KIEZEN waar je dat aan uitgeeft...

Waarom, o waarom wordt het wel uitgegeven aan bijvoorbeeld nieuwe geavanceerde flitscamera's en bewakingscamera's, maar NIET aan de mankracht of wil/daadwerkelijke inzet om er iets effectiefs mee te doen?

Omdat je daar 'ballen' voor moet hebben en al dat politiek correct geneuzel de concrete aanpak in de weg staat. Dingen moeten gewoon bij naam genoemd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel je hebt lekker van je af kunnen praten en wij hebben geluisterd en gereageerd

Wil je even je gegevens hier noteren zodat wij onze consult kosten kunnen verrekenen met je !

Want dat hoort er in deze tijd wel bij natuurlijk ! :D :mad3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergernis: de onkunde van het huidige winkelpersoneel.

Was vanmiddag in de stad, op zoek naar een nieuwe accu voor een HTC mobiel.

Al een paar shops geweest, tot 3 x toe:

"ja hoor, die hebben we. Zal ik die voor u bestellen?"

"dan heb je 'm dus niet..." "o, u bedoelt dat u 'm nu wilt hebben" :doh2:

En in twee andere winkels:

"Heeft een ACCU voor een HTC Legend?"

"Ja hoor, dat is met een micro USB stekker, toch?"

"huh?"

"nee, ik zoek een ACCU, geen oplader"

"Ja, zo eentje met een USB kabel"

zucht, laat maar...

als die knurften het verschil tussen een accu en een oplader niet eens weten... :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik, om je eigen woorden te gebruiken van een tijdje terug

Dat bestel je toch gewoon via internet !

Voordeel is dat je de plaatjes ziet van de accu of de lader met usb

En je kunt de keuze maken uit orgineel en chinese crap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ook eens een irritatie of eigenlijk een ergenis van de dag of moet ik zeggen van meerdere dagen

En ik weet nu één ding zeker.

Die chinesen kunnen goed eten bereiden en mogen ze me ook nog wakker maken

Maar iets namaken of kopiëren mbt kabels en software zijn ze hopeloos !

Waar het over gaat ?? die stomme chinese VAGCOM kabels !

Vandaag weer één en ander geprobeerd om dat kreng ook op mijn Yeti werkend te krijgen, maar no way

En echt van alles geprobeerd dus nog openstaande optie's zijn er echt niet meer

Dus maandag gaat hij de oud koper bak in, zodat ik toch nog een paar centen terug zie en met verkoop aan een ander diegene de ergenis bespaar die ik ermee heb gehad !

Wat te doen ? simpel kijken voor een orgineel !

Duur ?? ja dat wel maar wel met ondersteuning en garantie's van de leverancier

Dus mijn advies met zo'n chinees............. alleen als je een heel oude skoda hebt zal het werken maar anders garandeer ik niets meer !!!

hehe lucht op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bestel je toch gewoon via internet !

Daar ging het nou juist om:

1. ik wilde de accu vandaag hebben.

2. ik vermoed dat de accu defect is (toestel gaat niet meer aan) maar omdat te testen heb ik ff een andere accu nodig... juist ja, en je kunt niet 'om te proberen' ff een accu online bestellen...

Als ik zeker weet dat het de accu is, dan zou ik 'm idd online bestellen, maar ik moest eerst ff onderdelen swappen en dat lukt alleen als je die onderdelen ook hebt...

En je kunt de keuze maken uit orgineel en chinese crap

Het origineel komt ook uit china... :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag een stukje autogereden...

Oh, jij was die bumperklever die voor me zat... :lol:

Weet je? Het is nooit goed. In het weekend heb je de te slome weekendrijders die niet uitkijken en denken dat ze alleen zijn op de weg.

En doordeweeks heb je al die agressieve leasemalloten (speciaal voor Marco: excuses voor deze uitspraak ;) ) die ook denken dat ze alleenheersers zijn op de weg. Kortom, we gunnen elkaar die centimeters asfalt gewoon niet meer. <_<

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er nooit zo'n last van. Gelukkig hoef ik niet in de spits te rijden. In het weekend heb je wel zo af en toe een treuzelaartje voor je, maar daar stoor ik me niet aan. Als het te erg wordt ga ik er even langs. Maar ik merk eigenlijk maar zelden dat men zich echt misdraagt of hinderlijk rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe