Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Is het toeval dat dit verhaal opkomt, tegen de tijd dat Sinterklaas weer arriveert? Ik zie wel overeenkomsten :D

Als je een kind vertelt dat Sinterklaas niet bestaat, is ie meestal ook niet dankbaar dat de zeepbel wordt doorgeprikt. Hier bij het verhaal van Rothschild lijkt een beetje hetzelfde aan de hand.

 

Overigens zet ik wel hele grote vraagtekens bij het rekenwerk: 70 miljoen per inwoner, dat is nogal wat, als je dat vermenigvuldigt met het aantal inwoners, dan krijg je dus het kapitaal waar het om gaat. Of anders geformuleerd: als dat Rothschild kapitaal netjes verdeeld zou worden is iedereen ineen 70 miljoen rijker, dus het gemiddelde bezit van alle inwoners ligt dus nog een stuk boven die 70 miljoen. Als het alleen om de inwoners van een ministaatje als Monaco zou gaan, dan zou het nog wel geloofwaardig kunnen zijn, maar omdat het over 'ietsje' meer inwoners gaat, komt dit mij wat ongeloofwaardig voor. 't Is net balletje-balletje, je weet dat je wordt beduveld, alleen nog niet hoe. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 70 miljoen is idd onjuist. Er is iemand nog ff aan het rekenen geslagen:

 

En als we dan ook de dichter niet vertrouwen dan dienen we eea verder uit te zoeken en dan blijkt

 

a) dat de schrijver een klassieke fout maakt.

  Het nederlandse biljoen (engels trillion) is 1000 miljard.
  Het engelse billion is in het Nederlands echter slechts 1 miljard.

B) en dat hij een rekenfout maakt

c) en dat hij zich in het huidige aantal mensen op aarde vergist

en als je dan de rekensom opnieuwe maakt is de conclusie:

E 35,- per aardbewoner.

 

Maar dan nog. Die rode schildjes hebben, letterlijk, een ongelofelijke hoeveelheid pecunia c.q. discutabele macht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn irritatie van de dag: het vorige onderwerp. Dat artikel is slecht in elkaar geknutseld complotdenken, het is stemmingmakerij gebaseerd op halve waarheden, verzinsels en leugens.  Bah.

Overigens: een beetje historicus herkent direct de overeenkomsten met bepaalde propaganda in de jaren 30 in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CaseyBasey, on 06 Nov 2013 - 16:07, said:CaseyBasey, on 06 Nov 2013 - 16:07, said:

...het is stemmingmakerij gebaseerd op halve waarheden, verzinsels en leugens.

 

halve waarheden + verzinsels + leugens = wel-heel-veel-onzin-bij-elkaar. ;)

 

M.a.w. onzin, toch? Of toch niet?

 

Ach ja; 1 + 1 = 10  :D   (zeker in de digitale wereld)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij zeker niet onbelangrijk is op welke wijze dat gebeurt. Soms kan ik het zelfs met de strekking van een stuk grotendeels eens zijn, maar doet de al te drammerige presentatie me bijna naar het kamp van de tegenstanders overlopen. Men schiet dan zijn doel dus voobij. Helaas gebeurt dit vaak bij uitingen van linkse of activistiese groeperingen. Jammer, want vaak ben ik de zaak zelf dan wel toegedaan

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik toch benieuwd, wat is er zo onrealistisch aan dan?

 

Ik wacht nog steeds op een reactie van Marco... 8-)

 

Oei, sorry dat ik aan het werk was en een ziek zoontje heb...

 

Wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook de gezinsleden netjes om de beurt + een groeisprongetje bij de kleine + totaal geen omschakeling naar de wintertijd. Dat maakt het wel eens moeilijk te zien waar de ene irritatie nou overgaat in de andere, laat dat valt te zeggen wat nou de grootste van de dag was.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Grrrr. :angry:  K*T adminstratie van Vodafone...

 

Zoals jullie weten werd er vorige maand een mobieltje van iemand van ons gejat.

Gelijk de SIM card geblokkeerd (uiteraard), aangifte gedaan en de eerstvolgende werkdag naar de Vodafone winkel voor een nieuwe SIM card.

Nu gaven ze aan dat het service was dat je gratis een nieuwe SIM card kreeg als je ook liet zien dat je aangifte gedaan had. Dus dacht ik dat e.e.a. in orde was.

 

Niet dus. :(  Gelijk in de 1ste factuur daarna werden her-activatie kosten in rekening gebracht en, uiteraard, automatisch geïncasseerd. Contact opgenomen met Vodafone (is al een heel gedoe om een MENS te spreken te krijgen). Ze gaven toe dat er iets fout gegaan was en dat het gecorrigeerd zou worden op de volgende factuur (creditering). Met excuses erbij dat het fout gegaan was. Ok, denk je dan, kan gebeuren. Dit was al de tweede 'vergissing'. Want de mevrouw v.d. administratie verontschuldigde zich voor de andere mevrouw in de winkel die, volgens haar, abusievelijk het eerste bedrag WEL in rekening had gebracht. (ondanks de mondelinge belofte dat het 'service' was en kosteloos zou gebeuren).

 

En wat denk je, de tweede maandfactuur, GEEN CREDITERING van de eerdere fouten. Wederom contact opgenomen.

 

"oh ja, ik zie het dat mijn collega een creditbedrag heeft opgenomen, maar dat is niet geactiveerd en daardoor niet op uw rekening in mindering gebracht"

"Goh, je meent het..."

"Vervelend nou dat het weer fout gaat. Op uw volgende factuur zult u nu wel het creditbedrag zien. Excuses voor mijn collega die het niet goed heeft gedaan"

"Echt? En in het online overzicht?"

"Neeee, we sturen u een creditnota per post"   (terwijl ik nooit wat per post krijg, alles gebeurt online)

"Nou, ik wacht het maar weer af" "Drie keer is scheepsrecht?"

"Prettige dag verder" 8-) 

 

Als je toch niet oplet, dan word je online ook nog eens gen**id... -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe