Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Da's zwaar overdreven Marco. Zo werkt de reiswereld nou eenmaal. Het is een en al moord en internet(dood)slag in de business om tegen minimale marges de consument en de luchtvaartmij-en zo ver mogelijk uit te persen.

En zo min mogelijk verantwoording te nemen voor het geleverde reisproduct.  :angry:

Daar helpt geen duur(der) reisbureau tegen hoor (voor zover die nog bestaan)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel. Alleen al de slechte voorlichting (lees de laatste alinea nog eens door) is bij een goed reisburo geen issue. Ik zie de overdrijving niet - want jouw reactie luit aan bij mijn opmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk moet ik wel zeggen dat de vliegtuigmaatschappij (British Airways) weinig te verwijten valt, die zoeken blijkbaar uit waar hun passagiers die niet tijdig ingecheckt zijn, zich bevinden. In feite hadden zij geen verplichting om ons nog op die vlucht te krijgen. Ook voor de bagage die de volgende ochtend in het hotel afgeleverd werd, kregen we direct een financiële compensatie van BA. 

 

Het zit hem dus werkelijk bij Expedia, waar ze blijkbaar systemen ontwikkelen, die weliswaar een goedkopere maar risicovolle vlucht voorstellen. Als domme consument trap ik er natuurlijk in, in de veronderstelling dat het om een aansluiting gaat. Nadien geen verantwoordelijkheid, staat ook in de kleine lettertjes. Dit is toch een stap verder dan te weinig voorlichting: het is bijna oplichterij om dergelijke vluchten te verkopen (als pakket), waarbij de minste vertraging meteen leidt tot het missen van de 2de vlucht, en waarbij al de verantwoordelijkheid dan afgeschoven wordt op de consument.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had vandaag gepland om theoriegedeelte voor BHV herhalingscursus te doen. Gisteravond al geprobeerd in te loggen: ID en wachtwoord matchen niet, dus mailtje gestuurd naar opleidingen. Vanmorgen antwoord: is hersteld met bevestiging ID en wachtwoord. Nieuwe poging: weer hetzelfde resultaat. Opnieuw mailtje naar opleidingsmuts, en inderdaad een uur later hetzelfde antwoord, en dat het nu wel is hersteld. :(

 

Vanavond nieuwe poging gedaan, en het werkte zowaar. Uit ergernis het hele theoriedeel met examens er snel door heen geramd (40 minuten, terwijl de norm 2 uur is), maar had ruim voldoende punten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loopt weer naar Sinterklaas en ja hoor de discussie dat zwarte piet niet kan laait weer op.........!

En de helft van de tegenstanders is niet eens de nederlandse taal machtig.

Schijnt dat een selectief groepje het discriminerend vind.??

 

Pffff, ik word hier toch wel zo moe van he, in SU (suriname) word sinterklaas notabene wit gesmienkt

 

 

Maar goed moeten we het dan toch maar afschaffen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK: gewoon standaard BHV-er, dus stuur ze wel naar buiten als er alarm is, maar degene die oefenalarm regelt heeft een bloedhekel aan regen en kou, dus stomtoevallig is het oefenalarm altijd met zonnig weer en 25 graden buiten. Overigens moet ik over 2 weken nog praktijkdeel doen voor de verlenging van mijn papiertje.

 

Overigens dat gezeur over zwarte piet: de eerste die daar weer over begint moeten ze eens de zwarte piet toespelen.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik word daar ook doodziek van. Leve Zwarte Piet, de Joden-koeken en -moppen en de negerzoenen!

 

En Cordoba, misschien was het wel een impliciet deel van de cursus om te zien of je onder druk efficient kunt blijven werken en ook om je een beetje op te peppen   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier thuis zijn ze wat te geweldig geweest om een raam te sluiten en hebben het raambeslag stukgedraaid. De ramen zijn van PVC en ongeveer een 16j oud.

De firma die de ramen geplaatst hebben bestaat niet meer, dus op zoek naar iemand die mij kan helpen. Een E mail verstuurd naar de hoofdzetel van het merk en deze hebben mij een adres in de buurt gegeven.

Daar gaan kijken en noppes " ja meneer dat zijn al oude ramen" " krijg hier veel mensen over de vloer met hetzelfde verhaal ik herken dit" " kan(wil) u niet helpen" " tja waren de ramen nu bij ons gekocht..........jammer" .

Die firma bestaat nog maar 10j kon dus moeilijk bij hen kopen :( na wat aandringen kreeg ik een ander adres van een schrijnwerker die mij mogelijk zou kunnen helpen.

De wagen in en richting de nieuwe bestemming, daar was het antwoord wij gaan u bellen. En ja hoor een uurtje later telefoon :) met de melding wij kunnen u niet helpen :( " zeg ook niet met een nieuw beslag?" "Zal het eens vragen.......neen jammer)" :(

Ramen van die leeftijd en ze kunnen dit niet meer maken !! Belachelijk, niet willen ja dat is het er valt geen groot geld te verdienen.

En dan maar klagen dat ze niet veel werk hebben........zucht.

Dus nu een zoektocht achter passend sluitwerk en maar zelf doen, gelukkig ben ik handig genoeg om dit allemaal zelf te doen.

Als men dit niet kan wat dan?

Dit maakt mij zo boos dat ik geen zelfstandige meer in mijn huis wil, en ja ik weet het ze zijn allemaal niet zo maar op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behoorlijk irritant, inderdaad. 

 

De reactie van de kleine zelfstandige is vaak wel ergens te begrijpen. Vaak moeten ze al heel wat van die reparaties uitvoeren bij bestaande klanten, en dat is economisch gezien eigenlijk al niet echt voordelig. Installeren van nieuwe ramen, dat brengt geld binnen. Vanuit dat standpunt wel ergens logisch dus...

 

Mijn ervaring, is dat je het beste kan aankloppen bij een middelgrote firma met al wat werknemers in dienst voor van die kleine reparaties. Die kunnen tussen hun werkschema vaak wel even langskomen (al kost dat dan natuurlijk ook altijd wel wat).

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

He snelle geef mij eens per PB het merk  type en eventueel omschrijving of artikelnummer van wat er defect is

Neef van me zit in de ijzerhandel en heeft al eens voor oude kozijnen ( kunststof ) van mij onderdelen geleverd

Dus maw ik kan hem altijd eens vragen of zij het hebben of weet wie het hier in Nederland heeft.

 

Dus hoor wel !!

 

Ps: ken je het niet met de 3d printer namaken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Cordoba, misschien was het wel een impliciet deel van de cursus om te zien of je onder druk efficient kunt blijven werken en ook om je een beetje op te peppen   

 

Dan begin ik pas efficient te werken. Mooi voorbeeld: ik heb een aantal jaren aan parachutespringen gedaan, bij mijn 1e vrije val wilde de parachute niet normaal openen. I.p.v. de standaardprocedure (hoofdparachute afwerpen, en reserve trekken), in een seconde of minder bedenken wat er aan de hand kan zijn, oplossen en de hoofdparachute goed open voelen gaan, is denk ik toch wel een duidelijk voorbeeld. En inderdaad, net zo eigenwijs als piloten die bij nachtvliegen denken beter op hun gevoel/oriëntatie af te kunnen gaan dan op de instrumenten.

 

De instructeur was ook nogal verrast, dat ik niet alleen snel doorhad dát het niet goed dreigde te gaan, maar het ook direct wist te verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triest nieuws inderdaad Snelle, maar ook veel spectaculaire verhalen (waar waarschijnlijk weinig van klopt). In de tijd dat ik zelf sprong, ook een keer vliegtuigje van de club het nieuws gehaald (hebben er 2): tijdens opstijgen, op meest ongelukkige moment de motor uitgevallen. Vliegtuig zat te hoog om direct aan de grond te zetten, en te laag om in glijvlucht een nette noodlanding te maken. Cessna was over de kop gegaan, omdat ie in de mais was geland, en een paar man even naar ziekenhuis om een paar hechtingen te laten zetten, en vingers te laten spalken, dus dat was behoorlijk goed afgelopen.

 

Soms kun je een heel behoorlijke inschatting maken van het incident, maar in dit (Belgische) geval eigenlijk alleen verhalen van afbrekende vleugel, en afvallende onderdelen, maar geen enkel bericht waar je ook maar iets van de werkelijke toedracht uit kunt filteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe