Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb wel andere fietsen staan, maar mijn ATB krijgt ze niet mee (wil ze niet eens), de fiets van mijn vrouw, heeft mijn vrouw nodig. En de reserve fiets die we hebben, is nog steeds die met die verrotte velgen.

Had 3 soorten spaken op voorraad; geen van allen de goede...

Want zowel de dikte als de lengte moeten kloppen. En in sommige achterwielen zitten ook nog eens verschillende maten (links/rechts).

 

Vanochtend maar ff weer een stelletje spaken + nippels gehaald. Ach, het gaat niet om de kosten, paar dubbeltjes per spaak. Maar het werk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, viel toch nog tegen. Precies aan de kant waar het tandwiel zat (terugtrapas) moesten de spaken door de naaf gestoken worden. En dat lukt alleen maar als je de naaf uit elkaar haalt, want het tandwiel zit in de weg. M.a.w. gelijk maar de kogellagers van nieuw vet voorzien.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was nog veel meer aan de hand... :o hoe kinderen het voor elkaar krijgen... :onzeker:

 

Fietsbel bovenste helft gejat, onderste bevestiging verbogen ("oh ja, die is een paar keer gevallen en hebben ze er af getrokken"), LED achterlicht; breuk in de behuizing, schakelaar blokkeert, weer gefixed, nieuw batterijtjes erin ("oh, dat, ehh, ja, daar kwam iemand een keertje tegenaan"). Koplamp borgringetje ontbreekt, moertje niet meer straf genoeg, koplamp kiept iedere keer naar beneden ("Nou, ehhh, die had iemand een keertje voor me rechtgezet"). Nieuw RVS bout/moertje/borgringtje erin. Opoe standaard verbogen en schroefjes dol; ook weer gefixed.

Ook nog een kwartiertje bezig geweest om het achterwiel weer opnieuw te richten/uit te lijnen. Want bij verbogen en gebroken spaken is op een gegeven moment het hele wiel krom.

Pfffff...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nou ja, vooral hun eigen kinderen dus, voor de rest van de maatschappij is het een theoretisch risicootje voor kinderen tussen de 6 en 14 maanden.

 

http://www.kinderopvangtotaal.nl/Kinderdagverblijven/Actueel/2014/3/RIVM-Kans-op-besmetting-mazelen-uiterst-klein-1483810W/

 

Over een net niet verdonken kalf en inhoeverre volgens het RIVM de put gedempt moet worden:

 

RIVM: Kans op besmetting mazelen uiterst klein

 

Het is niet nodig om ongevaccineerde kinderen uit het kinderdagverblijf te weren. Dit zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) in Trouw. De kans dat een niet-gevaccineerd kind andere kinderen besmet met mazelen is 'uiterst klein'.
001_RBIAdam-image-1483869.jpegFoto: ANP

Het Landelijk Centrum Hygiëne en Veiligheid van het RIVM heeft de gezondheidsrisico's voor 0 tot 4-jarigen in kaart gebracht. Van een grote hoeveelheid besmettelijke ziekten is aangegeven of deze een reden zijn voor een kinderdagverblijf of gastouder om een kind te weren. Mazelen is daar niet één van. Een enkele ziekte zoals buiktyfus is wel een reden om een kind op de kinderopvang te weigeren.

Discussie

Er woedt een flinke discussie in de branche over het toelaten dan wel weigeren van kinderen die niet zijn ingeënt. Veel kinderopvangorganisaties vragen ouders bij de aanmelding of hun kind is ingeënt of niet, maar ze verbinden er geen conclusies aan. Tot nu toe is er geen verhaal bekend van een kinderdagverblijf of gastouder die om die reden een kind weigerde.

Kwetsbaar

Baby's jonger dan 14 maanden zijn kwetsbaar omdat zij nog niet ingeënt worden. In de Haagse opvang van Estro is een baby waarschijnlijk in contact gekomen met een kind van de bso dat niet is ingeënt tegen mazelen. Zowel de ouders als de medewerkers van de kinderopvang zijn zich rot geschrokken. Volgens de moeder van de inmiddels weer herstelde baby, liepen medewerkers 'huilend rond'.

Spoed vaccinatie

Het RIVM vindt dat kinderdagverblijven en gastouders moeten weten welke kinderen gevaccineerd zijn en welke niet. Als zich dan een ziektegeval voordoet, kunnen niet-beschermde kinderen alsnog met spoed worden gevaccineerd. Dit adviseert het RIVM in Trouw. In het geval van Den Haag had dit niet geholpen omdat kinderen jonger dan 14 maanden niet ingeënt mogen worden tegen mazelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrr.... :angry:

Had m'n hele ATB zo'n beetje uit elkaar gehaald. Alles schoongemaakt, ontvet, alles weer gesteld.

Derailleur/ketting/tandwielen schoongemaakt en gesteld. Schijfremmen gereinigd en gesteld. Alles weer spic&span.

 

Zet ik het achterwiel er in...draai de snelspanner weer dicht, KRAK, houdt zo de klembeugel van de snelspanner in  m'n handen. :( en het wiel viel er nog net niet uit zichzelf er uit... As van de snelspanner afgebroken.

Zucht, en nu is het zaterdagavond en voorlopig heb ik geen nieuwe as/snelspanner. Morgen en overmorgen niet fietsen dus.

 

Nou ja, gelukkig brak 'ie niet tijdens het fietsen...da's zo lullig als je ineens je achterwiel verliest...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, maar gelukkig inderdaad dat het niet gebeurd is tijdens het fietsen. Als je dan even je wiel van de grond haalt, zou je een lelijke val kunnen maken. Mijn Mountainbike snelspanners kunnen ook wel gebruikt worden voor racefiets (en omgekeerd). Geen andere fiets met snelspanner aanwezig als je graag wil fietsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg zojuist een email van amazon dat ze GISTEREN frusty.gif FSSD naar NL geschrapt hebben...

As you've previously had orders delivered to The Netherlands, we wanted to let you know that our delivery options to The Netherlands are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to The Netherlands.

More information about international delivery rates and times can be found here.

We strive to provide our European customers the greatest possible selection at low prices and hope to see you again soon.

Regards,

Customer Service Department
Amazon.co.uk



Lekkere manier van klantencontact...NOT. Eerst lees je het in de media en dan pas sturen ze de klanten een berichtje...

Ook hier weer: klantentevredenheid komt te voet en gaat te paard.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja misschien gevalletje eerst met leuke voorwaardens klanten werfen en hierna de kosten opschroeven zodat ze kostendekkend worden en hopen dat de trouwe klanten blijven.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel meeste webwinkels hanteren dat als je boven bepaald bedrag besteld dat het dan wel geleverd word

 

Maar ook hier zijn er weer toko's die opeens afwijken van dit zodra pakket boven bepaalde lengte komt en dan weer wel kosten berekenen voor het transport.

Onlangs gehad met een VHF marifoon antenne die met verpakking langer dan 1 mtr was en het ideal betalen opeens niet ging en

ik er een order van moest maken en de rekening toegestuurd kreeg die ik eerst moest voldoen voor het pakket verzonden werd.

Gevolg geheel werd opeens 11 eurie duurder....... maar uiteindelijk bleef webwinkel wel goedkoopst van degene die ik had gevonden met dit merk en type antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bij 3 auto's verderop in de straat de banden lekgestoken. Die kans loop je dus altijd als je in de stad woont en je auto op straat staat. Dit of soortgelijk vandalisme: spiegels of ruitenwissers eraf, bekrassen, ruit ingeslagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe