Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Tegen spinrag onder de hersenpan is idd geen kruid gewassen...

 

Tienduizenden (!) hebben al hun persoonlijke gegevens met digid achtergelaten op de verkeerde digid website:

https://www.security.nl/posting/391217/Burgers+sturen+40_000+DigiD-codes+naar+Digi-D_nl

hoe onachtzaam kun je zijn?

 

Maar ja, ook hier weer, ik heb er weinig fiducie in dat gezond verstand en oplettendheid nog ooit hun intrede zullen doen onder de massa...

tumblr_mnq8ek6Gof1s9h7e0o1_500.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zonnescherm heeft het begeven. Hij liep opeens wat zwaar, en nu slaat het mechaniek ook door, er is geen beweging in te krijgen. Terwijl hij bijna helemaal is uitgeklapt. Nu maar even geen onweer en windstoten, en ook geen te grote hagelstenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had ik weer massel vanmorgen, haalde de schakelaar over en hij zakte weer netjes tot aan de eindschakelaar......

Maar zag wel dat ik weer hier en daar onderhoud mag plegen in de vorm van scharnierpunten invetten en eindschakelaars opnieuw afstellen daar het doek niet volledig de cassette inrolt aan eind van de zonnige dag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een elektrieke of een handbediende?

Want bij een elektrisch aangedreven zonnescherm wil het wel eens helpen om mee te duwen tegen het uiteinde van de cassette en tegelijkertijd op het knopje 'oprollen' te drukken.

Luister ook dan ff of de motor überhaupt nog draait c.q. bromt tegen z'n eindstop aan. En/of de eindstoppen opnieuw inleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zo zijn er nog meerdere onderdelen leveranciers.
 

Denk dat deze dus defect is http://www.zonwering-onderdelen.nl/oogwindwerk-standaard-kort-as

Kun je waarschijnlijk ook demonteren en openen om te kijken of er een tandwiel defect is of dat het gewoon kwestie is van alles reinigen en opnieuw invetten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij stuk is, en ik denk dat de reparateur hem heel goed kan vervangen. Zou tussen 150 en 200 moeten lukken. Ik hoop dat dat het dan is, want het begon met zwaar lopen, en ik weet niet of dat ook in dit onderdeel zit.

 

Om nou een volgende keer te voorkomen >> welk onderhoud moet je dan plegen? Eens in de twee jaar draaiende delen invetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vet jaarlijks in voorjaar de scharnierende en draaiende punten in met een teflonvet in spuitbus.

En 2 jaarlijks gaat de tuinslang even over het doek heen met een sopje ervoor waar ik de vuilere plekken met een zachte borstel voor behandel.

Neem dan tevens de knikarmen en cassette even mee in de schoonmaakbeurt

En bekijk even hoe de eindschakelaars staan van de elektrische motor en indien nodig dan stel ik die even opnieuw af.

 

Bij elkaar met een praatje met de buren die langslopen ben ik dan een 3 uurtjes op het dooie gemakkie bezig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosinfield, on 11 Jun 2014 - 16:42, said:

welnee joh, net zoiets als CC. Alleen als je het hebt denk je dat het hard nodig is ;)

 

Zonder zonnescherm boven een pui op het zuiden  denk je op een dag als vandaag helemaal niets meer.

 

Je had m'n vorige badkamer mogen slopen, maar ja, dat is nu te laat, de huidige moet nog even mee.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel WD 40 is alleen geen smeermiddel frank maar een goedje om vastzittende dingen los te weken.

 

En ach een zonnescherm houd hier zo ongelooflijk veel warmte buiten zomersdag daar ga je nooit spijt van krijgen zeker als je pal op zuiden zit met een raam

En dan nog witte jaloezie's in de woonkamer en de boel blijft zo een 5 graden koeler in huis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannetje is geweest en heeft het oude onderdeel er uit gesloopt. Ik kan zelf de ooraak wel vaststellen: Het tandwiel kon zonder trekken aan een kunstgebit. Aan het oog waar de haak in hangt kan je zien dat het ding gewoon heel veel gebruikt is. Onderdeel bestellen duurt twee weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe