Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Hou deze in Hilversum ook in de gaten zou ik zeggen (afhankelijk van de je tank voorkeur): http://shellexpress....ite/stations/83

En die in Baarn is ook vaak goedkoper dan de rest van NL (Maarsbergen is nog beter, maar ok)

Helemaal waterdicht is het volgens mij trouwens niet, want ik tankte gistermiddag 1,425 per liter diesel (er staat nu 1,455). Op het bordje kijken helpt denk ik :)

Dat is bij mij om de hoek, lastig om er momenteel te komen aangezien men daar een ''turborotonde'' aan het bouwen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of deze:

SKY20120718051345vastenavontc.jpg

De magische rotonde van Swindon | Views: 6501 keer

© -

In Engeland heeft men een zeer bizarre rotonde gemaakt, een rotonde die op zichzelf weer 5 andere kleinere rotondes bevat. De rotonde ligt in Swindon en werd gebouwd in 1972. Tot overmaat van ramp moet je deze rotonde tegen de klok in nemen aangezien we met Britten te maken hebben. De 'Swindon Junction' is verkozen tot slechtste knooppunt in Groot-Brittannië!

Wah, om gek van te worden......

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoeveel turbo-rotondes er zijn Rdam maar deze ken ik wel goed! Dacht ik, hij is in Rdam-noord te vinden, vanaf de A13 richting vliegveld en dan mag je kiezen op deze rotonde! Makkie!

De engelse rotonde van Swindon is inderdaad een uitdaging, haha!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze bij alle rotondes moeten doen, een ingebouwde tunnelbak. Dan is doorstroming gegarandeerd, ook in termen van doorstroomsnelheid. Geen fietsers meer in de dode hoek, en vooral: als de kruisende weg stilstaat kan de ander weg gewoon doorrijden. Want rotondes worden ook naast beweegbare bruggen toegepast, en als die openstaat dan is het met de doorstroming van alle wegen direct gedaan.

Geen tunnelbak is ook goed, maar dan ook geen rotonde s.v.p. Gewoon stoplichten maken, met lussen die ver genoeg voor de kruising liggen, en die niet ook op de meest doorgaande route onnodig de hele tijd op rood springen, ook als er geen verkeer is op de kruisende weg. Ik pleit dan ook voor het tunen van dit soort idiote stoplichtschakelingen. Dat zou nog eens goed zijn voor het brandstofverbruik (om het maar weer ff on-topic te breien).

Link naar reactie
Delen op andere sites

:ontopic::(

Deze Shell is nog (afhankelijk van welke kant je komt) te bereiken. Ik ben hem een keer voorbij gereden (de eerste keer) toen moest ik een eind omrijden.... Dat was dus niet zo zuinig zeg maar. Mijn voorkeur gaat dan ook uit om vanaf mijn werk langs die shell te gaan, dat scheelt sowieso een afrit van 2km ! Tot op heden heb ik niet uitzonderlijk lang hoeven wachten, ook is er altijd papier aanwezig en lekt het vulpistool niet.

En misschien wel het belangrijkste, voor wie graag Shell tankt is hij zeer goedkoop t.o.v. de andere Shell Express vestigingen (en zeker de gewone, maar je mist airmiles e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon stoplichten maken, met lussen die ver genoeg voor de kruising liggen, en die niet ook op de meest doorgaande route onnodig de hele tijd op rood springen, ook als er geen verkeer is op de kruisende weg. Ik pleit dan ook voor het tunen van dit soort idiote stoplichtschakelingen

Iets in deze tekst klopt gewoon niet !!

Een stoplicht is al Rood , dus kan mijn inziens nooit op rood springen als die al op rood staat ...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hilversum mag dan trots zijn op z'n turbotunnel in aanbouw verder is het een gemeente waar je je ergste vijand nog niet in wil sturen. Eénrichtingverkeer lijkt door Hilversum te zijn uitgevonden. Ook voor fietsers weten ze fietspaden zo te wijzigen dat het alleen maar levensgevaarlijk wordt. Ben er geboren en getogen, maar wil er voor niets niet meer wonen. Alleen nog werken....effe nog....

Oh ja ook om te tanken bij Tango :P

aangepast door gerardus
Link naar reactie
Delen op andere sites

dag vriendjes en vriendinnetjes van dit Forum,

ik ben weer 4000 km sinds 26-09-12 (op 21-10-2012 13893km) verder en het verbruik is significant gedaald!!

Mocht vorige week weer ff knallen in Duitsland (met gezwinde spoed op en neer naar Frankfurt) de naald tikte wederom voor langere tijd de 200 km/u aan maar de wagen verbruikte ineens veel minder. Bijna een 0.5 liter op de 100 km. Ook de BC komt meer in de buurt van wat ik bij de pomp uitreken aan gemiddeld verbruik!! BC zit rond 7.1a 7.2 en in werkelijkheid is het 7.5 a 7.6. met andere woorden net geen 10 % afwijking.

Ik begint mijn slagschip steeds meer te waarderen (voor zover dat al niet was) Gemiddeld totaalverbruik is overigens nog steeds gigantisch; 8.2 liter op de 100 km maar ik ben op de goede weg :o deze week ritje zuid-limburg naar schiphol via 3 adressen, gemiddeld 6.9307 ltr per 100 km terwijl BC aangaf dat er 6.5 was verbruikt. wel heb ik de 600 km bijna geheel op CC gereden en netjes de maximum snelheid aangehouden of met de rest van het verkeer aan de rechterkant van snelweg opgereden B).

Ooit komt het goed met mij :D

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gatverdamme, ik schaam me bijna als ik roep dat ik vandaag getankt heb en net 1 op 13 heb gehaald...... ik zit 1 liter per 100 km boven fabrieksopgave.... ben met deze tank wel weer 150 km in Duitsland geweest (max 140) en heel veel stadsverkeer, Chapeau laagvlieger.

Oja de giga afwijking van mijn BC en werkelijk verbruik lag aan mijn zakjappanner (of degene die hem gebruikte :o ) Ik heb meerdere tankkaarten gebruikt met foutieve km standen.... als er dan met een kaart 2 keer met een camion is getankt en gereden loopt het wel op....

Afwijking BC schommelt tussen de 6.5 en 8% wat voor mij acceptabel is. De afwijking is groter als ik onrustig rij (veel schakelen e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit 1 liter per 100 km boven fabrieksopgave.... ben met deze tank wel weer 150 km in Duitsland geweest (max 140) en heel veel stadsverkeer,

Maar dat valt toch best mee? Die fabrieksopgave voor gemengd verbruik haal ik wel, maar dan moet ik max. 100 rijden, en vooral niet te veel stadsverkeer. Ga ik 140 rijden en veel stadsverkeer, dan ga ik er fors bovenuit komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gatverdamme, ik schaam me bijna als ik roep dat ik vandaag getankt heb en net 1 op 13 heb gehaald...... ik zit 1 liter per 100 km boven fabrieksopgave.... ben met deze tank wel weer 150 km in Duitsland geweest (max 140) en heel veel stadsverkeer, Chapeau laagvlieger.

Een Superb Combi 2.0 TDI 4x4 kun je bekijken als 2 Fabia Combi's 1.2 TDI. dus in dat opzicht valt die 1 op 13 goed mee! In prijs zijn dat zelfs 3 of 4 Fabia's. En we hebben het hier over de zuinigste Skoda tegenover de minst zuinige Skoda. Wat de diesels betreft dan. Verschil moet er zijn ;)

De BC afwijking is bij mij deze keer wel 0%. Hij zit er met 4,0l/100km helemaal op.

Waar ik vandaag - en meestal - tankte (Lukoil) waren de prijzen overigens zeer scherp:

Euro 95: € 1,558

Euro 98: € 1,595

Diesel: € 1,380

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is normaal de afwijking van uw BC??

ik heb het idee dat rijgedrag mede de afwijking bepaald tussen BC en werkelijkheid.

Ik rijdt de Superb pas sinds 10 augustus 2012 en heb vanochtend de 15000 km aangetikt :D na op de kop af 11 weken. Wij tanken wel altijd bij Total vanwege de tankpas.

Aangezien ik elke week ongeveer 2 x bij de pomp sta en vaak te lui/ gehaast/ niet geïnteresseerd ben, reken iik dus niet altijd direct het verbruik uit (meestal ff met lulijzer dagtellerkmrs delen door de liters) en zijn ook deze cijfers niet geheel correct. Straks met kwartaalcijfers moet ik het op de km en de cent uitrekenen dusssss. Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is de afwijking bij mij zo'n 0,2L. Dus 4,5 op de BC is in werkelijkheid 4,7. Dit omdat ik meestal ongeveer deze waarden haal.

Maar ik heb ook al gemerkt, dat hoe lager het getal op de BC, hoe minder de afwijking is. Dus 4,2 op de BC is 4,3 in werkelijkheid. Nu zelfs 4,0 en de afwijking is 0.

En andersom, hoe hoger het verbruik op de BC, hoe groter de afwijking. 5,3 op de BC is bijvoorbeeld 5,7 aan de pomp.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier is men voor benzine een ware prijzenoorlog bezig. De officiële maximumprijs voor Euro95 staat in BE al eventjes op € 1,64. Vorige week kon je dat bij vele pompen tanken voor € 1,55/liter. Vandaag zie ik benzine al te koop voor € 1,48 - 1,49 per liter! Euro98 volgt en heb je al voor € 1,53/liter.

Diesel blijft rond € 1,40 - 1,45 per liter staan. Waar er jarenlang doorgaans een verschil van 25 cent tussen beide brandstoffen bestond, wordt dit herleid naar 0. En dat zal ook wel de bedoeling zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag getankt voor € 1.449 per liter bij Shell de vorige keer was de diesel hier het goedkoopste van de hele regio. Ik was hier speciaal naar toegereden en dat terwijl ik onderweg prijzen zag van € 1.439 bij een ander merk. Dat scheelt maar 44 cent op een tank maar toch.

Volgens de BC kon ik nog maar 25 km, er ging 44.37 liter in op een tank van 45 liter volgens het boekje. Op het laatste begon ik hem toch te knijpen, straks mag ik duwen. Gelukkig niet. :D

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het laatste begon ik hem toch te knijpen, straks mag ik duwen. Gelukkig niet. :D

Nergens voor nodig. Ik heb al eens 50 km verder gereden vanaf het punt dat de BC aangaf dat ik 0 km kon rijden. Je moet het natuurlijk niet opzoeken, maar er bestaat dus duidelijk een heeeeel ruime marge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er viel me iets bijzonders op, kijkende naar de spritmonitor verbruikscijfers van de mensen alhier. :huh:

Cyrus 489543_31.png en ondergetekende hebben zowat 415767_31.png hetzelfde verbruiksgemiddelde.

Maar de een met een diesel van 105pk en DSG en de ander met een benzinemotor met 105pk en DSG...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe