Ga naar inhoud

fokkesukke

Members
  • Aantal items

    57
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over fokkesukke

  • Verjaardag 09/17/1974

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    het zonnige zuiden
  • Beroep
    Planner, wagenparkbeheerder
  • Interesses
    veul

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Superb Combi 3T
  • Uitvoering
    Elegance 4x4 Tdi
  • Motor
    2.0 103 kW/ 140 pk
  • Tuning
    da mag nie in België
  • Transmissie
    DSG-6
  • Kleur
    Grijs Metallic
  • Bouwjaar
    2012
  • Eigenaar sinds
    10-08-2012
  • Kilometerstand
    100
  • Opties
    Cd-lader, afneembare trekhaak, spiegels met dimfunctie, cargo platform concept, dvd voorbereiding, elec. opening achterklep, elec. verstelbare- geventileerde- verwarmde voorzetels, verwarmde achterzetels, keyless entry- start&exit system: Kessy, MDI, multifunc. stuur voor DSG, navi Columbus & TV ontvangst, panoramisch open dak, park ass. system, preinstalled Bluetooth, scheidingsnet, styling kit, verduisterde ruiten achter, verwarmde voorruit, zonnescherm aan zijruiten, zijdelingse airbags achter.
  • Accessoires
    trekhaak.
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Columbus
  • Zomervelg / -band
    LUXON met 225/40 R18 92 Continental sportcontact
  • Wintervelg / -band
    16 inch Michelins

fokkesukke's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

5

Reputatie

  1. Hmmm, heb in Duitsland met en mijn Alfa en Merc onder vergelijkbare omstandigheden veel hogere snelheden gehaald en ik was zeker niet de enige. het verschil is alle auto's daar toen reden op winterbanden. Btw Belgen en links rijden..... de normaalste zaak!!! ook al rijden ze 30 km per uur.... niet van die baan af te krijgen. meneer de filmert rijdt volgens mij een niet rare snelheid, en de Merc in het filmpje heeft ZEKER WETEN geen winterrubber of zijn ruitenwissers zijn stuk en kijkt ie via zijraam aan passagierszijde
  2. @rosinfield: da's een goeie..... heb ik nog niet bij stilgestaan...... ga dat ook eens uitrekenen voor ik de Franse staatskas ga spekken.
  3. De enige manier om de afwijking van de auto te laten controleren en te corrigeren is hem goed te laten ijken.... maar ik weet niet wat dat gaat kosten en waar dat kan?? Persoonlijk indien ik geen "haast" heb hou ik de max 7% regel aan; 50 wordt 54, 70 wordt 75, 100 wordt 107 enz enz, met mijn Superb heb ik nog geen boetes gehad als ik op de CC met deze km langs flitspalen ga. (dit doe ik alleen als het verkeer en de situatie dit toelaat!!!) Sowieso probeer zoveel mogelijk op CC te rijden, computer kan veel beter het gaspedaal controleren als dat ik dat kan en zoals ik al eerder zei, de staatskas wordt dan niet gespekt
  4. @Skoody: Volgens mij klopt de afwijking van de teller dan wel, 7% is volgens mij gangbaar bij zulke hoge snelheden. @O2BM: Lekker hé, de O2 uitlaten bij de buren maar pas op met het blind varen (rijden ) op aangegeven snelheid op de GPS (ongeacht welk systeem). Probleem is vaak gedeeltelijk wegvallen van data, stijgings- dalingspercentage van weg enz. enz waardoor aangegeven snelheid niet altijd accuraat is. Heel lang heb ik ook op GPS gereden, ging altijd goed tot ik een rit van en naar het zuiden van Frankrijk. (spoedklusje... dus net iets over de max. snelheidsgrens rijden) Ik kreeg na 3 weken 3 boetes binnen waarvan 2 op exact dezelfde lokatie Telkens na aftrek van Franse rekenmarge 5 en 7 km te hard(in werkelijkheid dus resp. 141 en 143 km pu). Na wat nareken werk en GPS coderapport uit de Tom Tom works ben ik erachter gekomen dat juist op de stukken waar (veel) hoogteverschil is ik een afwijking in de snelheid had van max 12%. Op de Tom Tom reed ik constant 135-136-137 km per uur ( = binnen een marge van 5% 136.5 km pu) met de CC aan, enkel als ik naar beneden of naar boven rijd geeft de GPS een langzamere snelheid aan waardoor ik wat gas bijgaf.... en dan ben je het bokkie. Ik rij dus niet meer blind op mijn GPS maar op mijn teller, en geen boetes meer sindsdien. Sorry misschien een lange uitleg maar al doende leert men.
  5. @ Ed: klopt mijn schoon ouders zijn indo's en hmmmm, koffie uit koffieprut, ik vind het stiekem de lekkerste koffie. Heb zelf een espressoapparaat staan waar ik 1 of 2 koppen mee kan zetten die de smaak van Toebroek benadert. Maar dit is geheel ik klaag hier namelijk niet over . over koffie gesproken; ff bakkie doen
  6. Ik had mijn vraag aangaande combi iets te snel geplaatst..... , even later vond ik zelf ook de Superb Combi L&K . zal volgende keer eerst ff verder kijken voordat ik ga schreeuwen
  7. tipje voor goede goedkope virusscanner: Bitdefender : http://www.bitdefender.nl/ je betaald voor total security € 69.95 voor 3 licenties (€ 23 per licentie per jaar) en hij gebruikt niet zo irritant veel processortijd zoals Norton en die andere dure slechte rommel.
  8. @ Skoody Boo welke norm gaan we dan hanteren?? Wat is het algemene belang?
  9. @ cap hook Mijn toon heeft u in ieder geval in de gaten.... die toon is het resultaat, niet vanwege het zagen over mijn dieselslurper maar vanwege uw onsamenhangend gewauwel. En helaas is negeren niet mijn sterkste kant. Gelukkig pakt u de draad in uw laatste post iets weer op. Het is voor de lange termijn helemaal niet belangrijk om minder fossiele brandstof te ge-/ verbruiken!! Er moeten goede alternatieven voor fossiele brandstoffen komen en we (zeker in het welvarende westen) moeten stoppen met fossiele brandstoffen te gebruiken!! Helaas, de alternatieven die er nu geboden worden door autofabrikanten zijn Hybride (CO2 footprint is in verhouden hetzelfde of zelfs groter dan bij niet Hybride voertuigen!!!) en voertuigen met kleine motoren met een lager verbruik. Elektrische auto's waarmee ik op en neer naar Barcelona kan, als dat moet, zijn er niet. En met een auto met een klein motortje, met in de koffer 400 kg aan elektronica, naar Lviv en Kiev UA is ook niet echt aan te raden. Niet voor de bestuurder en niet voor het voertuig. Kleine beetjes helpen in dit geval niet.... het gaat om grote structurele veranderingen in onze westerse maatschappij. Een gemiddelde trekker+oplegger gebruikt 30 ltr op de 100 km. Ik heb er zo 5 van rijden. Korte rekensom: 600 km per dag, per voertuig = 900 ltr !!!! diesel. En ik wil eigenlijk niet weten hoeveel er elke dag in Europa rondkachelen.
  10. en wat voor bijdrage is dit aan het draadje??? een hoop smileys en ge*** in de ruimte. Je bent kak aan het roeren om vervolgens te roepen dat het stinkt!! Je reageert slecht of niet op wat er door verschillende mensen hier gezegd/ gevraagd wordt. Kom toch niet steeds met bovenstaande onzin aan. Mijn persoonlijke heilige koe is een Renault Megane uit het jaar nul.... en daarmee kom ik ook netjes op mijn bestemming. Enkel zul je mij er geen 2000 km mee zien doen.
  11. @ Wasmachineman, in Nederland is er toch wel voorruitverwarming verkrijgbaar op ne Octavia?? Op menne toettoet zit volgens mij alles wat er op een Superb te schroeven valt, ook ne knop voor voorruitverwarming. Tis wel een belgske
  12. Corné, ik ben zeer jaloers op u, een V6....... ik wens je heel veel gezonde en prettige km toe. Ik blijf nog ff dieselen met mijn 2 ltr 4X4 maar ben benieuwd het monster een keer in het echt te zien. Is er toevallig ook een combi uitvoering van??
  13. @ Kapitein Haak: Ik vind u een beetje doordraven aangaande het gebruik van het woord verspilling!!! betekenis: "het teloor laten gaan van iets waardevols door nalatigheid" Wat wilt u met deze discussie?? dat wij allen minder fossiele brandstoffen moeten gaan gebruiken?? CO2 footprint naar beneden?? iedereen 90 op de rechterbaan?? allemaal aan de huurauto?? belastingen naar beneden- of omhoog?? Rosinfield en Bone Collector hebben deze vragen al gesteld alleen in uw post hierna geeft u summier antwoord dat "we het gewoon niet proberen". Wat moeten we gaan proberen?? Ik ben dit topic gaan volgen om te zien wat anderen ge-/ verbruiken en in hoeverre ik daar boven uitsteek met mijn te grote, te zware, 4 wiel aangedreven met automaat uitgevoerd leasebak, met tankpas van de zaak en een iets te zware rechtervoet. Ik rij veel kilometers (10 augustus 2012 0 km, 10 november 2012 18.000 km) wil dat doen in comfort, rust en met de nodige toeters en bellen zodat ik indien nodig iets langer kan rijden dan gemiddeld (ritten van 12 uren zijn er bijna wekelijks). Ik kan me niet voorstellen dat een extra rondje om de kerk (A'dam-Friesland), ff lekker doorrijden, of blazen op de Duitse autobaan als je naar Polen moet, verspilling is. Je gebruikt namelijk de brandstof daar waar het voor bedoelt is. En generaliseren en roepen dat iedereen altijd te hard en te lomp rijd is ge*** in de ruimte. (excuse my language) Bij de pomp de kraan open zetten en het direct in de goot laten lopen... da's verspilling. Ik heb op dit forum het idee gekregen dat er, door de meesten, juist zeer bewust met verbruik wordt omgegaan (gebruik van de SM). Wat me stoort aan uw posts is een ondertoon dat iedereen die niet constant bezig is met zijn/ haar verbruik en rijgedrag niet juist bezig zijn.. Sorry maar ik heb wel wat beters te doen en dat ik elke week 2 x mijn Superb 4X4 sta vol te gieten kan me niet zo veel interesseren. Mijn vrachtwagens die een tiende liter op de 100 minder verbruiken. Da's pas intersessant Nu stop ik want ik merk dat ik pissig begin te worden Ik dank U
  14. Geweldig, het wordt voor mij nu al duidelijk dat ik de att. die PC-fre@k in zijn post heeft opgenomen snel eens moet gaan doornemen en er iets mee moet gaan doen Marco, merci voor uw kritische (en zeer waarschijnlijk goed getraind) oog en mij er op attent maken dat er door PC-fre@k niets wordt voorgesteld. Ik las, voordat ik mijn post plaatste, in de 4e post van Captain Hook "Suc6 met implementatie"..... Vervolgens ben ik verder gaan lezen met in mijn achterhoofd dat er nagedacht werd om (nieuwe) regels te implementeren naar aanleiding van de att. Zo leer je nog eens wat over jezelf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe