Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Vrouwen zijn doorgaans niet echt bezig met autorijden, mannen zijn er veel meer mee begaan, ook met de techniek. Is maar mijn mening, maar het klopt volgens mij wel dat de vrouw meer verbruikt dan de man.

Over de schakelindicator, ik heb gemerkt dat die van mij niet (meer) werkt ... Nu kan dit misschien liggen aan de koude - beneden de 4 graden geeft de BC een sneeuwvlokje weer. Maar de schakelindicator heb ik sindsdien niet meer gezien. Is dit bij nog iemand opgevallen?

De Fabia doet wel meer vreemde dingen de laatste tijd. De binnenverlichting die spontaan aan gaat of juist niet meer en bij stationair draaien loopt de motor onregelmatig - maar ook niet altijd ... Het verbruik blijft hetzelfde, 1 op 22 vandaag doorheen sneeuwbuien en wat sneeuw op de weg.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

fenomeen schakelindicator werkt hier gewoon boven als onder de 4 graden

denk dat je eens een keer je min pool van de accu moet halen voor enkele seconden

en kijken of het probleem dan weg is, of als je dit niet aandurft eens even een bezoek aan de dealer moet maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan zal het idd allemaal aan een elektronisch defect te wijten zijn, ik laat het nu voor wat het is en zal het volgende maand bij de 30.000 km beurt even melden.

En wat brengt Sinterklaas morgen? Een goedkopere dieselprijs! De maximumprijs in BE daalt naar € 1,50 (geleden van juli dit jaar), aan de pomp betekent dat € 1,35 per liter ... De benzineprijs blijft onveranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de Fabia van na de facelift nogal storingsgevoelig. Vorige winter bij koude ookal zo vreemde dingen meegemaakt; alsof de auto spookt. Gelukkig blijft hij rijden en zijn het kleine dingen zoals de leeslampjes die aan en uit gaan, vreemde of onrealistische tekens/getallen op de BC of het ontbreken ervan enig teken ... maar toch . Vaders Fabia uit 2008 en die van mijn broer uit 2001 hebben dit helemaal niet.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

slotontdooier ?

Nog nooit gebruikt

Ook altijd grafietpoeder voor als slot slechter gaat ( auto of huis sloten )

En die ene keer dat het slot toch was bevroren ...... even de sleutel warm gemaakt met de aansteker en na twee keer die handeling ging de deur ook weer normaal open.

Enne wie heeft zijn deurrubbers al ingevet met vasiline of ingesprayd met sliconen spray ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne wie heeft zijn deurrubbers al ingevet met vasiline of ingesprayd met sliconen spray ?

Doe ik na iedere schoonmaakbeurt. Alle rubbers en scharnieren drogen en vervolgens weer invetten. Siliconenspray op een doekje en dan langs de rubbers. Want als je ze insprayt, merk je later altijd weer dat die siliconennevel ook op andere onderdelen is neergedaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik Laagvlieger was, zou ik er geen meter in rijden. Wie weet wat voor rare dingen dat Fabia-spookje nog in petto heeft.

Vandaag was 'ie weer normaal, had een goeie dag zeg maar. Ben vanochtend de sneeuw gaan opzoeken in de Hoge Venen, en dat was niet zo normaal. Maar dat vertel ik wel in het winterbandentopic. Het verbruik was 1 op 21 op de BC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe