Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zou niet zeggen dat ik er constant mee bezig ben, maar wel bewuster (bij de nieuwe auto met boordcomputer). Dit weekend getankt net voor het oprijden van de autosnelweg (met warme motor), en even 120 reëele km/h aangehouden. Het  gemiddelde verbruik zat dan rond de 6,5l/100km na een tijdje. Bij 10km/h lager zakt het al terug naar 6,0l/100km. Voor mij voelt het gewoon beter aan om dan een beetje in te houden, maar of dat zo rationeel is? Ik heb 500km gereden voor een uitstap dit weekend. Mijn relatieve verbruik zakt er dan wel door, maar ik was even goed kunnen thuisblijven, dan had ik pas bespaard. En die 3,5 euro die ik nu uitgespaard heb, door wat trager te rijden, stelt ook niks voor (ten opzicht van de kostprijs van dat weekend).

 

Daarnaast houd ik de kostprijs vooral graag bij om te vergelijken of ik de Fiat nu voor dezelfde kostprijs/km kan rijden dan de Felicia. En dat ziet er trouwens niet slecht uit, met een beetje geluk (geen onverwachtse kosten) rijd ik goedkoper in een nieuwe Fiat dan in een oude Felicia.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn relatieve verbruik zakt er dan wel door, maar ik was even goed kunnen thuisblijven, dan had ik pas bespaard. En die 3,5 euro die ik nu uitgespaard heb, door wat trager te rijden, stelt ook niks voor (ten opzicht van de kostprijs van dat weekend).

 

Als je elke week zo'n bedrag bespaart dan stelt het per jaar wel wat voor! Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat ik laatste tijd gewoon rustiger rijd, komt door de auto. Want daarin is een display die aangeeft wanneer je zuinig rijd en daar kun je mee " spelen" zonder dat je irritant wordt voor andere weggebruikers, hahaha! Elke financiële besparing is mooi meegenomen natuurlijk want je rijdt al veel comfortabeler in deze Punto, Dave. En je bespaart ook nog eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn laagte record qua lpg prijs gehaald.

€ 0,561 per liter 

46 liter voor € 25,85

 

Als je eerst voor € 90 euro de tank vulde lijkt me dit wel een verademing van formaat  :D

 

Ik verwacht dit weekend opnieuw 1 op 25 te halen op een tank. Nu gebruik ik de TDI waar die echt voor bedoeld is, en dan kom je gewoon aan de fabrieksopgave ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

949 km gereden en 36,93 liter getankt. Dat komt neer op 1 op 25,7. Zelfs een hele 100 meter beter dan de fabrieksopgave!

 

Prijs van diesel staat trouwens al een tijdje aan € 1,287. Komt voor het moment weer goed uit, telkens een 50 euro voor 1000 km.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken het niet uit. Onze privé wagen, die Panda, hebben we voor een laag prijsje gekocht en die rijdt erg weinig. Wordt meer gebruikt voor de boodschappen, ding is uit 2008 en heeft nog geen 40.000 km gereden. Als ik het wel uitreken, schrik ik en moet de auto misschien weg?

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt in het geheel niet voor mij, met een beetje geluk (geen defecten waar ik zelf voor moet betalen) komt de prijs voor mij ongeveer op een 25ct/km dit jaar (verzekering, wegenbelasting, afschrijving, onderhoud, brandstof).

Dat vind ik wel heel bijzonder. Want zulke goedkope auto's bestaan er niet in Nederland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eerst voor € 90 euro de tank vulde lijkt me dit wel een verademing van formaat  :D

 

Ik verwacht dit weekend opnieuw 1 op 25 te halen op een tank. Nu gebruik ik de TDI waar die echt voor bedoeld is, en dan kom je gewoon aan de fabrieksopgave ...

Ruim 1 op 25 is een prachtige waarde!

Dat is lekker dieselen toch?

 

Vandaag weer getankt (nadeel van lpg tov benzine scheelt ca 150 km op een tank)

Voordeel is dat ik € 25.95 voor 45 liter mocht afrekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autorijden is een stuk goedkoper in België, daarbij komt nog dat het een Fiat is ook natuurlijk :).

Desondanks ben ik wel benieuwd naar het rekensommetje waarmee je op die € 0,25 per kilometer komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe