Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Diesel gaat hier van de hand voor 1,33 euro per liter. Niet dat het me veel uitmaakt, ik tank momenteel nog maar 1 keer per maand ...

Gisteren ook opnieuw een verbruik van 1 op 26 volgens de BC over 160 km in de vrieskou. Zomerbanden liggen er wel al op, lekker hard rubber en weinig rolweerstand (en grip haha).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dat is een mooie prijs. Hier staat euro 95 aan € 1,50 en diesel € 1,30. Ronde prijzen! Maar wat ik nog het meest verbruik zijn boterhammen want de fiets wordt meer gebruikt dat de auto ...

En ja, even uitgerekend: in 2013 nog maar gemiddeld 588 km per maand met de Fabia. En 615 km/maand met de fiets.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

en ja, even uitgerekend: in 2013 nog maar gemiddeld 588 km per maand met de Fabia. En 615 km/maand met de fiets.

nu maar hopen dat de fietsbanden niet duurder uitvallen dan de brandstof

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu maar hopen dat de fietsbanden niet duurder uitvallen dan de brandstof

Daar zeg je iets, een goede band kost inderdaad geld. Je hebt er ook voor 10 euro per stuk en die zullen voor de gemiddelde fietser prima zijn. Maar investeren in dure fietsbanden loont zich in mijn geval wel. Zo heb ik ze al dik 15.000 km. In tijd stelt het niet veel voor, zo'n anderhalf jaar ...

Vandaag dan toch maar eens gaan tanken. Opnieuw met zomerbanden en een verbruik van 1 op 22,6 over 944 km. Dat waren overigens wel koude kilometers door de lange winter!

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken voor een kwaliteitsband (schwalbe) zo'n 35 euro per stuk. Met 2 banden aan 70 euro kun je daar 15.000 km mee. Wat kost een A-merk autoband per stuk? Dan denk ik aan 75 tot 100 euro per band. Daar heb je er 4 van nodig. En hoelang doe je daarmee, 50.000 km? Het zal ongeveer gelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste tankbeurt heb ik € 1,54 betaald voor benzine 95. € 1,50 vind ik hier in de omstreken niet direct meer. Ondertussen lijkt het ook of mijn nieuwe auto wat zuiniger is geworden, de boordcomputer is toch wat milder geworden na de tweede tankbeurt (na 1200km, dus). Maar het is afwachten wat het geeft in werkelijkheid.

Deze keer heeft de dame ook begrepen hoe je zuiniger kan rijden. Vroeger liet ik haar maar doen, als je te snel doorschakelt met een (oude) diesel, begint hij toch dicht te roeten. Nu heb ik haar toch maar eens aangegeven bij welke snelheden je eigenlijk al een versnelling hoger kan. En ze lijkt er helemaal mee weg te zijn deze keer.

Het ligt volgens mij ook aan de auto, door de rust in het interieur en het sowieso ontbreken van pk's om harder door te trekken, houden we altijd een kalme rijstijl aan. Nog steeds valt het mij op hoe hard de meeste bestuurders vertrekken aan stoplichten op tweevaksbanen. Zelfs al zou ik mijn auto afjakkeren, dan nog kwam ik niet mee. Als je vooraan staat, helpt het zelfs om de auto van diegene naast je te bekijken, in een aantal gevallen moet dan bevestigd worden wat die auto wel niet kan en wordt er nog harder doorgetrokken. En zo bezorg je nog een goed gevoel aan je medemens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

1 op 25,6. Net de fabrieksopgave in de praktijk gehaald. 953 km gereden en 37 liter getankt. Nieuw recordje. Wel meestal op de snelweg aan 100 km/u. Maar dan nog een mooi resultaat!

aangepast door laagvlieger
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij erg laag verbruik zit de BC er bij mij helemaal op. Nu gaf die ook gemiddeld 3,9 aan. Net zoals bij de overige tankbeurten waarbij het praktijkverbuik op en rond de 4 liter zit, is de BC helemaal correct. Pas bij hoger verbruik wijkt die af. Toeval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe