Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Zal wel een verklaring voor zijn. Als de afwijking met een percentage werkt zal die inderdaad kleiner worden met een laag verbruik maar ik weet niet of een BC op die manier te werk gaat.

Is me trouwens opgevallen dat mijn verbruik op de nederlandse wegen een stuk lager uit komt dan op de belgische. Betere infrastructuur, daar ben ik van overtuigd. Heb sinds enkele maanden een nieuwe vriendin en die woont in Noord-Holland. Dus wekelijks rij ik nu door jullie landje. En wat een asfalt zeg :lol: Kunnen ze hier wat van leren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag voor de 4de keer getankt. Deze keer heb ik de motor wel regelmatig wat warmer kunnen rijden en de korte ritten kunnen beperken. Resultaat: 5,99l/100km of 1 op 16,7. Daar word ik dan toch blij van. Wel een beetje eigenaardig dat de boordcomputer een gemiddelde van 6,1 aangaf.

De dame had de auto enkele dagen voor haar alleen na de tankbeurt. Ik was benieuwd wat ze op 200 km gerealiseerd had, en wat zie ik op de BC: 5,7 l/100km. Ik geloof dat ik van haar nog iets kan leren :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze tankbeurt heel erg weinig autosnelweg, dus weinig 120km/h. Het waren vooral wat langere ritten met warme motor. Maar in feite rij ik ook praktisch nooit 120. Wel op de teller, maar dat is op gps maar iets van 110-112. Bij 120 (130 op de teller) vind ik dat de motor echt te hoog in de toeren loopt (iets van een 4000 dacht ik). Het verbruik loopt dan echt hoog op voor een beetje tijdswinst, dus dat laat ik maar zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

85 euro voor 800 km, tikt behoorlijk aan. Zelfs met een mooi verbruik. Benzine rij je toch gemiddeld voor +/- 10 euro per 100 km.

Ik heb de laatste 2000 km gereden voor net geen 5 euro per 100 km. Is tweemaal zo goedkoop in brandstof, maar daar rij je diesel voor ... Dat kost op andere vlakken weer meer, zeker in NL. Terwijl het omslagpunt in mijn geval bij 5.000 km/ jaar ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

85 euro is inderdaad behoorlijk veel om 800 km te rijden. De prijs is in Nederland toch een stuk hoger (15ct/liter), of tank je niet aan de goedkoopste pomp? Daar let ik ook wel op, de goedkoopste pomp in de omstreken is 15km van mijn huis. En ik probeer bijna altijd daar te tanken omdat ik er regelmatig voorbij kom, dat scheelt toch altijd weer een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe