Ga naar inhoud

Octa Collection

Members
  • Aantal items

    243
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    12

Octa Collection won de laatste dag op 18 oktober 2015

Octa Collection had de meest gelikete inhoud!

Over Octa Collection

  • Verjaardag 06/24/1969

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Noord Holland (het Gooi)
  • Beroep
    Loodgieter ZZP

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia 1 LPG
  • Uitvoering
    Collection
  • Motor
    2.0 85Kw AZJ
  • Transmissie
    Automatisch 4
  • Kleur
    Agave Grün Metallic 9596
  • Bouwjaar
    2003-05
  • Eigenaar sinds
    2010-02
  • Kilometerstand
    112000
  • Opties
    DAR Voorbereiding voor dakbelasting rack
    f0a FZS Geen special purpose vehicle, standaard uitrusting
    7p4 LOR Handmatig verstelbare lendensteun in de voorstoelen
    l20 GKV Schorsing, in bedrijf 20 installatie is alleen van, geen vereiste prognose
    0gg AGM Emissienorm EU4
    QG1 WIV Service-interval verlenging
    3ga LBH Zonder laadruimte
    7a0 CDW Zonder cd-wisselaar / cd-speler
    8WD NES Geïntegreerde mistlampen licht
    9w8 VTV Autotelefoon voorbereiding
    7x0 EPH Zonder park distance control
    q4h VOS Comfort sportzetels voorin
    9p1 SGK Gordelwaarschuwing, elektrisch contact in gesp
    3L3 SIE Handmatige hoogteverstelling voor de voorstoelen
    g15 DFV Voor schokabsorptie
    B31 TPL Typegoedkeuring van Nederland
    4K3 TKV Radio op afstand bedienbare centrale vergrendeling van binnen en veilig vastzetten
    8x0 SWR Zonder koplampsproeiers
    8qk SLR Voor het sluitsysteem
    8yq RAO Radio "HIGH"
    8q0 LWR Zonder koplamp-Aanpassing van het bereik
    7q0 NAV Zonder navigatie-apparaat
    8RE LSE 4 luidsprekers (passief)
    9ak HKA Climatronic met impact drukregeling vrij van cfc
    6y0 GWA Zonder cruise control warning system
    8GD GEN Dynamo 90A
    7AA EDW Elektronische voertuig immobilisatie apparaat
    J1L BAT Batterij 280 A (60 Ah)
    8l3 ANT Dakantenne
    4A0 SIH Zonder stoelverwarming
    4x0 SAB Zonder zij-airbag
    3QT RSV 3-punts veiligheidsgordels met spanner en hoogteverstelling, voor
    3NC HIS Achterbank / rugleuning, split vouwen
    4R4 FEH Elektrisch bedienbare ruiten met comfort bediening andcircuit breaker
    4uf AIB Voor bestuurder en voorpassagier airbag met voorpassagier airbag uitschakeling
    h6u REI Banden 205/55 R16 91W
    1NL RAA Covers voor lichtmetalen velgen
    1N6 LEN Stuurbekrachtiging
    3fa DEI Zonder dak insert (standaard dak)
    1AJ BRS Anti-spin regeling (ABS / ASR / EDL) met een elektronisch sperdifferentieel (EDS)
    6fb BBO Carrosseriekleur buitenspiegels
    1KP BAH Schijfremmen, achter
    3AF ASR Rechter buitenspiegel: convex, elektrisch verstelbare en verwarmde
    3BS ASL Links buitenspiegel: asferische, elektrisch verstelbare en verwarmde
    1D0 AHV Zonder trekhaak
    1do optiecode niet gevonden
    e2q AAU "Copa High"
  • Accessoires
    Trekhaak. Speakers achterzijde ingebouwd. Hulpveren. Vogels VGI lpg.
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Skoda Symphony
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    octa_collection
  • Spritmonitor ID
    444430

Recente bezoekers van dit profiel

3002 profielweergaven

Octa Collection's prestaties

  1. Nadeel van zo´n rf thermostaat is dat er een draadje nodig is voor de voeding. Persoonlijk zou ik een bedrade thermostaat nemen als je toch alles met je telefoon kan doen. Ik heb wel eens een Nest geïnstalleerd, er zitten wel veel mogelijkheden en instellingen op, voor mensen die gewoon de temperatuur hoger en lager willen zetten zou ik wat simpelers aanbevelen. Voor diegenen (waaronder ik) die dat leuk vinden om alles te kunnen regelen/zien uitpluizen is er leuk spul op de markt waaronder ook deze Nest. Wat betreft het aansluiten, bijna elke ketel is voorzien van een open therm aansluiting, er zijn uitzonderingen maar daar zijn dan weer convertors voor. En Ed hadden ze geen rf gasleiding? Intergas maakt al jaren redelijk probleemloze ketels, ik bied ze wel eens aan als alternatief of als geiser (je kan de cv uitschakelen en hoef je niet aan te sluiten). En dat verhaal dat we van het gas afmoeten kan nog wel even duren aangezien oude woningen niet geschikt zijn voor een warmtepomp.
  2. En vandaag heeft nr 2 het ook begeven. 4 1/2 jaar ongeveer dus deze heeft het qua levensduur aardig uitgehouden.
  3. En het was weer tijd voor een beurt, 15.600 km verder, km stand is nu bijna 145.000 km, spullen had ik al een poosje in huis maar nog geen tijd gehad. Vandaag dan maar Skodie zijn welverdiende onderhoudsbeurt gegeven. Geen bijzonderheden verder. De kosten: 4 BOSCH 0 242 240 593 Bougie € 9,24 1 MANN-FILTER W 719/30 Oliefilter € 4,67 1 BOSCH 1 457 433 714 Luchtfilter € 8,06 1 MANN-FILTER CUK 2862 Interieurfilter € 11,16 1 Castrol 00189-U Castrol Magnatec C3 5W40 4 Liter Motorolie € 27,67 1 FEBI BILSTEIN 15374 Afsluitschroef, oliepan € 1,09 Totaal € 61,89, deze keer besteld bij Bogijn, geen verzendkosten en zeker niet duur. Op naar de volgende 15.000 km
  4. Zo is het, het is ook wel een onderdeel wat gezien de leeftijd wel kapot kan gaan. Maar niet te lang bij stil staan, Skodie wordt weer lekker warm
  5. Al enige tijd had Skodie (zo noemen mijn vrouw en dochter de octa) moeite om op normale bedrijfstemperatuur te komen. De temperatuur blijft rond de 70 graden hangen, bij stilstand loopt deze op naar de 90, als je gaat rijden zakt deze weer. Ik zag het ook aan de sludgevorming bij de olievuldop, de motor komt gewoon niet genoeg op temperatuur om het vocht te laten verdampen. Afspraak gemaakt met de garage, gasfilter moest ook vervangen worden. Thermostaat en filter vervangen, voor de thermostaat moest de dynamo er af om erbij te komen, het duurde iets langer dan verwacht. Totaal incl. materiaal en arbeidsloon 290 euro's armer. Motor komt weer goed op temperatuur, de sludge is ook weer weg dus we kunnen weer. Al zal het kilometrage per jaar drastisch gaan dalen, ik ga per 1 april voor mijzelf aan de slag dus de woon-werk kilometers zal Skodie niet meer maken. We hebben besloten om Skodie voorlopig erbij te houden, de gasinstallatie hebben we er uit en als caravan trekker is hij ook zeer geschikt. Komt bij dat mijn vrouw bezig is met haar rijbewijs en dat zij dan ook met de auto weg kan.
  6. En bij de stand 129.300 was het weer tijd voor een olieverversing. De service indicator was al een poosje aan het aftellen en elke keer de waarschuwingspiep van en de melding van ''service now'' werd ik wel een beetje zat. 15.700 km gereden sinds de vorige oliewissel en in die periode precies 1 liter olie tussentijds bijgevuld. Netjes voor een 2.0 die toch een beetje als een olieverbruiker bekend staat. Voor ik de olie vervangen heb een reiniging gedaan met Wynns oil system cleaner Een halve liter eruit gehaald om te kijken en daarna de cleaner erin, 15 min. laten stationair laten lopen en de rest afgetapt. Nou dat zag er toch zichtbaar vuiler/zwarter uit dan de 1/2 lter die ik eerst had afgetapt. Blok is in ieder geval schoon van binnen Oliefilter en aftapplug vervangen en olie gevuld en Wynns super friction proofing toegevoegd De bougies vervangen voor de Bosch FR6DC+13 deze worden aanbevolen voor gebruik op lpg, alleen de elektrode afstand aanpassen naar 0.7mm. De ruitenwissers begonnen ook al weer behoorlijk te strepen dus gelijk maar een nieuw setje Bosch ''flatblades'' erop gezet. De versnellingsbak ook eens goed bekeken en ik kan geen lekkage zien, op 1 punt is een pakking zichtbaar vochtig maar er hangen geen druppels aan en ook in de beschermplaat zie ik geen sporen van transmissieolie. Het lijkt erop dat de reparaties geen weggegooid geld zijn geweest. Op naar de volgende 15.000 km! Nog even de kosten: 4x bougie € 12,08 5 liter Eurol Super Lite 5W-40 € 23,70 1x aftapplug € 0,86 1x Mann oliefilter € 3,85 1x Bosch wisserset AR533S € 22,50 1x Wynns oil system cleaner € 7,55 1x Wynns Super Friction Proofing € 6,90 1x verzendkosten € 4,00 € 17,12 btw erbij is totaal € 98,56 Ik mag van een vriend gebruik maken van zijn loods, lekker droog en binnen kunnen sleutelen, bakkie koffie erbij, ik vind het leuk om te doen en ik bespaar er de nodige euros mee Is dat Simply Clever of niet (behalve dan voor de dealer, die verdient niet zoveel aan mij)
  7. Tja goedkoop is duurkoop? Soms wel denk ik maar is dat altijd zo? 7 jaar geleden een droger gekocht voor zo'n 300 euro. 2 weken geleden tijdens mijn pech dag (autoruit dondert naar beneden, 2 ritsen van de voortent stuk, rijdt er nog iemand tegen mijn auto aan, de navigatie kapt ermee, de cv ketel lek) ruikt mijn vrouw een brandlucht bij de droger, stekker eruit en deze van de wasmachine afgehaald. Bovenplaat er af en het ruikt naar brand, een beetje verkleuring van warmte op de mantel aan de zijkant waar de meeste componenten/bedrading zit. Moet je hier nog aan gaan (laten) sleutelen? Ik vind van niet. Nieuwe besteld bij wehkamp (bezorgen ook op zaterdag) voor 325 euro en ze nemen de oude mee. En wat Marco zegt klopt ook wel, de oude machine was energielabel C en de nieuwe is label B.
  8. Grappig dat je een storing of iets afwijkend aan je auto herkend. Gisteren reed ik thuis weg op weg naar mijn werk en het leek erop of er even een misfire was. Daarna niks meer gemerkt en vanmorgen ook niet. Vanmiddag toch eens uitgelezen met mijn universele obd geval. En ja misfire bank nr 3 met een code. Had ik het toch goed opgemerkt. Ik heb de bougies en kabels gecontroleerd, de bougies zagen er goed uit. Ik heb de aanslag eraf gehaald met een staalborstel en weer gemonteerd. Gelijk maar alle vloeistoffen gechekt en de auto gewassen en uitgezogen. Ik denk dat ik de bougies bij de volgende beurt wel ga wisselen, deze zijn de ngk longlife en zitten er nu 30.000 km in. Op lpg is het toch wat gevoeliger qua ontsteking en deze bougies zouden 60.000 km mee moeten kunnen. De lpg inbouwer heeft er destijds bosch bougies ingezet, deze hebben een interval van 15.000 km maar kunnen makkelijk langer mee omdat deze kouder zijn dan de standaard bougie en dat is weer beter voor de levensduur. Ik ga ze sowieso meebestellen (ik verwacht oktober/november weer aan de onderhouds-interval te zitten) bijkomend voordeel is de prijs, de bosch kost 3,50 euro en de ngk 13,00 euro. De ngk gaat geen 4x zolang mee anders was het zeker wel een overweging om die te plaatsen. Ook nog even gechekt hoe de versnellingsbak eruit ziet, ik zie geen olie waar die eerst nat was, de pakking die aan de onderzjde zwwet zit wel wat vuil en zand aangekoekt maar was niet nat. Het lijkt erop dat de garage gelijk heeft dat hij een beetje zweet. Lekker zo laten lijkt me!
  9. Ik heb ook mijn eerste ervaring gehad met Holdinga. Vorige week na het opruimen van de caravan en de tent om deze naar de stalling in almere te brengen besloot het linkerachterraam er mee te stoppen. Dat wil zeggen het raammechanisme kapot en de ruit gaat niet meer omhoog. Het was al een eind in de middag toen ik daar aankwam met de caravan er achter. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en er zou een monteur even naar buiten komen om te kijken. Paar minuten laterkwam de monteur gewapend met 2 wiggen en een rol ductape, de monteur kon precies de ruit pakken en omhoog duwen zodat deze gesloten was. 2 wiggen dat het klem zit en een paar stukken ductape voor de zekerheid. Wij konden weer verder nadat ik gelijk maar een afspraak had gemaakt voor herstel. Gisteren is het mechanisme vervangen, ik mocht even 225 euries aftikken (bedrag hadden ze vorige week al gezegd wat het ging kosten) en het raam werkt weer zoals het hoort. Holdinga heeft bij mij een goede indruk achter gelaten, zowel de heer bij de balie en de monteur die mij geholpen hebben waren vriendelijk en behulpzaam en hebben mij netjes te woord gestaan. Een deel van het onderhoud doe ik zelf en overig bij een universele garage bij mij in de buurt maar als ik een Skoda dealer nodig zou hebben voor iets zou ik hier zeker naar terug gaan.
  10. Paar weken verder intussen, bak is weer zo goed als lekvrij. Deze keer was het de aandrijfas keerring die lekte, vervangen voor de lieve somma van 700 euro..........auto heeft totaal 5 dagen bij de garage gestaan (incl. weekend) omdat alles is losgeweest is de auto ook uitgelijnd, het lijkt alsof de rechtuit-stabiliteit iets beter is geworden. Een geluk bij een ongeluk zeg maar Zo goed als lekvrij? Ja er zweet een pakking aan de onderzijde. Volgens de garage moet de hele boel dan gedemonteerd worden en weer gemonteerd, verwachte tijdsduur: 2 werkdagen voor een pakking van een paar euro. Advies is om jaarlijks als de auto voor controle van de gasinstallatie komt de versnellingsbakolie te peilen. Overigens verwachte hij niet dat bijvullen nodig is, na een uitgebreide proefrit is de boel gecontroleerd en er is geen lekkage zichtbaar alleen dat de pakking er vochtig uitziet. Als ik olie onder de auto zie liggen moet ik wel actie ondernemen. Ik heb nu een paar weken later eronder gekeken en zie geen zichtbare lekkage of druppels, het is vettig bij de pakking, meer niet. Voorlopig hopelijk geen zorgen Ondertussen tuffen we lekker door en is de volgende km stand voorbij gekomen Bij 120.000 heb ik het luchtfilter en interieurfilter vervangen. Die kunnen er weer een jaartje tegen, het luchtfilter was niet eens overdreven vuil, het interieurfilter was er wel aan toe.
  11. Volgens mij moet dat ook wel kunnen. Op deze site http://www.velgenland.nl/velg/3729042_dotz_freeride_peak.html is volgens mij de velg die jij hebt. Zij bieden alleen maar 195 breed banden op deze velg aan.
  12. Vandaag de octa weer naar de garage gebracht, wederom olielekkage bij de versnellingsbak. Diagnose is dat er een kering lek is of een aansluiting bij de oliekoeler. Om erbij te komen............moet de bak eruit Garage had vandaag verder geen tijd ivm weinig bezetting, morgen gaan ze starten en hopelijk is maandag mijn octa weer klaar. Dat wordt weer een wak in de portemonnee ben ik bang Dus de komende dagen rij ik een citroen c1, leuk karretje hoor, het lijkt wel een kart! Wat een stuiterbak, de stoelen zijn ook niet geweldig maar ik ben mobiel zullen we maar zeggen. Wordt vervolgd.
  13. Hebben wij natuurlijk niet nodig
  14. Welke heb je besteld? Bij mij zat er inderdaad ook een slang bij die in de peilopening past.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe