Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Met een Fabia Greenline ben je blijkbaar nog steeds goedkoper uit als je meer dan 15.000 km per jaar doet. Da's nog een erg mooi omslagpunt. Dus voor de greenliners die niet struikelen over de driepitter en gewoon die belasting betalen zouden beter verder kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er buiten de klassiekers wel nog auto's die vrijgesteld zijn of is er helemaal geen sprake meer van een CO2 grens?

Tot eind dit jaar zijn de auto's vrijgesteld die onder de 50 Gr. Uitstoot zijn zoals de Volt, Ampera en de Tesla. Volgend jaar betalen die ook!

Nee Ed, was een poging de bekende Amsterdamse filosoof J.C., residerende in B. (Spanje), letterlijk te citeren

Tuurlijk ken ik die, goeie vent met af en toe een rare zijsprong! Heeft zelfs bij Feyenoord gespeeld!! Toppertje hoor....

Pffff, hoe ik dit nu weer voor elkaar heb gekregen...? Tijd om te gaan slapen? :slapen:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar toen was de diesel-variant nog vrijgesteld?

Toen wel, maar toen was ook duidelijk dat die vrijstelling zou verdwijnen. Dat heet vooruitkijken, goed afwegen, en dan toch iets doms doen - al is dat laatste met de kennis van nu omtrent de km's die ik maak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed als die stil heeft gestaan hoe komen dan die 11.000Km op de teller ??

 

Tsja België is niet groot natuurlijk, en als dan ook nog eens die M&G zo dichtbij is dan schiet het ook niet op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik zie het ook als een plezier die weinige km, de auto wordt gebruikt voor de zaken die met (voor) de familie te maken hebben.

Als men veel km bolt is het veelal het woonwerk verkeer de oorzaak, met de nodige files en ergernis tot gevolg.

Dus laat mij maar genieten van de weinige km die afgelegd worden in de nodige luxe en verder te genieten van het uitzicht van deze prachtige bolide op de oprit.

Waar ik trouwens nu zit naar te kijken met een grote glimlach :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus laat mij maar genieten van de weinige km die afgelegd worden in de nodige luxe en verder te genieten van het uitzicht van deze prachtige bolide op de oprit.

Waar ik trouwens nu zit naar te kijken met een grote glimlach :)

 

En zo hoort het  ;) En dan maakt het toch niet uit dat die wat verbruikt, want gezien jouw eerdere post is het blijkbaar geen zuinigheidswonder ...

Of die moet nog ingereden worden na zo'n maagdelijke km-stand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 en verder te genieten van het uitzicht van deze prachtige bolide op de oprit.

Waar ik trouwens nu zit naar te kijken met een grote glimlach :)

He? Dit is wel een heel bijzondere reden om een auto te kopen... :verbaasd:  zodat je er naar kunt KIJKEN op de oprit? Wow, nooit geweten dat iemand om die reden een auto koopt... ik blijf me verbazen... 8-)

Ik zie commerciële kansen voor de tuincentra! Die moeten dringend auto's gaan verkopen, is immers een ornament voor je oprit! :lol:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die km stand is de wagen nog niet ingereden en zal het verbruik toch iets hoger liggen, maar zuinigheids records zal hij hier niet verbreken toch niet met de korte ritjes die ik doe.

Na tank ik Ron 98 na de verlofperiode schakel ik over op 95 eens zien of dit enig verschil heeft in het verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ritje door Duitsland heeft de Fabia goed gedaan, zo blijkt. Toen ik dacht dat 1 op 26,9 wel het maximale is dat die halen kon, heb ik het vandaag met 2 spreekwoordelijke vingers in de neus verbeterd. Na 1103,1 km kon er maar 39,73 liter bij. En da's een praktijkverbruik van 1 op 27,8 ofwel 3,6 liter op 100 km. Terwijl ik bij het vorige 'record' meer uit de kast heb gehaald heb ik hier niet echt bewust zuinig gereden. Wel meestal 100 km/u als maximum aangehouden, maar dan nog ... Het mooie weer zal ook bijgedragen hebben.

 

Ik ga me maar eens aanmelden op www.drieliterforum.nl  :lol:

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe